Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos lohdutuksista kaikki :heart:

Piilossa ollaan, RouvaSumppisuu! Ja hyvin nähtävästi ollaankin, täti ei ole vieläkään löytänyt perille ;)
Tämä on kyllä aika ennenkuulumatonta, yleensä täti on kurvannut paikalle viim. klo 17 :D
Mutta totta puhuen täti voisi kyllä alkaa kurvailemaan pikkuhiljaa tänne, ettei kierto ihan sekasin mene. Ei päivällä-parilla niin väliä ole, mutta jos pidemmäksi menee niin ei hyvä heilu!
Oireet kyllä ovat vieläkin tallella.......

Pidän sulle peukkuja Hathor, ettei täti sinnekään löytäisi :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tuo esikoinen kun on ollut tarhassa ke alkaen ja on tosi hyvin siä viihtynyt, on nyt joka yö nukkunut niin sikeesti ettei herää pissalle ja sitten pari kertaa itkee yöllä, varmaan päivän tapahtumat tulee uniin. Mutta kysynkin että kauanko tommonen mahtaa kestää? Mukavaa että lakanapyykkiä riittää...

Kaikille jännääjille pidän peukkuja :)
 
Shv,mun pikku siskoilla on lasketut ajat huhtikuussa.Keskimmäisellä joka odottaa toista on 6.4 ja nuorimmalla joka oottaa ekaa on 18.4. :D Odotin keskimmäisen kanssa viimeksikin samaan aikaan ja samalla erolla,meillä oli lasketuissa eroo 6 vkoa ja nyt sama :LOL:. Serkuksille tuli ikäeroa 1kk suunnilleen.
Tänään mennään koko perhe lapinniemen kylpylään lutraan..tarvii tota mamma uikkaria ny käyttää kun sellanen oli ostettava et pääsin vko sit kylpylään. :)

 
Huomenta kaikille!
En ole vielä testaillut, koska olen vanhemmillani kylässä ja olen jotenki hölmö, enkä halua testata täällä, lähdetään kotiin päin su yöjunalla. Jos siihen mennessä ei ole alkanut niin testaan ma-aamuna. Pelkään myös, että pettymys on niin kova jos ei olekaan tärpännyt, jotenkin helpompi kestää menkkojen alkaminen.Jännittää kyllä... =)
Paljon plussaonnea sitä tarvitseville!
Onneksi vanhempani ovat muuten homanneet tietokoneen, olisi ollut kauheaa, jos ei olisi päässyt koko viikonloppuna täällä käymään. Joku sanoisi tätä nettiriippuvuudeksi :LOL:
 
Mä oon käyny katteleen teidän kirjotuksia tästä pinosta, mut en vielä aio varsinaisesti ees kuumeilijaks liittyä. Ajattelin tehdä pientä gallupia asioista, jotka mua on jo pitkään kiinnostanu, joten vastatkaa ketkä jaksatte!! Kiitos =)

1. Mitä asioita haluatte tehdä vielä ennen lasten "hankintaa"? Eli onko teillä jotain sellasia "pakko käydä Australiassa" tai "pakko saada ammatti" ennen perheen perustamista? Ja te, joilla on jo lapsia, mitä olisitte halunnu tehdä ensin TAI mistä ootte tyytyväisiä, et teitte ennen perhettä??

2. Millä mallilla parisuhteen mielestänne pitää olla ennen perheen perustamista? Eli onko jotain aikaa, joka pitää olla seurusteltuna ensin tai pitääkö olla avoliitossa/kihloissa/naimisissa tietty aika? Vai mistä ihmeestä sitä vois tietää, millon lasten hankinta jonkun tietyn uroksen kanssa kannattaa?? :LOL:
 
Mä oon käyny katteleen teidän kirjotuksia tästä pinosta, mut en vielä aio varsinaisesti ees kuumeilijaks liittyä. Ajattelin tehdä pientä gallupia asioista, jotka mua on jo pitkään kiinnostanu, joten vastatkaa ketkä jaksatte!! Kiitos =)

1. Mitä asioita haluatte tehdä vielä ennen lasten "hankintaa"? Eli onko teillä jotain sellasia "pakko käydä Australiassa" tai "pakko saada ammatti" ennen perheen perustamista? Ja te, joilla on jo lapsia, mitä olisitte halunnu tehdä ensin TAI mistä ootte tyytyväisiä, et teitte ennen perhettä??

2. Millä mallilla parisuhteen mielestänne pitää olla ennen perheen perustamista? Eli onko jotain aikaa, joka pitää olla seurusteltuna ensin tai pitääkö olla avoliitossa/kihloissa/naimisissa tietty aika? Vai mistä ihmeestä sitä vois tietää, millon lasten hankinta jonkun tietyn uroksen kanssa kannattaa?? :LOL:
 
RouvaSumppisuu
Hei Nanna86! Tuohon gallupiin, mun mielestä ei ole mitään tiettyjä virstanpylväitä, mitkä pitäisi saavuttaa ennen kun vauvaa aletaan kuumeilla, mutta itse olen onnellinen, että mulla on vakaa parisuhde ja lapselle hyvä isä. Noi ammatti/työ/talousasiat on mulle toissijaisia, vaikka kyllähän se kovasti helpottaa, kun ne on suhtkoht kunnossa.

Omaan napaan kuuluu näin lauantain kunniaksi kunnon menkkajomotukset...plääh. Koko ajan saa pelätä, että milloin lorahtaa ja kuinka paljon :/ . Kyllä tää naisen elämä on joskus niin p*llystä!
 
RouvaSumppisuu, toivottavasti ne menkkajomotukset jäävät vain jomotuksiksi!
Yhdyn tuohon että naisen elämä osaa olla aika raivostuttavaa välillä...

Minullakin noita menkkajomotuksia on, mutta menkat ovat edelleen jossain muualla...
Tänään on siis kp 30/28, aamupissalla käydessä jäi paperiin todella hailakan vaaleanpunaista "limaa" (anteeksi ilmaus :ashamed: ). Helpotuin jo kun luulin että nyt ne alkavat eivätkä olleet sen enempää myöhässä, vaikka ne eivät ole koskaan tuollaisella "limalla" alkaneetkaan.
Ekaa kunnon lorahdusta varten pistin pikkuhousunsuojan, vaan eipä sitä lorahdusta ole vieläkään tullut.
On tullut vain todella vaaleanruskeaa tuhrua, sitäkin todella niukasti, vähemmän kuin normaalisti valkovuotoa. Olin esim. päivällä tunteja kaupunkireissulla ilman vessakäyntejä, kotiin tullessa pikkuhousunsuojassa oli yksi säälittävä pieni piste tuota haaleaa tuhrua. Pissalla käydessä paperiin ei jää mitään värillistä...
Mitä ihmettä tämä on, ei ole koskaan ennen eteeni tällaista tullut!?

Katselen tässä nyt muutaman päivän ja jos ne menkat eivät ala niin uutta testiä kehiin. En jaksa siihen plussaankaan uskoa, mutta outoa tämäkin on :/

Anteeksi oma napa-jauhanta, mutta oli pakko kertoa :)

Hathorille paljon plussatuulia!!!
 
Hei vaan kaikille :)

Aloitin viime maanantaina uudessa työpaikassa ja olen ollut koko viikon niin väsynyt että täällä en ole paljon jaksanut käydä, enkä kyllä missään muuallakaan.. Sohvalla oon vaan maannut :D

Omasta navasta vielä sen verran että Juttelimme mieheni kanssa perjantai iltana ja mieheni aivan itse otti puheeksi vauvat ja muut jutut ja sanoi että olisi maailman hienointa jos meille tulisi vaavi, mutta eikähön käydä ensiksi siellä matkalla :D :D :D :heart:
ja hän on kuulemma tosi paljon ajatellu vauva juttuja sen jälkeen kun minä olin puhunut niistä pillereiden lopettamisista ym :D
Olen niin onnellinen!!!
Mutta ei vielä pidä innostua liikaa, käydään ensin siellä matkalla ja puhutaan sitten lisää.. Mutta en voi olla innostumatta :D Voehan....
Ihanaaa ihanaa <3
 
Harmi Lilli, että täti on kadoksissa. Mullakin on tullut nyt kaksi päivää vain tuhrua ja tänään pitäisi oikein kunnon vuodon alkaa. Niin kävi ainakin viimeksi, että alkoi tyhmällä tuhruttelulla ja vasta "kolmantena" päivänä alkoi vuoto. Luultavasti mulla on kp 1 vasta tänään...

Sumppis: Toivotaan, ettei täti sieltä kurvaa. :hug:

Hienoa Minnie, että miehesi on lämmennyt vauva-aatoksille! :)

Tuohon gallupiin: Me ainakin halusimme tehdä toukokuisen reilimme vielä ilman vauva-aikeita. Kesä oli muutenkin niin hektistä aikaa, että siksi lykkäsimme ehkäisyn jättämistä syksyyn. Tärkeätä minulle ja miehelle on ollut se, että parisuhde on mallillaan, tunnemme toisemme täydellisesti ja molemmat olemme valmiita perheen perustamisen. Kyllä sen sitten tietää, onko toinen "se oikea", vaikka tosin en henk.koht. usko siihen, että meille olisi olemassa vain se yksi ja oikea ihminen, vaan niitä voi olla useitakin. Mieheni oli minulle se oikea juuri silloin kun tavattiin ja on sitä edelleen. Niin ja me menimme juuri kihloihin, joten emme ole ehtineet olla kihloissa ennen yritystä. Ei siihen minusta ole mitään tiettyä aikaa, vaan aika on silloin kun molemmat ovat henkisesti siihen valmiita. Asioista pitää myös puhua ja paljon. Uusi ihminen perheessä on kuitenkin iso elämänmuutos. Onnea sinulle nanna86 vauvahaaveiden kanssa! :)
 
Tosi hieno juttu Minnie87 että miehesi alkaa lämpeämään vauva-ajatukselle, se helpottaa omaa oloa jo paaaaljon :)

ON: Tänään ei ole tullut enää tuota eilistä tuhruakaan. Saisipa pian asioihin selvyyttä :/ Pakko kai vaan odottaa vielä ja katsoa mitä tapahtuu.

Hyvää sunnuntain jatkoa!
 
Hei!

Kirjoittelin aikaisemmin tänne. kerroin silloin hakevani yhtä työtä, joka olisi seuraavat kaksivuotta esteenä vauvalle. Jihuu.. en saanut sitä työtä. =) Vaan jatkailen vanhassa duunissa ja odottelen ensi syyskuun häitä, jotta voidaan mieheni kanssa ryhtyä tositoimiin vauvan suhteen. Kuumeilemme mieheni kanssa molemmat. Mieheni olisi valmis vaikka heti mikäli häitä ei olisi suunnitteilla. Joku voi tähän kommentoida, ettei häät esteenä ole. Tiedän. Mutta olen pienestä tytöstä haaveillut kirkkohäistä ja siitä, että koko suku juhlisi yhdessä. Tämä voi olla itsekästä, mutta meitä on joka lähtöön. Toiset haluavat pienet häät, jotkut eivät halua häitä ollenkaan ja joku haluaa olla prinsessa sen yhden päivän.
 
Oli pakko tulla vielä vastaamaan Lillille. :D Mulla kanssa loppui tuhru kuin seinään. Nyt ei ole mun mielestä tullut vuorokauteen mitään muuta kuin ihan normia valkkaria! Onpas outoa. Eikä kivutkaan ole alkaneet. Hmm... En kuitenkaan ala testaamaan, sillä veikkaan, että kyllä se täti sieltä vielä tiensä tänne löytää. :(
 
Pantalaimon, mitäs se täti oikein leikkii meidän kanssa? :) Tämähän menee jännäksi!
Minäkään en ihan heti uskalla alkaa testaamaan uudestaan, katselen nyt jokusen päivän.
Mutta toivotaan silti parasta molemmille :heart:

RouvaSumppisuu, minäkin niin toivoisin että pieni salamatkustaja olisi kyydissä :) En kyllä tiedä että missä välissä se olisi hedelmöittynyt jos testi ei raskautta näyttänyt vielä perjantainakaan...
Parempi ettei innostu liikaa vielä:)

Mikäs Sumppiksen tilanne muuten on? :)
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli-85:
Mikäs Sumppiksen tilanne muuten on? :)
Tätiä odotellessa...oon kyllä pessimistinen tärpin suhteen, koska 1. raskaudessa tiesin jo ennen plussausta, että nyt taitaa olla tosi kyseessä. Oli niin vahva tunne. Mutta jos oikein laskeskelin, niin vasta ke on 14vrk oviksesta, eli kai tässä on piinailtava vielä muutama päivä.

 
Gallup: Meillä virstanpylväs oli sellainen, että pääsen synnyttämään ja lentämään Suomeen. Kyllähän niitä lapsia tietty tehdään joka puolella, mutta jotenkin tuntuisi turvalliselta synnyttää esikoinen tutussa ja turvallisessa Suomessa. Parisuhteesta: Me haluttiin olla miehen kanssa naimisissa ja olla perhe kahdestaan joitain vuosia.
 
Rouva Sumppisuu Toivottavasti menkat pysyy kaukana! :hug:

Lilli-85 Onko menkat pysyneet pois? Mulla kans on sellanen tunne, et plussaat ihan pian. Vähänkö jännittää muakin. :D Mulla oli toisen raskauden koko alkuajan tuommoista rusehtavaa pientä vuotoa silloin tällöin. Olin silloin kyllä jo saanut plussan. Mutta kuitenkin... Ensin tuli oikein kunnon vuoto ihan yhtäkkiä ja sen jälkeen pitkin alkuraskautta just tommosta vuotoo, kuin kuvailit.

Minnie87 Tosi kiva, kun molemmat haluatte pikkuisen nyytin. :heart:

Tänään käytiin yhden uuden kaverin luona ekaa kertaa kylässä. Täällä kaksplussalla ollaan "tavattu". =) Se kissa, mistä jo aiemminkin mainitsin, oli tänään taas täällä meidän pihalla. Mutta pariin päivään sitä ei täällä näkynyt... jospa olisi siis ollut sen ajan omassa kodissaan. Eikä olisi mikään hylätty kesäkissa.
 

Galluppi:

1. Mä oon tyytyväinen siitä, että mulla on koulutus valmiina. Paitsi että valmistuin, kun esikoinen oli 2v. Mutta kuitenkin... Nyt ei oikeen olisi varaa mennä kouluun. Jos menisin kouluun, niin pitäisi kuitenkin lasten hoitomaksut maksaa. Kun meillä on 4 lasta, niin se ei ihan halvaksi tulisi. Nyt lasten myötä mulle on tullut iso halu mennä opiskeleen kätilöksi. Mutta en tiedä, pääsenkö koskaan sellaiseksi opiskeleen, kun asutaankin niin kaukana synnytyssairaaloista. Et on vähän kaukainen haave. Ajokorttia mulla ei vielä ole. Se olisi ihan kätevä ollut ajaa jo kauan sitten. Nyt se asia on jäänyt "roikkumaan", enkä vieläkään ole sitä saanut ajetuksi. Osasyy on se, että se maksaa ihan mukavan summan, toinen syy ajanpuute. Mutta kyllä mä sen ajokortin vielä aion ajaa. Ei se ole mahdottomuus toteuttaa.

2. Ei kai tuohon voi mitään oikeeta aikaa sanoo, kauan pitää olla parisuhdetta takana, että voi lapsia alkaa suunnitteleen. Ei nyt kuitenkaan millään ekoilla treffeillä. :LOL: Eikä se naimisissa olo mun mielestä mitenkään pakollista ole. Normaalia arkea sitä eletään lasten kanssa oli naimisissa tai ei. Mun mielestä parisuhteen pitää olla vakaalla, hyvällä ja turvallisella pohjalla, että kannattaa lapsia suunnitella. En mä tiiä, aina se uuden elämän syntyminen mietityttää, kauhistuttaa ja ihastuttaa. Et sillain on vaikee sanoo, mikä on se "oikea aika" lapselle. Mun mielestä sellanen: "pitää olla oma talo ja auto maksettuna, molemmilla vakityöt, uraa luotuna, ja paljon rahaa säästössä", ei sellasta tarvitse, että pystyy antaan lapselle hyvän ja rakastavan kodin. Sitten kun molemmat vauvaa haluaa ja uskaltautuu "leikkiin" ryhtyä, sitten on mun mielestä oikea aika. Jos sellaista "nyt olen 100% varma tästä"- aikaa jää odottaan, niin sitä saa pian odottaa tosi kauan. Ehkä liiankin kauan. Ei se elämä lapsen syntymään lopu. Siitähän se vasta alkaa. :D
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Mielelläni tulisin teidän kanssa turisemaan kuumeilusta ja muustakin. Meidän tilanne on seuraava: Molemmat ollaan 26-vuotiaita ja esikoistyttö on nyt 1v 4kk. Kova vauvakuume painaa päälle ja mieskin on ihan hyvillä mielin hankkimassa seuraavaa, mutta mutta. Mulla on opintoja vielä muutama vuosi jäljellä ja nyt uusin suunnitelma olis ainakin kevät jarrutella vauvajuttuja ja opiskella ahkerasti (tää suunnitelmahan siis on tosiaan nyt, mutta niinköhän sitä malttaa odottaa).

Tohon galluppiin sen verran, että omasta mielestäni ihan ehdottomasti tärkeintä on tuo hyvä parisuhde ja kaikki muu on toissijaista. Toki niitä muitakin asioita kannattaa miettiä ja etenkin jos kokee jotkut tietyt asiat tärkeiksi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Ensinnäkin JenPenille... joo, yritys olis näillä näkymin alkamassa ens kesänä/alkusyksystä. :)

Sitten Gallupiin..
1. Mitä asioita haluatte tehdä vielä ennen lasten "hankintaa"?
-Vähän oli puhetta että olis kiva tehdä joku ulkomaanmatka ennen lapsen hankintaan, kun ei vielä olla oltu yhdessä ulkomailla, eikä pahemmin kyllä erikseenkään... Tosin katsoo nyt, miten meidän suunnitelmat vielä tässä muuttuu, kaikki on mahdollista. ;) Mies oli sitä mieltä että jomman kumman pitäisi ainakin olla jo työelämässä ennen kuin lapsia aletaan hankkimaan. No nyt hän on töissä, et se ainakin on hyvä. :)

2. Millä mallilla parisuhteen mielestänne pitää olla ennen perheen perustamista?
-No ite oon ainakin niin vanhanaikainen, että pitäs olla naimisissa, ja mielellään sitä naimisissaoloa takana pari vuotta, eli ehtii vähän tutustua siihen toiseen ihan arjessa.
 
G: Haluttiin kanssa vähän matkustaa ja vakityöpaikat ennen lapsia.
Ja ennen kun mulle tuli vauvakuume olin oikeesti sitä mieltä etten koskaan halua lapsia :whistle: Niin se mieli muuttuu ja kuume senkun pahenee...

Ja Kyllä mun mielestä pitää olla seurustellu vakituiseen jokunen vuosi ennen lapsia, se arki kuitenkin tulee kuitenkin tosi tutuks sitten kun lapsia on.
 
Hei vaan! Liittyisin teidän seuraanne :wave: Lueskelen tämän pinon kunnolla, kunhan ehdin, mutta mukaan tulisin samantien :whistle:

Eli 3 poikaa ( -97, -00 ja -06 ) löytyy ja neljättä olen kuumeillut jo viime keväästä. Mies ei ole ollut ihan niin innoissaan mun haaveesta.. Kuitenkin tulin jo raskaaksi, ylläri siis, mutta keskenmeno pari viikkoa sitten ja siitä nyt toivutaan. Saatiin vihdoin miehen kanssa kunnolla juteltua km:sta ja mahdollisesta uudesta raskausyrityksestä ja päätettiin, että ensi kesänä aloitetaan yritys. Tavoitteena olisi mulla pudottaa painoa ennen sitä ja myös se, että saadaan kuopuksen vauva-ajan univelat pois. Eli yritys alkaa 06-07/08.
 

Yhteistyössä