Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Piipahdin tällä puolella keväällä pienen pienen visiitin, kunnes meni kesken.

Nyt melkoinen viikonloppu takana. Saldona rakkaan hevosen kuolema (oli mulla reilun 18v.) ja positiivinen raskaustesti (ihan luomusti). Mahdotonta tunteiden myllerrystä ja yöunista ei tietoakaan. Täällä te muut alatte olla jo mielettömän pitkällä, mutta sopisiko välillä joukkoon ihan alkumetreillä oleva odotusajan keltanokka?
 
Onpas Kuunkullalla jännät paikat. Nyt vaan lepoa, lepoa :heart:

Ulpu sydämellisesti tervetuloa tänne!!! ja ikävää, että hevosesi kuoli :snotty:

Mirulla söpö masu. Sullakin näyttää tuollaiselta pinkeältä pallolta niinkuin mulla=)

Me ostettiin tänään suunnilleen loput vauvakamat. Toki jotain pientä täytyy vielä hakea, tuttipulloja, tutteja, parit imetysliivit vielä jne. Tänään mukaan lähti siis kaupasta Brion turvaistuin telakalla, itkuhälytin, lampaantalja, rintareppu, vauvan sänkyyn->reunapehmuste, vuodevaatteet sekä verho+tanko. Olikohan siinä kaikki listattuna. Sänky ym. ostettu jo aikoja sitten. Kannattaa noita tarvikkeita alkaa haalimaan pikkuhiljaa hyvissä ajoin. Mä olin ainakin tänään jo ihan puhki vaikka käytiin vaan parissa vauvatarvikeliikkeessä.

Mies tuossa jo harjoitteleekin rintarepun ja nallen kanssa :LOL:

Marica ja poitsu huomenna viikolla 31
 
Tervetuloa Ulpu, onneksi olkoon!

Geri, juuri tuolta Kidsroomista olin pongaillut kaukaloita. Paljonko maksoi kuljetusmaksu tuohon päälle?

Kuunkulta, tsemppiä ja voimia sinne makoiluun. Ehditkö pakata sairaalakassin? :hug:

Onpa täällä siivousintoilijoita ollut liikkeellä viime aikoina =) . Mitenkähän mä saisin itseni siihen moodiin ja MIru voitko vinkata miten mä ton miehen saisin myös tuohon moodiin??? :D

 
Kuunkulta - tsemppiä ja jaksuja sinne osastolle! Siellä olet onneksi hyvissä käsissä, mutta toivotaan kuitenkin, että vaavi malttais vielä masussa hetken olla.

Suzyannelle ja Ulpu78:lle kovasti onnea ja tervetuloa mukaan porukkaan :) Olen tosi pahoillani rakkaan ystävän menetyksestä Ulpu.

Mirulla on ihana masu :heart: Suonikohjuun en osaa valittavasti antaa apuja...

EnniV, meille postikuluja tuli 43 ?, mutta tilattiin samalla myös vaunut. Pakko oli heti testa paljonko tulee kahdelle istuimelle; näköjään 23,90 ? http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/48c56d3800ef943227434debae1606c0/Basket/Update (toimiikohan linkki...)

Ja jälleen oma maha viikonlopulta; rv 33+5:



Huomenna on synnytysvalmennus :)
geri 34+0
 
Heippa. Ulpulle paljon onnea ja tervetuloa takaisin! Ja pahoittelut heposen poismenosta. :hug: Eläimet on kyllä niin tärkeitä, ihan kamala ajatus on että joutuisi kisuista luopumaan. Lapsen asemassahan ne ovat meillä olleet..

Kuunkullalle jaksamista sairaalassa makoiluun! Onneksi olet siellä hyvässä hoidossa ja seurannassa. Pistä mies tuomaan sinulle paljon hyvää luettavaa ja herkkuja, jospa aika menisi edes vähän nopeammin.

Miruliinilla ja Gerillä söpöt massukuvat! Pitää pyytää miestä laittamaan jossain vaiheessa noita omia koneelle, jotka eivät tosin ole kovin hyviä kun olen niitä peilin kautta yrittänyt räpsiä...

Mullakin tuo massu on varsinkin iltaisin ihan kivikova, niin pinkeä että pelkään sen räjähtävän. :D Ummetus, joka on taas hetken aikaa vaivannut ei varmaan auta asiaa. Myös närästys kiusaa aika tavalla. En ole varmaan eläissäni röyhtäillyt näin paljon, ja mies välillä kuittaileekin minun olevan oikea porsas. Siinäpähän kuittailee, hänen edessään ei kyllä taida olla minkäänlaisia estoja asioiden suhteen. :LOL:

Ai niin, ja Miruliinille onnea hääpäivän johdosta! :heart: Meillä on ens viikolla 3-vuotis hääpäivä. Oli se kyllä vaan niin ihana päivä, ja nyt täällä sateen keskellä muistelen etenkin häämatkaa kaiholla. :heart: Menee hetki ennen kun voi taas ulkomaille matkustaa, toisaaltaan kyllähän sitä ensi kesänä jo jonnekin voisi lähteä, jos halua/jaksamista riittää.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Suzyanne kiva kun täällä on toinenkin jolla raskaus vasta ihan alussa.

Nyt on paljon luettavaa, että pääsee perille kaikkien tilanteista.

Itelläni on melko hyvät fiilikset tän raskauden suhteen (ainakin vielä...), vaikka takana onkin kaksi keskenmenoa. Kävin ma labrassa ja hcg oli 196. 25.9 mennään ekaan ultraan.

Aivan ihanan näköisiä nuo [/b]gerin masukuvat :D

Ulpu 4+4
 
Heippa taas!

Ulpu-kulta, aivan ihania uutisia sinulla, onnea :heart: :flower: :heart: En voi kuvitellakaan, mikä valtaisa myllerrys surua ja iloa samaan viikonloppuun on mahtunut - olen pahoillani heppasi puolesta. Onneksi olette saaneet pitkään yhdessä viettää. Olen niiiiiiin iloinen ja onnellinen raskaudestasi, etten silti osaa kuin hymyillä leveästi :D

Kuunkulta-parka... Koitahan nyt sitten vaan huilia siellä hyvässä hoidossa. Parasta ajanvietettä on pojan kanssa seurustelu :)

Geri, olet jo ihanan pitkällä ja hyvinvoivana ilmeisesti. Sun masu on upea ja varmaan ei takaa päin huomaa myöskään mitään.

Enni, me ollaan nyt sitten taas samojen kysymysten äärellä. Kävi nimittäin niin, että Herqulekselta on kaikki jalkapeitteet loppu eikä lisää tule. Pidän jalkapeitettä kuitenkin tärkeänä (en tiedä onko ihan välttämätön) eikä tuohon välttämättä saa muunkaan merkkistä peitettä sopimaan. Mies innostui ihan hirveästi Easywalkereista, mutta mua mietityttää se, että ratasosaa ei voi kääntää eli joudun aina työntämään ratasvaiheessa kasvot menosuuntaan. Onko muilla näkemystä tästä asiasta - onko työntösuunnan kääntömahdollisuus miten tärkeä ominaisuus ratasvaihessa???
Ja tuosta siivousvimmasta en tiedä - mut taisi lopulta herättää ne sohvan alla haukkuvat villakoiralaumat, miehellä sen sijaan tuo ominaisuus on tullut syntymälahjana :LOL:

Mukavaa tiistai-illan jatkoa :wave:
 
Kiitos Geri, en huomannutkaan että sitä voi noin helposti testata paljonko kuljetusmaksua tulee. Ei ole kyllä mitenkään hirveän paljon, vaikka itse kaukalot+telakat kyllä maksavat melko paljon, tuplina kun on hankittava.

Miru, saako niitä Easywalkereita muualta kuin Loviisasta? En osaa oikein tuohon ratasvaiheeseen kommentoida, kuinka tärkeää olisi saada suuntaa vaihdettua. Mies tykästyi Emmaljungan City Cerox 360 malliin. Siinähän on aika pienet etupyörät, jotka saa kyllä lukittua ja myyjä sanoi, että esim. lumessa kannattaa suunta vaihtaa niin, että kääntää isot pyörät eteen. Eikö niitä Herquleksen jalkapeitteitä siis ole ollenkaan tulossa lisää? Kumma juttu.
 
Enni, mun mies on Turussa työreissussa ja sieltä eilen soitteli uudesta liikkeestä nimeltä Baby1. Katselin samaan aikaan netistä kuvia ko. malleista. Mies kehui easywalkereita ihan hurjan liikkuviksi ja tosi kevyiksi - sanoi, että kaikista malleista mitä ollaan kokeiltu (Teutonia, Herqules, Emmaljunga, Hartan ym) on nämä parhaimmat liikkuvuudeltaan. Itse en uskalla ostaa pienipyöräisiä tänne maalle lumisohjoon - siksi noi Ceroxit on poissuljettu vaihtoehto, samoin kuin Hartanitkin. Herquleksen tehdas on suljettu ja avataan vasta ensi syksynä, jolloin seuraavia uusia malleja sitten tulee - eli ei saa mistään noita jalkapeitteitä.

Ihanan kirpeä ja aurinkoinen päivä. Lähden kirppiksiä kiertämään ja toivottavasti mulla on yhtä hyvää tuuria kuin Raitiksella noilla kirppisreissuillaan :wave:
 
Moikka Ulpu! Tervetuloa vaan takaisin minunkin puolesta. Mukava saada sinut taas tänne joukkoomme!

Kuunkulta, jaksamisia sinne sängyn pohjalle. Kai se vaan täytyy ajatella siten, että omaksi ja lapsen parhaaksi tää kaikki vaan on.

Gerillä aina vaan on niin ihana tuo vauvamassu! Sulla on tosi hyvä toi kuvasarja. Sitä jo aiemmin ihailin.

Miruliini ja Enni, on se vaunujen miettiminen ja hankinta vaan niin hankala asia. Tosi vaikeaa tehdä oikeantuntuista ratkaisua. Se on selvää, että kaikissa vaunuissa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa. Toivottavasti niitä hyviä ominaisuuksia vaan löytyy enemmän.

Mitäs mieltä olette muuten olleet uudesta, tämän vuoden äitiyspakkauksesta? Mä haen sen huomenna, kun tänään oli tullut postissa ilmoitus noudosta. Innolla jään pakkauksen sisältöä odottelemaan, vaikkakin netissä onkin jovähän voinut vaatteita vakoilla.

Oma (.) kaikki ok noin muutoin. Eilen kävin siellä sokerirasitustestissä, jonka tulokset saan ensi viikolla neuvolakäynnillä. Olisin luullut, että se litku olisi ollut aivan kamalaa ja olotila ollut jotenkin tosi huono, mutta ihan kivuttomasti meni koko juttu. Vähän vaan alkoi väsyttää. Sitten me käytiin ti 4 D:ssä. Poika ei suostunut näyttämään kasvojaan kunnolla koko session aikana. Muutoinkin hän on aika kummallisessa asennossa, meinaan poikittain mun vatsassa! Onko kellään lapsi ollut vielä näinä viikkoina tuolla tavalla? Kasvukäyrän suhteen mennään kuulemma ylä- ja keskikäyrän välissä, joten jos tätä tahtia kasvu jatkuu, pojasta voi tulla jopa 4 kg syntymähetkellä. Lääkärini sanoi kans, että jos ei oo kääntynyt rv 32-34 vaiheilla, niin sitten joudutaan miettimään kääntämistä, ja toki tietenkin myöhemmin vaikuttaa myös synnytystapa-arviointiin. Paljon tuli siis mietittävää pieneen päähän...

Kati & Pablo rv 26+3
 
Heippa hei..

Kuunkullalle jaksamisia osastoelämään! Yritä pitää vielä jalat ristissä muutaman viikon.

Tervetuloa ja onneksi olkoon Suzyanne ja Ulpu!! :flower: :flower:

Ja Ulpulle pahoittelut rakkaan hevosen poismenon johdosta.
En uskalla päästää edes mieleen sitä ajatusta, että omalle koiralle sattuisi jotain.. Näin raskausaikana sitä on niin herkkänä, ettei sellaista tosiasiaa kuin lemmikin kuolema pysty edes ajatella.

Meillä oli toissa yönä itkukonsertti.. Koira itki oven takana makuuhuoneeseen ja minä itkin hormonihöyryisenä yrittäessäni pysyä kovana toisella puolella ja olla päästämättä Peppiä makuuhuoneeseen.. :'( :'(
Vaadimme hieman mieheltä ymmärrystä klo 05.15... :saint:

Sain eilen penisilliinikuurin poskiontelotulehdukseen. Tämä flunssa kun täyttää huomenna jo 4 viikkoa.. :snotty:
Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä heräsin vihlovaan vatsanvääntelyyn ja se taisi johtua siitä, että neiti asettui lähtökuoppiin ja kääntyi nyt sitten pää alaspäin. Kävellessä tuntuu, että hän poraa päällään kohdunsuuta vasten. Vähän samanlainen tunne kuin virtsatieinfektiossa. kohdunsuulle silleen pistää.. Lisäksi eilen illalla supisteli jonkun verran. Tänään kävin sitten pissaamassa purkkiin ja huomenna saan tulokset. Onpa ainakin pissiitti poissuljettu. Kolmen vartin - tunnin välein saa hypätä tekemässä pienen pienen lirun. Kun ei vaan hiivaa pukkaisi tuon kuurin takia vielä päälle..

Vähän mietin noita alakerran tuntemuksia, kun siellä selvästi tapahtuu jotain, että pitäiskö mennä käymään ihan sisätutkimuksessa? Mitä olette mieltä?
Jos siellä sitten onkin kohdunsuu auki tai jotain ja ennenaikaisen synnytyksen riski kasvanut.. Ehtisivät vielä tehdä jotain.

Kävin tänään hakemassa Citymarketista Mammuttitarjouksen eli Liberon 5-8kg vaippoja 210kpl / 25euroa. Noille jää siis hinnaksi 12senttiä kappale. Se on mielestäni aika edullinen nyt kun olen vaippojen hintoja seuraillut. Tosin nuohan nyt on aluksi liian isoja mutta joku tuolla toisella palstalla kirjoitti, että käyttää tuota kokoa viisi viikkoisella lapsellaan. Säilyyhän nuo..

Ai niin ja eilen tarttui VauvaPopista mukaan sellainen "telinesarja" mistä saa erilaisia osia kiinnittää vaunujen putkiin. Siinä on siis mukiteline, vesipullonpidike, sellaiset pikkurasiat jne..

Joo-o.. Mä olen saarrettuna täällä talon pikkumakkarissa kun arvatkaa mitä tuo mies nyt on keksinyt..? Se vahaa lattioita!! Ai kellä meistä on pesänrakennusvietti vähän karannut käsistä?? :D :D
 
Voi äiti tätä meidän uutta selainta!!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Painat entteriä niin tää pässi lähettää viestin rivin vaihdon sijaan! Arvannette, että alkaa ihmiset olla jo ihan kypsiä kun multa tulee tyhjiä sähköpostejakin päivittäin..

Vävypoikakin ehti näköjään käydä jo kosioreissulla kun noita mun yläpuolella olevia viestejä oli varmaan viis eri versiota ennen lopullista ja oikeaa versiota... :D
 
Huomenta!

Onnea kaikille uusille tulokkaille! Ihanaa kun saadaan uusia plussanneita joukkoon! Ulpulle pahoittelut rakkaan lemmikin menettämisestä.

Ihania pesänrakennus intoilijoita on vissiin ollut liikkeellä :) Ihana ku Raitiksen mieskin on niin täysillä mukana! Mullakin on hinku tehdä vaikka mitä mutta valitettavasti ei pysty juuri mihinkään. Eilen kävin ostamassa uuden imurin ja sitä piti sitten vähän testata. Kyllä kunnon imuri on mukava!

Kati, mulle sanottiin että 30 viikkoon asti vauva mahtuu hyvinkin pyörimään kohdussa ja senkin jälkeen saattaa vielä kääntyillä. Mullakin oli vauva tiistain lääkärissä ilmeisesti poikittain. Ihan varmasti ei lääkäri osannut sanoa eikä ultraa oo tk:ssa olemassakaan.

Kuunkullalle voimia makoiluun. Toivottavasti pieni pysyy vielä kiltisti masussa jonkun aikaa.

(.) sen verran että saikku jatkuu. Kohdunsuu on edelleen tiukasti kiinni ja muutenkin kaikki hyvin, rasituksessa tulevia supistuksia lukuun ottamatta. Ens viikolla on äitipoli aika ja siellä mietitään taas tilannetta uudestaan.

Heräsin puoli seitsemältä ku mies lähti töihin. Oli niin nälkä että uni ei enää tullut ja oli pakko nousta syömään. Nyt kun sai mahan täyteen, vois lähteä takas nukkuun.

-Tiiti 28+4
 
Huomenta kaikille,

Ulpu tervetuloa takaisin. Onnea ja pahoittelut menetyksestä. Useinhan se on niin että, kun yksi ovi sulkeutuu, toinen aukeaa. Taisi tehdä rakas hevosesi tilaa uudelle vauvalle.

Näköjään muidenkin tenavat pitää poikikittain makoilusta. Meidän jätkä on kova poika venyttämään mun kylkiluitani ilmeisesti suoristamalla itseään jalat kylkiluiden alla ja pää toisella puolella luiden alla. Muutenkin vilkas liikkeissään, vetää välillä volttia niin että tyrät ryskyää, varsinkin öisin.

kuunkullalla jännät paikat, toivotaan että pikkuinen vielä malttaisi pysyä sisällä.

mä painelen nyt hammaslääkäriin kun on särkenyt viikon hammasta/hampaita. Tuntuu kun käkättimet irtoisivat juuriltaan. Irtos meinaan taas yksi paikka. Se on raskauden aikana jo toinen paikka joka lähtee irti. Inhoan muutenkin hammaslääkärille menoa mut pakko....

Aurinkoista viikonloppua kaikille.

Tiltalitti ja viuhti 25+3

P.S. Oli täälläkin kuurattu paikat kiiltäviksi kun tulin taas kotiin.
 
Heisun.
Jaksuja kuunkullalle petiin.
Ulpis on ihan varmaan jo synnyttänyt(?) kun ei oo kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on okei.
Mä tilasin kolme viikkoa sitten ellokselta puhelimessa kahdet äitiyshousut ja ei ne oo vieläkään tullu. Se vielä sanoi, et niitä on varastossa, lähtee tulemaan. Mulla rupee olemaan mitta täynnä verkkareita. Ja jos kotoa pois lähden, ni ainoo alapään vaate, mikä ei kiristä, on hame. Hameessa rupee vaan tulemaan jo kylmä.
Mä oon nähnyt ihan outoja unia. Edellisyönä luin (unessa) lehdestä, et mun kaveri on kuollut. Sen vaimo toi niiden pojan ja koiran hoitoon meille ja pyysi viemään sen koira sitten toiseen hoitopaikkaan. Se oli musta pystykorva jonka nimi oli Ville (ei niillä oo koiraa). Kun me miehen kanssa vietiin sitä koiraa sinne toiseen hoitopaikkaan, ni totesin siinä matkalla unohtaneeni niiden pojan (2v) meille kotiin yksikseen. :headwall:
Viime yönä meillä oli pinnasänky valmiina ja mä olin hukannut meen vauvan. Oli kuitenkin tärkeempää lähteä etsimään mun veljen plektroja, jotka se oli hukannu, kun sitä vauvaa. Musta tulee varmaan tosi hyvä äiti.
Ja nää ei edes oo pahimmasta päästä tällä viikolla.
Aamulla olin niin hermona, et soitin neuvolaan ja kävin kuuntelemassa sydänäänet, kun edellisestä kerrasta on jo kuukausi ja seuraavaan aikaan on 2½ viikkoa. No, ei se täti saanu edes kunnolla laitettua sitä laitetta mun mahalle, kun erotin ne jo sieltä. Huh-huh.
Mun mielestä kauheen pitkä väli noilla mun ajoilla.
Anteeksi omanapaisuus, mä lähden nyt mun kaverin luo kokeilemaan sen vanhoja lappuhaalareita, joskos ne mahtuis mulle jalkaan, ettei tarttis jouluun asti hameessa palella.
Tsemppejä kaikille!
Finttu 16+2
 
Heippa!

Finttu, uskon, että unesi on olleet hirveitä, mutta mut ne sai täällä repeämään. Kyllä sitä niin ihmeellisiä asioita unissaa prosessoi että huh. Noilla sun neuvolakäynneillä on ihan tosissaan hirveän pitkä väli. Eikös kerran kuussa ole normi???

Tiltaltti, kehenköhän sun energinen ja vilkas poikasi on tullut??? ;) Ihan hyvä käydä nyt hammaslääkärissä - olin myös tällä viikolla ja makaaminen vähänkään vielä isomman mahan kanssa olisi ollut hankalaa.

Terveisiä mammajoogasta! Oli ensimmäinen kerta tänään ja oli ihan mukavaa, kun antoi itselleen luvan tehdä omaan tahtiin ja hyväksyä se, ettei mun sisään- ja uloshengitysten tarvitse kestää niin kauan kuin ohjaajalla, joka ei ole raskaana. Teinpä siellä masuvertailuja ja oma vatsani oli saman kokoinen kuin erään viikolla 36 olevan. :eek: Enpä taida itse olla ko viikolla enää joogakykyinen. Voihan olla että masujoogaajat (jotka eivät ihan tajunneet sitä r-a-u-h-o-i-t-t-u-m-i-s-t-a, vaan vetivät kunnon jytäjumppaa pimeässä salissa maatessamme. Oli naurussa pidättelemistä :LOL: ) ovat silloin jo katselemassa tätä menoa toisesta perspektiivistä.

Mulla oli eilen vauvapyykkipäivä. Pesin ja silitin koneellisen ihania ( :p ) pikkupikku bodeja, pukuja, potkiksia. Viikkasin ne huolellisemmin kuin ikinä omia vaatteitani ja ihailin sohvalle tekemiäni pinoja pitkin päivää. Ennen nukkumaan menoa vasta maltoi viedä pinot vaatehuoneeseen odottamaan käyttäjiään... :heart: :heart:

Nyt olen TAAS kerran tehnyt päätöksen meille tulevista vaunuista. Tällä hetkellä ne on Teutonian Team Alu S4 -malliset. Katsotaan meneekö tällä kertaa putkeen..

Miru ja masujoogaajat 25+4
 
Mua painannut jo pidemmän aikaa aikalailla häpyluuhun. Välillä enempi ja luulen, että poju on silloin varmaan juuri pää alaspäin. Varsinkin kävellessä tuntuu kova paine alavatsassa ja mua sattuu vatsaan kävely muutenkin. Luin neuvolakirjasesta, että voi kipuilla joillain aika paljonkin kun lantiossa paikat löystyy. Olen ajatellut, että nyt jos vielä oikein kunnolla supistelisi niin voisi tehdä aika häijyä kun on muutenkin maha koko ajan tärinäarka. Huomaan, että jos silittelen masua niin poju innostuu oikein kunnolla monottamaan ja kääntyilemään ja se ei tunnu välttämättä kovin kivalta.

Selällään maatessani pystyn useimmiten jo näkemään miten päin vaavi makailee, on välillä niin toispuolinen vatsa ettei ole epäilystäkään. Ja potkut on välillä niin kovia, että vatsanahka pompahtaa ihan hurjasti ylöspäin. Aika huvittavan näköistä!
Taitaa olla ärhäkkä luonne niinkuin vanhempansa :LOL:

Meillä vauvan huoneessa jo kaikki tavarat valmiina. En tosin vielä meinaa laittaa sänkyyn lakanoita ym. pölyyntymään. Mäkin olen pessyt vaavin vaatteita urakalla kun saatiin kavereilta useampi kassi käytettynä. On niitä pikku vaatteita mukava viikkailla kaappiin. On ne sitten niin pieniä ja somia että!

Mulla synnytyskassista puuttuu enää herkut eli suklaa ja lakritsa =) Halusin pakata sen ajoissa niin ei tarvitse sitten enää sitä miettiä. Ai niin varasin sinne jopa jätesäkin =) Ai miksikö. No siksi jos lapsivesi tulisi vaikka autoon niin menisi penkit pilalle :) Meillä tunnin matka laitokselle. eli kaikkeen olen varautunut, heh.

Mulla ei ole vielä MITÄÄN tietoa suppareista. Lääkäri sanoi, että oikeastaan parempi mun tapauksessa niin koska se istukka oli viimeksi vielä niin alhaalla niin ei ala sitten vuotamaan.

Me nukuttiin viime yönä varsinaisessa kaasukammiossa. Toisella koiralla vatsa sekaisin, ja pierutkin on sen mukaisia, huh! Meidän pienempi koira saa talvella nukkua sängyssä mutta kesäisin ja varsinkin nyt kun olen raskaana niin olen kieltänyt sen punkkeja peläten. No mies sitten välillä yrittää piilottaa koiran peiton alle, ihankuin en huomaisi sitä =) pienempi koira on meillä varsinainen vauveli...

Marica
 
Hihii.. Marican miehen toiminta kuulostaa tutulta! Meillä kans nakuneiti viimeyönä nukkui Isin peiton alla kun ei sitä voinut jättää vahankäryyn yöksi. Se oli ihan hiirenhiljaa koko yön, ettei äiti muka huomaisi häntä ja heittäisi pois makkarista. ;)

Sen mä oon muuten mieheltä "kieltäny" raskausaikana, ettei saa lässyttää koiralle, että "julma äiti taas harjaa sun hiukset/ajaa sun naaman/puristaa sun mustapäitä/ei päästä makuuhuoneeseen jne" koska en kestä sitä yhtään kun mua alkaa itkettää oma "julmuuteni" koiraa kohtaan. Vaikka se onkin siis ihan täysin huumoria ja useinmiten ne tilanteet on viä sellaisia, että mies esim. syö jotain liharuokaa mitä koira haluaisi mutta ei aio sitä sille antaa. Niin sitten niissä tilanteissa kuuluu, että "Isi kyllä antaisi sulle varmasti koko tämän lihakimpaleen mutta äiti sanoi, että ei sulle saa antaa.." :D

Mun alakerran "poraustuntemukset" eivät onneksi olleetkaan virtsatieinfektiota. Taitaa siis vauva vaan olla nyt niin eri asennossa, että tuntemukset johtuvat siitä. Eikä ne tänään niin pahoja ole olleetkaan. Mutta kun kaikki on uutta niin eihän sitä voi aina tietää mikä johtuu mistäkin.

"Tilasin" eilen appiukolta korokkeet pinnasängynjalkoihin ja tänään hän jo tuli niiden kanssa ja kiinnitti paikoilleen. Tuttuun tapaansa oli tehnyt aivan mahtavaa jälkeä. Ihana ihminen, hän aina ilolla valmistaa kaikkea mitä pyydän. =)

Täällä ollaan taas miehen pesänrakennusvietin vallassa.. Tällä kertaa kohteena on keittiön lattian vahaus. Eilen vahattiin siis käytävä ja huomenna kai olohuone. :D

Missä muuten on Maija-Mamma?
 
Huh huh, en kykenisi nukkumaan Marican kuvailemassa kaasukammiossa. Todella herkkänä olen ollut hajujen kanssa koko raskauden ja oksennus meinaa tulla ei edes niin kovin pahoista hajuista.

Kateellisena luen raitiksen pesänrakennusvietistä. Itse olen mammalomalla nukkunut ja syönyt kaiket päivät, jotain pakollista vauvapyykkiä ja tavaroiden hankintaa lukuunottamatta. Vielä pitäisi ostaa kaikkea pientä, mutta kun ei jaksaisi kaupoissa ravata ja pohtia, mitä tarvitsee ja mitä ei. Kolmisen viikkoa h-hetkeen, mikäli tulee laskettuna aikana :D .

Luin neuvolakirjasta, että näillä viikoilla raskaanaolevat ovat usein ärtyneitä. Miten selitätte sen, että meillä mies on kuin perseelle ammuttu karhu ja mamma itse leppoisa, kunhan saa nukkua ja syödä?!?
 
Mulla on housut :heart: .
Marimilla: kyllä musta tuntuu, että jotkut miehet on niin mukana raskauksissa, että ne saa oireitakin. Omani kanssa esimerkiksi meinasi tulla oikein sota keskiviikkoiltana. Hän kun väitti kivenkovaa, että on torstai, ei uskonut mua (että on keskiviikko) vaikka heitin sitä päivän lehdellä. Väitti sen olevan eilinen.
Tai sitten on toinen vaihtoehto, että raskausdementia on tarttuvaa.
 
APUA!!!!! Jakakaa tämä tuska kanssani ja kertokaa, että en ole ainoa....

Mä painan 14,2kg enemmän kuin alkionsiirtopäivänä!!!!!!!!!
:eek: :eek: :'( :'( :eek: :eek:

Mistä tämä kaikki on tullut?? Millä sen saa pois?? Jos tuon jakaa viikkojen määrällä niin mun paino on noussut koko raskauden ajan tasaisesti 430g viikossa.. Nyt tuli itku ja hammasten kiristys..
 

Yhteistyössä