Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Ulpu, mä kyllä muistaisin, että mulla alkoi noin rv 7 paikkeilla aivan tajuton väsymys, jota kesti rv 10 asti. Pahoinvointeja ei ollut lainkaan, mutta väsymystä sitäkin enemmän. Eli ihan normaalilta kuulostaa :) .

Oletteko te muut muuten havainneet jo vauvanne hikkaa? Mä yks päivä mietin, että mitä ihmeen tasaista nakutusta tuolta vatsasta kuuluu. Luulin sen olevan jotakin vatsalihaksen kramppaamista tms. Sitten tajusin yhtä kirjaa luettuani, että kyse onkin vauvan hikasta. Välillä se kestää tosi kauankin.

Kati & Pablo rv 27+3
 
Tää nainen meinasi taas äsken rypästä meidän kiviportaisiin, alkoi taas huimaamaan. Ja masu edellä. Sain juuri ja juuri kiinni seinästä. Hirvittää ajatella mitä olisi voinut käydä. Taisin keksiä mistä nää johtuu. Mulla on ainakin niskat/hartiat niin jumissa, tajusin sen vasta kun aloin pyöritellä näitä. Oikein tuntee kuinka alkaa veri virtaamaan. Eipä ole ihme. En ole helmikuun jälkeen voinut treenata mitään kun normaalisti hypin jumpissa harvasa päivä. Nyt alettava tekemään jonkin sortin keppijumppia joka päivä. Ja mentävä hierojalle.

Alkaako muiden kropat krakaamaan?

Kati mäkin luin tosta hikasta ja kyllä sen tosiaan huomaa milloin on hikka nyt kun sen tietää. Kuvailit hyvin, säännöllistä tasaista nakutusta se on :) ero potkuihin on aivan selvä.

Marica
 
Huomenta!

Marica, hui! :eek: Onneksi ei käynyt kuinkaan, mutta nyt tosiaan niskoja venyttämään. Kyllähän mullakin on paikat aika lailla jumissa, kun normaali lähes päivittäinen sauvakävely on jäänyt kokonaan. Eikä sitä vaan tule kotona venyteltyä tarpeeksi. No, kerron jos tämänaamuisessa joogassa tulee hyviä vinkkejä.

Ulpu, oireet kuulostavat ihan raskausoireilta =) Tiedän monia naisia, jotka ovat tajunneet tehdä raskaustestin vasta ihmeteltyään jatkuvaa väsymystä ja huonovointisuutta. Eli kyllä ne oireet vaan hyvin aikaisin voi alkaa. Milloin pääset ultraan kurkistamaan oireiden aiheuttajaa tarkemmin? :heart:

Nyt sinne joogaan, ettei myöhästy...
 
Terveisiä maantieltä,
Olipa kylmä viikko seistä päivät pihalla. Raitistailmaa ainakin on saatu. Tai mitä nyt lievää pakokaasun käryä keskellä valtatie 18 nurmossa.

Täällä tuntuu olevan jo montakin synnytykseen lähdössä olevaa. Ihana kun kohta teillä on ne omat kääröt kainalossa. Olen itsekkin sitä mieltä synnytyksestä että oli se sit sektio tai alatie synnytys vaan kunhan on lapselle parempi. Sille ei itse voi kuitenkaan mitään jos joku menee vikaan, onneksi meillä on osaavaa henkilökuntaa sairaaloissa ja luotan itse ainakin täysillä heihin.

Meikulle, älä menetä toivoasi tilanteessa, se voi hyvinkin olla mitta virhe. Itse varaisin jo kuumeesti toisaalle aikaa ja vaikka 4d ultraan jossa näkee kaiken paremmin :hug:

Oma napa vaan venyy kaveri iltaisin aina poikittais tilassa punnertaa itseään ylöspäin niin että pääsee silittelemään selkää joka tuntuu selvästi. Sit se rauhottuu ja painuu untenmaille. vasemmalla kyljellä se ei tykkää että nukun, silloin alkaa protestointi potkut. Selälläni pystyn nukkumaan hyvin, ei aiheuta painon tunnetta ollenkaan.

Vaippoja ym. en ole vielä ostellut, Mulla on kestoja niin paljon ja kokeilen elämää niiden kanssa. Toki sit niitä kertakäyttövaippoja ostan myös niin on helpompi kulkea kylissä ym. Mut sit vasta kun vaavi on kainalossa.

Nyt pitää katsoa jo tarkkaan minkä maalaisia tuttipullojakin ostaa, eestissä kun kiinalaisista tuttipulloista oli jotain myrkkyä löytynyt. Ja se kiinan juttu on ihan käsittämätön.

Unet on menny ihan käsittämättömiksi. tom Cruise keksimässä eliksiiriä 16 vuotiaan tyttärensä henkiin heräättämiseksi ja kuiva harjoittelua keilaamiseen hiekkakentällä ilman palloja. Niin ja viimeyönä viuhti muka yritti tunkea raajojaan ulos mun mahasta, samaan tyyliin kun joissain kauhuleffoissa, nahka venyy niin että näkyy selvästi sormet ja kaikki kun yrittää tulla läpi.

Mut nyt lähden verikokeisiin, otetaan taas ne vastaaine testit, neg merkiltäni kun olen.

onnellisia odotushetkiä
Tiltalitti ja viuhti 26+3 tai jotain
 
Oli pakko vielä tulla kommentoimaan paria juttua.

Tiltaltti, mulla on ihan samanlaisia unia! (tom cruisea lukuunottamatta =) ) Parina önä on vatsanahkan läpi työntynyt ensin pieni nyrkki, jonka muistan aivan elävästi. Se ei tullut nahasta läpi, vaan pingoitti ihon pinkeän valkoiseksi ja nyrkki erottui selvästi. Toisella kertaa sormet olivat avoinna ja käsi ikään kuin morjensti minulle :LOL: Kummallakin kerralla räpelsin epätoivoisesti kännykkääni, jotta saisin napattua kuvan ja lähetettyä miehelle, joka ei ollut kotona.. No, kuvan ottamisesta ei tullut mitään, kun käsi jo vetäytyi takaisin masun uumeniin.. Hassua =)

Kati ja Marica, voisikohan täälläkin olla kyse tuosta hikasta, kun vatsassa tuntuu säännöllinen ihan alkuajan hentoja potkuja muistuttava ja toisaalta vähän heikkoa sykettä muistuttava tuntemus? Pelästyin yhtenä iltana, saako a-vauva jotain kramppeja, kun oli niin säännöllinen liike, mutta tuo teidän kuvaamanne kuulosti ihan samalta. A-vauva kun on alhaalla ja siellä ahtaissa paikoissa tuo tuntuu varmaan paremmin kuin B-vauvalla, joka köllöttelee ylhäällä selvästi tilavammin.

Odotan niin maanantain lääkäriä - tahtoo jo tietää paljonko vauvat ovat kasvaneet kolmessa viikossa :heart:

PS: Haettiin eilen äitiyspakkaukset. Kivoja värisävyjä pääasiassa. Toppahaalari ja makuupussi oli mun suosikit. Ihanahan niitä oli hipelöidä....
 
Joo täälläkin unet usein aivan sekoja! Kyllä on vilkas mielikuvitus raskausaikana, ei voi muuta sanoa. Näin yhtenä yönä unta, että kaatusin ja vuosin verta. Selitin sitten ambulanssimiehille millä raskausviikolla olen ennenkuin pökerryin. Siksi olikin pelottavaa kun seuraavana päivänä kompuroin pariin kertaan.

Mä odotan myös ensi viikon lääkäriä niin nähdään missä se istukka luuraa.

Olen aika varma, että eilen tunsin makuulla pojun kantapään käteni alla=) Pään tunnen myös selvästi, isompi kova alue joka muljahtelee paikasta toiseen.

Kuulkaas naiset, tämä nainen EI ENÄÄ MENE TÖIHIN!!! =) JIHHUU!!! Hain viimiset saitsulaput ennen ä-lomaa. Ihan mieletöntä! Vaikka ei sitä oikein vielä tajua. Saas nähdä tuleeko jossain vaiheessa ikävä töihin, EN USKO. Nyt voi siis täysin relata ja keskittyä massun kasvattamiseen. Varmasti vaavikin nyt tuntee kuinka äiti vihdoin pystyy täysin rentoutumaan.

Marica ja pallomasu
 
Niin ja oletteko muuten ajatelleet miten ihanat joululahjat me saadaan?! Joku saa ehkä vähän ennen joulua tai sen jälkeen mutta kuitenkin. Eipä paljon muuta lahjaa tarvita :heart: Meille riittää ainakin tämä pallero =)
 
Marica: tuota en ole ehtinyt vielä ajatellakaan, että tänä jouluna on paras joululahja ikinä!!! Viime jouluna oli matalat fiilikset, kun tuoresiirrosta suurista toiveista huolimatta nega. 11 päivää laskettuun aikaan, huh huh. Toivotaan, että tuleva joulu on lapsellinen ;)!
 
Kiitos kaikki tuestanne - olen ollut ihan liian jumissa kirjoittaakseni mitään koko viikkoon. Iski sen verran paniikki ja taantumus, ettei kyennyt edes palstaa lukemaan.
Pääsimme vihdoin lääkärin tekemään ultraan ja hän totesi, että kaikki kunnossa. Ei tehdä muita jatkotutkimuksia. Mulla tuli siinä vaiheessa niin ultrauskiintiö täyteen, että totesin, että nyt vaan ollaan ja luotetaan että kaikki kunnossa. Ei pysty ottaan vähään aikaan mitään vastaan...
Mutta siis toivottavasti ekan ultraajan mitat väärin ja nyt sitten toisen ultraajan oikein - ei näitä jaksa edes jossitella, meillä on nyt puhtaat paperit :)
lisäys: (huomasitteko, en edes laittanut lisäystä "toistaiseksi"...taidan alkaa uskoa tähän..)

Pisti kyllä päivät sekaisin tuo episodi. Eilen nukuin koko päivän, nyt alkaa veto palaamaan.
Eli, jospa nyt sitten keskityn tähän positiivisempaan odottamiseen...kun en ole sitä vielä liiemmin ehtinyt tehdä :)

Ulpu78 - muakin väsytti jo ihan alusta alkaen, 6+ oli eka ultra ja syke näkyi, se oli uskomaton yllätys ja sen sulattamiseen on mennyt aikaa, nyt siis vasta tässä alan uskoa ja tajuta, että jotain tuolla masussa on. Tähän liittyi vahvasti se, että ajattelin ettei ivf tärppää, sen pari viikkoa kun testipäivää odottelin niin en liiemmin piinaillut ja piinat iski sit vasta sen positiivisen testin jälkeen. Joka ei ole enää tallessa - meni siinä koomassa roskiin, kun en uskonut haamun olevan totta :) Mutta onnea Ulpu - tosta se lähtee ;)

Mari75 (hyvä vuosikerta) ja Ulpis -teillä jo synnytys niin lähellä! Ulpiksen kaksosraskaus on jäänyt mieleen - jännityskertoimet tuntuu olevan niin huipussaan kun saa kahta jännätä - samaa olen Mirun kohdalla jännäillyt :)
Ja Kuunkulta - onnea oikeinpäin kääntyneestä masuasukista. Olet muuten oikeassa siinä, että hoitojen myötä pelkoja on mahdollisesti enemmän alusta lähtien mukana -epävarmuutta paljonkin. Mulla on jotenkin hölmö tunne siitä, että jos alan jostain nauttiin ja rentoutuu niin heti jotain huonoa tapahtuu - miksi muka? Vähän niinku taikauskonen tän suhteen - Miru, sulla ainakin taikauskoa, onko ollut tällaistä?

Tiltalitti ainakin mainitsi jossain vaiheessa suklaanhimon - sitä ei taida mikään estää :) mulla oli vielä runsas viikko sitten tilanne, että koko kesänä ei ollut tehnyt mitään makeaa mieli, ihan uskomatonta! Yleensä vedän suklaata ja irttareita. Nyt sitten maistoin Fazun violettia suklaalevyä ja mikä himo...olen salaa syönyt jo 3 levyä,tässä runsaan viikon sisään...holtitonta :)

Raitikselle onnea tenttiurakan päättymisestä! Ja flunssasta paranemista!!! taisit mainita ihanista joululahjoista? Mä odotan joulua kanssa, vaikkei kaveri vielä silloin saisikaan syntyä, mutta olen ajatellut, että jouluna alan ihan todenteolla hypisteleen vauvanvaatteita ja toivon joulupukin meitä tarvikkeilla muistavan - LA helmikuussa.

Marica - onnea, että saat nyt levätä ja odotella äippäloman alkua kotona. Mä niin repesin kun sillo aiemmin, viikko sitten, luin että olet kehittänyt rakkoa niin ettei tartte yöllä rampata vessassa, mutta että piereskelyä ei pysty estämään :LOL: Apua, odotan sitä kun se alkaat alkaa - piereskely siis silleen että ne kuulis muutkin, töissä kerran töräytin, onneksi ei ketään lähimaastossa. Mä kun en oikeesti normaalisti piere, niinku oikeen ikinä... Sama juttu närästyksen kanssa, että ennen tätä en tiennyt mitä se on ja nyt tiedän liiankin hyvin, närästää ja pirusti, onneksi ei joka päivä. Marica, sulla oli hemoglobiini 118 (oisko muuten pahoinvointi noihin rautalisiin liittyvää?) - kävin työterveyspuolella (kun ei toi neuvola tunnu vastaavan soittoaikaan ja muutenkin on jotain sijaishässäkkää siellä - siksi kai takkuaa) ja siellä oli terkkari, joka ollut äippäpolilla ennen, se suositteli, että hb arvo pitäs saada 125 tasolle synnytykseen mennessä -onko muille puhuttu tämmösiä? Totesin,ettei mulla ole ikinä edes ollut niin hyvää arvoa - neuvolassa mitattu sillon kesä-heinäkuussa 111 ja 108 eikä silloin vielä suositeltu lisärautaa. Taidanpa kohta aloittaa tuon Oksidanin minäkin.
Marica, toivottavasti sulla menee hyvin, eikä tule raskausmyrkytystä - eikös pahoinvointi, huimaus ja kohonneet valkuaiset viittaa siihen...mulla ollut valkuaiset työterveydenmittauksessa kohollaan, mutta toisessa testissä sitten puhdas. Menen maanantaina terveyskeskuksen omalääkärille ja siellä saan onneksi verenpaineet mitattua. Neuvolan kautta lääkäriä ei oikein saa, enkä jaksa sinnepäin nyt kinailla.
Lokakuussa sitten neuvola ja siitä se sit lähtee, ne säännölliset kerran kuussa käynnit - Annulikin näitä ihmetteli, mutta näin se kai Helsingissä on linjattu.

Ihanaa lauantaina ja hyviä lepohetkiä masun kasvattajille!
t. helpottunut Meikku ja kaveri 20+5
 
Aivan huippuihanaa Meikku! Tuli ihan kyyneleet silmiin ja kylmät väreet, niin jännitin ja toivoin että teidän pienellä on kaikki hyvin. Onneksi, väärä hälytys, vaikka ei sellaistakaan olis tarvinnut tulla, sen verran jännää tää on muutenkin!!!! :hug:

Meillä kanssa viime viikolla lääkärissä ja ultrassa kaikki hyvin. Molemmat ovat hyvin kasvukäyrillä ja muutoinkin näytti hyvältä! Lisäksi nämä molemmat olivat viime viikon hyvin aktiivisia ja A-vauvan potkutkin tuntuivat jo varsin voimakkailta. Naurettiin miehen kanssa kippurassa, kun ne pienet potkut tuntuivat niin selvästi. Nyt ne tuntuvat ottavan taas vähän rauhallisemmin viikonlopun kunniaksi.

Miru, olen jaksanut töissä melko hyvin ja nyt kun lääkärissäkin kaikki näytti normaalilta, niin jatkan vielä hommien tekoa. Mutta heti jos alan väsymään tästä enemmän, niin sitten jään pois. Ajattelen, että ehkä tämän seuraavan kuukauden vielä jaksan, mutta sitten saattaa tehdä jo tiukkaa. Hyvä, että saitte ne vaunut mitkä halusitte! Itse alan kallistumaan niihin Emmaljungiin kääntyvillä pyörillä, sillä ei taideta jaksaa lähteä pelkkien vaunujen takia ajelemaan sataa kilometriä. Pari kertaa ollaan käyty kirppiksellä ja sieltä ostettu kaikkea pientä, mutta isommista hankinnoista on lähes kaikki tekemättä. :eek: Mutta vielä se ei häiritse, kun nyt tiedän kuitenkin jo paljon enemmän kaikesta kuin pari viikkoa sitten.

Marica, mä nään kanssa kreisejä unia, ja herään aina ihan ihmeissäni. Kai sekin kuuluu tähän asiaan =) !

Ihan jännittää kaikkien jo loppusuoralla olevien puolesta! Niin se aika vaan menee nopeasti. Voikaahan hyvin!

Enni
 
Ihanaa Meikku :flower:

Keskitytään kaikki vaan onnelliseen odotukseen ja siihen, että kaikki menee hyvin :heart:

Joo ei mulla tosiaan ollut raskausmyrkytystä. Mä luulen myös, että huonot olot johtuu tosta raudasta. Ja moni synnyttänyt nainen on sanonut, että hb nousee luonnostaan just ennen synnytystä. Toivottavasti näin on. Tai sitten on syötävä niitä verilettuja vaikka väkisin jos muu ei auta, yök!! Mutta on se hyvä kun ne on niin tarkkoja ja valppaina neuvolassa niin mitään suurempia vahinkoja ei pääse tapahtumaan. Mä luulen, että ne mun huimaukset johtuu niska/hartiaseudun jumitilasta. Koitan nyt venytellä niitä useammin. Ja olen yrittänyt hidastaa tahtiani. Ei se ole ihme jos tasapaino menee helpommin näin ison masun kanssa. Työkaveritkin sanoo aina, että mut kuulee jo kaukaa kun kävelen niin reippain askelin. Enää ei ole mihinkään kiire...

Kun kehuin sitä seurapiirirakkoa niin nyt alkaa kyllä painaa niin paljon rakkoa, että tuntuu siltä että saisi olla liruttelemassa koko ajan.

Mä tulen aina muistamaan raskaudesta väsymyksen. Mielestäni on erikoista, että nykyään aamuisin olen kaikkein väsynein. Tänäänkin vaavi sananmukaisesti potki mut ylös sängystä kun en millään olisi jaksanut/viitsinyt nousta =) Tuli sen verran napakoita potkuja, että sanoma oli selvä :)

Nyt olen alkanut näkemään vauvaunia säännöllisesti. Aikaisemmilla viikoilla en nähnyt niitä lainkaan, tai en ainakaan muista niitä. Viime uni oli sellainen, että meidän vauva oli muka mun huomaamatta livahtanut ulos ja konttasi tyytyväisenä lumihangessa ilman sukkia. Ja suuttui niin kovasti kun otin hänet syliin hangesta. Mutta leppyi heti kun pääsi äipän halaukseen. Vaavilla oli unessa keltaiset vaatteet päällä. Mistähän sekin tuli. Meillähän on tiedossa, että poika tulee. Ihme etten ole nähnyt synnytysaiheisia unia, sitä tulee mietittyä nykyään kuitenkin jonkin verran. Ihan jo senkin takia kun synnytysvalmennukset on nyt kalhattu läpi.

Marica
 
Ihania uutisia Meikku :flower:

Kai se on alistuttava tähän suklaan ylikulutukseen tässä vaiheessa, joka päivä on suklaata saatava tai hommat ei luista ;)

Onko kellään muulla tullu tässä raskauden keskivaiheilla yltiöpäisiä herkkyys kohtauksia. Esim. tuutulaulujen kuuntelu aiheuttaa pienet itkut, Toisten vauvojen näkeminen ja sylissä pitäminen aiheuttaa itkut, jos joku asia ei mene niinkun olit suunnitellu tulee itku. Välillä oikeesti tuntuu siltä et sydän pakahtuu taas onnesta ja tulee itku onnesta. Mulla ei ollu alku raskaudestakaan tälläisiä tuntemuksia?? :eek:
Meillä synnytys valmennus marraskuun loppupuolella, ja synnytys valmennus neuvolassa on kans marraskuun puolella. Äitiyspakkauksen saisin jo tilata ja rahat laittaa hakuun mutta pitää odottaa vielä viimeisetkin palkat töistä kun tulot vaihtelee viikottain. Saa nähdä kuin paljon sitä sit heruu. Olis se kiva päästä kan hypistelemään pakkauksen sisältöä mutta hypistelen sit noita saatuja vaatteita.
Tänään tein ekan oman vaate ostoksen viuhtille, oli suloinen unipuku prismassa niin se jäi sit käteen. Villiä, en ole vielä uskaltanu ostella paljon mitään vielä.

Unien maailma on ihmeellinen, jos niistä sais dvd:n aamuksi niin olis kyllä ihmeteltävää koko kansalle.
jatkan nyyhkimistä ja keräilen parhaimpia tuutulauluja yhdelle levylle....
tiltalitti ja viuhti 26+4
 
Meikku, sulla oli tosiaankin hyviä uutisia. Ihanaa, että kaikki on hyvin ainakin tässä vaiheessa.

Marica, joo tosiaankin. Me monet saamme todella ihanan joululahjan täksi vuodeksi (ja tuleviksikin). Monena aikaisempana jouluna on ahdistanut, kun sitä on miettinyt, että olisikohan meillä sitten jo seuraavana jouluna mukana oma pieni vauveli. 2 joulua siinä sitten meni tuollaisissa fiiliksissä. Tosin, olen varma, että me ollaan synnärillä just jouluaattona (la 15.12.).

Niin, ja Maricalle kans onnea vikasta työpäivästä. Odotan kans sitä päivää kuin kuuta nousevaa...

Unista sitten, mä en voi ymmärtää, että olen nähnyt ainoastaan yhden vauvaunen joskus kauan aikaa sitten. Yleensä nukun kuin tukki, enkä näe paljon unia muutenkaan. Vaikka viime aikoina sitä yöheräämistä onkin ollut, niin unia en ole silti nähnyt.

Ennille kans onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
Ihan pikanopeana koneella kun odottelen yllättäen taas vahanpoistoaineen vaikutusta... :p Tällä kertaa vuorossa makuuhuone.

Aivan mahtavia uutisia Meikulla!!! Sulla oli kamala viikko odotella mutta onneksi palkinto oli noin hyvä, että kohdun suojissa köllötteleekin terve vauva!! :hug:

Ennille kans onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

En malta olla hehkuttamatta.. Me saadaan tänne pian taas uus jäsen...


Pitänee hehkuttaa myös tätä meidän pesänrakennusviettiä... Makkarin jälkeen enää yks pieni makuuhuone vahaamatta. Oli vähän vahaustaukoa kun maalattiin olohuoneen seinä, vedettiin Pinotexia ulko-oviin, samoin ikkunankarmeihin.. Mies tekee nytkin sitä parhaillaan.
Nyt näyttäis siltä, että ehditään tehdä kaikki ennen vauvan syntymää.. Ellei neiti sitten ala puskea ulos liian aikaisin kun meikä täällä kantaa painavia moottorisängynrunkoja jne.. *luimistelee Johanna72:sta pakoon* :D

Tältä näytti pinnasänky kun aloin makkaria tyhjäämään.. Otan kuvan sitten joskus loppuviikolla kun saadaan makuuhuonetta enempi vauvalle sopivaan kuntoon. ;)


Mukavaa viikonlopun jatkoa! Palaan taas palstalle kun meillä on joku muukin paikka missä istua koneen kanssa kuin vessanpönttö! :LOL:
 
Ai niin.. Piti vielä kirjoittaa raskausarvista kun siitä oli tuossa etusivullakin aloitus.

Mies on jo monta kertaa kattonu mua, että "hei, onko sulle tullu raskausarpia??" Ja aina yhtä "pettyneenä" kun niitä ei tule. Sanoinkin sille, että sä oikein odotat, että mulle tulis arpia ja niin tuo peijakas myönsi tekevänsäkin. Ilmeisesti se odottaa niitä lähinnä siksi, että haluais vaan koko ajan isomman ja isomman mahan meikäläiselle! ;)

No eilen sitten oli jo enempi innoissaan kun näkyi joku punainen raita mahassa.. Ja jouduin taas tuottaa pettymyksen kun se oli vaan koiran raapaisu! :whistle:
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Täällä voidaan edelleen paksusti ja ihmetellään, milloin vauva päättää syntyä. Todennäköisesti menee yliajalle ja joutuu käynnistykseen, huokaus! Kiire olisi jo nähdä millainen kaveri mahassa on matkustanut :). Kahta muuta s-ää on tullut harrastettua, kolmas eli siivous on jäänyt välistä. Pitäisiköhän sitäkin harrastaa, niin ehkä saisi vauhditettua synnytyksen käynnistymistä ;)..

Raitis: voisitko lähettää pesänrakennusvettiä tännekin päin?!?
 
Heipparallaa!

Meikku, aivan ihanaa, että kaikki oli kuin olikin hyvin. Voi teitä, miten kovasti teitä on peläytetty, mutta onneksi hälyytys olikin väärä! :heart: Nyt nautit olostasi eikös niin. Ja turhat taikauskot saat heittää romukoppaan, vauvasta pitää nauttia ja raskaudesta olla onnellinen - niin olosi on kaikinpuolin parempi ja pystyt tekemään sen mikä juuri nyt on tärkeintä: olla vauvahautomona (tuon termin sanoi tänään lääkäri minulle ja se oli niin osuva!).

Kiva kuulla Enni sinusta ja erityisesti, että kaikki on sielläkin hyvin. Vauvojen potkut ja liikkeet on ihanan rauhoittavia, kaikki on niin paljon konkreettisempaa ja todellisempaa kun pitkin päivää saat seurata heidän myllerryksiään.

Raitis, teilläpä on tosiaan ollut ahkera pesänrakennusvietti käynnissä. Toisaalta hyvä, että tuli pakollinen tauko työmatkan vuoksi - saat sinäkin levättyä =) Mun mies lähti tänään myös koko viikoksi työmatkalle ja nyt mulla toi vauvojen huone ei edisty lainkaan. Noo, onneksi ommeltavaa ja pyykättävää riittää..ja ainiin, lääkärihän puhui levostakin :headwall: Kiitos muuten täsmennyksestä tuohon mun laskimo/valtimo"ahtauteen". Tänään muistin mainita asiasta lääkärissä, mutta sielläpä ei samanlaista oloa ultrapöydällä tullutkaan onneksi.

:) ) (oho, kaksi napaa :LOL: ) Lääkärissä käyty ja eniten mua jännitti kohdunsuun tilanne - mitä kolmessa viikossa on kiristelyiden vuoksi voinut sattua..olin jo varautunut, että mut passitetaan osastolle saman tien. Kaikki onneksi hyvin, kanava 4,5cm pitkä ja suu napakasti kiinni. Vauvat olivat herttaisesti yhteisymmärryksellä päättäneet tällä kertaa kääntyä perätilaan - siinä päät vierekkäin ylämassulla ja jalat viuhtoivat alhaalla (ja sen tuntee..). Isojakin jo olivat, kummallakin painoa yli 1100g. Ihan hassua ajatella, että sellaiset jötikät tuolla mun sisässä asustaa.. :heart: :heart:

Seuraava lääkäri kolmen viikon päästä ja sitten lääkärikäynnit kahden viikon välein siitä eteenpäin.

Aurinkoista maanantaita!!!

t. Miru, Papu&Nuppu 27+0
 
Täällä tänään säikähdettiin oikein kunnolla. Vuosin nimittäin vähän kunnon punaista verta, pyyhkiessä jäi paperiin. En vuotanut kuin seula, toki olisin sitten soittanut ambulanssin. Lääkärin ohjehan oli mulle kohdunsuulla olevan istukan takia ettei saa jäädä yhtään ihmettelemään vuotoa. Soitin tippa linssissä miehelleni joka oli töissä, että nyt syytä lähteä Koksiin. Olin pakannut synnytyskassin joten nappasin sen mukaan jos joutuisin vaikka jäämään tarkkailuun. Mut laitettiin heti huoneeseen jossa laitettiin masun ympärille anturit josta seurattiin vauvan vointia puolisen tuntia. Poju ei vissiin tykännyt masuantureista kun alkoi potkimaan ihan älyttömästi niitä. Ihan kuin se olisi ajatellut, että mitään ihmeen vekottimia mun päälle on oikein laitettu. Sen sykekin pomppasi 200 jossain vaiheessa, rauhoittui heti kun laitoin käden masun päälle. On se sellainen rakas veitikka. Päivystävä lääkäri tarkasti sitten minut ja vauvan perusteellisesti. Ilmeisesti limakalvo oli jostakin kohtaa rikkoutunut ja sen vuoksi verta oli valunut. Katsottiin samalla se istukan paikka. Vauvan pää oli jotenkin pahasti edessä joten sitä ei nähnyt kunnolla. Sen verran näki, ettei se enää ollut kohdunsuulla ja oli noussut mukavasti. Se katsotaan kuitenkin vielä kerran vk 36 tai 37. Ivf raskauksissa noita tarkastuksia on enemmän kuin normaalisti, saadaan vähän extraa siis sillä verukkeella. Kyllä sitä osaa olla taas kiitollinen, että vauvalla oli kaikki hyvin. Se on vielä aika pieni jössikkä, painoarvio oli muistaakseni 1kg 680g, vastasi viikkoja oikein hyvin.

Marimillalla tosiaan jo jännät paikat. Melkein sitä toivoisi itsekin, että olisi jo tuossa vaiheessa. Mutta eipä siihen enää kauan mene. Ja laskettu aika on tosiaan aina vaan suuntaa antava. Tänään tuli konkreettiseksi se, että synnärikassi on hyvä olla pakattuna jo aika varhaisessakin vaiheessa. Ikinä ei tiedä mitä tulee vastaan. Tokihan se mies voi tuoda tavarat perässä mutta sitten voi jäädä puolet kotia =)

Mua nauratti tuo Raitiksen kukkupäilleen kasattu pinnasänky =) Voin kuvitella miten se nainen touhuaa siellä ja tekee pesää tulevalle perheenjäsenelle :) Täälläkin ollaan vähän väliä rätti kätösessä ja tulee hinkattua jopa seiniä...

Kiva kuulla mukavista ultrakuulumisista Enni :heart:

Niin ja ei täällä ainakaan tulla toimeen ilman suklaata! Enkä yritäkään tulla. Varsinkin pandan tumma suklaa on niiiin hyvää, nam! Ja selluliitin lisääntymistä ei voi estää. Ei voi minkään. Ennen taistelin kovasti sitä vastaan, mutta ei siltä kukaan nainen voi välttyä.

Marica ja poju 32+6
 
Raitis: harmi :D !!

Maricallahan on ollut jännät paikat, onneksi kaikki hyvin!!
Saako kysyä, käytkö yksityisellä vai onko julkisellakin IVF-raskauksissa enemmän tarkastuksia? Meilläpäin oli alku-ultra rv 7 ainut ylimääräinen tarkastus, vaikka raskaus sai alkunsa IVF-hoidolla (julkisella puolella oltiin/ollaan hoidossa).
 
Ihania uutisia Meikku!Täällä putos heti kivi sydämeltä:)
Kamalaa kun tuolla lailla pelästytetään, mut helpotus et oli väärä hälytys.
Helposti lääkäritkin tekee virheitä. Mua on itseasiassa koko raskauden ahdistanut noi lääkärillä käynnit ja ultraukset. Alusta alkaen on jännittänyt ja pelännyt, mitä sieltä tulee. Mun gynekin on sellanen paniikin lietsoja ja en haluis enää edes mennä sinne, mut en viitti enää vaihtaa.
Keskiviikkona on taas aika sinne. Toisaalta onhan se ihanaa kurkistaa sinne vauvan kohdunsisäiseen maailmaan! :heart:

Marica, Hui, miten suakin on pelästytetty! Helpotus kuulla että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin. Onneks oli jo kassi pakattuna. Mulla ei sillon ekalla sairaalareissulla vielä ollut.
Nyt se on tuossa lähtövalmiina. Heh, meidänkin poju inhoo niitä masuantureita, just tuollaista kuvailemaasi on meilläkin...hermostuu niin ja potkii, että sykkeetkin huitoo kahteensataan. Hassua, et ne tietää tasan tarkkaan, missä se anturi on ja yrittää potkasta sitä pois. En sit tiedä inhooko ne sitä puristusta vai tuleeko niistä joku inha ääni...

Miruliinille ja Ennille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Täällä odotellaan jännityksellä, ketkä alkaa ensimmäisenä jakautumaan, listan alkupäässä alkaa h-hetket lähestymään. Marimillalle tsemppiä loppusuoralle!

Raitiksen mies on sitten hassu :LOL: Kuulostaa siltä, kun hänkin haluis itellensä vauvamahan. Mun miehellä on muuten kasvanut massu mun massun mukana :D Eikä se ole mikään kaljamaha, kun ei ole kaljaakaan paljon ottanu. Jostain luin, et siit on tehty tutkimuskin, et naisen raskaushormonit vaikuttaa mieheenkin, et miehen hormonitkin muuttuu raskausaikana.

pesänrakennusvietistä, mul on hirmunen vimma. Ihan stressin puolelle alkaa mennä tämä hössötys. Sitä tarvii niin paljon kaikkee ja tää on ihan tuskaa, kun ei saa tehdä mitään, eikä mennä kaupoille, vaikka haluis niin kauheesti! mut se on vaan pakko maata vielä 4 viikkoa. Sitten saa vauva tulla jos on tullakseen ja on täysiviikkoinen, 37 on siis tavoite.
Onneks on keksitty internet shoppailu. Tilaan nyt kaikki netistä. Vaipatkin! Ja täällä posti tuo kaikki paketit kotiovelle..ei tarvii paljoon peräänsä liikauttaa :LOL:

suklaan ja makean himoa täällä myös! Ei ole oikein hyvä yhdistelmä tän liikkumiskiellon kans, mut minkäs teet....suklaasta saa hyvän mielen!

Kuunkulta ja poitsu rv 33+2
 
Moi! Kurkin tänne tuolta pömppiksien puolelta.
Kiitokset Mirulle ihanasta viestistäsi, se rauhoitti mieltä, osasit uskottavasti
selittää asioita :) Ja olihan mulla kysymyskin teille, miten lasketaan rv:t pas plussan aikana?
Eli mulla oli ovis su ja siirto ke 3.9. Jostain luin että siirto olisi 2+2 mutta onko se mulla nyt 2+3 kun siirto oli 3päivää oviksen jälkeen? kiva jos joku osais vastata
Mukavaa syksyä kaikille kasvavien vatsojen kanssa :heart:
-Hannele-
 
Hienoja uutisia Marican istukan sijainnista!! Hyvä, että pääsit säikähdyksellä siitä vuodosta.

Hannelen kysymykseen en osaa vastata. :|

Terveisiä Kokkolasta!

Oon ollut maanantaista asti reissussa ja ihanaa päästä tänään kotiin jatkamaan remonttia. Kylässä on aina kiva käydä mutta kyllä kotiin palaaminen on vaan ihanaa. Juna lähtee puolen päivän aikaan kohti Tamperetta ja saan koiran mummulahoidosta mukaan Seinäjoen asemalta. Ihanaa nähdä sitä Mamin mussukkaa kun jouduin siitä olemaan vuorokauden erossa. :'( :heart:

Täällä kaikki on kauhistelleet kun lähden vielä näin lopussa reissuun mutta synnyttäähän ne ihmiset täälläkin päin Suomea jos tarvetta on. :) Eikä Neiti Hyrrällä ole aikomustakaan tulla vielä ulos. Vaivaa ja vatkaa masussa kuin Särkänniemen laitteet konsanaan ja arpoo mahdollista lähtökuoppa-asentoa.

Jos Marica ja Kuunkulta meillä alkaa pesänrakennusvietti mennä jo ylihössötyksen puolelle niin mun äiti on kyllä vetäny pohjat.. Olin siellä maanantai-tiistai yön ja sain esittelyn, että mitä hän nyt on tehnyt vauvalle. Pinniksen laitasuojia, lakanoita, pussilakanoita, verhoja, kapaloita, harsoja, villasukkia, tumppuja... Ja tekemättä on kuulemma vielä kokonaiset villapuvut, yksittäiset villahousut, Jussi-paita, hoitopöydän suojat, imetystyyny.. *järkytys*

Ja sitä tavaraa oli niin paljon, että me joudutaan käydä vielä autolla Pohjanmaalla. Ja peittoja, harsoja ym. on kuitenkin tuotu jo pariin kertaan ennemminkin. B)

Jaa-a.. Huomenna Taysin synnytysvalmennukseen.

Ai niin.. Mä olin maanantaina yksin neuvolan perhevalmennuksen imetysosiossa kun mies tosiaan on työmatkalla. Oli eri ryhmä kuin minkä mukana ollaan aikaisemmin oltu. Tää oli ihan kamala!! Sellaisia alle 20v "Rane ja Ranen gimmafrendi"-tyyppejä piha täynnä kun menin.. :eek: Ja kun aiheena oli imetys niin toki se terkka heijasti seinälle rinnan kuvan mistä näytti maitorauhasia ym ja sekös näitä "teinejä" nauratti kovasti kun oikein tissi oli seinällä!! Lisäksi vieressäni istui ilmeisesti jonkinlaisista vieroitusoireista kärsivä yksinmatkassa ollut tyttö, joka ei voinut olla kymmentä sekuntiakaan paikallaan. :headwall: :headwall:

t. Kantolan suklaakaurakekseihin addiktoitunut Raitis rv 34+5 :D
 

Yhteistyössä