Vuosimallia -91

Täälläkin huomattu monta kertaa että parempi on ilman tupakkaa! Nyt mieskin on ollu 4 päivää polttamatta, mut saa nähä kuinka käy.

Tein nyt aamulla negatestin. Vähän harmittaa, mut mies vaa sano et tulee sitten ajallaan toinen. Mulla kuitenki on tää yks, ettei oikeen sureta nii pahasti:) Nyt oli kuitenki vasta virallisesti toinen yk. Mun menkat on sitäpaitsi vähän sekasin imetyksestä:D

Idamaria, toivottavasti ens kerralla pääset neuvolaan ja kaikki on hyvin! :) Hyvää huomenta kaikille!!:flower:
 
Iskihän se lunssa sit tytteliinkin, nenä vuotaa ja aivastuttaa :D Saas nähdä miten korvien käy tällä flunssakerralla. Meidän tytyllä on nääs ollu jo kaks korvatulehdusta :D Mäki tein eilen negatestin, mutta saatoin olla vähän aikaisessa sen kanssa. Alavatsassa on kyl taas ollu kaikenlaista häppeninkiä tässäkin kierrossa! Välillä vähän vihloo ja polttelee. Menkkakipuja ne ei viel oo, enkä tiedä onko mitään muutakaan huomioimisen arvoista :) Aika näyttää sit! Mut olis se vaan ihanaa jos sais taas alkaa kasvatteleen masua :heart:
 
Pohjois-Pohjanmaalta :). Kyllä ne plussat teille vielä toisenki kerran ilmestyypi ku jaksatta ootella vähän aikaa. Meillä meni yli vuosi, että tämä pikkunen (rv 10+3) sai alkunsa.. Siinä oli moneen otteeseen melko surkeat mielialat ko aina vaan tuli pettymys. No, loppupuolella se oikeastaan unohtui ja tämä tapaus oli täys ylläri :D.
Mää yritän täällä painia pahoinvoinnin ja yliopiston kans. Toisinaan ruokahalu on katossa ja toisena päivänä kaikki mitä yrittää vääntää, tulee ulos. Päivä kerrallaan....
 
No, mä sit pääsin eilen kuitenkin pikakäynnille neuvolaan. Ei siellä mitään ihmeitä ollut, sf-mitta 35 eli kokoa alkaa tällä mammalla olemaan jo ihan riittävästi :D Tänään 37+0!!! :heart: Meidän rakas on nyt "valmis vauva" ja saa tulla ulos koska haluaa :)
 
Kylläpä on tälle päivälle ohjelmaa. Vielä pitäis pyykkiä pestä ja siivota. Sit synnytysvalmennukseen ja sieltä mun Baby Showereihin! :) Ja oon ehkä 4 tuntia nukkunut, puoliunessa senkin eli saa nähä koska iskee väsymys. Hyvää viikonloppua mammoille! :)
 
Tääläki yks äippä vuosimallia-91 :) Pohjois-pohojamaalta ollaan..
Poika on 1 ja puoli kk, 1.8. synty
Meilläpäin raskaus oli tosi helppo, mitä nyt alussa pientä pahoinvointia, mut synnytys oliki sitte sitäki kauheempi. 1vaihe kesti 21h 58min ja 2vaihe sen 20min. Imukupilla piti vähä avittaa ku alko vauvalla sydänäänet laskeen. Mut ei oo jääny minkäänlaisia traumoja, voisin ruveta oottaa jo seuraavaa muksua =)
 
Hellurei! Tää mamma kävi tänään koululla tekeen ruotsin yo-kuuntelun. Taitaapi olla niin, että oon liian isänmaallinen osatakseni ruotsia :LOL: Kun vaan läpi pääsis!
Jänskätys on kova ku parin päivän sisällä pitäis alkaa menkat. Eilen juili alavatsaa oikealta puolelta niin että olis varma et olis alkanu jo, vaan eipä ole näkynyt eikä kuulunut! Testejä tilasin ihan kaikenvaralta kaappiin :>
Miten muiden viikko on lähteny rullamaan?
 
Hellou !=)
Meillä kans hyvin lähtenyt viikko käyntiin.
Viikonloppuna muutettiin uudelle paikkakunnalle niin on hiukan opettelemista täälä kulkemiseen ja löytää kaikki kaupat yms. ;D
Hiukka meinaa olla yksinäistä kun mies on töissä, mutta eikö se tästä! =)
Meidän pieni Turo-Eemil on 2kk, tuli 7. päivä. <3
mamm91; kaksi korvatulehdusta?! Inhottavaa pienelle.;< toivotaan ettei tulis enään.. [:
 
tauski1; Sullahan oli todella pitkä avautumisvaihe;< eli se tuskaisin vaihe. Pitkä synnytys muutenkin. Mulla kesti supistuksista istukan syntyyn 2 tuntia 38 minuuttia. =) Imukupilla myöskin tuli poika maailmaan ja eppari piti tehdä, mutta hyvä mieli mullakin synnytyksestä. Ihaninta mitä voi kokea <3
 
kääk, ihan on unohtunu kirjotella!! Täällä viikko rullaa tylsään tapaansa. Siivoomista, siivoomista, kokkaamista ja taas siivoomista:D No, kohta lähetään tutun mamman kans vaunulenkille!!

Mamma91, toivottavasti pääset ruotsin läpi:D
idamaria, miten baby showerit meni? Oli varmasti ihanaa:)
Hei kaikille uutukaisille mammoille:D:D
 
Jenni90 ,jep kahesti on jo ollu korvatulehus. En sit tiä et voikohan tommosen korvatulehdusherkkyyden jotenki periä ku tolla miekkosella on pienenä ollu kauheet korvatulehduskierteet mut mulla taas ei oo koskaan ollu korvatulehdusta.. :D
Onko teidän poju pysyny vielä ihan terveenä? :)

Ei mulla kyllä hirveesti oo raskautunut olo, että melkeenpä toivoisin täs että alkas menkat ja pääsis sit taas kiinni uuteen kiertoon! Esikoisen kohdalla oli heti semmonen olo että ties olevansa raskaana. Nyt ainoa "oire" on että tissit vähän herkät ja alavatsaa nippaa, eli voipi olla hyvinkin menkkojenki oireita. Eilen olis pitäny alkaa, jospa tänään sit :) Kuun lopulla olis ovis. Laatikot pursuaa ovistestejä että pääsee sit kalasteleen et missä välissä se tulee :D
 
Enkeliini hyvin meni baby showerit! Tuli syötyä ja vaava sai kaikkee kivaa :) Meikäläinen veti tänään tunnin rääkkilenkin tuolla syysilmassa ja kyllä muuten nyt tekee kipiää tonne alamasuun. Koko ajan pistää ja vihloo :s Mutta ei haittaa! Pistetään vauvaan vähän vauhtia ;) Tänään kävin neuvolassakin ja sf-mitta ON JO 36CM!!!! :D Neukkutäti sit soitti äitipolille, että saisko sitä aikaa aikaistettua ja pääsen sinne jo nyt perjantaina (alunperin olis ollu aika viikon päästä) :) Oli jännä, kun neukkutäti sanoi: "Olis hyvä päästä aikaisemmin, jos nyt sattuu viikon aikana syntymään" Itelle iski paniikki: "EI VIELÄ! MÄ EN OO VALMIS!!!" :D Noh, kai se totuus iskee viimeistään synnärillä, ku vauvan pää on jo ulkona, hahah! Tänään siis 37+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mamma91 on meidän pojalla on se inhottava syysflunssa joka tuntui yhdessä välissä olevana kaikilla, vähän lämpö nousi, mutta meni onneksi parissa päivässä ohi =) =)

Mä olen kans korvalapsi ja mun mies; aina korvatulehduksia ja poutketkin on laitettu jo alle vuoden ikäisenä. ollaan kans mietitty, etttä toivottavasti ei periydy! Se on inhottavaa!:mad:

nyt meidän pojan toinen silmä on ollut vetinen ja rähminyt jo monta viikkoa. Oliskohan silmätulehdusta. Soitin silloin neuvolaan ja kysyin kun rähmintä alkoi, mutta sieltä sanottiin, että odotella vain jos menis itsestääs pois, että se saattaa olla vain sellaista kun vauvalla on ne kyynelkanavat vielä"keskeneräiset"
Mutta nyt on jo mun mielestä kestänyt niin kauan, että otan suoraan yhteyttä lääkäriin. Inhottavaa tommonen.: /

Huomenna onkin jo perjantai! Miten nämä päivät menee niin uskomattoman äkkiä? =)
 
Jenni90 Meidän tytöllä oli joskus vuoden alussa jonkunmoinen silmätulehdus. Mies oli armeijassa ja toi sieltä meille ihan kaikki pöpöt :D Lääkäri antoi reseptin silmätippoihin ja yhden päivän käytön jälkeen oli simmut paremmat. Hui kun vasta tälleen kirjoitellessa tajuaa, että miten paljon toi likka on jo sairastellut :D
Toivottavasti ei teidän vauvilla alkais missään vaiheessa korvakipuilu, ei ole yhtään kivaa katsoa ku toiseen sattuu niin paljon :<

Mä tein eilen aamulla testin joka oli kyllä ihan nega. Noh, mulla on paha tapa jemmailla nuita testejä laatikoissa jonku aikaa sen jälkeen ku oon ne tehny. Tänään menin hetki sit kyttään sitä eilistä testiä ja siihen oli haalea viiva ilmestynyt :LOL: En pidä sitä minään, koska ei se viiva siihen testiaikana tullut. Jos ei tänään ala menkat niin huomenaamulla uutta testiä. Tiistaina olis siis pitäny menkkojen alkaa.
 
Muistan kuinka tuo iän ikuinen odottelu oli raastavaa ;s
Teillä on vauvan yritys päällä ? =) =)
Toivotaan, että tärppäis pian =)


Joo mä soittelen kans sinne lääkäriin, että saadaan jotain tippoja.
Tuo onkin inhottavaa, kun armeijasta tulee pöpöjä, muistan kun mun mies olis
armeijassa niin se tartutti kaikki muhun myös ;s silloin ei ollut vielä meillä pientä <3
 
Juu meillä on toinen yrityksessä, toista kuukautta ollaan nyt yritetty :)
On se silmätulehduskin inhottavaa, varsinki aamulla ku yön aikana keränny sitä rähmää silmään : /
Meillä mies toi ihan kamalan tappoflunssan armeijasta :D Varmaan ainaki kuukauden päivät saatiin yskiä ja olla räkäisinä :LOL:

Kauheeta kramppia ja vihlontaa vetää taas toi alamasu. Ihan kummallista, mut kai noillaki joku merkityksensä on :D

Onko Jenni90 Teillä muuten tarkotus heti aloittaa uudestaan yritys vai aloitatteko joskus myöhemmin? Vai haluatteko edes enempää lapsia? Anteeksi uteliaisuuteni :heart:
 
kysellä saa! ;D
Nyt tilasin lääkärin Turo-Eemilille,18:40 saadaan mennä. Toivotaan että jotan tippojaa saadaa.


Joo kyllä me putkeen toinen ja siinä onkin meidän lapset sitten, kaksi vain tehdään <3
On kaveria toisilleenkin =)
 
meille ei vain meinaa tulla lapsia, Turo-Eemilkin oli ihme, mulle sanottiin että on ihme kun tulin raskaaksi munasarjassa olevan kystan takia, mutta sitten kun raskaaksi tulee niin se kysta ylläpitää sen raskauden ettei tule kesken <3
Turo-Eemiliä tekemällä tehtiin vuosi [:
 

Yhteistyössä