Yasminelle, toimii.

mie
Ainiin ja noista mielialanmuutoksista! Itsekin olen huomannu et niitä on. Varsinki itku on tosi herkässä :\| Siis ei tarvi olla ku joku ihan pieni asia nii voin pillahtaa itkuun. :/ Ärsyttää. Ja muutenki ollu jotenki mieli maassa nyt pilsujen aikaan, sellasta apatiaa.. Ja välillä sit oon ihan raivona et sellastakin mielialan muutosta..
 
Mua kiinnostais vaihtaa Yasmineista näihin Yasmineilleihin, ihan mielenkiinnosta! Kuulin että Yasmineilleissa on jotenkin tavallisista poikkeava, kiva pakkaus! Kertoisko joku käyttäjä, millainen se on? =)
 
Mulla on menossa eka liuska Yasminelleja( 6 pilleriä jäljellä), muuten olen ihan tyytyväinen mut näppylät vaivaa minuakin. Ja sitten menkat kestäny nyt 14 vrk. :kieh: aina kun luulen et loppuu niin kas vain tip tip taas. Tätä ennen cerazettet pisti vuotaan kuukaudeksi ennenkuin lopetin ne. Pitäsköhän tässä vielä ootella et tasaantuuko tuo vuoto vai lopettaisko heti tyystiin???
 
Nasu-
Ei ole mulle tullu mitään haittoja vielä. Eka laatta menossa. Vielä 10päivää olis ennen seuraavaa laattaa. Menkat kesti 4 päivää eikä ollu kipuja. Ylensä ei ole mulle mitkää pilsut sopinu. Saa nähdä tuleeko näistä haittoja kun jatkan :\|
 
juuuuhhh
mä alotin myös ja ekaa laattaa mennään... ei mitää ongelmaa ole tullut. minipillerit aiheutti vuotoja.käytin 3kk ja vuosin 2,5kk.

nämä ovat olleet hyvät :)

toivotaan että sopivat... :)
 
min
Noora, pakkaus on suunnilleen tämänlainen, paitsi että siinä on yksi tuollainen kartonkiläpyskä lisää, eli sen voi siis taittaa kolmeen osaan. http://www.presseportal.de/showbin.htx?id=58831&type=preview.w425

Itsellä toinen liuska lopuillaan. En ole ainakaan huomannut mitään näppylöitä naamalla että sen puoleen ei mitään valittamista, mutta selkään on tullut muutama tosin nekin taitaa kuivaa pois. Kuukautiskivut vähenneet, jes. Muutaman kerran kuussa ärsyttää todella paljon.
 
Mä olen nyt syönyt yasminelleja yhden levyn verran. Yasminellet ovat ensimmäiset pillerini ja olen todella tyytyväinen. Aluksi tuli muutama näppy naamaan, mutta näpyt lähtivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Kuukautiskivut ovat kadonneet kokonaan ja seksihalujakin tuntuu olevan edemmän. Mielialaan pillerit eivät ole vaikuttaneet ainakaan negatiivisesti, tunnen olevani jopa energisempi ja hyväntuulisempi kuin aiemmin. Eli minulla ei mitään pahaa sanottavaa yasminelleista, ainakaan tässä vaiheessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 11:30 Bambi kirjoitti:
Mä olen nyt syönyt yasminelleja yhden levyn verran. Yasminellet ovat ensimmäiset pillerini ja olen todella tyytyväinen. Aluksi tuli muutama näppy naamaan, mutta näpyt lähtivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Kuukautiskivut ovat kadonneet kokonaan ja seksihalujakin tuntuu olevan edemmän. Mielialaan pillerit eivät ole vaikuttaneet ainakaan negatiivisesti, tunnen olevani jopa energisempi ja hyväntuulisempi kuin aiemmin. Eli minulla ei mitään pahaa sanottavaa yasminelleista, ainakaan tässä vaiheessa.
Samat sanat. Mulla toinen liuska menossa ja täysin tyytyväinen olen! Minulla myös oli alussa muutamia näppyjä mutta nyt 2 kuukauden jälkeen ei yhtään. Paljon parempi olo ja laihtumaankin olen päässyt :D
 
Olipa hyvä, ku löysin tämän ketjun. Kävin tuossa aamulla lääkärin juttusilla koska imetys loppui. Pyysin yasmine pillereitä (ytävät suosittelivat). Tulin kotiin, ja huomasin että resepti oli yasminelle.
Ajattelin nyt kuitenkin hakea kyseiset pillerit, ja kokeilla.
Hirvittää vaan toi tiputtelu ja näppylät :headwall:
saas nähdä miten minulle käy!
 
Minttumaaria
Mä aloitin yasminellet pari päivää sitten. Nyt oon odottanu kauhulla mahdollisesti tulevia haittavaikutuksia. Melianesta tuli jos jonkinlaista vaivaa..
Kuinka kauan teillä meni, että haittavaikutuksia ilmesty?
Jo parin pillerin jälkeen vai vasta viikkojen? Jos vielä muistaisit, että mitä vaivoja millonkin ilmesty?
Mulla nimittäin kävi melianen kans niin, että pari viikkoa alottamisen jälkeen alkoi olla kuivuus ongelma ja näppyjä ilmesty sinne tänne, pari viikkoa lisää niin alko päässäkin heittää, huimata siis ja sitten vielä mielellisestikin..
Toivottavasti nää yasminellet ei oo yhtä hirveitä..
 
Minttumaaria
Mulle on tähän mennessä tullut pääkipua, jota on kestäny nyt kolme päivää, ja sitten vielä ihan hirveet vuodot.
Mut hyviäkin puolia on, iholta on hävinny kaikki näpyt =) Ei niitä hirveesti ollutkaan mut nyt niitä ei ole yhtä ainoatakaan (tiedä sitten johtuuko edes pillereistä).
Toivottavasti tämä pääkipu menee äkkiä ohi, ei oo kiva olla kokoajan buranan vaikutuksen alaisena =/

Suhteellisen hiljainen vissiin tämä keskustelupalsta, tietäisikö joku jonkun muun?
 
jeps
nyt eka laatta mennyt. Tuli epätavallisen kova migreeni. kesti 3 vrk. Lääkärin mukaan voin aloittaa toisen liuskan. Mahdanko uskaltaa kun siinä selosteessa nimenomaan sanottiin että älä käytä jos on tai ollut migreeni. Ja että lopeta heti käyttö ja ota yhteys heti lääkäriin jos tulee pitkittynyt tai epätavallisen voimakas päänsärky :'( muuten ois sopineet niin hyvin. iho puhdistunut ja mieliala tasaisempi kuin ennen. Mitä teen?
 
Käyttäjä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 23:35 jeps kirjoitti:
nyt eka laatta mennyt. Tuli epätavallisen kova migreeni. kesti 3 vrk. Lääkärin mukaan voin aloittaa toisen liuskan. Mahdanko uskaltaa kun siinä selosteessa nimenomaan sanottiin että älä käytä jos on tai ollut migreeni. Ja että lopeta heti käyttö ja ota yhteys heti lääkäriin jos tulee pitkittynyt tai epätavallisen voimakas päänsärky :'( muuten ois sopineet niin hyvin. iho puhdistunut ja mieliala tasaisempi kuin ennen. Mitä teen?
kokeile vielä se toinen ja kolmas liuska. Jos migreeni jatkuu vielä kolmannen liuskan jälkeen niin lopeta. Ekat 3 kk voi olla sivuvaikutuksia esim päänsärky mut ne pitäis mennä ohi. 3kk on se aika, jonka jälkeen ne pitäis loppua taisit kannattaa lopettaa pilsut.
 
minttumaaria
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 23:35 jeps kirjoitti:
nyt eka laatta mennyt. Tuli epätavallisen kova migreeni. kesti 3 vrk. Lääkärin mukaan voin aloittaa toisen liuskan. Mahdanko uskaltaa kun siinä selosteessa nimenomaan sanottiin että älä käytä jos on tai ollut migreeni. Ja että lopeta heti käyttö ja ota yhteys heti lääkäriin jos tulee pitkittynyt tai epätavallisen voimakas päänsärky :'( muuten ois sopineet niin hyvin. iho puhdistunut ja mieliala tasaisempi kuin ennen. Mitä teen?
Mä ainakin aioin jatkaa pillereiden syömistä vaikka pääkipu tulikin, kokeilen sen pari kuukautta, jos ei helpota ni sit lopetan. Muuten sopii tosi hyvin, pitää vaan toivoa ettei toi pääkipu kestä kauaa.

Mun pääkipu ei oo migreeni tyyppistä, vaikka kärsinkin siitä normaalisti, vaan se on toispuoleista ja kipu puolelta on myös niskat/hartiat jumissa.
 
riipu
Kuten mäkin täällä aiemmin oon pelännyt haittoja ja höpötellyt näistä yasminelleistä.. Mulla on kolmas levy lopuillaan ilman mitään haittavaikutuksia. Olen myös itse ollu huomaavinani laihtuvani(tai no turvotus laskenut) Ärtyisyys.. sitä kyl on ollut vähän mut en vielä osaa sitä pistää pilsujen piikkiin vaan opiskelustressin ja työstressin jne
tsemiä:)
 
Minttumaaria
Pääkipu oli ja meni.. Mut sitte onkin ilmestyny toinen ongelma.
Mulla on menkat kestäny kaks viikkoa. Eka viikko ihan normaali vuotoa, mut tää toinen!! Super plus tamponista (imukyky 12-15g) menee läpi kahdessa tunnissa, 15g vuotoa/2h. Päivässä siis 120g(yöllä side + tamponi). Eli viikossa toi tekee jo 840g.. Mussa ei oo kohta verta ollenkaa.. Jos laskee, että ekan viikon vuodot olis puolet ton tokan viikon vuodoista niin oon vuotanu näiden kuukautisten aikana 1260g!!!
Uskaltaakohan näitä pilsuja enää popsia.. Mikään ei sovi. Mut huomenna taas lekurilla.
Onko muille tullu tämmösiä menkkoja pillereiden alotuksesta?
 
Jeps
Niin meni multakin pois se päänsärky ja aloitin toisen liuskan. Sitä syöty nyt eikä ole tullut mitään sen pahempia haittoja kuin ekallakaan mutta ilmavaivat ovat alkaaneet tulemaan jokapäiväiseksi :headwall: Mulla kyllä on todettu joskus aikoinaan laktoosi vika. Tekeeköhän se laktoosi tätä. Pitäisiköhä ottaa jotain laktoosi hajottajaa ennen pillerin ottoa? Jos ei tulis sit i-vaivaa. Todella ikävä tämä tämmöinen. Ja nolo :x
 
Hansikku
Itse olen syönyt nyt reilun viikon yasminelleja ja huomannut samat iho-ongelmat mistä muutkin ovat maininneet.. Ennen niin siloposkisena ja leukaisena rumia näppylöitä on alkanut kehittyä juuri noihin paikkoihin. Toivottavasti katoaa eikä muutu pahemmaksi :/
 
Nono
Aloitin Yasminellet reilu kuukausi sitten, seurauksena kuukauden menkat. Vuosin koko ensimmäisen listan ajan, mutta taukoviikon jälkeen vuoto loppui kokonaan (pidin kaiken lisäks vaan viis päivää taukoo, kun oli tarvista siirtää menkkoja). Saa nähdä miten seuraavalla tauolla käy.

Näppyjä on ilmaantunut naamaan jonkin verran, ennen oli vaan menkkojen aikaan, nyt melkein koko ajan, sellaisia pieniä mustapäitä. Mutta toivon että kyllä se tästä ajan kanssa tasaantuu... mielialoissa en oo kyllä huomannu minkäänlaisia muutoksia, samoin kuin en painossakaan.
 
new
Niin lin noita teijän juttuja, aattelin sit kommentoida. Itse olen syönyt yasminellejä viikon nytte. Minulla ei ole llut aikaisemmin pillereitä. Itse en ole huomannut iho-oireita enkä oikein muutakaan. Ainut että menkkani kestävät nytten 7 päivää tai ovat kestäneet nytten. Ennen ne kesti vain 3-4 päivää. Rinnoissa ehkä on pientä turvotusta, mutta nytten en ole ainakaan huomannut mitään eroa..
En voi sanoa onko mieliala vaihdellut kauheasti, kun se jo aikaisemmin vaihteli aika hurjasti..
Itse nyt aijon kattoa liuskan loppuun ja ehkä toisenkin ja päätän sitten mitä teen jatkossa.
 
Tyytyväinen
Minulla on neljäs kuukausi menossa Yasminelle-pillereitä ja olen tyytyväinen.

Aiemmin käytin Diane Novia (näppylöiden takia), jolloin olin suorastaan vaaraksi ympäristölle mielialanvaihteluineni, lisäksi rinnat olivat jatkuvasti tosi arat eivätkä näppylät hävinneet.

Diane Novat vaihdettiin Yasmineihin. Näppyläongelma väheni ja muutenkin minusta tuli normaali ihminen. Kova päänsärky vain vaivasi kerran kuussa ja verenpaine kohosi. Yasminit vaihdettiin Yasminelleen.

Yasminellet ovat sopineet minulle hyvin. Näppylät ja päänsärky ovat poissa. Mieliala on hyvä. Rinnoissa on silloin tällöin vähän arkuutta, mutta jospa sekin menisi ainanaan ohi. Suosittelen oman kokemukseni perusteella Yasminelle-pillereitä muillekin. Pakkaus vain on epäkäytännöllisen suuri, jos sitä joutuu käsilaukussa kuljettamaan.

Olen kohta 39 v, joten pillereiden käytöstä on raskausaikaa lukuunottamatta kokemusta n. 20 vuoden ajalta!
 
Luin kirjoituksiani ja odotan mielenkiinnolla, sillä minun olisi syytä nyt vaihtaa tämän yhden Meliane liuskan jälkeen Yasminelleen, sillä saan kaikanmaailman sivuvaikutuksia Melianesta + turvotus ja lihoamista ja rajut mielialanvaihtelut. Saapi nähdä millainen on tuo sitten on :)<br><br>
 
Oon 41-vuotias ja käyttänyt aikaisemmin Trikvilaria ja Femodenia yhteensä n. 20 vuotta. Nyt olen syönyt Yasminelleja yhden liuskan ja odottelen menkkoja. Olen tosi tyytyväinen näihin, ei sitten minkäänlaisia sivuvaikutuksia, päinvastoin! Olen ihmetellyt parin viime vuoden aikana, että tällaistako tämä nelikymppisenä oleminen on, jatkuvasti huonolla tai erittäin huonolla tuulella. Nyt on positiivinen fiilis, ei ole tullut finnejä, ei turvotuksia, ei hiustenlähtöä, ei mitään sellaisia oireita, joista täällä on kerrottu. Nämä pillerit sopivat ainakin minulle tosihyvin! Kun seuraavan kerran näen lääkärini, ansaitsee kyllä halauksen!
 
Aika jännä et 39- ja 41-vuotiaille on määrätty Yasminellea. Luulin et tossa vaiheessa (yli 35-vuotiaana) ainut vaihtoehto on Femilar, joka sisältää luonnon estrogeenia. ja ettei tavalliset yhdistelmäpillerit sovi. Mut ihan kiva jos oon väärässä. Itse oon 29 ja Yasminelle mulle myös juuri passeli ehkäisy =)
 

Yhteistyössä