Ylivieska -Kalajoki lähi alueet

  • Viestiketjun aloittaja hennis
  • Ensimmäinen viesti
Viveca harmaana
Hanne: En leiponu mokkaruutuja. Mutta suklaakakkua kylläkin! :p Oli hyvä ohje, Pirkka -kaakaojauhepaketin mukaan. Suosittelen! Siitä mökistä... enpä osaa suositella, kun en ole ikinä mökkiä mistään vuokrannut. Tylsää tylsää tylsää siis meillä... Mitä ihmettä se kahdenkeskinen aika oikein on??? Jotain syötävää??? Mut jos noita mökkipaikkoja nyt äkisti miettii niin Sievin Maasydänjärvi? Alavetelin Seljes? Halsuan Masala? Reisjärven Susisaari? Äh, ei tuu kyl mitään muita nyt mieleen... Eikun googlettamaan vaan!

Hipsukalle edelleen paranemissäteitä! Ei mekään menty sit perhekerhoon kun poitsu aivasteli aamulla niin ahkeraan...

Carina: Samat piti sanoa ku Henniskin, että kyllä sä meidät pian opit tuntemaan! Tosi kiva kun liityit puluparveen (niinkuin Hipsukka meitä aikas osuvasti kuvaili)!!! :D

Tänään tapahtunut meillä seuraavaa... Vessasta kuului: Plumps! Menin katsomaan, niin mikäs siellä pytyssä kuin meikäläisen puuterirasia... Ja 1v2kk poika istuu virne naamalla pytyn vieressä, ou jeah! :LOL: Niinku ois hyvänki työn tehny! Noh, onneksi puuterasia oli lähes tyhjä, eikä tässä muutenkaan ehdi pahemmin puuteroimaan.

Masuvaavi vallan villiintyi tänään, kauheat jumpat veti kun makoilin olkkarin lattialla. Maha ihan pomppi! Siis nyt jo näin hurjia potkuja, rv 20+0!!! Tästä taitaakin tulla aikamoinen fudari! ;) Puolivälissä ollaan siis!!! =)

Ei mutta nyt ei jaksa enempiä. Moikka moi vaan ja kauniita unia, oman kullan kuvia! :wave:
 
hennis
Huomenta Meillä kans maussa välillä silleen muljahtelee kun rauhassa oon. Mutta ei vielä potkuja tunnu. =) Ootan innolla liikeitä jo. =) =) Vai oli se vivecan poika puuterit vessan pöntöön tipauttanu :/ onneksi ei suurempaa vahinkoa niinku meijän neiti tukki koko pöntön tossa viime keväänä. Ukko sai rassata sitä aikas kauan hih :LOL: Joo mutta eipä tässä sen kummempaa lasten kans sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ei elämä käy tylsäksi heh =) =) :LOL: Joo mutta nyt neitille vaatetta pukemaan päälle joten palataampa juttuloiseen taas moikka =) B) :wave:
 
huomenia!!!
tuli tosta vivecan jutusta mieleen et mä oon ihan täysin unohtanu et tääl sievissäki olis toi perhekerho kaks kertaa viikossa. :ashamed: =) mä lissulle oon joskus luvannukin et me voitais mennä sinne mut mites meet ku et muista koko kerhoa enää. :kieh: jospa mä tos talvella vaik virkistyisin ja lähtisin ihan oikeesti sinne :/ ei vaa kyllä mun pitäis reipastuu jo aiemmin ku tollanen 4vuotias tykkäis kuitenki ihan hirveesti varmaan tosta kerhosta ku äiskä olis kuitenki kans siel. :)
piti muuten kysyy et onks teil odottavilla jo masut paljon kasvanu? :/ =) must on aina niin kivaa kattella niitä pyöreitä pallomahoja.yks kaveri just sano mulle ku oltii puhelimessa sen kans et sen maha on ku "pinkeä koripallo" :LOL: sil on reilu 2kk laskettuun aikaan.
nyt mun on pakko mennä ku kohta mulle tulee naapurin kaks lasta pariks tunniks (varmaan) hoitoon.tulipas sekavasti. :whistle: nii ne siis tulee hoitoon ja on sit varmaa pari tuntii tääl hoidettavana. :headwall: :LOL:
nyt lissu huutaa tul vessassa jatkuvalla syötöllä että PYYHKIMÄÄN :whistle: eli kait se on mentävä nyt ettei toiselle tuu ainakaa peräpukamia sen takii et on joutunu lapsena istuu liian kauan vessassa. :LOL: :whistle:
paladeisson vaa kaikille!!! :D
 
huomenta vaan!

Nyt on sitten meillä kaapit siivottu, ja kaks jätesäkkiä tuli tavaraa roskiin :eek: :kieh: Kyllä sitä kuulkaa ihmisen säästää vaikka mitä ihmeellisyyksiä ihan vaan sen takia että "joskus ehkä saattaa käyttää" :ashamed: :whistle: Non nytpä ne on tällä erää raivattu.

Ja hain eilen meille ne ihanat tapetit ja kattelin jo kärkkäisellä uusia verhoja yms, sovin sen Vallilan edustajan kanssa että tuun ens viikolla käymään siellä tapettipalasten kanssa niin vähän katellaan että mimmoset passais ihan niin kuin ammattilaisen silmin :D

Mulla oli vaikka mitä asiaan teille kun tulin tähän koneen ääreen ja kun luin nuo teidän aloitukset, mutta nyt mun pää kumisee tyhjyyttä :eek: :( tai ehkä r**k** :snotty: no mutta nyt loppu runosuonen sykkiminen tällä erää joten palataanpa juttuun taas kun tuonne aivokuoreen ilmestyy jotain kerrottavaa :wave:
 
PamBoo
Heipsatihuiks!!!

Pitkästä aikaa ilmoittaudun vahvuuteen :attn: Ei mitään toivoa että teidät unohtaisin tai omaan rauhaan jättäisin :D

Äkikseltään luin ahmien viestejänne ja nyt en muista paljon mitään

Onnenhippusia vauvankehdollinen Emppuliinalle!

Tervetuloa uusi ihanan pirtsakka Carina tähän hassunhauskaan poppooseen...istut hyvin joukkoon!

Tiedättekös meillä on alettu työt. Muisto on vain kotonaoleskellut reippaat kolme vuotta ... paras elämänkouluaika mitä minulla on ollut :heart: Pikkumiehet aloittivat päivähoidossa ja kuinkas kävi.... Yllättivät meidät ihastumalla hoitotätiin, hoitosisaruksiin ja hoitopaikkaan niin että vankat perustelut pitää antaa niinä aamuina kun ei ollakaan hoitoon lähdössä.

Taloa on rakenneltu voimien mukaan. Tänään oli jännät paikat kotiin palatessa, jotta ollaanko taivas vain kattona tilantees, mutt onneksi oli katto pysynyt uudella puolellakin. Olis ollut hulppea pyykinkuivatuspäivä, mutta jostain syystä äitee PamBoo ei jaksanut herätä viideltä pyykkikonetta lastaamaan :whistle:

Ei passaa kyllästyttää teitä heti alkuun, että jaksatte vielä toistekin lukea! Ennen koneelta karkaamista kaikille tutuille tänne hurrrrrrrjan paljon terveisiä ja pilkettä silmäkulmiin ja tsemppiä kainaloon jos kehnompia päiviä sattuu ihan kompastua asti.

Minun profiili on sitten jo vanhentunut...kukahan sen korjais...ikää on tuotapikaa 44 ja pikkuisetkin ovat jo kohta 3 ja 2 ja viel puolikkaat päälle. Isäntä meil on entisen ikäinen. Otin semmosen joka hitaasti vanhenee :xmas:

Mut jatkakaapa kirjanpitoa...palailen kurkkaamaan :wave: :wave:
 
hyvää iltaa :D
mä tulin just tontilta ja oli kyllä niin kylmä ku siel kauheessa tuulessa koitin miestä avustaa. :whistle: välillä satoi vettäkin et ei välttämättä ollu niin hirveen mukavaa ja sit mä viel olin siel melkein 4tuntia. :whistle: vieläki on kädet ihan kohmeessa et jos tulee kauheena kirjotusvirheitä nii laitetaa ne sit kohmeloisten käsien piikkiin ;) muutenhan mä kirjotankin aina niin sujuvasti :LOL: ;) nyt mä vaa toivon ettei tuu mitään tautia ku oon vieläki niin kylmissäni :snotty: :eek:
jaa et tuli sitte vissiin joku uusvanha takasin joukkoon :/ tarkotan nyt tota pamboota vai mikähän sen nimi nyt olikaan :/ ;) ihan kiva et meit on paljon nii ei aina tarvi sit samojen pitää ketjua ilmassa. ;)
nii mun piti viel sanoo et kyl sitä voi ihminen olla tohelo ku tuol tontilla aherrettiin noitten kattotuolien kimpussa nii sit yhessä vaiheessa mä lähin kävelee siitä muualle nii kävelin sananmukasesti suoraan päin sitä yhtä kattotuolin uloketta. :headwall: :headwall: :headwall: pamahti kyl heti niin kunnolla toi pää siihen puuhun et se meinas lennättää mut monta askelta taaksepäin. :whistle: :eek: mä oikeesti otin sen iskun voimasta muutaman askeleen taaksepäin ku niin mojovasti tärähti.nyt mul on sit aikas hellänä toi otsan yläpuolinen osa ja voi olla varmaan aika pitkään. :( nii ja nyt jos mulla on entistä oudommat jutut nii sit täytyy vaa laittaa ton syyksi et mulla varmaa aivot vähän heilahteli nyt väärille raiteille :LOL: katotaan kuin mun käy :D
hui että ku mä oon niin kohmeessa ettei meinaa tuolilla pysyä.se vaa syksy on tosissaa tullu ja kylmentäny ilmat ihan hyytäviksi,vielä ku on toi mahoton tuuli. :( täytyis vaa nyt alkaa kaivelee lämmintä vaatetta esiin. :/ *ja nyt soi puhelin*
nyt piti sit lähtee viel takasin tontille ku mies soitti että viedä syötävää sinne ja nauloja.ei se silti taida noita nauloja syödä :p vai oliskohan ne hyviä :/ ei mut se on mentävä taas. \|O
jatkuu ensi kerralla =)
 
hennis
Huomenta =) Mitäs sitä mammojen lauantaihin kuuluupi? =) Pitäs kohta lähtä Nivalaan anoppilaan =) =) Pamboo kiva kuulla sustaki pitkästä aikaa =) =) Täällä sitä masua kasvatellaan rv15+6 nyt menossa =) =) Juu mutta eipä tässä sen kummempaa palataan juttuloiseen taas =) =) :wave:
 
emppuliina
Heissan!

Ei passais liikaa kehua hyvää oloa kun heti sairastuu.Nousi tuossa meikäläiselle toissa yönä reilun 39 asteen kuume,no lääkärissä kävin ja antibiootit sain.
Nyt sitten pikku-ukolla tahtoo vähän vatsaa vääntää noiden mun lääkkeiden takia :/ :/ yritän antaa sille maitohappobakteereita jos ne vähän lievittäis tuskia :whistle:

Neiti on lähdössä pian synttäreille, sen anoppi hakee.Mukava kun saa hetken hengähtää.
Huomenna ois veljen kihlajaiset.Kiva että vähän vaihtelua tähän neljän seinän sisällä pyörimiseen.

Minä olen kans tässä meinannu aloittaa taas perhekerhoilut,kun neitin kans tuli kuljettua siellä aika ahkeraan aiemmin. =)

Hanne: onko teillä suunnalla väliä??pohjoisessakin on kivoja

mökkipaikkoja,Rukalla,Vuokatissa,Ranualla ym.

Kyllä pojalla alkaa jo vähän rytmiä syntymään.Öisinki nukkuu semmoisia 2-3 tunnin pätkiä.

ja näin päivisinkin ottaa parin tunnin pätkiä unta.

mutta nyt menen vähän lepäämään. :wave: mukavaa viikonloppua!
 
tervehdys taas :D
nyt on sit tänään ehitty jo paljon kaikenlaista.ekaks mentii aamulla koko porukka (paitsi isäntä on töissä) poikien koulupäivää viettämään yleisurheilukisojen merkeissä.aamulla ainaki oli niin kylmä ja vettäki satoi alkuun taivaan täydeltä. :whistle: siel ne vaa sinnikkäästi kisat vei läpi ja mä kävin välillä lissun ja tompan kanssa kotona ku tuli niin nälkäkin. :ashamed: ja kylmä :ashamed: ;) sit menin pojat hakemaan kotiin ja sen jälkee rynnistinkin sit kahen pienimmän kanssa kaupoille ja justiin kotiuduin. :whistle:
aamulla olikin sellanen jysäri tossa päässä et ei meinannu tropitkaan auttaa vaik 2 burana 400:sta vetäsin huiviin :snotty: :whistle: tais se mun eilinen toikkarointi aiheuttaa sit ton päänsäryn. :whistle: kukas käskee tollee kävellä suoraan päin? :/ :headwall: :whistle:
nyt silti alkaa olla jo parempi et on ainaki jonkun verran helpottanu toi pääkipu.ehkä se tästä päivän mittaan häipyy kokonaan :/ =)
aloin tossa ruokaa tekee et jospa se syöminen antais mulle vähän virtaa nii sais sit jotain muutaki tehtyy tälle päivää. =)
hipsukalle piti sanoo et joo eiks ookin merkillistä et miten sitä osaa säilöä kaikenmaailman tavaroita just tolla periaatteella et JOS JOSKUS TARVII :whistle: :LOL: ja ikänä sä et niitä kuitenkaa tarvii.mä joskus säilöin mun vaatteita tolla periaatteella ja sit yks kaunis päivä mä sit tein sen et otin jätesäkin ja sulloin sen yli puoleen väliin niitä mun vaatteita ja kiikutin äkkii ne UFFin laatikkoon etten tuu katumapäälle. :kieh: joskus sitte parin kuukauden päästä ne tuli ekan kerran mieleen ku oikein miettimällä mietin et mitäköhän vaatteita mä sinne laitoinkaan :/ :LOL: enkä ees muistanu niitä vaatteita mitä olin vieny vaik koitin kuinka miettii eli jo toi kertoo sen että en tosiaankaa niitä ite tarvinnu enää. :whistle: :D kunhan vaa olin pitäny kaapissa ja kattellu että onpas mulla paljon vaatteita. :LOL: :headwall: kyllä pitäis useemmin tulla se hävitysvimma nii ei ehtis kertymää joka paikka täyteen tota rompetta.mekin ollaan muutettu kuitenkin tosi usein mut ei oo tullu niitten muuttojenkaa yhteydessä sit oltuu tarpeeks ronski et olis heittäny vaa tylysti pois kaikki mitä vähänkää oli joskus miettiny et tarviikohan vai ei totakaa tavaraa. :/ :whistle:
nyt täytyy lähtee laittaa se ruoka valmiiks asti mut tulihan täs taas jotain juttuu tälle puluparvelle :D just näitä juttuja mitä mieleen juolahtaa :ashamed: ;) no jatketaa toisel kertaa taas.
nyt muuten paistaa aurinko. B) hienoa!!!
heippatirallaa :D
 
hennis
Moikka moi vaan =) B) Juu kirkastuhan se päivä vaikka aamulla oli niin harmaata ja sateista.Saunaa tässä lämmitellään .VÄHÄ NIINKU TUNTUS että kakka haisis tuolta neitin suunalta :x täytyypä kurkata oisko ylläri housussa. :LOL: ;) Juups mutta nyt kakkavaipan vaihtoon joten moikka =) =)
 
keskipohjanmaassa eilisessä on kuolinilmoituksissa meidän rakas pieni Urhomme!Tässä lyhyesti jotakin!
sunnuntai 11.9.05 Lohtajalla

Elämi vaikeinta aikaa.Kaikki alkoi torstaina 08.09 puoliyhden aikaan.Olimme syömäss,perhetyöntekijä tuli ja antoi meidän syödä rauhassa ja lähti viemään pyykkiä kuivaan.Tapani alkoi vaihtamaan Otolle vaatetta ja vaippaa.Minä menin Urhon luokse.Huomasin kun oli mahallaan naama huonosti seuraavaksi huomasin että oli puklannut.Ihan normaalisti menin ja nostin meinasin alkaa puhumaan.Mutta Urho olikin veltto ja sininen.Menin shokkiin ja paniikkiin laskin Urhon selälleen huusin apua ja käskin Tapanin soittaa 112,perhetyöntekijä kuuli ja juoksi sisälle.Alkoivat elvyttämään minä tulin Oton luokse olohuoneeseen ja lähdin ulos että ambulanssi löytää perille.Pitkä aika meni pihassa ja silloin arvasin että Urho on lentänyt luotammme pois.Tuli pikkupaloauto josta toinen lähti siirtämään vähän matkan päähän ambulanssia jonne tuli helikopteri jota ei sitten kuitenkaan tarvittu.Lääkäri kävi autossa ja hetken päästä tuli ja sanoi sen mitä kukaan ei koskaan halua kuulla"teimme kaikkemme,mutta joudumme valitettavasti sanomaan että mitään ei ole enään tehtävissä,kätkykuolema."melkein pyörryin.Meille tilattiin taksi menimme Kokkolaan saamaan kriisiapua,sitten se normaali kuvioa,poliisi kyselee.Perhetyöntekijä tuli meidän autolla Oton kanssa Kokkolaan ja lähti poliisien kyydissä takaisin koska kuten kuvioon kuuluu ottivat kuvia ja halusivat nähdä paikan.Perhetyöntekijä järjesti apua erittäin nopeasti.Meitä vastassa oli meidän perhetyöntekijä ja kodinhoitaja.Tapani vei isommat kuten sängyn,kaksostenrattaat sitterin ja kaukalon pois.Vaatteita katseltiin eilen.Vielä on paljon vaatetta koska on pesussakin.Kamera on toinen iso työ.Ne kaikki kuvat.Pistää koneelle ja tulostaa kuvia.Torstai-iltana naapuri tuli yöksi.Perjantaina lappasi väkeä tuomasa surunvalittelua ja kukkasia.Kodinhoitaja kävi myös perjantaina.Perjantai-iltana tuli ystäväni ja oli yötä.Lauantaina lappasi edelleen väkeä ja tällä hetkellä meillä on jo 8kaunista kimppua jotka yritämme kuivata.Muistoksi kuinka moni jäi Urhoa kaipaamaan.Otto on lauantaina aamusta asti etsinyt ihmetellyt kun on tilaa ja hän saa kaiken huomion.Eilen autossakin etsi vierestään kaukaloa.Tänään sunnuntaina tulee Urhon kummit käymään.Tämä kolmas yö meni jo hieman paremmin tai no paremmin ja paremmin mutta nyt jopa nukuin.Johtui kai kun kaksivuorokautta jo valvoin.Tapani on sairaslomalla alkuun kaksi viikkoa.Mutta varmasti hakee vielä pariviikkoa lisää.On Tapanikin niin suruisssaan.Mutta koittaa miehiseen tapaan olla kovana.Meidän on kuitenkin pakko jaksaa Oton takia.En pysty nyt enempää kirjoittamaan.Itken niin kovasti että en näppäimiäkään tahdo nähdä.
 
Sari: Mitkään sanat eivät nyt riitä :'( :hug: :hug: :hug: Olette joutuneet kohtaamaan kauheimman asian mitä vanhempana pelkää :'( Pistin jo sulle jo eilen y-viestiä, olet ollut koko yön mun ajatuksissa ja mitkään sanat tai teot eivät riitä lohduttamaan nyt, sen teidän, mutta ottakaa kaikki apu vastaan mitä teille annetaan ja surkaa rauhassa surunne loppuun, ikävähän ei lopu koskaan mutta joskus jossain vaiheessa huomaat että on helpompi hengittää surulta ja elämässä alkaa olemaan pieniä valon pilkkuja ja aurinkoakin jossain. Mutta nyt keksittykään vaan omaan jaksamiseen ja Oton läsnäoloon. :hug: :'( :hug:
 
Hanne harmaana
Sartsukka:
Olen ihan sanaton ja pää pyörii tyhjää... En osaa muuta kuin toivottaa erittäin paljon voimia ja jaksamista näiden vaikeiden aikojen yli. Mutta vaikka kuinka vaikeaa olisi niin ne arkipäiväiset asiat kantaa eteenpäin. Otto tuo pirteydellään ja energisyydellään elämäniloa.

Halauksia ja voimia sylillinen!!!

:hug: :'( :hug:
 
sartsukalle: luin ton ja kyllä silmät vaan väkisin kostui vaikka en yhtään tunne teitä. :( :'( otan silti osaa suruunne ja ei tässä oikein osaa muuta sanoa ku jaksamisia koko perheelle. :'( :hug: mä silti ajattelen että nyt se on pieni Urho-poikanne jo perillä ja luona Taivaan Enkelten. :hug: :hug:
 

Yhteistyössä