35+ Lapsettomat

voisin samalla lisätä soulmaman nostamaan listaan itseni.
eli myy75 35+45, yritystä 4/2009, diagnoosi selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. hoitona nyt clomit + fostimon + pregnyl. Joulukuussa eka inssi, keväällä ivf, jos ei tule tulosta.
 
Polkka, tervetuloa minunkin puolesta joukkoon! Me ollaan aika samanlaisessa tilanteessa menossa hoitojen suhteen. Mulla just päättymässä eka puregon-avusteinen luomukierto.

Minulla "piinailua" on nyt takana lähemmäs 2 viikkoa ja alkaa kyllästyttää luget. Parin päivän päästä saisi tehdä r-testin, mutta enpä kyllä yhtään usko, että siitä plussa tulisi. Ei ole yhtään sellainen olo, vaan lähinnä normaalia pms-ärtyneisyyttä ja -väsymystä on ilmassa. :)
Ajatukset onkin suunnattu lähinnä seuraavaan kiertoon. Osaako joku sanoa kuinka nopeasti lugejen lopetuksen jälkeen menkkojen pitäisi alkaa? Mietin tässä jo, ettei vain itsenäisyyspäivän turkanen sotkisi meidän ekaa inssiä! :) Hope not...

Kiitos Soulmamalle listan päivityksestä!
 
Salina, on kai aika yksilöllistä miten paljon luget siirtävät kuukautisia, olen käsittänyt että osalla vuoto tulee läpi jo ennen kuin ne lopetetetaan, minulla kestää 3-4 päivää että vuoto alkaa. Ei kuitenkaan kannata liian aikaisin lopettaa, eikö yksi raskausoire olekin PMS :)
 
Sori kun vähän söhräsin sen SoulmMaman listan kanssa. Mutta nyt tajusin jo miten homma toimii - ja olen nyt mukana listalla, kiitti. :)

Salina: jep, toka kertaa mennään täällä Puregoneilla, ja toiveissa on että nyt saataisiin tehtyä myös se inssi lopulta - ensimmäinen laatuaan. Toivotaan että teilläkin onnaa joulukuussa! Ainoa mikä tässä nyt varjostaa toiveita on vasemmassa munasarjassa viime uä:ssä havaittu nestepussi. Oma arveluni oireiden perusteella on, että köntti on piilotellut siellä jo vuosikaudet, mutta koko vaan vaihtelee. No, perjantaina selviää että mikä sen koko nyt on. Ihan lievästi pohdituttaa, sillä siellä se vaan tuntuu joka hetki... Mutta toisaalta turha ennakkoon liikaa murehtia.
 
Päivittelen sen verran omia kuulumisiani, että kävin alkuviikosta ultrassa ja kaikki oli ok, viikkoja tuli tänään täyteen 9 :) Tosin olen vielä vähän "etäällä" tästä raskausasiasta, tuntuu epätodelliselta, mutta niin oli muistaakseni esikoisenkin kohdalla lähes 10 vuotta sitten. Vaikka eipä tätä voi olla huomaamatta silloin kun yrittään saada farkkuja päälle, turvottaa, mutta jos en syö reippaasti, oksettaa :x
Alan pikkuhiljaa siirtymään tuonne odottajien puolelle ja toivon, että mahdollisimman moni teistä tulee pian perässä =)
Myy75, kyselit Fostimonista ja mulla oli sitä IVF/ICSI:ssä. En osaa sitä vertailla inssiin tai muihin, koska ei muista kokemusta, mutta se ainakin mun kohdalla toimi hyvin (lievään hyperstimulaatioon asti) vaikka ikää jo 40. Tosin taisivat just ton ikäni takia määrätä jonkin norsunannoksen, 150 jotain yksikköä päivässä. Ihan ok saalis sillä saatiin, 14 munasolua. Niin ja hoitsun mukaan kuulemma halvin vaihtoehto(?)
 
Viimeksi muokattu:
Tulin huikkaamaan, että eka IVF meni reisille NKL:lla. Mulla on hormonit ollut ok, vikaa löydetty vain miehen simpoista ja tammikuussa saatiin 50 iu Puregonilla kaksi munasolua ja nyt Supracur, Puregon 150 iu:lla vain yksi munasolu. Yritin tivata, miksi näin kävi, mutta selitystä ei ollut: "Ei tätä voinut ennustaa". No, ultralla tuo olis varmaan selvinnyt, että lääkkeillä ei ole vastetta, mutta mitäpä sellaisia turhia julkisella antamaan...
Hiiripöllöllä oli vissiin sama juttu aikoinaan?
IVF- muuttui siis inssiksi, joka sekin oli aikamoista ronkkimista ja törttöilyä tänään. Mies on laihtunut 20 kiloa ja ollut ryypeksimättä kohta neljä kuukautta ja siittiöissä ei mitään parannusta. Mä olen ollut tupakoimatta kohta neljä kuukautta ja tässä on nyt sitten tulos. Tekis mieli vetää toppa kessua kerralla ja pullo vodkaa, kun ei tällä terveyskuurilla ole mitään vaikutusta. Ketuttaa niin vietävästi...
Eka IVF siis käynnistyy tammikuussa.
Jaksamista meille kaikille!
 
Rosmariini :hug: Ymmärsinkö oikein että julkisella hoitoa ei seurata ultralla? :headwall: Mä kävin tässä hoidossa 4 kertaa ultrassa ennen punktiota! Tietysti kukkaro kevenee satkun per kerta mutta hoito tehdään juuri käsillä olevaan kiertoon sopivaksi. Eipä mullakaan tupakan lopettaminen lisännyt munasoluja, akupunktiossakin kävin...

Tänään tuli tilaamani raskaustestit Amazonilta. Samassa paketissa tuli myöskin tilaamani raskautta käsittelevä kirja jossa on sivu jokaiselle raskauspäivälle alkaen kuukautisista. Pääsen ajamaan miehen hulluuden partaalle kun voin jo nyt esitellä sille päivittäin miltä meidän alkio tänään näyttää. :rolleyes: Tämä on ensimmäinen raskausaiheinen kirja/tavara jonka olen ostanut ja siinä mielessä henkinen askel eteenpäin. Toivottavasti kroppa tajuaa seurata perässä. Aikasemmin olen halunnut suojella itseäni ja en ole edes katsellut kirjoja saati vauvan vaatteita tai vaunuja.
 
Tässäpä uusi tulokas listaan, aiemmin olen jo lievittänyt omia fiiliksiä lueskelemalla teidän kokemuksia mutta ajattelin itsekin hypätä mukaan. Meitä näyttää riittävän enemmän kuin toivoisi... Kukka73 37+42 pariskunta, jolla pari vuotta lapsitoivetta ja reilu vuosi hoidoissa. 5x IUI negaa, 1 IVF 7 hienoa munasolua mutta nolla hedelmöittynyttä. 1. ICSI nyt menossa. Punktiossa 2 hyvää solua jotka molemmat hedelmöittyivät. 13.11. molempien alkioiden siirto ja piinailu pahimmillaan... Peukut ja varpaat on pystyssä omasta ja kaikkien teidän puolesta.
 
Kuulumisia päivittelen, Eka Procren pistos on siis takana. Mitään kummempia oireita ei ole. Ensi viikolla ultraan jossa katsotaan onko mitään kutistumista tapahtunut adenomyoosissa. Sit 28. uusi pistos ja jos pallero on kuihtumassa pois niin sit aletaan tunkemaan estrogeeniä elimistöön ja ensimmäinen pas tehdään joulukuussa. Toivotaan parasta. Taustaa sen verran et mä 35 ja mies 35 ja selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. Yritystä pian 6 vuotta. Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoillle.:hug:
 
Heippa taas!

Pakko oli kirjautua, kun luin Rosmariinin tekstin. Siis ihanko tosi, ettei Nkl ultraa ollenkaan? Miten ne sitten päättää ilman ultraa sen punktiopäivän?
Mä olen myös ollut julkisella, ja aina on ollut pistosten alun ja punktion välissä ollut 1-2 ultraa, jossa on tarkkaan mitattu follien koot ja sen perusteellla päätetty lisätäänkö lääkitystä ja koska alkaa jarrut sekä koska on punktio.
Yhden kerran on ollut niin, ettei ollut 0-ultraa ollenkaan, kun olin vasta käynyt. Pistokset aloin sit sovittuna kp:nä. Sit ultrassa todettiin muutaman pistopäivän jälkeen, et siellä on iso kysta ja siitä johtuen vaan yks ainoa pallero. Silloin hoito päätettiin keskeyttää ja sitä ei tietenkään laskettu niihin kolmeen hoitoon mukaan.
Voin kuvitella et sua ketuttaa vietävästi, kun muutenkin jo niin kauan jonotitte. Jospa se inssi sittenkin yllättäis.. Jaksuja ja :hug:
 
Kiitos sympatiasta!
Kuvio meni näin: mä kävin NKL:lla lekurissa ja aloitin sumuttelun 21.10. Menkat alkoivat 25.10. 3.11. oli ultra ja pistosopetus ja tuolloin alkoi myös pistely. Verikokeissa kävin 8.11. ja mulle soitettiin sen tulos iltapäivällä:"0,17". Tästä olis kai pitänyt ymmärtää jotain... Lekuri oli 12.11. , jossa oli tarkoitus vain pikaisesti ultrata, että montako rakkulaa on ja minkä kokoisia ja minä päivänä on punktio ja punktion piti olla tällä viikolla. Lekurissa kävi ilmi, ettei kasvamassa ole kuin yksi munis ja koska siinä vaiheessa oli piikitelty jo kymmenen päivää, ei annoksen muuttaminen enää ollut mahdollista. Eli pistosten aloittamisen ja punktion arvioimisultran välillä ei ollut yhtään ultraa, pelkkä hormoniverikoe. Sen tulos oli mulla kuulemma alarajalla, mutta viitearvojen sisällä kuitenkin. Kysyin tänään, olisiko lääkitysannosta voitu muuttaa, jos verikokeen lisäksi olisi ultrattu viime maanantaina. Vastaus oli "ehkä, ehkä ei". Että tällaista arpomista tää touhu julkisella. Kyllä nyt säästetään ihan väärästä kohtaa, kun ultrista pihistetään. Ketuttaa ihan simona.
 
Rosmariini jospa inssistä sitten tärähtäisi yllärit... Ymmärrän kyllä pettymyksen, kun on piinannut itseään hankalilla ja kalliilla lääkityksillä ja sitten homma menee noinkin metsään. Ja nyt tietenkin pakollinen välikierto... Höh. Tsemppiä kuitenkin jatkoon, ja toivotaan että jo inssistä nappaa!

Miten nopeasti muuten pääsitte IVF-vaiheeseen NKL:llä?
 
Viimeksi muokattu:
Rosmariini voin vain kuvitella sitä ketutuksen määrää! Tuntuu kyllä aika kummalliselta, ettei välillä ultrattu ollenkaan. Välillä ihmetyttää julkisen puolen touhut... :mad: Nyt täytyy vain toivoa, että inssi tärppäisi. Ja jos ei, niin seuraavaan IVF:ään on varmaan syytä vaihtaa lääkitystä....

Hope lisäsin sun tiedot pitkälle listalle

Kukka tervetuloa joukkoon! Ja onnea piinailuun!

Pekku älä peloittele sun miestä! :LOL:

Ikäneidolle :wave: ja naatiskele. Yritetään tulla perässä.

ON: Tänään oli eka ultra, pistospäivä 4 (3 pistetty, kun pistän illalla). Ei ole tulossa Ahdin saalista tännekään, toisella puolella oli 1 ja toisella puolella 3 pienempää. Eli meidän pitää myöskin varautua mahdolliseen inssiin. Jos kaikki kasvaa, niin sitten punkteeraus tehdään. 1-2 ei aleta punkteeraamaan. Toki tässä on vasta 3 piikkiä pistetty, toivotaan että sieltä tulee vielä lisää. Mulla siis Puregon menossa ja annos 200 iu. Ens tiistaina sit nähdään, mikä on tulos. Viikonloppuna tulee jo jarrupiikit mukaan.
 
Pekku, sehän oli hieno tulos se kaksikin hedelmöittynyttä munasolua. Menikö toinen pakkaseen?

Myy, tosi kiva kuulla, että käynnistä jäi hyvät fiilikset. Muistan itsekin, kuinka hyvältä tuntui, kun "oikeat hoidot" alkoivat

Salina, oletko jo tehnyt r-testin? Miten kävi? Minulla on aina menkat alkaneet Progesteronien lopettamisen jälkeen viikon sisään.

Polkka, pidän peukkuja, että nestepussi olisi olematon huomisessa ultrassa. Ei se stressaaminen etukäteen ketään auta, mutta vaikeaa sitä usein on välttääkään!

Ikäneito, iloista odotusta!

Rosmariini, meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne ekassa hoidossa. Meillähän kävi niin, että munarakkuloita näkyi kyllä pilvin pimein, mutta munasoluja ei saatu ulos. Se ei silloin ollut mitenkään huonosta hoidosta kiinni, mutta ensimmäinen kerta on valitettavasti usein harjoitusta. Meillä ilmeisesti kävi niin, että irrotuspiikki ei irrottanutkaan munasoluja. Seuraavalla kerralla meni paljon paremmin. Olen ymmärtänyt asian niin, että olemme niin yksilöllisiä, että ne määrät ja aineet jotka ehkä useimmilla toimivat, eivät toimi kaikilla. Siksi eka kerta voi mennä pieleen. Minä olin ekan kerran jälkeen tosi maassa, kun odotukset olivat kuitenkin olleet niin korkealla. Tämä varmaan ei lohduta juuri nyt, mutta seuraava kerta tulee varmastikin menemään paljon paremmin kun aineet ja määrät saadaan kohdalleen. Koita jaksaa katsoa eteenpäin, vaikka se vaikeaa onkin :hug: Tosi surku, jos yritys teillä meni pieleen siksi, että ei viitsitty ultrata!

Kukka, tervetuloa mukaan ja onnea piinailuun!

Soulmama, toivotaan, että lisää munarakkuloita ilmestyy tai ainakin, että kaikki 4 olemassaolevaa kasvavat ja vahvistuvat. Minulle on aina tehty ensimmäinen ultra vasta viidennen päivän paikkeilla. Pidetään peukkuja, että pääset punktioon! Kiitos listojen päivityksistä.

ON: me aletaan taas testailemaan ovulaatiota viikonloppuna, jotta päästäisiin 2. ICSI:n 2. PASiin ensi viikon lopulla. Toivottavasti kahdesta viimeisestä alkiosta ainakin toinen selviäisi. Meillä seuraava ICSI on jo suunniteltu ja punktio olisi siten viikolla 4. Sumut aloitetaan joulun välipäivinä.
 
Viimeksi muokattu:
Rosmariini, olen tosi pahoillani että hoito meni noin pieleen! Voin kuvitella että harmittaa ihan suunnattomasti. Meilläkin meni eka ivf ihan penkin alle, tosin hieman myöhäisemmässä vaiheessa (saatiin kyllä 12 hyvää munasolua mutta yksikään niistä ei hedelmöittynyt). Olin ihan shokissa siitä uutisesta, odotukset olivat olleet niin korkealla siinä ekassa hoidossa, ja sitten homma tyssäsi kesken kaiken. Seuraavissa hoidoissa ei sitten uskallettu kovin toiveikkaita olla missään vaiheessa, vaan hyvin varovaisesti askel kerrallaan mentiin...

Mulla on ollut pari hoitoa jossa kunnon vastetta lääkkeille ei ole ollut (tullut vain 1-4 munista), ja toisissa hoidoissa on about samalla lääkemäärällä saatu 12-16 munista. Näin siis on käynyt täysin sattumanvaraisesti, riippumatta lääkemerkistä, lääkemääristä, hoitoprotokollasta, hoidon ajankohdasta tai elintavoista tms. Olen puhunut tästä parin tosi kokeneen lääkärin kanssa, eikä siihen ole kai selitystä muuta kuin että se on vain luonnollista biologista vaihtelua. Munisten määrä ei useinkaan (etenkään tämän ikäisillä naisilla) ole kiinni lääkemäärästä tai lääkkeen merkistä. Joinain kuukausina siellä on valmiustilassa enemmän muniksia ja joskus vähemmän, ja vaikka kuinka isoa lääkeannosta käytettäisiin, ei niitä sieltä sen enempää kasva kuin mitä valmiustilassa on. Jos lääkeannos on liian pieni, ne kasvavat ehkä liian hitaasti, ja annosta suurentamalla niihin saadaan kasvuvauhtia (mutta ei sen useampia rakkuloita kuin on ollut alun perin tullakseen). Eli näiden lääkärien mukaan kyse ei ole niinkään "vasteesta" lääkkeelle, vaan munasarjojen luonnollisesta tilanteesta, lääkkeillä vain autetaan niitä valmiustilassa olevia muniksia kasvamaan (niitä ei pystytä luomaan lisää). Eli sinänsä se ultraaminen ei välttämättä auta mitään, ymmärrän sen lääkärin kommentin. Myöskään Väestöliitolla ei pitkässä hoidossa ultrata kuin juuri tuossa piikityksen loppupuolella, välissä mitataan estradiolitasoa vain verikokeilla (ja jos niissä jotain poikkeavaa, sitten ultraan). Toisaalta, jos sulla oli nyt siellä pienempiä rakkuloita sen yhden ison lisäksi, voi olla että isommalla lääkeannoksella ne olisi saatu kasvamaan siihen kaveriksi. Mutta tämä on tosiaan aika yksilöllistä, toisilla vaste on aina aika samanlainen ja toisilla vaihtelee rajusti, toisille sopii toinen lääke paremmin kuin toinen, ja sattumallahan on tosi iso osuus myös. Ja kohdun tilanteella, esim pienikin kysta saattaa estää munasolujen kasvun. Toivottavasti sulla otetaan huomioon että myös jarruhoidolla voi olla osuutensa, ehkä se on liiankin tehokkaasti stopannut sun hormonitoiminnan. Eli lyhyt hoitokin voisi olla sulle kokeilemisen arvoinen. Ja sen sanoi myös yksi lääkäri mulle että lääkkeen vaihdolla on yleensä enemmän vaikutusta alkioiden laatuun kuin munasolujen määrään, tai sitten sillä ei ole mitään vaikutusta (tosin tämäkin on yksilöllistä). En tiedä lohduttiko sua tämä sepustus yhtään, mutta tällaista olen oppinut kuuden ivf-stimulaation kokemuksella...ainakaan et ole ainoa jolle noin on käynyt. Ja muista että on mahdollista että seuraavassa hoidossa rakkuloita tuleekin paljon enemmän. Kaikki on vielä mahdollista, Rosmariini! :)

Soulmama, tsemppiä! Toivottavasti niille pikkuisille tulisi kasvupyrähdys ennen jarrujen alkua...

Hoppis, toivotaan että sitä kolmatta icsiä ei tarvittaisi ollenkaan... :)

Tervetuloa Kukka!
 
Tervehdys taasen tauon jälkeen, muutto takana ja nyt pitää yrittää taasen päästä päiväjärjestykseen. Meidän muuton aikana veljeni sai sydänkohtauksen ja minä olin pois tolaltani viikon verran. Täytyy sanoa etten muista muutosta juuri mitään. Mutta nyt on veljeni saanut hoitoa ja kotiutunut ja parempaan päin menossa. Meilläkin koti alkaa pikkuhiljaa näyttää kodilta.:)

Onnea kaikille onnistujille ja :hug:teille jotka taistelette hoitojen keskellä.
Itselläni odottava kanta, piikittelemään pitäisi alkaa lähipäivinä. Menkkoja tässä odotellaan (kerrankin). Toivottavasti ne akavat ajallansa nyt kun elämässä ollut stressiä ja surua, tosin ilman niitäkin on kierrot vaihdelleet.

Joten kuvioissa mukana taasen, mukavaa viikonloppua kaikille.=)
 
Heippa Katrin! Me ei ehkä olla vielä "tavattu", koska tulin palstalle vasta muutama päivä sitten. Sulla on ollut aikamoinen marraskuu siis. Onneksi loppuvuosi näyttää levollisemmalta. Otahan iisisti ja varaa aikaa myös itselle, vaikka pieneen hemmotteluun!

Ja kiitos Hoppis kun pidit peukkuja - se ihan selvästi auttoi... ;) Nestettä oli kyllä yhä ja pikkaisen tekee kipeää kun vasemman puolen varustuksia ronkkii, mutta tämän lääkärin mukaan kaikki oli kuitenkn normaalin rajoissa. Ota näistä aina selvää... Toisaalta kuten ennakkotuntemuksista olin jo aavistellutkin, tällä kertaa vipinää on vahvemmin oikealla puolella, joten sikäli ei edes haittaa, jos vaikka vasemmalla nyt jotain hämminkiä olisikin. Eli inssiin tiistaina! :)

Sellainen huomio muuten, että noihin nestekystiin ja kiinnikkeisiin voi ehkä joskus vaikuttaa liikkumalla vähän tavallista ahkerammin tai rajummin. Minulla oireet käytännössä hävisivät, kun pääsin tällä viikolla ekaa kertaa pariin vuoteen käymään kunnolla jumpalla ja salilla, ja tosiaan uä:kin näytti nyt vähän paremmalta. Elämäntilanteesta johtuen liikunta on mulla ollut pari viime vuotta lähinnä koiran ulkoilutusta, ja tänä aikana oireitakin on ollut enemmän. Hyvää ne reippaat kävelylenkitkin tietenkin tekevät, mutta tuollainen vähän hikisempi liikunta, jossa on erilaisia kiertoja ja "rutistuksia" on silti vähän eri juttu. Ja tämä kaikki on siis tietenkin ihan puhdasta mutua ja arkijärkeilyä, eli toimikaa aina kuitenkin omien tuntemusten ja lekurin määräysten mukaan.

Miisamarille myös kiitos noiden tietojen jakamisesta. Mielenkiintoista!
 
Miisamarille kiitos mielenkiintoisista tiedoista! En ollut kuullutkaan mm. että lääkitys vaikuttasi alkioiden _laatuun_. Tämähän antaa toivoa.

Hoppis ja joku muu taisi kysellä miksi emme tee PASsia lääkkeellisesti. Vastaus on tietysti että haluttiin tehdä se lääkkeettömästi:p. Ilmeisesti niistä saadaan parempia tuloksia. Mutta hölmöläisen hommaahan tämä oikeasti on, kun ei päästä edes asiaan. Huonompaa tulosta ei lääkkeilläkään voi saada. Näyttää siltä että taas on menossa ajoitus pieleen. Ja jos niin käy, on pakko kyllä jo ottaa se lääkkeellinen versio. Edelleen ihmettelen miten klinikoiden ei kannattaisi pitää henkilökuntaa töissä edes toisena viikonlopun päivänä... Mutta ehkei se ole niiden ongelma.
 
Kiitos taas kaikille tsempeistä!

Miten nopeasti muuten pääsitte IVF-vaiheeseen NKL:llä?
Lapsettomuustutkimuksen alkoivat maaliskuussa -09. NKL:lle IVF-hoitoon, josta tuli sitten kuitenkin IO+inssi, päästiin niinkin "nopeasti kuin reilussa vuodessa... Eli meidät/minut lähetettiin kotiin laihtumaan syyskuussa -09 (ei siis päästy mihinkään hoitoihin tuolloin) ja tammikuussa tehtiin vielä OI+insssi, vaikka -09 syksyllä oli Väestöliiton kolmen inssin ja spermatulosten perusteella sanottu, että IVF tai jopa ICSI on tod.näk.ainoa järjellinen hoito. NKL:n inssin jälkeen jonotettiin ensin se pakollinen kuusi kuukautta, tuli kesän hoitotauko, jonka loppumista odoteltiin into pinkeänä. Pettymys oli melkoinen, kun NKL siirsi hoidon alkua vielä kierrolla. Sitten seuraavan kierron h-hetki oliskin osunut just miehen pakolliseen ulkomaanmatkaan, joten sekin jäi välistä. Eli pitkä on ollut matka ja olis saattanut olla viisasta järkätä rahat jostain ja aloittaa IVF-hoito syksyllä -09 Väestöliitossa. Nyt on kituutettu niin pitkään, ettei haluaisi ihan periaatteestakaan antaa enää periksi.

Miisamari: kiitos kokemuksiesi jakamisesta.Aika hurjaa toi, että rakkuloiden määrä voi olla ihan mitä tahansa kierrosta riippuen.
Pitkä tie on teilläkin ollut. Kirjoitit rakkuloiden määrästä ja siitä, että lyhyt kaava ilman lamauttamista voisi toimia. Mulla oli tässä kierrossa yksi kehittynyt munarakkula ja monta pientä. Lekuri sanoi, että potentiaalia siis on. Lyhyttä kaavaa mä pyysin alunperin, koska en ymmärtänyt, miksi mun toimiva hormonitoiminta pitää ajaa alas. Vastaus oli, että NKL:lla kaikille tehdään pitkä kaava. Hoitotoimenpiteet on näin helpompi ajoittaa - oletan, että syynä on pitkälti resurssipula.

Kyllä täällä jo hiljalleen pettymyksestä toivutaan.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille! Onnea matkaan!
 
Pekku, taisitpa olla oikeassa pms-oireiden suhteen... Tein näet torstaina, päivän etuajassa, testin ja vastoin kaikkia ennakko-odotuksia näytölle ilmestyi plussa! Miehen kanssa sitä käännettiin ja väännettiin, kun oltiin niin epäuskoisia, mutta plussana se vaan pysyi. Tänään tein uuden testin ja plussa edelleen. Joten kaipa tämä pitää uskoa. :D

Eli kun viime kirjoituksessa pohdin joulukuisen inssin ajoitusta, taitaa sen tilalle tullakin varhaisultra (jos kaikki menee hyvin). Aivan uskomatonta! Vähän nolottaa, että ehdin jo täällä panikoida näitä hoitoja, kun moni teistä on urheasti käynyt niitä läpi ja kokenut monia pettymyksiä. :ashamed: Ilmeisesti meidän kohdalla kyse oli vain oikean "dropin" löytämisestä. Clomit ja femarit eivät auttaneet, mutta puregon+pregnyl+luget näemmä saivat meikäläisen oikukkaat munasarjat käyttäytymään toivotulla tavalla.

Nyt pitää sulatella tätä plussaa ja toivoa parasta... Mutta erityisesti toivotan teille kaikille tsemppiä ja pikaisia plussia! :heart:
 

Yhteistyössä