35+ Lapsettomat

Onneksi olkoon Salina!! :flower::flower:

Miisamari kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Omat kokemukseni ovat lyhyestä kaavasta ja siinä minun lääkärin mukaan on tärkeää säätää annostusta lennossa niin että mikään follikkeli ei ota johtopaikkaa. (Valitettavasti munasoluja ei silti saatu montaa...) Pitkällä kaavalla kun oma hormoonitoiminta on alhaalla jatkuva seuranta ei ehkä ole niin tärkeää. Olen lukenut että ulkomailla kierron alussa mitataan FSH ja siitä voidaan päätellä miten hyvä kierto on tulossa. Onko kenelläkään tästä kokemusta?

Hoppis, juu toinen alkio saatiin pakkaseen, toivottavasti sitä ei kuitenkaan tarvita hetkeen... Joko on merkkejä ovulaatiosta?
 
Sunnuntaita kaikille!

Salina, onneksi olkoon! Sehän on hyvä, kun teillä ei tarvinnut rankempiin hoitoihin lähteä.

Katrin sullapas on ollut rankkoja kokemuksia. Toivotaan että menkat alkavat ajallaan ja pääset taas tositoimiin.

Polkka teillä päästään kans kohta tositoimiin. Peukkuja inssiin! Minusta järkeilysi liikunnasta käy järkeen. ;)

ekavekara ehkä tosiaan olisi aika ottaa lääkkeet kehiin, että pääsisitte tuohon siirtoon. Odottaminen on kyllä niin hermoja raastavaa....

Mulle sanottiin, että lyhyen ja pitkän kaavan lopputuloksilla ei ole juurikaa eroa, pitkällä kaavalla pystytään vain paremmin ajoittamaan hoidot. Täällä kans yleisellä puolella suositaan pitkää kaavaa.

ON: Mulla alkoi eilen orgalutran pistokset. Nyt sit jarrutellaan tiistaille asti, sit katsotaan tilannetta.
 
Onnittelut Salina :flower:
Polkka Tervehdys sinullekin. Kyllähän tässä on ollut kurjuutta, mutta nyt näyttää elämä taas paremmalta. Ja kyllä toi liikunta tekisi hyvää itse kullekin, mulle tullut puolen vuoden tauko kaikista jumpista kun oli kiireisempää elämää. Mutta nyt kyllä meinaan etsiä jonkun paikan jossa voisi käydä hikoilemassa :) Tsemppiä sulle inssiin.
Täällä ei ole menkat vielä alkaneet, oireet on kyllä jo sellaset, että kenties lähipäivinä.
Nyt pitää lähteä viemään koira pihalle, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
 
Täältä taustalta tulin pikasesti piipahtamaan, olen ihan pihalla, mitä teille kuuluu, joten peukutukset kaikille tasapuolisesti!

Meillähän on se tilanne, että lääkkeillä ja ilman tulee aina vaan yksi rakkula, jota ei olla lähdetty punktioimaan. Kerran oli 4 rakkulaa ja päästiin punktioon asti, tuli vain yksi solu, josta ei raskaus alkanut. No, nyt olemme päättäneet, että kokeillaan vielä yksi hoito, ICSI luomukiertoon tammikuussa. Jotain pientä tukea kai tulee, Luget kai ainakin, jos niin pitkälle päästään. Eli yhdellä rakkulalla kai mennään punktioon, katsotaan, onko rakkulassa elämää ja missä kunnossa solu on, jos sellainen löytyy.

Joulukuu huilataan, lomaillaan ja matkustellaan. Lämpöistä joulun odotusta! Palaan ensi vuonna aiheeseen. :wave:
 
Mielenkiinnolla luin Miisamari kokemuksiasi munasolumäärä- ja kokoasioista. Meillä ensimmäinen IVF stimulaatio tuotti seitsemän munasolua, varsin erilaisia kooltaan, mutta kuitenkin ihan asiallisia käsittääkseni suurimmaksi osaksi. Korkealta romahdettiin kun tuli tieto että yksikään ei ollut lähtenyt hedelmöittymään. Ilmeisesti miehen siittiövasta-aineet olivat siinä ainakin osasyynä, vaikka mikä sitä tietää... Naiiveina mietiskeltiin lähinnä miten saadaan kaikki pakkasesta kuluteltua... No eipäs tullut sitä ongelmaa. Ehkä sama asia selittää sitten myös aiempien IUI epäonnea osittain.

Tokalla kiekalla kunnollisia rakkuloita oli lopulta alusta saakka vain kaksi, lääkemääriä nostettiin mutta muut pysyivät pikkuruisina. 3 munaa saatiin mutta niitä ei lähdetty edes ICSaamaan, kun olivat niin epäkypsiä. Mutta niistä kahdesta isosta tuli hyvät munikset ja molemmat starttasi. Jee! Kiitti vaan siis Miisamari, vastasit moneen miettimääni kysymykseen samalla kertaa. :)

PP9 ja mielialat vaihtelee vuoristoradalla. Ei uskalla oikein kovasti toivoa kun noita pettymyksiä on tullut joka kerta. Toisaalta, eipä me näin lähellä olla oltu todennäköisesti vielä kertaakaan aikaisemmin. Pitää yrittää pitää pää kylmänä mutta kyllä se on vaikeaa... Aiheuttaako Luget unettomuutta? Vai ressaako vaan kaikki niin paljon että se selittää jokaöisen valveilla pyörimisen. Ja hikoilun... Tarttis varmaan "rentoutua" vähän ;)
 
Onnea Salina, teillähän tämä kävi melko helposti! :flower: Hyvä niin!

Katrin, pahoittelut raskaasta ajasta. Joskus elämä heittelee, mutta sitten taas kohti parempaa. Hyvä , että veljesi alkaa olla paremmassa kunnossa.

Pekku, hyvä, että pakkaseen jää jotain vaikka nyt plussaatkin! =) Toivon niin! Ainakaan Ruotsissa ei mitata FSH:ta muutakuin koko hoidon alussa, muista maista ei ole kokemusta minulla. Kukka, onnea ja jaksamista sinullekin viimeisiin piinapäiviin! Minulla ainakin progesteronit aiheuttavat unettomuutta, hikoilua tms., mutta yhtä hyvinhän se kai voi olla merkki tulevasta plussasta.

Polkka, tsemppiä inssiin täältäkin. Hyvä, että se nestepussi nyt pysyy aisoissa.

ON: täällä ei vieläkään ovulaatiota näy eikä kuulu, mutta kovasti toivon, että nyt parin päivän sisään asia etenisi.
 
Viimeksi muokattu:
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 177

lauantaina 27.11.2010


Hoppis73 37/40.....................2.icsi 2.pas
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi 3.12
Polkka 36/33..........................1.iui, testi 9.12
Soulmama 37/40..................2. ivf, siiro 26.10
Rebec ?/?.............................1.ivf
Katrin 38/34...........................1.ivf muuttui iui:ksi?
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
Myy75 35/45..........................1.iui joulukuu
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas lokakuu
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla
janetski74 35/35...................4.icsi?
Seinäkukkanen 45.................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Frangipani 35/39...................1 ivf talvi -11
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Hiiripöllö............................ ....3.ivf, jatko?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf,





Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
toivorikas-72 38/47.........................(4.icsi, 6. siirto)
Salina 38/?.....................................luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
 
Viimeksi muokattu:
Kukka, tsemppiä sinne piinistelyyn. Pidetään peukkuja!!!

Hoppis, toivotaan että se ovis sieltä nyt kuitenkin ilmestyy.

Sointu mukavaa lomaa! :wave:

Katrin minkälaisella lääkityksellä aloitat piikittelyn, kun menkat alkaa? Eikö ole ärsyttävää kun menkat ei ala silloin ajallaan, kun ne pitäis! :kieh:

ON: Kävin tänään ultrassa. Yksi 21mm johtofolli oikealla, sit 15, 17 ja 2x10 milliset vasemmalla. Eli 5 yhteensä. Lekuri ihmetteli, että aika epätasaisesti olivat kasvaneet. No, joka tapauksessa tänään vielä puregon+orgalutran, huomenna sitte pregnyl ja perjantaina aamusta ois punkteeraus. Katsotaan sitten, mitä sieltä löytyy. Lekuri sanoi, että ensisijaisesti siirretään 1 alkio, mutta tuloksesta riippuen ja miten sitten itsestä tuntuu, niin mahdollisesti 2. Katsotaan nyt sitten, että hedelmöittyykö yhtään. Jännää.... Punkteeraus vähän jänskättää, kun viimeex oli aika kivulias. Mut kylläpä siitä selviää!
 
No voi hevonperse! Nyt ne soitti klinikalta, että meiltä on unohtunut ottaa kuppa-näyte ja se pitäis ottaa ennen toimenpidetta, eivät kuulemma tee mitään ennen sitä.... Siis käsittämätöntä sähläilyä! Ovat tehneet jo 2xiui ja eivät ole huomanneet tuon puuttuvan. :mad: Käytiin antamassa verinäytteet ja labrassa sanoivat, että viitisen päivää menee, tai nopeammin. Eli ei välttämättä ehdi ennen perjantaita. Saas nähdä, kaatuuko tää homma nyt tuohon. Niinkuin ei jo muuten ois paineita tän kanssa!!!!!
 
Siis mitä ihmettä Soulmama?! Tuohan on todella käsittämätöntä, jos ja kun klinikka vaatii noita testejä, pitäisi lääkärin muistaa ne aina lähetteeseen laittaa ja hoitajan laittaa putkilon kylkeen oikeat tarrat. Klinikan tehtävä olisi nyt pitää huolta (vaikka maksaa ekstraa labralle) että testi tehtäisiin pikana. Voiko ne oikeasti kieltäytyä tekemästä punktiota tuolla perusteella? Voimia. :heart:
 
Jotenkin tuntuis, ettei ne nyt enään tässä vaiheessa voi olla tekemättä tuota punkteerausta, kun näin pitkällä jo ollaan. Pitää aamusta soittaa klinikalle ja kertoa, että verinäytteet on on otettu. Toivotaan että saavat tulokset ajoissa...
 
Soulmama: ARGH! Niinku ei olis kyllin mutkikasta ilman moisia yllärikäänteitä. Kerrohan miten kävi. Tsemppistä!

Ja muuten, oikeastaan sitä mun riviä pitäis samantien päivittää... Alan vasta päästä sisään tähän sanastoon...

Polkka 36/33.......................... OI 09/10, IUI 11/10

Tänään lähti simpat avustettuina matkaan. Olivat tosi vähälukuisia tällä kertaa, mutta just ja just riitti. Saas nähdä miten käy.
 
Polkka, täällä peukut pystyssä onnistumisellenne!

Soulmama, kyllä ihmettelen suuresti, jos eivät nyt yhtä kuppatestiä saa tehtyä niin, että ette punktioon pääsisi : / Itsehän ne siinä sekoilivat, eivät voi kyllä teitä siitä syyttää. Yleensä sen verran joustoa löytyy, että suunnitelmien mukaan pååsette jatkamaan. Ja eiväthän he punktiota voi jättää tekemättä. Kyllä minun ymmärtääkseni munarakkulat on tuossa vaiheessa punkteerattava, eikö siinä nyt jo olisi jotain terveysriskiäkin, jos hoidon tuolla lailla jättäisi kesken?
 
Hei Miisamari! Bongasin sinun kirjoituksesi koskien huonoa vastetta. Minulla on menossa ensimmäinen IVF ja olen aivan samassa tilanteessa, eli todella huono vaste on tullut Puregonille. Eli aloitimme jarrupiikillä (Progren) jonka jälkeen olen nyt pistellyt 9pv Puregonia. Maanantain ultran ja tämän päivän ultran jälkeen ei niin mitään muutosta ole tapahtunut. Toisella puolella vain yksi rakkula ja toisella ymmärtääkseni 4, ja koko alle 10mm, vaikka tässä vaiheessa pitäisi lääkärin mukaan olla jo lähes kaksinkertainen. Minulla annos oli alkuun 200IU, joka sitten tänään nostetiin 300. Tällä annoksella mennään ma asti jonka jälkeen katsotaan kannattaako jatkaa. Vaikka rakkulat eivät ole kasvaneet niin oloni on ollut alusta asti todella huono, voimakasta pahoinvointia ja turvotusta. Oksennellut en ole mutta pahoinvointi on kyllä aivan omaa luokkaansa, ja tämä turvotus, huhhuh! Mistä lie johtuu kun kerran rakkuloitakaan ei juurikaan ole....Onko sinulla tai teillä jollakulla toisella ollut voimakkaita sivuvaikutuksia Puregonista?
 
Anteeksi, en edes esittäytynyt kun innolla vain aloin kirjoittamaan =) Olen siis uusi näillä sivustoilla ja myös IVF hoitojen suhteen. Ikää lähemmäs 40v ja takana lähes 10vuoden lapsettomuus. Mutkien ja kommervenkkien jälkeen olen siis löytänyt itseni tästä tilanteesta, eli mieheni kanssa haluamme vielä kerran yrittää, että josko sittenkin meillekin se oma lapsi suotaisiin. Ensimmäinen IVF meneillään, inseminaatiot sun muut tehty jo vuosia sitten ja useamman vuoden taukokin hoidoista pidetty.
 
Voi Pekku! Mä niin toivoin että sä aloitat plussa-aallon ja vedät mut huomenna mukaan... Nyt jännittää testipäivä taas vieläkin enemmän jos mahdollista... Jos se veritesti kuitenkin antaisi positiivisia yllätyksiä jos kuukautiset ei kumminkaan ole vielä alkaneet? Jaksele.
 
Pekku pahoittelut negasta. :'( Harmittaa varmasti ihan älyttömästi.... Saitteko mitään pakkaseen?

Rebec, tervetuloa! Toivotaan että munikset vielä kasvaisivat sen verran, että olisi mahdollisuus kerätä jotain. Mulla oli Puregon tässä kierrossa, mutta ei tullut mitään isompia sivuoireita. Loppuajasta alavatsassa vähän painetta, mutta se kait kuuluu asiaan. Meidän iässä varmaan juurikin tuo ikä tekee sen, että munasarjat ei enään toimi niin aktiivisesti kuin pitäisi.

Kukka73, pidän täällä sulle peukkuja testiin! :p

ON: Tänään meillä oli punkteeraus. Jännitti vähän, koska eka punkteeraus oli aika kivulias. Ja siellähän oli pieni yllärikin, munikset oli ottaneet kunnon loppukirin! Alkujaan 4 follin ryhmä oli kasvanut ja saatiin peräti 7 munasolua!!! Itse toimenpide meni hyvin, eka pistos vähän teki kipeää ja vasemman puolen pienempien follien haku vähän teki kipeää, mutta ei mitenkään pahasti. Sitten toimenpiteen jälkeen kun nousin istumaan ja laittamaan housuja, iski kauheen huono olo ja rupes huippaamaan. No, laittoivat lääkettä kanyylin kautta ja pötköttelin sit siinä tovin, meni huonous ohi. Tällä hetkellä pikkasen on alamaha arkana, mutta ei ainakaan vielä mitään suuria särkyjä. Nyt sit jännätään huomiseen, että hedelmöityykö sitten yhtään....
 
Voih Pekku. :( Harmittaa sun puolesta. Mut vielä ei oo peliä menetetty. Siteeraan vähän Suomen brändityöryhmän ohjelmajulistusta: Meidän suomalaisten vahvuus on ennakkoluuloton ja ratkaisukeskeinen tapa suhtautua ongelmiin. Kun tilanne on mahdoton, me SISUUNNUMME. (Lähde...)

Rebec tervetuloa! Teilläkin siis vielä sisuunnuttiin, vuosien jälkeen. :) Hyvä juttu.

Tykkäsin Kukan plussa-aalto-vertaiskuvasta. Toivottavasti joku meistä nyt tosiaan sen aloittaa, ja tulispa siitä oikein semmoinen komea hyökyaalto.
 
Viimeksi muokattu:
Soulmama Menkat alkoivat Tiistaina ja piikittelen itseäni Gonal-f:llä.

Kukka73 Peukkuja testailuun :)

Itselläni on pää taas todella tyhjänä. Menkat alkoivat Tiistaina, jolloin aloin pistämään, Perjantaiksi sovittiin eka ultra. Ja pam mikään ei ollut niinkuin piti. Toisella puolella ei ollut mitään, tai joku pienen pieni, ja toisella oli yksi tod. iso ja loput 3-4 melkosen pieniä.
Lääkäri siinä sitten kertoili tosiasioita ja minä vetistelin.
Tosiasiahan on ettei tuota yhtä kannata alkaa poimimaan ja loput ei millään kerkeä sen vauhtiin. Joten homma nollattiin. Piikittelen Sunnuntaihin saakka pienemmällä annoksella ja Maanantaina Pregnyl. Inseminaatiosta oli puhetta Keskiviikoksi, mutta eipä taideta, ei tällä mielialalla. Pupuillaan kotona.

Veljeni onneksi voi jo paljon paremmin.
 
Kiitos peukuista kaikki, ne on ilmeisesti olleet tehokkaita. Testasin aamulla viideltä, PLUSSA!!! Aika häkeltyneenä sitä tuijoteltiin ja äsken oikeesti herätessä tuntui jo vähän unelta. Mutta totta se näyttäisi olevan. :) Pitää tätä tässä vähän sulatella...
 
Kukka, loistavia uutisia! Joskos sä nyt käynnistäisit sen plussa-aallon. :heart:

Katrin olen pahoillani puolestasi. Tosi harmi, ettei muniksia tullut sitten enempää. :( Mutta kannattaisiko ehkä kuitenkin harkita sittenkin sitä inseminaatiota? Onhan siinä kuitenkin sitten apuja, kun siittiötkin on pesty ja avitetaan matkaa tuonne kohtuun. Mullahan näytti kans ekassa ultrassa, että tulisi vain 4 munista, mutta loppujen lopuksi tuli sitten 7 kerättävää ja pari pientä. Hyvä että veljesi voi jo paremmin.

ON: Biologi soitti tänään aamusta. 7:stä solusta 6 oli kypsiä joista 5 hedelmöittyi. Eli hyvin menee tähän mennessä. Toivotaan että noista tulisi hyviä alkioita ja saataisi jotain pakkaseenkin.
 
:flower::flower::flower::flower:

Kukkia Kukka73:lle! Tästäkö alkoi aalto?

Katrinille voimahalauksia. :hug: Ja samaa vähän mietin minäkin kuin Soulmama... Miettikää ny vielä sitä inssiä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä