35+ Lapsettomat

Kukka onneksi olkoon, mahtavaa että onnistuit!! :flower::flower:

Soulmama, onko sulla alkionsiirto maanantaina? Hyvä saalis.

Katrin, toivottavasti on pian parempi mieli ja inseminaatio alkaa kuulostamaan hyvältä vaihtoehdolta. :hug:

Kiitoksia kaikille lohdutukseta! Kyllä täältä nyt taas noustaan vaikka eilinen päivä meni itkeskellessä. Veritestistä selvisi ainoastaan että alkio ei ollut edes yrittänyt kiinnittyä. Onneksi meillä on yksi alkio pakkasessa, mutta sen siirto ilmeisesti kuitenkin vasta ensi vuonna.
 
Kiitos kaikki onnitteluista ja tsemppiä joka iikalle! Mä pidän teille kaikille peukkuja ja varpaitakin pystyssä että saadaan kunnon plussahyökyaalto aikaiseksi. Toivottavasti Pekku sulla se sitkeämpi sissi meni sinne pakkaseen ja pääsee seuraavalla kierroksella kyytiin.
 
Kukka73 Onnittelut mahtavaa:flower:
Pekku Sinulle paljon puhtia tulevaan, kyllä se vielä onnistuu, eikös niin.;)

Itselläni on jo parempi mieli, sori että tuli pasattua. Mutta Perjantaina maailma kertakaikkisesti romahti. Nyt kaikki näyttää taasen paremmalta ja olen mieheni kanssa jutellut ja päätettiin että Inseminaatioon mennään, Keskiviikkona.

Soulmama Hyvä saalis sulla, onnea piinailuun :)
 
Hei! Kyselin itse aikaisemmin ja joku muukin taisi kirjoittaa sellaisesta ongelmasta ettei munikset oikein ole lähteneet kehittymään Puregon-hoidolla, vaikka annos olisi ollut kuinka iso. Kävin tänään taasen ultrassa, jossa lääkäri kertoi että heillä on ollut nyt useampi "tapaus", joilla ollut sama lääkitys kuin minulla eli alkuun jarrupiikkinä Progren ja sitten rakkuloiden kasvatukseen Puregon. Ja kaikilla meillä ollut sama ongelma, eli Progren vaikuttanut niin voimakkaasti ettei millään lääkkeellä eikä millään annoksilla muniksia ole oikein saatu kasvamaan tai saalis on ollut todella heikko! Progren on kuulemma pitkäkestoinen lääke ja aiheuttaa paljon voimakkaammin ja pitkäkestoisemmin tuon munasarjojen toiminnan sammumisen, kuin esim. nenäsumutteina annettavat muut jarrulääkkeet. Siis voihan p... sanon minä, mutta en sano kun en halua kirjoilla, ajattelenpahan vain! Mitä sitten moisia lääkkeitä määräävät jos kerran tietävät että Progren aiheuttaa tuonlaisia ongelmia!!?? :mad: Minulla oli siis alkuun 8pv annoksena 200IU ja nyt viimeiset 4pv annos ollut jopa 300IU, ja silti kehitys on ollut hirmu hidasta. Tänään löytyi toiselta puolelta yksi ainoa 18mm rakkula ja toiselta puolelta 3x15mm, loput olivat niin pieniä ettei niillä mitään tee. Silti KYSssä, jossa siis olen hoidossa, oltiin sitä mieltä että punktioon mennään keskiviikkona, ja katsotaan sitten saadaanko mitään saaliiksi vaiko ei. Tänä iltana pistän siis Pregnylin ja aikaisin ke aamuna on punktio, jännittää ja hirvittää ja vaikka mitä, tämä on ensimmäinen punktioni ja tietty olen lukenut kaikki mahdolliset kauhutarinat asiaan liittyen.... Minkäkokoisia noitten rakkuloitten muuten pitäisi olla että niillä mitään tekisi?
Anteeksi tämä omanapainen vuodatus mutta nyt ottaa kyllä päähän! :kieh:
 
Pekku nyt sit sulla vaan odotusta ens vuoden puolelle PASiin. Ota rennosti ja nauti joulusta.

ekavekara toivotaan että huurunenät selviää sulatuksesta!

Hyvä päätös Katrin! Aina kannattaa yrittää. :)

Rebec, sulla oli ilmeisesti pitkä kaava? No voi räkä! Miksiköhän sitten tuota Procrenia sitten käytetään, jos on huomattu aiheuttavan tuollaista ongelmaa. Toivotaan, että Pregnyl antaa sitten vielä hyvän loppuspurtin noille muniksille, mullahan kävi niin. Punkteerausta ei kannata hirveesti jännittää, lääkitykset on kuitenkin hyvät. Muista vaan olla mahdollisimman rentona, niin pääset vähemmällä kivulla.

ON: Meidän 5 hedelmöittyneestä solusta vain 2 selvisi siirtoon. Toinen oli huippuluokan alkio ja toinen huonompi. Molemmat on siirretty kyytiin ja nyt sitten leikitään ihanien luge-palleroiden kanssa. Taidan liittyä "I hate luge"-kerhoon... :D
 
Voi Pekku, pahoittelut. Toivoin, että olisitte onnistuneet :heart:. Eihän se lohduta, mutta seuraavalla kerralla sitten!

Kukka, isot onnittelut täältä! :flower::flower:

Soulmama, onnea kyytiläisille! Onko sinulle ennen siirretty kaksi?

Katrin, hienoa, että päädyitte inseminaatioon! Sitä kun ei koskaan tiedä, millä se onnituminen tulee. Pidän peukkuja!

Rebec, ei pnktiota kannata etukäteen pelätä. Minulla se ei tunnu yhtään. Antavat varmaan sellaiset määrät rauhottavia ja särkylääkettä =) Isosti onnea punktioon! Minulla rakkulat ovat olleet viimeisessä ultrassa kai 17-18mm. Varmaan lääkärisi laskee, että nuo 15mm:setkin ehtisivät mukaan.

ON: Vihdoin ovistesti näytti plussaa. Viikon myöhässä... Meillä siis siirto torstaina, jos jompikumpi alkiosta selviää sulatuksesta. Vähän pelottaa! :eek:. Juuri nyt tuntuu turhauttavalta koko hoidot. On sellainen olo, ettei tästä mitään tule kuitenkaan. :( :ashamed: Voi kun joku osaisi sanoa, miksi tämä on niin vaikeaa... Minun työkaverini, johon kesällä törmäsin klinikalla, odottaa nyt vauvaa. Tämä samainen pari, jolle 6 yritys toi plussan. He ovat haltioissaan ja minä olen kyllä iloinen heidän puolestaan, mutta en oikein jaksaisi iloita. Viime jouluna ajatelin, että kyllä meilläkin on tänä jouluna jo pieni käärö, muttei sitten niin käynytkään. Kun olisi edes raskaaksi asti ehtinyt...

Miten kauan teillä kaikilla on viljelty alkioita? Meillä on laitettu kaksipäiväisinä pakkaseen. Soulmama, oliko teillä alkiot 3-päiväisiä?
 
Viimeksi muokattu:
Hoppis tsemppiä huurunenien sulatukseen! Välillä sitä tosiaan turhautuu näihin juttuihin ja tuntuu, ettei mikään auta, tuttu tunne. Mutta yritetään pinnistellä, joskos se kuitenkin joku päivä...

Joo, meidän alkiot oli 3 päiväsiä, koska punkteeraus oli perjantaina. Biologi sanoi, että oli ihan hyvä juttu, että oli 1 extra päivä, niin näki, ettei niistä 3:sta ollut mihinkään. Eivät olisi selvinneet pakkasestakaan. Ekan kerran siirrettiin 2 alkiota, toivotaan että toinen nyt tarrais lujaa kiinni! Toinen näistä oli kuulemma huippuluokan kaunis 8-soluinen yksilö. Hauska juttu, kun lekuri oli siirtänyt alkiot kohtuun, hän näytti ultrasta, että tuo valkoinen pieni pilkku on alkio. :)
 
Sharlinille tännekin palstalle suuret pahoitteluni.

Soulmamalle onnea piinistelyyn!

Sen verran päivittelen tietojani tännekin palstalle, että olen päättänyt kokeilla alkion adoptiota Tartossa. Jos kaikki sujuu hyvin niin siirto tapahtuisi tammiskuussa. Ja lääkärinikin täällä Suomessa on ihan myötämielinen vaikka silloin jossain vaiheessa valittelin kun hän ei vastannut sähköpostiini.

Mitenkäs Iines voi? oletko jo tehnyt päätöksiä jatkon suhteen?
 
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 177
tiistaina 30.11.2010


Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi 3.12
Polkka 36/33..........................1.iui, testi 9.12
Soulmama 37/40..................2. ivf, veritesti 10.12
Hoppis73 37/40.....................2.icsi 2.pas siirto 2.12
Rebec ?/?.............................1.ivf, punktio 1.12
Katrin 38/34...........................1.ivf muuttui iui:ksi, 1.12
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
Myy75 35/45..........................1.iui joulukuu
Seinäkukkanen 45................. adoptio-alkion siirto tammikuussa?
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla epäonnistui, jää tauolle
janetski74 35/35...................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Frangipani 35/39...................1 ivf talvi -11
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Hiiripöllö............................ ....3.ivf, jatko?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf 1. PAS alkuvuodesta -11
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas siirto: ei selvinnyt sulatuksesta, jatko?





Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
toivorikas-72 38/47.........................(4.icsi, 6. siirto)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37.................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Soulmama! :) Jännittää mutta toisaalta on ihan rauhallinen fiilis. KYSistä soittivat eilen ja sain pitkään jutella hoitsun kanssa joka sai minut kyllä hyvin rauhoiteltua, hyvät mömmöt kuulemma antavat hetimiten kun sinne päästään. :D Meillä tosin on tiedossa hirmu aikainen herätys ja parin tunnin ajomatka, siinä voipi päästä jännitys hieman kohoamaan. Eniten nyt mietityttää että onko edessä turha reissu, minulla kun ne rakkulat mokomat eivät olleet kasvaneet kunnolla....
Onnea Katrinille huomiseen inssiin!
Soulmama: pidän täällä sormet ja varpaat, silmäripsiä myöten ristissä sinunkin puolesta!
Hoppis73: ja myös sinun puolestasi! :)
 
Lohtuhalaus Sharlinille.
Onnittelut kyytiläisistä Soulmama ja Hoppiksellekin pidän peukkuja sulatukseen.

Katsotaan tuleeko huomenna soitto ettei siirtoon tarvitse vaivautua, vai alkaako minunkin piinailuni. Taidan kysyä vielä kokonaan lääkkeettömästä vaihtoehdosta tässä PASsissa.
 
Sharlin, tosi ikävää kuulla, ettei se nyt vieläkään tärpännyt :hug:. Toivon sinulle sydämestäni hyvää jatkoa! Tule kertomaan kuulumisia jossain vaiheessa.

Seinäkukkanen, onnea Tartoon! Toivottavasti pian tulee tuloksia! Koska sinulla hoidot alkavat?

Rebec ja Katrin, pidän kaikki raajat pystyssä huomenna teille =)

Ekavekara, jännään sinun puolestasi. Toivottavasti menet kevyesti siirtoon. Kaikki menee varmastikin hyvin =) Minulla sama tilanne siis ylihuomenna. Oliko teillä vielä monta alkiota pakkasessa? Eikö teillä punktio mennyt viimeksi tosi hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Kirjoittelin tänne vielä alkuvuodesta, mutta päätettyäni lopettaa hoidot ja alkaa elää jälleen tässä päivässä (eikä "sitku"-päivissä), lapsettomana, lopetin tämän palstan seurailun. Listalla näytin vielä roikkuvan.
Takanahan on kaikenkaikkiaan n. 8 vuoden yritykset, lukuisia inseminaatioita ja kaksi IVF:ää. Alkuun raskauduin erittäin helposti, lähes putkeen niitä plussia pärähti, mutta kaikki olivat tuulimunia. Sitten loppui plussien tuleminenkin ja viimeinen oli kesällä 2007. Mitään syytä ei kummastakaan löytynyt.

Kaikenkaikkiaan väsyin hoitoihin, elämääni ja avioliittooni, mies olisi halunnut jatkaa hoitoja, mutta itsellä oli mitta kerta kaikkiaan täynnä.

Siinä sekasortoisessa elämässä sitten menin rakastumaan toiseen mieheen ja muutamien kuukausien päästä muutinkin hänen luokseen. Oli suoraan sanottuna ihanaa elää ilman hoitoja, ilman paineita ja jotenkin helpottunut olo siitäkin että olin hoitojen lopetuksesta tehnyt päätökseni. Olisin lapseton ja sillä selvä.

Elämä vaan tuntuu olevan yllätyksiä täynnä, lokakuussa ei kuulunut kuukautisia ja oli jos jonkinnäköistä epämääräistä oiretta. Olin varma, että kaiken kukkuraksi olin saanut vaivoikseni ennenaikaiset vaihdevuodet. Mies koitti varovasti ehdotella josko olisin raskaana, mutta tiuskaisin vaan ettei sellaisilla asioilla leikitä, mulla on vaihdevuodet ja piste.

Pakkohan se testi oli kuitenkin tehdä ja plussahan sieltä tuli. En siitä sen enempää riemuinnut, kyllähän noita tuulimunia oli ennenkin nähty. Soitin terveyskeskukseen pyytääkseni lääkkeet että pääsen tuulimunasta eroon. Pääsin ultraan ja itkuhan siinä tuli, kun lääkäri totesi; täällähän on hyvännäköinen alkuraskaus! Sydänäänet kuulin elämäni ensimmäistä kertaa :heart:
Ei sitä tunnetta voi sanoin kuvata.
Pelottavaahan tämä tietysti on, 41-vuotias ja ensimmäistä kertaa oikeasti raskaana. Sydänäänet kuultuani ja pikkukaverin nähtyäni menettämisen pelko on suurempi kuin koskaan.

Syy miksi tämän kaiken teille vuodatan, on miete siitä, olisiko meidän avioliitto pelastunut jos joku lääkäri olisi ehdottanut lahjamunasolujen käyttöä? Ilmeisesti lapsettomuuden syy on ollut yhteensopimattomat solut? Tai jotkut kromosomit tms. näin ainakin luulen.
Ajatukset on edelleen yhtenä mylläkkänä, en pysty käsittämään tätä.
Talvisin terveisin Sinivatukka 10+ 5
 
Hei Sinivatukka, ihanaa, että sinulle on käynyt noin onnellisesti.:flower: Minä yhä toivon meidän kohdallamme, että onnistuisimme yhdessä avopuolisoni kanssa. Voisikohan olla niin, että vika oli kuitenkin miehessäsi ja siksi onnistuminen tuli nyt toisen kanssa. Tai että nyt vaan oli sen aika. Ikävää, ettei nykylääketiede saa selville monia syitä lapsettomuuteen, säästyisimme kaikki tällä palstalla kirjoittavat monelta mielipahalta. Onnea ja hyvää jatkoa!
 
Viimeksi muokattu:
Sinivatukka, sinullahan on ollut melkoista menoa! Harmi, että suhde kariutui hoitojen tiimellyksessä, mutta joskus asiat vain menevät niin. Uskon, että lapsettomuuden syynä voi ihan hyvin olla myös se, että kemiat ei vain yksinkertaisesti natsaa. Solut hylkivät toisiaan tms. Me yritettiin ensimmäisen miehen kanssa IVF:llä, joka ei onnistunut. Sitten kun erottiin, niin hänen uusi tyttöystävänsä tuli heti raskaaksi luomuna. Tällaiset tapahtumat herättävät kyllä kysymyksiä ja hämmennystä. Mutta toivon, että elämäsi menee oikeille raiteille uuden miehen kanssa ja saatte nauttia raskaudesta turvallisesti. Siirsin sinut mielelläni plussanneiden puolelle. =) Kaikkea hyvää jatkoon! :heart:
 
Olin hieman tökerösti kirjoittanut tuon edellisen viestin :| en siis mitenkään kannusta ketään eroamaan tms. meille nyt vaan kävi näin, olisi saattanut käydä kaikesta huolimatta. Mietin vaan niitä hoidoissa olevia, joista ei löydy yhtään mitään vikaa, niinkuin meillä.
(Ex-miehellä on tyttö edellisestä ja tavara oli aina huippulaatua.) Kannattaisiko niitä lahjamuniksia sittenkin harkita vaikka viimeisenä oljenkortena..
Nykyisellä (40v.) ei lapsia ole ennestään, hällekin aika uusi tilanne :) molemmat ollaan ihan puulla päähän lyötyjä.
Kiitos Soulmama sinnehän sitä nyt kuuluu..

Kiitos onnitteluista, toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnea tuleviin hoitoihin. Yrittäkää jaksaa pettymyksistä huolimatta! Lämmintä joulunodotusta! :heart:
 
sinivatukka, minusta tarinasi oli aivan viehättävä! Jotenkin myös rohkaiseva ja lohduttava. Epäilen että meillä miehen kanssa vastaava ongelma, ettei vaan toimi yhteen. Onnea uudesta elämäntilanteesta!

Jäin vielä miettimään että miksi naisen pitäisi ensimmäisenä kokeilla lahjamunasoluja kun niitä lahjasiittiöitäkin voisi kokeilla, ainakin niin kauan kuin naisella ei ole todettu sen enempää vikaa kuin miehelläkään. Miehellähän se oma tuotanto pyörii kuitenkin kauemmin kuin naisella.Vai onko se miehelle vaikeampaa jostain syystä?

Siirtoon ei tarvinnut minun vaivautua ja hoppis, pakkasessa jäljellä sitten enää kaksi. Niiden kohdalla en odota tätä kummempaa tulosta. Oikein paljon onnea sinulle huomiseen! Toivottavasti pääset piinailemaan soulmaman kaveriksi.
 
Ekavekara, voi surkujen surku :'(. Miksi ei klinikka ottanut niitä kahta viimeistä sulamaan? Meillä ainakin otetaan alkiot yksitellen pakkasesta. Hyvin ehtii kuulemma ottaa useita. Viimeksi ensimmäinen alkio ei selvinnyt, joten sen jälkeen otettiin toinen, joka selvisi. No, meillä on vaan 2 pakkasessa ja pahoin pelkään, että sama juttu käy meille huomenna :|. Toivottavasti teidän kaksi viimeistä on sitkeitä.

Sinivatukka, et mitenkään tökerösti kirjoittanut, minä vaan vastasin hiukan tökerösti. Toivon niin, että meillä tilanne ratkeaisi yrityskertojen myötä, kun alkiot ovat niin hyviä eikä kummassakaan ole mitään selvää vikaa. Onko tuota yhteensopimattomuusasiaa tutkittu jollain tavalla tai onko sen mahdollisuus tieteellisesti todistettu?
 
Kysymys: Onko kenelläkään luget aiheuttaneet väsymystä? Eilen töitten jälkeen söin ja pötkädin sohvalle, nousin vasta 21:30! Sit puolelta öin nukkumaan ja pääsin ylös vasta puol ysin jälkeen. Ja tänään taas töitten jälkeen sohva kutsui, eikä ois millään päässy enään ylös.... Mistä tätä unta oikein riittää?
 
ekavekaralle pahoittelut sulatuksen epäonnistuttua :headwall: Voimia jatkoon!

Puhetta ollut selittämättömistä lapsettomuuden syistä. Niin kuin nimi sanoo, niin ei voi tietää missä se vika on. Yhtä hyvin miehen ja/tai naisen soluissa voi olla vikaa, varsinkin kun ivf:ssä valikoituu vaan yksi siittiö ja munasolu ja mikään ei takaa niiden laatua juuri siinä kierrossa. Varsinkin iäkkäillä on enemmän huonolaatuisia soluja joukossa kuin priimaa, niin tuntuu, että kyse on enää sattumasta milloin sattuu kummaltakin puolelta valikoitumaan ne huippusolut ja menemään yhteen. Luovutettuihin soluihin lähteminen ei ole helppo eikä nopea ratkaisu, eikä automaattisesti takaa lasta sekään. Monta kysymystä siinäkin.
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne! Täällä ei ON:ssa tapahdu mitään vähään aikaan, kevät kypsytellään seuraavaa siirtoa.
 

Yhteistyössä