35+ Lapsettomat

Heissan taas välillä!

Nyt on pitänyt kiirettä niiden muiden isojen juttujen kanssa, joten sorry etten ole ihan kartalla mitä kenellekin kuuluu. Viimeisimmät kuitenkin luin.

Sharlin :'( oon tosi tosi pahoillani, ettei vieläkään onnistunut. Jaksamisia teille molemmille. Käyhän kertomassa kuulumisia välillä, jos ja kun jaksat.

Seinäkukkanen kiva kuulla että päätit vielä yrittää. Ja kiitos kysymästä, ihan entiseen malliin täällä voidaan. Päätöksestä en tiedä, vaihtelee vieläkin. Kai me jossain vaiheessa mennään vielä hakemaan yksityiseltä mielipidettä. Vaihtoehdoista on keskusteltu, mut mitään sen kummempaa ei olla tosiaan päätetty. Jotenkin oon ihan selkeesti alkanut ajatella asioita niin, että lapsettomina tää elämä eletään. Tosi raskaalta ajatukselta se tosin tuntuu. Mut mä olen kanssa elänyt sitä 'sitku'-elämää jo vissiin 6 vuotta, nyt on pakko alkaa elää tätä elämää näillä eväillä, yrittää ainakin. Nyt on ollut tosissaan muita kiireitä, ettei ole niin ehtinyt ajatella, mut kyllä silti itku tulee välillä. Toivottavasti sulla se hoito tuo sen kaivatun tuloksen.

sinivatukka kiva kuulla susta. Ja niin upeita uutisia toit! Onnittelut :heart:

ekavekara pahoittelut ettei siirtoa tullut. Jospa ne toiset kaksi kestäisivät sulatuksen.

Hoppis tsempit että pääsette huomenna siirtoon. Meillä myös kävi aikanaan niin kun ekavekaralle, että siirtoon ei päästy kun eivät ehtineet ottaa uusia sulamaan.

Soulmama mullakin luget on aina aiheuttaneet ihan järjettömän väsymyksen. Ei muuta kun rentoilet ihan luvan kanssa, hyvällä omallatunnolla. Tsempit piinaan!

SS :wave:

Chloe mitä sulle kuuluu?

Mulla on nyt tosissaan loppukiri menossa niiden muiden isojen juttujen kanssa. Varmaan jossain vaiheessa kun tää ei vie kaikkea aikaa ja energiaa, alan miettiä tosissani miten jatketaan vai jatketaanko.
Halaukset kaikille, Iines
 
Pikaiseen tulin vain kertomaan että elämäni ensimmäinen punktio sujui hienosti! Sain todellakin hyvät mömmöt ja vaikka homma ei tietenkään mitään erityisen miellyttävää ollut, niin kipuja ei juurikaan ollut punktion aikana ja henkilökunta KYSissä oli todella ihanaa! =) Tosin loppupäivän oli eilen kyllä tosi kipeä, kävely oli tuskaa ja päivä meni kyllä makoillessa. Mutta mikä parasta, minusta huonosta munijasta löydetiin jopa 7 solua! Nyt sitten jännitetään ja odotellaan puhelinsoittoa iltapäivälle, että päästäänkö huomenna siirtoon.
Tsemppiä ja onnea kaikille joilla myös jännittävät ajat meneillään =)
Pahoitteluni Sharlin ja ekavekara :( Voimia teille!
 
Kiva Iines kun kävit piipahtamassa! :wave:

Rebec sulla kävi just samalleen kuin mulla! Eiks ollukin kiva ylläri, että munikset oli ottaneet loppukirin. =) Nyt kaikki sormet ristiin, että saisitte edes yhden hyvän kaverin mukaan!

Meillä alkaa kotona vähän valoa pilkahtamaan tunnelin päästä. Meillä on ollut huhtukuusta asti myynnissä paritalon puolikas Imatralla, eli ollaan tällä hetkellä kahden talon loukussa. Ja isäntä työttömänä. No, nyt saatiin toissapäivänä ensimmäinen tarjous kämpästä ja isäntä sai työhaastatteluun kutsun. Joskos tämä tästä! :whistle:
 
Tulin tänne kuikuilemaan kuulumisia, ja niitähän on tullut vaikka millä mitalla!

Ihan ensiksi pahoittelut Sharlinille, kun ei onnistunut luovutettujen kanssa. Toivon niin kovasti, että onnistuisi pian!

Ekavekara, kyllä on turhauttavaa, kun sulatus ei onnistunut :( Mietin Hoppiksen tavoin, miksei voitu sulattaa enempää. Ei olisi kuitenkaan klinikalle iso juttu, mutta sulle on iso juttu joutua taas odottamaan... Kovasti jaksamisia, ja ihan hirmuisesti onnea jo valmiiksi seuraavaan yritykseen!!

Seinäkukkanen, kuulostaa tosi hyvältä, että päädyit tuohon ratkaisuun ja että lääkärikin osoittautui yhteistyöhaluiseksi =). Paljon onnea hoitoon! Toivon niin kovasti, että tuolla konstilla nyt onnistaisi!

Iines, ihan hyvä kun mietit asioita kaikessa rauhassa. Ei pidä ratkoa liian monia juttuja samalla kertaa - muuten menee ihan mahdottomaksi! Paljon jaksamisia sinulle ja toivotaan, että elämä palaa pian rauhallisiin uomiin!

Sinivatukka, aivan ihana tarina. Kiitos kun kävit kertomassa :)

Paljon voimia Soulmamalle piinailuun, ja kaikille muillekin hoitoruljanssin keskelle!

ON: raskaus on jo ehtinyt viikolle 19, ja tämänviikkoisessa rakenneultrassa näkyi pieni tyttö... Olen varmaankin poikkeuksellisen hidas, kun minun on vieläkin monista ultrista huolimatta vaikea uskoa raskautta todeksi... Tuntuu erityisen hurjalta, kun katson taakse päin. Vaikka lapsettomuutta oli takana usea vuosi ja tutkimuksiin meni aikaa, aloitimme järeät hoidot vastaa maaliskuun lopussa. Kun oltiin yksityisellä, niitä oli 3 peräperää. Odotus hoitojen välissä ja piina niiden aikana tuntui ihan loputtomalta... Nyt on vaikea uskoa, että kyse oli "vain" 5 kuukaudesta. Jaksamisia siis kaikille - olette ihan oikeasti todellisia sissejä! :heart:
 
Pikaisesti vaan omaa napaa
Meilläkin huonoja uutisia, ensimmäinen alkio ei selvinnyt pakkasesta, toisesta on soluja tuhoutunut. Klinikka haluaa viljellä sitä yhtä elossaolevaa huomiseen, jotta nähdään, onko mitään siirrettävää :(
 
Soulmama: hassu sattuma, meillä oli ihan sama tilanne, eli jonkunaikaa oltiin kahdenasunnon loukussa kunnes yhtäkkiä vaan asiat loksahti kohdalleen ja vanha asunto meni kaupaksi. =) Toivotaan myös että miehesi saa tuon työpaikan. Ja tietty muutenkin että positiivisia tuloksia tulee ihan kaiken suhteen =)
Hoppis73: olen pahoillani mutta toivotaan vielä että toinen alkio jaksaisikin jatkaa.
ON: 4 seitsemästä hedelmöittyi ja huomenna edessä niistä parhaimman siirto. Olen ihan äärimmäisen kiitollinen jo tästäkin edistysaskeleesta. Lähes 10 vuoden odotuksen jälkeen sain ensimmäistä kertaa kuulla että meidän kahden sukusolut ovat edes hedelmöittyneet, siitä pitää olla kiitollinen vaikkei tämän pidemmälle ikinä päästäisi :) Nyt sit tietty jännitetään että varmasti alkiot jatkavat kehittymistä niin että huominen siirto onnistuu...
 
wabisabi, kiva kun kävit kurkkaamassa. :wave:

Hoppis, voi itku! Toivotaan että tuo toinen olisi oikea sissi, ja jaksaisi vielä pinnistellä.

Rebec sulla on tosiaankin mun luonto! :D Meillä hedelmöittyi 5 seitsemästä, joista sit 2 oli siirtokuntoisia. Toivotaan että edes yksi teillä kehittyisi siirtokuntoiseksi. Mutta hyvin menee tähän mennessä, d:)b
 
Hoppis, nyt lähetetään tän foorumin kautta kaikki etävoimat sille yhdelle alkiolle että selviää!!!

Rebec, hienoa että kaikki on mennyt putkeen ja punktiokin juuri niin hienosti ja kivuttomasti kuin kuuluukin. Paljon siirto-onnea huomiselle!

Soulmama, toivotaan että nuo kaikki hyvät uutiset ovat enteitä siitä että tuulen suunta muuttuu ja jokainen asia teillä loksahtaisi kohdalleen.

Iines, kiva kuulla sinusta ja oikein että keskitytte suuriin asioihin ensin. Muut asiat kypsyvät varmaan siellä taustalla. Hyvä että käytte hakemassa toista mielipidettä. Tule taas kuikuilemaan tänne ehtiessäsi.

wabisabi, sinä olet kyllä varsinainen etana :p! Usko nyt viimein. Rehellisesti sanottuna minäkin kyllä ihmettelen raskauttasi ja sen edistymistä (koska niin samoihin aikoihin aloitettiin), ja niin ihanaa kuulla sinulta aina hyviä uutisia raskauden etenemisestä! Lämmittää.

SS, kiitos lohdutuksesta ja mukava kuulla sinustakin. Olitteko hoidossa julkisella vai oliko teillä muu syy odotella kevääseen?

ON. Meillähän yritettiin jatkoviljellä yhdellä päivällä jotta nähdään mitä tapahtuu (ja siksi ei voi enää sulattaa lisää kun ne muut solut ei enää ole aikataulussa). Sulatus ei ollut ongelma, vaan selvisivät siitä hyvin. Soluja ei myös kadonnut mutta ne yksinkertaisesti eivät vain jakautuneet.
Seuraavaksi meillä tutkitaan simppojen fragmentaatio, kun solujen kehitys tyssää aina samassa vaiheessa toisen ja kolmannen päivän välillä (silloin kun simppojen olisi aika aktivoitua).
Seuraavassa kierrossa (jos aikataulut osuu yksiin) sulatetaan loput kaksi, mutta tulos ei varmaan tuosta kummempi ole. En sitten tiedä pitäisikö kokeilla luovutettuja siittiöitä ja mitä mies tuosta tuumaisi...
Kyllä tää on ihan oikeasti jotenkin apeaa puuhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hoppis73 Woi ei. Mutta toivoahan vielä on, pidän peukkuja ;)

Rebec Hyvältä kuulostaa, tsemppiä=)
Soulmama Voimia piinailuun ja lötköillähän saa, eikös se nyt ole aina hyvästä :kieh:

Meillä oli tosiaan Keskiviikkona 4:s Inssi. Eilinen menikin sitten kaupungilla pyöriessä ja töistä pinnatessa. Tosin jalat maassa tässä mennään, tosin tietysti sitä haluaisi kunnon joululahjan.
Tarvii tässä nyt sitten vain odotella.

Kaikille oikein mukavaa joulun odostusta kaikesta huolimati, itse lähden tekemään pipari-taikinaa :)
 
Kiitos teille kaikille ihanille pahoitteluista ja etävoimat auttaisivat nyt varmaan kovasti :|. Huomenna saadaan tietää lisää. Enkä minä tästä yhdestä kerrasta niin hirvittävän järkyttynyt ole, mutta alkaa usko mennä mahdollisuuksiin. Meille on koko ajan sanottu, että tosi hyvät mahdollisuudet meillä pitäisi olla ja saadaan hyvin hyvänlaatuisia munasoluja ja niitä hyvänlaatuisia alkioita (meillä kaikki on molemmilla kerroilla hedelmöittyneet) ja kaikki arvot ovat kohdallaan. Nyt tämä alkaa kuitenkin kertoa sitä karua totuutta, että ne alkiot näyttävät ulkoisesti tosi hyviltä, mutta sitä ne eivät kuitenkaan ole. Vaikka tämä yksi rassukka sulatuksesta selviäisikin, niin ei kai se ihan hyvä voi olla, jos noin käy. Mietityttää se, että kannattaako tästä siirrosta 1000 euroa maksaa. Ja mitä tämän jälkeen? Tietääkö kukaan, kuinka moni alkio yleensä selviää sulatuksesta? Kaikki ei kai yleensäkään sitä tee.

Anteeksi tämä itsekeskeisyys :ashamed: Nyt on vaan tällainen päivä!

Katrin, kovasti onnea piinailuun! :heart:
Ekavekara, toivon kovasti, että toinen teidän viimeisistä olisi se oikea! :heart:Minä olen vähän yrittänyt klinikalta kysellä, että olisiko jotain muita testejä, joita voisi tehdä, mutta käsitin, että ovat tehneet kaiken mahdollisen.. Eipä taida se ihan niinkään olla. Ainakin pyydämme pitkää viljelyä meidän 3. hoitoon.
Rebec, onnea hyvästä tuloksesta tähän asti. Onni jatkukoon! :heart:
 
paljon on palstalla tapahtunut, hyvin ja huonoja uutisia. tsemppiä kaikille.
itse sain taas todeta olevani vainoharhainen (kuten joka kuukausi) ja kaikkien raskausoireiden jälkeen tuli taas todellisuus esiin ja menkat alkoivat aamulla. eli ei auttanut piikitys ja kynttiläillalliset kotosalla.. edessä on siis huomisesta alkaen fostimon piikittely ja ensi viikolla ultraan ja sitten parin viikon päästä eka iui (? keinohedelmöitys, oon vielä vähän hukassa näiden termien kanssa.. ;)) tampereella. etukäteen jo hieman hirvittää että kuinka monta kertaa sitä pitää sitten alkaa siellä tamperella käymään.. matkaa on ja itsellä vaativa työ, miehellä vuorotyö ja opiskelu ja perheessä 7 vuotias joten aikataulujen teko matkustusta varten tulee olemaan hankalaa, kun hommassa menee väkisinkin kokonainen päivä. mut pakkohan se on jaksaa jos haluaa sitä perheenlisäystä saada...

no mutta öitä kaikille ja mukavaa joulun odotusta. toivottavasti usea saisi joululahjaksi onnistumisen :)
 
Hoppis, miten teidän alkion kanssa kävi?

Rebec, alkoivatko alkiot jakautumaan?

ekavekara oishan se tosiaan hyvä tutkia vielä tuo sperma tarkemmin, jos kerran alkioiden jakautuminen tyssää aina samassa vaiheessa. Luvutetut solut voisi tosiaan olla vaihtoehto. Oiskohan miehillä korkeampi kynnys lähteä luovareihin kuin naisilla?

myy sä pääsit sitten kans tositoimiin. Toi Fostimon on mulle ainakin ihan uusi lääke, en ole kuullutkaan. Yrittäkäähän saada aikataulu-hässäkkä sovittua! :O

Mitenkäs Laura ja Rosmariini, oletteko testanneet?

Täällä jatkuu "I hate luge"-meininki. Alavatsa ei ole vielä ihan normaali, kaipa se siitä alkaa normalisoitumaan. Mitens muuten muut, oletteko harrastaneet petipuuhia kun on luget ollu käytössä? Itsestä ajatus tuntuu aika epämiellytävältä, mutta tulee miestä sääli.... :D

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
soulmama, meillä se viimeinen alkio selvisi siirtoon, joten mukana se on nyt. Klinikan kautta tultiin lentokentälle ja nyt jatketaan Muncheniin viikonlopuksi. Kiitos kaikille etävoimista ja peukutuksista! Kyllä ne auttoivat.
 
soulmama: toi Fostimon tuntuu olevan kyllä aika vieras lääke apteekeillekin, koska Vaasan viidestä apteekista yhdessäkään ei yhtään piikkiö löytynyt. Onneksi ymmärsin eilen soittaa rundin läpi ja tilata lääkkeet, jotka hain ruokkiksella. Avassa hoitaja sanoi, että on uusi lääke ja ilmeisesti sielä halvimmasta päästä (?), vaikka kyllä tuo lompakkoa kirpaisi aika lailla käydä apteekissa..
Illalla sitten piikitykset alkuun.. onneksi oma mies on sairaanhoitaja, joten hän tekee käytännön työt mielellään :D
 
Mahtava juttu Hoppis73! Yöllä olin hereillä ja sinä muiden lisäksi olit minun rukouksissani. Ihan hirmuisesti onnea nyt piinistelyyn =)
Meillä myös iloisia uutisia kaiken sen hirvittävän jännityksen jälkeen. Tänään siirrettiin yksi alkio ja kaksi kaverusta laitettiin pakkaseen. Olen hirmu iloinen ja kiitollinen tästä kaikesta tähän astisesta =) Veritestipäivä meillä siis 16.12, siihen asti kärvistellään ja piinaillaan.
 
Piti käydä kurkkaamassa tilanne. Täällähän oli ihan loistavia uutisia!

Hoppis nyt teille sit siirrettiin oikeen kunnon sissi. Jos se tuosta selvisi, niin sehän selviää mistä vaan!!! ;)

Rebec, teillähän meni kans hienosti. Ei näköjään kannata alkaa murehtimaan munasolujen vähyyttä, ennenkuin tilanne on selvä... :D Saitte vielä pakkaseenkin kavereita, hieno juttu.

Tervetuloa molemmat piinailemaan, kuten Katrin myös!
 
Viimeksi muokattu:
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 177
perjantaina 3.12.2010


Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi 3.12
Soulmama 37/40..................2. ivf, veritesti 10.12
Hoppis73 37/40.....................2.icsi 2.pas testi 16.12
Rebec ?/?.............................1.ivf, veritesti 16.12
Katrin 38/34...........................4. iui, testi 17.12
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas joulukuu
Myy75 35/45..........................1.iui joulukuu
Frangipani 35/39...................1 ivf tammikuussa -11
Seinäkukkanen 45................. adoptio-alkion siirto tammikuussa?
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla epäonnistui, jää tauolle
janetski74 35/35...................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Hiiripöllö............................ ....3.ivf, jatko?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf 1. PAS alkuvuodesta -11
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas siirto: ei selvinnyt sulatuksesta, jatko?
Polkka 36/33..........................1.iui, hoidot jatkuu alkuvuodesta -11






Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
toivorikas-72 38/47.........................(4.icsi, 6. siirto)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37.................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan taustalta.
Syvällä on käyty sen jälkeen, kun edellisen kerran kirjoittelin. Olin niin masentunut, kun hoitoa ei aloitettu marraskuussa, ja tuntui ettei mitään tapahdu koko projektissa. Sen jälkeen on tippunut taas useampi lähipiirin odotusuutinen - toiset kovinkin odotettuja ja toiset täysin puun takaa. Perkule, että otin nekin uutiset taas tosi raskaasti, kun itsellä ei tapahdu yhtikäs mitään. Saisi edes joskus kokea sen plussan riemun, jota tässä nyt on kohta kuusi vuotta odotettu.
No tänään on vihdoin taas kp1, ja jouluna alkaa pitkän kaavan sumutus. Valoa siis tunnelin päässä jo pilkottaa, vaikka aika paljon kyllä jo jänskättää. Mitenkähän selviän joulusta ja sukukokoontumisista keinotekoisena vaihdevuotisena pyöristyneiden vatsojen keskellä, kun en uskalla kuitenkaan toiveita turhan korkealle nostaa.
Täällähän on rutkasi piinailijoita - paljon tsemppiä ja pitkää pinnaa teille. Olette ajatuksissa.:heart:
 
Kiva kuulla Hoppikselta hyvät uutiset. Kyytiin tuli nyt toivottavasti sitkeä kaveri! Myy toi mukaan itselleni erittäin terveellisen muistutuksen siitä, miten etuoikeutettu olen kun asun isossa kaupungissa. Täälläkin jaksan harmitella joskus, kun klinikka on toisella puolella kaupunkia ja kieltämättä vähän hankalan matkan päässä, mutta haastavampaakin sumpliminen voisi olla. Katsoin että uudessa työpaikassani olis yksityinen klinikka kadun toisella puolella... Tsemppiä Myy, toivottavasti saatte aikataulut toimimaan!!

Täältäkin väliaikatietoa... Sieltä se täti tulla tuhruttelee, muutamaa päivää etuajassa kuten viimeksikin piikittelyn jälkeen. Erityisen murskaavaa epätoivoa ei ole ilmassa. Muutama päivä inssin jälkeen kaikki starttasi kehossa kyllä kuin vauvantekotaiteen oppikirjassa, mutta sitä kesti vain hetken ja alkoi tasaisen varma lasku normaaliin, poikamaiseen tilaani. Ehkä mua ei vaan ole tarkoitettu tähän. :(

Nyt tulee luultavasti ihan kolmen kuukauden tauko hoitoihin. Ensin pakollinen välikierto ja sitten pari reissua estää hoidot. Jälkimmäisen reissun voisi peruakin, mutta todennäköisyys on suuri, että inssi silloin joka tapauksessa osuisi viikonloppuun, eli ehkä kuitenkin se reissu.

Hetkittäin mietin sitäkin, että pitäiskö myös mun tehdä sinivatukat... Hm.

Kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua teille, ja edelleenkin niitä plussatuulen puhureita! Varmaan täällä palstalla silloin tällöin käyskentelen, vaikka hoitoihin nyt tuppaakin ei-toivottua taukoa.
 
ekavekara toi on muuten tosi hyvä juttu tutkia siittiöiden fragmentaatio, koska muistaakseni täälläkin palstalla joku taustailija kävi muistuttamassa siitä, sillä vaikka alkiot olivat ulkonäöllisesti hyvälaatuisia, niiden kehitys aina stoppasi ja hyväksi luulluista siemenistä löytyikin fragmentaatio taipumusta.
Kysyin muuten meidän klinikalla että voidaanko siittiöitä tutkia, niin sanoivat ettei ole mitään sellaista tutkimusta. Mutta ainakin sillä nimellä tuolla naapurikaupungin klinikalla on tutkimus. Oon välillä niin tympääntynyt tuohon meidän pikkuklinikkaan jossa ei tehdä yhtään mitään testejä.
Mutta siis.. meillä tutkitaan alkukeväästä tuo fragmentaaatio ja sen tuloksen perusteella jatketaan luovutettuihin soluihin, kummat tarvitaan vai molemmat..?

Tsemppiä ja voimia kaikille tähän joulun alle :hug:
 
Upeata Hoppis että pääsit kuin pääsitkin piinailemaan! Ja rebec (ja oliko Katrin) myös. Kohta satelee niitä plussia, toivotaan. Onko soulmamalla jo oireita?

SS, lueskelin tuosta fragmentaatiotestistä ja kyllä on juuri niin kuin sanoit, että simpoissa kaikki voi perustesteillä näyttää olevan kunnossa mutta silti esiintyä hedelmällisyyttä alentavaa fragmentaatiota. Ihan hyvin kommentoitiin myös sitä että liian usein lähdetään luovutettuihin munasoiluihin vaikka kannattaisi ensin tutkia simpat tarkemmin.
En kuitenkaan usko että meillä olisi kyse tästä, vaan jotenkin ettemme vain sovi yhteen. Ja tietysti oma ikä. "Sinivatukoita" haluaisin minäkin kokeilla:whistle: (tästähän tuli uusi hyvä käsite :D)

selkeä ja helppo sivu fragmentaatiosta SCSA | Center for Male Reproductive Medicine and Vasectomy Reversal

Frangipani, "kiva" että olet taas mukana.

Mukavaa pitkää viikonloppua kaikille.
 
Frangipani, tervetuloa takaisin! Joo, joulu voi olla vaikeaa aikaa lapsettomille, jos lähipiirissä on paljon pieniä. Yritetään selvitä siitä. :xmas:

Polkka voi harmi. :( Mitenkäs teidän hoidot tästä jatkuu? Vieläkö tulee inssi vai siirryttekö jo IVF:ään?

Mä vietän täällä tehokasta viikonloppua itsekseni. Isäntä lähti hirvimetille. No, minä näppäränä plikkana aloin sitten päivittämään meitin tietsikkaa windows7:ksi. Vain huomatakseni, että emolevy meni rikki. No eikun kauppaan hakemaan uutta ja samalla sitten vaihdoin näytönohjaimen. =) Huominen päivä sit meneekin siskon tytöille verhoja ommellessa. Ostin muuten tänään kaupasta 2 siideriä ja yhden oluen, kaikki alkoholittomia. ;) Tuntemuksia ei ole minkäänlaisia, mitä nuo luget väsyttää ja turvottaa tisuja. Ei muuta kuin piinailu jatkukoon!
 
Soulmama: Enpä tiiä! Siis ekana nyt joka tapauksessa tulee tämä tauko, johtuen naikkarilla pakollisesta välikierrosta ja sitten noista reissuista tammi-helmikuussa. Sen mitä nyt vähän naikkarista jo tiedän, niin niillähän on tosi kaavamainen tuo hoitorutiini. Eli varmaan mennään tietty "normimäärä" inssejä läpi ennen kuin edetään. Ja kun mulla vasta yksi saatu tehtyä, niin varmaan niitä vielä joku tulee. Välikiertoineen siinä menee ikuisuus.

Toisekseen olen vähän miettinyt tuon Puregon-piikittelyn mielekkyyttä... Kaksi kertaa oon sen nyt tehnyt, ja molemmilla kerroilla sen seurauksena on ollut selvästi normaalia lyhyempi kierto. Tulee mieleen, että onkohan sekään nyt paras mahdollinen hoito mulle.

Ajattelin soittaa tiistaina sille yksityiselle klinikalle, joka on ihan uuden duunipaikan vieressä. Josko vaikka kevään mittaan pääsisi myös sinne juttelemaan. Tai jollekin muulle - eipä niihin muihinkaan siitä niin pitkä matka ole.

Frangipanille piti vielä sanomani, että HYVÄ kun tulit takaisin tänne ihmisten ilmoille! Musta tuntuu että yksi suurimmista riskeistä tän lapsettomuuden kanssa on juuri tuo eristäytyminen ja yksin jääminen lähipiirin iloisten perheuutisten myötä. Sellaisessa tilanteessa olis tärkeää yrittää etsiä vähän toisenlaista viiteryhmää myös. Mulla on aina ollut se "onni", että meillä on aika pieni ja vähälapsinen sukupiiri ja mulla on paljon lapsettomia ystäviä. Löydän aika helposti keskustelukumppaneita, ja joudun vain harvoin Frangipanin viittaamiin tilanteisiin. Mutta tiedän (niin kuin takuulla jokainen meistä) NIIN hyvin sen tunteen, kun kuulee niitä iloisia uutisia tai näkee miten onnekas joku tässä asiassa ollut... Se on raastavaa. Ite menen ihan omituiseksi, konemaisesti vaan onnittelen ja jos mahdollista väistyn takavasemmalle. Näitä iskuja jos olis jatkuvasti ja ehkä siihen päälle vielä jotain utelevia sukulaisia... Huhhuh. Tsemppiä Frangipani! Älä lannistu. :wave:
 

Yhteistyössä