35+ Lapsettomat

Hei kaikille pitkästä aikaa! Mulle on kai iskenyt jonkinlainen kisaväsymys, kun en ole jaksanut aikoihin kirjoitella. Olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa kuulumisenne ja elänyt mukana iloissa ja suruissa. Nyt eletään vuoden pimeintä aikaa ja kaikenlaisten flunssien, kaamosväsymysten ja -alakulojen aikaa, joten tosissaan saa itseään tsempata eteenpäin, ettei vallan vaivu itsesääliin. Itsellä se on ainakin jokapäiväistä taistelua milloin milläkin keinoin ja täällä pinossakin on musta ollut havaittavissa vähän alavireisiä tunnelmia ja yleensäkin kirjoitustahdin hiljenemistä.

Periaatteessa itselläni on kaikki tai ainakin melkein kaikki hyvin. Olen niin monesta asiasta kiitollinen päivittäin: rakkaasta miehestäni, muista läheisistä, omasta kodista ja työpaikasta. Puuttuu vain se tärkein. Se suurin unelma. Edelleen. Aina vaan. Mutta jatketaan taistelua. Tänään kävin lääkärissä ja PAS on näillä näkymin ensi maanantaina, jos pakkasbabyt kestää sulatuksen. Mulle tuli kuitenkin vähän huolestunut olo keskustelusta lääkärin kanssa. Keskenmenosta ja kaavinnasta lähtien mun kohdun limakalvo on ollut ohut, ei samanlainen kuin aiemmin. Kun tulin raskaaksi huhtikuussa, se oli 8 mm ja koskaan ei ollut ongelmia sen kanssa. Tänään on kp 13 ja se oli 6,2 mm. Lisälääkkeeksi limakalvon kasvatukseen määrättiin nyt Zumenonin ohelle Estradot-laastarit. Kysyin suoraan lääkäriltä, onko kaavinta voinut vahingoittaa limakalvoa. Lääkäri kierteli ja kaarteli ja vastasi sitten, että periaatteessa kyllä, mikäli on oltu liian perusteellisia ja vaurioitettu solupintaa. Kun limakalvo on kuukaudesta toiseen liian ohut, ei se vaikuta hyvältä. Kamalinta on kuitenkin se, että jos se on vaurioitunut, se ei palaudu. Mä nielin kyyneliä, kun lähdin klinikalta. Mitä auttaa hyvät alkiot tai mikään, jos ei ole kunnon limakalvoa, mihin tarttua. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tai millaisia teidän limakalvot on ylipäätään olleet? Koitan nyt tietenkin olla stressaamatta tästäkin asiasta, mutta samalla olen peloissani ja katkera siitä, mitä mulle on tehty.

Potulle lohtuhalaus, olen todella pahoillani puolestasi. Se tuntuu niin epäreilulta, että kaiken piikityksen, klinikalla juoksun, odotuksen ja toiveiden jälkeen ei edes pääse kunnolla yrittämään. On silti hyvä, että pystytte ajattelemaan muitakin vaihtoehtoja, kuten luovutettuja soluja, mutta ensin uuteen yritykseen alkuvuonna, eikös? Toivon että silloin käy paremmin. Pakkohan joskus on olla hyväkin tuuri. Paljon paljon jaksuja sulleja miehellesi!

Iines, onko sut muuten laitettu jo IVF-jonoon, vaikka PAS nyt ensin tehdäänkin? Mulle sanottiin tänään, että TAYSissa on kaikki ajat menneet maaliskuulle saakka. Eli meillekin voi tulla pitkä tauko. Pyysin varalle reseptejä, ettei taas pidä sitten ostaa tonnin lääkkeitä, jos PAS ei onnistu, mutta ei herunut lappua. Helmikuun hoitojen reseptit voivat kuulemma vielä kirjoittaa etukäteen, mutta ei pidemmälle. On se muuten jännä, ettei ne kuuntele sun toiveita siitä haluatko lääkkeellisen tai lääkkeettömän PASin. Millä ne nyt perusteli tuon ratkaisun?

Idaliina, aivan hurjasti sinulle onnea hyvistä ultranäkymistä ja pienen sykkeen näkymisestä. Se on niin liikuttava hetki, tiedän. Sähän olet jo aika pitkällä, monesko viikko sulla olikaan nyt? Kiva kun odottelet meitä muita junan kyytiin, kyllä me täältä perästä tullaan, vaikka vähän aikaa onkin taas ollut hiljaisempaa. Josko vaikka Vesiheinän ekaksi nappaat kyytiin.

Rosmariinilla lähestyy ensimmäinen vastaanottoaika, malta vielä hetki, äkkiä nämä viikot menee. Toivottavasti ette sitten enää joudu pitkään varsinaista hoitoa jonottamaan. Tämä on kyllä yhtä odottelua koko lapsettomuus! Olen samaa mieltä Iineksen kanssa, että suorituksesi painonpudotuksessa on vallan upea ja uskon että pääsette ilman muuta jonoon.

Mustaruusulle kiitoksia, kun tulit kertomaan hyviä kuulumisia ja annat meille ajattelemisen aihetta siitä, että muitakin vaihtoehtoja on olemassa. Olette päätyneet arvokkaaseen ratkaisuun miehesi kanssa. Kiva, että teidän pellavapääpoika saa vieläpä pian mahdollisesti sisaruksen!

Miisamarille kovasti lykkyä punktion jännäilyyn ja toivotaan, että saatte yhden tai kaksi oikein hyvää solua, jotka hedelmöityy, jakautuu ja tarraa lujaa kiinni ja kasvaa sun masussa loppuun saakka ja saatte nyytin syliin!

Vesiheinälle tsemppiä piinailuun! Hyvä, kun voit jo paremmin.




 
Moi Chloe70! Olen vain "vierailulla" tässä teidän pinossa, mutta haluaisin lievittää hiukan tuskaasi ohuen limakalvon suhteen. Minulla on takana useita kaavintoja polyyppien, myomien ja keskenmenonkin jälkeen. Näistä kaikista "jälkitautina" kärsin myös ohuesta kohdun limakalvosta, johon alkioilla on selvästikin vaikeuksia kiinnittyä. Sain Zumejen lisäksi Estradot-laastarin ja siitä oli apua. Vaikka edellinen PAS ei tuonutkaan toivottua tulosta vauvan muodossa, ainakin limakalvo alkoi näyttää paremmalta...8mm:ltä. Jatketaan sinnittelyä, jospa se palkintokin sieltä tulisi.
 
Kiitos kovasti vastauksestasi NeitsytMaria! :flower: Pidän sulle peukkuja! Missä vaiheessa hoidoissa menet muuten? Ja voinko kysyä minkä vahvuinen laastari sulle määrättiin ja missä vaiheessa kiertoa? Mulla 50 mg ja nyt viikkoa ennen PASia. Hieman ihmettelin, kun se on 24 h laastari ja mun käskettiin vaihtaa se vain kerran viikon aikana!!! Eli kaksi laastaria viikossa.
 
Mukava kuulla sinusta Chloe ja hyvä, että hoidot jatkuvat näinkin pian. Toivottavasti lääkelaastari tekee tekonsa ja sulatus sujuu mallikkaasti.

Miisamari, peukutan ihan kybällä, että punktio tuo hyvän tuloksen! Tilanteesi kuulostaa niin tutulta.

Meillä olo on ehkä hitusen helpottanut. Muutama päivä meni itkiessä ja lapsettomuutta ajatellessa. Asia oli mielessä illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä. Nyt voi ajoittain miettiä jo jotain muutakin.
Meillä on ehkä viimeinen ICSI tammi- tai helmikuussa, riippuen siitä miten klinikan joulutauko sotkee. Suunnittelukäynti on joulukuussa ja saan silloin reseptit. Jos tälläkään kertaa ei saada kunnollisia munasoluja ja alkioita aikaiseksi ryhdytään todenteolla selvittämään lahjamunasolujen käyttöä, ehkä Virossa, jos Suomen jonot ovat kohtuuttomia. Myös adoptioasiaa selvitellään, mutta pitkien jonojen takia se on viimeinen oljenkorsi. Sijaisvanhemmuuden olemme sulkeneet pois ainakin tässä vaiheessa, koska emme välttämättä halua/kykene yhteistyöhön biologisten vanhempien kanssa. Tai ehkä emme vielä tiedä asioista riittävästi.
 
Heips taas Chloe70. Jeps, mulla on tulossa II IVF/ICSI:n PAS....olen mennyt jo ajat sitten sekaisin, monesko PAS tää tuleva oikeesti on. Munasoluja tulee aina tosi hyvin, mutta se kiinnittyminen tuottaa ongelmia. Hui, hai...sulla on vielä paljonkin varaa nostaa tuota laastarin annostusta. Mulla alkaa kp 2 heti Estradot 100mikrogr laastari ja Zumet 4mg. Vaihdan laastaria joka kolmas päivä ja lisään Zumeja vielä kp6 6mg:aan. Melkoinen hormoonihiirihän sitä on, ja odotettavissa vielä ne Luget lisäksi.
 
Chloe mulla myös aika alavireinen olotila, ja niin taitaa olla aika monella muullakin. Päällimmäisenä vaan kova väsymys, ei oikein jaksa tehdä mitään eikä innostua mistään. Just nyt ei jaksa edes yrittää tsempata itseensä. Tekis mieli vaan kömpiä peiton alle ja pysyä siellä.

En tiedä yhtään pääsinkö jo jonoon vai en. Se hoitaja lupasi lähettää siitä postia, mutta eipä ole näkynyt. Se varmaan selviää kanssa ens viikolla. Arvasinkin että jonotus kestää keväälle asti, ja sekin tuntuu tosi tuskasen pitkältä. Mulla ei ole paljoa odotuksia tämän viimeisen rupusen suhteen, mahdetaanko päästä edes siirtoon asti. Siksikin se kevään odottelu tuntuu niin toivottoman pitkältä.

Miisamarille toivotan tsemppiä huomiseksi ja pidän peukkuja, että kypsiä soluja löytyy, maljalla kaikki menee kuten kuuluukin ja siirrettävää on.

Mukava kuulla että potulla pahin pettymys on helpottanut, ja jaksat jo ajatella tulevaa.

Taidan kömpiä kolooni ja pysyä siellä...
 
Ei Iines, älä mene koloon piiloon. Sua kaivataan täällä. Mun ainakin tulee ikävä jos katoat taustalle. Koitetaan nyt vaan sinnitellä yhdessä, jooko? Onhan kuitenkin mahdollista, että pääsette PASiin piankin ja tärppää. Toivoa on! Joskus Taysin postittamiset kestää kamalan kauan, mullakin meni viikkokaupalla ennen kuin saimme tiedon siitä, montako kaiken kaikkiaan päätyi pakkaseen. Tämä syksy ja pimeys olisi riittävän kuluttavaa ilman lapsettomuushoitojakin. Mäkin pyörin viime yönä unettomana sängyssä ja oli kamalan paha mieli, muitakin huolia on, kuten se, että isältäni on vastikään leikattu syöpä. Hän vielä sanoi toivovansa joululahjaksi vain sitä, että minä ja mies saataisiin vauva. Jostain kummasta sitä sitten vaan löytää niitä voimia. Kun tuntuu oikein pahalta, voi lohduttautua, että ehkä huomenna on helpompi päivä. Kevät on kaukana, totta, mutta toisaalta jos vaikka ajattelee, että jouluun on vain kuukausi ja juurihan äsken oli joulu, niin huomaa sen että toisaalta aika myös menee kamalaa vauhtia. Keväällä monella meistä voi olla jo komeat masut!

Neitsytmaria, onpas sulla kunnon annokset. Mä toisaalta ihmettelen, miksi ne pihtaili ton laastarin suhteen, kun kerta limistä pitäisi kasvattaa ja nopeaan. Noh, kaipa ne tietää mitä tekee. Onko sun PAS vielä ennen joulua?

Potulle vielä rutistus :hug: Mä todella toivon, että seuraava hoito tuo teille odotetun tuloksen, eikä tarvita lahjasoluja. Mutta jos niin käy, ei se ole sen huonompi vaihtoehto.

Hyvää yötä kaikille! ;)
 
Kiitos Iines ja Pottu ja muut tsempeistä. Ne taisi toimia, sillä vastoin kaikkia pelkojani sieltä löytyikin peräti 7 solua! Osa rakkuloista tosin oli niin pikkuisia että kypsyydestä ei ole mitään takeita. Mutta kaikki meni ihan hyvin, maha vähän kivistelee mutta eiköhän se siitä. Jännittää tuleeko mitään siirrettävää mutta olen tosi iloinen että tämä etappi meni paremmin kuin odotin. Täytyy nyt siitä tunteesta nauttia (niin kauan kuin sitä kestää). =)
 
En mä sinne kolooni aio lopullisesti jäädä, kunhan murjotan siellä pahaa oloani. Käyn sieltä tietysti kurkkimassa teidän kuulumiset. Tottahan on pakko tänne käydä teille purkamassa mieltäni, täältä saa aina sitä tukea kun tuntuu että elämä potkii taas päähän. Nyt on taas semmonen vaihe. Mä taidan olla tässä pinossa jo vakikalustoa, näyttää siltä että en ihan heti ole poistumassakaan, tanitan täällä vielä vaikka kuinka kauan.

Chloella on aina niin ihanan positiivinen asenne, vaikka muitakin huolia on. Kunpa mäkin osaisin :ashamed:

Miisamari toihan kuulostaa hyvältä! Nyt pidetään peukkuja että kaikki menee edelleen hyvin siellä maljalla, siirtoon päästään ja mikseipä vielä saada jotain pakkaseenkin d =) b
 
Hei, vain vierailevana täällä.
Punktiosta minäkin sain saaliiksi vain 4 munasolua, joista kuin ihmeen
kaupalla kaikki hedelmöittyivät. Soitin vielä siirtopäivän aamuna, että kannattaako mun
Helsinkiin saakka lähteäkään, jos vaikka turhaan jos yksikään ei olisi hedelmöittynyt.
3 oli kunnossa vielä siirtopäivän aamuna, joista 2 parasta sitten siirrettiin ja sitä yhtä
ei kuulemma kannattanut pakastella yksinään :(
Mutta että ei se aina se määrä. Ei kyllä laatukaan, koska näillä sivuilla olen sen takia,
ettei ne hedelmöittyneetkään tahdo sitten paikoillaan pysyä. Paitsi se yx, joka
nukkuu just päiväunia =)
Oikein paljon tsemppiä, onnea ja jaksamista kaikille tällä raskaalla polullamme.
Sartsa
 
Huhuu, missä te kaikki ootte?? Täällä taitaa olla ilmassa sitä taisteluväsymystä kun on niin hiljasta, että oltiin jo tiputtu kakkossivulle. Mut eikös nyt ala pian taas tapahtumaan?

Mikä Miisamarin tilanne on?

Chloella on huomenna jännä päivä. Pidän peukkuja että sulatus sujuu hyvin! Siitä se piinailu taas lähtee.

Ja hei, ylihuomenna on jo joulukuu, elikkäs Rosmariinin suunnittelukäynti lähestyy. Missäs vaiheessa kuuta se olikaan?

Täällä ei mitään uutta, sitä samaa. No, jospa ultrakäynnin jälkeen olis vähän viisaampi, tietäis edes jostain jotain... Sitä odotellessa siis.
 
Heippa, pikaisesti täältä reissusta (lähdin työmatkalle tänään lähes viikoksi), meidän alkio-paroissa oli aika monessa jotain häikkää ja epäkypsiä munasoluja myös, mutta kuin ihmeen kaupalla siirtoon kuitenkin päästiin. Paria jäivät vielä kypsyttämään ja mahdollisesti pääsevät pakkaseen mutta ei kovin lupaavalta näyttänyt. eli eipä mennyt kovin hyvin tämäkään hoito, harmittaa aika lailla mutta minkäs teet. Ja onhan tässä nyt pieni toivo tästä yhdestä pallukasta, jospa se vaikka kiinnittyisikin.
 
Hyvää sunnuntaista iltaa ja ensimmäistä adventtia! Ai me oltiin jo tipahdettu kakkossivulle, nyt pitää ryhdistäytyä tytöt! Vaikka itelläkin on ollut väsymystä koko aiheeseen, ei ole jaksanut kirjoitella.

Hienoa Miisamari, että pääsitte kuitenkin siirtoon. Perjantainako se siirto tehtiin? Eihän sen väliä, jos muut on huonoja alkioita, jos tämä siirretty on hyvä ja tarraa kiinni. Koita nyt ottaa rennosti turhia stressaamatta, vaikka oletkin työmatkalla. Toisaalta on hyvä, että on sitten muuta ajattelemista kuin piinailu.

Koskas Iineksen ultra suunnilleen olikaan? Klinikka jää joultauolle 10.12. eli siirto on ennen sitä?

Rosmariinin kuulumisia minäkin odottelen.

Kiitos piristävästä viestistä Sartsalle! Eli on hoito onnistunut, jos teillä päiväunilla on yksi pallero. Eikös se kuitenkin ole hyvä merkki, että hoidot voi onnistua jatkossakin, vaikka se työn takana onkin.

Täällä on ollut vaikea viikonloppu. Jostain syystä mulla on ollut pinna todella kireällä. Johtuisko tosta kolmen hormonin koktailista. Joka tapauksessa tuli miehen kanssa riitaa ja tunnelmat on kireät vieläkin. Miehen kaksi kuukautta kestänyt tupakkalakkokin petti sitten tän riidan takia. Mulla ailahtelee fiilikset suht tasasesta itkuun ja kiukkuun. Pakko koittaa koota itsensä huomiseksi. Pitäkää peukkuja,että alkiot kestää sulatuksen ja päästään siirtoon. Piti vielä kysyä, että tuleeko teidän miehet yleensä mukaan siirtoihin? Siinä yksi aihe, mistä meille tuli kränää, kun miehen työ on niin hektistä, että sen on vaikea kesken päivän lähteä klinikalle. Toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta toivoisin häntä henkiseksi tueksi mukaan. Näissä hoidoissa niin moni asia kaatuu vain naisen niskaan, hormonien napsimiset, piikitykset, työpoissaolot, klinikalla juoksemiset, oireiden kyttäys jne. Olisi kiva kun mies tulisi edes siirtoon mukaan, niin tämä olisi edes vähän enemmän meidän yhteinen projekti. Vaikka kyllä mies keskustelee ja on ajatuksissa mukana, toivoisin myös jotakin konkreettisempaa ja tuo on oikeastaan ainoa asia mitä hän voi tehdä.

Kaikesta huolimatta hyvää alkuviikkoa kaikille! Toivotaan, että tulisi vähän lunta ja sen myötä valoa lisää tähän kaamoksen pimeyteen.
 
Tulin kurkkiin onko täällä mitään liikettä.

Ja onpa hyvinkin, mahtavaa Miisamari että pääsitte siirtoon. Tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan että ne parit vielä sinnittelisivät pakkaseen.

Chloe peukkuja pidetään tietysti huomenna. Mut ihan varmasti kaikki menee hyvin, ja laitankin sulle jo listalle siirron.

Mulla on alkuviikosta se käynti. Hoitaja sanoi mulle et ne on auki viimesen päivän perjantaina 11.12. Ennen sitä siis mahdollinen siirto. Mä en jaksa kuitenkaan uskoa että siihen päästään. Se rupunen oli alunperinkin huonompi kun ne muut, enkä uskalla edes toivoa että se kestäisi sulatuksen. Sitä oon jo miettinyt, et kun saan sen tiedon kesken työpäivän, mihin ihmeeseen mä ampasen poraan?

Meillä mies on välttämättä halunnut olla mukana siirroissa, vaikka se onkin vaatinut erikoisjärjestelyjä. Puhuttiin jo alussa, että tää on yhteinen projekti, eikä mikään mun henk.kohtainen. Siks se on halunnut olla mukana kaikissa toimenpiteissä, ultrakäynneillä ei ole ollut kaikilla. On ihan totta, että nainen joutuu näissä hoidoissa koville. Just noi mainitsemasi hormonit ja piikitykset, jatkuvat poissaolot ja selittelyt töissä jne. Ja vaikka mies onkin ollut ihan kiitettävästi mukana tässä, en usko että se silti käsittää kuinka rankkaa tää on henkisesti ja fyysisesti. Mut silti se on ihana, kun tulee mukaan ja tukee parhaansa mukaan. Ja on vielä positiivisella mielellä näitten juttujen kanssa.

Sitä lunta ja pakkasta kaipailisin myös, tää kura ja pimeys masentaa. Hyvää alkavaa viikkoa toivottelen myös kaikille!
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS 25.9. = nega

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS 30.11.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS ei siirtoa (eivät kestäneet sulatusta), 3.PAS vko 50

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 (punktio 25.11.), siirto 27.11.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF punktio 17.11, siirto 19.11.

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF joulukuussa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena




[/quote]

 
Kiva lukea teidän päivityksiä.

Voi että miten hienoa Miisamari, että pääsitte siirtoon saakka! Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta!

Chloe, pidän peukkuja ja varpaita, että kaikki sujuu hyvin! Itkuinen ja kiukkuinen mieliala kuulostaa tutulta, sitä on ollut täälläkin viime päivinä. Meillä se ei ole äitynyt varsinaiseksi riidaksi, vaan olen puhissut hiertäviä asioita pois saunan lauteilla ja itkeskellyt erityisesti nukkumaan käydessä. Meillä mies on ollut mukana punktioissa, mutta ultrat olen käynyt yksin, samoin siirtoon menen yksin, jos sellaiseen joskus päästään. Meiltä on noin tunnin matka (auto+juna) klinikalle, joten olemme ajatelleet, että lyhyen käynnin takia ei molempien kannata lähteä. Soitan miehelle aina heti kun olen lähtenyt vastaanotolta. Se on riittänyt meille. Minä en ole tällä hetkellä työelämässä, mutta miehellä on melko sitova työ. Mitä tulee pistoksiin niin mies on joka kerta vieressäni vähintään henkisenä tukena. Se tuntuu yhteiseltä jutulta, vaikka isketäänkin minun lihaan.

Iines, toivottavasti sinun "rupunen" yllättää ja pääset joulun alla piinailemaan!

Minulla on reilun viikon päästä suunnittelukäynti eli uutta ICSI:ä kohti varmaan mennään. Laskeskelin, että joulutauon takia tulee varmaan kaksi välikiertoa. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta toisaalta tuntuu tosi hyvältä olla vähän aikaa ilman hormoneja. Aion ottaa seuraavalla käynnillä alustavasti puheeksi myös lahjamunasolujen käytön.

Hyvää viikon alkua täältä jouluvalojen hämystä.
 
Menossa mukana ollaan täälläkin, vaikka en aktiivisesti ole kirjoittanutkaan. En ole löytänyt hyvältä tuntuvaa pinoa, jotenkin vaan kuulun tänne :)

Chloe, kaikki mahdolliset peukut ja varpaat on pystyssä, että sultus onnistuu ja pääsette siirtoon. Tuo itkuisuus ja kiukkuisuus kuullostaa niin tutulta ja se nyt vaan ilmeisesti kuuluu asiaan. Eikä se muuten lopu, vieläkin tuntuu, että mielialat heittelee. Saatan ihan pikkuasiasta vetää hirveet raivarit, enkä mä kyllä aikaisemmin ole sitä tehnyt. Mikä lie hirviö on mun sisällä herännyt :$ . Minä olen aina käynyt siirrossa yksin. Meillä molempien työt vaatii paljon ja olen tällä tavalla voinut itsekkäästi katsoa vaan omaa kalenteria. Toisaalta en myöskään halunnut miehen olevan punktiossa läsnä, sai odottaa heräämössä. Nyt kun ollaan ultrassa käyty on ollut selvää, että mies on ollut mukana. Onhan se hänellekin kiva nähdä mitä sieltä löytyy.

Iines peukutukset myös sinne, rupusistakin saattaa tulla hyvä tulos!

Rosmariini, ajattele nyt on enää viikko teidän käyntiin. Toivottavasti sinulla on meille hyviä kuulumisia käynnin jälkeen.


Miisamari, loistavaa että pääsitte siirtoon, eli tarrasukkia ja plussapuhuria :whistle: sinne teille. Toivotaan, että saatte vielä soluja pakkaseenkin.

Pottu hienoo, että voit jo katsoa eteenpäin ja miettiä vaihtoehtoja. Jos tulee useampi välikierto, ota aikaa itsellesi, hemmottele itseäsi ja tee kaikkesi että on hyvä olo kun uusi hoito alkaa.

Meillä on huomenna klinikalla toinen ultra. Aloin jo miettimään miks ihmeessä ne vielä halusi, että tulemme ultraan mutta yritän olla litsomatta itseeni paniikkia, eiköhän se huomenna selviä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines-74:
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, punktio 1.9., siirto 4.9., josta plussa

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.


Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS 30.11.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS ei siirtoa (eivät kestäneet sulatusta), 3.PAS vko 50

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 (punktio 25.11.), siirto 27.11.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF punktio 17.11, siirto 19.11.

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF joulukuussa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Electra
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena
[/quote]

 
Olen taustaillut säännöllisesti ja pähkäillyt lähteäkkö vielä hoitoihin. Viisi minuuttia sitten soitin Ava-klinikalle ja sinne sitten mennään 14.12. :)
Nyt täytyy hoitaa paperit Tyksistä ja elää pihisti jotta saa lääkärimaksut maksettua :/

Pakko tää kolmas ivf on tehdä, muuten asia vaan pyörii mielessä joka päivä enkä oikein saa rauhaa. Toivottavasti lääkäri myös kertoo jos hänen mielestään ei hoitoja kannata esim. omilla soluilla jatkaa.

Meillä mies ei ole ollut yhdessäkään inssissä, punktiossa, siirrossa eikä ultrassa mukana. En ole kysynyt haluaisiko se tulla, mut tiedän etten itse halua. Mulla on jo siinä vaikeaa kun 7 ihmistä kurkkii mun sisälle, ei siihen enää miestä tarvita :LOL:
Tottakai se vie ja hakee, kantaa mulle peittoa ja lämmintä juotavaa, antaa halin kun sitä tarvitsee. Tärkeintä on että se saa oman osuutensa hoidettua (purkkiin priimaa) ja pyörittää taloutta kun itse en aina (varsinkaan epäonnistuneen hoidon jälkeen) jaksa.
Mutta nää on niin henkilökohtaisia mielipideasioita että jokainen tavallaan.

ps. Päivitin listaa omalta osaltamme, oli vanhentunutta tietoa.
 
Voi kiitos Chloe, Iines, Pottu, Idaliina, kylläpä tuntuu ihanalta kun täältä saa tämmöistä kannustusta. :) Vaikka mieli on kyllä ollut aika maassa kun tämä oli jo meidän kolmas hoitokierros ja tulokset on kovin laihoja. Pelottaa millainen olotila on sitten parin viikon päästä kun/jos nega tulee...

Chloe, kiitos, yritän kyllä ottaa mahdollisimman rennosti ja pitää lippua edes semi-korkealla vaikka pelon varjo jäytääkin koko ajan taustalla. :/ Meillä mies on ollut mukana hoidon suunnittelukäynneillä ja punktiossa. Muutoin olen tainnut käydä itsekseni, ja samoin kaikki puhelinasiat on ollut mun hoidettavana (vaikka koskisivat miestä ja hänen siittiöitään enemmän). Mulle on tämä järjestely sopinut ihan hyvin, vaikka olisihan se hienoa jos siirtoonkin joskus pääsisi mukaan. Ja musta on ihan hyvä sekin että on punktiossa mukana sillä mä olen itse aina niin pihalla että en tajua mitään mitä tapahtuu enkä muista kysyä mitään mitä mielessä oli. ;)

Iines, pidän kovasti peukkuja että pas onnistuisi tällä kertaa. Ihan kauheaa että kaiken muun stressaamisen vuoksi pitää vielä noita klinikoiden lomataukojakin stressata! Itsekin mietin että jos tämän hoidon jälkeen pitäisi vähän pidemmän tauon, mutta sittenhän siellä on kohta jo se pääsiäistauko ja en halua riskeerata että hoito siirtyy vielä pidemmälle sen vuoksi.

Pottu, tsemppiä suunnittelukäynnille. Te saatte kätevästi sitten lääkkeet tämän vuoden kiintiöön vai mitä. Minullakin olisi toiveissa että jos nyt nega tulee niin voitaisiin seuraava hoito suunnitella heti perään niin ei tarvitsisi sentään lääkkeistä maksaa. Vaikka eihän sitä ennen helmikuuta voisi tehdä, eli en tiedä suostuvatko vielä joulukuussa suunnittelemaan.

Idaliina, onnea ultraan!! Älä nyt tosiaan ainakaan etukäteen mitään stressaa. Vaan ajattele että onhan se aina positiivista mitä useammin saa sen vaavelin nähdä. :)

Kun olen kahlaillut tuota nimilistaa ja ihmisten taustoja, niin ajattelin ihan kainosti kysäistä että oletteko miettineet voisikohan nimet laittaa esim aakkosjärjestykseen, jotta helpommin löytäisi etsimänsä...? Vai onko tässä jokin muu logiikka jota en vain ole huomannut...? Tai jos plussanneiden tarinat siirtäisi plussa-osastolle heidän nimensä alle, se lyhentäisi tuota kokonaislistaa. Mutta ehkä te olettekin sitä jo monesti säätäneet ja tulleet siihen tulokseen että tämä on paras versio? Kyllähän sieltä jokaisen löytää kun vaan jaksaa selata. :)
 
Moi, kaksi pientä huurunenää saatiin kyytiin ja limakalvokin näytti jo paremmalta. Onneksi mielialakin on jo korkeammalla kuin viikonloppuna. Nyt vaan todellakin kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tällä kertaa tärppäisi. Nyt koitan elää terveellisesti ja välttää kaikkia pöpöjä. Mies tuli mukaan ja kyllä tuntui kivalta! Aiemmin en ehkä ole edes hänelle tarpeeksi selvästi sanonut, miten tärkeää se mukana olo mulle olisi tai sitten olen nyt myöhemmin alkanut kokea sen tärkeämmäksi itselleni. Punktiossa ja alkuraskauden ultrassa mies oli kyllä mukana. Näyttää olevan hyvin eri tapoja eri ihmisillä tämän asian suhteen, paras tehdä kuten itsestä hyvältä tuntuu.

Vesiheinän testipäivä lähenee. Joko on oireita ilmaantunut?

Iines, älä nyt etukäteen luovuta. Onhan täälläkin nähty, että "huippualkiot" ei läheskään aina tuota mitään tulosta ja toisaalta heikommatkin saattaa innostua lähteä kasvamaan ja kiinnittymään. Olen hyvinkin toiveikas sun suhteen! Sulla on vielä ihana mies tukena ja turvana, mitä ei kaikilla ole. Ties millasen jouluyllärin te kyyhkyläiset vielä nappaatte!

:)

Rosmariinikin saadaan pian porukkaan piinailemaan!

idaliina, kiva kun pysyt täällä. Mä juuri eilen mietinkin mitä sulle mahtaa kuulua ja että mistä muusta pinosta sun kuulumisia voisi alkaa etsimään. ;) Millaset oli ultranäkymät tänään?

Kiva kuulla sustakin Sinivatukka. Muistaakseni sä et tullutkaan kertoon viimeisimmän hoidon tulosta ja moni sua täällä huhuili. Teitte varmaankin oikean päätöksen. Kannattaa käydä koko hoitorumba läpi, niin ainakin tietää tehneensä kaikkensa ja yrittäneensä parhaansa kävi niin tai näin. Peukutan plussaa teidän uuteen hoitoon!

Miisamari, tiedän että pelottaa, peloista ei näköjään tässä elämäntilanteessa pääse eroon ennen kuin vauva on sylissä. Ja sitten alkaakin toisenlaiset pelot. :p

Haleja ja pusuja kaikille! Olette vahvoja upeita naisia! :heart:
 
Chloen kuulumisia oon odotellut. Mahtavaa et kaikki sujui hyvin, ja kaksi huuru-ukkoa on matkassa. Nyt pidetään kaikki ulokkeet pystyssä että vähintään toinen tarraa kiinni, miksei molemmatkin ;) Mukava kuulla myös että miehesi otti toiveesi mukaan tulosta tosissaan ja järjesti aikaa päästäkseen mukaan tukemaan.

Tosissaan eihän se alkion laatu takaa mitään, ei se meidän top-alkiokaan tuottanut tulosta. Enkä vielä ole luovuttanut, pelottaa vaan että kuinka kova se isku onkaan jos käy samalla tavalla kun viimeksi. Koitan kuitenkin ajatella että jospa se rupunen on tosi sinnikäs, kun sinne pakkaseen astikin sinnitteli epäilyistä huolimatta.

sinivatukka mukava kuulla että päätitte vielä lähteä yrittämään.

idaliina tottakai kuulut tänne edelleen. Me kaikki varmasti halutaan kuulla kuinka teillä etenee odotus. Ja antaahan se meille muille niitä toivon häivähdyksiä kun lukee kuulumisiasi.

Kiva kun täällä alkaa taas tapahtuun, monella on tiedossa suunnittelukäyntiä ja onpahan näitä piinailijoitakin jo.
 
sinivatukka hyvä, että vielä yritätte. Itsellä samanlaiset tuntemukset kun tähän viimeiseen hoitoon lähdettiin ja nyt onnellisesti tuplat tulossa ja rv 15+0.
idaliina ei tästä pinosta voi luopua...itsekkin luen aktiivisesti kaikkien kuulumisia vaikken niin kirjoittelekkaan. Meille hoidoista plussaneille löytyy kyllä oma pinokin.
Chloe olet ollut mielessäni. Täällä tiukat peukutukset ,että molemmat huurunenät tarraavat kiinni tosissaan.

Voimia kaikille teille sisukkaille naisille!

-tiki & :heart: :heart: -
 
Omaa napaa vaan. Testipäivä torstaina, mutta viimeisetkin oireet kadonneet viikonlopun aikana. Kyllä harmittaa. Jos tuuri käy pakkasukkojen sulatuksessa, niin alkuvuodesta sitten Passiin.
Tsemppiä ja jaksuja kaikille tämän pimeyden keskellä.
 

Yhteistyössä