35+ Lapsettomat

Ultrassa on käyty. Hyvältä näytti kuulemma. Oli eri lääkäri kun viimeks mut tääkin totes et limakalvo on kaunis. Tikutus aloitetaan sit huomenna. Siinäpä sitä taas on askaretta kun sitä metsästetään. Pitää varmaan hommata lisää niitä digi-testejä, niin ei tarvi hermoilla et mitä se testi näyttää.

Kyselin nyt lääkäriltä siitä lääkkkeellisen ja lääkkeettömän eroista. Se meinas et lääkkeettömänä aina kun vaan mahdollista, kun näin limakalvo kasvaa paremmin. Ja tällä lääkkeettömällä olis paremmat onnistumisprossat. En tiedä kyllä uskonko tota, mahtaako niillä olla eroa... No, tää oli sen mielipide. Kai niitä on yhtä monta kun lääkäriäkin. Mut onhan se tietty parempi mulle, mitä vähemmän eri hormoneja joutuu ottamaan.

Niin, ja pyysin päästä sinne uuteen jonoon jo. Nyt sit olis 2. ivf varattu viikolle 9, eli maaliskuun eka viikko. Ja heti alkuvuodesta pitää soitella ja varata suunnitteluaika.

Et nytpä tietää edes mitä seuraavaksi odottaa jos tää pas ei onnistu.
 
Oi Tiki on jo pitkällä ja rakenneultrakin lähestyy. Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia ja jaksat tsempata meitä, jotka täällä masu tyhjänä vielä räpiköidään. :flower:

vesiheinä, nyt ei saa vielä luovuttaa, ethän sä ole edes testannut. Ei kai oireita aina edes ole ja mä muistelen et silloin kun plussasin, toisena päivänä oli paljon oireita ja sit välillä ei mitään. Kaikki on vielä mahdollista, se on vaan varmaan toi "pupu pöksyssä" -ilmiö joka aina iskee vähän ennen testipäivää itse kuhunkin... ;)

Iineksellä olikin hyviä uutisia. Kaunis limakalvo ja kaikki. Mielenkiintoinen toi limakalvoteoria, et ilman hormoneita tulee parempi limakalvo. Tai kai se on tapauskohtaista. Mäkin taidan ehdottaa hormonitonta PASia seuraavaksi, jos tää ei onnistu. Ja uusi IVF-aikakin varattu, jos nyt kuitenkaan ei tärppäisi (mitä me ei haluta edes ajatella nyt!) Meitä ne ei suostuneet jostain syystä laittaan vielä IVF-jonoon.

Kauniita unia kaikille! :heart:
 
Chloe mä en tiedä kyllä voiko toi sen lääkärin limakalvoteoria pitää paikkaansa. En ihan sitä nyt tältä istumalta osta. Mut mun tapauksessa se ainakin taitaa pitää, koska sillon ekassa pas:issa kun mulla oli ne zumet, ni oli ongelmana just se limakalvon kasvu ja sitä kasvateltiin pitempään. Nyt näissä kahdessa yrityksessä jossa ei ole ollut, ultrakäynneillä on molemmilla kehuttu limistä kauniiksi. Tosin eipä siitäkään ole iloa jos ei pääse edes yrittään.

Eikös teillä ole vielä useampia huuruneniä pakkasessa? Jos ne ei siks laittanut teitä jonoon, kun ovat ihan varmoja että teillä tärppää :)
 
Iines, olisiko sitten niin, että eri naisilla limakalvo ragoi eri tavoin hormoneihin, toisilla edesauttaa sen kasvua ja toisilla "tyrehdyttää" omaa hormonitoimintaa ja sitä kautta luonnollista kasvua. Nooh, tää on tällästä kotilääkäri spekulaatiota. :LOL: Joka tapauksessa tämä esittämäsi asia piristi mua sikäli, että jos mulla on kyse samasta kuin sulla, niin kaavinta ei ehkä olekaan lopullisesti tuhonnut mun limakalvoa. Mä muistan insseissä, että Clomeilla tuli parempi tulos munasolujen kasvatuksessa kuin Puregon-piikeillä. Clomeilla tulin myös raskaaksi. Lääkärin mukaan Puregon on "synteettistä" hormonia, jota lisätään elimistöön, mutta Clomit stimuloi omaa hormonituotantoa aivolisäkkeessä. Sikäli Clomitkin on "luonnonmukaisempia" eli hieman saman tyyppisestä asiasta on tuossakin kyse. Mutta tosi hienoa, että sun limakalvo on hyvä nyt! Toivotaan nyt kovasti, että pääsette siirtoon. Onhan se ihan hyvin mahdollista.

Meillä on vielä kaksi huurulaista pakkasessa.
 
Chloe tosiaan, voishan sullakin olla niin et ilman zumeja kasvais paremmin. Mä älysin kanssa ton vasta sillon tota viestiä kirjottaessani, et taitaa mulle kuitenkin sopia se lääkkeetön paremmin, vaikka onkin "hankalampi". En usko että sulla on siinä kaavinnassa tapahtunut mitään peruuttamatonta vahinkoa, mullehan tehtiin kanssa kaavinta sillon melko tarkkaan vuosi sitten sen myooman poiston yhteydessä. Ja just aina on ollut vähän niin ja näin sen limiksen kasvun kanssa, kun on ollut jotain aineita käytössä. Nyt kun ei ole mitään, niin johan kasvaa.

Mulle muuten sanoi jo joskus aiemmin yks niistä hoitajista, et he oli just kuullut ettei jossakin euroopassa tehdä enää ollenkaan lääkkeellisiä pas:eja. Kai siinäkin joku juoni on oltava, et ne välttää sitä. Mut tosiaan tiedä näistä...
 
Iines, niin enpäs tiedä tuota limakalvoasiaa. Pitäis saada vertauskohdaksi lääkkeetön PAS niin voisi jotain päätellä. Ei kaavinta välttämättä limakalvoa vahingoita, mutta jos sen tekee liian rankalla kädellä, niin voi käydä (sanoi P.D.) . Mutta toi sun tilanne asian suhteen pisti kyllä miettimään, että asiassa voi olla monta puolta. Piinailu on mennyt suht rauhallisesti, ihme kyllä. Eli on asia mielessä, mutta ihmeen hyvin olen pystynyt keskittymään kaikkeen muuhunkin, kuten töihin ja jouluvalmisteluihin. Ainakin vielä. Täysikuu vaan on valvottanut. Ja hormonit aiheuttaa turvotusta ja vatsakipuja, mutta kai ne kestää jos niistä vihdoin jotain hyötyäkin olisi. Onko sulla muuten clearbluen ovistikut käytössä?

Mäkin kaipailen Vesiheinän testituloksia ja Miisamarinkin piiniskuulumisia.
Ja muutkin: huhuu, missä oootte???
 
No voi surkeus Vesiheinä :'( Mä niin toivoin sulle plussaa ja yleensäkin plussatuulia tänne palstalle. Nyt ei auta muu kuin kerätä voimia alkuvuoden PASiin, levätä joulu ja koittaa unohtaa koko asia hetkeksi. Lohtuhalaus :hug:
 
Ikävämpiä uutisia. Lapsivesi- ja sikiön UÄ-tutkimusten perusteella päädyimme raskauden keskeytykseen. Sikiön kromosomit olivat poikkeavat ja turvotusta sekä kystia oli paljon ja ne olivat kasvaneet matkan varrella, mikä on huono merkki. On suuri todennäköisyys, että tämä raskaus keskeytyisi luonnollisesti jossain vaiheessa. Päädyimme keskeytykseen, jotta mahdollisesti pääsisin toipumaan nopeammin ja ehkä vielä yrittämään uusia hoitoja.

Tsemppiä teille kaikille omiin vaiheisiinne :heart:
 
Electra, olen todella pahoillani, teitä on kohdannut kyllä ihan kauhea painajainen, en osaa edes kuvitella miltä se tuntuu... :( Miten pitkälle raskaus eteni? Kovasti sinulle nyt voimia toipumiseen. Toivottavasti jaksat vielä yrittää uudelleen.

Chloe, täällä ihan normaaleja lugeoireita vain...ei mitään edellisistä kerroista poikkeavaa eli en osaa toivoa sen parempaa tulostakaan. Tai tietenkin kovasti toivon, mutta en löydä mitään "todistusaineistoa" että kohdussani olisi nyt tapahtunut jotain mitä aiemmin ei... Milloinkahan kannattaisi testata, mitä mieltä te olette? Viimeksi odottelin verikokeeseen asti mutta nyt en taida jaksaa niin pitkään kärvistellä.
 
Electra olen niin pahoillani puolestanne. En pysty edes kuvittelemaan kokemaanne surua, eikä oikeita sanoja löydy. Olet ollut ajatuksissani usein, oon miettinyt mikä teillä on tilanne. Toivon teille jaksamista tilanteeseen :heart:
 
Jaahas, jatkan nyt paremmalla aikaa.

Vesiheinä :hug: Ei muuta kun latautumaan ja kerään voimia uuteen yritykseen.

Miisamari tsemppiä loppupiinaan! Mikäs pp sulla onkaan nyt menossa?

Chloe joo, on mulla ne cb:n digit. Kalliita mutta helppoja, ei tarvi arpoa mitä ne näyttää. Jatkan metsästystä edelleen. Kunpa vaan saisin sen kiinni vkonlopun aikana, muuten ei taideta ehtiä yrittään enää.

Mä myös toivoisin et tänne alkais jo välillä tuleen hyviä uutisia. Olisko se sitten Miisamari joka hyppää sen plussajunan ohjaimiin, kun idaliinan juna tais mennä jo? Chloe sitten ekaks matkustajaks :D

Mukavaa perjantai-iltaa!
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.



Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Electra 41/43 v. Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI vko 36, josta plussa. Raskaus jouduttiin keskeyttämään.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS 30.11.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS ei siirtoa (eivät kestäneet sulatusta), 3.PAS vko 50

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 (punktio 25.11.), siirto 27.11.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF joulukuussa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena


 
Huhuu naiset, missä te kaikki ootte??? Mä näemmä taidan yksikseni pyöriä täällä taas.

Tulinpahan kuitenkin kertoon, et metsästys on päättynyt tänä aamuna. Ovistesti siis positiivinen. Huomenna soittoa klinikalle, ja luultavasti mahdollinen siirto olis torstaina. Nyt vaan koitan lähettää ajatuksen voimalla energiaa ja voimia sille meidän rupuselle, että kaikki menis sulatuksessa hyvin, ja rupunen pääsis kyytiin. Pelottaa ihan sikana :$

Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
Tsemppiä Iines ihan hirmuisesti, ja tietysti muillekin piinailijoille tsempitykset!

Me saadaan ensi viikolla kuulla tuomio, eli kaikki testit on nyt käyty läpi ja saadaan tietää, mitkä on seuraavat askeleet. Hieman jännittää, että ollaanko ihan toivoton tapaus vai olisko meillä jotain mahiksia. Tulen heti raportoimaan kun olen viisaampi. :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Electra :hug: olen ihan sanaton.

Voi harmi, Vesiheinä. Onneksi jaksat jo katsoa eteenpäin.

Minulla ei mitään erityistä uutta. Ensi viikolla on suunnittelukäynti. Tällä viikolla olen keskittynyt itsehoitoon. Kävin alkuviikosta vyöhyketerapeutilla (3. kerta), joka suositteli osteopatiaa vyötärön ja lantion alueen avaamiseen. Kävin osteopaatilla pe ja hän oli samaa mieltä, että tuolla alueella nesteet eivät taida virrata ihan sellaisella kohinalla kuin pitäisi. Sain kotiläksyksi pari liikettä ja menen viikon päästä uudelleen.

Hyvää itsenäisyyspäivää! Täällä on lippu salossa.
 
Listamme

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Vauva syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.



Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS 30.11.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS ei siirtoa (eivät kestäneet sulatusta), 3.PAS vko 50

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Tutkimukset aloitettu.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI, seuraava aika Naistenklinikalle joulukuun puolivälissä, johon mennessä kevennyttävä BMI 35:een ennen kuin päästään IVF/ICSI-jonoon

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 (punktio 25.11.), siirto 27.11.

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF joulukuussa

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (LA 23.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena
 
No hyvä et tänne joku on eksynyt.

Wäinö hienoa että asiat lähtee eteneen. Tuskin kuitenkaan toivottomia tapauksia ootte :)

Potullakin uus suunnittelukäynti ens viikolla. Täydellä vauhdilla vaan eteenpäin! Mä aion kanssa keskittyä itsehoitoon tässä seuraavaksi, kun jonotetaan uuteen hoitoon.

Mitäs piinailijat Miisamari ja Chloe, ihan rauhallisin mielinkö? Mitkä fiilikset? Koska aiotte alkaa testaileen? Chloe ainakin on yleensä ollut innokas testaaja ;)

Electra ei me tahdottaisi päästää sua pois. Palaile takaisin kun siltä tuntuu, mä taidan päivystää täällä vielä hyvän aikaa...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä