35+ Lapsettomat

Moi kaikki, Rosmariini, olin iloinen kun luin että teidän käynti oli ollut noin mukava! tosi hienoa! Vaivannäkö on kannattanut. :)

Pottu kiva kuulla sinustakin taas. Toivottavasti ensi vuosi on sulle paljon onnekkaampi. Minäkin luin tuosta tutkimuksesta, mutta mulle se ei valitettavasti tuonut mitään toivoa, päinvastoin. Meillähän meni niin että ekalla kerralla tulos oli erinomainen minun kannalta, (pienellä lääkemäärällä saatiin paljon hyviä munasoluja), mutta ivf:llä ei yksikään hedelmöittynyt eli sinänsä aivan turha hoito. Tokalla kerralla taas vaste olikin paljon huonompi, kaksinkertaisillakaan annoksilla ei rakkuloita kasvanut paljoa. Siirtoon sentään päästiin kun tehtiin icsi. Kolmannella kerralla ja eri lääkkeillä tilanne oli suunnilleen sama kuin tokallakin kerralla. Mietityttää kovasti onko järkeä enää edes yrittää. Kaikki lääkkeet on kokeiltu, eli ei ole varmaan odotettavissa yhtään sen parempaa tulosta. Varmaan mulla on ekan ja tokan hoidon välissä alkaneet vaihdevuodet. Vai mitä muuta selitystä tässä voisi olla??? Harmittaa vieläkin se että se eka hoito olisi voinut olla meidän paras mahdollisuus ja se hukattiin sen hiton ivf-kokeilun vuoksi... :(

Onko teistä kukaan kuullut että vaste lääkkeisiin olisi palautunut paremmaksi jos pitäisi pidemmän tauon hoitojen välissä? Nämä meidän hoidot on tehty ihan minimivälein (eli puolen vuoden sisään kolme hoitoa).
 
Testasin aamulla ja negahan sieltä tuli. Progeja laittaessa myöskin pieni verihavainto. Vielä ei voi puhua edes tuhrusta mutta kaikki menkkaoireet on kyllä päällä. Ottaa päähän ja joku joulu kiinnostaa melko vähän.

Tsemppiä piinailijoille ja kaikille muille myös! Ylös, alas ja tasamaata - pääsisipä joskus maaliin saakka...
 
Heippa taas kaikki!

Mulla meni just niin kun pottu ennusti, eli viikon porujen jälkeen olo vähän helpottui. En tosin vieläkään riemusta hypähtele, mutta en toisaalta poraakkaan mennen tullen. Vähän jo jaksanut paneutua muihin juttuihin ja sen verran voimat palautuneet että jaksaa touhuta jotain. Tää koko aamu meni saunaa, suihkua sekä pukuhuonetta kuuratessa. Huh mikä homma!

Menkat taas tekee tuloaan, viimeistään huomenna alkaa vatsan kivuista päätellen. Se vähän masentaa vaikkei ylläri olekaan, ettei meidän luomuilu tuonut taaskaan tulosta :kieh:

pottu oliskohan meillä sit samat aikataulut, kun mullakin on suunnittelukäynti tammikuun puolivälissä?

Miisamari :hug: en yhtään tiedä noista kysymistäsi jutuista, mutta jaksamista sulle tällä kivisellä polulla.

marigold :hug:

Mitä Chloelle kuuluu?
 
Miisamari meillä taustalla useita yrityksia erilaisilla lääkemäärillä/yhdistelmillä. Päätimme jo luovuttaa mutta alkusyksystä ajattelimme vielä viimeisen kerran käydä hoidon läpi, ettei jäisi mietityttämään. Minullakin mitattu hoitojen alussa ajoittain korkeita FSH arvoja ja uhkailtu vaihdevuosilla...viimeisin hoito pienimmillä lääkemäärillä ja lyhyellä kaavalla tuotti tuplaplussan...joten ei se ainainen lääkkeiden lisääminen ja kaavan pidentäminen ole aina se oikea vaihtoehto.
Voimia!

-tiki & :heart: :heart: LA 24.5.2010-
 
Kiitos kaikille kehuista painonpudotuksen johdosta! Nyt alkaa ansaittu joululomatauko ja seuraava kolmen kuukauden keventymisjakso alkaa mulla 4.1.2010. Mulla on kahden kilon pullahduskiintiö jouluksi - sen enempää ei saa tulla takaisin. Paras olisi tietty, ettei tulis ollenkaan. Mulle joulussa vaan on herkuttelu ja rauhallinen oleskelu on se juttu, joten ihan ilman pullahdusta tuskin selvitään.

Iines, joo, hyvä, että päästään samantien tekemään jotain. Mä en vaan jaksa kovasti innostua inssistä, vaikka nyt ekaa kertaa kokeillaankin sen yhteydessä ovulaation induktiota. Jos mussa ei ole löydetty vikaa ja miehen simpoissa on häikkää, miten IO nyt sitten toisi mitään ihmeellistä lisäarvoa, kun ei kolme luonnolliseen kiertoon tehtyä inssiä ole tuottanut toivottua tulosta? Kiva kuulla, että sun olo alkaa hiljalleen helpottaa. Joskus kunnon kuuraussessio auttaa. Voi kontrolloida edes jotain elämässään ja nauttia kättensä jäljestä. Mä olen huomannut, että ennen kierron loppua iskee joko apaattisuus tai sitten melkoinen siivousvimma.

Meriharakka, kurjaa, ettei sun kroppa reagoinut lääkkeisiin toivotulla tavalla
:hug: Miten teillä jatketaan? Toivottavasti tuo Potun välittämä tutkimustieto, että 1. IVF:ssä onnistumisprosentti on noin 35%, toisessa noin 52% ja kolmannessa 63% -johtuu varmaan ainakin osittain siitä, että löydetään parhaiten sopiva lääkitys, auttaa jaksamaan ja uskomaan siihen, että sopiva cocktail löytyy. Jaksamista!

Miisamari, huh, onpa sulla ollut jaksamista, kun on puolessa vuodessa ollut kestettävänä kolme hoitoa!

Marigold, pahoittelut negasta. Toi sun metafora "Ylös, alas ja tasamaata - pääsisipä joskus maaliin saakka..." oli kyllä tosi kuvaava. Täytyy pistää korvan taakse.

Tiki, kiitos, kun kävit kertomassa lääkekokemuksiasi. Jotenkin sitä helposti ajattelee, että enemmän on parempi, vaikka ei se välttämättä niin ole. Ja että tää homma kannattaa katsoa loppuun asti, jos vaan jaksaa. Onnellista raskautta!
 
Tiki kiitos tuosta vastauksestasi. Jaksatko kertoa millaisilla lääkemäärillä sun aiemmat hoidot tehtiin? tuliko niistä liikaa rakkuloita vai miksi annosta pienennettiin? On tää kyllä ihan käsittämätöntä arpapeliä, lääkärit ei yhtään osaa sanoa miksi mun munasarjat ei enää reagoi lääkkeisiin... :( luomuovulaatio näyttää kuitenkin tapahtuvan kahden päivän tarkkuudella aina välikierroissa...

Rosmariini tuo joululoma kuulostaa hyvältä. Mulla on tässä hoitojen aikana salakavalasti tullut monta kiloa painoa lisää. No ei nyt oikeastaan salakavalasti, olenhan jättänyt kaikki mun rankimmat (ja kivoimmat) urheiluharrastukset pois kun en viitsi maksaa kausimaksua kun jatkuvasti pitäisi kuitenkin olla hoitojen vuoksi poissa. Ja noi kävelylenkit ja muu kevyempi liikunta ei vaan niin paljoa innosta että niitä joka päivä jaksaisi tehdä. Ja herkkuja olen tietenkin popsinut "lohdutukseksi" joka hoidon alussa, välillä ja lopussa. Ja nyt sitten kun viimeisimmästä hoidosta alkaa toipua, niin tuleekin kätevästi joulu. Ja enhän nyt pysty niiden notkuvien pöytien äärellä päivätolkulla lorvimaan ilman että nautin niistäkin täysin siemauksin. Ihan ällöttää tämä mun nykyinen elämäntapani. Hoitojen välillä olisi mahdollisuus urheilla ja viettää terveempää elämää, mutta jotenkin olen aina niin maassa ja aloitekyvytön pitkään pettymysten jälkeen, että sitten kun lopulta liikunnan kunnolla aloitan niin onkin jo kohta seuraava punktio käsillä. Ihan älytöntä elämää. :|
 
Miisamari aiemmat IVF hoidot pitkällä kaavalla; Synarelalla hormonit alas, maksimi Puregoneilla rakkuloiden kasvatusta, saaliina muutama munasolu. Viimeisin lyhyellä kaavalla eli suoraan kiertoon ilman jarrua, Puregonit puolta pienemällä annoksella ja loppuun muutama jarrupiikki. Saaliina 7 hyvää/tasalaatuista munasolua. Viimeiseen hoitoon ryhtymisen jälkeen 4 viikkoa ja olin tehnyt positiivisen testin. Minullakin aina luomukierrot säännöllisiä ja ovulaatio muutaman päivän sisään.

-tiki-
 
Hei tytöt pitkästä aikaa!
Kyyneleet valuen silmistä luin teidän kuulumisia:'( , EIHÄN TÄÄ EPÄONNEN MÄÄRÄ ENÄÄ VOI OLLA TOTTA :( !! Soisin niin kaikille lapsettomille onnistumisia mutta etenkin teille rakkaat ystävät, joilla monella on jo usempia hoitoja takana ja ikää kuitenkin sen verran, ettei aikaa ole ihan määrättöämsti. Isoja :hug: :hug: :hug: teille kaikille ja päät pystyyn kohti uusia hoitoja, toivoa ei saa koskaan menettää.

Onneksi Rosmariini sentään sai positiivisia uutisia, ihailen suuresti painonpudotustasi HIENO HOMMA!

Minä en ole vieläkään uskaltautunuut mihinkään odottavien pinoon kun koko takaravoissa koko ajan kummittelee, että mitä jos.......... Ehkä huomisen np- ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin käyn tsekkaamassa jonkin kivan pinon. Seurailen kuitenkin säännöllisesti teidänkin pinoa ja peukutan, että mahdollisimman moni teistä heti ensi vuoden alussa saa hyviä uutisia. Rauhallista Joulua teille kaikille urheille naisille ja menestystä ensi vuoden hoitoihin.
 
Listamme päivitetty 29.12.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa.

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.



Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF tammi-helmikuu 2010

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammikuu 2010

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana. Hoitoja ei ehkä tarvetta jatkaa.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa 09, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF vko 8?

Mullu: 41/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09.
, josta nega

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. 1.IUI alkuvuodesta.

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy. 3. IVF tammikuu

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio suunnitteilla 01/10-02/10, IVF/ICSI aikaisintaan elokuussa 2010

ellu74: 35/37, yritystä 2002 alkaen, anovulaatio ja endo, 1.IVF km, 2.IVF tuoresiirto tyttö 3/06, 3xpas nega, 3.IVF tuoresiirto nega, pas 10/09 nega.

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 nega, 4. ICSI ?

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega

marigold 35/35, yritystä pian 2 v, tuubat tukossa ja poistettu, simpat suht ok. 1. IVF nega

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 5 alkiota vielä pakkasessa

toivorikas-72 37/46, pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (poika syntyi 17.12.09)
Vaahtokarkki (LA 11.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71 (LA 24.5.10)
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena


 
Huomasin että Maariaalla oli la ylihuomenna! Toivottavasti kuullaan uutiset.

Ja jo tammikuussa on Vaahtokarkki vuorossa, sit Sarina... nyt näitä uutisia alkaa tuleen tännekin.

Eikös noiden pinon alkuperäisjäsenten onnistumiset anna uskoa meillekin tahkota eteenpäin, josko se meidänkin vuoro joskus kohdalle osuis? Tätä toivotaan ja tähän uskotaan!
 
Yritetään uskoa, että mekin onnistutaan. Mulla PP13, vuotoa (ei varsinaisia menkkoja mutta ihan verta kuitenkin) ja viime yönä testasin negan. Heräsin yhdeltä yöllä kauheaan vessahätään ja päätiin siinä sitten testata samalla. Virhe! Negan jälkeen ei tietenkään uni enää tullutkaan ja nyt olen silmät ristissä ja ajatukset sumeina töissä. Onneksi kollega tietää ja ymmärtää tilanteen.

Sain juuri kuulla, että yksi tuttu on aikoinaan luovuttanut munasoluja, ihan hyvää hyvyyttään. Hän on mahtava persoona ja tekee paljon kaikkea "hyväntekeväisyyttä". Jaksoi myös tsempata minua ja sanoi, että me näissä hoidoissa kävijät olemme todella sitkeitä sissejä. Heh, pakkohan tässä on olla, kun elämä tuntuu olevan pelkkää odottelua.

Hyvää joulua kaikille! Jos minusta ei ennen ensi vuotta kuulu, tarkoittaa se sitä, että huomisessa veritestissä tulee odottamani nega. Keskitytään kaikkeen kivaan on nyt mun motto ja suosta se jussikin ponnistaa ym. ym.
 
Hei vaan !
Ensiksi pahoitteluni tänne täällä on ikäviä asioita tapahtunut ! :hug:
Pidn teille kaikille peukkuja edelleen, koska itse tällä palstalla kirjoitelleena ja 5 vuoden lapsettomuuden jälkeen tiedän tunteen.

Meille syntyi 17.12. klo:11.44 poika 3600 g ja 50 cm pitkä, eilen kotiuduttiin sairaalasta. Jouduin olemaab kauemmin kun pojan paino ei noussut tarpeeksi. Syy varmaan se että maito nousi minulla hitaasti rintoihin. Nyt opetellaan vauvan hoitoa ja odotellaan joulupukkia.
Yöt on menneet vähän rauhattomasti kun vauvalla vatsa ei ole toiminut ihan kunnolla.
Mutta muuten terhakka kaveri
:heart: :heart: :heart:
Rauhallista Joulua kaikille !
t.maariaa
 
Hei, tulin toivottelemaan kaikille rauhallista ja lämmintä joulua. Olen seuraillut palstaa silloin tällöin ja pahoittelen tosiaan minäkin, että vastoinkäymisiä on ollut itse kullakin näin joulun alla.

Jotenkin sitä haluaa omalla kokemuksella kuitenkin lohduttaa, vaikka tietää, että aina edes toisen lapsettomuuden kanssa kamppailleen sanat eivät lohduta. Oma tilanne tuntuu välillä toivottomimmalta. Mutta viime jouluna meillä tapahtui jälleen yksi keskenmeno, joka päättyi vastaa siihen keskeytykseen tammikuun puolenvälin jälkeen. Silloin kahden täysin toivottoman stimulaation, kahden keskenmenon, jatkuvasti huonolaatuisten alkioiden ja kolmen siirron jälkeen tuntui todella turhauttavalta edetä asian kanssa enää yhtään mihinkään. Ja hups, täällä ollaan vuoden sisällä lopulta valmiina ottamaan uusi perheenjäsen vastaan. Elämä ja onneksi tämä hoitomaailma yllätttää myös silloin, kun sitä ei osaa enää edes toivoa.

Joten voimia edelleen kaikille. Olette hurjan vahvoja naisia! Onneksi tässä ketjussa on mahtavat tsemppaamisen ja tukemisen ilmapiiri!

Ja Maarialle aivan hurjasti onnea potran pojan johdosta! Taitaa olla aivan uudenlainen joulu teillä käsillä..
 
Hei

olen uusi täällä, seurannut kyllä keskustelua viime syksystä asti... Ikää 38/41, selittämätöntä lapsettomuutta takana 2 vuotta. Vuosi sitten hakeuduttiin hoitoon yksityiselle. On tehty laparoskopia 02/09, kolme inssiä keväällä 09, kesällä oli hoitotauko ja 09/09 lopussa 1. IVF, josta saatiin 10 hedelmöitynyttä munasolua, 9 jakaantui, 1 siirrettiin ja 8 pakkaseen. Tähän mennessä tehty tuoresiirto, 1xpas ja 1x kahden alkion siirto. Huomenna olisi testipäivä tästä kahden alkion siirrosta, mutta ei oireita joten ei oikein odotuksiakaan. Miehellä aikaisemmasta liitosta 5-vuotias lapsi, joka käy joka toinen viikonloppu. Ihmettelenkin tässä mikä osuus lievällä depressiolla ja stressillä on lapsettomuuteen (uusperhe, lapsettomuus, miehen exän riitaisuus, vuoden kestänyt remontti kotona, parisuhteen ongelmat jne... onhan tätä listaa..oireet alkaneet vasta samoihin aikoihin kuin hoidotkin). Lääkärit ovat olleet tosi toiveikkaita, mutta itsellä into laantuu negatiivisten siirtokertojen jälkeen. Olen kokeillut punaviinit, greippimehut, miniasperiinit, vyöhyketerapian, e-vitamiinin+muun ravintolisän vaikutusta -ei tuloksia. Kohdun limakalvo ollut muullion hyvä paitsi ensimmäisen inssin aikana, jolloin kokeiltiin clomeja. Pakkasessa vielä viisi alkiota (kaikki ovat selvinneet sulatuksestakin tähän mennessä). Ihmettelen siis kovin missä vika.. Joulutsempit kuitenkin kaikille samassa tilanteessa oleville "siskoille" !
 
Kiitos vaahtokarkki kannustuksesta. Oli lohduttavaa kuulla, että noinkin pahojen vastoinkäymisten jälkeen toivoa voi olla. Olin ensimmäisen negan jälkeen melko maassa pari päivää mutta nyt alan nousta taas jaloilleni.

Lähden viettämään tanskalaista joulua miehen suvun kanssa. Ihanaa, ettei paikalla ole pieniä lapsia - nyt en vielä sitä jaksaisi.

Hyvää joulua!

PS. Yksi jännityksen aihe sentään on ekstrana kassissa. Saan ilmoittautua seuraavaan hoitoon kp1 tammikuussa. Siitä kp21 pitäisi olla skannauksessa ja valmiina aloittamaan synarela. Hupsis vaan mutta on siinä ja siinä, ollaanko takaisin kotona Malesiasta kp21. Voi olla ihan siinä hilkulla ja tod.näk ollaan vielä kaukana kp21. Mies lupasi käydä klinikalla maanantaina ja kysellä, onko uuden hoidon aloittaminen tammikuussa silti mahdollista. Minun hermoni voi olla heikoilla hangilla, jos joudutaan siirtämään aloitusta helmikuuhun...
 
Joulupäivän iltaa!

Mulla on ollut kummallinen viikko: menkkojen piti alkaa maanantaina, ei kuulunut eikä näkynyt. Yleensä kierto on melko tarkka 28 pvää. No, keskiviikkona kp31 sit testasin ihan haamujen haamun, siis tosi haalean kun oikein tihrusti. Myöhemmin se kyllä tummeni vielä. Torstaina tein vielä cb:n, johon tietty tuli ei raskaana. Lopulta ne menkat tuli tänään, eli kierron pituudeksi tuli mahtavat 32 päivää. Mulla ei IKINÄ ole ollut niin pitkää kiertoa, paremminkin joskus harvoin 24-26 pvää. Eli, voisko nyt olla niin, et jotain siellä on yrittänyt tapahtua, kun se haamujen haamu kerran tuli? Ihan uskomatonta se kyllä ois, ja vielä luomuna :eek:

Tosin onhan mulla ollut niitä menkkamaisia kipuiluita jo reilun viikon ajan, eli voiko mahdollinen kysta tehdä ton? Mä kyllä ottaisin mielummin ton ekan vaihtoehdon, eli et jotain on oikeesti yrittänyt tapahtua. Ikinä ennen en ole minkäännäköistä haamua edes nähnyt :D

wellamo tervetuloa mukaan! Lisään sut listan jatkoksi. Mites testin kanssa kävi?

Joulun jatkoa :xmas:
 
Iines, voi vitsit...!! Kyllähän se varmasti plussata yritti...en ole ainakaan kuullut että mitkään kystat nostaisi raskaushormonia. Ajatella, kaikkea sitä voi kokea vuosien jälkeen. Mutta olen tosi pahoillani että vuoto sitten alkoikin. Mutta varmasti tuo antaa pientä toivoa että noin voisi käydä uudelleenkin (ja siis paremmin, siten että raskaus jatkuisi!) :) Vai mitkä sun omat fiilikset nyt on...?

Wellamo, tervetuloa mukaan! Olen itsekin aika uusi täällä ja voin sanoa että tosi mukava porukka on.

Marigold, voi harmi jos teillä menee matka noin täpärälle. Mutta etkö voi käydä ultrassa ennen reissua ja sitten aloittaa sumut omin päin silloin kp21? Näin minä ainakin olen tehnyt yhdessä hoidossa. Riitti että oli käynyt edellisen hoidon jäljiltä lopputarkastuksen jossa kaikki oli normaalisti.

Vaahtokarkki kiitos tsemmpauksesta, tuli tosi tarpeeseen... Onnea sinulle raskauden viime metreille!

Tiki, mielenkiintoista että sulla sitten lopulta pienempi lääkeannos tehosi noin hyvin. Aivan ällistyttävää suorastaan. No, mulla tuskin sellaista kannattaa kokeilla kun ei munasarjat meinaa herätä pienemmillä annoksilla ollenkaan (paitsi se yksi rakkula kyllä kasvaa terhakkaasti joka on luomuvuorossa).

Olen jostain saanut kerättyä itselleni iloisen joulumielen, ja lapsettomuusasiat ovat pysytelleet mukavasti taustalla jo pari päivää. Varmaankin mieheni ansiota joka on niin ihanasti minua huomioinut ja keksinyt kaikenlaista kivaa joulupuuhaa meille. Ja hoitopettymyksestäkin alkaa olla jo kolme viikkoa, onhan se jo aikakin hieman piristyä.

Oikein hyvää joulua teille kaikille nettiystäville!
 
Miisamari fiilikset on ihan ok. Siis tietty harmi et ne menkat sit tuli, mut jo se haamujen haamu on kyllä tosi iso ihme, näin viiden vuoden jälkeen. Jos siis tosiaan jotain on oikeesti koittanut tuolla alhaalla tapahtua. Kun ikinä en ole siihen ruutuun mitään saanut. Ihan hyvillä mielin siis, ihmeitä voi kai tapahtua. Ja antaahan se toivoa jatkaa eteenpäin.

Nää menkatkin on kyllä erilaiset, todella kivuliaat. Ihan kaksinkerroin välillä vetää, ja särkylääkettä menee.

Hyvä että sulla on jo parempi mieli.

Hyvää Tapaninpäivää :xmas:
 
Heippa tyttöset!
Joulusta selvitty hyvillä mielin! Rankka pettymys hoidon täydellisestä epäonnistumisesta on ohi ja mieli positiivinen ja uskon vahvasti, että meille se pieni vielä syntyy hoidoilla tai ilman!!! (olikohan nyt vähän liikaa toivottu.....) Jatkosta olisi tarkoitus soitella polille ensiviikolla. Tosiaan gyne punktiossa sanoi, ettei ollut törmännyt vastaavanlaiseen tapaukseen kuin kerran aikaisemmin, eikä oikein osannut sanoa miten ensikerralla lääkityspuoli pitäisi hoitaa. No, se on ensivuoden ongelma.


Siskoni oli katsonut Aamusydämmellä, ja katselin sen juuri areenalta. Siinä aiheena oli lapsettomuus ja varsinkin miehen näkökulmasta. Mielestäni erittäin hyvä ja ajatuksia herättävä keskustelu! Katsokaa ihmeessä, ja varsinkin miehet!!! Siinä korostettiin kovasti keskustelua ja ajatustensa ääneensanomista, koska oman pään sisällä pienetkin asiat saavat uskomattoman isot mittasuhteet. Ja myöskin se että monesti miettii, mitä muut ajattelee jos nyt puhun aiheesta. Itse olen tullut "kaapista ulos", ja kertonut töissä(koska pieni työyksikkö), sekä läheisilleni. Mutta olen myöskin tehnyt pelisäännöt selväksi, että tämä on rankkaa niin henkisesti kuin fyysisesti, eikä joka kiertoa tarvitse tentata, vaan jos jotain kerrottavaa minulla on , se ei varmasti tule jäämään epäselväksi kenellekkään jos jotai syntyy.

Vertaistuki on uskomattoman tärkeää!!! KIITOS että olette olemassa, ja ettei minun tarvitse kantaa tätä taakkaa yksin! Toivon meille jokaiselle, että ensivuosi on SE vuosi!!!!
=) Hyvää loppuvuotta, älkää syökö kaikkea suklaata kerralla!! :LOL:
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja Oikein rentouttavaa loppuvuotta kaikille!

Piipahdin tähän vanhaan pinoon pitkästä aikaa ja olen unohtanut, että miten noita tietoja päivitetään ja jouduin myös rekisteröitymäänkin uudelleen, hiukan erilailla kirjoitettavalla nimellä.. miten se päivitys tapahtuikaan??
 
Arjen keskellä jälleen.. Negahan sieltä testistä odotetusti tuli ja jouluaatossa oli hieman surumielinen fiilis. Miehen lapsi oli meillä vielä joulun, joten surun tunne melkein tuplaantui... Nyt olen yrittänyt kerätä itseäni kasaan täältä pettymyksen tieltä ja mietin hieman jatkokuvioita. Lääkärin kanssa juteltiin edellisellä käynnillä, että nyt kokeilisimme pitkää viljelyä; onkohan teillä kellään kokemusta asiasta? Täytyy vaan ensin taas tsempata seuraavaa hoitokertaa varten. .aika raskasta nousta kuukausi toisensa jälkeen virittämään toivoa ylle, mutta toisaalta kesäloman hoitotauon aikana jo kaipaili hoitojen tuomaa turvallisuutta =)
 
Cris tervetuloa uudelleen mukaan! Listan päivitys tapahtuu: lainaa, sit vaan poistetaan quote hakasulkeineen alusta ja lopusta sekä tehdään halutut muutokset. Olikohan hankalasti selitetty? Jos haluat voin myös tehdä muutokset.

wellamo :hug: tosiaan raskaita on nämä jatkuvat pettymykset. Jaksamisia!
 
Moi, liittyisin minäkin myös tähän ketjuun mukaan. Eli meille tehtiin 3. ICSI Naikkarilla (kaksi ekaa Felicitas), siirto oli 27.11. ja negahan siitäkin paukahti. :'( Kuten ennenkin. Nyt kuitenkin sentään saatiin pakkaseen 4 alkiota, kahesta ekasta ei tullut kuin yksi siirtokelpoinen. Jouduin pitämään yhden välikierron (vaikken halunnut) ja PAS on nyt sitten tammikuussa. Taustasta sen verran että olen 37 ja mies 46, lapsettomuuden syy miehen huonot simpat ja mullakin PCO-tyyppiset munasarjat, kuitenkin mulla kierto säännöllinen ja ovuloin. Meillä on myös se jännitystekijä ettei tiedetä saadaanko enää hoitoja naikkarilla, olin luullut että kaikki saavat sen kolme hoitoa, mutta jotkut sanovat että ne kaksi yksityisellä tehtyä vähennetään niistä. Kuitenkin toisinpäin saa kolme ja kolme, en oikein ymmärrä sitä logiikkaa.... Naikkarilta ei kunnon vastausta ole saanut tuohon. No, eteenpäin sano se kuuluisa mummo lumessa! Pahoittelut tähänkin ketjuun kaikille neganneille ja isot onnittelut plussanneille. Oliko tässä nyt tällä hetkellä ketään piinailijoita, vai ovatko seuraavat vasta ensi vuoden puolella? Toivottavasti tuosta 2010 vuodesta tulee se napakymppivuosi kaikille! (Tiedän kyllä että se ei tilastollisesti ole mahdollista, mutta mikä estää kuitenkin uskomasta siihen, koskaan ei tiedä!)
 
Toivorikas, meillä myös ihmetellään juuri tuota samaa asiaa, että kuinka monta niitä hoitoja oikein saa. Jotkut tosiaan ovat saaneet kolme julkiselta ja kolme yksityiseltä (kela-korvattavia), mutta olen ymmärtänyt että se ei ole mitenkään itsestäänselvää, että voi hyvinkin käydä niin että saa vain kolme yhteensä. Miten voi olla että naikkarilla ei teille ole osattu vastata? No, kai se sitten viimeistään selviää kun teillä ne pakastealkiot on käytetty (jos siis raskaus ei ole vielä alkanut). Itse unohdin kysyä tuota meidän lääkäriltä viimeksi alkionsiirrossa (vaikka oli tarkoitus). Tietääkö täällä kukaan miten tuo oikein menee?
 

Yhteistyössä