35+ Lapsettomat

Tuli käytyä siellä lekurissa, ja sain tän viikon saikkua. Nyt pitäis siis koittaa levätä ja yrittää saada univelat maksettua. No, alunperinhän kuitenkin menin sinne muunlaisten kipujen takia. Siihen sain tulehduskipulääke-kuurin viikoksi. Mitä mieltä olette, uskaltaako sen nyt tässä vaiheessa syödä, kun tässä kierrossa ei vielä mitään hoitojen saralla tapahdu? Mullahan alkaa siis pistelyt heti ens kierron toka pvä.

pottu ei se meinaa lähteä täältä! Edelleen on vuodon määrä meidän molempien edestä. Alan kyllä tosissani hermostua siihen, ja annan sille kengän kuvan persuksiin viim. huomenna, eli tulossa se on ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines-74:
Rosmariini harmi ettei tärpännyt. Onko teillä vielä toinen inssi suunnitteilla?
Kiitos harmitteluista. Meillähän on siis takana kolme inssiä luonnolliseen kiertoon ja nyt tämä ovulaation induktiolla ja ei tulosta. VL:n gyne sanoi jo syksyllä, että miehen simppojen takia olisi jo aika siirtyä ICSI:iin, mutta halusivat vielä kokeilla hormoniavusteisesti NKL:lla. Eli en usko, että niitä enää tehdään. Ja oikeastaan olis parempikin jättää väliin, koska ihan turhaa stressiä turhasta, kun tuskin se meillä kuitenkaan tulosta tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja Miisamari:
Rosmariini, olen pahoillani että ei tullut tuosta inssistä tulosta. :hug: Mikähän siinä on että sun luteaaliaika jäi noin lyhyeksi.? Voiko luget vaikuttaa siten.?
Kiitos sullekin haleista. Mulla ei siis ollut lugeja enkä niitä tajunnut pyytää, kun oli eka horminihoito ja kun mulla on yleensä ollut luteaalivaihe ok ja ilman mitään tiputteluja.

Elämä voittaa.

P.S. Voisiko se aktiivipulisijoiden kp-lista olla siis sellainen, jossa olisi kierron alkupäivä ja oletettu menkkojen alkamispäivä ja mahdolliset hoidot ko. kierrossa? Kukin voisi päivitellä omalta osaltaan. Ei siis välttämättä toisi kovasti lisäpäivityksen tarvetta, vai kuinka?

 
Listamme päivitetty 26.1.

Plussanneet:

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa. Tyttö syntyi 13.1.10

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat)

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa (siirretty kaksi)

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.




Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina. Siirto ollut elo-syyskuun vaihde 09?

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF helmikuu 2010

Cris 36v. Yritystä ainakin 4 vuotta./Hoidot 2007 alk./ takana 3 ICSI:ä, Valmistautminen 4. hoitoon./ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä.Tehty 1 dnatesti. Toiseen menossa vitamiinikuurin jlk. lähipv./ itselläni ei selkeää syytä.

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammi-helmikuu 2010

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF vko 9 tai 10

Mullu: 41/41, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09., josta nega. 2.PAS tammi-helmi 2010 vaihde.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km. Clomit vielä viiteen kiertoon.

Toivoja: Simpat hitaasti liikkuvia, takana 1 IVF, josta nega. Uusi IVF edessä.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. 1.IUI helmikuussa

pottu70: 39/41 v, takana kaksi inssiä, joista nega. 1. IVF syyskuu, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF marraskuussa, punktio 18.11., siirtoon ei päästy. 3. IVF tammikuu

Nipsu72: 37 v, yritystä luomuna useampi vuosi. Hoidossa -08 alk. Takana iui, ivf, pas, kaikista negaa. Seuraava ivf viimeistään alkuvuodesta.

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 12.1.2010, (IVF/ICSI aikaisintaan elokuussa 2010)

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 nega, 4. ICSI ?

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega, 2. IVF helmikuu?

marigold 35/35, yritystä pian 2 v, tuubat tukossa ja poistettu, simpat suht ok. 1. IVF nega

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 5 alkiota vielä pakkasessa, seur. siirto 04/10

toivorikas-72 37/46, pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota

Liisa34 35/35, miehellä vähän normaaleja siittiöitä, ensikäynti VL:ssa tammikuun lopulla

Susanna74 36, ongelmana naisen siittiövasta-aineet, kilpirauhasen vajaatoiminta, kohonnut anti-müller-hormoni, toinen munasarja lakannut toimimasta kokonaan, takana 2xIUI ja 2xIVF, 3.IVF kevään kuluessa

karmilla 35/40, takana kolme clomikiertoa, edessä aukiolotutkimus. Seuraava käynti maaliskuun alussa.

sela 40/38, kolme lasta, nyt yritystä 8 kk clomeilla ja femarilla, IVF 01/10 keskeytettiin, uusi IVF vko 6

Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (poika syntyi 17.12.09)
Vaahtokarkki (tyttö syntyi 13.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71 (LA 24.5.10)
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena


 
Ai oltiinkin Rosmariinin kanssa nyt yhtäaikaa. No, tässä olis nyt kuitenkin tää vanhan mallinen päivitettynä. Poistin siitä ne, keistä en muista kuulleeni hetkeen aikaan. Eipä se siitä paljon lyhentynyt.

Jos nyt on käynyt niin, että olen poistanut jonkun joka listalle kuuluisi, niin sorry. Lisätään ihmeessä takasin!
 
Heips.
Ajattelin kirjoittaa pitkän tauon jälkeen. Taukoon on ollut syynä viime syksyn ja alkutalven koettelemus nimeltä keskenmeno. En tiedä muistaako kukaan , eikä sen niin väliäkään, mut jokatapauksessa raskauduin ihmeen kautta toisesta Clomi-kierrosta viime kesänä. Keskeytynyt keskenmeno todettiin elokuussa, jolloin sain pillerit kotona tehtävään lääkkeelliseen tyhjennykseen. No, kolme viikkoa kestänyt hillitön verenvuoto ei sitten tarkoittanutkaan sitä että hoito olisi onnistunut... Jälkitarkastuksessa viisi viikkoa myöhemmin huomattiin kohdussa vieläkin raskausmateriaalia. Jouduin siis kaavintaan, joka tehtiin lokakuun alussa. Lääkäri sanoi että mitään jälkitarkastusta ei tarvita, mutta koska mulla oli pientä vuotoa ja alavatsakipuja (ja olin siinä vaiheessa jo muutenkin ihan hermoheikkona) vaadin itselleni jälkitarkastuksen. Kohtu ultrattiin ja kaikki näytti siinä vaiheessa olevan ok.
Aikaa kului ja marraskuussa soitin lapsettomuushoitolaamme ja sain luvan aloittaa Terolut-kuurin menkkojen käynnistämiseksi. Menkat tulivatkin ja aloitin suurin toivein taas Clomit. Oon ollut tosi superherkkä niiden sivuvaikutuksille ja olo oli tälläkin kertaa niin järkky että jouduin olemaan jopa saikulla, huimasi ja yrjötti yms. kivaa. Follikkeliultrassa sitten lääkäri läväytti uutispommin pöytään; kohdussani näkyi TAAS jotain epämääräistä, raskausmateriaaliin viittaavaa. Tarkoittaen sitä että kaavintakin oli siis epäonnistunut... En voinut uskoa asiaa todeksi, mutta tottahan se oli ja jouduin taas kaavintaan. Siinäkin kävi hieman epäonnea, kun maattuani aamuseitsemästä iltapäivään klo 15, tuli lekuri ilmoittamaan ettei minua pystytä sinä päivänä leikkaamaan ruuhkasta johtuen. Seuraavana maanantaina kaavinta lopulta toteutui. Joulunaluspäivät menikin kivasti kipuillessa ja vuotaessa. Viikko kaavinnasta labrakokeet näytti raskaushormonin lopultakin laskeneen lähelle nollaa.
Että sellainen tarina, otsikolla keskenmeno pitkän kaavan mukaan.
Yli puoli vuotta on kulunut plussasta, ja nyt mulla alkoi just ekat keskenmenon ja kaikkien siihen liittyvien toimenpiteiden jälkeiset kuukautiset. Enpä olis uskonut että veren näkemisestä voikin tulla iloiseksi mutta nyt tuntuu että jes, olen taas normaali! Meillä on Clomeja viiteen kiertoon ja niitä aiotaan käyttää, kaikista sivuvaikutuksista huolimatta. Usko TAYS:n toimintaan on kyllä ollut koetuksella, en tiedä pitäiskö nostaa meteli siitä että jälkitarkastus tehtiin hutiloiden ja raskausmateriaali jäi huomaamatta. Ihmetyttää suuresti sekin ettei lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tehty tarkastusta polilla ollenkaan vaan piti mennä 4-6 viikkoo tyhjennyksen jälkeen omalle lääkärille eli meidän tapauksessa kalliille yksityiselle. Aikaa kului siinäkin hukkaan. Samaten ihmetytti ettei ekan kaavinnan jälkeen olis ollut OLLENKAAN jälkitarkastusta. Lääkäri vaan totes että yleensä kaavinta onnistuu. Joo, yleensä. Heh heh mikä vitsi omalla kohdallani.
Mielenterveys on ollut kieltämättä kovilla koko tän surkean episodin aikana, aina kun on kuvitellut asioiden olevan ohi onkin jostain puun takaa tullut taas uusi vastoinkäyminen. Raskasta on ollut sekin kun työpaikallani kaksi kolleegaa on saanut ekat lapsenlapset, ja voi niitä ruusunpunaisia vauvahehkutuksia... Pahin oli kun kerroin toiselle näistä naisista että joudun taas kaavintaan ja hän rupesi samaan hengenvetoon paasaamaan kuinka "ei se ole meidän likan pikku matonen vieläkään tullut maailmaan, on jo kaks viikkoa raskaus mennyt yli". Silloin teki kyllä mieli vetää rouvaa turpaan. Että osaa joku olla noin tunteeton!!! P-kele.
Välillä olen jaksanut käväistä katsomassa mitä tälle palstalle kuuluu, välillä taas oma tuska on ollut niin suuri etten ole voinut käydä edes kaupoilla kun pelkäsin vastaantulevia vauvamahoja ja onnellisia lapsellisia naisia. Nyt vasta tuntui että kykenen kirjoittamaan kokemastani, ilman että räjähdän itkemään. Vaikka muuten koenkin toipuneeni edes jotenkuten kohtalaisesti, niin silti pelkään jo etukäteen mahdollisen tulevan raskauden keskeytymistä. Tällä kertaa niin moni asia meni pieleen, tuntuu kuin Murphyn laki olis käynyt täysillä toteen. Pelottaa myös etukäteen iskeekö kriisi kun syntymättömän lapsemme laskettu aika koittaa maaliskuussa ja tajuan menetykseni.
Anteeks kaikille, tää on taas tätä oman navan tuijottelua ja pahan olon purkua. Mutta pakko oli kirjoittaa.
 
Marjaana kyllä sut vielä muistetaan, mietinkin eilen kun listaa päivitin että mikähän sun tilanne on. Huh, on ollut kyllä tosi rankka syksy sulla. Ihan uskomaton vastoinkäymisten määrä. Tää on just ihan oikea osoite purkaa niitä omia tuntemuksia :hug:. Missä vaiheessa aloitat clomit, hetikö tästä kierrosta vai pidätkö vielä taukoa?

Onko teillä kaikilla jo muuten otettuna sikapiikki? Mulle ne sano et aina parempi jos ottaa jo ennen uuden hoidon alkua. Että pitäskö se sit mennä ottaan nyt? Jotenkin epäilyttää koko piikki, mut mä oonkin semmonen epäilijä kaikessa :/
 
Marjaana-71 On sulla ollut tosi ikävät ajat, mutta usko pois kaikesta sitä ihminen nousee ja selviää, vaikka siltä ei tuntuisikaan. Ihmettelen aina tuota miten ihminen on rakennettu.... Ei siinä auta muu kuin nokka kohti tulevaan.

Iines-74
Kiitos korjauksesta. Tuo ikä sopii minulle vallan mainiosti =)
Sikapiikkiä en ole ottanu, enkä tiedä uskallanko edes ottaa ihan vaan siksi kun en tiedä sen vakutuksesta tulevaisuudessa. Tämän asian suhteen olen luottavainen, että se possulunssa ei minuun iske.

Huomenna on sit eka ultra ja jännittää niin pirusti et miten ne munikset voi. Nyt osaa jännittää sitäkin ku viimeeksi meni rinta rottingilla ja mietti et kuinkakohan monta siel oikee on. Ei tullut mieleenkään et olisi ollut vain vaivainen yksi.

Eli huomisiin :wave:
 
Hei kaikille.

Tulin kertomaan omaan vanhaan luottoketjuun, että uskomatonta mutta totta, meille syntyi lopulta 13. tammikuuta ihmeellinen icsi-tyttö. Tiedän, että se ei aina omien pettymysten kohdalla lohduta, mutta jotenkin haluan aina ja aina vaan tsempata, että kaikki on mahdollista. Niin se oli meillekin. Vaikka hoitohistoriamme ei ollut kahta vuotta pidempi, oli se kuitenkin niin täynnä pettymyksiä, keskenmenoja ja selittämättömiä tapahtumia, että usko oli loppua heti hoitojen alkumetreille.

Viimeisimpiä kirjoituksia lueskelin ja haluan minäkin osaltani tsempata Marjaanaa. Itse asiassa tajusin kirjoituksesi perusteella, että minuakaan ei Taysissa keskeytyneen keskenmenon lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen jälkiultrattu. Toivottavasti tämä kevät on sulla valoisampi, rankimman kautta olet joutunut tuon keskenmenon kokemaan.

Voimia ja uskoa tulevaan kaikille!
 
Huijui Marjaana mitä olet joutunut kokemaan. Toivottavasti tämä vuosi on rutkasti onnekkaampi.

Sela mäkin täällä jännään sun ultrakuulumisia! Onko ollut tuntemuksia? Tiedän niin tarkkaan tuon jännäysfiiliksen kun omatkaan munikset ei ihan oppikirjojen mukaan todellakaan ole kasvaneet...

Meillä saa possupiikkiä työterveydessä loppuviikosta ja aion kyllä ottaa. Mulla on vähän taipumusta saada keuhkoputken tulehduksia ja astmaoireilua flunssan jälkitautina ja JOS kävisi niin onnekkaasti että jossain vaiheessa raskaudun ja JOS satun possutaudin saamaan, niin ihan sitä mahdollista vauvaa ajatellen haluan tuon ottaa. Sillä keuhkosairauksien aiheuttama hapenpuute voi olla sikiölle niin kohtalokasta että haluan tehdä kaiken minkä voin jotta en sitä raskausaikana saisi. Ja nyt kun tässä ei uutta hoitoa lähiaikoina tehdä niin on hyvä aika ottaa kaikenlaisia piikkejä.
 
Vaahtokarkki sylintäydeltä onnea teille tyttövauvasta :heart:

Tosi ihanaa kuulla välillä hyviä uutisia. Kiitoksia tsemppauksista. Tsemppausta tähän ketjuun tosiaan tarvitaan, viime aikoina ei paljoa ole ollut onnistumisia.
 
Hei kaikille! Raskauduin tasta pinosta viime kesana ja kirjoittelen nyt tuolla odottavien puolella. Kayn saannollisesti lukemassa kuulumisianne ja puhaltelen taalta taustalta kaikille plussia. Nyt tulin toivottamaan Vaahtokarkille suuren suuret onnittelut tyttovauvasta! :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa täällä. Tervetuloa kaikille uusille!

Iines, hyvä että sait saikkua. Yritä nyt rentoutua ja saada levättyä. Tuntuis, ettei tuosta lääkekuurista ole harmia, kun ei ole hoitoja nyt päällä. Pakkohan tulehduksetkin on saada kuriin.

Wellamo, oli mielenkiintoista lukea sun akupunktio kokemuksista. Itse olen käynyt selkäkipujen takia akupunktiossa ja mulla se on auttanut. Toi akuhan vaikuttaa hyvin henkilökohtaisesti, tuloksista ei tiedä ennenkuin kokeilee. Suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan, ei siitä haittaakaan ole!

Minun puolesta tuota listaa voi kyllä jotenkin lyhentää. Kun vaan joku keksis, että mihin muotoon... :)

Mulle tehtiin sono-tutkimus tossa reilu viikko sitten. Munajohtimet oli auki, joten kaikki näyttäisi siltä osin ok. Eikä tutkimus tehnyt niin kipeää, kuin jännitin. Hormonitasot oli ok. Näytti olevan yksi 19 mm johtofollikin. Ovis-tikutus näytti plussaa ja sen jälkeen pupuiltiinkin ahkerasti. B) Isäntä kävi antamassa simppatestin ja mulla vielä 1 verikoe. 16.2 on sit seuraava aika, jolloin katsotaan sit, millä hoidoilla lähdetään liikenteeseen. Hyvät fiilikset on päällä. Flunssa on vähän kiusannu, oon ollu uudesta työpaikasta jo saikulla. Mut minkäs teet...
 
Iines mä olen myös sitä mieltä että syö vaan ne lääkkeet. Eihän ne nyt niin pitkään vaikuta että voisivat tulevaan hoitoon vaikuttaa, nopeasti poistuvat elimistöstä. Ja kun buranaakin saa syödä alkionsiirtopäivään saakka, sen jälkeenhän vasta pitää jättää tulehduskipulääkkeet, niin ei tuossa pitäisi olla mitään hätää. Ja tärkeintähän olisi että mieli ja ruumis olisi parhaimmillaan sitten kun se hoito alkaa!
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Torstai 28.1.2010

Sinivatukka 40/37v....3.ivf....................tammikuu
pottu70 39/41............3.ivf...................tammikuu
Liisa34 35/35............ensikäynti tammikuun lopulla
Mullu 41/41................3.icsi:n 2.pas......tammi-helmi
Vesiheinä 39/43........2.ivf:n 1.pas.......tammi-helmi
Chloe70 39/42..........1.ivf:n 2.pas........5.2.
Marjaana71 37/34.....clomit
Soulmama 36/39........tutkimukset
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 1.pas......helmikuu
Wäinö 35....................1.iui....................helmikuu
meriharakka 36/37....2.ivf....................helmikuu
karmilla 35/40...........käyntiaika maaliskuun alussa
Iines-74 35/40...........2.ivf....................vko 10
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas.......huhtikuu
Susanna74 36...........3.ivf....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi...................kevät
Rosmariini -7435/36.. ivf/icsi................elokuu?
Cris 36v.....................4.icsi...................?
Sitronella 35/41........ 4.ivf....................?
Toivoja.......................2.ivf....................?
Nipsu72 37................ 2.ivf...................?
marigold 35/35..........2.ivf....................?
sela 40/38.................1.ivf keskeytetty


Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, LA 19.2.10...................... (1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina........................................... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
 
Ihan ensiksi Vaahtokarkillepaljon ONNEA. Kiva kuulla että edes jotkut onnistuvat.

Niin ja sitten ne omat kuulumiset. Niin paljon kuin tuota ultraa jännitin niin paljon se kyyneleitäkin tuotti :'(
Mulla ei näkynyt yhtään ainutta munarakkulaa ja lääkäri päätti, että pistoshoito lopetetaan koska vastetta ei ole.

Pieni valonpilkahdus kuitenkin tuli , mitä nyt kokeilemme. Joskus kuulemma pistoslääke sekoittaa omaa hormonituotantoa niin, että se kataisee oikean hormonin luonnollisen tuottamisen ja siksi munasarjat ei reagoi kumpaakaan vaan lamautuu.
Tuo kuulostaa järkeenkäypältä minun kohdallani koska aikaisemmin on aina Clomifenilla tai Femarilla tullut munarakkuloita ja jotenkin en voi uskoa että tuotanto on aivan loppu ja että viime kuussa olisi ollut se vihon viimeinen mitä me älypäät emme sitten käyttäneet hyväksemme
:headwall:

Nyt sitten pari kk taukoa ja annetaan tilanteen(alapään) rauhoittua ja sitten kokeilemme pelkällä Femarilla pidemmän jakson ajan. Femarilla siksi kun vastetta on tullut aikaisempina kuukausina.

Anteeksi jo etukäteen, mut voi HELVETTI että ottaa päähän että jätimme viime kuussa hoidon kesken.

Luovutetulla munasolulla varmaan meidän lapsi saa alkunsa jos millään. Mitenhän mahtoi olla, onko teistä kukaan luovutetulla yrittänyt ja miten homma lähtee pyörimään ja kuinka kauan olette ollut jonossa vai onko ollut jokun tuttu luovuttaja?

Pää on täynnä kysymyksiä.Pitää varmaan nukkua yön yli ja katsoa tulevaisuutta miten hommaa jatketaan.

MiisamariTuntemuksia tosiaan oli ja olin aivan varma, etä nyt on jotain kasvussa,mutta tosiaan ei. Lääkäriltä asiaa kysyin, niin hän sanoi kipuilun tulevan nesteen kertymisestä koko lantion alueelle.
Mun tek isi niin mieli mennä vielä kp 11-12 ultraan tutkittavaksi, että onko tosiaan asia näin ettei mitään ole.
On niin turhautunut olo ku mitään en voi tehdä asian eteen ja odottavan aika on pitkä varsinkin kun mitää ei tapahdu hoitojen suhteen :/
 
Ei ole muutamaan päivään tullut kirjoiteltua. Olin sitten tänään klinikalla ja sain kuulla todella iloisia uutisia. Kiertopäivä 12 ja limakalvo 8 ja 9 mm välillä. Ilman mitään hormoneita! Olin aivan järjettömän iloinen, koska olen jo monta kuukautta ehtinyt pelätä ja surra, että mun limakalvo on lopullisesti tuhoutunut kaavinnassa, kuten klinikan toinen lääkäri marraskuussa pohti. Ensimmäistä kertaa kesäkuun keskenmenon jälkeen limakalvo oli tarpeeksi paksu ja vieläpä ilman mitään hormoneita! Nyt halaan sua Iines, kun valoit muhun uskoa, että näin voi käydä. Nyt edetään niin, että pistän lauantaina Ovitrelle irrotuspiikin varmuuden vuoksi ja PAS on sitten perjantaina 5.2., mikäli pakkasnaperot kestää sulatuksen. Sulatuskin tehdään nyt hieman eri tavoin. Pakastettuna on 2 nelipäiväistä kompaktoitunutta morulaa, jotka otetaan sulamaan jo torstaina ja katsotaan selviääkö ne blastokystivaiheeseen saakka perjantaihin, että siirtoon päästään. Pitäkää kaikki peukut pystyssä!

Mun mielestä toi lyhennetty lista on hyvä. Turha roikottaa matkassa pitkää listaa, joissa on nimiä, joista ei ole kuulunut mitään kuukausikausiin. Voihan aina ilmoittautua uudelleen mukaan, jos haluaa. On myös paljon niitä, jotka haluaa mukaan, kirjoittaa yhden viestin, mutta lopettaa sitten samantien kirjoittelun.

Kaikille: menkää ottamaan se sikapiikki, jos mahdollista!!! Meidän ekan IVF:n tuoresiirron pilasi sikainfluenssa. Tänäänkin lääkäri siitä vielä sanoi. En soisi samaa kenellekään, saati jos saa taudin raskaana, on riski sikiölle aina isompi. Mars, piikille vaan!

Oi oi! Vaahtokarkki, ihania uutisia! Todella sydämen pohjasta paljon onnea! Kiva kun tulit kertomaan meille vanhoille kamuille. Sun pikkuisen oman pakkastytön syntyminen antaa meille muille paljon toivoa. Lämmin halaus koko perheelle!

Sela, ymmärrän että susta tuntuu nyt tosi surkealta. Lääkkeitten kanssa on todellakin aikamoinen säätäminen, että mikä kenellekin sopii ja joskus hormonit ei auta vaan heikentää tilannetta (kuten mun limakalvon suhteen). Kokeilua ja säätämistähän nämä hoidot suurelta osalta on, koska kaikkien kehot ei käyttäydy samalla tavoin ja joskus joudutaan tekemään montakin hoitoa, että optimaalisin hormoniyhdistelmä löytyy. Toivotaan, että se Femari teillä seuraavassa hoidossa antaa toivotun tuloksen. Musta muuten täällä palstalla oli joku luovutetuilla plussannut (olikohan se Tiki???, en ihan varmasti muista, muistaako joku muu??)

Soulmama, teidän tilannehan vaikuttaa nyt ihan lupaavalta. Ei muuta kuin hoitoa kohti, ellei sitten pupuilut johda tuloksiin ennen sitä. keep on trying!

Marjaana, kyllä mäkin muistan sut hyvin. Sulla on ollut todella kova ja raskas syksy. Keskenmeno on kamala kokemus ja vielä noin pitkitettynä superkamala. Mulla olisi huomenna 28.1. laskettu aika. Ymmärrän siis hyvin, miten pelkäät maaliskuuta. Onneksi tänään kuullut hyvät uutiset vähän piristää mun mieltä huomisesta huolimatta. Kehon toipumiseen keskenmenosta voi mennä jopa puoli vuotta, sanoi neuvolalääkäri mulle kesällä. Hän teki jälkitarkastuksen, mullekaan ei TAYSista tarjottu mitään jälkitarkastusta. Kai se on tätä säästöpolitiikkaa, kamalaa että siitä voi olla tuollaisia seurauksia kuin sun tapauksessa. Toivotan sulle jaksamista. Postiivinen asia on, että tulit clomeilla raskaaksi, eikä rankempia hoitoja tarvittu. Uskon sulla olevan hyvät mahdollisuudet raskautua uudelleen, kunhan keho ja mieli ensin toipuu. Anna itsellesi aikaa ja sure, kun siltä tuntuu, mutta muista myös että ennusteenne on hyvä, vaikka juuri nyt siihen voi olla vaikea uskoa!

Rosmariinillekin lohtuhalaus! Ei auta kuin jatkaa eteenpäin.

Iines, mä komppaan muita, syö ihmeessä se lääkekuuri. Jos kehossa on tulehdus päällä, se on varmasti huonompi asia hoidon kannalta kuin lääkekuuri. Hyvä, että sait saikkua. Unettomuus tuntuu vaivaavan monia täällä, itseänikin satunnaisesti. Nukahtamislääke silloin tällöin otettuna ei varmasti sekään ole huono asia, vaikkei se asiaa ratkaisekaan. Pahempi mielelle ja keholle olla koko aika uupunut. Mä olen käynyt Tampereella Anne Sarja -nimisellä psykologilla muutaman kerran. Hän on erikoistunut lapsettomuuteen ja omaa siitä omaakin kokemusta. Häneltä olen itse oppinut syvärentoutustekniikan, joka auttaa mun unettomuuteen melkein joka kerta. Jos sua kiinnostaa, niin kannattaa ainakin kerran käydä hänen luona, se tekniikka on aika helppo oppia. Muutenkin AS on ihana ihminen. Hän tuli jopa mua yllätyksenä sairaalaan katsomaan keskenmenon jälkeen, uskomatonta!

Pottu, joko täti saapui?

Kiva kuulla taas Meriharakastakin.

Ja Wäinö, harmittaa teidän puolesta.

Wellamolle vilkutuksia!

Paljon voimia kaikille ja uskoa tulevaan! Vaahtokarkin jalanjäljissä eteenpäin...
:heart: :heart:
 
No nii, taas täällä.

Ihan ekaks, se on Vilhelmiina joka plussas luovutetuilla soluilla, ja vieläpä tuplat tulossa :D

sela harmi et kävi noin. Jospa se tilanne jollain vielä paranisi, uskomattomalta tuntuu et se muka noin vaan lopahtais. Ei voi olla. No, jos jossain vaiheessa päätätte luovutetuilla lähteä kokeileen, täälläkin tosiaan Vilhelmiinalla kävi tuplaonni niillä. Ja uskoisin että kysymyksiisi osataan vastata tuolla luovutetuilla soluilla -ketjussa. Ne on sitten taas isoja päätöksiä. Mut pidellään edelleen peukkuja et niitä omia kuitenkin jollain saataisiin kasvaan, ethän vielä luovuta :hug:

Chloe kiitos halauksista! Ja mahtavaa että tää meni sullakin näin, kun kerran uskalsit kokeilla. Mä oon ihan järjettömän iloinen tästä!! Mietin jo et kauheeta jos se ei kasvakaan edes sen vertaa kun zumeilla, ja mä suosittelin moista. Huh. No, päivitin innolla jo sun siirtopäivän. Jihuu!

Sit omaa: mä pistin toimeksi tänään, sikapiikki on otettu, kipulääkekuuri alotettu ja piikkimatto ostettu. Edellisyön nukuin kun tukki melatoniinilla, viime yöksi en ottanut ja en kyllä nukkunutkaan. Eli otan sitä nyt joka ilta ja reenailen piikkimattoilua ;)
 
Niin tosiaan Vilhelmiina se oli eikä Tiki, hyvä et Iines muisti. Hyvä Iines, että olet laittanut toimeksi. Kiitos sulle vielä kovasti kun kannustit mua hormonittomaan PASiin! Oikein sikeitä ja kauniita unia sulle! Ja kaikille muillekin!
 
Sela, voi ei. :( Olen tosi pahoillani että noin kävi. Saanko kysyä minkä vuoksi jätitte viimeksi hoidon kesken (en nyt ollenkaan muista)? Ymmärrän että harmittaa varmasti tosi paljon, mutta toisaalta sillä hetkellä se oli oikea päätös senthetkisten tietojen ja tilanteen valossa, eikö vaan. Eli ei kannata itseään jälkikäteen soimata... (helppohan se on sanoa). Toivotaan että ne omat munasarjat vielä heräävät, ja onneksi on sitten vielä se lahjasolu-optio jäljellä. Mutta tää odottaminen on vaan ihan hirveetä, ollaan ihan samassa veneessä.

Chloe, onpa mahtavaa että limis toimii!! :) :) Eli se edelliskertainen hoitaja (vai kuka tätä hoitoa epäilikään) oli ihan väärässä, sille pitäisi kyllä mennä tästä sun tapauksesta kertomaan ettei tee toisillekin epävarmaa oloa kommenteillaan. Ja muuten vastikään luin jostakin (en nyt yhtään muista mistä), että jotkut lääkärit juurikin suosittelevat kohdun kaavintaa jos on limakalvon kasvuongelmia (esim todella niukat kuukautiset eikä millään raskaudu). Että kun se olisi kerran kaavittu ja olisi tullut kunnon vuoto niin se saisi limakalvonkasvuun puhtia. Eli kyllä näitä mielipiteitä riittää... Ja hyvä kun muistutit, mulla on kyllä kalenterissa mennä sikapiikille. Mutta olen nyt jatkuvasti pienessä flunssassa ja olen odotellut että se menisi ohi ennen kuin otan rokotusta...

Iines, hyvä että hoidat itseäsi, ja hyvä että melatoniini auttaa! Tuosta listasta vielä, mun mielestä näyttää nyt oikein hyvältä, kiitos sulle päivityksestä! Mutta se mitä siihen vielä kovasti kaipaisin olisi plussanneista pieni infonpalanen monennestako hoidosta plussa tuli (tyyliin 2. ivf:n 1. pas) ja oliko kenties luovutetuilla soluilla (kun täälläkin muutamat niitä harkitsee).
 

Yhteistyössä