<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Liittyisin mielelläni joukkoon, hyvin varovaisen toiveikkaana vielä.. Tänä aamuna tein hailukan plussan <3 Olo on sellainen että voisin hyvinkin olla raskaana, väsyttää, paleltaa ja rinnat on kipeet! Esikoinen on nyt 1v8kk, eli pikkukakkonen on toivottavasti tulossa. Täytyy jännäillä huomiseen josko plussa vahvistuisi.
 
Ihanaa, tänään hiukan paremminvoiva päivä. :)
Jaksanut touhuta aarteen kanssa, tehdä kotihommia ja vähän pakata tulevaa reissuakin varten. Taodan ottaa olosta kaiken irti ja lähteä vuelä vaunuilemaan tuonne Einoon. Kivaa sunnuntaita kaikille!

emmaoo ja papu 4+5
 
Mäkin nyt laitan vielä näemmä oikealla värillä mun tiedot, jotta erottuu joukosta. ;) 21v, laskettuaika vielä epävarma, synnärinä K-SKS, 1. lapsonen :)

syssy, lapsen isälle en oo vielä kertonu. Asutaan eri paikkakunnalla, joten seuraavan kerran täytyy se nähdä, kun kotikaupunkiin taas meen... Ensi viikonloppuna luultavasti. Pelottaa niin vietävästi mitä se tuumaa. :(
 
Viimeksi muokattu:
Millon muilla on eka neuvola-aika? Mulla on jo nyt ens keskiviikkona, jollon on vasta 6+5 tai 6+4. Kumman aikasin. Osaako joku sanoa, joko sillon voi kuulla sydänäänet? Vai kuunnellaanko niitä edes ekalla kerralla? Näin niin inhottavaa painajaista viimeyönä, että rupes pelottaan :( muutenki välillä aina tuulimunan pelko mielessä, ku tiiän että mun äitillä on ollu semmonen ja kaverillakin. Vaikka ei se kai mitään perinnökistä olekaan.

Muuten on aika positiiviest fiilikset. Ollaan mietitty pinnasängynpaikkaa ja muuta mukavaa :) kesävaatteita pakkailin ullkakolle talteen ja päällimäiseks tietysti semmoset, mitkä vois ens keväänä ja kesänä mennä vielä päälle. Tänään anoppilassa meinas lentää ensimmäinen laatta. Ilmeisesti se ateriaväli on vaan aika tärkee juttu. Ja mies on hyvin onnellien tissien kasvusta :D
 
:hug: surun kohdanneille halit ja onnea uuteen yritykseen!
Ja tervetuloa uusille! :)

Täällä kovin hiljaista, oireita on vielä ollut hyvin vähän ja ihan satunnaisia, eilen oli lähes oireeton päivä. Välillä mietityttää, että pitäiskö huolestua... Mutta esikostakin alkoi selvemmät oireet joskus rv6+, joten olen yrittänyt ajatella positiivisesti.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, mutta ens viikon aikana vois varailla aikaa.
Yritän ottaa ajan silleen, että olis pieni mahdollisuus kuulla jo sydänäänet, eli ehkä aikaisintaan 8-9 viikoilla. Jos siis suostuvat kuuntelemaan....

Undine ja pikkunen 5+0 poks!
 
Kiitokset kaikille mua kevään opintoihin tsempanneille! Kirjoittelen tabilla, joten virheet sallittakoot :D

Ja isotisot halit menetyksen kohdanneille <3 :(

Ikäeroista.. Meillä ykkösen ja kakkosen välille tulee jos kaikki hyvin menee niin 1v5kk :)

Oireet ovat vielä hyvin vähäisenlaisia, väsyttää ja nälättää. Ei oikeastaan muuta. Yhtenä päivänä oli huono olo oikein kunnolla... juuri silloin kun viimeksi tänne kirjoitin. Sen jälkeen ei ole ollut muuta kuin jos syömisen välit liian pitkät. Viime raskaudessa ei myöskään ollut pahemmin huonoa oloa, mutta se hajuherkkyys oli jotain aivan kamalaa... oksensin monta kertaa pahasta hajusta. Ja jostain ällöttävistä asioista kuten eritteistä joita en todellakaan yleensä hätkähdä (olin vanhainkodissa hoitajana töissä).

Reilu viikko ekaan neuvolaan ja sitä seuraavalla viikolla ultra!!! En malta odottaa.

sintt1 5+4
 
Maidah/24 v./21.7/2. lapsi/VKS
Hei, tulen mielelläni mukaan tähän ketjuun. :)
Ei oikeastaan mitään erikoisempia oireita vielä, tein testin kun kuukautiset olivat myöhässä ja oli sellainen olo että saattaisin olla raskaana. Esikoinen on nyt 1 v 5 kk.
Imetän vielä, ja todellakin aion jatkaa. Siitä oli ylempänä puhetta. Mua niin suututtaa/surettaa kun jotkut lääkärit/th:t sanovat ettei muka olisi hyvä imettää raskausaikana. Normaalissa raskaudessa voi hyvin jatkaa imetystä. Raskaus haittaa imetystä, imetys ei raskautta. Eli siis maidon maku voi muuttua ja määrä vähentyä/loppua raskauden aikana, moni lapsi vieroittuukin itse sen takia. Toki sen imetyksen saa lopettaakin jos haluaa, mutta mitään suurentunutta keskenmenoriskiä ei normaalissa raskaudessa ole. Supisteleehan kohtu orgasmissakin, muttei seksiäkään kielletä normaalissa raskaudessa... Ja sikiö saa kyllä tarvitsemansa, siihen ei imetys vaikuta; äiti on se joka kärsii jos ei syö tarpeeksi...
 
Imetyksestä

Voihan sitä imettää raskausaikana jos niin tahtoo. Mutta ihan yhtä hyvin voi lopettaa imettämisen. Itselleni lopettaminen oli ainoa vaihtoehto. Jos jotain tapahtuisi ja imettäisin vielä, syyttäisin itseäni. Enkä vertaisi imetystä seksiin, ainakaan meillä sitä ei harrasteta vähintään viittä kertaa päivässä. Tuskin ne lääkäritkään hikipediasta näitä asioita lukee..

Kukin tyylillään. Minä en oikein jaksa ajatella että lapseni nyt täällä kärsii kun äiti imetti vain kahdeksan kuukautta, raukka pieni.
Ja enhän edes tiedä vielä onko raskaus normaali, miksi siis ottaa edes tietoinen riski?

Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni, jokaisella saa olla omansa.
 
Tervetuloa uusille!

Imetysasiasta - Itse imetin esikoista siihen saakka kun kakkonen oli masussa rv 20 ja olipakko lopettaa nimenomaan sen takia että imetys alkoi vaikuttamaan negatiivisesti raskauteen ts. kamalat supparit alkoi.Muuten olisinkin voinut jatkaa vielä mutta ne supparit...Painokin lähti nousuun vasta sitten kun imetys oli loppunut ja näin pienenä ihmisenä oli hyvä että ehdin keräämään vähän vararavintoa seuraavaa imetysrupeamaa varten..muuten musta ei olisikaan jäänyt mitään jäljelle.


Mä ajattelin soitella valmiiksi jo ar-ultraa,varmaan ensi viikolle.Muuten olo on turvonnut,tissit kipeät,rasvaiset hiukset ja kylmä koko ajan.
 
Mäkin aion jatkaa imetystä, katson ihan tilanteen mukaan miten pitkään. Mulla alkoi viime raskaudessa supistukset joskus viikolla 25 ihan ilman imetystäkin. Olen jo valmiiksi puolustuskannalla, jos asia tulee ilmi neuvolassa ja mulle aletaan siitä paasata - myös mua rassaa, miten monet terveydenhoitoalan ammattilaiset imetykseen suhtautuvat. Mm. hammashoitaja piti mulle kunnon saarnan esikoisen ollessa puoli vuotta, että se pitää siirtää omaan huoneeseen ja imetystä pitää rajoittaa jne. Enää en aio kuunnella vastaavia juttuja.
 
Huoh. Naiseus on vaikeeta. Eilen vieläolin innoissani pahan olon ym oireiden vähenemisestä. Nyt jo huoli nostaa päätään.. Mitä jos onkin vaikka keskeytyt keskenmeno? Tai vuoto alkaakin.. Jotenkin tuolla ''pimpissäkin'' tuntuu siltä kun menkat alkais. Toisaalta, samalta tuntunui heti oviksen jälkeenkon monena päivänä. Meinasin tänään soittaa neuvolaan mut nyt oon jo ihan heittämässä kirveen kaivoon että kaikki ois ok. Näin yöllä kamalaa keskenmeno untakin. :/
 
Hei vaan kaikille :)

Minä plussasin eilen (ja tänään;)) ja niin uskomattomat fiilikset on niin itsellä kuin miehelläkin.
Vuosi yritystä takana ja aivan yllättäin juuri silloin kun vähiten sitä odotti.

Neuvola-aikaa ei vielä ole mutta netin laskureitten mukaan laskettuaika on 25.7.
Olen 30-vuotias ja minulla on kaksi kouluikäistä lasta. Jotenkin tuntuu kuitenkin kuin olisi ensimmäistä kertaa asialla. Ihanaa :)
 
Halusin vielä lähettää halauksia keskenmenneille ja voimia tähän hetkeen!

Mukava kuulla että muitakin imettäviä odottajia löytyy. Mä vähän toivon että esikoinen vieroittuisi itse juuri maidon maun muuttumisen vuoksi, mutta katsotaan nyt kuinka tässä käy. Esikoinen on nyt 13kk.

Muuten täällä ei raskausrintamalle kuulu kyllä mitään... Väsyttää, mutta siinä se. Välillä unohdan koko asian..
 
Viimeksi muokattu:
Me käytiin tänään varhaisultrasa ja siellä se meidän pikkuinen oli :) Sydän näkyi hienosti <3 Tänään viikkoja 7+0 ja pieni vastasi viikkoja 7+1. Laskettu aika pitäisi olla 7.7 jos kaikki menee loppuun asti hyvin.
Nyt voi hengittää hiukan vapaammin. Ei tuulimunaa eikä kohdun ulkopuolista… Jeeee!
Soitin neuvolaankin. Me saatiin aika jo tän viikon torstaiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: M1n1
Tiqustiina
Listaa taas päivitelty jos et löydy listalta niin pistäkää viestiä. Koitan käydä mahd. usein tätä ketjua aina läpi että bongaan listaan haluavat.

Mä olen ihan kauheessa tunnemyllerryksessä tällä hetkellä. Iski aivan suunnaton pelko tätä raskautta kohtaan ja aloin jopa epäröidä onko musta tähän sittenkään. Tuntuu niin pahalle. Eilenkin itkeä pillitin tätä samaa asiaa miehelle koko päivän.:'( miten voi tuntua tälläiselle vaikka lapsi on toivottu ?
 
Kylläpäs heinäkuisissa on jo paljon porukkaa, tervetuloa kaikille uusille, toivottavasti kaikki pääsisivät loppuun asti tässä odotuksessa! jaksamishalit heille joiden matka loppui!

täällä jänskätään lauantaita kun ollaan menossa kihlajaisiin jonne tulee suurinpiirtein miehen koko suku, itselläni on aika tiukka mekko päällä, toivottavasti tämä masu pysyisi vielä siihen asti piilossa eikä lauantaina olisi kovin pahaa pahoinvointia! mies sitä murehti, että mitä sanon kaikille miksi en boolia maistele, mutta siihen on nyt jo monta syytä valmiina, muutenkaan tuota alkoholia kovinkaan usein harrasta :)

vielä kaksi viikkoa ensimmäiseen neuvolaan... nämä ekat viikot matelee nyt kyllä niin etanavauhtia!

tänään 7+3
 
Moikka! Uusi äiti ilmoittautuu. :hug:

Laa_, laskettuaika 12.7, synnärinä SeKS, 4. lapsi, oma ikä 25v. :)

Heitän heti oman lusikkani soppaan imetyksestä: Vanhin lapseni on nyt 8v ja hän oli 10kk, kun aloin odottamaan toista. Lääkäri ja th, oli sitä mieltä, että hyvin voin jatkaa imettämistä, vaikka odotin uutta vauvaa. Supistukset kuitenkin alkoi jo ennen puoltaväliä ja heti kun lopetin imetyksen, ne loppuivat melkein kokonaan! Tiedä sitten että sattumaa vai ei, mutta minulla imetyksen lopettaminen oli ratkaisu. :)

Nuorin lapseni täytti juuri 1v. Enää en imetä, enkä paljoa ole häntä pystynyt imettämäänkään. Tytön ekaan vuoteen mahtui sydänleikkausta ja lukuisia sairasteluja, joten imettäminen on ollut se, mikä on vähiten käynyt mielessä lukuisien sairaalareissujen ohella.

Olot on minulla vielä hyvät. Alkumetreillähän tässä mennään. Kovat on pahoinvoinnit olleet kaikista aikaisemmista rv 7-20, joten koko aika sitä tunnustelee, että koska alkaa pahalta tuntumaan.

Positiivisella asenteella kuitenkin eteenpäin.

Onnea kaikille plussanneille!

Laa ja hemmo 6+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Isot voimahalit keskenmenon kokeneille! <3

Täällä vaan olo pahenee päivä päivältä. Pahaolo on jatkuvaa, ja väsymys ihan suunnaton. Jotenkin olo on ihan uupunut eikä meinaa millään jaksaa touhuta esikoisen kanssa. Jännä miten ne raskaudet on niin erilaisia, kun esikoisesta ei väsyttänyt ollenkaan missään vaiheessa, ja pahaolokin oli ajoittaista.

Josko tämä olisi sitten tyttö, kun on niin erilainen raskaus? ;)

Vaikka ei sillä niin väliä, kunhan kyydissä on joku, ja se joku on kaikinpuolin terve :)
Jes keskiviikkona on neuvola, ja sieltä saan lähetteen VU:hun, josko jo ensi viikolla pääsisi. Toivotaan.

Tsemppiä kaikille oireista "kärsiville"

P.s Liittyisin mielelläni fb-ryhmään heti kun olen saanut ultrasta varmistuksen.

Ada Amelia & Kiiwi 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei sunshine ja surusilmät, pahoitteluni ja voimia teille :hug:

Täällä jännäillään ar-ultraa, vielä 3 yötä ennen kuin nähdään onko kyydissä oikeesti ketään! Välillä tuskailen väsymystä ja hermoilen menkkakipuja, välillä pelkään kun ei mitään oireita tunnu ollenkaan. Ah, ihana alkuraskaus :D Tänään heräsin ennen esikoista ja aamupala venähti mun osalta. Pääsinpä vielä ennen aamupalaa vaihtamaan tytön kakkavaippaa josta tulikin kunnon yökkäysrefleksit. Vähän helpottaa henkistä epätietoutta :) Mut aika oireettomasti mennään tässäkin raskaudessa ja ihan hyvä toisaalta niin! Väsymys on hiukan helpottanut mut sekin ehkä johtuu vaan siitä et on tajunnu himmata niin paremmin jaksaa. Sellasta tylsää tänne :)

Kerrottu ollaan raskaudesta nyt neljälle ystäväpariskunnalle. Parille ihan tarkoituksella, parin luona ollaan vierailtu ja kun mulla on jäänyt viinit juomatta oon sitten kertonut kun oon ajatellu et arvaavat kuitenkin. Ja molemmat sanoivatkin että arvasivatkin jo :) Aika hankalalta tuntuu pitää tätä salaisuutena, tuntuu että musta suunnilleen huokuu et oon raskaana :D Varsinkin kun kerron ihmisille että oon jäämässä kotiin vielä ja esikoinen nyt siis 1v4kk niin kyllähän se aika looginen ajatus on et no jokos sitten lisää.

Vanella 7+1
 
Hyvin selvästi mielestäni kirjoitin että voi toki sen imetyksen lopettaa jos haluaa, ja monellahan tulee rinnat aroiksi, voi tulla huono olo jne ja sen takia haluaa lopettaa. Sehän on ihan äidin oma päätös. :) Pointti oli se, että ei ole totta että imetys lisäisi keskenmenoriskiä. Lääkärin koulutukseen ei kuulu imetystietoutta muutenkaan, ja kuten täälläkin nähty niin onneksi monet lääkärit antaa myös oikeaa tietoa eli että imetystä voi halutessaan jatkaa. Jos imetys aiheuttaa kipeitä supistuksia niin silloin kyllä kannattaa lopettaa imetys. Itse tiedän sekä monia, jotka ovat imettäneet läpi raskauden että niitä jotka ovat lopettaneet omasta tai lapsen päätöksestä. :) http://www.imetys.fi/materiaali/maitotaidon_takatasku_raskaudenaikainen_imetys.pdf

Voi että, mä en kyllä muista milloin mulla alkoi huono olo ensimmäisessä raskaudessa. Oli tosin aika helppo raskaus, toivottavasti tämäkin. Nyt on ollut vain pari kertaa närästystä ja pikkasen etova olo.

Raskaudesta olen kertonut vain miehelleni, ja hän äidilleen. :D En tiedä miten kerron omille vanhemmilleni, he kun haluaisivat että jatkan opintojani. :/
 

Yhteistyössä