40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

oivikki vapaapäivä meni nukkuessa :ashamed: otin peräti kahdet päikkärit, niin väsynyt olin! Tänään taas oltu töissä, vedättää kyllä jo aikalailla...
Mulla on se doppleri, olen ollut tyytyväinen ostokseen. Tilasin Raskauskeijusta ihan perusmallin ja silläkin kuulee ihan hyvin. Meni vaan aikaa, ennen kuin osasi kuunnella oikeasta paikasta...olen kuunnellut n. kerran viikossa, viimeksi eilen kuuntelin Toivon touhuja. Hauskaa, kun pieni potkasee siihen anturiin, särähtää korvaan melko kovaa :) Suosittelen, eikä mulla ainakaan tullut paniikkia vaikka en ihan heti kuullutkaan...meikäläisen rasvakerroskin on taatusti haittana!

Jännää miten ei enää muista päiviään, pitää taas miettiä.........

t. Unna ja Toivo 18+5
 
Unna toivottavasti pian sinulla taas vapaapäivä töistä. Kiva kuulla tuosta dopplerista. Taidan sen hankkia, juurikin tuo olisi tämän kuukauden ajan alennuksessa raskauskeijulla, mutta on vielä vähän liian aikasita, kun on vielä niin hilkulla tämä raskaus.

Hyvä yötä ja kauniita unia kaikille!

Oivikki ja Suoma
 
Oivikki,mä hankin sen angelsound kotidopplerin ja olen ollut tosi tyytyväinen laitteeseen!!Mulla oli doppleri käytössä jo viikolla 12 ja sain kyllä syke kuulumaan!!Suosittelen lämpimästi sen hankkimista!!Miten nää lämpimät ilmat on teihin muihin vaikuttanut??Mä oon vaan ollut hirveän väsynyt ja hikoillut paljon!!Muuten oon voinut paremmin kun viikkoja alkaa olla kasassa 23(huomenna) =)

Miita1969 & Walter 22 + 6
 
Oivikki,mä hankin sen angelsound kotidopplerin ja olen ollut tosi tyytyväinen laitteeseen!!Mulla oli doppleri käytössä jo viikolla 12 ja sain kyllä syke kuulumaan!!Suosittelen lämpimästi sen hankkimista!!Miten nää lämpimät ilmat on teihin muihin vaikuttanut??Mä oon vaan ollut hirveän väsynyt ja hikoillut paljon!!Muuten oon voinut paremmin kun viikkoja alkaa olla kasassa 23(huomenna) =)

Miita1969 & Walter 22 + 6
 
Minä hankin jo edellisessä kaksosraskaudessa tuon kotidopplerin. Hermoilin, kun en välillä tuntenut liikkeitä niin hyvin. Ihan ok vempain. Minulla ei neuvolassa saatu 12+ 2 viikollakaan sydänääniä kuulumaan. Onneksi olin käynyt samana päivänä nt-ultrassa. Riippuu kyllä vähän kuuntelijastakin.

Minulla oli r-ultrassa istukka sivussa vasemmalla ja neiti rt-tarjonnassa, vaikka eihän se välttämättä pysy. Toinen kaksosistakin kääntyi perätilaan vielä 32+5 viikolla. Kävin silloin jo viikon välein äippäpolilla rd:n ja turvotusten sekä toisen sikiön kasvuretardaation takia.

Minulle tehdään synnytystapa arvio jotain 34 viikolla. Neuvolan lääkäri kyllä totesi vaan kylmästi, että sektiohan se on edessä. Saas nähdä.

Discovery 20+4
 
Miita ja Discovery kiva kuulla teidänkin positiiviset kokemukset doplerista. Sellaisen kyllä hankin, jos kaikki näyttää ultrassa hvyälle.

Miita kiva, kun olet voinnut paremmin viikkojen lisääntyessä.

Discovery miksi sinulle suunnitelevat sitä sektiota?

Minulla edelleen pienivuoto jatkuu, onneksi ei ole runsastunut. Parempi tietysti, jos loppuisi kokonaan.

Oivikki ja Suoma 5+4
 
Heissan!
En taida hankkia kotidoppleria, vaikka kuulostaa ihanalta laitteelta. Syy: en halua minkään ylimääräisevän "häiritsevän" masuasukkia. Mun kun pitää olla tosi varovainen ja kuuntelisin varmaan koko ajan :LOL:
Kävin tänään äippäpolilla langan tarkistuksessa. Kaikki oli hyvin, mutta lääkäri jatkoi sairaslomaa , ettei oteta mitään riskejä. Eli mun kesäloma alko sit jo, vois sanoo.
SEuraavan kerran taas 2 vkon kuluttua kontrolli. En siksikään tarvi doppleria, kun käyn niin usein tuolla ultrassa.
Onneksi pikkusella oli kaikki hyvin myös :heart:
No, täällä mennään tällai hissunkissun. En saa pyöräillä, nostella ja tehdä mitään rankkaa. No enpä juuri ole tehnytkään.
Päivä kerrallaan.
Palaillaan =)
Rinja ja pikkunen 16 +2
 
doblerista ollut puhetta..mulla angelsound ja olen ollut tosi tyytyväinen ennen ensinmäistä neuvolaa rv 10 sain jo sydänäänet kuuluviin ja aina kun ollut vähääkään epäilystä että onko kaikki hyvin niin ei muuta kuin sydänääniä kuuntelemaan..nyt kun noi potkut niin kovia että koko maha heiluu niin ei doblerilla enää käyttöö..
väsymys on aivan järjetön miten sitä jaksaa alkaa pakkaamaan.. :heart:
 
Sydänäänet kuuluivat lääkärineuvolassa tänään . Hemoglobiini putoaa kokoajan...nyt 116. Vielä ei aloiteta rautalääkitystä. Verenpaine mulla todella alhainen kuten aina. Sain ne verensokerimittarit ja reijittäjät. mun on tosi vaikee saada reikä sormeeni...neljännellä kerralla onnistui kun aina tuli liian pieni (harjoiteltiin neuvolassa),, se on jotenkin niin vaikeaa ottaa verikoetta itseltään . Huomenn aloitan kuuden päivän testaukset eli neljä kertaa päivässä . kilon olin laihtunut ja ei kuulemma saa enää yhtään pudota...milläs sitä sitten lihois kun ei sokeria ja rasvaa saa käyttää???
 
nirzu,mulla on ihan samanlainen fiilis kun sulla...Väsyttää ja pakkaamisen pitäis aloittaa!!Jääräpää,mulla on tuo hemoglobiini ollut koko raskauden ajan 114-118 ja mulle sanottiin että mun pitäis syödä rautalääkkeitä!!Kahdessa edellisissä raskauksissa mulla laski hemoglobiini hetkellisesti alle sadan!!Jee...3.6 mulla on äitiyspolille aika,kun seuraavat nyt mun verensokereita ja ottavat ylimääräisen ultran,jotta saavat painoarvion tästä meidän pojusta!!Painosta eivät maininneet mitään rakenneultrassa!! :( Jospa tällä kertaa sais tietää...Nyt alan valmistautumaan nuoremman tyttäreni(eskarilaisen)kevätjuhlaan!!Palaillaan!!

Miita1969 & Walter 23 + 0
 
Hei,
Huomasin just, et lääkäri oli laittanut mulle nyt 15 +6. En kyl ymmärrä, mun laskujen mukaan se on jo toi 16 +2 ainaki. No, ei oo iso heitto.
Mulla on ollu aika alhanen toi hemoglobiini, mut aloitettiin vasta rauta, kun se oli 108. Ja raudan avulla pysynyt siinä samoissa. Syön sellasta nestemäistä, joten en tiedä, onko niin tehokasta, kun tabletit. Väsymys kyl pukkaa oleen välil niin isoo, että pelkään, että se on laskenut taas. No, tänään multa otettiin verenkuva ja neuvola on 7.6. Sitä rautaa litkin päivittäin. Toivon mukaan se nyt pysyy suht aisoissa.
 
Oivikki minulla kaksospojat syntyivät sektiolla ja minulla on muita vatsan alueen leikkauksia. Kolme olen kyllä alateitse synnyttänyt, mutta siitä on aikaa yli 20 vuotta. Eli siis ikääkin on todella reilusti. Lisäksi ed. raskaudessa oli raskausmyrkytys. Toivottavasti ei uusi.
Ja vielä raskausdiabeteskin vaivana aiemmassa raskaudessa.
 
Heipat täältä kaikille! Jaksuja kaikille, joilla vaikea elämäntilanne. Toivoisi, että jokainen voisi keskittyä vain raskauteen, ja että miehet tulis järkiinsä. Mikä noita miehiä oikein vaivaa? Äiti paaponut aikanaan liikaa, ja nyt ovat mustiksia, kun nainen keskittyy vatsaan ja vauvaan. Vissiin.

Kirjoittelin aiemmin, että ei se täälläkään helppoa ole, kun miehellä jonkinlainen ongelma alkon kanssa. Vaikka on luvannut olla juomatta, niin epäilen aina, kun ollaan erossa tai jopa kun ei vastaa puhelimeen. Tämä siksi, että on ollut vastaamatta joskus, kun on juopotellut, etten kuulisi juomistaan. Takana myös muutama rankka riita tästä ja ikäviä fiiliksiä muutenkin. Mutta nyt taas on seesteisempää, joskaan en luota täysin ja ajatus on, että selviän vauvan kanssa ilman miestäkin, jos niikseen tulee. Olenhan jo kuitenkin 4 lapsen äiti ja selvinnyt tähänkin asti ilman lasten isää jo vuosia. Vanhemmilla lapsilla ja tulevalla siis eri isä.

:attn: Kyllä me naiset selvitään ja jaksetaan, kuulkaas!

Mäkin pääsen sokerirasituskokeeseen muutaman viikon päästä, jihuu! :kieh: Siihen kuulemma joutuu lähes kaikki yli 25-vuotiaat. Mulla vielä se, että mun lapset on painaneet syntyessään 4-5 kg. Todella, nuorimmainen painoi yli 5 kg! Samanpäiväisessä ultrassa sanoivat silloin, että tuskin neljää kiloa painaa... Eli siis tässä odotellaan 10 tunnin paastoa ja sokerilitkun juomista, hoh hoijaa.

Muuten neuvolassa, jossa tällä viikolla kävin, kaikki ok. Mitä nyt paino noussut viisi kiloa...

Iloista odotusta kaikille loppumetreillä oleville, alkupahoinvoinnista nauttiville ja sydänääniä kuunteleville, ekan odottajille ja kokeneille!
 
Rinja hyvä, kun olet osannut olla rauhallisesti ja ennen kaikkea pikkuisella kaikki hvyin. Olisiko se lääkäri vahingossa kirjottaunt tuon 15+6? vai voiko vielä noilla vkoilla muuttua se arvo.

Nirtzu ja miita toi pakkamminen on kyllä kova urakka, onhan teillä auttajia?

Miita mukavaa tyttäresi kevät juhlaa!

Discovery no toivottavasti ei tässä rakaudessa tule sitä raskausmyrkytystä.

Jääris tuolla toisessa pinossa jo ihmettelinkin tuota RD raja arvon alhaisuutta :eek:

Itsellä nyt sellainen surullinen olo, että Suomalla eivät asiat ole hyvin, onneksi huomenna jo tähän aikaan tiedän tilanteesta enemmän.

Oivikki ja Suoma 5+4
 
Heippa pitkästä aikaa... ja suuren suuri halaus kaikille parisuhdekiemuroissa rypeville. Yhdestä narsistisuhteesta eroon päässeenä, muistan kyllä sen voimaantumisen tunteen mikä tuli, kun pääsi omilleen! Voimia! Voimia myös muuttajille ja muille ratkaisuja tekeville.

Itse alan olemaan "elävien kirjoissa" eli jatkuva huono olo on kadonnut. Ihanaa... Väsymystä on edelleen ja ihanan kamalan turvonnut vatsa. Hauskaa tässä on se, että talvella laihdutin melkein 10 kiloa ja jo näin itseni hoikkana (lue: normipainoisena) tyttönä kesävaatteissa ja tässä sitä ollaan :D Kohta täytyy sanoa, että kyllä ovat töissä sokeita... mutta onneksi ovat, en ihan vielä tätä ole valmis julkistamaan. Np-ultra on kahden viikon päästä, sitten en enää edes yritä salailla (ja sitten kaikki muut onkin jo lomalla paitsi minä ja pomo, ja se jo tietää) ;)

Mä ymmärsin neuvolan tädin puheista, että lähestulkoon kaikki nykyään käy sen sokerirasituksen. Jos käypähoitosuositukset tulee käyttöön niin sitten kuulemma kaikki käy. Sillä pystyy jotenkin ennakoimaan diabetesta muutenkin kuin vain raskauden aikana.

Siiri S ja matalaenergiamies 10+3
 
Oivikki...onnea huomiselle. Kyllä se Suoma siellä tomerasti kasvaa :heart: :heart:

Hienoa SiiriS, että olet palaillut elävien kirjoihin :D Nojoo...voi se väsymyskin olla tainnuttavaa. Minä kans ihmettelin kun ei töissä kukaan kasvavaa mahaani kommentoinut. Aika normipainoinen ja melko litteämasuinen ennen raskautta kyllä mielestäni olin! Viikko-pari sitten vasta eka uskaltautu kysymään kun en tahallani asiaa itse kahviporukassakaan puheeksi ottanut :LOL:

Haukotuttaa niin kovin täälläkin. Parin viikon päästä neuvolassa toivottavasti sen hempan minultakin ottavat. Viimeksi ei otettu, joten oiskohan päässy laskemaan. Ja mulle ei ole tosiaan sanallakaan mainittu sokerirasituksesta..joudunkohan siihen vai en? :/

Täytyy vielä muutama tunti sinnitellä hereillä ja sitten tyynyä halimaan |O

Pinkkis 25+3
 
Joko tänne uskaltais ilmottautua... Tein plussatestin viikko sitten, mutta sen jälkeen tuli riekaleista vuotoa. Joten pelko persuuksissa siis varsinkin kun on takana jo yksi kohdunulkoinen ja kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Maanantaina hCG oli kuitenkin hienosti 1117 (4+1). Pääsen varhaisultraan naistentautien polille pitkääkin pitkemmän kolmen viikon päästä (jos nyt sinne asti päästään). Itse epäilen kohdunulkoista, sillä silloin mulla tuli myös menkkamaista vuotoa "menkkojen aikaan". Neljäkymppiä tulee loppuvuodesta täyteen.

Nyt pitää alkaa lueskelemaan ketjua läpi...

Toivotaan, että Oivikilla on hyviä uutisia :heart:
 

Yhteistyössä