Aivanko tosiaan, syötte niitä valmisruokia?!

  • Viestiketjun aloittaja I as I
  • Ensimmäinen viesti
se vähän eineksiä syövä
Meillä lapsen pk valittiin pitkälle myös sen kriteerin mukaan, mitä lapsi siellä syö. Lapsen pk:ssa on oma keittäjä ja luomuruoka.. : )
Mutta siis kyllä meillä syödään pinaattikeittoa ja joskus nakkejakin : )
Pääosin teen itse kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
myrkkyä :LOL: :LOL: :LOL: *mä tipun kohta tuolilta* :LOL: :LOL:

No niinhän tässä ketjussa on sanottu!
Myrkyttämässä lapsiako ne ihmiset on siellä saarioisilla :D
Edelleen syömme hyvällä halulla kebakoita ja vihreetä salaattia ja lohkoperunoita, ihan loistavaa perjantai iltapäivän evästä :p
:D Pitänee laittaa palautetta saarioisille. :LOL:
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja Aargh!:
En tarkoittanut sinua, sypris, vaan noita "tee kaikki itse alusta loppuun joka päivä maailman loppuun asti, tai paha sinut ja perheesi perii, aamen"-tapauksia.
Eihän täällä ees oo sellasia..
Ite ootta ihme fanaatikkoja.. antifanaatikkoja..
STOP!

Eihän sitä tarvi kaikkea vääntää alusta asti, ku kaikkea hyvää kyllä saa.
Tuoreita myydään tiskien täydeltä.. puhe oli valmisruoasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
myrkkyä :LOL: :LOL: :LOL: *mä tipun kohta tuolilta* :LOL: :LOL:

No niinhän tässä ketjussa on sanottu!
Myrkyttämässä lapsiako ne ihmiset on siellä saarioisilla :D
Edelleen syömme hyvällä halulla kebakoita ja vihreetä salaattia ja lohkoperunoita, ihan loistavaa perjantai iltapäivän evästä :p
nam :p lohkikset ja kaupan(mummon) lihapullat on parhaita :D
 
Nuppu
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:
Olen hyvin tarkka mitä syön tai syötän lapsilleni, ei valmisruokia siis.
Ja voitat sillä mitä??? Et ainakaan aikaa...
En valitettavasti voi antaa allergioiden vuoksi, joten voitan terveytemme. Ja totta lapseni ei ole koskaan saaneet valmisruokaa päiväkodissa tai koulussa....
 
Äiti Saarioinen
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Ota neuvosta vaari. Tai kävele leuka pystyssä.
Syö mitä tahdot, syötä mitä tahdot, mutta
TAHDO HYVÄÄ. Se kuitenki kannattaa.
Oih mikä saarnaaja! Oletkos harkinnut laittaa jonkun lahkon pystyyn, alkaa olla sen kuulosta juttua.

Muuten, joku tossa aiemmin kysyikin jo, eli missä menee valmisruuan raja? Onhan jauhoissakin kaikkia paranteita lisäaineina. Eli pitääkö kaikki viljakin kasvattaa itse luomusti että saa "voimaa"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Te jotka väitätte että kaupan lihapullat, pihvit ja puikot on myrkkyä lapsille niin huomioikaa sitten se, että viimeistään päiväkodissa tai koulussa lapsenne myrkytetään. Yleensä suurkeittiöissä kaikki kappaletavara (pyörykät, pihvit, puikot) tulee eineksinä, valmiina siis.

Jos joku kolmetuhatta pyörykkää pitäisi suurkeittiöissä itse tehdä alusta saakka niin työntekijät ei tekisi mitään muuta niinä päivän kuin paistaisi pullia.
Niin kun ihan sairaaloittenkin keittiöillä käytetään valmiita pöyryköitä, pihvejä...
Kyllä vain! Ja siellä jos missä lasketaan kyllä ravintoarvot ja syteemit. Hullun hommaa olisi nykypäivänä tilata monta sataa kiloa jauhelihaa ja alkaa vääntämään alusta saakka sadoille ihmisille pallukoita. Argh mikä ketju :headwall:
Mä olen tk:n keittiöllä työharjoittelussa. :D Ajatelkaa sinne tulee salaattiaineksiakin valmiiksi pilkottuina ja raastettuina, perunat on valmiiksi kuorittuja ja vakuumipakattuja. Leipää ja leivonnaisia tulee valmiiksi tehtyinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se vähän eineksiä syövä:
Meillä lapsen pk valittiin pitkälle myös sen kriteerin mukaan, mitä lapsi siellä syö. Lapsen pk:ssa on oma keittäjä ja luomuruoka.. : )
Mutta siis kyllä meillä syödään pinaattikeittoa ja joskus nakkejakin : )
Pääosin teen itse kyllä.
Täällä on tasan yksi päiväkoti, sitten on vuororyhmis jonne ruoka tuodaan suurkeittiöltä jossa käytetään valmiita pyöryköitä yms. Koulussa viimeistään tulee vastaan suurkeittiöt joissa ei luomua näe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja se vähän eineksiä syövä:
Meillä lapsen pk valittiin pitkälle myös sen kriteerin mukaan, mitä lapsi siellä syö. Lapsen pk:ssa on oma keittäjä ja luomuruoka.. : )
Mutta siis kyllä meillä syödään pinaattikeittoa ja joskus nakkejakin : )
Pääosin teen itse kyllä.
Täällä on tasan yksi päiväkoti, sitten on vuororyhmis jonne ruoka tuodaan suurkeittiöltä jossa käytetään valmiita pyöryköitä yms. Koulussa viimeistään tulee vastaan suurkeittiöt joissa ei luomua näe.
Näin tulee...ja kuten säkin sanoit tuossa aikaisemmin, niin meillä jopa ylimmät pomot sanoi kokouksissa että älkää hyvänen aika kuoriko ja pilputtako vihanneksia alusta saakka siellä keittiöissä, nyt voi tilata valmiiksi siivutettua ja pilkottua tavaraa. Koko ajan jengiä vähennetään keittiöistä ja työmäärä kuitenkin lisääntyy joten jos jonkun työvaiheen voi jättää pois, tottakai asioita helpotetaan jos vain voi. Pieniin päiväkoteihin ruoka tuodaan täällä myös suurkeittöistä joko kylmänä tai kuumana, mutta ihan samaa sapuskaa se on mitä muihinkin paikkoihin menee...
 
mie
Miten kukaan voi olla syömättä valmisruokia?

Minä olen ruokasnobi ja paremman sortin terveysfriikki, mutta kyllä meillä valmisruokia syödään. Meillä ei syödä lainkaan lihaa eikä kanaa. Lisäksi meillä pyritään syömään ruokaa, jossa on mahdollisimman vähän sokeria ja ei-täysjyväviljaa. Ja suolaakin mahdollisimman vähän. Vaikka suola onkin tarpeellista, siinäkin annos tekee myrkyn.

Ja mikä on valmisruoka? Jos laitan fileekalapuikot uuniin, siinä on ilmeisesti valmisruoka? Mutta onko kaupan kalatiskillä valmiiksi maustettu lohifile valmisruoka? Valmistan sen aivan samalla tavalla kuin kalapuikotkin. Ilmeisesti jos ostan tonnikalafileen ja paistan ja maustan sen itse, kyseessä on itse tehty ateria? Entäs jos ostan valmiiksi maustetun kalafileen ja ainoastaan paistan sen itse?

Jokainen taaplatkoon tavallaan, mutta meillä halutaan viettää mahdollisimman vähän aikaa keittiössä. Nakkeja ja makkaroita en voisi kuvitellakaan syöväni niiden sisällön vuoksi. Lisäksi tuotantoeläinten elämä on niin surkeaa, etten halua syödä muutenkaan lihaa.

Ravitsemus on ihan tiede, joten ei ravitsemusasioita voi pätevästi perustella "mun mielestä" -argumenteilla. Liika suola on myrkkyä eikä punaista lihaa ole hyvä syödä enempää kuin korttipakan verran viikossa. Samoin valmisruoka tai ruoan itse valmistaminen ei sinällään muuta ruuan ravintoarvoa: sisältö ratkaisee - eikä kyseessä ole mutu-asia vaan fakta!
 
Eipä mulla muuta
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ravitsemus on ihan tiede, joten ei ravitsemusasioita voi pätevästi perustella "mun mielestä" -argumenteilla. Liika suola on myrkkyä eikä punaista lihaa ole hyvä syödä enempää kuin korttipakan verran viikossa. Samoin valmisruoka tai ruoan itse valmistaminen ei sinällään muuta ruuan ravintoarvoa: sisältö ratkaisee - eikä kyseessä ole mutu-asia vaan fakta!
Kyllä nyt aika kauas heittää sinun faktat. Samalla tavalla on sulla mutua ko muillakii.
 
Meillä ei kukaan syö ikinä kaupan valmisruokia. Syy on se, että ne maistuu ihan hirveelle! Oikeesti! Mä en ymmärrä miten kukaan pystyy niitä syömään. :eek:
Joka päivä mä laitan meille oikeata kotiruokaa, mut en mä siitä mitään sädekehää halua pääni päälle. Jos noi einekset olis hyvänmakuisia niin taatusti niitä ostaisin, aina välillä.

Totta puhuen mua hirvityttää jo valmiiksi, että mitä tolle mun esikoispojalle käy, kun se menee kouluun muutaman vuoden päästä. Taitaa poikaparka nähdä nälkää. Kouluruoka on kamalaa! :x
 
oovee
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Meillä ei kukaan syö ikinä kaupan valmisruokia. Syy on se, että ne maistuu ihan hirveelle! Oikeesti! Mä en ymmärrä miten kukaan pystyy niitä syömään. :eek:
Joka päivä mä laitan meille oikeata kotiruokaa, mut en mä siitä mitään sädekehää halua pääni päälle. Jos noi einekset olis hyvänmakuisia niin taatusti niitä ostaisin, aina välillä.

Totta puhuen mua hirvityttää jo valmiiksi, että mitä tolle mun esikoispojalle käy, kun se menee kouluun muutaman vuoden päästä. Taitaa poikaparka nähdä nälkää. Kouluruoka on kamalaa! :x
Heh. Tää on taas näitä juttuja. Pakko kysyä, että jos teillä ei kukaan koskaan syö valmisruokia, niin miten voit olla niin tietoinen siitä, miltä kaikki valmisruoat maistuu? Ja jos nämä mielipiteesi perustuvat 10 vuoden takaisiin opiskeluajan kokeiluihin, niin kannattaa päivittää vähän itseään ja kokeilla uudelleen. Lämpimästi voin suositella esim. Vian thai-kanacurry -ateriaa. Huonompia annoksia olen saanut monesta "thaimaalaisesta" ravintolasta...
 
saarioista mannapuuro on ihanaa..kun sen tekeminen ei itse onnistu :kieh: itse syön.
ne pizzat ei oo hyviä. pakaste pizzoista löytyy hyviä muutama.
hätätilanteessa voi muksuille syöttää valmisruokaa,mutta pääsääntöisesti teen kyllä itse. edullisempaa ja terveellisempää.
joskus kiirettä helpottamaan on ostettu tai oikeestaan anopilta saatu valmisruokia. niitä on sitten pakkasessa ja jos on paniikki kiire tms. niin siitä syöntiin.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
todella harvoin syödään, tosi tosi tosi harvoin...Ei oo ikinä niin kiire etten kerkeis ruokaa tekeen, huomenna kiireinen aamupäivä mutta teen ruoan nyt illalla... :saint:
Meillä sama juttu mutta ei tulisi mieleenikään uhrata kallisarvoista omaa aikaani enää tähän aikaan ruoanlaittoon. Aion istua nököttää tässä telkkarin, läppärin, miehen ja punkkupullon kanssa ja nauttia olostani. Huomenna syödään aamupäivällä Saarioisten äitien maksalaatikkoa.
 
ja pakko heittää kommentti vielä että ihmettelen suuresti kun nykyaikana kaikki NAISET eivät osaa edes tehdä ruokaa. Itse olen 21 ja kyllä vääntyy kaikki lihasopat,ruskeet kastikkeet, ihan kaikki, mies on aina ihan halitoissaan mun ruuista, voin itsekkin sanoa että teen semmoista kunnon kotiruokaa todella hyvin ja tykkään tehdä ruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
ja pakko heittää kommentti vielä että ihmettelen suuresti kun nykyaikana kaikki NAISET eivät osaa edes tehdä ruokaa. Itse olen 21 ja kyllä vääntyy kaikki lihasopat,ruskeet kastikkeet, ihan kaikki, mies on aina ihan halitoissaan mun ruuista, voin itsekkin sanoa että teen semmoista kunnon kotiruokaa todella hyvin ja tykkään tehdä ruokaa.
Miksi kaikkien NAISTEN pitäisi osata kokata? Missä tällaista vaaditaan? Se vain on sellainen asia jota kaikki ei osaa ja jos osaa jotenkin niin ruoista ei tule kovin hyviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
No näistä en mitään, paitsi ranskalaisia joskus hyvin harvoin, mutta valmisruokaa KYLLÄ! Siis jotain pakastekeittoja, esim. kesäkeittoa ja pinaattisoppaa, maksalaatikkoa, Saarioisten kermaperunoita, lihapiirakoita joskus jne. Ja annan lapsillekin.
 
vieras
Mikä toi pinaatti-keitto on tuolla teettekö itse listalla. Pakaste pinaattia kun ostaa niin siellähän on ohjetakana kuin tehdään (lähinnä maitoa ja vehnäjauhoja sekä rasvaa tulee lisäksi). Ei voi mitenkään verrata esim hernekeiton itse tekemisen vaivaan. Eli pinaattikeitto on aika tyhmää ostaa valmiina. Maksalaatikot yms ymmärrän. Vai pitäsko "itsetehtyyn" kerätä ja silputa pinaatit itse
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
ja pakko heittää kommentti vielä että ihmettelen suuresti kun nykyaikana kaikki NAISET eivät osaa edes tehdä ruokaa. Itse olen 21 ja kyllä vääntyy kaikki lihasopat,ruskeet kastikkeet, ihan kaikki, mies on aina ihan halitoissaan mun ruuista, voin itsekkin sanoa että teen semmoista kunnon kotiruokaa todella hyvin ja tykkään tehdä ruokaa.
Mun mielestä taas kenenkään ei ole pakko osata tehdä itse ruokaa. Kuten ei ole pakko osata enää kaikkien niittää ja lypsää. Mun mielestä sulla on aika heikoissa kantimissa ylpeyden aiheet, jos ruskean kastikkeen laittaminen on sun osaamisen kohokohtia.
 

Yhteistyössä