~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

heipsan mammat ja massut! jos laittais 37+0 kunniaksi masukuvan, tuntuu että olis pienentyny tämä maha, mahtaneeko sitten olla vauva laskeutunu? no joka tapauksessa me toivotetaan vaavi tervetulleeksi nyt kun viikot on tarpeeksi kasassa, ihan millon vain saa tulla:D



jotenki mielialat kyllä heittelee nyt. kävin postissa mutkan ja vihlo mahaa kamalasti matkalla ja nyt sitte on ku perseelle ammuttu karhu. ärsyttää itteäki ku tietää että johtuu siitä että alkaa olla malttamaton ja haluais jo synnyttämään ja sitte toisaalta tuntuu että ei pitäs valittaa kun kaikki on hyvin ja pitäs vaan osata vielä nauttia tästä rauhasta ennen ku vauva-arki pyörähtää käyntiin. mutta kai tämä on sitä perus ihmisluonnetta:D

vanhemmat on ikeassa käymässä ja meinasivat tuoda meille sieltä jotain vauvatarviketta, se ainaki piristää päivää kun oottelee millon ne sieltä kotiutuu:)

äiti lpr, mulla myös ylävatsaa kivistää ja oon tullu siihen tulokseen että se johtuu juurikin tuosta maan vetovoimasta. mulla on myös aika mojovia arpia tullu mahaan ja huomasin että se kipu on niitten arpien kohdalla ja tulee yleensä sillon jos on ollu paljon seisaallaan. mulla maha tuosta ylhäältä koko ajan kamalan pinkeä, välillä tuntuu tosi ilkeältä. alamaha onki sitten aivan löllö, toivottavasti ei aivan kamalaa vyölaukkua jää siihen roikkumaan tai ainakaan kovin pitkäksi aikaa synnytyksen jälkeen:D

hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

salamanteri & steve 37+0 :heart:
 
Masun ympäryksestä Äsken mittasin niin 104cm (jos se mitataan siis navan kohdalta..?). Ja sf-mitta oli viime neuvolassa viikko sitten 30cm eli jos sitä painoarvioo voi noinkin mitata niin 104*30=3120. Ihan sopivan kokoinen ois tuon mukaan =) Luulen, että tuo varmaan on hyvin lähellä totuutta.

Mie oisin jo ihan valmis vauvanhakureissulle, mutta haluun ottaa että se 37 viikkoa tulis eka täyteen :LOL: eli viel 6 päivää niin sitten sais jo luvan tulla! :D

Melluli ja Miksu 36+1
 
Terveisiä meiltä pitkästä aikaa. On ollut jotekin niin saamaton olo että en ole saanut kirjoiteltua kuulumisia mutta nytpä laitan pikaisesti. Sitten taas painutaan pihalle noiden apinoiden kanssa (ovat siis nyt 3v2kk ja 1v2kk tyttöset).

Mullahan siirtyi aika alkuvaiheessa laskettuaika 27.8 eli kymmenisen päivää eteenpäin. Joskaan sillä ei ole merkitystä, koska synnytys käynnistellään nyt sitten jo rv 37-38 välillä, jopa siis tosiaan mahdollisesti heti kun 37+0 on ohitettu. Syynä on vauvan iso koko, mun raskausdiabetes ja se, että edellisessä synnytyksessä pikkuinen jäi hartioista kiinni ja nyt ei haluta sitä riskiä ottaa. Näillä näkymin synnytys on siis edessä jo n 3 viikon päästä, hui kauhia :eek: :whistle:

Kaikki on kyllä mennyt hyvin, vauveli on iso ja aktiivinen joten minä olen iso ja passiivinen. Maha on kuin patarumpu ja olo on kuin tervassa kävelisi. Hb tahtoo sinnitellä siinä juuri ja juuri 100 pinnassa eli välillä olo on tosiaan kuin koomassa. Mutta jaksoin tehdä töitäkin vielä kesäkuun loppuun, jolloin meidän au pair lähti ja minä jäin kasvattamaan mahaa. Kyllä tuo hoitoala on hurjaa touhua ison mahan kanssa... tai riippuu tietty paikasta mutta minulla tuntui välillä että henki lähtee. Eipä tämä nyt tietty mitään lepolomaa ole tämä kahden pienen kanssa olokaan :D

Ai niin ja meille on tulossa kolmas tyttö, prinssessat senkun lisääntyy ja me hullut haaveillaan jo siitä nelännestä joka aikanaan saisi mahdollisesti tulla :p Mutta katsotaan nyt miten lähtee tämän kaartin kanssa elämä liikkeelle. Lueskelen itse ketjua tarkemmin läpi tässä illan aikana, nyt toivotan hyvää odotusta kaikille tutuille ja tuntemattomille elomassuille!!!

:flower: :flower: :hug: Jabba ja Alma 34+2
 
Tuolla laskukaavalla meidän tulokas olisi jo 3328 g, la siis vasta kuukauden päästä. Sf oli viimeksi 32 ja mittanauha näytti nyt 104 cm. Tiistaina ultrassa arvioitiin 2,5 kiloiseksi. Valitsen noista mieluummin tuon ultran arvion :D

Tutit, siteet, vaipat ja imetysliivit on hankkimatta, ei siis mitään isoa enää. Sitterin kankaat odottaa edelleenkin pesua, kun kankaitten irroitussysteemi voitti ekan erän minua kohtaan. Ei uskoisi että olen DI :LOL: Ja tänään tuli matkahuollosta ilmoitus, että Saksasta tilaamani turvakaukalo on saapunut paikalliseen noutopisteeseen. Mies lupasi hakea sen tullessaan töistä. Pääsen sitten heti mallailemaan, kuinka sen oikein saa noitten vaunujen runkoon kiinni. Mukana tulee jotkut adapterit, joilla saa lyötyä noihin Gessleineihin kiinni.

Pojan viereen päiväunille... ja sitten poika tullaankin tosiaan jo hakemaan kyläilemään. Sitten täytyy lähteä kaupoille ja ostaa jotain tarjottavaa huomiseksi, kun olen kutsunut muutaman kaverini murehtimaan kanssani huomista vanhenemistani.
 
Huh, tätä väsymyksen määrää. Aamulla ei tahtonut sängystä ulos päästä. Kauppareissukin piti tehdä ja ihan poikki oli sen jälkeen. Äsken kävin vielä tytön nukuttamassa niin nyt on ihan valmis itekki päiväunille. Imurille olisi kyllä hommia ,mut se saa odottaa.

Meillä on edelleen vauvansänky laittamatta. Äiti lupasi sen maalata ,mutta en usko että on edes aloittanut. Sairaalakassi on lähes valmis ja vauvan kotiintulovaatteet katsottuna.

Kas kummaa en taas muista yhtään mitään mistä on ollut juttua, joten siirryn päikyille.
-Poni ja Manteli 35+2
 
poni sanos muuta! heräsin seiskalta, kun mies lähti töihin, sit ruuan päälle tirsoille kahdeltatoista, ylös vähän ennen yhtä ja taas väsyttää niin, että ajattelin mennä uusille tirsoille :eek:

täällä "painoarvio" 3104 g tuon sf (32) ja vatsanympärys(97) -kertoimen mukaan, joka siis on ilmeisesti yhtä totinen asia ku horoskooppi, ennustaminen ja lottoaminen. josta ei ikuna tuu mitään, kele :LOL:

hirmu hyvää viikonloppua kaikille! ja parempaa vointia kaikille, jotka jo "lähdön" eessä kipuilee :)

irtis ja 36+2
 
Heippa, pitkästä aikaa!

En paljoa ole kirjoitellut, kun tuo yöllinen käden puutuminen vaan pahenee niinä päivinä, kun on ollut tietsikalla. Joka yö herään, kun vasen käsi särkee ja koko kämmen puuduksissa, eikä sormia pysty taivuttamaan :(

9.7 olin kättärillä sokeriseurannassa ja siellä kaikki ok, painoarvio oli 2,9kg.
Sf-mitta oli 15.7 peräti 35cm, eli ihan reippaan kokoinen vauveli on jo.

Joku kyseli naimisiin menosta. Ei kai siinä muuta ihmeellistä ole, kun kuulutukset, jotka pitää hankkia ajoissa. Oliko muistaakseni viikkoa aikaisemmin...ovat 4 kk voimassa, eli ne voi hankkia vaikka nyt valmiiksi. Ja sitten, kun vauva syntynyt ja alkaa varaamaan aikaa ristiäisiä varten, niin samalla tietysti vihkimistä varten. Kirkkoherranvirastosta kannattaa kysyä tarkemmin.

Mielialoista Minusta tuntuu, että mulle on kasvanut sarvet päähän...kiukustun niin helposti nykyään. Siiten kun suutun, niin helposti itkeä pillitän. Onko teillä muilla samaa?

Parin viime viikon aikana on välillä tullut pari-kolme supparia, jotka tuntuneet ihan mukavasti, mutta ei kuitenkaan kivuliaita. Olen odottanut, että pari viikkoa aikaisemmin alkaisi vauveli syntyä, mutta taitaakin mennä vielä hyvässä lykyssä yli...

Käden puutumista ja jalkojen massiivista turvotusta lukuunottamatta minulla kaikki mennyt tosi hyvin, ei mitään valittamista.

Koitetaan mammat vielä jaksaa, ei ole enää paljoa piikkejä aamukammassa =)

Mikkka + pikku-Raksu 37+2 :heart:
 
Heh... Jos tuo liikkeistä 5kk syntymään-juttu pitää paikkansa niin tämän vauvan pitäisi syntyä suunnilleen tänään... Tai oikeastaan jo edellispäivänä tai eilen :) Mullakin istukka edessä mutta silti tunsin liikkeet jollain rv 14+5 tai 6... Näin siis jos kalenterikuukausista katsotaan. Tuskin...

Esikoiselta tunsin rv18 ja siitä 5kk oli n. laskettuaika ultran mukaan, mutta poika viihtyi kohdussa vielä muutamia päiviä, joten...

Tuntuuko teillä muilla kipuja kohdunsuulla? Ihan kuin jotain venytystä tms. nipistelyä ja painetta? Olen nyt parina päivänä sellaista huomannut...

terv. Jennika1983


 
jennika1983: :wave: mulla ainakin tuntuu joka päivä alapäässä ja nivusissa välillä ihan mieletöntäkin kipua, että sohvalta noustessa pitää oikein ottaa pöydästä tukea ennenkuin pääsen kivulta kunnolla pystyyn :headwall: Tiedä sitten mitä nuo kivut tarkoittaa....

Mulla on masun ympärysmitta 115 cm :LOL: Ennen raskautta en oo mitannu, mutta aika hoikka oon ollu sillon.

Sf-mitta oli viimeksi 35 cm ja tuolla laskutyylillä vauva painaisi jo 4025 g :LOL: Ei hirveen kauas tuo heitä, kun tän hetkinen painoarvio on 3700 g!!!!

Onkohan normaalia, että yllättäen tuli kauhea turvotus jalkoihin ja sormiin?? Justiin sain vielä sormukset sormesta pois. Neuvolaan yritin soittaa, mutta meni vastaajaan. Ilmeisesti sielä ei enää tänään ole ketään. Tuon asian takia en viitti synnärillekään soitella.
 
Tatjana80: Mullekin tuli toissa iltana yhtäkkiä kamala turvotus, lähti sitten levolla ja kovalla veden juonnilla vähenemään. Verenpaineet oli normaalit, eli myrkytyksen suljin pois... Kai se on jotain normaalia, en minäkään viittiny sen takia soittelemaan ruveta.

Tuolla kaavalla laskettuna Epun paino olis nyt n.3kg, tiiä sitten onko lähellä vai kaukana rv31 oli 1,9kg ultralla, olettaisin sen olevan aika yläkanttiin, vaikka isohkoa vauvaa lääkäri ennusteli.
 
Ei löydetty mustikoita :( , ainakaan vielä. Sisko sano, että kannattaa käydä vielä sitten siinä loppukuusta ja elokuun alkupuolella katteleen. Hän oli kuulemma sitä mieltä kans, että ei taida kauheesti tulla just niiden yöpakkasien takia :( .

Mansikoita on nyt pakkaseen laitettu hirveet määrät. Anoppi toi ensin 10 litraa ja sitten käytiin vielä pojan kanssa tänään niitty-seppälästä hakemassa 5 kg. Me ollaan koko perhe tosi kovia syömään marjoja ja tykkään tehdä niistä kaikkee, että täytyy talveen taas varautua. Luin jostain että mansikka auttaa tohon turvotukseen raskauden aikana. Mä kun en saa hedelmiä syödä tän raskausdiabeteksen takia.

Oon ollut siivoomassa meidän väliaikais kämppää missä siis asusteltiin toukokuu. Mun äiti ja isä tulee saksasta viikon päästä ja sen takia se täyty nyt viimeistään siivota (se on vähän niinkun niiden majapaikka aina lomilla). Joo, kuitenkin siis olen nyt siellä uurastat ja kyllä tänään tuli sitten omat rajat vastaan. Alko tossa äskön kipu tuolla vasemmalla alamahassa, siellä missä se istukka tällä sijaitsee, että hiukan säikähdin. Olen meinaan aikas painavia tavaroita siellä nostellu. Onnex sain sen nyt siivottua.

Nyt taitaa olla hiukan levon paikka ja sitten ruoan laittoon

salah ja Masa 34+4
 
Voi, noiden teiän mustikkakeskusteluiden innoittamana piti nostaa perse penkistä ja tekasta piirakka!! Kohta uuniin ja puolen tunnin päästä herkuttelemaan :p Mies lähti pelaamaan rantalentistä, ja mä jäin kotii ku ei huvittanu lähteä sinne istumaan ja oli huono olo kuumuuden takia...

Mun mielialat on aina olleet mitä on....nyt raskausaikana vaan korostunu tää mun "pimahtamisherkkyys"/mökötys..:D Paha tapani on padota tunteita ja ajatuksia oman pään sisään, nii pari kertaa vuodessa meillä on miehen kans kunnon sota...en saa kerrottua asioita hänelle ääneen, joten kirjoitan ajatukseni paperille.. vuosi sitten tuli tällane "kohtaus" just ku mies oli intissä, aiheutin hänelle melko paskan olon sen kurjuuden keskellä mut juteltii sit ne mun mieltä painaneet asiat halki.. nyt viimesin "kohtaus" oli tammikuussa, ja nyt taas tuntuu että pää kohta räjähtää... pakko varmaan purkautua ennen vauvan syntymää vaik toisaalta ei vaan jaksais. :ashamed: Mua pelottaa tuleva syksy aivan järettömästi, se että tuleeko mulle joku raskauden jälkeisen masennuksen tapainen tai vastaavaa... ehkä mä vaan kuvittelen ja pelottelen itteäni turhaan, en tiiä, pianhan se nähään..

Nojoo, nyt ilosemmalle mielelle ja piirakan paistoon!!!
 
Aurinoista iltapäivää :wave:

Täällä jotensakki mammalla hermot kireällä ollu jo useamman päivän, tiedän et se johtuu tästä raskaudesta...mut silti ärsyttää...ei meinaa jaksaa tuota 2v tyttöä jolla pahin uhma päällä.
Neuvolassa käyty myöskin
Vauva onneksi jo hyvän aikaa ollu raivotarjonnassa, et tuskin enää kääntyykään. Vilkas kaveri joka potkii koko ajan, et niin oli tyttöki ja on vieläki.
Painoa tullu tässä raskaudessa yhteensä nyt 6½kg et ihan sopivasti kantamista.
Hb oli noussu nyt viho viimein 130:n, ja sain jättää nyt raudan syömisen kokonaan pois.
Sf mitta 29.5, tasaisesti alakäyrällä, tuon laskukaavan mukaan vauvan ois nyt n. 2800g.
Sain ajan äippäpolille vihdoinkin, 28.7 ois käynti, tuota aikaa nyt ollaanki kaks kuukautta odotettu.
Muuten menee ihan hyvin, suonta meinaa aina aamuyöstä vetää vietävän kippeesti, tuki sukkia vaikka yöllä olen pitänykki ja magnesiumia syöny säännöllisesti päivittäin.

huomenna viikkoja tasan 37
 
Tatjana80 Mulla tuli kans yks ilta ihan hirvee turvotus sormiin. Ihmettelin vaan kun alkoi vasemmassa nimettömässä yhtäkkiä tuntua tosi ikävältä. Huomasin sitten että sormet olivat kuin nippu makkaroita ja sormus se siinä ahdisti! Kiskoin sitten sormuksen irti hampaat irvessä ja pää sinisenä ja laitoin kaulakoruun. Aamulla oli turvotus hävinnyt enkä edelleenkään tiedä mistä johtui. Sormus saa nyt pysyä loppuraskauden tossa kaulalla... En edes ollut syönyt mitään kovin suolaista silloin...
 
Pikainen tervehdys! Surffaan kännykällä... Jouduin jäämään sairaalaan tarkkailuun. Verenpaineen takia lähinnä, tänään ei enää ollutkaan valkuaista virtsanäytteessä. Kumma juttu...

Nyt on iskeny kamala päänsärky ja silmissä vilkkuu kirkkaita pisteitä. Fiilis ei ole kehuttava. Voi kun käynnistäisivät vaan pian, haluaisin vauvan äkkiä jo syliin!

Raportoin tilannetta aina kun on mahdollista. Parempaa odotusta teille kaikille!

Odile 38+0
 
Terveisiä mökiltä! Täältäkin saa yhteyden ulkomaailmaan!! Minäkö addikti... :ashamed: Väsyttää älyttömästi koko ajan, mutta muuten kaikki ok.

Paikkojen pehmenemisestä: ystävälläni oli paikat jo ihan pehmeänä jne jo viikolla 36 lääkärintarkastuksessa. Lääkäri sanoi, että harvinaista ensisynnyttäjälle, ja käski varautua siihen, että vauva voi syntyä milloin tahansa, la:han asti ei varmasti ole. Laukku vain valmiiksi! No lapsi sitten syntyi käynnistyksellä viikolla 42+1. Eli ei kannata liikaa luottaa näihin arvioihin. Toisen ystäväni lapsi syntyi täysin ennakoimatta viikolla 35.

Ja turvotuksesta: Täällä on sitä ihan kiitettävästi. En näytä turvonneelta, kun jalat ja sormet ovat luonnostaan "luurankomaisia", mutta pystyn käyttämään tasan yksiä sandaaleja. Ja sormukset jätin ihan suosiolla kotiin, kun en ole pystynyt käyttämään niitä kahteen kuukauteen. Vähän pelkään raskausmyrkytystä, koska siskollani oli sen oireita ja oli myös sairaalassa tarkkailussa. Raskausmyrkytyshän on jollain asteella perinnöllistä. Mutta onneksi verenpaine on ollut koko ajan tosi hyvällä tasolla. Viimeksikin alapaine oli 60.

Marikki ja pikkuinen 35+3
 
Voi Odile, toivottavasti ei oo mitään vakavampaa, voimia sinne sairaalaan ja toivotaan että saat pian pienen nyytin syliisi!!! :hug: :hug:

Täällä vaivaa ankara väsymys... |O Herättiin tänään pojan kanssa jtn puol 10 aamulla ja jo klo:11 olin ihan väsynyt, joten mentiin päikkäreille ja nukuttiin 2 h. Sitte käytiin kaverin luona kävellen (n. 2km matkaa) ja vettä tuli tietenki, vaikka sitä ennen paisto aurinko! Noh, tulipahan ulkoiltua. Vierailun jälkeen olin taas ihan väsyny ja äsken nukuinki taas yli tunnin päikkärit.. mahotonta... |O Nyt vasta sitte päiväruoka tulossa, enkä oo mitään muuta saanu tänään aikaseksi... :ashamed:

Kaveri sano heti ku minut näki, että "ihan ku sun masu ois menny alaspäin".. saas nähä pitääkö paikkaansa, mut eipä tuo haittaa vaikka vauveli ois laskeutunu lähtökuoppiinsa... :whistle: Muutenki tää sama kaveri on kyllä koko ajan ollu sitä mieltä että vauva syntyy mulla ennen laskettuaikaa.. en tiiä mistä on sellaisen päähänpinttymän saanu, mut eipä tuo haittaa vaikka pitäskin paikkaansa.. :)

Viikonloppu edessä.. ei kylläkään mitään erikoisempia suunnitelmia, mies on varmaan huomennaki töissä, joten jospa sitä sais huomenna vaikka siivoiltua ja laitettua vihdoinki vauvan sängyn valmiiksi. Ja leipoakki vois, ku vaan sais itestä sen verran irti... mistähän sitä sais kunnon virtapiikin, että jaksas kaikkea tehä? :kieh:

Mut nyt syömään, ruoka vihdoinki valmista ja kamala nälkä!!! :wave:

Annilia & Nuppu 36+5
 
Heippa mammat ja masut!

Tänään kävin ideaparkissa äitin kanssa ja huhheijaa, on olo sen mukanen nyt. Ihan rauhassa siellä kierreltiin eikä todellakaan edes joka kaupassa käyty. Kauheesti olis tehny mieli ostaa itelle kenkiä ja vaatetta mut kumma juttu kun järki sano että ei voi :LOL: Ostin mä sit yhden hameen h&m:stä 5 eurolla, jos vaikka tulee kunnon helteet niin saa sen sit vetästä päälle...
Vauvallekin ostin pari bodya ja potkupuvun. Ja äiti sit osti vauvalle tossut ja sellasen soivan pehmolelun.

Joku kyseli että mitä vauvalle vois alkaa keräileen.. Mä näin ideaparkissa, olikohan se kultapörssi nimisessä liikkeessä, sellasen tina veturin ja siihen kuuluvat 5 vaunua. Ajattelin et se vois olla ihan kiva lahja esim. kummilta seuraavat 5 vuotta... ja oli ihmeen edullinenkin, veturi makso joku 23e tai jtn ja vaunut n.20e. Ja niihin vaunuihin saa kuvat ja ne on sellaset säilytysrasiat... ihan kiva oli.
Sitten ite haluan vauvalle muumilusikoita/sen muumiaiheisen babyaterinsetin. Sittenn..hmm.. joku oli vielä kanssa mielessä, mutta unohtu..

Joku kirjotteli myös noista hankinnoista ja mitä on valmiina Meillä on siis vaunut tulossa vasta joskus ens kuun alkupuolella, sänky on jo pedattu ja kaikki vaatteet pesty ja silitetty, paitsi uusimmat ostokset. Sitteri puuttuu ja sairaalakassia en oo edes miettiny vielä. Liivit pitäis kans käydä ostamassa joskus... kuinkakohan paljon aikasemmin ne uskaltaa ostaa ja minkä kokoset? kokoo isommat kun mitä nyt? vai mitenkä...

Joo tää lahopää ei muista enää enempää mitä piti kommentoida... nyt lepäileen rankan shoppailureissun jälkeen! :LOL:

-Heitsu&papu tänään rv tasan 35-
 
Kun tässä kohta pari vkoa ottanut iisisti, niin tänään menin sit mansikoita poimimaan, mikä tais olla virhe :( Snn jälkeen olin ihan poikki ja alavatsaa alko menkkamaisesti jomottaa. Iltapäivästä lähtien oonkin sitten melkein koko ajan ollut makuulla ja toivonut parasta, että paikat ei ois liikaa alkanu etenemään. Nyt sit syytän vaan itteeni, että mix piti mennä rasittaan elimistöä noin, mutta minkäs ahkeralle luonteelleen voi, ei malta millään olla aloillaan, vaikka on omasta rakkaasta lapsesta kyse. Istun koko ajan jalat ristissä ja toivon, että tää vauva pysyis sisällä mahdollisimman pitkään.

sipe81 rv 34+6
 
Heitsu86: Minä ainakin suosittelen ostamaan imetysliivit (ainakin ne yhdet) ennen vauvan syntymää, niin saa ne sairaalaan mukaan. Ja kannattee ostaa sellaset liivit, joissa on kasvunvaraa. Esim. Carrivell myy sellasia imetysliivejä, mitkä venyy muutaman kuppikoon verran. Se ku on tosi vaikea arvioida miten paljon ne rinnat vielä kasvaa maidon tulon myötä, mut luultavasti ne turpoaa melkoisesti.. Ja nuo imetysliivit on monesti kokoa S-L, ja niissä on sellaset taulukot että mitkä kuppikoot kuuluu mihinki kokoon, ni on vähän helpompi tietää oma koko.

Jippii, sain sentään tiskattua ja vähän siivoiltua, ku oon ollu laiskana tänään.. nyt ihan hyvä mieli ku tuli vähän puhtaampaa!! :) Tosin pää on ihmeesti vähän kipeänä, toivottavasti ei pahene tää kipu eikä oo mitään raskausmyrkytystä tms.... :/

Noista hankinnoista tulikin mieleen, että mulla on sitterin ja yhdistelmävaunujen kantokopan kankaat vielä pesemättä! Täytyis kaivella ne tuolta sisävarastosta esille ja pestä... Tuo sitteri oli kyllä ainaki esikoiselle tosi kätevä kapistus, viihtyi siinä tosi hyvin ja itelle jäi kädet vapaaksi ku laittoi vauvan siihen kattelemaan! :) Kantoliinaaki vois nyt opetella hyvissä ajoin käyttämään, esikoiselle ostin sen liian myöhään eikä poika tykänny siinä oikein olla. Noh, onpahan nyt sitten valmiina...

Mies lähti pojan kanssa taas kaverin raksalle vähän hommiin, joten ihanaa ottaa rennosti.. :) Toivottavasti huomenna on vähän virkeämpi olo, niin sais tehtyä siivouksen ja laitettua vauvelille kaikki loputki jutut valmiiksi... :)

Annilia & Nuppuliini 36+5
 
Hmph, taas piti käydä ronkittavana, eli lääkärineuvolahan se oli tänään. Vaihteeks supistelut alkoi käsittelyn jälkeen.. vaikka joutaahan noita jo tulla, ei malttais millään odottaa enää kun vajaa kolme viikkoa laskettuun. :heart: Sf pysyi jopa vielä käyrillä vaikka veikkailin sen sieltä tipahtaneen, huimat 31cm! Huomaa oman mahan "pienuuden" vasta kun vertailee teidän muiden kirjoituksiin. Kaulaa oli jäljellä 2cm (pehmeä) ja sormelle oli auki, tosin ollut ilmeisesti jo useamman viikon..

Himuista ärtyisyyttä havaittavissa täälläkin suunnalla. Miesparka ei tiedä miten päin pitäisi olla, varmaankin nautinnollista tulla intistä kotiin itkua ja mökötystä kärsimään. Toivottavasti tilanne helpottuu viimestään synnytyksen mukana. :|

Turvotuksesta, taidan olla onnekas senkin suhteen - ei minkäänlaista turvotusta havaittavissa missään kohtaa kehoa, missään raskauden vaiheessa. Ei varmaan kannattais mennä vielä liikoja juhlimaan, kohta kuitenkin rankasee. :LOL: Raskausarvista saanutkin sitten enemmänki kuin oman osansa: rintoihin ilmestyi ennen rv 20 ennakoivista rasvailuista huolimatta, ja vieläkin jatkavat ilmestymistään. Odotan innolla maidon nousun jälkeistä lopputulosta. Takapuoli on, jos mahdollista, vieläkin järkyttävämmän näköinen - eipä tullut ajoissa mieleen että sitäkin saisi rasvailla. :p Onneksi ei tarvitse itse katsella. Mutta eihän tässä voi kuin itseään syyttää, painoa tullut nyt yhteensä 20kg. :ashamed: Odotan innolla paluuta myös kasvissyöntiarkeen, auttanut painonhallinnassa ennenkin (5 vuotta takana ennen raskautumista, ajattelin syödä lihaa vielä toistaiseksi varmistaakseni mahdollisimman hyvät eväät vauvalle).

Hirveästi kaikkee muutakin kyllä oli, jonnekin katosi kirjoittamisen matkalla.. säästäen teidät pitemmiltä vuodatuksilta,

nuuris ja tirriäinen 37+3
 
Turvotuksesta: Mulla ei oo ollu aiemmin oikeestaan minkään näköstä turvotusta, mut n. tunti sitten jalat ja ennen kaikkea varpaat turpos ihan yhtäkkiä ku pullataikina... :eek: Täytyy nyt seurailla, ettei tulis mitään muita raskausmyrkytyksen tms. oireita, vaan ois ns. "normiturvotusta"... toivottavasti lepo auttaa....

Mut nyt unten maille, hyvät yöt kaikille! :wave:
 
Yötä!

Täällä vielä kukun vaikka aamulla olis tarkotus selvitä sinne Vaasaan ja asuntomessuille! Hulluako?!

Parturissa käyty ja mielettömän tyytyväinen lopputulokseen!! Kivat tuli ja olokin keveni kun puoleen selkään asti olevat paksut hiukset lyheni noin 20cm ja pätkittiin ja otsatukankin sain. Vielä kun osais nää aamulla laittaa yhtä kivasti! Käytiin tuossa vielä parturin jälkeen kahestaan miehen kanssa kylässä ja yhtä myynnissä olevaa taloa siinä lähellä ulkoapäin kattomassa.

Tuon laskutavan mukaan meijän vauva olis nyt joku reilu 3600g (rv 36+3 tai oikeastaan jo +4 kun on jo lauantain puolella tuo kello). En tiiä pitäiskö paikkaansa.. tiistaina se äitipolikäynti joten sieltä saa jonkinlaisen virallisen arvion.

Odilelle tsemppiä sairaalaan!!

Mä kuulin maanantaina kaveriltani ihanan vauvauutisen joka tänään vaihtui suru-uutiseen, helmikuussa olis pitänyt vauvan syntyä mutta tänään ultrassa todettiin keskenmeno noin 3 viikkoa sitten. Ei meinannu tulla itellä sen jälkeen mistään mitään...

Hankinnoista tänään kävin ostaas kahet imetysliivit, toiset oli toppimalliset ja todella istuvat ja hyvän tuntuiset päällä! Anitan tais olla molemmat. Aika arvokkaat oli vaan ne toiset tavallisten liivien malliset, mutta pitää nyt malttaa satsata niihin niin ei tarvi kärsiä huonosti istuvista liiveistä koko imetysajan ja olo on tukala huonoissa. Ostin myös ruskovillan villavaippahousut, kaks skräppiä ja riisipaperiarkkeja. Vielä apteekista pitäis ostaa rasvaa ja suppoja sekä keittosuolatippoja mutta muuten ollaan valmiita! =) Äitini oli viimeinkin saanut kudottua vauvalle pipon yhestä langasta minkä sille vein ja ihana tuli! Sairaalakassiinkin sain ostettua uudet harjan, dödön sun muut.

Nyt nukkuun että on ees jossain vedossa aamulla!! Hyvää yötä!
 

Yhteistyössä