*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Mä en oo tota kantoliinan "kuumuutta" osannut aatellakkaan. Kiva, että tuli puheeksi niin osaa varautua sit siihenkin että näin voi käydä. Silti meille se kantoliina tulee, itseasiassa huuto.netissä yhdestä jo huudon teinkin, saas nähdä ylittyykö huuto vai ei.

Onko muilla hiljentynyt makkarin puolella elämä? Meillä ei oo tainnut yli kuukauteen tapahtua siellä suunnalla yhtään mitään, jotenkin ei vaan kumpaakaan tunnu hotsittavan yhtään. Ja mä ainakin oon iltasin niin väynyt, että melkein järestään nukahdan ennen kun mies tulee nukkumaan (ihan kun sitä seksiä ei vois muulloin harrastaa kun illalla ;) )...Ihan tyytyväinen en tilanteeseen kyllä ole, mutta jos toisen mielestä on epämiellyttävä ajatus sekstailla (tai joku muu syy) niin eipä sitä pakottaakkaan. Jospa se siitä ajan kanssa taas muuttuis pikkasen aktiivisemmaksi sekin puoli.

nelli & mytty 30+5
 
Itse voisin harkita hankkivani sen Manduca-repun, mulla oli trikooliina esikoisen aikaan ja käyttökertoja tasan 1 : / Eli se ei ollut ihan meidän juttu. Täällä Oulussa ainakin Taikapilvi myös vuokraa liinoja/reppuja, joten niitä on helppo ottaa kotiin kokeiluun ja katsoa mikä toimii.

Lääkäri kirjoitti odotetusti sairaslomalle jatkoa tammikuun 11. päivään asti, joten nyt saa ottaa luvan kanssa rennosti ja unohtaa kaikki työjutut. Sf-mittaa ei ottanut uusiksi, mutta mittasi vauvaa ultralla ja sai painoarvioksi jotain välille 1200-1400g ja sen mukaan mennään ihan keskikäyrällä kasvussa. Joten luulen että sen uuden tädin mittaustapa vaikutti nyt tuohon tulokseen, mutta toki sitä nyt seurataan ja tarvittaessa pistetään sitten painoarvioon äitipolille. Esikoinenkaan ollut kuitenkaan mikään keijukainen (3936g) joten sinänsä en kanna huolta lähemmäs 4-kiloisestakaan.

Meillä ainakin on hiljentynyt petipuuhat melko radikaalisti nyt kun massu on niin iso ja vähän jo tiellä.. (tai aika paljonkin tiellä :LOL: ) Mutta muuten kyllä läheisyyttä riittää, semmoinen hali-pusi-kyljessä kyhnäys "koko ajan" päällä. Mulla karkaa usein uni aamuöisin kun joudun vessaan nousemaan, niin oon sitten usein herätelly miehen kaveriksi valvomaan (oon minäkin reilu ;)) ja silloin saattaa lakanatkin pöllytä :LOL:

Ihana rummutus masussa näin aamupalan jälkeen käynnissä :heart:

neitiniisku 30+3
 
Nelli, täällä ainakin...! Mua ei vaan huvita. Ja nyt sitten kun esikoinen lähti viikonlopun viettoon tätinsä luo ja alkoikin huvittaa, valvottiin sen seurauksena noiden menkkakipusuppareiden kanssa aamuneljään. Kiva :(

Mä en tuohon sf-mittaan luota ollenkaan vauvan koon kertojana. Ei onneksi meidän th:kaan :D

Täällä aletaan valmistautumaan huomiseen hääpäivään ja toivotaan että viimeöinen ei uusiudu - kun vauva nyt malttaisi pysyä siihen asti yksiössään että pääsee sitten sairaalasta meidän matkaan kotiin. Tilanteesta kun ei ole mitään tietoa ennen ensimmäistä neuvolalääkäriä sitten joulun jälkeen...!

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

-Ankka & Bebé 28+5-
 
Mun siskolla ainakin toimi niin se kantoliina että ihan ohut paita vaan alle silloin kun liinan laittaa ja oli ihan sopivan lämmin :)

Makkarin puolella on hieman hiljaisempaa, mutta omasta tahdosta kyllä :D mies on ihmeen innoissaan ja olin ihan varma, että jos jomman kumman halut menee se on hänen puoleltaan, mutta kävikin toistepäin.. tai ei ole halut mennyt mihkään mullakaan, mutta on vaikea tehdä aloitetta jos tuntee itsensä liian isoksi :D

KYLLÄ VOI LÄHTEÄ ELUKOISTA KARVAAAAAA!!!!! prkl ku yrittää siivota niin jostain sitä aina pöllähtää ja huomenna olis tuparit tiedossa... Pakko alkaa taas kohta siivoilemaan ja tutkimaan mitä sitä huomen kehtais änkee päällensä ettei koviin räjähtäneeltä näytä :) Nyt hiuksia värjäämään :)

Hyvät viikonloput kaikille :)
 
Appivanhemmat hankki meille kantoliinan. En oo vielä nähny sitä, että minkälainen se on, mutta tarkoitus olisi ainakin kokeilla :). Enpä mäkään oo ees tullu ajatelleeksi että siellä vois olla lämmin :eek:. Toiseksi kantovälineeksi/pussiksi huusin huuto.netistä Lodger Shelter fleecen. Totesin, että se vois näin talvella olla tosi hyvä :). Ja sitä voi hyvin käyttää turvakaukalossakin sitte.

Seksiä ei oo ollu kuukauteen. Ei oo jaksanu ja jotenkin muakin jännittää tehdä aloite kun ei oo oikein sinut tän vartalonsa kanssa. Ja iltaisin on kyllä niin tööt ettei hirveesti jaksa yhtään mitään. Nyt ollaan lähdössä "kaupunkilomalle" Helsinkiin niin jospa vaikka vähän virittys tunnelma erilaiseksi :p.

Helsinkiin pitäs tosiaan lähteä ajelemaan huomenaamuna. Hakemaan kaikenlaista tavaraa sukulaisilta. Viime viikonloppuna kävin Ikeassa ja Haaparannalla reissun. Sinne meni melko mukavasti rahaa :ashamed:. En ees tajua miksi poden huonoa omatuntoa tästä rahanmenosta koska veronpalautukset olikin tarkoitus käyttää vauvaan ja siis kuluttaa ne. Äsken katoin tilinsaldoa ja meinas kyllä itku päästä kun tuntuu että vielä ois ihan hirveesti kaikkea mitä pitäs hankkia ja tuntuu ettei oo enää yhtään rahaa. Bensoihinkin menee ihan hurjana rahaa kun pitää ajella stadiin ja takaisin. Hiiiiiiiirveä ahdistus ja mies vaan että "rauhotu, katotaa mitä vielä tarvitaan ja miten paljon menee rahaa, jne". Äyskin vaan takaisin että kyllähän mä tiedän ihan tarkalleen mitä vielä tarvitaan ja kuinka hemmetisti niihin menee rahaa. *phuuuuuuuh* Noh, suunnittelin, että jos meiän porukat haluais ostaa vauvalle turvakaukalon ja ehkä maksais meille myös tankillisen bensaa niin ei tarvii loppukuuta ihan pelkällä puurolla elää. Ja tuleehan kuun lopussa vielä kokonainen palkka että sinänsä ei pitäs ahistella eikä valittaa ,mut tällänen mä oon :p.

Sori avautuminen, johonkin täytyi purkaa kun ei mieskään tuntunut ymmärtävän mun ahdinkoa :p.

Adalmis ja keijo 28+6
 
Bom
Wc Ankka, onnea huomiseen hääpäivään! :flower:
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Meidän uusi neuvolatäti kehui mun reipasta painonnousua - 2 viikossa oli tullut 3 kg lisää :O ja sf-mitta oli 28 (viime kerralla 26). Itse kyllä ihmettelin tämmöistä spurttia, mutta käyrän mukaan nousee tasaisesti kohti keskikäyrää. Verenpaineetkin noussut hieman: 91/59 (edellisellä kerralla 85/59).

Odotan jo iltaa, kun pääsee naisten pikkujouluviettoon. Isi saa meillä viettää laatuaikaa esikoisen kanssa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Bom ja masukki 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkään ei tapahdu makuuhuoneeessa juurikaan mitään, en tykkää hommasta kun olen tällainen valas...Lisäksi supistukset pelottaa jälkiseurauksena, joten antaa nyt vaan olla. Kyllä se taas sieltä tulee sitten joskus...

Minä en ymmärrä, miten voin nukkua näin paljon. Nyt nukun noin 7-8 tunnin yöunet (vähän katkonaiset tosin) ja siihen päälle 4-5 tunnin lisäunet kun lapset on menneet hoitoon. Herään siinä välissä noin tunniksi laittamaan lapset valmiiksi hoitoon lähtöä varten (mies vie), syön vähän jotain ja jatkan unia. Mä heräsin nytkin 12.30! Olo on hereillä ollessa tosin huomattavasti parempi, joten kai nää superunet tulee tarpeeseen. Ja ei tässä ole enää kuin muutama päivä mahdollista nukkua näin, lasten viimeinen hoitopäivä on ensi torstaina...

Commander ja Pepe 30+1
 
Meillä oli neuvola eilen ja äijä on parissa viikossa kivunnut yläkäyrälle mutta täti sanoi, että pää on kuitenkin normaalin kokoinen. Nyt seurataan, että laitetaanko mut synnystystapa-arvioon vai ei. Jos laitetaan niin lähinnä se johtuu mun pituudesta (huimat 160 senttiä) eikä vauvan koosta. Sokerit on ollu ok ja jatkan mittailua 2-3 kertaa viikossa.
Kehuja sain neuvolatädiltä kun paino on noussut nyt koko aikana vain 4,3 kiloa. Mikä on hyvä kun tuota lähtöpainoa oli ihan reippaasti. Itsekin olen ihan tyytyväinen. Raskausarpia ei ole tullut, ainakaan vielä.
Meillä on hankittuna kantoliinaksi Hug-a-bub, en osaa sanoa onko hyvä kun en ole kokeillut mutta kaverilla on se ollut käytössä ja hän kyllä kehui. Kun vaan oppii sen sitomistekniikan :)
Täällä on sairaslomalla oltu iskias ja lonkkakipujen vuoksi. Nyt on tullut myös kivut vielä alemmaksi, häpyluun ja siitä vielä alemmas tienoille. Kiva kävellä ulkona kun tuntuu koko ajan että pissat tulee housuun ja vauva vaan painaa siellä enemmän.
Seuraava neuvola onkin sopivasti 23.12. :)

Minnis ja Dude 32+2
 
Täällä pitkästä aikaa, se on tuo aika jonnekin karannut hirveää vauhtia. Sairaslomalla olen ollut jo 5 viikkoa ja saikkua jatkuu siihen asti että äippäloma alkaa. Selkä ja liitokset ovat ihan sökönä ja muutamana kertana on tiputellut verta, joten neuvolalääkäri oli sitä mieltä ettei työ ole oikea paikka mulle.
Jaakko jakselee hyvin, kauheaa mellastusta masussa käy ja amsu kasvaa ihan kauheaa vauhtia, sf-mitta oli 28cm 27+1. Kohta on varmaan pakko pukeutua lainapeitteeseen:D
Isoveikka jo kovasti odottelee pikkuveljeä ja jutustellaan vauvasta ja siitä miten elämä muuttuu vauvan tulon jälkeen. Esikoinen kun on niin äiteen poika, että vähän jännittää mitä sitten kun asiat konkretisoituvat todeksi...
Nyt alkaa taas päässä vippaamaan joten tämä tältä erää
Auneliini+Jaakko 28+5
 
Pääsinpäs nyt kirjoittamaan kuulumisia.

Meillä meni muuton yhteydessä tietokone rikki, joten siksi onkin pidempi kirjoitustauko takana.

Viikko sitten neuvolassa tuli sanomista pissan ketoaineista minullekin, oli kolmella plussalla, ja selityksenä aivan varmasti vain se, etten muuton yhteydessä ehtinyt syödä ja juoda tarpeeksi.
Lisäksi sf-mitta oli huikeat 33cm ja viikkoja tuolloin 30+6. Oli jo aikaistamassa poliaikaa, joka on ensi viikon keskiviikkona. Vettä tuntuu olevan kuulemma paljon jne. Kun poliajan aikaistaminen ei onnistunut, yritti saada minua tällä viikolla neuvolakontrolliin. Sain kiemurreltua jo sovitun ajan kuitenkin pois. Täti kokeilee vauvan asentoakin aina niin hipaisemalla, että joka kerta hänelle jää arvoitukseksi asento ja aina se sf-mitta on liian iso. Mahaa silittämällä tuskin vauvan tarjonta selviää, mutta saahan sitä yrittää. Selvittelen asiaa sitten polilla ensi viikolla.

Muutto on hoidettu kunnialla, mutta kaappien jynssiminen käy hitaasti ja siitä johtuen tavaralaatikot purkautuvat laiskaan tahtiin. Heti kun yrittää olla superahkera, se kostautuu voinnissa. Vauvalle ei juuri mitään olla vielä kaiveltu esille, soittorasia tulee nyt ainoana mieleen. Ehtinee vielä, koti on saatava kuntoon ensin, että saadaan joulu meillekin.

Voikaahan kaikki hyvin!

Kultatiuku ja Nötterö rv 32+0
 
Unohdin kysyä, onko muilla tässä vaiheessa raskautta tunne, että on kamalan kova pissihätä, mutta tuotos on aina kuitenkin naurettavan pieni normaaliin verrattuna? Pissa on nyt katsottu kahdesti, viljelykin, mutta puhdasta on. En muista aiemmissa raskauksissa ihan tällaista olleen.

Kultatiuku edelleen
 
Kärppä,ei voi olla nestehukkaa...kerrankin elämässäni oikeesti juon sitä vettä ja ihan reippaanlaisesti:D

Makkarin puolella hiljasta tääläkin,aina joskus muistellaan et miten se menikään. Mies on tehny ylitöitä aika paljon,aikataulut ei natsaa...illasta on niin väsy jne. mut näitä kausia tulee ja menee...en ota siitä stressiä,kun kumpikaan ei jää ns.vaille:)

Sf mitta on aika iso monilla:OMulla oli nyt 30+3 vaivaset 26cm...

Kultatiuku,mulla on yhtäkkiä hirvee hätä,yleensä kesken lenkkeilyn pukkaa pakottava tarve päästä vessaan. Mutta,kyl siältä sit aina tuleekin jotain:)

Viimeyönä tunsin hikan ekaa kertaa:heart:Valvoin taas vaihteeks muutaman tunnin kun esikolla sattu pissavahinko enkä sit saanu unen päästä ennen aamua ja sit pikin jo nousta|O Mut toisaalta tulipahanhavaittua toi nikottelu ja pääkin alhaalla kun tunsin sen juurikin tuosta syystä:D

Repa ja säynävä 30+6
 
Tänään olen ottanut selville tuosta manduca kantorepusta, ja oon nyt ehkä sittenkin kallistumassa siihen että ostetaan sellainen... siis kantoliinan sijaan. Hurjan hintavahan se on, käytettynäkin melkein yhtä kalliita ovat kuin uutena. Mutta, jospa sit ois hintansa väärti. :) Tuossa kantoliinassa mua eniten just mietityttää se, että osaanko sitoa sitä oikein, en ole nimittäin kauhean kätevä käsistäni :D ja sit jos se ois kauhean hankalaa niin liina ehkä jäis käyttämättä. Tänään käytiin miehen kanssa Babystylessa ja siellä noita manducoja ainakin oli myytävänä.

Kultatiuku: Täällä ihan sama homma, yhtäkkiä tulee hirveä pissahätä mut sit kun menee vessaan, tulee ihan vähän vaan... ja muka niin kamala hätä oli ensin. Joskus vauva kääntyilee niin että painaa virtsarakkoon ja silloin ottaa melkein kipeää niin ettei pysty selkä suorassa käveleen, mut mitään pissaa ei kuitenkaan tuu kuin pieni lirunen.

Repa: Mullakin sf-mitta oli rv 30+2 27 cm ja ollaan nyt siinä keskikäyrällä.

Makuuhuoneessa on meilläkin ollut aika hiljaista verrattuna siihen mitä oli ennen raskautta... Mutta kyllä me kuitenkin 1-2 kertaa viikossa petipuuhia harrastetaan. Mies just yks päivä sanoi ettei häntä haluta enää niin kuin ennen, mietti jospa johtuis siitä että valmistautuu jotenkin henkisesti vauvan tuloon ja tulevaan. :D Mulla on kans paikat niin kuivana, että pakko käyttää aina jotain liukuvoidetta... Ja sit usein on paikat arkana seksin jälkeen, ei kyl supistuksia ole ollut, mutta alapää vaan arka, en tiedä...

~ Merve ja masupoika 30+4
 
heipppa!

Mä en olekaan tänne kirjoitellut, harvakseen käynyt lukemassa kyllä, mutta jos vähän itseään aktivoisi. :)

Noista kantovälineistä, ollaan ajatelti liinan hankkimista, varmaan sellaista joustavaa(?). Miten niissä on huomioitu erikokoiset kantajat? Meillä mies on pienehkö, minä isohko, saako sellaisen liinan säädettyä kummallekin sopivaksi?
Meillä esikonen on pian 10kk, eli ikäeroa on tulossa aika tarkkaan vuosi, siksi tuntuu liina tai vartaava välttämättömältä.

Osaako joku sanoa äippärahoista? kun on se 2 lasta 3 vuodessa hommeli, joka meillä siis toteutuu.
"Kun edellisen vanhempainrahan perusteena ollutta työtuloa käytetään myös uuden vanhempainrahan perusteena, työtulo tarkistetaan päivärahaoikeuden alkamisvuoden ja edellisen vuoden palkkakertoimien suhteessa. Vaikka työtulo on molemmissa vanhempainpäivärahoissa sama, päivärahan määrä saattaa vaihtua."
Noin sanotaan kelan sivulla, mitä käytännössä tarkoittaa? voiko se määrä vaihtua paljonkin? ärsyttää kun eivät saa päätöksiä siellä tehtyä, eikä auta kuin odottaa... : /

Meillä on myös makkarissa todella hiljaista, hyvä jos kerran kahteen viikkoon tapahtuu jotain... :( mutta kun ei vaan kiinnosta...ja jälkikäteen supistaa kovasti. Onneksi muuten menee oikein kivasti. Se kuitenkin tärkeintä?

jooh, että sellaista :)

Kukkanen&Elmeri 28+4
 
Sf- mitoista olette jutelleet ja olen samaa mieltä Repan kanssa, että aika huikeita mittoja ovat. Nyt oli 28+2 23 cm (esikoisesta 27+6 oli 29 cm). Mutta tämähän on pienehkö vauveli, kohtu on toisella poskella ja vauvakin vinossa.
 
Kukkanen: minä saan myös tuota samaa rahaa kuin esikoisesta, eikä tämä uusi raha ollut kyllä juurikaan mihinkään muuttunut, no ehkä noussut kympin tai pari.

Tuplavaunut: Eli ikäeroahan lapsille tulee n 1v5kk, joten tuplat on meillä tarpeen. Kävin juuri eilen paikan päällä katsastamassa P&T Explorerit ja ensi viikolla jos ehdin, käyn hakemassa ne. Kyllä ne niin hyviltä vaikutti, ja vielä kun sitten takuuasiatkin saa tarvittaessa helposti hoidettua. Pitäisi vielä mennä testaamaan, että mahtuuko meidän kantokassi niihin, vai ostanko sen p&t:n oman. Sitä kun vaan tarvitsisi niin kauan, kunnes vauva istuu, ja merkin omaan ei kyllä mahdu mitenkään niin pitkään. Meillä siis toinen kerros, eikä hissiä. Siinä säästäisi 70 euroa, jos ei tarvi sitä kassia ostaa.

Hellu ja 32+2 (Hurjaa, enää vajaa 4 viikkoa ja sitten onkin jo täysaikainen)
 
Kukkanen,Niin,niihin rahoihin tulee niitä indeksi korotuksia...eli kun palkat nousee jne,niin toi raha seuraa mukana. Näin meikä sen on ainakin sisäistänyt. Eli lisää rahaahan se yleisesti ottaen tietää:p
 
Peittojen heiluttelusta, me ollaan tasan kaksi kertaa touhuiltu raskauden alun jälkeen, toisen kerran jälkeen tiputteli verta eli meidän osalta on petihommat tältä erää touhuttu. Ei pysty edes ajattelemaan asiaa, kun mielessä on se viime kerran kauhu jälkeen päin.
Vauvan tavaroista, olen hamstrannut jo aikas paljon vaatteita (kaikki kirpparilöytöjä), turvistuimen, vaunut, tuttipulloja, sänky odottaa kokoamista ja rintapumppu. Niin ja äitiyspakkaus on tullunna jo. Kirppareilta on löytynyt aivan mahtavasti vaatteita ja tosi hyviä, en osaa ostaa uusia (paitsi alusvaatteet yms.), kun kuitenkin löytää niin paljon vähän käytettyjä ja vähän aikaahan ne vauvalle mahtuu. Kuiteskin pikkukaverit kasvaa niin nopeasti=)
Auneliini ja Jaakko 28+6
 
Käytiin tänään Ikeassa ostamassa vauvanvaatteille lipasto ja mies sen nyt illalla jo kasasi, nyt voisi sitten ruveta pesemään pienet vaatteet valmiiksi kun nyt ensin saisin kaikki etsittyä :) Mukaan tarttui myös unipussi, en ole muilla lapsilla sellaista käyttänyt mutta eipä tuo onneksi kallis ollut, vaikka jäisi käyttämättä nytkin. Kirpputorikierrokselle ajattelin minäkin lähteä vielä vuodenvaihteen jälkeen, se on niin totta että sieltä löytyy (hyvällä tuurilla) aivan käypää vaatetta ja muuta tavaraa.

Sain ostettua tapetitkin tuonne makkariin, nyt saa sieltä seinät laitettua ja sitten voikin järjestää ipanan sängyn ja lipaston hoitoalustoineen paikoilleen. Toivottavasti isäntä innostuis pian siitä tapetointipuuhasta, yleensä sitä ei ole tarvinut kauaa odotella.

Mä en pysty enää nukkumaan!! :kieh: En tiedä painaako vauva jotain sisuskaluja lyttyyn, mutta heräsin viime yönä siihen että maha oli tosi kipeä ja tuntui että oksennan, mitenkään päin ei ollut hyvä olla. Kyljellään nukkuminen oli mahdotonta, selällään tulee heti huono olo, istualtaanko pitäisi nyt tässä pari kuukautta kekottaa? Ja jos ei muuta niin yöllisen vessakäynnin jälkeen saa unta odottaa uudestaan parhaimmillaan kolmekin tuntia. Joten jaan ainakin commanderin kanssa samat väsymyksen tunteet, meilläkin on lapset ensi viikosta enää 2 päivää hoidossa ja jäävät sitten kotiin, joten päiväunetkaan eivät ole mahdollisia!

Oletteko lapselliset miettineet jo tulevaa synnyttämään lähtöä? Siis lähinnä sitä että mihin kotona olevat lapset menevät/kuka tulee kaveriksi jos synnytys käynnistyy esim. yöllä? Viime yönä valvoessa mietiskelin tätä, että menenkö itse taksilla edellä, ja mies veisi lapset anopille tai vastaavasti hakisi sen tänne ja tulisi sitten laitokselle, vai miten kummassa tuo olisi järkevintä? Edellisen kerran meillä oli suunniteltu sektioaika kaksosten vuoksi, niin eipä tarvinut mokomaa miettiä.. Ideaalitilannehan olisi että synnytys alkaisi päivällä tai sopivasti ilta-aikaan, mutta eihän se ikinä mene niinkuin suunnittelee :)

neitiniisku 30+4
 
Huomenet,

kävin eilen ostamassa kaupungissa joululahjoja ja vietettiin siellä sitten aikaa rapiat 6 tuntia. Se kostautui sitten illalla, jalat megaturvoksissa ja alapää niin kipee ettei meinannu saada käveltyä enää lainkaan. Yön lepo on nyt onneks auttanu, kauhulla odottelin että millanen aamu tää onkaan, pääsenkö sängystä lainkaan pois mutta kaikki onkin ok.

Täällä oli eilen ihan rasakka pakkanen aamusta, mittäri näytti -28. Tänään tuota pakkasta ei onneks ole enää kuin -15.

Peiton heiluttelut on jääny vähäisiksi, ehkä kerran kuussa ollaan intouduttu moiseen puuhaan. Mun halut on jotenkin piilossa ja iltasilla oon niin väsyny että kun saan pään tyynyyn niin nukahdan heti.

Ja tää mun muisti on kyllä onneton! Eilen ajoin auton parkkihalliin ja otin mennessäni sen lipun siitä ovelta, mutta kun sain auton parkkiin, mulla ei ollu hajuakaan missä se lippu oikein on. Etin koko auton ympäri moneen kertaan eikä sitä enää löynyt, joten ei muuta kuin maksamaan sitten kadonneen lipun hinta pois lähtiessä joka on aika suolanen verrattuna siihen oikeeseen lippuun. En kyllä vieläkään tajua minne se lippu oikein suljetussa autossa voi kadota. :ashamed: :D Lisäks mä unohdin synnytys- ja perhevalmennukset kokonaan, viime viikolla vasta muistin että niitähän on ollu jo tässä kuussa vaikka kuinka monta. Ne neuvolassa ehkä nauraa mut pellolle kun kerron miten meillä nää hommat menee.... Harmittaa varsinkin se synnytysvalmennus, oisin siellä halunnu ehdottomasti käydä, mutta en vaan sitten mitenkään muistanut koko hommaaa kun sen aika olis ollu.

Amos 30+6
 
Heh Amos. Aika hyvin unohtelet :) Täällä ei ihan noin pahoja unohduksia oo käynyt, mutta välillä käy niin että oon menossa johonkin (siis vaikka keittiöön) ja matkalla unohdan et mihin ilinkaan menossa ja ennen kaikkea miksi...Kyllä se sitten aina vähän aikaa pyörittyä on tullut mieleen ;)

Meillä onneksi esikoinen tulossa, niin ei tarvi noita isompien lasten hoitoja pohtia. Tosin meillä on 3 koiraa ja niiden kanssa täytyy kattoa, että joku tulee sitten niitä käyttämään pihalla tai hakee hoitoon ellei viedä jo etukäteen niitä johonkin. Mutta ne ei oo onneks niin akuutteja kun lapset, kun ihan hyvin pärjäävät työpäivän mitan keskenään eli ihan on vaikka lähtö tuliskin keskellä yötä, että vasta aamulla joku ne hakisi :)

Me käytiin kanssa eilen miehen kanssa ikeassa. Miehen työhuoneeseen ostettiin pari kaappia ja sit makkariin semmonen lipasto. Lipasto on toistaseksi tyhjä, mutta varmaan siitä tulee sellanen yleistavaroiden säilytyspaikka. Meillä on eteisessä yks sellanen lipasto, joka pitää vaunujen tieltä siirtää pois ja tän lipaston aattelin laittaa vaatehuoneeseen lapsen vaatteille ja vaatteet sinne ainakin siihen asti kunnes muuttaa omaan huoneeseen. Tai sit laitan vaatteet suoraan lastenhuoneen kaappiin, en oikein tiedä vielä.

Mä kanssa aattelin vielä joitain pienempiä vaatteita käydä ens vuoden puolella kirpparilta hakemassa. Ja sukkahousuja tarvii muksulle ostaa, niitä taitaa olla vaan yhden ja talvella jotenkin kivemmat kun sitten monet pöksyt päällekkäin. Voi sitten meidänkin pikkumiehestä tulla sukkahoususankari :)

Sf-mitta viime neuvolassa oli 28cm (viikot 30+2) ja siinä keskikäyrällä mennään.

Täällä on viimesen viikon aikana ollut melko kipeitäkin suppareita sillon tällön, mutta kun ei niitä tuu kun pari päivän aikana niiden kivuttomampien lisäksi niin en oo mihinkään soitellut. Ja välillä sitten ne kivuttomammat supparit särkee/tuntuu paineena tuolla alaselässä, tosi ilkeen tuntusta.

nelli & mytty 31+0 (POKS!!)
 
Lapset ja synnytys,Miä oon niin varma et menee käynnistykseen tälläkin kertaa,et en oo hirveesti edes ajatellu muita vaihtiksia. Sittenhän siinä ei oo muuta kuin vie vaan aamusta jompaan kumpaan mummolaan pojan. Mut kai se pitäs varmuudeks miettiä tota yövaihtoehtoa... minä vaan kun en viimeks tuntenut suppareita ollenkaan ilman apuja niin niitä on niin vaikee kuvitella nytkään;)

Sukkikset,niitähän ei olekkaan pikkuselle,ne vois olla hyvä hankinta...esikoinen kun synty keväällä,niin en tarvinnut hällä.

Muisti on aivan olematon tääläkin,unohtelen jopa kesken lauseen mitä olinkaan sanomassa:p

Repa ja säynävä 31+1
 
Täälläkin supistelee päivittäin. Suurin osa on kivuttomia harkkasuppareita, mutta pari kertaa on tehnyt vähän kipeääkin. Alkoivat jotenkin ihan yhtäkkiä alkuviikosta, monta kertaa päivässä. Mutta ei ole ollut vuotoja tai varsinaisia kipuja, niin en ole huolestunut asiasta :) Vähän on vatsa kipeänä, ei ole oikein voimaa niistää tai aivastella. Mutta hyvähän se on että kohtu harjoittelee.

Katsoiko kukaan muuten tällä viikolla YLEltä tullutta Vauvan vuosi dokkaria? Oli ihan tosi mielenkiintoinen. Meillä ei ole telkkaria mutta itse katsoin sen eilen Yle Areenalta. Suosittelen! :)

Pelästyin tässä toissapäivänä kun liikkeet ei oikein tuntuneet ja olivat todella vaisuja, etenkin illasta kun yleensän on suuret jumpat menossa. Oltiin kaveriporukan kanssa iltaa viettämässä ja meteli oli melkoinen, taisi myttynen vain pelästyä meteliä! :D

Mäkään en ole ostanut kuin ihan muutaman vaatteen uutena, suurin osa meidän vauvan vaatteista on saatu joko kavereilta tai kirpparilta ostettuja. Näin pieniä kun käytetään niin vähän aikaa, että eihän ne ehdi miksikään mennä :)

Mulla muisti temppuili alkuraskaudessa, mutta nyt on helpottanut. Enää olen vain tavallisen unohtelevainen :D

Enää viikko töitä ja sitten pääsee hetkeksi huilaamaan ennen viimeistä työpuristusta! :)

pokemoni & myttynen 29+5
 
Mä olen edelleen sitä mieltä että sitä sf-mittaa ei kannata niin kauheasti tuijottaa. Saati kauhistella jos se iso onkin. Se riippuu niin monesta tekijästä kuitenkin.

Mulle esikoisesta oli th sitä mieltä PELKÄN SF-MITAN PERUSTEELLA että iso vauva tulee, ehdottomasti sokerivauva ja synnytyksestä tulee vaikea. Siellä yläkäyrän yläpuolella mentiin. No, tytöllä oli kokoa 3160g syntyessään eikä mitään ongelmia. Maha oli eteenpäin sojottava taistelualus ja lapsivettä paljon. Mulle oikeestaan tulee tuollaisesta toisten mittojen kauhistelusta ja kommentoinnista tyyliin "mulla on sentään normaalikokoa" aika kiukkunen olo, varsinkin kun muistaa miltä se turha pelottelu tuntui. Tokihan sitä voi ajatella olevansa parempi odottaja jos onnistuu pitämään normaalinkin lähtöpainon samassa tai jopa pudottaa raskauden aikana tai mennä mitoilla keski- tai alakäyrillä joka tuntuu olevan ihanne jokaiselle. Mua kiehuttaa nuo kommentit tyyliin "sain neuvolantädiltä kehuja kun paino pysyy samana",tätä kun on pitkin raskautta tullut luettua joka ikisellä foorumilla, joka ikisessä odotusryhmässä - sekö sitten tekee hyvän odottajan?!

Nää on niin valtavan yksilöllisiä asioita, joskus olisi kiva kun ihmiset muistaisivat sen. Myös ne ammatti-ihmiset.

Ja kyllä, mä kuulun niihin "huonoihin" odottajiin jotka kasaavat painoa ja kärsivät kauhisteluista ison sf-mitan takia. Joten anteeksi purkaus josta toivottavasti ei kukaan loukkaannu - sanonpa vaan että tällä puolella on aika inhottava olla, hetkittäin kun raskaudesta nauttiminenkin jää halveksivien kommenttien tai "sulla taitaa olla iso vauva tulossa/sulla on varmaan ollut esikoinenkin iso"-heittojen alle. Pelkkien numeroiden perusteella.

-Ankka & Bebé 29+0-
 

Yhteistyössä