Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Täällä kurkittu ultrassa pikkukaveria viimeksi perjantaina eli rv8+4, hurjaa kehitystä tapahtunut taas viikossa. Nyt näkyi jo selvästi pää ja raajojen aiheet, pituutta jo lähes 2cm. Ja kova pään jammailu kuten näillä viikoilla voi näkyä. (y) Katsotaan taas ensi viikolla, miltä sitten näyttää!

Neuvola oli kans viime viikolla, ihan mukava käynti, terkkari paljastui vanhaksi työkaveriksi joka oli hauska sattuma. Paino oli noussut vain puoli kiloa, vaikka ruokavalio on muotoa HO eli helposti-oksennettava sisältäen lähinnä hiilarihöttöä mitä en yleensä syö. Tuntuu että vatsa on kamalan turvoksissa mutta kiva juttu ettei vaaka enempää näyttänyt.

Kertomisista...meillä on muutamat hyvät ystävät ja kummankin perhe (todella läheiset välit kaikkiin) tienneet tästä parin vuoden hoitorumbasta ja ovat olleet tukena joka käänteessä, oli siis heille luontevaa kertoa heti kun positivinen hcg-tulos tuli. Nyt aletaan ehkä itsekin jo pikkuhiljaa uskoa tähän kun on joka viikko ultrassa kaveri nähty. :love:

Mites te muuten osallistutte yhdistelmäseulaan? Meillä yritetään niskapoimua mittailla tosi varhain rv10+4 kun sitten ollaan matkalla niin että sen jälkeen on jo myöhäistä. Pitäisi vastata 10+6 jotta saataisiin mitattua...ivf-alkuiset ovat tuossa vaiheessa yleensä pari päivää isompia niin siksi saattaa olla että voidaan katsoa. Mutta meitä ei haittaa jos ultra ei onnistu, kun se on muutenkin vähän turha niskapoimun suhteen koska mennään joka tapauksessa yksityisesti NIPT-tutkimukseen sitten matkan jälkeen.
 
Jyyres eipä kummisetä ainakaan puhunut mitään ,jos jotain vatsani pyöristymistä huomasikin :D en onneksi oksentanut mutta grilliherkut ei maistuneet mulle millään , se saattoi herättää epäilyksiä.. ja ehkä se että menin niin aikaisin nukkumaan, kun yleensä istun noiden miekkosten kans yöhön saakka raatailemassa.

Mulla tänään tuli alkuillasta vähän vaaleanpunaista tuhrua paperiin vessa reissulla. Hetkellinen paniikki kävi käsillä mut sit lohduttauduin että niin tuli yhtenä iltana tuota tuhrua kuopuksestakin viikolla jotain....? Ja tosiaan nyt myöhemmin illan aikana ei oo mitään vuotoa enää tullut, myönnetään että aika tiuhaan oon veskissä käynyt :whistle:

Nyt parina päivänä on selkeesti enemmän tuntunut menkkamaisia jomotteluja. Muistelen lukeneeni joskus jostain, että varsinainen kohdun kasvu alkaa rv7 tietämillä? Että sinne 7 viikolle asti kohtu vähän pyöristynee mutta koko pysyy ennallaan vielä. Onko muut kuulleet vai tuliko tää vaan jostain omasta kuvitelmasta? (n)
 
Mulle on ihan hepreaa nuo kaikki tutkimukset vielä ja varsinkin kun ihmiset käyttää lyhenteitä niistä o_O mä en edes tiedä mitä pitää tutkia ja missä vaiheessa, mutta kai se neuvola kertoo :cautious:

Mulla on tuota menkkakipua ollut viikolla 4-5 ja nyt on jäänyt ne pois. Edelleen käy välillä kipu kohtauksia mahassa, mutta helpottaa kun lepää ja käy tyhjentää rakon o_O

Just mietittiin miehen kaa saunassa tuntemuksia ja molemmat sano, että ihan ku ois tyttö tulossa :love: no se selviää kyllä vasta synnärillä ;) molemmat käy kunhan tulee :whistle:
 
Mulla on ollu aikaisemmin hyvin vähäistä jomottelua ja oikeestaan lähinnä repäisykipuja. Eilen jomotteli sitte menkkamaisesti pitkin päivää, samoin tänään. Menkoista laskettuna nyt olis viikkoja 7+3. Onneksi pian on eka neuvola ja saa varmuuden millä viikoilla sitä oikeesti mennään :)

CherryPie85 oikeesti kiva että meillä on täällä tuommoinen tietäjä myös mukana (y)
 
Minulla on ollut kovaakin pahaaoloa ja olen joutunut käymään oksentamassakin. Toiset päivät on sitten ollut helpompia ja ollaan selvitty lievemmällä pahaololla, mutta etova olo on päivittäin. Kovasti saa miettiä mitä voi syödä, että menisi helposti alas eikä tulisi ylös. Keitetyistä kasviksista on tullut sellaisia, jotka eivät meinaa mennä alas. Myös matkapahoinvointia olen huomannut tulevan kauppareissua pidemmillä matkoilla. :sick::unsure:

Kertomisesta... Emme ole kertoneet, kun vasta miehen veljelle ja hänen vaimolleen. Minun vanhemmille kertomisen koen hankalana, koska en osaa yhtään ajatella millainen reaktio sieltä aluksi tulee. Miehen isälle kertominen jätetään varmaan sinne rv12 jälkeen, koska tiedämme hänen innostuvan uutisesta niin kovasti, ettei hän osaa olla siitä hiljaa. Muuten kohta asiasta tietäisi koko miehen puolen suku ja tuttavat.:ROFLMAO:
Lähimmille kavereille asiata haluaisin kertoa ihan kasvotusten ja samaan aikaan, mutta he asuvat ympäri Suomea eikä oikein saada vapaita sattumaan samaan aikaan vuorotyön takia. :unsure:

Nupu1 rv7+6
 
Nupu1 mulle on tullut kanssa tuota matkapahoinvointia. Ennen pysty ihan helposti autossa lukemaan ja tekemään vaikka mitä, mut eilen en voinut puhelinta katsoa ku jo oksetti :sick: ja mulla vaihtelevasti etoo päivällä, mutta ei onneksi oksenta. Tänään on semmonen huono olo päivä. Ja tissit on kasvanut viime aikoina ihan mielettömästi :cautious:
 
Täälläkin oli matkapahoinvointia, joka onneksi helpotti rv 8-9 paikkeilla. Miten muilla, ailahteleeko raskausoireet, vai pysyykö ne samanlaisina? Esikoisesta ei ollut oikeastaan mitään oireita, tästä taas tuntuu että kaikki mahdolliset oireet on, tosin joskus ailahtelevasti :)

Me ei olla miehen kanssa kerrottu kenellekään vielä, eikä myöskään ajateltu pitkään aikaan kertoa :) tuntuu helpommalta pitää tämä nyt salassa kun ei olla vielä edes nähty vauvaa itsekään ja kaiken lisäksi on tulossa muuttokin mikä pitää kiireisenä.
 
Mulla tää oksentelu senkun lisääntyy. Oon ihan koomassa koko päivän kun on paha olo. Ja ärsyttävää kun vaatteet ei mahdu. Pakko mennä ostamaan äippähousut, en voi lökäpöksyissä tai hameissa joka päivä kulkea :D

Ja ikinä en enää aamulla syö salmiakkia. Se auttoi hetken mutta annas olla kun oksu tuli. Aivan järkyttävää!!
 
Bettinah, mäkin harkitsen äitiyshousuihin vaihtamista, sen verran ikävästi painaa noi tavalliset farkut. Ostinpa yhden vaatteenkin aleista raskautta ajatellen. Minkälaisia vaatteita aiotte tai olette käyttäneet raskausaikana? Otan vastaan vinkkejä esim mukavista ja pehmeistä housuvaihtoehdoista!
Vannoin että aion tällä kertaa nauttia raskausmasusta enkä stressaile turvonnutta olemustani, mutta nyt jo ahdistaa se tuleva peilikuva. En kuulu siihen kastiin joka näyttää hyvältä raskaana. Kokemuksesta tiedän että lihoan joka paikasta, enkä mahdu enää mihinkään normaaleihin vaatteisiini. Sain viimeksi ja saan todennäköisesti nytkin kiloja lähemmäs 20 vaikka liikun ja syön maltillisesti. Haluaisin korostaa raskausvatsaani (sitten kun se siltä näyttää) , mutta häpeän paksuuntuneita käsivarsia ja selkämakkaroita, jolloin esim ihonmyötäiset trikoopaidat on pois vaihtoehdoista. Jännä miten itse pohdin tälläistä, mutta en ole koskaan kiinnittänyt muiden raskaana olevan naisten makkaroihin tai käsivarsiin huomiota, mielestäni kaikki muut ovat tosi kauniita pyöreän masunsa kanssa.
 
Ihanaa, nyt ehkä löysin avun kokoaikaiseen etovaan oloon !! Tein minulle ja esikoiselle 4-viljan luomupuuroa ja nyt ainakin olo helpotti kummasti :ROFLMAO::ROFLMAO:

Tähän mennessä mikään ruoka ei oo auttanut, oon syönyt wokkia, bagelia, donitsia, salaattia, juustopastaa ym ym. mut aina vaan etova olo palannut ja oksentelua ollut aamuisin ja joskus pvällä
 
MerMer ja kaz tsemppiä!!! Samoin täällä elellään myös vuodon kanssa. Viime ultra oli tosiaan viime tiistaina, silloin näkyi syke joka oli turhan hidas. Tiistai-iltana alkoi vuoto joka jatkui ruskeana ja niukkana mutta jatkuvana kolme päivää, kunnes alkoi tulla vuorotellen punaista ja ruskeaa ja vähän runsaammin. Lauantaina vuoto vastasi hetkittäin kuukautisvuodon tasoa, mutta nyt taas niukkaa. Lauantaina tuli mukana myös muutama pienenpieni hyytymä ja kipuja oli välillä. Sillä meidän muutenkin kehnolla ennusteella ja tällä vuodolla en usko että pikkutyypin sydämenlyöntejä enää ylihuomenna tiistain kontrolliultrassa nähdään.. Toisaalta tuntuis oudolta että kohtu olisi tällä vuodolla vielä tyhjä. Netistä luin paljon tarinoita siitä miten paljon runsaampikin vuoto on ollut vaaratonta, mutta sitten kun se sykekään ei ollut kuin 60-70.. Valmistaudun nyt siihen että siellä ei näy enää mitään, onpahan iloinen yllätys jos sitten ihmeen kaupalla näkyykin. Yllättävän rennoin mielin mä tässä kuitenkin odottelen vaikka toivonkin että olisi jo tiistai :)
 
Bettinah, mäkin harkitsen äitiyshousuihin vaihtamista, sen verran ikävästi painaa noi tavalliset farkut. Ostinpa yhden vaatteenkin aleista raskautta ajatellen. Minkälaisia vaatteita aiotte tai olette käyttäneet raskausaikana? Otan vastaan vinkkejä esim mukavista ja pehmeistä housuvaihtoehdoista!
Vannoin että aion tällä kertaa nauttia raskausmasusta enkä stressaile turvonnutta olemustani, mutta nyt jo ahdistaa se tuleva peilikuva. En kuulu siihen kastiin joka näyttää hyvältä raskaana. Kokemuksesta tiedän että lihoan joka paikasta, enkä mahdu enää mihinkään normaaleihin vaatteisiini. Sain viimeksi ja saan todennäköisesti nytkin kiloja lähemmäs 20 vaikka liikun ja syön maltillisesti. Haluaisin korostaa raskausvatsaani (sitten kun se siltä näyttää) , mutta häpeän paksuuntuneita käsivarsia ja selkämakkaroita, jolloin esim ihonmyötäiset trikoopaidat on pois vaihtoehdoista. Jännä miten itse pohdin tälläistä, mutta en ole koskaan kiinnittänyt muiden raskaana olevan naisten makkaroihin tai käsivarsiin huomiota, mielestäni kaikki muut ovat tosi kauniita pyöreän masunsa kanssa.
Olen varma että myös sinä olet tosi kaunis masusi kanssa :love: h&m ne pellavahousut ainakin on ihania. Ainakin näin kesällä. Ja muutenkin tykkään h&m vaatteista. Hinta-laatu suhde hyvä. Ja mun mielestä juuri ne korostaa ihanasti masua. Ja siellä on nättejä takkeja talveksi myös. Mulla jo nyt ylimääräisiä kiloja ja niitä tulee taatusti lisää mutten aio välittää. Tykkään käyttää pitkähihaisia paitoja jotka sinänsä kireitä ja sitten masu saa olla iso. Ei niitä läski käsiä kukaan huomaa kun korostaa masua :LOL::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsuli90
Bettinah: haluaisin olla yhtä positiivinen kuin sinä tuon kasvavan masun kanssa. Luulen että siinä käy samanlailla kuin Essi93. Kauhulla odotan lisäkiloja ja toivon, että mullekin tulisi yhtä nätti masu kuin kaikille muillekin :unsure: ja siinä Essi93 bettinah on oikeassa, että ei kukaan muu kuin itse huomaa niitä käsi- ja selkämakkaroita :D

Tänään on ollut kyl pahoinvointia aika paljon (vielä en oksentanut) ja päähän on koskenut ja lääke ei auta :eek: toivottavasti huomenna on parempi olo :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Äitiyshousuista, mie haluaisin ostaa kunnolliset äitiysfarkut pehmeää denimiä. Mutta nykyisin kun on tää _todella_ kapeiden housujen muoti, niin eihän niitä vaihtoehtojakaan tunnu kovasti olevan. Ite en viihdy kapeissa housuissa, kun ne aina kiristää ja ahdistaa ja nyt se ahdistus tulee helposti muissakin vaatteissa. Jos löytäisi yhdet kunnon pöksyt, niin niillä sitä voisi pärjätä helmikuulle asti. Kotona kun voi mennä lökäreissäkin. H&M:n valikoimista löysin just nuo pellavahousut, mutta sen tyyliset on jo. Eikä pellavahousuja tule käytettyä enää kylmemmillä ilmoilla muutenkaan.

On tässäkin ongelmat maanantaiaamuna.

Omaa napaa, täälläkin pahoinvointi on hurjaa ihan kellosta riippumatta. Pitäisi varmaan nukkua enemmän, se kun auttoi juhannuksen jälkeen pahimman vaiheen yli.

Piinamiina ja rakas Pulla 10+0
 
Moikka!
Täällä yksi uusi jäsen. Ikää on 33v. ja kolmatta lasta odotan viikolla 10+3. Laskettu aika on 3.2 :) Synnytyssairaalana todennäköisesti Kätilöopisto, koska Porvoosta synnytykset loppuvat vuodenvaihteessa.. Ennestään menossa mukana pojat 6v. ja 1v.8kk.

Mulla oli ensimmäinen ultra viikolla 6+3 ja kyllä sieltä syke löytyi. Nt-ultra tulossa 25.7. Olo on ollut yllättävän hyvä. Oon odotellut milloin se pahoinvointi oikein alkaa mutta ei ole vielä näkynyt

Voisiko tiedot lisätä listaan :)

3.2./tiituliini83/33v./Kätilöopisto?/3.lapsi
 
Täällä plussattu 2 viikkoa sitten, laskettu aika 24.7
Eka neuvola 27.7 ja varhaisultrassa käymistä ollaan aateltu tässä parin viikon sisällä :) Raskaus oli täysi yllätys mutta nyt tosi odotettu, oon aiemmin saanut lääkäreiltä tuomion (johtuen nuoruusajan vaikeasta ja pitkästä syömishäiriöstä) etten voi luultavasti tulla ilman hoitoja raskaaksi.

Raskauden huomasin menkkojen jäämisen lisäksi siitä että aiemmin liian riippuvaisena pepsimaxista en voinut yhtäkkiä juoda sitä ollenkaan kun ällötti niin paljon :D Sama myös kaikkien muiden limsojen ja mehujen kohdalla. Myös kahvi ja tee jäivät. Karkkia ei myöskään tee mieli vaan enemmänkin suolaista, aiemmin ollut toisin päin. Pahoinvointi ei ole ollut sen suurempaa, mutta jos ruokailuvälit venyvät liian pitkiksi niin olo on kaamea.

Vadelmasuukko / 25 / KOKS / 1
 
Viikko 8 alkoi tänään! Voi kuinka odotankaan elokuun puolta väliä, jolloin ollaan taas hieman turvallisemmilla vesillä. Väkisin tulee mieleen ensimmäinen raskauteni, joka päättyi viikolla 11. Kauheaa, kuinka kauan sain olla raskaana ja sitten se kaikki otettiin pois. Toivon niin, että nyt ei käy huonosti!
Tulevana keskiviikkona on ultra ja hartain toiveeni on, että tyyppi vastaa vähintään kuukautisista laskettua kokoa. Ja tietenkin, että sydän lyö.

Kauhea turvotus vaivaa aina iltapäivää kohden. Aamulla näkyy vatsalihakset, mutta iltapäivästä ei. Mutta kun ilmat saa pihalle, niin ihan normi vatsa siellä on :) Eipä tässä vaiheessa tuo kohtu olekaan vielä suuri, joten eipä se vielä näy.

Rosuliina ja Helminen 7+0
 
Äitiysvaatteista, mä suosittelen H&M.n niitä ihan tavallisia mustia trikoolegginsejä. Äitiysfarkut on Henkalla _todella_ jähmeää ja joustamatonta kangasta, ovat helvetin epämukavat päällä. Ainoastaan farkkumalli, jossa lukee super stretch, on mun mielestä mukava päällä. Loput on jotain super skinny kapeita ja oikeasti vaan hemmetin epämukavia. Mulla on yhdet tuollaiset supervenyvät "farkut" ja pari leggarit ja niillä + tavallisilla kollariolohousuilla olis tarkoitus pärjätä. Äitiyssukkiksia saa myös Henkalta, ne on ihan kelvollisia, mut kannattaa ottaa tarpeeksi pieni koko, etteivät ala rullata ja valua alaspäin.
Paitojen osalta ajattelin selvitä tavallisilla pitkähelmaisilla trikoopaidoilla, niitä näyttäisi nyt taas olevan myynnissä. Viime raskaudessa en löytänyt _mistään_ pitkähelmaisia ihonmyötäisiä toppeja ja t-paitoja, joten nyt täytyy muutama hamstrata. Mä tykkään korostaa mahaa nimenomaan ihonmyötäisillä vaatteilla, vaikka sitä painoa viimeksikin tuli 16kg. Silti koen sen vauvamahan kanssa itseni kauniiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Äitiysvaatteista: Viime raskaudessa selvisin yhdillä raskausfarkuilla ja yhdillä lehtereillä, mutta käytän muutenkin lähinnä mekkoja ja hameita. Tosin oman varaston kanssa ongelmaksi tuli ettei tissit mahtunut mekkoon sisälle Mutta lemppariraskausmekko on tallessa, sekin on ihan perusmekko mutta jotain kokoo 46... Mut katsotaan miten sopivat omatkin nyt kun lähtöpainokin on 8 kiloa vähemmän kuin edellisellä kerralla.

Tänään tasan 7 viikkoa ja jännittää, kun mun molemmat keskenmenot on sattunut tällä viikolla. Toisaalta vaikka tästä selvittäisiin niin jännitän kuitenkin nt-ultraan saakka.

Kertomisesta oli puhe, kenellekään muulle en oo kertonut kuin esikoisen vauvaryhmälle. Ja kaikki saakin odottaa siihen ultraan saakka, vaikka mun äiti kyllä saattaa aavistella jotain. Ryhtyi muistelemaan millaista olikaan saada se toinen lapsi
 

Yhteistyössä