Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Nyt tuli kyllä niin suuri km-aalto, että väkisinkin alkaa oma tilanne pelottamaan. Katselin koti-dopplerien hintoja käytettynä, mutta pelko siitä jos ääniä ei löydykään... :cry: Pelkoa lisää nyt sekin, että olen juhannuksesta saakka syönyt päivittäin Panadolia tai Panacodia. Eilen illalla otin yötä vasten 1 g Panadolin ja tunnin päästä kutisi muuten terve iho varsinkin kasvoista ja jalkapohjista. Tein sen, mitä ei ikinä pitäisi tehdä eli googletin raskauskutinan ja löysin raskaushepatoosin joka on n. 1% raskaana olevista ja niilläkin yleensä rv 30 eteenpäin. Se johtuu maksan kuormittumisesta ja sitähän parasetamoli tekee, kuormittaa maksaa. NT-ultra on ensi viikon torstaina, mutten kestä odottaa sinne, kun mieskin lähtee sunnuntaina reissuun. Pakko soittaa neuvolaan.
 
Mulla on kotidoppleri. Tiedän, että monet ovat sitä vastaan juuri sen vuoksi, että aina ei sillä saa kuuluviin ääniä, vaikka kaikki olisikin hyvin. Eikä mikään estä pahaa tapahtumasta, vaikka ne sydänäänet kuulisikin. Minulle se tosin toi turvaa esikoisen kohdalla. Sitä ennen oli kaksi raskautta mennyt kesken, joten halusin voida kuunnella sydämen ääniä kotona. Mutta ei se kaikille sovi.
 
Voih, jopas on km- aalto pyyhkinyt yli :cry: Voimia kaikille menetyksen kohdanneille!

Täällä kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, siihen malliin alavatsa pyöristyy :) Eka lääkärineuvola on 26.7, sitä odotellessa. Samoin kuin nt- ultraan kutsua ootellen. Aiotaan osallistua siis kaikkiin seuloihin, kuten aiemmissakin raskauksissa, mitenkä muut?
Kotidoppleria en ole koskaan harkinnutkaan, koska voisin kuvitella itseni tuntien, että menisi hysteeriseksi sydänäänien metsästämiseksi koko touhu. Haluan nauttia raskaudestani, enkä olla koko ajan pohtimassa mikä voisi mennä vikaan (y)

Pahoinvointi on alkanut helpottamaan, lähinnä enää oireilee vain pitkillä automatkoilla. Mukava kun pitäisi maanantaina lähteä perheen kanssa kesälomareissuun :cautious:

äippä ja pirpana 9+2
 
Pahoittelut kaikille km saaneille. Kokemuksesta tiedän että aika auttaa vaikka kaipuu jääkin. Myöhäinen kkm oli kovin koettelemus. Vauvasta ei ruumiinavauksessa löydetty mitään vikaa. Ei helpottanut surua ollenkaan kun syytä ei tiedetty.
Voimia asian käsittelyyn ❤

Doppleri on mulle pelastus koska joka kerta olen saanut äänet kuuluviin. Eihän se kaikille sovi mutta meille on pakollinen ostos. 8+5 sain hyvin etäältä kuulumaan nopean sykkeen ja nykyään kuuluu jo selvemmin.

Enää en oo oksennellut. Liha ei oikein maistu ja kahvi ei ollenkaan. Juustoja tekee mieli sekä kasviksia.

Theran ja tyyppi 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Annamai
Voih, jopas on km- aalto pyyhkinyt yli :cry: Voimia kaikille menetyksen kohdanneille!

Täällä kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, siihen malliin alavatsa pyöristyy :) Eka lääkärineuvola on 26.7, sitä odotellessa. Samoin kuin nt- ultraan kutsua ootellen. Aiotaan osallistua siis kaikkiin seuloihin, kuten aiemmissakin raskauksissa, mitenkä muut?
Kotidoppleria en ole koskaan harkinnutkaan, koska voisin kuvitella itseni tuntien, että menisi hysteeriseksi sydänäänien metsästämiseksi koko touhu. Haluan nauttia raskaudestani, enkä olla koko ajan pohtimassa mikä voisi mennä vikaan (y)

Pahoinvointi on alkanut helpottamaan, lähinnä enää oireilee vain pitkillä automatkoilla. Mukava kun pitäisi maanantaina lähteä perheen kanssa kesälomareissuun :cautious:

äippä ja pirpana 9+2
Minäkään en haluaisi olla koko ajan pohtimassa, mikä voi mennä vikaan. Haluaisin vaan katsella raskautta vaaleanpunaisten lasien läpi ja haaveilla kaikesta ihanasta :love:(y)
Mutta kun on saanut kokea ensin vuosien yrittämisen ja kun vihdoin alkaa tapahtumaan, niin ensin tulee keskenmeno ja sen jälkeen kohdunulkopuolinen. Ja lopulta kun olet saanut ihanan käärön syliisi, kuulet, että tuttavasi on menettänyt vastasyntyneen.

Mutta täytyy myöntää, että tähän mennessä en ole ollut yhtä "hysteerinen" kun esikoisen kohdalla. Ehkä se, että sain kokea myös sen täydellisen onnistumisen, luo toivoa.
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Ite oon miettinyt kanssa tota kotidoppleria, mutta näen kyllä itseni panikoivan, jos sykettä ei kuukuisikaan :unsure: minä oon muutenkin tämän alkuraskauden jännittänyt miten käy. Pitäisi opetella vaan nauttimaan tästä hetkestä :whistle: mies on ihana ku se jaksaa kannustaa ja sanoa, että kyllä kaikki menee hyvin. :love: ja eilen käytiin keskustelu jo, että mihin laitetaan hoitopöytä ja minun kanssa on kuulema ihan turha edes keskustella kun oon jtn päättänyt :ROFLMAO:
 
Hei täällä huhuilee vähän myöhässä mukaan tuleva!
17.2. / Vagabonda/ 37 / ulkomailla / 1.
Olin mukana lokakuun lapsosissa, mutta sain keskenmenon seitsemännellä viikolla ja nyt siis uusi yritys, kahden keskenmenon jälkeen. Olimme eilen ultrassa (raskausviikolla 8+2) ja kuulimme sydänäänet. <3 Mikä helpotus! Vielä toki on pieni pelko takaraivossa, mutta koitan nyt keskittyä positiiviseen ja elää päivän kerralla tätä raskautta.
Täältä ryhmästä haen vertaistukea muilta suomalaisilta odottajilta. Asun ulkomailla ja todennäköisesti tulen myös synnyttämään täällä. On vähän ikävä ikävä suomalaista neuvolasysteemiä...mutta onneksi on netti. :D
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Ikäviä uutisia täällä! :cry: Voimia kovasti tyyppinen, Summer2 ja Ripsi83. Jotenkin tuntuu hurjalta miten moni on nyt kohdannut surun.. :(

TubaFactor:
Minulla siirtyi alkuraskauden ultrassa LA, ja sen mukaan LA olisikin jo 29.1, kuukautisista laskettuna olisi 2.2. Jäin sitten kuitenkin tähän porukkaan mukaan vaikka tammikuisiinkin olisin voinut siirtyä. Tähän porukkaan olin jo kuitenkin ehtinyt mukaan, ja monet nickit jääneet mieleen niin en osannut enkä kyllä myöskään halunnut vaihtaa porukkaa. Jos kaikki vain menee hyvin loppuun saakka tulisi meille käärö kuitenkin jo tammikuun puolella koska tiedossa on sektio, ja se yleensä tehdään ymmärtääkseni jo paria viikkoa ennen LA:ta.

Meillä on nt-ultra vasta 29.7, jolloin on jo 13+5 alkuraskauden ultran mukaan. Soittelin tuosta vielä perään ja kysyin siirto aiemmaksi jos nyt vaikka kävisikin niin että ultrassa sikiö vastaisi vielä isompaa kun suositushan on että nt-ultra tehdään viimeistään raskausviikoilla 13+6.. Kuulema ei mitään ongelmaa ultrata tuolloin ja koska vaihtoehdot mitä sain ultralle olivat sellaisia ettei mies olisi päässyt paikalle pidettiin sitten tuo alkuperäinen heinäkuun viimeinen perjantai.

Kieltämättä nyt kun ar-ultrasta alkaa olla aikaa ja ikäviä uutisia tässä ketjussa kohdannut niin moni tekisi mieli aikaisemmin päästä kurkkimaan että onhan kaikki ok. Pitää nyt yrittää kuitenkin se pari viikkoa odotella rauhassa. Pitkältä tuntuu..

Karkkipallero ja tyyppi 11+3
 
Halut, onko teillä normaalit halut edelleen? Siis seksin suhteen? Vai olenko minä outo? Kun ei tekisi yhtään mieli kun jatkuvasti paha olo. Mulla nykyään lähes koko hereillä olo ajan tosi äklöttävä olo. Ja sen viisi minuuttia kun on parempi olo niin ei jaksa. Myös väsymys on niin hurjaa että nukahdan lähes heti kun pään saan laitettua tyynylle.
 
Halut, onko teillä normaalit halut edelleen? Siis seksin suhteen? Vai olenko minä outo? Kun ei tekisi yhtään mieli kun jatkuvasti paha olo. Mulla nykyään lähes koko hereillä olo ajan tosi äklöttävä olo. Ja sen viisi minuuttia kun on parempi olo niin ei jaksa. Myös väsymys on niin hurjaa että nukahdan lähes heti kun pään saan laitettua tyynylle.
Täällä haluttaa huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta.. Hormonit hyrrää vissiin huolella:whistle:;)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Haluista, enemmän tekee mieli läheisyyttä ja orgastisen ihanaa selänrapsutusta kuin seksiä. Vauvaa tekemällä tehtiin vaikkei olisi haluttanutkaan, niin eihän se voi olla vaikuttamatta haluihin. Ja kieltämättä halut yleisesti on paljon matalammat kuin päälle parikymppisenä. Kai sitä alkaa vanhentumaan... :geek:
Oma kiva on kuitenkin rentoutumismenetelmänä ja nukahtamislääkkeenä ihan omaa luokkaansa. ;) Sitä varten miulla onkin apteekista ostettu vibra, joka on takuuhyvä. Pahoinvointi ja väsymys tulee niin vahvoina aaltoina, ettei tässä viitsi ruveta miestä houkuttelemaan suuriin suorituksiin kun ei itekään oikein halua ja kykene.
 
Hei täällä huhuilee vähän myöhässä mukaan tuleva!
17.2. / Vagabonda/ 37 / ulkomailla / 1.
Olin mukana lokakuun lapsosissa, mutta sain keskenmenon seitsemännellä viikolla ja nyt siis uusi yritys, kahden keskenmenon jälkeen. Olimme eilen ultrassa (raskausviikolla 8+2) ja kuulimme sydänäänet. <3 Mikä helpotus! Vielä toki on pieni pelko takaraivossa, mutta koitan nyt keskittyä positiiviseen ja elää päivän kerralla tätä raskautta.
Täältä ryhmästä haen vertaistukea muilta suomalaisilta odottajilta. Asun ulkomailla ja todennäköisesti tulen myös synnyttämään täällä. On vähän ikävä ikävä suomalaista neuvolasysteemiä...mutta onneksi on netti. :D
Täällä myös toinen ulkomailla odottaja! Synnyttääkin täällä ajattelinu :) Aika samat fiilikset, oishan tämä kiva hoitaa suomessa hyvän neuvolajärjestelmän kanssa. Mietin tässä myös etten taida olla oikeutettu edes äitiyspakkaukseen!

Mutta harmittavan paljon huonoja uutisia täällä :( Voimia kaikille!
 
Voi kun minua alkoi jännittämään tämän iltainen ultra :sick: Tähän asti olen ollut hyvin levollisin mielin.
Mennään samalle yksityiselle, jossa ensimmäisen kerran raskaana ollessani kävimme ja joka sitten meni kesken. Ja silloinkin mentiin syömään ultran jälkeen...niin tehdään nytkin.
Olen kyllä hölmö, kun tällaisia edes ajattelen :cool:
 
Mahtuuko vielä mukaan? Täälläkin seurattu ketjua taustalla jonkin aikaa, mutta tuntunut niin ratkaisevalta askeleelta liittyä mukaan... Toista lasta odotellaan. Esikoinen pian 2-vuotias, ja tullut meille adoption kautta 2kk ikäisenä pitkän odotuksen jälkeen.:love: Tämä toinen vauva saanut alkunsa ivf-hoidoilla ns. helposti, 1.ivf 1. pas, jos jollekin termit jotain sanoo ;) Koskaan aiemmin en ole ollut raskaana, vaikka ehkäisyä ei olla käytetty kymmeneen vuoteen.
Oireita on ollut jonkin verran, viikot 7-9 oli pahoinvoinnin suhteen lamaannuttavia. En oksentanut usein, mutta ympäri vuorokauden oli järkyttävän paha olo. Nyt 9-viikon lopulla helpotti, ja olen voinut jopa aamukahvia nauttia. Rinnat ovat lievästi arat ja miehen mielestä saaneet kokoa. Yöunet ovat todella katkonaisia nälän ja vessakäyntien takia, ja on ollut vaikeuksia saada aamuyöllä uudelleen unta. Muuten melko normaali olo.
Ar-ultrassa käytiin viikolla 7+6, siellä oli kaikki hienosti. Neuvolassa ollaan myös jo käyty. Nyt odotellaan aikaa np-ultraan.

Eden84 10+0

8.2/Eden84/32/kos/2.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja teza
Mahtuuko vielä mukaan? Täälläkin seurattu ketjua taustalla jonkin aikaa, mutta tuntunut niin ratkaisevalta askeleelta liittyä mukaan... Toista lasta odotellaan. Esikoinen pian 2-vuotias, ja tullut meille adoption kautta 2kk ikäisenä pitkän odotuksen jälkeen.:love: Tämä toinen vauva saanut alkunsa ivf-hoidoilla ns. helposti, 1.ivf 1. pas, jos jollekin termit jotain sanoo ;) Koskaan aiemmin en ole ollut raskaana, vaikka ehkäisyä ei olla käytetty kymmeneen vuoteen.
Oireita on ollut jonkin verran, viikot 7-9 oli pahoinvoinnin suhteen lamaannuttavia. En oksentanut usein, mutta ympäri vuorokauden oli järkyttävän paha olo. Nyt 9-viikon lopulla helpotti, ja olen voinut jopa aamukahvia nauttia. Rinnat ovat lievästi arat ja miehen mielestä saaneet kokoa. Yöunet ovat todella katkonaisia nälän ja vessakäyntien takia, ja on ollut vaikeuksia saada aamuyöllä uudelleen unta. Muuten melko normaali olo.
Ar-ultrassa käytiin viikolla 7+6, siellä oli kaikki hienosti. Neuvolassa ollaan myös jo käyty. Nyt odotellaan aikaa np-ultraan.

Eden84 10+0

8.2/Eden84/32/kos/2.
Voi miten koskettava tämä sinun avaus! :love: Ihan meinaa tippa tulla silmään.
 
En kestä yhtään jääkaapin hajua. Mikä ihme siinä on. Ei siellä edes ole mitään mikä voisi haista mutta silti. Heti meinaa oksu lentää. Ja kun olen hengittämättä niin sitten alkaa heikottaa sen takia. On se vaikeaa:LOL:

Mulla oksu lentää suunnilleen joka toinen päivä. Tai sitten kaksi päivää putkeen ja sit yksi vapaapäivä :sick: mutta joka kerta sen jälkeen hoen "se on hyvä asia. Se on hyvä asia".

Mulle tuli tänään ihan olo että mitäs jos onkin kaksi vauvaa. Kun masu kasvaa ja nyt vasta 7+6. Vaikka se taitaa ollakin vaan turvotusta mutta silti. :ROFLMAO:
 
Mä olen pari kertaa ostanut alkoholittoman Happy Joen esim. juhannuksena, mutta jäänyt vielä odottelemaan juomista. En ole oikein koskaan ollut saunajuomien juoja, joten ei olekaan ollut tarvetta korvata sitä alkoholittomalla.

Täällä halut kanssa normaalia heikommat, johtuen varmaan jatkuvasta väsymyksestä ja myös siitä että ollaan oltu jatkuvasti reissussa, anoppilassa tai mökillä missä muita ihmisiä :)

Eden84, tervetuloa mukaan :)
 

Yhteistyössä