Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Heips taas..ihania ultra kuulumisia muilta :love:
Hankinnoista meillä laitettu vaunut kun saatiin sellaiset ilmaiseksi ystävä pariskunnalta..ja viime viikolla käytiin miehen kanssa kirpputoreilla joista mukaan tarttui pesupunkka ja tuttipullojen desifiointilaite. Eli puuttuu vielä ööö..Kaikki muut :LOL::LOL:

Paljon piti kirjoitella, mutta ajatukset niin muualla kun tultiin juuri miehen kanssa RU:sta..Kaikki oli hyvin ja vaavi kasvaa niin kuin pitäisi ja saatiin tietää että POIKAA pukkaa :love::love::love::barefoot:

Vauvan syntymä kokoa on vaikea arvuutella kun itse olen kaksonen niiin oma syntymäpainoni oli 2350g ja siskoni 2650g. Mieheni on ollut kuulemma pienikokoinen (jotain 3200g).

Sain myös vihdoin ja viimein tietää tänään yhdistelmäkokeiden tulokset :mad: eli down riski oli 1:100 000 eli minimaalinen.

Meillä pitäisi olla vielä yksi ultra rv 37 tienoilla jos ei mitään uutta ilmaannu omassa raskaudessa eli kolme ultraa talo tarjoaa :)

Toukka Rv 21+3
 
Meilläpäin ei enää ultrata. Mutta aiomme mennä vielä omakustanteisesti 4d-ultraan. Todennäköisesti tämä on vika kerta, kun olen raskaana (miehen mielipide :)), joten haluan nyt vielä kokea tuon ultran. Ja kun masukuvien ottaminen on jäänyt mitättömäksi nyt tässä raskaudessa, niin korvatkoon se 4d-ultra sitä. Esikoisen kohdall otin masukuvan joka viikko, nyt viikkoon 22 mennessä olen ottanut 2 kuvaa :oops:

Outoa, kuinka nyt kun istukka on takana, tunnen liikkeitä tosi paljon enemmän, kuin esikoisen kohdalla. Mutta kiva, että pääsin kokemaan tämänkin :) Hurja meno ja myllerrys :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Boomkaa
Kiitos kommenteista liittyen ultriin ja lääkärikäynteihin. Nämäkin käytännöt vaihtelee niin kovin paljon eri paikkakunnilla :rolleyes:

Olipa ihana aamu kun oli maa kuurassa. Tuli jo melkein jouluinen olo kun aamuhämärissä käveli töihin :X3:
Hain kaupasta jo glögiä, että saa viikonloppuna maistella. Lapset kysyi, että voidaanko maistella samalla yksi konvehtirasiakin karkkipäivän kunniaksi. Sopii mulle :p

Hankintoja ei onneksi tartte paljoa tehdä. Vaatetta käyn hakemassa joulun jälkeen välipäiviltä, mutta muut isommat tavarat löytyy vielä kuopuksen jäljiltä. Tutteja/tuttipulloja ei olla juuri käytetty, mutta yhdet kappaleet oon hankkinut niitä varan vuoksi. Äitiyspakkauksen mukana tulee kivasti kaikkea tarpeellista, joten niillä pärjää aika hyvin. Jättisiteitä pitää muistaa ostaa itselle..jälkivuoto oli viimeksi tosi kova ja siteitä sai vaihtaa parin tunnin välein. Ja liivinsuojia maidon nousua varten, senkin määrä yllättää joka kerta :D

Lapsille tärkeä asia on etsiä tulevalle vauvalle pehmoinen soiva unilelu. Sellainen on jokaisella oma ja oon sen säästänyt vauva-ajasta muistoksi :love:

Omat vaatteet ahdistaa päällä. Pitänee käydä ostamasa äitiysvaatetta, ne kun ehdin laittaa kierrätykseen kun oli tarkoitus ettei enempää lapsia tuu. Colleget ja löysä paita on mennyt töissä hyvin, mutta nyt vatsa alkaa olla sen kokoinen, että tarttee ehdottomasti löysät mammahousut :ROFLMAO:

BoomKaa ja papunen rv 21+5
 
Ainiin ja isänpäivästä.. meillä tehdään kans kakkua (lapset haluaa tehdä jo suurimmaksi osaksi itse).
Annan kukkia (ilahduttavat myös mua:X3:) sekä jotain lempikarkkia. Esikoinen tekee kortin/askartelun koulussa ja nuorempi kerhossa. Itse oon antanut mm. muumimukin, hyvän aftershaven/hajuveden tai jotain muuta tarpeellista. Viimeksi oli ihan riemuissaan lempidödöstä (Hugo boss) ja da capo suklaa-rasiasta. Käytännön mies ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Ihania ultrakuulumisia taas!

Meillä oli myös RU ja vauhdikas poika tuolla masussa myllertää. <3 Painoarvio oli 377g ja ns. kaikki kunnossa.
En ole kertonut odotuksesta juuri kenellekään. Tosin ei tuota vatsaa voi enää olla huomaamatta, mutta onneksi mitään kommentteja ei ole tullut. Kävin myös pelkopolilla vähän aikaa sitten ja kyllä se kertomisen kynnys varmaan jollain tapaa liittyy tulevaan synnytykseen. Minun on mahdottoman vaikea kuvitella meneväni sairaalaan vapaaehtoisesti... Jos sairaala olisi lähempänä, suunnittelisin jo täyttä häkää kotisynnytystä. Nyt olen pattitilanteessa.

Hankintoja ei ole tehty yhden ainutta, sillä vanhemmilta lapsilta on varastossa vaikka mitä. Tässä on vielä niin pitkä aika h-hetkeen, että en pidä mitään kiirettä varaston tonkimisen kanssa. Täytyy tehdä inventaario sitten loppumetreillä. Jos tämä murunen sattuisi saapumaan etuajassa, ei noista olemassa olevista vaatteista esimerkiksi ole mitään iloa, vaan kaupoille olisi lähdettävä. Sänky on (patja yms kylläkin puuttuu), mutta koska aiemmatkin lapsoset ovat päätyneet perhepetiin, on vaikea kuvitella vauvan sänkyä muuna kuin söpönä koristeena huoneen nurkassa, johon pikkuisen voi hetkeksi laskea. :whistle: Vaunut löytyy, kantoliina on käyttövalmiina ja vaippoja saa kaupasta. Kestoja on jonkinlainen kasa kertynyt vuosien varrella, jos niiden kanssa haluaa ruveta pelaamaan. Villavaippahousut kyllä olisivat vuodenaikaa ajatellen tosi kätevät. Tuttipulloja on muutama, mutta taitavat olla kaikki siirtyneet karitsakäyttöön. Jos minulle sattuu jotain kamalaa ja pakkaseen lypsetty maito loppuu (tapana lypsää jonkin verran hätävaraa synnytyksen jälkeen kun rinnat ovat täpötäynnä), kaupasta saa haettua pulloja ja korviketta. Se oleellisin hankinta lienee uusi kantokoppa ja telakka, muttei niilläkään vielä mikään hätä ole.

Vuohenkello ja pikkuinen 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Wuf ja Babez74
Heippa pitkästä aikaa!

Pakko on tulla tänne kysymään, että onko teillä vauvan hurjimmat liikesarjat tuntuneet kipeiltä? Mie olin ihan liikuntakyvytön eilen illalla, kun sisäelimet otti niin rankasti osumaa. En oikein tiedä, mitkä näistä kivuista on tavallisia raskauteen kuuluvia kipuja ja mitkä on endometrioosista johtuvia kipuja. Jotkut on selvästi liitoskipuja, mut sit on näitä muita. Kaikkia kipuja en halua jäädä edes tunnustelemaan, koska pelottaa et sit elämä menee yhdeksi kipujen tiedostamiseksi. Se taas ei ole kovin kivaa, koska niille kivuille ei voi oikein mitään tehdä.

Kävin viime viikolla yhden yön makoilemassa synnärin tarkkailuhuoneessa kipujen ja supistelujen takia. Nyt on vielä viikko saikkua lepäilyä varten. Kieltämättä vähän epäilyttää, miten sitä pystyy edes kevennettyihin työtehtäviin saikun jälkeen. Sen verran kovasti on kipeä olo.

Piinamiina ja Pulla 25+0
 
Höh, täällä alkoi taas pahoinvointijakso :( kiva olla tuolla top-jaksolla, kun joka pvä melkein tekee pahaa ja oksensinkin viime viikolla kolmena aamuna.

Nytkin oksettaa eikä auta vaikka söin vähän jotain hyvää, joka vois viedä yökötystä pois.

Järjetön stressi tuon top-jakson kanssa, vielä 4 viikkoa olis jäljellä ja näytöt ottaa nyt jo paineita. Eniten jännitän sitä, että millainen arvioija on se minun näytön vastaanottaja, kun vaikuttaa vähän nipolta, vaikka onkin muuten mukavan oloinen. Ja top jakson toinen ohjaajakin on mukava. Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin ja valmistuisin.

Vauva potkii kovasti masussa ja tänään olikin eka kerta kun en enää pystynyt potkujen takia nukkumaan
 
Tsemppiä iiinasandra, ei varmasti ole mukava olla kun pahoinvointi palannut :unsure: mulla olisi kans näyttö vielä tammikuulle ja olen hieman skeptinen mahtaako siitä tulla mitään.

Onpa ikävä, että myös piinamiinalla on jo nyt kipeät oltavat. Normaalit raskauteen liittyvät vaivat on usein ohimeneviä ja helpottavat esim. levossa. Toki nämäkin on henkilökohtaisia juttuja ja riippuu paljon esim. ihmisen kivunsietokyvystä. Vauvan liikkeet saavat lisää voimaa jatkuvasti, ja mulla kipeimmin liikkeet on tuntuneet tuolta rv33 eteenpäin. Todennäköisesti sulla olo tulee kipeäksi nimenomaan alkuperäisten vaivojen vuoksi.

Mulla vauvan liikkeet pysyneet vielä mukavina, istukka vaimentaa hyvin. Vauva vaan viihtyy ihan alhaalla mikä tekee kovaa painetta virtsarakolle...vessassa saa rampata usein ja tuntuu, että pienenkin potkun vuoksi pitää päästä HETI vessaan. Autolla ajaminen on aika haasteellista :cautious:

Viikonloppuna oli taas jäätävä päänsärky. Heräsin siihen vielä viime yönä, mutta tänään on olo ollut ihan hyvä. Viikko olisi seuraavaan neuvolaan, niin näkee onko kaikki arvot kuosissa. Rakenneultra-käynnillä ei otettu mitään arvoja, joten viime kerrasta on yli kuukausi aikaa.

Mietin, että jaksaisiko alkaa loman kunniaksi pesemään ikkunoita vai leipomaan korvapuusteja. Jälkimmäinen houkuttelee kieltämättä enemmän :p:LOL:

BoomKaa ja papunen rv 22+2
 
Hello,

Piinamiina, tiiän sun tuskan nuitten supparien suhteen..ite ollu nyt melkee puoltoista viikkoa niitten takia saikulla..tosi ärsyttävää ku jo tässä vaiheessa. Voimia sulle!

Tosiaan tänään kävi lääkärin luona supistelujen takia ja saikku sai jatkoa, 4 viikkoa kirjotti nyt ja sitten ois kontrollikäynti..paikat oli pehmentyny ja kohdunkaula lyhentyny..

Mulla ois itellä viel haave et pääsisin takas töihin:) lääkäri lupas et jos nyt saikun aikana ei tapahu muutoksia niin saan käyä viel koittaa työntekoa mutta epäili suuresti mun töihin paluuta..

Vauveli oli hienosti kiriny kasvussa ja oli nyt enää vaan pari päivää pienempi viikkoohin nähen:)

Mami94 ja sintti rv 23+2
 
iinasandra täällä myös pahoinvointi tullu takas kuvioihin, ei todellakaan kiva :( etoo kokoajan ja oksentanu oon monena päivänä. Sama juttu mulla on ollu kaikissa raskauksissa, oksennan ekat viikot, sit hetkeksi helpottaa kunnes alkaa taas ja voin pahoin/oksentelen ihan loppuun asti.

Mullakin vauva tuntuu tykkäävän potkiskella tuonne rakon suunnalle ja usein tuntuu että potkun seurauksena lirahtaa pissat housuun :oops: veskissä pitää juosta jatkuvasti yötä päivää.

Muutenkin yöuni alkaa olla heikkoa... Nukahdan illalla hyvin (yleensä 22-23 aikaan ) ja nukun makeasti, vaikka vessassakin joutuu käymään niin uni tulee heti uudestaan, mutta loppuu siinä aamu 4 hujakoilla :( Sit vain pyörin ja yritän löytää hyvää asentoa ja torkahtelen pikku pätkiä kunnes taas herään kattomaan kelloa jne. Rasittavaa! Päästiin viikonloppuna miehen kanssa kahestaan hotelliin yöksi kun mun äiti hoiti lapsia. Oltiin oikein mielissään että saadaan olla rauhassa ja nukkuu pitkään! No mies kyllä nukkui mutta mä alotin jo 3 aikaan sen kellon kyttäämisen :eek:
 
Haasu: teillähän olikin sitten tosi rentouttava pikaloma :LOL:

Täälläkin on vähän vaikea nukahtaa uudestaan, jos kuopus herättää tai pitää käydä vessassa yöllä. Kun viimein nukahtaa, niin aamusta voisin vanua sängyssä vaikka kuinka pitkään :cautious:

Eilen pääsi vaihteeksi sellainen itkukohtaus, ettei mitään rajaa. Helpotti välittömästi sen jälkeen, mutta olo oli tosi hömelö kun pillittää pikkulapsen lailla pesuhuoneen lattialla :unsure:

Jospa tänään olis parempi päivä (omalta osalta). Vauva on myllännyt aamusta asti, mikä on ihan mukavaa. Tähän asti kun touhuaminen on ollut iltapainotteista. Huomaa, että vauva kasvaa ja jaksaa olla pidempiä jaksoja hereillä :love:

Tänään jatketaan siivousurakkaa, ei jää ihan kaikki kaappien tyhjentämiset sitten joulun alle (y)

BoomKaa ja papunen 22+3
 
Wuf
mulla ei vauvan liikkuminen koskaan oo vaikeuttanut nukkumista mutta vessassa käyn moneen kertaan ja kuopus heräilee vielä muutaman kerran yössä joten vähillä unilla mennään täälläkin :confused:

mulla olis nyt 17.11. pelkopoli aika, koska haluan ehdottomasti käynnistyksen viimeistään laskettunapäivänä. Syynä tähän on se, että molemmilla lapsilla ollut reilun kokoinen pää ja varsinkin kuopuksen kohdalla teki todella tiukkaa kun py oli 38,5cm ja pää tuli vinossa :eek: tähän lisänä matala syke jolloin imukupilla herra vedettiin 6min ulos. Ja molemmat ovat menneet yli ajalle esikko 41+3 ja kuopus käynnistettiin 42+0... joten tuskin tämäkään aiemmin ulos tulisi:unsure:

wuf ja poju 22+4
 
Tsemppiä kaikille jotka taistelevat erinäisten vaivojen kanssa!!
Itsellä vointi aivan loistava, nyt kun rautakuurikin on aloitettu:D Vieläkin olen sitä mieltä että voisin olla aina raskaana. Vähän selkää jomottelee ja harjoitussupparit kiusailee, mutta kuuluu asiaan, about 15 viikkoa ja sitte loppuu (y)

Nukkuminen täälläkin vähän haastavaa, liekö sitten luontoäiti tekee tehtäväänsä ja harjoituttaa jo yöllisiä heräämisiäo_O Vessassa saa ravata usein toki, ja joka reissun jälkeen tyttö virkistyy ja aloittaa oman rumbansa masussa:barefoot:

Kelalta tuli äsken viesti, että äitiyspakkaus on noudettavissa, jipii!! :D(y) en malttais odottaa töistä pääsyä :p

Äippä ja pirpana rv 25+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Hei taas kaikille! Aika menee nopsaan ja toisaalta niin hitaasti. Tuntuu että ru olisi ollut ihan hetki sitten, mutta onhan siitäkin jo jokunen viikko aikaa.

Paljon voimia ja jaksamista piinamiina, iinasandra ja haasu kipujen, pahoinvointien ym. kanssa!

Täällä vointi edelleen ollut oikein hyvä, huomaan myös viihtyväni raskaana. Maha ottanut nyt kasvuspurttia ja selvästi näkyvillä. Heräsin myös tässä kohtaa raskautta siihen, että kroppa täytyy pitää kunnossa. En ole huolissani kiloista, vaan omasta voinnista ja toimintakyvystä synnytyksen jälkeen. Päätin, että 3-4 krt viikossa pitää urheilla, vaikka hyötyliikuntaa arkeen mahtuukin. Eihän sitäkään tiedä, kuinka kauan hyvä vointi jatkuu.

Hankinnoista, jotain vaatetta saatu tai ostettu kirpparilta, päätin ettei itse osteta enempää kun ä-pakkauksesta tulee paljon. Hankitaan sit synnyttyä lisää jos tarvii, mut inhoan jos on liikaa tavaraa. Saatiin yhdeltä kaverilta kauhea kasa "kamaa", käyn ne läpi ja heitän pois/ laitan kiertoon kaiken mikä ei tunnu olennaiselta. Vaunuja en ole edes miettinyt, kaukalo ostetaan toiselta kaverilta. Kantoliina tai reppu on ainoa mikä pitää ehdottomasti hankkia, kun mun täytyy saada eläimet hoidettua myös vauvan kanssa.

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin pitkin päivää, mutta eivät ole kovin voimakkaita, istukka edessä. Toistaiseksi tuntuu vain ihanalta kun vauva liikkuu ♡

Metsäminttu 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Babez74
Heipsan kaikille. Perjantaina oli toinen rakenneultra. Nyt saatiin kaikki mitattua. Muuten oli kasvu viikkojen kanssa yksiin mutta pään koko vastasi viikkoa pienempää. Lääkäri lohdutteli että ei tarvitse asian kanssa stressailla. Pään mallin on vaikuttaa kuulemma niihin mittoihin, en sit tiedä.. Kasvukontrolliin laittoi kuitenkin ajan mutta vasta joulukuulle. Energinen pakkaus näytti mahassa olevan ja lääkäri näytti ultralla vielä 4D kuvaa vauvasta 2D:n lisäksi. Olihan se jännä nähdä. Sukupuolta ei lääkäri lähtenyt arvioimaan kun vauveli veti siellä kuperkeikkaa. :D Potkut tuntuvat jo ajoittain, on se vaan jännää. :love: Kavereiden kautta olen saanut tavaroita ja muutamia vaatteita myös. Ei oikein tiedä mitä pitäisi ostaa :D:p
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Tsemppiä vaivojen kanssa painiville!

Omaan vaivalistaan kuuluu vain harjoitussupparit vaihtelevan ahkerasti ja sitten tuo selkä. Selkä tuntuu olevan yhteydessä harjoitussuppareiden määrään. Kun ruoto on kunnossa, suppareita on vähemmän (ja vessassa ravaamista), mutta selän pettäessä ei toimi oikein mikään kunnolla. Verenpaineet droppailee ja tulee muutakin krenkkaa. Kuitenkin edelliseen odotukseen verrattuna asiat ovat melko kivalla mallilla. Silloin meni valitettavan usein konttaamishommiksi selän ja paineiden takia.

Liikuntaharrastuksille ei ole ollut aikaa, yhtään. Hyötyliikunnalla mennään (koti- ja navettahommat) + hiukan olen koittanut tehdä sellaisia "jumppaliikkeitä", jotka auttavat selviämään selän kanssa. Yliliikkuvuus on siitä haasteellinen ominaisuus, että pahenee raskauden edetessä elastisuuden kasvaessa. Onneksi asenne auttaa; tietää mitä tuleman pitää ja osaa iloita jos vaikka tällä kertaa pääsisi hiukan aiempaa helpommalla. :)

Pelkopolille on vielä toinen aika varattuna tammikuussa. Sovittiin, että perun sen, jos en tunne tarvetta. Eka käynti oli ihan ok juttu. Tosin mitään konkreettista apua tilanteeseeni en saanut, mutta tulipahan puhuttua edelliset synnytykset läpi ja saatua vahvistus muutamille olettamuksille. Haasteellista tässä avunsaannissa on, ettei kukaan oikeasti voi tehdä tälle "sairaalapelolle" mitään. Jos vauvalla tai minulla olisi jokin hätä, menisin sairaalaan koska se olisi ainoa järkevä vaihtoehto hengissäsäilymisen kannalta. Jos kuitenkin raskausaika menee ilman sen kummempia ongelmia, synnytys sairaalan ulkopuolella on itseasiassa turvallisempaa kuin sairaalassa. Toki synnytyksissä tapahtuu yllättäviä käänteitä ja siksi kotisynnytys tunnin ajomatkan päässä ei ole hyvältä tuntuva ajatus sekään. Rakenneultrassa kätilö ehdotti jos olisin pyytänyt lääkäriltä sovittua käynnistystä, mutta vähänpä tiesi pelkopolikäynnin syistä; käynnistys menisi melkein siihen pahimpien pelkojen kategoriaan. Joutuisin sairaalaan hoitohenkilökunnan armoille ja synnytys olisi suurella todennäköisyydellä toimenpidettä toisensa perään. Jos esim. pelkäisin aiempien nopeiden synnytysten vuoksi etten ehdi sairaalaan riittävän ajoissa saadakseni kivunlievitystä, käynnistys olisi varmaan aivan hyvä vaihtoehto. Minä lähinnä pelkään ehtiväni sairaalaan.:whistle: Pelkopolin kätilö sanoi, että kannattaa lähteä sairaalaan heti kun yhtään tuntuu synnytyksen olevan lähellä. Vaikkakin olisi turha reissu. Sisälle ovista kun ei ole pakko tulla ennen kun siltä itsestä tuntuu, mutta jos olisi "hyvissä ajoin", voisi kenties olla helpompaa löytää turvallinen olotila sairaalassa. Täytyy haudutella asiaa...
 
Laskettu aika helmikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon
Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi
Tiedot ja tietojen päivitykset mielellään jollain värillä korostettuna, jotta päivitykset on helpompi bongata keskustelun lomasta



~ Helmikuun helmet 2017 ~

24.1.
Karkkipallero / 34 / OYS / 3.

30.1.
luppelo / 27 / OYS / 2.
tuba factor / - / - / 2.

31.1.
oinas-84 / 32 / K-HKS / 5.
Soihtu / 31 / KOS / 2.

1.2
talviuni_ / 32 / TAYS / 2.
Talventaika / 31 / KYS /3.
haikulainen / 33 / PHKS / 1.

2.2

Zane / 25 / K-PKS / 2.
Aino84 / 32 / - / 2.
Qwerty_ / 21 / - / 2. ja 3. kaksoset

3.2
Amiraali / 30 / TYKS / 2.
Selkkis / 36 / OAS / 3.
tiituliini83 / 33 / KOS?/ 3.

4.2

Bejpi / 30 / K-HKS / 3.
Mariii / 25 / HUS / 2.
Töppönen_ / 28 / OYS / 3.

5.2
Elisia / - / - / 3.
Von Puudelsson / 28 / OYS / 1.
Ouska90 / 26 / KYS / 1.
Murmis77 / 39 / OAS / 4.

6.2
mansikkainen123 / 32 / - / 1.
nonna- / 26 / KOKS / 1.
Boboo / - / - / - /
piinamiina / 34 / EKKS / 1. *tyttöveikkaus*
VarrTi / 22 / LKS / 2.
anni1985 / - / - / 2.
kesäyllätys / 28 / - / 2.
Hilla1 / 26v / K-SKS / 1.

7.2

Pihakeinu / 30 / - / 2.
Omppunen1 / 23 / SEKS / 1.
Popcorn78 / 38 / KOS / 3.

8.2
Amanda2105 / 27 / HUS / 1.
Eden84 / 32 / KOS / 2.

9.2
Hautomo76 / 40 / - / 2.
Leijjjona / 21 / - / 1.
soihtu. / 31 / KOS / 2.
Maisa85 / - / KOKS / 2.
m4ikki / 25 / TAYS / 2.

10.2
Biliga / 32 / KYS / 2.

11.2
Nannaa_ / 18 / PHKS / 1.
_miimi_ / 27 / HUS / 2.
Tantsu / 25 / K-SKS / 2.
naeli / 27 / HYS / 2.
Mylove93 / 23 / VKS / 1. *poikalupaus*

12.2
Essisihisi / - / HUS / 2.
Theran / - / - / 4.
Cicada / 25 / NKL tai KOS / 1.

13.2

Maikkki / 28 / SATKS / 2.
Teddybear82 / 33 / JS / 3.
Kachi / 34 / TAYS / 1.
CherryPie / 30 / NKL / 1.

14.2

esva / 25 / - / 1.
äippä84 / 31 / SATKS / 4. *tyttölupaus*
Jyyres / 27 / - / - /
rautalintu / 30 / SATKS / 2.
Snusmumr1ken / 27 / K-SKS / 2. lapsi

15.2
Meowmau / - / - / 2.
emja / 36 / K-SKS / 5.
paupiu / 26 / OYS / 1.
MarJukka2017 / 37 / - / 2.
Essi93 / 23 / HYS / 2.
Kaini / 23 / K-SKS / 2.
Farnilla / 32 / TYKS / 1.

16.2

Nomppeli / 25 / K-HKS / 3.
Ssaara / 24 / PHKS / 1.
Tiitu85 / 30 / MKS / 2.

17.2
Auriga / 29 / TYKS / 1.
Aluut90 / 25 / PHKS / 1.
millismollis / 29 / KOS / 3.

18.2

Pumbuliini / 25 / TYKS / 2.
Välke / 34 / OYS / 3.
Metsäminttu / 28 / TYKS / 1.
Nupu1 / 20 / KYS / 1.
Moonligh-80 / 36 / ulkomailla / 3.
Mami94/22v./OAS/2. lapsi

19.2

Rukkapeikko / 27 / TAYS / 2.
haasu / 29 / OYS / 3.

20.2
minsulam / 26 / SEKS / 1.

21.2

22.2

Nete / 31 / K-PKS / 3.
Vagabonda / 37 / ulkomailla / 1. *tyttölupaus*
Hannaval / 31 / K-SKS / 6. lapsi
CeNedra/33/TAYS/1.

23.2
PAMPULI / - / KOS / 2.
Lillilotta / 29 / SATKS / 2.
teza/ LKS/ 1.

24.2
Wuf / 31 / HYS / 3.
Vadelmasuukko / 25 / KOKS / 1.
jadalia / - / TAYS / 1.
emeleia / 36 / TYKS / 4.
Babez74 / 42 / - / 1.

25.2

BoomKaa / 29 / OYS tai OAS / 4.

26.2

talvituuli / - / MKS / 2.
damys / 26 / K-HKS / 4.
Bettinah / 24 / - / 2.
Kerttu89 / 27 / ulkomailla / 1.
Piikuliinu/33/OYS/4.lapsi

27.2

Iinasandra / 24 / SATKS / 2.
Rosuliina / 34 / - / 2.
Mustikk4 / 28 / TAYS / 1.
Maria1985 / 30 / L-PKS / 1.
Sadovsky / 29 / KOS / 1. (2.)

28.2

1.3

hipsuli90 / 26 / KYS / 1.

2.3.
Katjux / 38 / K-HKS / 3.

4.3
Vuohenkello / - / SATKS / 4.

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Annamai / 29 / TYKS / 2.

** yht. 101 odottajaa **

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
elokuu
heinäkuu
touko-kesäkuu
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Ihania ultra-kuulumisia täällä:love:.
Meillä oli RU viime viikolla, kaikki pienellä kunnossa. Painoarvio 488g...saa nähä kuin iso vauveli meille on tulossa:love:. Kaks nuorinta on painaneet yli 4kg syntyissään, esikoinen hieman alle 4kg. Eli varmaan samaa painoluokkaa tulee tämäkin vauveli olemaan:whistle:.
Ikävää, että osalla on huonovointisuus palannut takaisin. Tsemppiä teille, jotka kärsii pahoinvoinnista(y)!
Itelläni on muutoin olo ihan ok, mutta supistuksia on aika paljon ja verenpaineet matalat. Olen joutunut olemaan töistä pois, vaikka ite sinne haluaisinkin. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, etten voi töitä näillä paineilla tehdä vaarantamatta vauvaa. Joten nyt vaan olen kotosalla ja nautin. En oo muissa raskauksissa joutunut olemaan saikulla tässä vaiheessa, joten tuntuu tosi oudolta. Mutta mitäpä sitä ei vauvan eteen tekis, lyhyt aikahan tämä on elämässä. Töitä ehtii tehä taas äitiysloman jälkeen.
Oon kuitenkin voinut käydä kävelylenkkeillä, jotka piristää ihan hulluna. Mutta oon kyllä huomannut, että kun on kotona, niin keittiön kaappeja tulee koluttua yhtenään ja syötyä:unsure:. Paino on noussut sen 10 kgo_O ja lisää tulee koko ajan. Ehkä pitäs joku suklaapala jättää syömättä.

Hankinnoista on täällä ollut puhetta. Meillä on kaikki valmiina varastossa. Ei oikeestaan tarvitse mitään ostaa (no, ehkä kuitenkin joku uus vaate:whistle:), kun kaikki ollaan toisilta säästetty.
Hyvää loppuviikkoa kaikille:love:.

-Piikuliinu ja vauveli 22+4
 
Täällä selkä juilii ajoittain ja oikeaa jalkaa särkee. .. Tuntuu välillä oikein semmosta iskias tyyppistä kipua. Toivottavasti ei ylly tai en tiedä miten enää pärjään kuopuksen kans! Nyt kun näyttää vielä olevan oikein viimesen päälle "sylivauva vaihe " neidillä menossa ja mulla selkä ei tosta nostelusta tykkää nyt ollenkaan :(

Vauveli mylttäsi tänä aamuna ihan urakalla tuolla massussa ja sit päivällä tunsin oikein napakoita potkuja keskellä mahaa navan yläpuolella! Ihan uusi tunne siinä kohtaa, aivan kuin olis pikkuruinen kantapää osunu aina :love: Mietin että olisko ihan jo kääntyny pää alaspäin? Nyt illalla on taas ollut melkoinen myllerrys massussa kyllä ja potkuja tuntuisi osuvan ihan joka suuntaan. .. ja tokihan vielä näillä viikoilla helposti kääntyileekin vaikka miten päin. Kuopus kääntyi joskus rv28 ja siinä pysyi loppuun asti.:)

haasu rv 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Haasu: Tokihan nuo vielä mylläävät masussa miten sattuu :D Meillä tyttö oli viime ultrassa kyllä raivotarjonnassa :) ja saisi pysyäkkin.. Kuopuksesta todettiin selkeä rt vasta viikolla 36 ja olin jo ehtinyt kuulla kauhutarinoita noista kääntämisyrityksistä :O Onneksi ei sitä sitte tarvittu!
Äippäpakkausta olen nyt vkonlopun hypistellyt, ja on se vaan tarpeellinen ja monipuolinen boksi, ja ah! Mielestäni niiiin poikamainen :D mutta tokihan tytsynki voi sinisiin pukea :)

Äippä ja pirpana 24+5
 
Heipä hei pitkästä aikaa :)

Olen hakenut äitiyspakkausta tällä viikolla. Odotan jo pian sitä saapuvaksi :D mulla oli neuvolassa sf-mitta korkeampi kuin rajat haluaisi. Menen siis parin viikon päästä uudestaan mittaamaan. Onko muilla ollut?

Tänään jo 23+0 eli 24! Hui kun aika menee nopeasti. Juuri tossa mietiskelin että kohta tulee taas ikävä masua :D muistuttakaa tästä sitten kun oon viikolla 41+5 :D
 
Sateista maanantaita Kreikasta! Täällä alkaa kesäsesonki lähentyä loppuaan ja mulla loppuu VIHDOINKIN tämä työrääkki. Sitten alkaakin talviloma, jolta siirryn jouhevasti äitiyslomalle. Pääsen viikon päästä taas Suomeen käymään, tällä kertaa melkein kolmeksi viikoksi.

Hankinnoista: Me päädyttiin ostamaan käytettynä Mooses-koppa, joka toivottavasti riittää vauvan sängyksi ainakin puoleksi vuodeksi. Koppaa on helppo liikutella ja siinä on kivat "keinujalat". Samalta myyjältä ostin imetystyynyn, joka on nyt ollut myös yökäytössä. En varmaan enää osaisi/pystyisi nukkumaan ilman sitä!
Ollaan jonkin verran katseltu vaunuja. Täällä on vähän eri vaatimukset kuin Suomessa. Jalkakäytäviä on niukanlaisesti ja vaunujen pitäisi olla tosi ketterät. Olen nyt alkanut huomata kuinka epälapsiystävällistä täällä on kulkea! Autot parkkeeraa miten sattuu, jalkakäytävät ovat kapeita ja niiden keskellä kasvaa puita tai on roskasäiliöitä. Ja mä kun todellakin haluan lähteä kärrylenkeille!

Urheilusta: Aikaa on ollut lähinnä hyötyliikuntaan. Puolen tunnin kävelylenkki aamuin illoin bussiasemalle. Kävin osteopaatilla ja sain jotain jumppaliikkeitä ja hän laittoi lonkat paikoilleen. Olen aina ollut super-jumissa ja vaikka nyt on oikein hyvä olo, pelkään että en jossain vaiheessa enää pääse sängystä ylös. :D

Mukavaa alkavaa marraskuuta kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Boomkaa
Tänään oli neuvola, ja mä en enää kyllä tiiä että mitä ajattelisin tästä meidän sijaisesta :rolleyes: Ihan ok tyyppi, mutta niin epävarma/hidas touhuissaan, että mietin kehtaako sille sanoa, että mitä seuraavaksi pitäis tehdä.
Paineet ok (118/70) ja pissa puhdas. Sokerirasitus kuitenkin määrättiin (jälleen), koska mun papalla on diabetes. Sinne siis parin viikon päästä :cautious: Vauvan sykkeitä ei meinannut saada kuuluviin, mutta kun löytyi niin jumpsutteli vaihtelevasti 120-140 välillä vauvan liikkuessa reippaasti.
Sf-mitaksi sai huiman 25cm. Oli tosin siinä tilanteessa todella epävarma eikä edes painanut kunnolla vatsan yläreunaa etsiessä kohtua, joten epäilen kyllä ihan mittavirheeksi. Painoa mulle on tullut nyt 12kg, joka on myös osin turvotusta.
Terkka oli jo sanomassa mulle heippaa, kun kysäisin, että voisiko ottaa vielä hemoglobiinin kun sitä ei ole mitattu tässä raskaudessa kuin ihan alussa (rv4). Oli hieman hämillään, sanoen että "no jos musta tuntuu siltä niin voi kai sen ottaa". Olikin tippunut alkuraskauden 135:stä ollen enää 106. Siihen sanoi, että raja on kyllä 100, mutta kai rautaa voi alkaa jo käyttämään, jos siltä tuntuu. Mä kun luulin, että rautaa aletan syödä ennaltaehkäisevästi, jos näyttää, että arvot laskevat eikä vasta kun on jo ihan aneeminen o_O
Harjoitussupistuksiin totesi puolestaan, että onpa ikävää kun mainitsin, että niitä tulee jo pitkin päivää. Kun kysyin, että mitä teen jos alkaa olla vaikea olla töissä, niin ei osannut sanoa. Kysyin, että varataanko neuvolalääkäri vai mitä, niin ihmetteli, että miksi, sairaslomaa vartenko? Lähinnä nyt ajattelin kohdunsuun tarkistamista, että osaa sitten ottaa rauhallisemmin tarpeen vaatiessa. Siinä tuumasi, että no onhan se neuvolalääkäri sitten rv 35-36 viikoilla, jos on tarvetta.

Sellainen käynti tällä kertaa. Siinä olikin ihan tarpeeksi mulle. ei tee kovin pian mieli uudestaan :whistle: Anteeksi vuodatus, mutta mulla jäi sen verran paska maku suuhun käynnistä, että piti johonkin purkaa :devil:

Bettinah: terkka sai superison mitan mun vatsalle, mutta epäili tehneensä mittavirheen. Tuumasi vain, että seurataanpa sitä ja katsotaan onko ensi kerralla kuinka paljon :D

Wuf: jopas sulla on ollut hurjia synnytyskokemuksia :confused: Toivottavasti tämä sujuu helpommin!

teza: hienoa, että saitte loputkin mitat otettua. Ja ihan hyvähän tuolla ultrassa on käydä kontroilloimassa kasvua, saatte nähdä vauvan pian uudestaan :love:


Ihanaa alkavaa marraskuuta kaikille!! Pitää käydä myöhemmin kommentoimassa lisää muidenkin kuulumisia. Nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla töihin :)

BoomKaa ja papunen rv 23+2
 
Wuf
Boomkaa jopas on ollut sijainen:( Mulla on lähes koko raskauden ajan sijainen kun oma terkka on vuorotteluvapaalla, mutta onneksi sattui fiksu tapaus ja on aiemmin toiminut kättärillä kätilönäkin (y) Esikoisen aikaan mulle oli useita eri sijaisia ja suurin osa just tollasia epävarmoja. Ei kyl ollut yhtään kiva kun esikkoa ootti enkä paljoo mistään tiennyt eikä terkkarit osannu vastailla kysymyksiin...

Hankinnoista vielä se, että oon nyt kovasti miettinyt olisiko kuitenkin tarpeen ostaa tuplavaunut. Kuopus kun tykkää matkustaa rattaissa ja nukahtaakin niihin herkästi jos ollaan päikkäriaikaan liikkeellä. En kyllä millään haluaisi luopua tän hetken vaunuista kun oon noista Brion Smileistä tykännyt kovasti ja kun on koko setti samaa joten toimii myös travel systeminä... ikäeroahan nuorimmille tulee 2v joten ei luultavasti enään kauaa kuopuskaan vaunuissa viihdy, mutta tää on nyt kovassa mietinnässä

Wuf ja poju 23+4
 
Boomkaa: On kyllä inhottavaa joutua "einiinmukavalle"- sijaiselle :unsure:

Hb: Tuohon lisäraudan aloittamiseen ei kaiketi ole mitään yleispätevää sääntöä. Riippunee pitkälti äidin voinnista/tuntemuksista. 110 on kai jonkinsortin anemian raja raskaana oleville, muttei mitenkään vielä sikiölle haitallinen:) Itse olen popsinut rautaa tosin jo 3 viikkoa, kun silloin jo hb:t oli 102..ja järjetön väsymys ja huimaus. Vatsa vaan ei kovin kiitä tuosta rautalääkityksestä :poop:
Paino edelleen samoissa lukemissa kuin ennen raskautta(y)
Sokerirasitus tehty tänään, ja se on onneksi kunnossa!!

Tänään poksuu taas; rv25+0 :barefoot:(y)
Kyllä vaan aika meneekin nopsaan, kohta on jo tuhisija sylissä :love:

Meillä on kaikki hankinnat vauvaa varten valmiina, pinnasänkykin nököttää makuuhuoneessa, vain vauva puuttuu :D
 

Yhteistyössä