*Helmikuun helmet 2017*

Voimia ja pahoittelut Sonaralle :( kenenkään ei tarvis joutua kokemaan keskenmenoa. Toivottavasti teillä hoidoista sit tärppäis <3

Täällä on nyt ollu selvästi vähän enemmän kuvotusta ja tunnetta, et pitäs syyä mahd usein.. Lisäksi hajut ällöttää ja pahasti!!! tekis mieli juosta karkuun aina jos joutuu oleen jonku vieres, jolla on hajuvettä/partavettä/tuoksuu mille tahansa.. :D

luppelo 6+0
 
Täällä ilmoittautuisi myös mukaan vkolla 5+1, LA 6.2 / 32v/ - /1 lapsi. Ensimmäinen vahva plussa tuli 4+2 RFSU:n herkällä, ja CB digillä 4+4 pomppasi näyttämään 3+ :eek: (onko oikeesti normaalia näin aikaisin?). Ovis on täytynyt olla vkon 2 alkupuolella... 4+5 kävin jo gynen ultrassa toteamassa raskauden, mutta ultrassa näkyi vain raskauspussi, joka oli kooltaan 10cm (onkohan tää ok viikkoihin nähden? oon yrittäny aika aktiivisesti googlailla asiaa :geek:) , ei siis mitään sen sisällä. Seuraava gyne on 2 viikon päästä (voin käyttää YTHS:n gyneä, joka on tosi edullinen :whistle: tosi aika kahjo tyyppi kyseessä :LOL: mut on niin raskausmyönteinen, että ihan innolla on tässä mukana). Gynen mukaan silloin pitäisi näkyä onko raskaus edennyt vai onko raskaus keskeytynyt. Neuvolaa en ole vielä varannut, aattelin vasta ton seuraavan gynen jälkeen, joka on siis rv 7+1.

Oireet alkoi jo ennen plussaa normi pms-oireilla, eli pään kolotusta, hartiajumia yms. Rinnat oli arat kuten joskus muulloinkin ennen menkkoja, tällä kertaa kuitenkin sivuilta ja kutitteli oudisti. Kaulaan tuli outoja ihottuman kaltasia finnejä. Valkovuoto oli muutaman päivän niukkaa, keltaista ja super-sitkeää :confused: Kun oireet jatkuivat ja menkkoja ei näkynyt niin rupesin testailemaan. Viimeviikon nippaili maha ja oli repäisykipuja, armoton päänsärky ja jano. Nyt on enää vaan painontunnetta ja pulputusta alamahassa. Ja väsyttää jo aikaisin illalla. En tiedä, että onko tää huono kun oireet on melkeen kadonnu :unsure:

Kukaan muu ei vielä tiedä paitsi miesystävä ja gyne :rolleyes:. Lapsi olisi periaatteessa tervetullut, mutta ei suunniteltu. Asutaan miesystävän kanssa ei maissa niin yksin joutuisin käymään raskauden läpi :unsure:. Mies siis haluaisi olla raskaudessa mukana, mutta välimatkan ja molempien elämäntilanteiden takia ei taida onnistua :cry: Sovittiin,että katotaan seuraavaan ultraan asti mikä on tilanne masussa ja hänellä myös aikaa miettiä, kun tuli niin shokkina tieto. Aika sekavat tunnelmat siis meillä molemmilla. Ja mulla tietty hormonit laittaa nyyhkimään ihan tyhmistäkin jutuista :rolleyes:
 
Moi kaikille! Täällä liittyisi myös uusi odottaja joukkoon! Huh miten jännältä kuulostaa :D tein myös tunnukset tätä ryhmää varten :LOL:

Summer2/ LA 7.2./ 27v /-/1.

Laskujen mukaan tänään 5+0. Ensimmäinen haalea plussa saatiin testiin eilen aamulla kun päätettiin testata kuukautisten ollessa 5 päivää myöhässä. Tänään testattu vahvempi plussa :) tämä raskaus oli meille ihan yllätys, vauvakuume on vaivannut jo pitkään mutta ihan vielä ei vauvaa osattu toivoa (ei varsinaisesti yritetty). En oikeesti tiedä miltä nyt tuntuu :eek::LOL: me ei oikeasti oltaisi toivottu tätä ihan vielä, koska tilanne on se että ensi talvi asutaan ulkomailla. Apua on vähän jännää :) ennen testejä kun menkat oli ekaa päivää myöhässä jännitin ja vähän toivoin, mutta nyt plussan tultua on vaan jotenkin tosi rauhallinen olo! Ehkä se jännitys ja into sieltä tulee :ROFLMAO:
Kukaan muu kun minä ja mies ei vielä tiedä.

Menkkakipuja on alavatsassa tuntunut viikon verran, samoin rinnat ja nännit kipeytyi jo päiviä sitten. Mulla on ihan epätodellinen olo :LOL: nytkö meistä tulee vanhemmat :love:

Mansikkainen123 ymmärrän! Täällä on osittain nyt sama tilanne, kun haluaisin mieluummin odottaa ja synnyttää Suomessa, mutta en millään haluaisi käydä tätä raskautta läpi ilman miestä :) ei auta kun ihmetellä ja puntaroida vaihtoehtoja!
 
mansikkainen123: voi vitsi, varmaan rankkaa yksin olla odotusaika! mutta onko siis vauvan syntymän jlkn mahdollista olla samassa maassa? ja hmm eikö tuo hormonien nousu ole yksilöllistä ja jos et tarkkaan tiiä oviksen ajankohtaa, nii varmaan ihan normaalia tuo digitestin aikainen 3+..? :) onpahan ainaki hormoneja erittyny :D

Tottakai oinas on tervetullut!:) iteki täällä oon vähän vääräkuulaisena, kun l.a. on jonku laskurin mukaan jo 30.1.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: mansikkainen123
Mäkin sain vkl tehtyä sen digin ja tuli raskaana 1-2 :) jeijj!!!

Pelkään koko ajan että oireet pahenee ja alan taas oksentaa, ja taas sitä et oireet loppuu ja menee kesken. :( kumpa 2kk menis äkkiä niin isoimmat riskit ois ohi.

Soitin tänään neuvolaankin, 12.7 on eka neuvola ja 1.8 ensimmäinen ultra, hui!!!

Tänään kerrottiin pojan (1v 9kk) kanssa yhessä uutinen myös mun vanhemmille ja sisaruksille! Treenattiin hulluna että osaa sanoa et hänestä tulee isoveli ja oppi hienosti mut ramppikuume iski hoohetkellä :D kaikki oli tosi ilosia kyllä <3

Voimia Sonaralle ja toivottavasti tärppäis sitte syksyllä uusiks!!!

Ei taida olla vielä fb-ryhmää! Mäki voin sellasen väsästä jonkin ajan päästä :)

Maikkki 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariiii
On muuten jännää, miten yhen kemiallisen raskauden jälkeen alkaa olla joka vatsanväänteestä varma, et kohta alkaa vuoto. Noh, toisaalta olen vähintään yhtä varma siitä, että juhannusviikolla nähdään ja kuullaan vähintään yhden sydämen jumpsutus.

Tänään on ollut odotuksista huolimatta varsin hyvä työmotivaatio. Eka viikko positiivisen testin jälkeen meni ihmetellessä, mut onneks nyt pystyy jo ajatustyöhönkin. Voi kun vointi säilyisi näin hyvänä läpi raskauden. Tänään piti pitää vain tunnin verran pahoinvointirannekkeita. (y)
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut Sonaralle!

Viikonloppu meni hurjan nopeesti enkä ennättänyt kuin iltaisin käydä pikapikaa lukemassa uusia viestejä.
Oireista sen verran, että etova olo on alkanut nostaa päätään täälläkin. Lauantaina grilliruoan yhteydessä tulikin yht'äkkiä stoppi eikä enää uponnut mikään. Iltaisin on muutenkin kehno olo, tekisi mieli syödä, mutta mikään ei oikein maistu. Lisäksi väsymystä tosiaankin on ilmoilla!
Neuvolaan pitäisi tänään ennättää soittaa ja varailla aikaa. Ajan saan varmasti kesäloman ajalle, mikä on tietysti tosi hyvä. Toivoisin että ehtisin ekan ultran käymään myös loman viime päivillä, mutta siinä ja siinä riittääkö viikot vielä silloin.

Tyyppinen ja minityyppinen 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Moikka!
Onnea odottajille!
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan, joku laskuri oli sitä mieltä, että laskettuaika olisi 31.1 mutta varmaan muuttuu helmikuuksi ultrassa.
Ajattelin varata perjantaille ajan ja käydä tsiikaamassa mitä vatsassa näkyy.
31.1/Soihtu/31/ KOS/2.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos olen tervetullut niin olen 32-vuotias neljän lapsen äiti. 5.lapsi tulossa. LA 31.1-17. K-HKS.

Jännä juttu kun kierto mulla on ollut todella epäsäännöllinen, mutta tiedän tarkalleen, että milloin tämä poju on hedelmöittynyt. 8.5 ja sen mukaan LA olisi aiemmin. Samoin viimeisimmän kierron mukaan LA olisi aiemmin. Mutta näin ne eilen ultrassa laskivat, että 31.1 olisi LA.
Plussan sain rfsu:n 2€:n testeillä siis muka vko 3+4. :D

Ja joo, joku varmaan ihmetteli, että kun puhun jo sukupuolesta...
Mulla lapset poika-tyttö-poika-tyttö.
Pojista oon oksentanut viikot 7(8)-24(25)
Tytöistä olen oksentanut vko 4-14.

Nyt viikkoja 6+0 enkä ole vielä oksentanut :D
 
Kai minäkin uskallan liittyä. Tosi varovaisin mielin, toukokuun kemiallinen kummittelee vielä.. LA 11.2., sairaalaa en osaa sanoa ja toinen lapsi.
:) ja nyt viikkoja kai 4+2

Piinamiina, mäkin ryntään joka aamu vessaan varmana siitä että vuoto on alkanut:confused: jos se pelko jossain vaiheessa helpottais sitten..
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa!

Täällä mennään aika kevyillä oireilla. Pahoinvoinnit jääneet kokonaan pois. Varasin eilen neuvolan ja nyt vaan odotellaan ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)

Mua kiinnostaisi fb-ryhmä.
 
Mua myös kiinnostaa tuo fb-ryhmä, mutta siis salainen ryhmä, ei pelkästään suljettu. Ei ole kuitenkaan aikomuksena tulla kaapista raskauden kanssa ihan lähiviikkoina tai edes lähikuukausina ja nuo suljetut ryhmät näkyy kaikille fb.n käyttäjille.

Uusille tervetuloa!
 
Mä en ole kertonut vielä kenellekään. Kaksi mun lähintä ystävää arvasivat ja kun kielsin niin inttivät niin, että oli pakko myöntää.
Mutta en halua, että vielä kukaan tietää.
Mun äiti kysyi oonko raskaana kun lopetin tupakoinnin ja mun ystävän juhlien jälkeen olin hereillä ja pirteä jo yhdeltä päivällä kun hän toi lapset kotiin. Kielsin kaiken. Kehotin hommaamaan kompassin, koska hän näyttäisi olevan kovin eksyksissä.

Siis meillä tilanne se, että mun lapset ovat jo kaikki koululaisia. Ja mä syksyllä hommasin itseni sterilisaatiojonoon. Ja kun aikaa soittivat, niin poistin itseni jonosta ja jätettiin ehkäisy pois.

Mutta mulla kun kohtu on aina ollut jotenkin taaksepäin, niin ei musta huomaa edes puolivälissä, että olisin raskaana. Olen 160cm ja 60kg, tosin tulen laihtumaan sen 7-10kg tässä vielä ja makaamaan sairaalassa tipassa mikäli historia itseään toistaa :D

Mukavia alkumetrejä kaikille.
-oinas ja Onni rv 6+0
 
Oinas-84, mulla myös tuo taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Oli tosi kiva, kun maha pysyi pienenä eikä mitään venymisarpia tai muita tullut, mutta hitto että olo oli tukala, kun vauva melskasi kirjaimellisesti sisuskalujen joukossa. Mut raskauden piilottaminen oli helppoa!

Neuvolaan en soittele ihan heti, ei siellä ekalla käynnillä mitään tapahdukaan ja mun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, ettei mikään tilanne ole meidän osalta muuttunut eli ei ole kiire lappuja täyttelemään tai tietoja antamaan. Joudun kuljettamaan esikoista mukana varmaan kaikkiin neuvoloihin, joten toivon selviäväni sieltä aika reippaasti :D Varhaisultra on juhannusviikon tiistaina ja mahdollisesti soitan neuvolaan vasta sitten seuraavana päivänä, kun on ultratulokset saatu. Raskausviikot pitäisi olla melko hyvin selvillä, joten lähete ekaan seulaultraan ja verikokeisiin pitäisi kyllä ehtiä ihan hyvin.
 
Ja vielä toisessa viestissä; Onko muille tulossa sisaruksille pientä ikäeroa/onko jonkun aiemmilla lapsilla pieni ikäero? Ajatuksia, fiiliksiä? Meille siis tulossa 1v 10kk ja mun mittapuulla se on vielä pieni ikäero :ROFLMAO:
 
Täällä tuntuu, että kaikki oireet on hävinnyt. Enteileeköhän keskenmenoa? Nyt jälkeenpäin mietittynä gyne taisi jotain siihen suuntaan varovasti vinkkailla, kun sanoi, että kuvassa näkyy vain tyhjä raskauspussi, josta sain kuvan myös kotiin, ja oon sitä yrittäny tiirailla, mutta eihän siinä mitään kyllä näy, vaikka miten päin katsoisi :confused: Ihan hullua touhua :confused: Viikko sitten, kun testiin pomppasi se 3+ niin itsekin mietin kaksosten mahdollisuutta, itse asiassa jo ennen testiä oli jotenkin sellanen kaksos-fiilis ja googlaisin kuvia kaksosista o_O No se fiilis on nyt kadonnut (silloinhan oisi hedelmöittymisestä kulunut kaiketi 3+ viikkoa, eli ei kai mikään mahdottomuus tuo 3+ testissä). Yhtään raskaustestiä en kyllä enää aio ostaa ja stressata vaan odottelen sinne 2 viikon päähän gyneä ja katson sitten tilanteen.

Uskon, että yhteiselo miehen kanssa onnistuisi myöhemmin samassa maassa, mutta surettaisi viettää raskausaika yksin :( ja kun mieskin haluaisi sen kokea niin, ettei oltaisi kaukosuhteessa silloin. En vaan voisi mitenkään kuvitella asuvani raskaana ja synnyttäväni tässä toisessa maassa, jossa sairaanhoidon taso on tosi matala ja mitään kivunlievityksiä ei varmana edes olisi mahdollista saada. Tai jos raskaudessa ilmenisi ongelmia (n) Miehellä on työt siellä ja samalla yksin hoitaa sairasta äitiään niin ei ole innokas muuttamaan muualle ainakaan tällä hetkellä. Itse siis olen aiemmin asunut ko. maassa, jolloin seurusteltiin ja jonka jälkeen ollaan oltu enemmän ja vähemmän kaukosuhteessa.... Tällä raskaudella on meidän molempien puolelta huono ajoitus, kun parempihan se olisi ollut, että oltaisiin jo naimisissa ja saman katon alla asumassa, mutta kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan.

Kai tässä pitää vaan odotella kaksi viikkoa ja katsoa sitten mikä on tilanne :cautious: Kamalalta tuntuu ajatus, että spontaani keskenmeno voisi olla huojentava tunne :(
 
On muuten jännää, miten yhen kemiallisen raskauden jälkeen alkaa olla joka vatsanväänteestä varma, et kohta alkaa vuoto. Noh, toisaalta olen vähintään yhtä varma siitä, että juhannusviikolla nähdään ja kuullaan vähintään yhden sydämen jumpsutus.

Tänään on ollut odotuksista huolimatta varsin hyvä työmotivaatio. Eka viikko positiivisen testin jälkeen meni ihmetellessä, mut onneks nyt pystyy jo ajatustyöhönkin. Voi kun vointi säilyisi näin hyvänä läpi raskauden. Tänään piti pitää vain tunnin verran pahoinvointirannekkeita. (y)
Ennen tätä raskautta minulla ei ole takana keskenmenoa tai kemiallista, vaan ihan onnistunut raskaus, mutta silti välillä pelottaa aivan kamalasti, että tulee vuotoa kipuja tms. Välillä pelko on suorastaan lamaavaa ja hallitsevaa, mutta sitten taas kuitenkin on samalla tavalla varma ja vahva tunne siitä, että kaikki tuele menemään hyvin. Kivaa tämä alkuraskauden epätietoisuus ja nämä hormonit! (y)

Pahoinvointia ei pahemmi täällä ole. Ennemmin ällötystä ja väsymystä. Esikosta alkoi rv 6+ joten sitä odotellessa! :D

Kesäyllätys ja yllätys RV 5+1
 

Yhteistyössä