*Helmikuun helmet 2017*

Uskaltaskohan tässä jo liittyä mukaan:unsure:

Kemiallisia useampi takana ja jumalaton pelko nytkin, vaikka tikut kyllä lähes tasavahvoja kontrollin kanssa, mutta entäs jos hcg ei lisäännykkään tarpeeksi nopeasti.. Äh, no joo, se eilen tasavahva viiva sai jo hiukan luottamaan, mutta.. Kyllä te tiedätte. Nyt siis näillä näkymin 4+3. Mulla ei tarkkaa tietoa oviksesta, kun epäsäännöllinen kierto jätti yhdet menkat väliin, mutta lähinnä ekoista haamuista ja seksikerroista laskettuna.

Kiinnostaa se fb-ryhmä, mut en uskalla vielä sinne.. Jos viikko nyt odotellaan ja sitten luotetaan taas vähän enemmän:)

25.2.17/Lillilotta/29/SatKs/2
 
Qwerty_ varmaan kiva yllätys ku löyty kaksoset!! Muakin mietityttää välillä, et mitä jos ultras paljastuu kaksosraskaus. Toisaalta mulla on nii lievät oireet ja usein kaksosista ois enempi oireita... tai no ei se aina niinkään mee kyllä. :D

Mulla on varhaisultra Mehiläisessä ens viikon keskiviikkona. Kyselin hintaa niin sanottiin et max. 150 e mut saas nähä meneekö kuitenki lähemmäs 200 euron. Maksetaan miehen kans puoliksi nii toisaalta 100e/nenä ei oo niin paha. Laittaahan ihmiset samoja summia kampaajalle jne. mitä mä taas en koskaan harrasta et ehkä tää on sen arvosta! :)

Pieni pahoinvointi alkoi 6+4. Lähinnä sellainen olo kuin ei ois syöny moneen tuntiin. Samanlainen huono olo.

rv 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Haasu, ihmiset käy varmaan noissa kalliissa varhaisultrissa sen vuoksi ettei neuvoloissa monesti edes ole ultraa jolla tutkia (eli tarvii äitipolille lähetteen) tai sillä ei noin vain ultrata jos ei ole erityistä syytä. Jos neuvolassa ei ole ultraa eikä tule erityistä syytä päästä ultrattavaksi äitipolille niin sit on vaan ne Kaks seulaultraa ja ylimääräiset käynnit omasta pussista yksityisellä. Meillä ei neuvolassa kuunnella edes sydänääniä ennen kuin np-ultran jälkeen.

Menkkamaisia kipuja täälläkin, ei kovin voimakkaita, mut selviä. Ja sit tää pahoinvointi, hohhoijaa. Huomenna aamulla on varhaisultra 7+0 joten jos siellä on kaikki kunnossa niin sit ei tarvitse enää niin kauheasti yrittää salata ja piilotella mikäli "jään kiinni" tän heikotukseni kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Joo oli epäsäännöllinen,välillä 22 päivää ja välillä 40 päivää että hieman heitteli :/ :D. Kiitos,todellakin ihanaa <3
Anteeksi muuten, jos kysyin vähän liian henkilökohtaisia kysymyksiä.. noin myöhään illalla mulla selkeästi aivot kävi vähän ylikierroksilla, enkä osaa hillitä mitä kirjoittelen.. :whistle: Mutta siis kovasti tsemppiä varhaisultraan!! Tuo ihania uutisia tullessasi :love:
---
Jee onnea ultrassa jo käyneille ja tsemppiä kaikille, jotka menossa! :love: Qwertylle lisäksi onnea kaksosista! :love:

Kertomisesta: Meillä molempien perheet tietää jo ja mun parhaat ystävät, kun heidän kanssaan jaan muutenkin elämän ilot ja surut :)
 
Me käytiin tänään ultrassa ja pikkuisen sydän sykki vimmatusti! <3 Itse en erottanut sykettä selvästi kuin ihan hetken, kun näyttöön heijastui niin valoa, mutta mies näki ja tietenkin lääkäri. Mittauksissa vastasi viikkoja, mutta silmämääräisesti sekä hoitaja että lääkäri olivat sitä mieltä että raskaus voisi olla pidemmällä. Ruskuaispussi oli isohko, joten se voi johtua siitä. Mutta kaikki on lääkärin mukaan niin hyvin kuin voi vain olla! <3 Huh, helpotus!

Olo:
Täällä pahoinvointi ei lopu enää edes lääkkeillä. Jatkuvasti yököttää ja etoo, mutta lääkkeet auttaa onneksi siihen että en ole oksentanut. Joku kirjoitteli myös repäisykivuista. Niitä ei enää ole niin paljon mutta muistan, että pari viikkoa sitten kipu säteili jalkoihin asti.

Onnea uusille plussanneille ja tuplaonnet Qwerty_lle! :love:

Kesäyllätys ja yllätys 7+1
 
Mulla on neuvola jo ens viikolla! Vaihdettiin se aikaisemmaksi kun meillä juhlat juuri silloin kun piti ensin aika olla.

Ultraultraultra... Pakko ehkä päästä. Harmi kun mulla tulot niin pienet että vähän nipistää kyllä. Mutta sitten olisi niin rauhallinen fiilis kun näkisi että kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Kiitos paljon onnitteluista :)Neuvolaan ois aika 5.7 :p vielä vähän kauhistuneet tunnelmat kaksosista, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa sopeudu ajatukseen kahdesta pikku söpöläisestä. Varsinkin kunhan pääsee ultraan katsomaan heitä tarkemmin:rolleyes:Tänään taas ollut aivan kauhea olo enkä ole meinannut sohvalta päästä ylös :sick: Onneksi esikoinen on ollut oikea enkeli ja vain halaillut ja pussaillut äitiä :love::barefoot:
 
Kiitos paljon onnitteluista :)Neuvolaan ois aika 5.7 :p vielä vähän kauhistuneet tunnelmat kaksosista, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa sopeudu ajatukseen kahdesta pikku söpöläisestä. Varsinkin kunhan pääsee ultraan katsomaan heitä tarkemmin:rolleyes:Tänään taas ollut aivan kauhea olo enkä ole meinannut sohvalta päästä ylös :sick: Onneksi esikoinen on ollut oikea enkeli ja vain halaillut ja pussaillut äitiä :love::barefoot:
Onnittelut kaksosista :love: meillä toivotaan kaksosia :D varsinkin mies haluaisi :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Terve!
Johan uskalsin liittyä, vaikka en melkein meinannut uskaltaa, kun vieläkään usko todeks.
Pieni esittäytyminen.. Neljä vuotta yritystä takana (ikää kohta 35) ja neljä vuotta sitten käynyt yksityisellä tutkimuksissa ja mitään lapsettomuuteen viittaavaa ei mainittu. Tämän vuoden alusta menin lääkäriin mahakipujen takia ja siitä suoraan lanssilla sairaalaan. Todettiin vaikea endometrioosi (kohdussa, munasarjoissa ja peräsuolessa). Endoa ei alettu hoitamaan kun lapsi on ollut toiveena niin kauan, vaan alettiin puoli vuotta kestävä hoitojakso. Lääkäri totesi, että luonnollisesti on lasta turha toivoa, joten ivf:llä saatiin yksi ainoaksi jäänyt alkio siirrettyä. No kaikkien uskomusten vastaisesti, se onnistui ja nyt on 6+2!! ❤ Ensi viikolla varhaisultra ja sitä seuraavalla ensimmäinen neuvola. Pää tässä hajoaa kaiken lääkärissä käyntien jälkeen ja nyt oikein odotan, että sinne lääkäriin pääsisin, että sais muunkin todisteen, kun sen viivan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jyyres
Heissan! Hyppään mukaan varovaisen toiveikkaana, tänään siis plussattu. Esikoinen on nyt 2v2kk ja kaikista ennakko-odotuksista poiketen meillä tärppäsi nyt ensimmäisestä "tulee jos on tullakseen"-kierrosta. Tovotaan siis, että tämä raskaus jatkuisi normaalisti loppuun saakka. Ennen esikoista takana yksi np-ultrassa selvinnyt keskeytynyt keskenmeno ja sen uusinta pelottaa ajoittain valtavasti.

Ennen plussaa oli jo vähän oireita, eli pahoinvointia ja lievää menkkajomottelua. Lisäksi olin todella turvonnut. Etova olo on jatkunut ja alavatsakipua on edelleen. Onko muilla polttelevaa tunnetta alavatsalla?
Imetän edelleen esikoista.

Ihanaa nähdä täällä jo näinkin vilkas ja eläväinen ryhmä! Hyppään myös mielelläni fb:n pyörteisiin kunhan nyt tästä alusta pääsee vähän eteenpäin ja aika hieman kuluu.

26.2 / Fujin / 27 / KOS / 2. lapsi

Fujin & 4+2
 
Onkos teillä jotain mielihaluja? Mulla olis salmiakki himo. Oli jo ennen plussaa. Mutta kun salmiakkia ei oikein suositella raskauden aikana niin enpä ole syönyt. Kun en pystyisi hillitsemään sitten :D syön siis mahdollisimman kirpeitä namuja :D
 
Määkippä vähän päivitän kuulumisiani :) Oon kyllä päässy aika vähillä oireilla. Välillä alavatsaa jomottaa, mutta sekin on vähentynyt tosi paljon. Jäätävä väsymys helpotti, kun otin viikon verran rauhassa, treenasin tosi vähän ja nukuin paljon. Mutta tuo ruokahalu...kun nälkä iskee niin ei tule mikään pikkunälkä, vaan semmonen syön kaiken mitä löydän- kirkuva nälkä o_O ja jos ei syö niin alkaa heikottaa kovasti, sen heikotuksen pelossa syön sitten ehkä vähän liian isoja annoksia. Erityisiä mielitekoja ei ole tullut.

Itse oon ottanut raskauden aika rauhallisesti. Toki taustalla kytee pieni ajatus että mitä jos menee kesken. Kuitenkin viikot on niin pienet ( 7 ja risat), että ei voi itse vaikuttaa keskenmenoriskiin oikeastaan mitenkään, joten en jaksa ressata. Jos käy niin ikävästi että jotain sattuu, niin mietin sitä sitten siinä tilanteessa. Reilu viikko sittenhän mulla oli väistä vuotoa joka säikäytti oikein kunnolla... mut ultrassa sydän sykki :love:

Mies on iloinen raskaudesta, mutta mulla on semmonen olo että sitten kun kuulee sydänäänet tai näkee sikiön ultrassa (ei päässyt siihen varhaisultraan mukaan kun oli työmatkalla), realisoituu homma hänelle vasta kunnolla. Reaktiota odotellessa :ROFLMAO:
 
Kiitos paljon onnitteluista :)Neuvolaan ois aika 5.7 :p vielä vähän kauhistuneet tunnelmat kaksosista, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa sopeudu ajatukseen kahdesta pikku söpöläisestä. Varsinkin kunhan pääsee ultraan katsomaan heitä tarkemmin:rolleyes:Tänään taas ollut aivan kauhea olo enkä ole meinannut sohvalta päästä ylös :sick: Onneksi esikoinen on ollut oikea enkeli ja vain halaillut ja pussaillut äitiä :love::barefoot:
Onko teillä suvussa kaksosia vai tuliko aivan yllätyksenä
Moikka! Vieläkö mahtuu mukaan.. Täällä 21v 1,5vuotiaan rasavillin äiti! :p Viikko sitten plussattu ja eilen käyty varhaisultrassa varmistamassa sikiön, tai tässä tapauksessa sikiöitten, viikot :D Eli kaksoset tulossa ja molemmilla sykki hienosti sydämet ja viikkoja näytti olevan 7+4 :love: Vähän hirvittää, että mitenhän sitä tulee pärjäämään 2vuotiaan ja kaksosten kanssa jos molemmat pysyvät mukana loppuun asti .... :eek::confused: Raskausoireina hirveä huono olo, kokoaikainen etova olo, väsymys! Voisin vain nukkua koko päivän:ROFLMAO: täällä myös menkkajomotusta alavatsalla mutta kaipa se on ihan normaalia(n) no, nyt pitää ruveta neuvolaan soitteleen.
Oho onneksi olkoon kaksosista! onko teillä suvussa ollut kaksosia, eikös se ole jollain tavalla periytyvää? Itsekin olen miettinyt, että kaksoset ei olisi yhtään hullumpaa :)
 
Mielihaluja on lähinnä ylipäätänsä ruoka ja varsinkin hiilarit! Olen useampana iltana joutunut leipomaan itselleni sämpylöitä, koska ei muuten leipää oikein syödä eli kotona ei ole ns. varalta.
Enemmän ehkä tekee suolaista mieli, kuten klassista suolakurkkua :D
 
Wuf
Uusi odottaja ilmoittautuu :love::love:
Ekan plussan sain jo viikko sitten, mutta nyt vasta tänne uskaltauduin.

Taustaa sen verran, että lapsia nyt on 2 eli kolmosta odotetaan. Esikoinen nyt 7v4kk ja kuopus 1v3kk. Molempien synnytykset olivat melko nopeita mutta loppu oli tuskaa, esikoisen kohdalla meinasin omat voimat loppua ja kuopuksen kohdalla kätilöt ja lääkäri halusivat pojan nopeasti ulos matalien sykkeiden ja irtoilevan pinnin vuoksi. Lopulta 6min imukupilla vetämisen jälkeen poika vihdoin syntyi, mutta sen jo olen päättänyt että tämä raskaus ei yliaikaiseksi saa mennä jottei taas jouduta imukuppiin turvautumaan. Kuopuksen päänympärys oli siis 38,5 ja pää tuli hieman vinossa ja tämä vaikeutti syntymistä:eek: ja synnytys käynnistettiin 42+0

Listalle siis 24.2./Wuf/31/Hys/3.

oireita on ollut jo yli viikon. Suurimpana on huono olo joka helpottaa vain hetkittäin. Lisäksi olen lähes kokonaan joutunut jättämään kahvin juonnin koska sekin tekee pahaa. Muina oireina on repäisykivut, huimaus ja herkistynyt hajuaisti.

Huomenna aamulla soitan neuvolaan ja sitten lähdemmekin loppu viikoksi mökille juhannusta viettämään :) joten mukavat juhannukset teille kaikille!!

Wuf ja Etana 4+4
 

Yhteistyössä