Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Manhikselle paljon voimia:flower:

Tulin kommentoimaan tuota painonnousua, mulla sitä nimittäin on jo n. 6 kiloa! Taitaa olla tämän joukon pohjat! Mentiin siis kesällä naimisiin ja klassisesti häiden jälkeen laiskistuin:whistle: No rouvaantuminen ja raskaus kun on laitettu yhteen, niin ihmekö tuo, että paino nousee, eikö niin=) Onneksi olen olemassa hoikka, joten ei nuo kilot sinällään haittaa.... mutta pakko kyllä alkaa katsomaan syömisiä(= hillitä makean himoa).

Muuten itsellä mennyt tämä viikko flunssassa ja tosiaan niin ku tuolla aiemmin mainittiin, niin RESILAR yskänlääkettä ja lisäksi Otrimer nenäsumutetta voi käyttää.

Parin viikon päähän on myös sovittu Influenssarokote aika. Näillä näkymin otan sen, kun olen useimmiten sen ottanut astman takia.

Mukavaa uutta viikkoa mammat!

Jee täällä poksuu 17+0!

Nippiäinen
 
Manhikselle syvimmät osanottoni!

Mulla tuli viime raskaudessa viikkoon 19 mennessä 8kg painoa, et ei se pari kiloa mitään kaada :)
Nyt ei ole tullut yhtäkään... Tosin ruokahalu alkaa pikkuhiljaa palaamaan. Tää mun karateka tykkää selkeästi Cheddarjalopenoista kun jumppahetki alkaa heti kun tuoksuu vasta uunissa. :p Tekosyy. Joo tiedän.
Jos tulee poika, uhkaan antaa nimeksi Wilbert, jos maistraatti hyväksyy =)

T. Kotihirviö ja Wilbert(-ina) 18+1 (meniköhän oikein)
 
Tulin kans merkkailemaan ja lähettämään manhikselle :hug:! Itse menossa tänään rakenne ultraan ja aikomuksena kysyä kumpi sieltä mahdollisesti on tulossa. Tänne ei mitään sen ihmeellisempää. Normaalia lapsiperheen arkea!
 
Osanottoni Manhikselle, voimia :flower:

Täällä on kanssa paino noussut sen viisi-kuusi kiloa jo.. Tulee syötyä mukavasti. Kyllä myös pyrin liikkumaan mutta hyvin tuo paino silti nousee.
Itseä vähän harmittaa, kun neuvolakäynnit on niin harvakseltaan. Viime viikolla oli vasta toinen käyntimme terveydenhoitajalla, sai taas pitkästä aikaa kuulla vauvan sykkeen pompottelevan. Rakenneultraan vielä kolmisen viikkoa.

Hetami ja 17 +2
 
Manhikselle osaanotot täältäkin ja paljon voimia! :hug:

Meilläkin tänää rakenneultra. Jännittää onkohan kaikki hyvin. Sukupuolta ei aiota selvittää kuten olenkin jo sanonut, pitää pitää silmät kiinni kun jalkoväliä tutkitaan! :D

Painoa on täälläkin jo tullut kiitettävästi. Viimeksi kun kävin vaa'alla oli painoa tullut 3 kiloa, tästäkin jo vko. Viime raskaudessa tuli 12 kg ja nytkin tähtään samoihin lukemiin. Jos enemmän tulee niin tulee ja sitten käveleskellään keväällä vauvan kanssa kilot pois =)

Pikkis ja Salamatkustaja 18+5
 
Heips,

Meillä on rakenneultra heti joulukuun alussa ja ajattelin tulla vähän kyselemään, että millaisia kokemuksia teillä muilla on? Onko kätilöt kertoneet mielellään lapsen sukupuolen, uskaltaako sitä edes kysyä vai vallitseeko hiljaisuus? Mä en usko, että osaan itse ultraäänikuvasta katsoa sukupuolta, kun näin ekaa odottaa. Pään ja varpaidenkin etsiminen on ollut haastavaa. Mutta me haluttaisiin tietää sukupuoli kuitenkin. Olen kuullut ikäviäkin juttuja siitä, että ei saisi kysellä tai sitten ei vaan kerrota...

Santtu ja katkarapu 16+6
 
manhikselle kauheasti voimia, jaksamista tulevaisuuteen.. :hug:

santtu siis ennen oli itseasiassa jopa jonkun asteen "kielto" ettei sukupuolta saanut kommentoida, siis sillon kun esikko odotin vuonna 2005; mutta nykyään on paljon myötämielisempiä asiasta, ja tietty onhan tekniikkakin menny hurjasti eteenpäin.. :) siis ihan vaan kysyt kätilöltä, että katsoo asiaa; mutta joskus voi käydä myös niin ettei vauva suostukkaan näyttämään mitä jalkojen välissä on; ja salaisuus säilyy synnytykseen.. useimilla tutuilla kelle ei ole pysytytty sanomaan sukupuolesta mitään; on kyllä saanu tyttöjä.. :) pojathan siis on helpompi todeta.. :D

mulla on ollu jotain ihan järkkyjä mieli-ala heittoja; siis koko viikonloppu meni lähinnä masennus fiiliksissä, ja tuntu vaan et kaikki on pielessä.. :( mut sitten ku olin hyvin nukkunu päivällä ja yöllä melkein koko viikonlopun, tänään tuntuu paljon paremmalta; ja tuntuu ettei pipoa enää kiristä.. :) mut toisaalta sehän tässä raskaana ollessa vaikeeta onkin, että jos joku asia tuntuu olevan pielessä (siis pienikin); tuntuu että koko maailma kaatuu.. :/ tää just mulla on ollu joka raskaudessa vaikeinta.. :( hmm, täytyypä ukon kanssa selvitellä tänään välejä ihan kunnolla (on tullu ihan liikaa toista syyllistettyä).. :)

mutta hyviä vointeja kaikille, ja toivotaan että mä saisin hormoni möröt kaappiin (edes hetkeksi) .. :D :D

 
Moikka kaikille!

Hirveenä tullu asiaa ku jääny käymättä nytten :D Kiitoksia kaikille ihanista sanoista täällä tuli itku<3 Paljon parempi mieli tuli kyllä, mutta tiiän ku äiti ja isä saa tietää tästä niin tulee taas paha mieli ja varsinkin kun mun toinen mummo... Saa selllasen slaagin että! :D Sitten tuun taas tänne itkeen ja valittaan sorii :D

Mulla ei oo tuntunu vielä mittään liikkeitä että niitä ootellessa :D

Ite en oo puntarilla hirveenä käyny, mutta ite ainakin huomaan että maha on kasvanu. En oo ollu mikään pullero mutta en mikään hirmulaihakaan ku oon joku 164 pitkä ja painoa oin 50 kg. Kai mulle pari kiloa ainakin on tullu ku ei voi enää istua farkut jalassa ku puristaa niinpä kävin tänään ostamassa mammahousut :D Ihanat jalassa :p Vois aina pitää tällasia :D

Viime viikolla oli sellanen että olin syöny pitkästä aikaa aamupalan ja vähän ajan päästä rupes pyörryttään ja oksettaan vaikka istuin :O Alko sumeneen silmistä ja korvissa tinnitti käskin vaan kaverin pitää musta kiinni etten kaadu.

Ensi kertaan sitten

_Mariah 15+2 (vasta noin vähän :( )
 
Eipä ihmeitä.

Mahassa en näe kasvua, kiitos rasvakertymäkellukkeen :)
Mutta liikkeitä tunsin taas vkonloppuna jonkin verran, eilen oli kunnon jytkeet menossa.

Tänään sain tietää karmean asian; minulla ei ole ollut vesirokkoa, todettiin vasta-ainetesteissä.
Kauhulla nyt odottelen että milloin tulee aalto, mutta onneksi minut otetaan sitten töistä pois heti jos se tulee.8tiovottavasti vaan ei ole sitten liian myöhäistä)
Olen siis päiväkodissa töissä, jännä etten ole sitä ikinä saanut!

Yöt on tuskallisia, nyt jo!
En osaa nukkua kyljelläni ja herään yöllä kun olen puoliksi mahallaan ja siihen sattuu.
Ja jos nukahdan kyljelleni niin herään kauheisiin kipuihin lonkassa, selälleen ei kannata edes haaveilla, sen jälkeen ei pääse ylös.

Ihmettelen ihmisiä jotka sanoo että on ihanaa olla raskana, mä teen poikkeuksesta säännön ja väitän vastaan, tämä ei ole ihanaa, ja töissäkin pitäis jaksaa vielä käydä...

Ois jo vapun alus ja syntyis niin ois paljon kivempaa kun se ois tossa sylkyssä eikä mahassa.

Eheh, olenko huonolla päällä, ehkä hiukan... :)

15+4
 
Tänään tuli doppleri, aivan ihanaa kuunnella sitä vaavin sydämen tuksutusta. Itkuhan se pääsi ku sain kuuluviin. :heart:

Mä pystyn aivan hyvin vielä nukkumaan mahallaan, tosin en kovin kauan ruukaa olla, ja jalan pidän vähän sivulla koukussa (mutta pystyn olemaan jonkin aikaa jalat suoranakin).
Selällään maatessa huomaa että navan kohille/alapuolelle on keränny "pahkuran", mut mitä se sitte lieneekään, en tiedä, ei ainakaan kohtu oo vielä niin korkealla. Seisoessa ei huomaa mitään. On tuota "kalja"mahaa muutenki...
 
Kotilohikäärme Aivan ihana nimi pojalle tuo Wilbert! Meidän pojasta (jos siis on poika) tulee Hjalmar. :)

Hei... Täällähän on koolla jo muutama rakenneultrattukin odottaja, jee! Tulkaa nyt ihmeessä piakkoin kertomaan kuulumisia, Pai ja Pikkis! Itse olen menossa huomenna yksityiselle ultraan, lääkäri katsoo rakenteet. En oikein luota tuohon kunnallisen puolen toimintaan. Vainoharhaa osittain, mutta kuitenkin.

Nyt ovat vauvelin liikkeet jo melko voimakkaita, voisin jopa kutsua potkuiksi. Olen ihan innoissani, nyt on selvä yhteys lapseen. Parhaiten liikkeet tuntuvat iltaisin sängyssä ennen nukahtamista. Silloin meillä on masuvauvan kanssa yhteinen oma hetki, kun paijailen vatsaa ja tunnustelen liikkeitä. :heart:

Santtu Mulla on kaksi poikaa. Ekasta ei kysytty, tokasta nähtiin ihan omin silmin, että pikkumies on tulollaan. Ei voinut erehtyä! Aivan kuten Äizikkäkin sanoi, kai se vähän niin menee, että jos/kun killuttimia ei ultrassa näy, vauva on useimmiten tyttö. Poikkeuksia tietysti on tässäkin. Saapa nyt sitten huomenna nähdä, povataanko meille poikaa vai tyttöä. Kyseessä on 3D (sekä liikkuvan kuvan puolesta 4D), että luulisi sukupuolen näkyvän. Saamme mukaamme myös DVD:n vauvasta, oih! Tuskin maltan odottaa.

Allie81 ja Muru 18+0
 
Täällähän on aikaisin rakenneultria. Omassa kaupungissa ei rakenneultraa tehdä ennen rv20. Mulla on marraskuun viimeisellä viikolla eli melkein rv 22. Meillä oli täällä ennen sellainen ultraaja joka ei suostunut kertomaan sukupuolta. Käski mennä yksityiselle sitä varten. Nyt tää ultraaja on jäänyt eläkkeelle etten tiiä millainen uuden suhtautuminen on tähän asiaan. Mut mehän ei siis aijotakkaan kysyä.
Tikkipää Mulla kans yöongelmia. Kylellään pakko nukkua vaikka lonkat puutuu. Yöllä saatan mennä vahingossa selälleen ja herään sit siihen kun tuntuu pahalta. Mahallaan nukkuminen ei oikein onnistu vaikka kuinka yritän olla toinen jalka koukussa ja tyynyllä tukea asentoa.Hyvä ei oo niinkään. Ja ennustaisin että jonkun ajan päästä nukutaan vaan puoli-istuvassa asennossa närästyksen ja lonkkakipujen takia, kuten kävi edellisellä odotuskerralla. Mutta minä kyllä silti nautin tästä odotusajasta ihan mielettömästi ja yritän nauttia huonoinakin päivinä, koska tää voi olla viimeinen kerta.
Nyt iltakävelylle.
 
Ihan ensiksi Manhikselle iso hali! :hug:

Tulin vain merkkailemaan. Täällä podettu pääkipua jo pari päivää, särkylääkkeetkään ei auta. Muistaakseni vkolla 10 mul oli vkon yhtäjaksoinen pääkipu..toivottavasti tää ei jatku pitkään.

Neuvolassa kävin viime viikolla, ja sydänäänet löytyi nopeaa. Kaikki pitäisi olla kunnossa (pissapuhdas, verenpaine ok, liikkeet +). Hemppaa ei edes katsottu, ku oli alussa jo niin hyvät. Tarkistetaan sit puolessa välissä, ja oloitetaan rauta tarvittaessa. Otin myös influenssarokotteen.

Täällä painoa kans tullut aika reippaasti, n. 4 kiloa. Vaikka liikunkin aika paljon, mutta nyt kun ruokahalu palannut, on myös makeanhimoni lisääntynyt. Karkkia on mennyt aika reippaasti. Täytys ottaa itseä niskasta kiinni...

Hyvää alkanutta viikkoa. Miten teillä muuten vietetään isänpäivää?

Hennu ja Bertta (16+6??)
 
Täytyy nyt tulla korjaamaan tuo mun kirjotukseni tosta vesirokosta.
Vastaanoton täti soitti uudestaan takas ja sanoi näyttäneensä ne tulokset myös lääkärille ja hän oli ymmärtäny ne väärin, mulla siis on ollut vesirokko, hitto kun kerkesi säikähtää.
Mutta nyt ei hätiä, henki kulkee jälleen!
 
Terveisiä ultrasta!



Pikkuinen köllötteli masussa tyytyväisenä sydän hienosti sykkien. Käsillä toinen nyhväsi naaman edessä kokojan, näytti toisella olevan erittäin kotoisat oltavat. Oli niiin ihana nähdä vauva hyvinvoivana :heart: Ultrasta toinen ei vaan tykännyt ollenkaan, antoi niin mojovia potkuja ultran lopussa :D Nyt ei voinut liikkeistä enää erehtyä!! Viikkoja oli ultran mukaan 19+1 eli siis LA tätin mukaan on 2.4. Eli siis muutaman päivän tuli eteenpäin. Hassua muuten että netin laskurit antaa samoille viikoille 2 päivää myöhemmän LA kuin neuvola ja ultraaja. No mennään nyt neuvolan mukaan niin en mene ihan sekaisin. Sukupuolta ei siis kysytty, mutta kun reittä mittasi näkyi jalkoväli eikä siellä mitään extraa näyttänyt olevan. Ehkä en vain osaa katsoa oikein, mutta olisin kuvitellut huomaavani jos poika olisi. No nyt olen sitten ihan sekaisin mitä odotan tulevaksi :D :D Se siitä poikaolosta, no huhtikuussa sitten selviää!

Täällä on siis super tyytyväinen mamma jo 20. raskausviikolla!!! HUI!

Pikkis 19+1
 
Viimeksi muokattu:
ihanaa pikkis.. :D :D oma ultra vast 30.11, eli sitä ootellessa.. :)

pakko hehkuttaa tunsin tänään tulokkaan pikku potkun masun päältä... :D mulla ne on aina ajoissa tuntunu, kun rasvaa on niin vähän mahassa.. :) ekaa kun ootin sanoin terkkarille että potkut tuntuu ulos; vanha terkka oli vaan että ei voi vielä, malta vielä.. kunnes sydänääniä kuunneltiin, ja poika alkoi potkia niin että maha hytkyi.. :D ihanaa, alkaa tulemaan todellisempi vaan vauvasta joka päivä.. :) eilen tokasin miehelle että melkein puol välissä ollaan (siis aikasemmat lapset syntyny rv36 ja rv 37+4), tuntuu vähän et se on aika ulkona tästä odotuksesta.. :( mä epäilen et se johtuu siitä ettei se päässy ekaan ultraan mukaan, siis kyllä se kuvia näki mut onhan se voimakkaampi kokemus nähdä vauva liikkuvan ruudulla; kun jotain kuvia tihrustaa.. :ashamed:

nyt vaan toivotaan että sillä työt antas myöten et pääsis tohon kakkosultraan mukaan, mikä on 30.11... :)

 
En koko vkl käyny ja olihan tullu tekstiä =) Mulla rakenneultra vasta 13.12 ja seuraava neuvola 17.12.
Mä ens kans nyt oo tuntenu liikkeitä vaikka muuten tuntunu jo monta viikkoa. Toivottavasti se on käpristyny johonki peränurkkaan kun toi kohtu on niin paljon taakse kallistunu. Tai sit istukka on noussu eteen. Ajattelin soitella neuvolaan ja kysellä josko vois niit sydän ääniä käydä kuuntelee ku toi väli on kuitenki reilu 7viikkoa... Huomenna menen ottaa sen influenssapiikin, pitäis vaan muistaa.
Hennu kyseli isänpäivästä. Meillä lapset tekee varmaan jotain lahjoja kuka nyt missäki tekee. Ainaki eskarissa,koulusta en tiedä. Isommatki antaa aina miehelleni ne lahjat, ei ne muista edes isälleen soittaa :whistle: Laittavat aamupalaa sit kukonlaulun aikoihin ettei vaan iskä parka saa nukkua (tähän väliin sanottava et liikkuuhan se vauva,huh). Eipä meillä sit erikoista. Varmaan laitan hyvää ruokaa ja jälkkäriä. Ainahan mun ruoka tietysti on hyvää... :D

NeliApina ja projekti 15+4
 
Täällä kotiuduttu yksityiseltä ultralta juuri. Erittäin hieno kokemus tuo 3/4D-ultra, suosittelen. Vauva näytti nyt jo ihan vauvalta, vaikka viikkoja vasta 18+1. :) Lääkäri teki todella perusteellista työtä, ja oli vielä kaiken lisäksi kauhean lämmin ja sosiaalinen ollakseen lääkäri! ;) Rakenteet olivat kaikki kunnossa, ja vauva vaikutti aktiiviselta pakkaukselta. Ja aivan kuten olin vaistonnutkin, hän on tyttö. :heart: Olen ihan onnessani ja innoissani. Pojat ovat valloittavia, mutta kieltämättä kahden pojan jälkeen tyttö on virkistävää vaihtelua.

Kunnallinen ultra minulla on 23.11., mutta sen verran tarkkaa jälkeä oli tänään nähtävissä, etten usko tällä kunnallisen puolen ultralla olevan paljon uutta annettavaa. Menen tietysti sinnekin, vauva on aina yhtä ihana tavata. :)

Allie ja Tipu 18+1. (Nyt vaihtui työnimi siihen jota olin alun perinkin halunnut käyttää, mutta en rohjennut, kun olisi voinut olla poikakin...)
 
Allie Ihanaa että sun tyttöolo osoittautui todeksi :heart:

Mie näin muuten unta toissayönä että tämäkin masukki olisi tyttö ja painaisi syntyessään 4100g, siis 60g kevyempi kun esikoinen :D Saa nähdä miten käy... Mulla on rakenneultra 19.11, jolloin viikkoja jo jotain 21 paikkeilla. En ole niin kovin tarkkaa laskua pitänyt viikoista :ashamed: Neuvola olisi ylihuomenna ja sitten nähdään miten alas hemppa on tippunut tällä kertaa : / Liikkeet tuntuu vaihtelevasti, kohtu on taaksepäin kallistunut ja istukka oli np-ultrassa edessä, joten en kyllä ihmettelekään vaikka ei kovin kovia potkuja vielä tunnu. Niitä ehtii kyllä vielä tulemaan, sitä taas loppuaikana sitten toivoo, että toinen ei monottaisi ihan NIIN kovaa että kylkiluut paukkuu ja pissat tulee housuun :rolleyes:

Santtu Mä muistaakseni sanoin esikoisesta kun mentiin ultraan, että jos vaan näkyy, niin haluttais tietää. Ultraaja sanoi, että tytöltä näyttää, mutta voi olla ujo poikakin. Tyttöhän se sieltä tuli :heart: Täälläkin on ollut aiemmin semmoinen käytäntö että ei olisi kerrottu. Ja muistelen että olisin kuullut joskus olleen niinkin että kätilö ei saanut kertoa sukupuolta, pelkästään lääkäri. Mutta kyllä me ajateltiin kysyä sukupuoli nytkin. Toisaalta voisi olla kiva elää jännityksessäkin... hmmm...
 
Pippuri89 mulla huippasi alkuraskaudesta paljonkin, mutta luulin niiden jääneen sinne. Olin kuitenkin kotikunnilla käymässä viikonloppuna ja sain äitin mukaani shoppailemaan. Pyörryin vaatekaupan tiskille.. Eilen koulussa oli pyörtyminen taas melko lähellä..
Painonnousustasen verran, että noin +4,5kg.. Painoindeksi oli 17,8, joten parempaan suuntaan menossa ;).
Potkut piristävät täällä koulupäiviä<3
Nyt rupean neulomaan miehelle joululahjaa. Ihanaa kun on lunta!
Valjakka ja pikkuinen 19+1
 
Neuvola kuulumisia :)

Neuvolatäti varmistaa et kuuluuko mun maksaa klexane piikit vai maksaako kunta ne mulle.Se kyl taitaa olla et ihan ite ne joudun maksamaan.Sit synnytyspaikka taitaa vaihtua naikkariin.Varmistuu (kait) ens vk:lla ku menen hyvinkäälle.
Paino on tähän mennessä noussut 5.5kg :ashamed: Sydänääniä kuunnellessa Masukki "väisteli" sujuvasti =) Saatiin ne kuitenkin kuulumaan

Laitan sulkuihin viime käynnin tulokset

Rv 19+0 (14+5)
RR 119/83 (129/85)
Hemppa 130 (156)¨
Syke 150 (155)
Liikkeet ++

äizikkä Minusta kans tuntuu et mies on vähän ulkona koko odotuksesta :| Mies ei oo päässyt yhteenkään ultraan mukaan töiden takia.Ens vk:lla on rakenneultra,enkä usko et pääsee sinnekkään.Mua ärsyttää suunnattomasti vaikka eihän se mies työllensä mitään voi.
Mies ei oo vielä potkuja tuntenut ku Masukki lopettaa liikkeet aina silloin ku mies kätensä mahalle laittaa.
Pahimpana hetkinä jopa ajattelen ettei mies koko vauvaa halua :ashamed: Kuulostan kyllä lapselliselta mutten voi mitään näille tuntemuksille.

Potkut tuntuu jo käteen.Vauva tuntuu innostuvan ku syön suklaata.Äitin vauva =) Olossa ei mitään ihmeellistä.Välillä meinaa väsy olla ja känkkäränkkä tulla kylään.
Ja voi apua,nyt alkoi jo 20:s raskausviikko:heart:

Valkyria ja Masukki 19+0 POKS :heart:
 
TAYSin kontrolliultrasta kotiuduttu, paperit lähti uudestaan tiistain meetingiin koholla olleiden huippuvirtausten takia. vauva kuitenkin voi hyvin, liikkuu ja on virkeä. virtausten lisäksi ei muuta alkavaan anemiaan viittaavaa, ei nestettä. rakenteet, sisäelimet ok. sydäntä ei saatu kunnolla tarkistettua huonon poikittaisen asennon takia. viikot vastaavat edelleen hyvin laskettua. istukka takaseinämässä, melki kohdunsuulla.
nyt vaan sitten odotellaan..

ihania ultrakuulumisia muilla mammoilla, onnittelut!

heituska 18+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä