KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Sopiiko tulla pinoilee tähän pinoon?

Mulla pp 9 menos...
Eli olin 6.9. maanantaina PASsissa TAYSssa. Mukaan tuli kaks kamua 2/4 ja 4/4.
Siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon.
Luget käytös 3xpv.
Mutta kun ei mitään oireita.
Icsi ko tehtiin keväällä ni sillo sentää rinnukset kipeet mut nyt ei mitään...
Tietty keväällä piikitykset yms, mut silti.
20.9. maanantaina olis testipäivä...mut hätäilin tietty jo tänään ja tein....ei mitään...et jos sit maananantaina silti vielä.
Meille ei vaan jäänyt mitään enää pakkaseenkaan :|
 
Peppina: vaudevau, onnee tosi paljon! Siirrän sut sit plussanneisiin kun tulee veritestin tietty mahtavat arvot! :heart: Mites nainen83 ??? Mä vähän epäilen että olet kanssa plussannut...toivottavasti! Muille piinailijoille kovasti tsemppiä, mä olen todella vaikuttunut teistä kun kukaan ei testaa ennen aikojaan, ite aina aloitan joku PP7 :p
 
Onnea Peppiinalle plussasta ja Kaz:lle hyvistä ultrakuulumisista:flower:
Mitenkäs nainen83??Onko testattu??

Nimi se vaan kipuaa listassa ylös!! :) Ensimmäinen ultra olisi viikonpäästä,jeeiii =). Nyt vaan pitäis käydä jo tilaamassa piikit apteekkiin,mutta ongelman tuottaa tuttu farmaseutti... en milläään haluaisi hänen tietävän meidän hoidoista! Pitää käydä muilla ostoksilla ja katsoa onko hän tänään töissä,eilen oli... :ashamed:
 
Kiitos taasen toivotuksista ja tervetuloa Miukumau =)

Mulla edelleen vatsa aika kovasti turvoksissa ja kipeä, toivossa elän et se olis huomenna suht normaali jo et siirtoon sen puolesta päästäis. Vielä jännitän josko soittavat klinikalta että ei olekaan lähteneet jakautumaan...

Näin unta tuosta siirrosta yöllä ja olin sen seurauksena raskaana. Olen muutenkin nähnyt aika hupsuja unia tässä viime öinä, liekö jännitys ja hormonit vaikuttaa.
 
Eilen punktiossa saatiin 17 solua, mutta tänään VAIN 1 oli normaalisti hedelmöittynyt (ja kaksi epänormaalisti)! Ihan tyhjä olo. Tuntuu että kaikki vaiva on ihan turhaan nähty. Eikä tietenkään voi tietää miksi nyt noin huonosti kävi??? En oikein jaksa uskoa että huomenna päästäisiin siirtoon... Eikä se tunnu edes lohdulliselta vaikka päästäisiinkin... Tuntuu että on joutunut tähän rääkkiin ihan tyhjän takia... Ja tuntuu ettei jaksa. :'(
 
Onnea Peppiina, ihanaa! =)

Kaz, varmaan uskomattoman unohtumattoman ihana tunne ultrassa :heart:

:hug: Inialle

Mulla luki aamulla tikussa: raskaana 2-3 viikkoa, vielä ei kuitenkaan edes hitusta uskalla iloita :ashamed: on niin kovin aikaista.
 
Minska: Mulla on PAS luonnolliseen kiertoon, Lugeja laitan 200mg/vrk. Tuosta Progesta en osaa sanoa mitään, liian monta vuotta aikaa, kun olen sitä viimeksi käyttänyt. Oireesi kulostaisivat ihan positiiviselta. :)

Koskas Peppiinan veritestitulos kuullaan? Hyvältä kyllä jo vaikuttaa!

Meg: Nautiskelin punkkua viinilasillisen/päivä. Itse en usko tuohon poppakonstiin, jos sen tarkoitus on rentouttaa ja ehkä lisätä verenkiertoa? Käytin sitä kuitenkin, kun valtavasti pidän mausta, en kuinkaan koe rentoutuvani yhdestä vaivaisesta lasillisesta, kiukkuiseksihan tuollaisesta tipasta tulee. :kieh:

MiukuMau: Tervetuloa! Sulla onkin piinailu jo pitkällä.

nainen83: Kukkuu, mitä sulle kuuluu? :wave:

Mörkötys: Peukutan, että pääsisit huomenna siirtoon! Tulehan sitten kertomaan kuulumiset.

Eikä Inia! :hug: Mikä ihme nyt on käynyt? :O Tuntuu pahalta sun puolesta, voi sentään. Tenttaa vielä huomenna tohtorilta, mistä kaikki voisi johtua. Ei kai nyt NOIN moni voi olla raakoja ym. viallisia? Etkös kertonutkin, että muniksia kypsyteltiin vähän kauemminkin, että kaikki kerkeisivät mukaan? (Anteeksi syyttävä sormeni, mutta jos kerran ICSIt on aikaisemmin menneet ihan toisin, niin ettei tohtorilla vaan olisi mennyt ajoitukset itsellään pieleen?) Jos me muut nyt jaksetaan uskoa sunkin puolesta, että se yksi sitkeä sissi jaksaisi jakautua ja saisitte kyytiläisen huomenna matkaan. Ettei koko homma ole vielä ohi. Koettakaa jaksaa!

Ooh, Marjainen hyppäsi myöskin plussajunan kyytiin, jeeee! Onnea onnea :flower: :heart:
Sulattele ihan rauhassa ja anna itsesi nauttia plussasta. Ei ne asiat murehtimalla parane. Raskaana kunnen toisin todistetaan, nih!
 
Onkos muut piinistelijät kuullet/lukeneet seuraavaa, vai löytyykö kokemustakin?
Olen lukenut kirjoituksia, joissa kerrotaan piinailun aikana kohdunsuun "vaihtaneen paikkaa", toisin sanoen on sanottu kohdunsuun laskeneen alemmaksi, tämän huomaisi Lugejen laiton yhteydessä. Jos näin on joku huomannut, on todennäköisesti plussannut pian.
Toinen väite on, että jos Lugemössö ei tulekaan takaisin sotkemaan housuja, vaan ikäänkuin häviää "jonnekin sisälle", on testitulos usein positiivinen.
Mitä ajatuksia teissä herättää? Oletteko seurailleet itsellänne näitä? Keskustelua?

Voin aloittaa itse. En tiedä edes, missä mun kohdunsuu on. Eli jos sen nyt löytäisin illalla, en voi sanoa, onko tapahtunut muutosta.
Sitten Luget. Laitan tässä siirrossa vain 200mg/vrk, eli ei ole paljon mitään, mitä voisi vuotaa takaisin. : / Oli tässä kyllä pari-kolme päivää, kun suoja housuissa pysyi melkein kuivana. Ajattelin jo, että JESS! Mutta tänä aamuna tuntui hulahtavan pönttöön senkin edestä, pöh!

Maitoparta, pp7, dpo12
 
täällä taas..enpä plussannu,vaikka olisin niiiin halunnu!vuotoa odotellaan ja heti alkaa 2.ivf ja näil näkymin punktio olis vissiin vk 39.!
täällähän on tullu vissii parit plussat listalle perään..hirmusesti onnea :heart:
 
Hei vaan kaikille,

Aika hieno plussa-aalto täällä. Ihanaa, ihanaa! Tähän meillä kaikilla on mahdollisuus! Nyt kova tsemppi päälle. Neganneille voimia uusiin yrityksiin.

Mulla alkaa loppukesästä vaivannut masiskausi mennä ohi, kun hoitojakso lähestyy. Saa taas uutta intoa ja energiaa siitä ajatuksesta, että on mahdollisuus tulla raskaaaksi. Luomuihmeeseen kun ei ole mitään mahdollisuuksia, niin nämä hoidot on ainoa tapa, jolla saa edes yrittää. Aatelkaapa jos hoitoja ei olisi.

Minä olen nyt sitten päättänyt tulla tällä kerralla raskaaksi! En suostu muuta ajattelemaan! HAH. :LOL: Okei okei, saa nähdä kuinka kauan tätä uhoa riittää.

Punktio lykkääntyi viikolla kun klinikalla on ruuhkaa, eli vko 44. Ensi viikolla aloitan jarrupiikillä ja sitten vietetään noin 4 viikkoa mummotaudissa. Huh, viimeksi olikin joitain hikoilukohtauksia, erityisesti aamuyöllä. Eiköhän nytkin ole niitä luvassa. Viimeksi en tohtinut itse laittaa piikkiä, saapa nähdä onko sitä jo nyt niin karaistunut, ettei tarvitse apua pyydellä... Tuo jarrupiikki (procren) on "ihan oikea" piikki, pitkä ja paksu....
 
kaz
Ihanaa Marjainen paljon onnea :flower: Nyt voin sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, ei sitä uskalla iloita. Vierähti minulla muutama kyynel silmäkulmasta kun näin sen pienen sydämen lyönnit (mieskin näki), mutta nyt taas sellainen tunne, että onkohan se enää hengissä. Tänään ollut paljon kipuiluakin alavatsalla. :ashamed: Jospa pikkuinen on yhtä periksiantamaton luonne kuin minä, että ei luovuteta ;)

Nainen83 :hug:

Toivottavasti Inia saat sen yhden kyytiin. Minäkin plussasin yhdellä :)

Maitoparta-80 Minä huomasin lugejen laiton suhteen sen, että ne piti kuurin loppuvaiheessa työntää jotenkin taaemmas eli niinkuin emätin olisi kallistunut taaksepäin. Lugejen mössö kyllä tuli ulos ihan samalla tavalla loppuun asti ja viimeisien lugejen mössöä tuli vielä parin päivän päästä laittamisesta. Kohdunsuuhun en osaa kommentoida, kun en tiedä missä se on :D

kaz 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Onnea plussanneille!

Voisiko PP 10 jo näkyä testissä? Ajattelin että jos tekisin la testin koska haluaisin nautiskella vähän punaviiniä la.. Vaikka olisinki raskaana (siis näkyis testissä esim muutaman päivän myöhemmin, en mä siis ota jos olen raskaana) niin eihän se ole vielä samassa verenkierrossa.. Haluaisin vähän rentoutua.
 
Kiitos haleista! Täällä edelleen jossain syvällä tarvotaan... jos vaikka yksi kyytiin saataisiin, niin aika kallis alkio olisi. Vaikka en nyt jaksa uskoa että saataisiin...

Maitoparta, meillä siis tehtiin nyt vain IVF. Kerran on kokeiltu puolet ivf:llä ja puolet icsi:llä, eikä hedelmöittymisessä ollut eroa. Silloin saatiin 20sta solusta 17 alkiota! Ja nyt 17 solusta EHKÄ yksi alkio, tai ei sitäkään! Kyllä mullakin on alkanut tulla mieleen, että jospa siellä labrassa on jotain mennyt pieleen? "Raakoja" sanoivat että vain pari olisi ollut. Huomenna kuulee miten käy sille yhdelle... jos siis jaksaa vastata puhelimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Marjainen ja tervetuloa kerhoon ;). Lukemat on sen verran huikeat, et piti kaksi kertaa kysyä ja hoitaja tsekkasi papereista jo et montako alkiota laitettiin oikein eli lukema tänään 932!!! Jotenkin edelleen olo on todella hämillään oleva ja mies sitäkin pahemmin, mut kai tähän ajatukseen tottuu :confused: Mieli ei vaan tajua.. Vähän väliä joudun muistuttamaan itseäni tästä. Lokakuun puolessa välissä on sitten ultran vuoro, siitä se sitten lähtee.. :D

Joku kyseli piinailuajan oireista: palelun epäilen johtuvan flunssasta, mutta vajaan viikon piinailun jälkeen alkoi vatsan nipistely, vihlonta ja viiltely. Näin runsaassa määrin ei miinuskerroilla ole vatsaoiretta ollut. Rinnoissa ei kummempaa tuntemusta. Päänsärkyä oli kovasti, mutta sekin liittynee flunssaan. Nyt on ajoittain vähän kuvottava olo, mutta en tiedä johtuuko kuitenkin ihan korvien välistä tällä hetkellä..

nainen83 & Inia:hug:
 
Inia: :hug: Sulla on varmaan kyllä tosi pettynyt olo, mutta pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että se yksi selviäisi maaliin asti!

Marjainen: Tooosi paljon onnea! Erittäin ihana homma!!

Garfield: Tervetuloa takaisin "kehiin", ja lykkyä tuleviin hoitoihin!

Maitoparta80:
Mielenkiintoista, mitä kerroit noista oireista ja lugeista, en ollut kuullutkaan ennen. En osaa minäkään kyllä paikantaa kohdunsuuta, mutta totta tosiaan, että tällä viikolla parina ehkä eilen ja tänään on tuntunut lugeja laitettaessa, että ne olisivat menneet jotenkin helpommin paikalleen ja syvälle.

Oireita ei edelleenkään juuri ole. Aamupäivällä tuntui vatsassa menkkajuilinnan omaista pientä kipua, töistä kotiin lähtiessä pientä vihlontaa. Mutta eihän näistä oireista kai oikein voi mitään päätellä, kun ne voi yhtä hyvin olla lugeista tai niitä edeltävistä hormoneista (?), menkoista, tai mistä lie. Silti äärimmäisen kiinnostavaa kuulla muiden oireista ja etenkin niiden onnellisten, jotka ovat plussanneet.

Muuten, seuraavaan listaukseen voisi korjata mulle vaan yhden sydämen. Se toinen on pakkasessa oottelemassa vuoroaan. ;)
 
Kurjuus sentään nainen83. :(
Teillä onkin jo katse (lähi)tulevassa, hyvä niin. Taidate olla yksityisellä ja ehkä teette lyhyellä kaavalla, kun jo noinkin pikaisesti saatte äksöniä elämään. Voimia ja menestystä tulevaan hoitokierrokseen. :)

Garfield: Asenne on ainakin kohdallaan, jes! :D Niin sitä pitää!
Mullakin kokemusta kaksikin kertaa Procrenista. Ensimmäisestä en muista kuin juuri nuo kuumat aallot. Tällä toisella kertaa tuli lisäksi äärimmäisiä mielialavaihteluita. Voi mies parkaa, kun oikein höykytin sitä. Sanoin, että sen on pakko kestää mua sitten kun ne oikeat vaihdevuodet alkaa.

Meg: Kyllä plussa voi näkyä jo pp10, tai sitten ei. ;) Sun täytyy vaan itse päättää, ei tuohon osaa kait kukaan varmasti vastata.

Peppiina, jösses mikä luku! Voiko tuon selvemmin enää tietää olevansa raskaana. Munkin oli listasta tarkistettava, montako alkiota sait. Mutta hei, tulee niitä identtisiäkin kaksosia näistä hoidoista. :whistle:
 
Meg
Hmm.. Hankala sanoa mistään mitään oikein, mutta tuntuu että saan luget edelleen työnnettyä aika syvälle.. vilunväreitä ollut iltasella, mittasin lämmön, niin oli vähän koholla kuin normisti, mutta lugeista varmaan johtuu..? Tuleeko plussanneilla kipeeksi vatsa vai munasarjat? Onko toinen puoli kipeämpi? Kertokaa lisää oireista? Onko rintoihin tullut muutoksia, vai tuleekohan ne myöhemmin sitten?
 
Jatkan taas harha-oire-listaa;
dpo11-12: KYllä mulla vieläkin aivan selvästi reisisstä tuntuu jomotusta ja juilintaa. Parhaiten iltaisin ja kun makaan mahallani, tunnen oikein selvästi, eli ei ole kuvittelua.
Rinnat edelleen oireettomat.
EHKÄ olen tuntenut hetken kolotusta alaselässä ja parit vihlaisut nivusissa. Ota näistä nyt selvää.
Eilen mieli oli oikein herkässä. Tuli tihrustettua itkut mitättömistä asioista. Ja kun myöhemmin ajattelin samoja asioita, pillahdin taas. Hermot kireellä, hermot kireellä...
Jos mun menkat alkaa, ne alkavat nyt dpo12-14.

Maitoparta pp7, dpo12
 
Ei tule uni silmään kun niin arveluttaa että voidaanko huomenna siirto tehdä. Kivut on hellittäny lähes kokonaan, en ole tänään enää panadolia tarvinnut mutta turvotus ihan samanlainen edelleen... Kauhistuttaa ajatus et ne sanoo huomenna et ei voida siirtää kun nestettä vatsaontelossa tmv.:|

Tervetuloa Jonttunen !
 

Yhteistyössä