*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Jemppi olen lukenut netistä iskiaksesta, kun mietin, että voisiko minulla olla se. Oikean puoleisen pakaran yläosasta särkee todella paljon. Välillä ei meinaa tulla kävelemisestä mitään ja jalka meinaa mennä alta. Heijstaa sitä kipua tuonne alemmaksikin jalkaa. Välillä särkee kovemmin ihan levossakin ja välillä tuntuu olevan ok. Ajattelin kyllä huomenna soitella neuvolaan, mutta mietin, että josko osaisit auttaa minua? Millä hoidat iskiastasi?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

-Floora ja papu 21+3
 
Sunburned :hug: :heart: Mahdottoman tukala tilanne. :'( toivottavasti saatte pikaisesti vastauksia, että pääsette tästä piinasta. :( Toivon todella, että vauvat kasvavat normaalisti loppuun saakka kunnes heidän on aika syntyä :hug:

Taustaillut olen. Olen ollut viikonlopusta saakka flunssassa esikoisen kanssa (EI sika, koska ei kuumetta kummallakaan). Tänään kävin jopa 2 min ulkona-viemässä roskat :) Ensi viikolla otan (jos otan) rokotteen.

Kertokaahan te, jotka olette about 1 vk (tai jopa aiemmin)sitten ottaneet rokotteen, että voitko hyvin ja voiko vauva hyvin.

nimim todella epäilevä rokotteen vaarattomuudesta :(
momtoo ja pikkukakkonen
 
MLL
sunburned :hug: Ei voi ees kuvitella miten tuskaset ajatukset teillä sielä vallitsee. Koita saada vähän muuta ajateltavaa, vaikka vaikeaa se varmasti on. Jaksamista piinaaviin päiviin!

momtoo mulle annettiin se rokote viime viikon maanantaina. Käsi tuli kipeäksi ja oli kolme päivää kuin oisi salilla vetäny tosi tiukan treenin, muita vaikutuksia ei ollu. Vauvan liikkeisiin ei vaikuttanut koko aikana mitenkään, eikä nyt siis ultrassa ollu mitään hätää. Näin siis täälä, toivottavasti sinäkin pääset yhtä helpolla! Niinkun kaikki muutkin rokotettavat :hug:
 
Sunburned :hug: toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi!

Rokotekäsi kipeytyi eikä mitään pysty nostamaan. Nuolasin siis ennen kuin tipahti. Kuumetta ei tosin sitten nostanutkaan, olin vain ihan poikki iltapäivästä. Toivottavasti näillä mennään. Saa nähdä, miten nukuttaa... Toivottavasti kukaan muukaan piikitetyistä ei saa pahoja sivuoireita!

NinaRinsessa 21+4


 
Momtoo Mulle laitettiin sikainfluenssarokote viime viikon torstaina eli huomenna tulee viikko täyteen. Muita oireita ei tullut kun tuo samainen rokotekäden kipeytyminen (kesti n. 3 päivää) ja seuraavana yönä nukuin reilut 12h. Tiedä häntä johtuiko rokotteesta tuo väsy vai tästä flunssasta ja raskaudesta yleensä. Vauvan liikkeisiin ei ole vaikuttanut mitenkään. Nyt alkaa jopa tuntumaan vaavelin potkut vieläkin selkeämmin ja jämäkämmin, joten huoli pois :)

Sunburned Oikein kovasti voimia teille! Eiköhän kaikki mene parhain päin ja saatte kaksi suloista pikkuista syliinne :hug:. Koita vain ottaa niin rauhassa kun voit ja levätä B) .

Flunssasta Eipä ole flunssa kokonaan kaikonnut vielä täälläkään. Viime viikon oli se pirskatin kurkkukipu ja nuha ja nyt sitten nuha vaan jatkuu ja yskä seurana. Kuumetta ei ole ollu koko aikana, viime viikon ti-pe olin kuitenkin pois töistä. Mulla on kylläkin nyt joku ihme väsymys taas meneillään, aamusin oon ihan töttöröö kun pitäis töihin nousta. Tänäänkin tuntuu, että meni työpäivä kokonaan ihan horroksessa. Ihanko en ois ees ehtiny herätä koko päivänä :LOL:. Hb mulla oli kuitenkin noussut viime kertaiseen mittaukseen verrattuna, nyt siis 109. Tupla-annosta popsin vieläkin Obsidania.. varmaan mennään näin loppuun saakka.. :whistle:

Taidan alkaa ottamaan iltapalaa ja kattoon telkkaa. Oon ollu koko päivän menossa. Olin kaverin 10kk ipanaa kaitsemassa reilun tunteroisen. Sai vähän esimakua tulevasta :heart: . Vauveli ilmoittelee itsestään lähinnä aamuisin ja iltaisin nukkumaan mennessä. Nyt alkaa tuntumaan jo jämäkämpiä potkuja, ei pelkkää myllerrystä. Ihanaa ihanaa :heart:

Mimmurainen & öttis 21+5

 
Sunburned, paljon voimia ja jaksamista sinulle! :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja selviätte molempien vauvojen kanssa tästä pelkällä säikähdyksellä. Onneksi pääset tapaamaan tuota spesialistia, jotta saat vauvoille parhaan mahdollisen avun.

Momtoo, mulle laitettiin possupiikki viime viikon maanantaina. Oireet olivat käden kipeytyminen noin kolmeksi päiväksi, ekana iltana pientä kurkkukipua ja seuraavana päivänä lievää kuumetta. Nyt kävin neuvolassa ja vauvalla hyvät sykkeet, liikkeet niin ikään tuntuvat päivittäin. Rakenneultra on mulla 20.11. joten ennen sitä en pääse ultraan tilannetta varmistamaan.

Yritän saada huomenna nuorimmalle pojalleni sikarokotuksen. Nyt aika rokotukseen hänelle varattuna ensi tiistaina, mutta tänään kuulin uutisista että paikalliseen varuskuntaan on epidemia levinnyt :kieh: . Poika kärsi viime talvena infektioastman tyyppisistä oireista, joten paniikki iski nyt äitiin kunnolla. Diagnoosia ei oo, mutta lääkitystä on käytetty, joten yritän saada sen varjolla pojan rokotettua. Mun nyt 8-v esikko sairasti keuhkokuumeen flunssan jälkitautina 6-vuotiaana ja se oli aika karmaiseva kokemus, kun lapsi joutui sen vuoksi sairaalaan tiputukseen moneksi päiväksi ja jopa turhaan umpisuolileikkaukseen, kun lääkärit ei enää olleet varmoja siitä, mikä kaikki poikaa vaivasi. Nyt kyllä alkaa mennä taas pala kurkkuun, kun uutisista luin tuon 8-v tytön kuolemasta... MIKSI tällaisia tauteja pitää olla??? :headwall:
 
En ole lukenut sivuja aikoihin kun syysflunssat on pakottanut mut töihin, siis mitä enemmän flunssaa ja kuumetta lapsiperheillä on niin sitä enemmän mulla on ollut töitä. Näin iltaisn ei jaksa kirjoitella mutta nyt satuin vilkasee..

Ei ole rokotteesta tullut mitään oireita mulle eikä vauvalle. Samalla lailla liikkuu ja maanantaina aamulla otin sen ja illalla käytiin ultrassa. Siellä on kaikki hyvin ja meille on poika tulossa! :D Aivan mahtavaa! Äippä ja iskä sulivat pojan näkemisestä aivan täysin.. Mahtava tunne kun näki pienen ihmisen siellä kasvamassa.

Sunburned todella paljon voimia ja toivotaan, että kaikki menevät parhain päin. :hug:
Muillekkin oikein hyvää vointia! Tulen paremmalla ajalla lukemaan juttuja enemmän.

Ilona 20+1
 
Sunburned Iso virtuaalihalaus täältä :hug: En voi edes kuvitella huolta ja tuskaa, jota käyt mielessäsi. Toivottavasti tilanne tasaantuisi itsestään tai hyvällä hoidolla saataisiin tilanne toimimaan. Jaksamista! :hug:

Floora Mä oon itse huomannut, että lämmin auttaa. Kuulema lämpöähän ei suositella tulehduksiin (en oikein oo varma oliko iskiaassa kyse tulehtuneesta lihaksesta vai puristuksissa olevasta hermosta :ashamed: ). Esim. huomaan, et jos oon ollu ulkona ilman mitään villaista pakaran päällä, niin illasta en pääse enää sohvalta ylös ilman apua. Samoin just jalka meinaa lähteä välillä alta. Sain äitiltä lainaksi semmoset eriseksikkäät villahousut :LOL: Oon niitä nyt pitäny oikeestaan päivin öin ja se on ehdottomasti vienyt särkyä pois ja kipu tuntuu vain silloin tällöin väärässä asennossa. Muuta keinoa en oo ainakaan hoidolle kuullut. Jotain kipupiikkiä äiti on aikanaan käynyt iskiakseen hakemassa, kun hänelläkin sitä vaivaa on. Mutta ei se kuulema vie kun huipun kivulta. Pelkään vaan sitä, et kun raskauden myötä paino kasvaa, niin tääkään kipu tuskin tulee helpottumaan ennen synnytystä. Toivottavasti tästä olis jotain apua, koska tuo on niin viheliäinen vaiva :hug:


Ihanaa! Täällä on tullut yöllä paljon lunta! Oon tässä just lähössä ajelemaan kaverin luoksi. Hänellä on vajaa 4kk vauva ja ajateltiin lähteä heti aamusta vaunulenkille. Tulee varmasti kiva päivä!

Jemppi & Aapo 21+2
 
Niin ja kiitos Jemppi vastauksestasi. Joo minäkin pelkään, että mitä tapahtuu, kun vatsa tästä vain kasvaa ja liitokset löystyvät. Tosin josko se hermo sieltä pääsisi pinteestä... tai sitten ei... Yritetään kestää.
 
sunburned, en voi kuin kuvitella millaisia aikoja elätte :( Toivon kovasti, että kaikki kääntyy parhain päin ja saatte kaksi pientä ihmettä kotiinne turvallisesti :hug:

Tänään menen ottamaan esikoiselle sekä sikainfluenssa- että kausi-influenssarokotteen ja ehkäpä pyydän samalla ton sikarokotteen itellenikin. Oon nyt kallistunu siihen, et jos siitä tulee sitten jotain vauvalle niin niillä mennään. Elämä kun on kuitenkin yhtä arpapeliä, johon ei voi aina vaikuttaa. Olin tehny kyl päätöksen esikoisen rokottamisesta ennen tota Tornion tapausta, mut se vain vahvisti päätökseni. Niin surullista :'(

Eilen oli luokan pikkujoulut ja yllättän monet kerrat jouduin kieltäytymään tarjotusta alkoholista ja selittämään, että miksi :LOL: Sain hyvän vastaanoton ja paljon onnitteluja. Luokkakaverit suunnitteli jo juhlistavansa sitte varpajaisia meän vauvan johdosta :D Kaikki hämmästeli mun "pientä" mahaa (omasta mielestä ihan riittävän iso :eek: ) Ens viikon perjantaina sit rakenneultra, ja toivottavasti siellä sitte saa vahvistuksen siihe, et meän pienokainen on ihan sopivan kokoinen huolimatta mun pienehköstä mahasta. Mieskin sai kuulemma luvan tehä työtunnit sisään ja näin ollen pääsee mukaan tonne ultraan :heart:
Vauva on edelleen hyvin rauhallinen tapaus, mutta potkuja ja muita liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Viikko sitten tuntu jo ekat potkut käteen ja nyt siis ihan selvästi uloskinpäin.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :hug: Mie taidan lähteä käväseen taas kaverin tykönä ennen puolentoista tunnin koulupäivää :p

mobic ja pikkuinen 20+1
 
Sunburned lämmin halaus täältäkin :hug:
Toivomme varmasti kaikki, että tilanne hoituisi kuntoon :heart:

Täälläkin on käsi kipeänä possupiikistä, tuntuu tosiaan siltä kuin olisi vetänyt sen salitreenin niin kuin MLL jo totesi. :D Vauva kuitenkin on potkinut samaan malliin, joten ei siitä ainakaan itsellä suurta huolta.

Pippa 21+5
 
Sunburned oikein paljon tsemppiä ja jaksamista teille! :hug:

Eilen otin sikapiikin ja illalla alko mullakin särkee kättä! Yö meni aika huonosti, kun vasemmalla kyljellä ei voinu nukkua särkevän käden takia, vatsallaan ei voi nukkua vauvan takia, selällään ei voi nukkua, kun vauva alkaa heti puskee virtsarakkoon ja täytyy nousta vessaan. Eli ainut vaihtoehto oli nukkua koko yö oikealla kyljellä! Lisäks tuli kauheet vilunväristykset yhdessä vaiheessa, eli varmaan pieni kuume nousi. Panadolia piti käydä välillä nappaamassa naamaan se onneks vähän helpotti!
Mutta toivotaan, että mullakin menee käsikipu ohi muutamassa päivässä niinkuin muillakin!

Vielä yks valitus! Kauhee pissahätä ja vielä pitäis 1,5h kestää ennenkun saa antaa virtsanäytteen labraan! :kieh:

Olipa muuten kaunista aamulla ulkona, kun oli satanu lunta!
Positiivisia ajatuksia kaikille täksi päiväksi! :heart:

Latsis + monottaja 23+3
 
Sunburnedille iso hali täältä :hug: . Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Donoro heppasi varmasti pääsi hyvään kotiin ja toisaalta sellainen koko perheen hevonen on oikein hyvä ratkaisu silloin kun on pieniä lapsia. Sellaisia nuo molemmat meidän omatkin ovat, toinen vaan on erityisen vauhdikas ratsastaessa. Nuoruuden innosta ei varmaankaan k ole kyse, koska ikää nuoremmallakin on jo 11 vuotta... Meidän vanhempi polle on 21-vuotias, mutta oikein vetreä ja vauhdikas myös. Hällä kuitenkin on enempi malttia, joten on varsin turvallinen ratsastaa raskaanakin.

Onnea kaikille poika/ tyttölupauksen saaneille! Meidän naapuriin syntyi 3-viikkoa sitten poikalupaus, joka sitten osoittautuikin tytöksi. Harvoin kai näin päin käy =) .

Joululoma lähenee ja sen myötä äitiysloma lähenee, käsittämätöntä, kuin tämä aika kulkee näin nopsaan...
 
Sunburned Voimahalauksia haluan lähettää. En voi edes kuvitella tilannetta :( Olette kovasti ajatuksissani. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä jaksaa kaiken keskellä <3

Piti vain nopsaan tulla päivittämään, että kävin minäkin maanantaina ottamassa rokotteen. Tiistai-ilta oli pahin, oli päänsärkyä, lihaskipua, nivelkipua ja käsikipu tosi pahana, mut siitä se alko helpottaa. Nyt käsi vielä jonkun verran kipeä, ei pysty nukkumaan vasemmalla puolella (se vähän häiritsee) ja nätti mustelma muistona pistokohdassa. Nyt kovasti toivon, ettei tauti ehdi iskeä ennen rokotteen vaikutusta. Oon meinaa lähdössä Kuopioon viikonloppuna työreissulle, jossa ympäri Suomea porukkaa ja Kuopiostakin paljon. Siellähän siis paljon tautia. Ostin mukaani desinfiointikäsipyyhkeitä + käsidesiä, meinaan ottaa varman päälle vaikka saisinki hullun maineen :p
 
sunburned :hug: :hug: Paljon voimia teille jatkotutkimuksia odotellessa! Ja valtavasti pidän peukkuja ja kaikkia mitä pystyn ristissä, jotta kaikki olisi loppujen lopulta hyvin!!

MLL Onnittelut poikalupauksesta! :flower: Mukava, että lääkäri oli noin hyvä tällä kertaa.

ilona10 Onnittulet teillein poikalupauksesta! :flower:

aanah Toivottavasti saatte sen rokotuksen!

Helpotusta teille iskias-ja liitoskivuista kärsiville! :hug:

(.) Vaikuttaa siltä, että nyt väsyn helposti, jos on jotain touhua päivän aikana, vaikkei sinänsä olisi kiirettä tai raskasta. Lisäksi, sain nukuttua vain 6 tuntia tänä yönä, ja oon ollut koko päivän ihan poikki. Taas on ollut jotain pientä asiaa ja koko päivän ollut liikenteessä. Nyt kotona, vihdoin, ja saan levätä. Sohva kutsuu...

Minna ja pikkuinen 22+5
 
Glow
SUNBURNED :hug: :hug: En tiedä mitä sanoa, voimia, jaksamista. Niinpä, miten muka voisit olla stressaamatta tuosta... voi itku...

sikainfluenssarokotteen mä sain viikko sitten, 2 vrk käsi oli todella kipeä, mitään muuta ei ole ilmennyt. Vauva voinee hyvin, liikkuu ainakin ihan normaalisti =)
Lapset sai rokotteen eilen, parin tunnin jonottamisella :whistle: tuntuu et ihan oikea päätös tehtiin ku rokote otettiin.

Mulla kans tismalleen tuollaista ISKIAS tyyppistä kipua, oli edellisessä raskaudessakin. En tiedä mikä siihen auttas, lämmin...?

Mulla on vähän väliä nälkä, ylläri :p :D että syömään vaan, ennenku toi muksu heräilee päikkäreiltä. On ollu tuo (kohta) 9 kuinen vähän normaalia väsyneempi nyt rokotteen jälkeen.

23+2 :heart:
 
Sunburned voimia teille tohon tilanteeseen, toivotaan et kaikki kääntyy parhain päin!

Täällä kaikki kivasti, voin hyvin PAKSUSTI...phuuh, yhtäkkiä mahaa löytyykin ihan kunnolla. Tuntuu kuin se ois viikossa pullahtanut niin ettei takki kohta kiinni mene. Takaa eikä edestä raskautta ei huomaa ellei osaa kattoa, mutta autappa tuota sivuprofiilia... :D

Solmussa ja jätkänpätkä 21+4
 
sunburned :hug:

Neuvolassa, lääkärissä ja ultrassa käyty. Kaikki hyvin, tyttö :heart: vastasi täydellisesti viikkoja ja oli masussa söpösti nilkat ristissä :D
Verenpaineet oli inansa alhaalla mutta ei huolestuttavasti. Monivitamiinin määrää käski nostaa 2:teen tbl niin ei tartte ruveta maitoakaan juomaan :x Paino oli noussut 3kiloa kuukaudessa, mutta nyt oli päällä farkut, pitkähihainen ja neulebolero plus päiväruoka syötynä kun viimeksi punnittaessa olin pikkarisiltaan ja ilman aterioita. Noh, 3kiloa on siis tullut alusta alkaen, kiitos alkupahoinvoinnin..
Sikapiikkiä en ottanut, mietin vielä seuraavaan rokotuspäivään asti (2vkon päästä )

Sellaista tänne, nyt lumisadetta ihailemaan :)

Pikkarainen ja pimu 20+6
 
Täällä sikapiikki haettu :wave: Nyt oottamaan sivuvaikutuksia (asennoidun näin päin, et jotain varmasti tulee kuin että ei tulis). Vauva alko n. vartin päästä rokotteesta riekkumaan niin kovaa, että ystävänikin näki vaatteiden läpi tömistelyn. Liekö reagoi rokotteeseen vai oliko puhdasta sattumaa.. Ei tullu sit kouluun mentyä, ko tuo rokotus sattu just samoihin aikoihin :saint: Ois ehtiny aiemmin tai myöhemminkin mut miettiin kaverin kans, et puoliltapäivin voi olla aika hiljasta ja niin oliki kun mentiin, päästiin käytännössä suoraan piikitettäväksi.

Nyt koittaa nukuttaa esikoista.
 
Sunburnedille iso voimahalaus :hug: , toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Kävin minäkin sitten ottamassa sen possupiikin, vaikka jo kerran päätin etten sitä ota. Mut säikäytti vkonloppuna kun tavallisen flunssan takia sain astmakohtauksen. Piti ruveta aattelemaan uudestaan ja mie oisin varmaan teholla hengityskoneessa jos se sikaflunssa iskis. Jospa tuo rokote nyt ehkäisis sen, eikä pienellekään tulis mitään siitä. Esikoinen sai samalla myöskin sikaflunssa rokotteen.
Mulla tuli jo nyt päänsärkyä (rokotteesta n. 2 tuntia). Miehellä oli ihan sama oire ja aika pian tuli myös hällekin. Toivottavasti ei kuumetta nosta, koska huomenna ois se rakenneultra. Rokotteen pistäjä kyllä sanoi, että voin mennä sinne mahdollisesta kuumeesta huolimatta, koska on tiedossa, että se on rokotteesta johtuvaa.

-Bluerdrama ja Tirriäinen 20+1 :heart:
 
Sikapiikki toi sitten mulle lämmönnousun kuitenkin. Tosin vain vähäisen. Nukuin tosi huonosti, koska pystyin nukkumaan vain oikealla kyljellä ja heräsin useita kertoja siihen, että käännyin mahalleni. Nyt pääkipee ja koko vasenpuoli ihan jumissa. Toi jumitus johtunee enemmän huonosti nukutusta yöstä kuin rokotteesta. Normi lämmönnousun oireet päälle eli hampaita ja niveliä särkee.

Bluerdrama aivan ihana masu! Musta tuntuu, että oma masu on pienentynyt nyt kun en enää ole niin turvoksissa. Sais masu vähän kasvaa, mutta ihan hyvä että se kivulias turvotus on poissa.

NinaRinsessa 21+5
 

Yhteistyössä