*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Sf-mitasta piti sanomani, että meillähän sitä mennään yläkäyrän yläpuolella. Sen takiahan mulle sitä sokeritestiäkin tuputetaan... Mutta saa nähdä ensi keskiviikkona mitä se sitten taas sillä kertaa näyttää... Toivottavasti ei ole kasvanut pahemmin, niin josko ei tarttis testiin mennä. En haluisi kärsiä siitä vatsakivusta, jota tuo testi minulle aiheuttaa sen litkun takia...

Tupakkaa olen polttanut 13 vuotiaasta lähtien, joten on välillä vähän vaikeeta olla ilman. Monesti menee ihan kivasti, mutta sortumisia sattuu ja tapahtuu välillä. Esikoisen jälkeen ei olisi pitäny yksissä bileissä sortua, ehkä silloin olisin täysin savuton...
Alkoholia nautin alkoholittoman siiderin voimalla... ja sitäkin ehkä yksi tai kaksi/viikko.... No join kyllä isänpäivänä puolikkaan valkkarilasin ruuan kera ja ehkä jouluna toisen samanlaisen... Punaviiniä ja kaljaahan suositellaan raskaana oleville, tyyliin puoli lasia kerran viikossa tms.... Tai siis edellisessä raskaudessa suositeltiin, kun minäkin olin silloin vielä töissä... Lievitti stressiä ja nosti maitoa rintoihin ja ja ja... Mutta kun ei juo kumpaakaan noista, niin eipä ollut paljon apua neuvosta...

Muuten kai täällä suunnalla voidaan ihan hyvin ja paksusti... Kylkikipu on palannut (oli edellisessäkin). Siinä on vain se ongelma, ettei sille löydy syytä. Edellisessä epäiltiin vauvan pään tai pepun painavan hermostoon silloin ja se aiheuttaisi kipua. Olin siitä syystä kaksi yötäkin sairaalassa ja ei edes heidän kipulääkkeistä ollut mitään apua. Unilääkkeet oli ainoat, joilla pystyin nukkumaan niinä öinä.... Kotona vain kärvistelin.
Vessassa käyn hyvänä yönä "vain" 2 kertaa, huonona yönä pahimmillaan 5-6 kertaa... Riippuu kuinka aktiivinen tää kaveri haluu yöllä olla...
Painoa on tullut meidän oman vaa´an mukaan vasta 8 kg, joista suurin osa varmasti pelkkää turvotusta. Neuvolan vaaka näyttääkin sitten ihan mitä haluaa.... mutta se näyttää aina huomattavasti enemmän...

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida??? Yritän kyllä käydä päivittäin lueskelemassa, mutta kun tuo työ vie tällä hetkellä aika paljon aikaa, niin en ehkä ehdi kommentoimaan...
Joulumyyjäisiä on vasta 6 varattu ennen 13. päivää... että kyllä tässä tätä hulinaa riittää. Pahimmalle viikolle osui nähtävästi 3. Eli ei tartte varmaan kasseja purkaa välillä...

Täytyy kyllä varmaan vähän selitellä.... mulla on siis nettikauppa, joka myy lastenvaatteita, - tarvikkeita ja sisustustuotteita. No on siellä aikuisillekin vähän vaatteita... Käyn itse pitämässä aika paljon kotikutsuja ympäriinsä, kun pyydetään...
 
Sunburned :'( :'( :hug: Kun susta ei ollut eilen illalla mitään kuulunut niin pelkäsin että te ootte saanu huolestuttavia uutisia. En vaan osannu ajatella että noin ikävästi olis käyny.
Muutkin sen jo sano, hae apua jos sitä tarviit, älä jää yksin surus kanssa. :hug:
 
Sunburned: Olen todella pahoillani tapahtuneesta, tällaiset uutiset tuntuu aina niin väärältä. Osanottoni suuressa surussanne.

Tällaisten uutisten jälkeen tuntuu pahalta oma napaisuus, mutta tuollaiset uutiset tuntuvat niin pahalta ja pelottavilta, että on pakko vain yrittää ajatella omaa onnea ja nauttia siitä. Tässä raskaudessa en ole yhtään osannut hehkuttaa omaa raskautta. En tiedä johtuuko se siitä, että on toinen lapsi tulossa eli kaikki ei enää ole niin uutta ja ihmeellistä, vai siitä että aiempi raskaus päättyi keskenmenoon.

Eilen kävin rakenneultrassa ja siellä kaikki hyvin. Saatiin tyttölupaus :heart: Ihana saada meidän esikoistytölle pikkusisko. Harmittaa vain, että jotkut ihmiset olettavat (esim. mun mummo) aina että perheessä pitäisi olla myös poika. Että kaksi tyttöä perheessä, olisi jotenkin vähemmän arvokasta kuin poika ja tyttö, lapsia pitäisi tehdä niin paljon vain sen takia että se poikakin sieltä putkahtais :( Tänään ajattelin kuiteskin ruveta nauttimaan ja hehkuttamaan tätä raskautta ja käydä varastosta vähän penkomassa säilytettäviä tytönvaatteita ja loput vien sitten kirppikselle. En halua, että vauvan kaikki vaatteet ovat esikoisen vanhoja, vaan hänelle jää kaikista ihanimmat ja parhaimman kuntoiset esikoisen vaatteet pidettäväksi ja uusia ostetaan sitten tarpeen mukaan.

Alkoholi ja tupakka:Meillä kumpikaan ei polta, joten tupakan kanssa ei ongelmia. Alkoholia en ole raskausaikana juonut, joskus punkkua maistanut kielenkärjellä ja tuoksutellut. Näin pikkujouluaikana juomattomuus ei sinänsä tunnu hankalalta, mutta ei oikeen tahdo aina jaksaa hillua muiden mukana ainoana selväpäisenä sinne yö yhteen-kahteen saakka, vaan väsy tahtoo iskeä aika paljon aikaisemmin jo.

Parisuhteesta:Ollaan oltu miehen kanssa 11 vuotta yhdessä ja siihen mahtuu kans niitä kuuluisia ala- ja ylämäkiä. Mutta nyt voin rehellisesti sanoa eläväni elämäni onnellisinta aikaa. Mulla on tosi hyvä mies ja ennenkaikkea se on hyvä isä. Ei mieskään täydellinen ole, niin kuin ei kukaan, mutta sellainen ihminen kenen kanssa haluaa jakaa arjen ja kenen kanssa on hyvä olla. Ainoastaan harmittaa, että hän on hurmioitunut mun rinnoista, jotka ovat kasvaneet nyt sen kolme kuppikokoa, kun tietää että imetyksen jälkeen ne pienenee sen 5 kuppikokoa. Tämän tietää kyllä mieskin, joten nauttikoon nyt sitten ;)

Miltsu 20+6
 
Sunburned kyyneleet poskillani eivät auta surussanne, mutta haluaisin minäkin toivottaa teille kovin paljon jaksamista ja voimia surunne keskellä. Tuntuu tosi järkyttävältä vielä lukea tällaisia uutisia. :hug: :'(
 
Ompus Mulle tehdään synnytystapa-arvio siksi, kun esikoisen synnytyksen yhteydessä tuli mahdottoman paha repeämä ja koska sain pidätyskyvyn jumppien avulla takaisin niin en uskalla ottaa uutta riskiä että repeäisin samallalailla ja pidätyskyky lähtisikin. Kuopus syntyi myös sektiolla ja samalla linjalla jatketaan..
Miltsu Täällä kans on rinnat kasvaneet noin 2kokoa ja jahka maito nousee niin on Dolly Partonkin kateellinen.. Maha tosin nyt aika hyvin kompensoi tilannetta, joten ei tuo rintavarustus pääse niin "etuuksiinsa" mutta tosiaan sitten synnytyksen jälkeen.. Huh huh.. Mies raukka tietysti ihan onnessaa :D
Lottovoitto mies on täälläkin.. Eilen taas olin "hormooneissani" ja mies sitten katsoi parhaaksi pysytellä ulkosalla ja tuntui että oikein pakoili minua josta tietysti enemmän loukkaannuin. En niinkään räyhää mutta olen tippa silmässä, ilme myrtsinä ja ihan mykkänä "mielummin". Lasten mentyä nukkumaan hän sitten lähti jonnekkin ja tuli kohta takaisin ja antoi pusun ja Maraboun suklaa konvehtirasian :heart: Muutenkin antaa AINA viikonloppusin minun nukkua pitkään-pukee lapset nopeaan ja lähtee ulos niiden kanssa. Ja minä sentään olen jo kotona kotiäitinä :ashamed: Mutta saakin mies kyllä sitten hemmotteluja eikä pelkää mökötystä :D :heart:

Nyt ruoka pöytään ja lasten muonitus ennenkuin lähtevät taas isälleen.

Mukavaa viikonloppua kaikille, ja vielä iso hali sinulle sunburned

Pikkarainen&Maggie 22
 
Sunburned, kuulumisesi sai täälläkin kyyneleet virtaamaan vuolaasti :'( Jokaisen pahin pelko kävi kohdallanne toteen, mikä on suuri vääryys! Ei tuollaista soisi kenellekään tapahtuvan :'(
En tiedä, onko sanoja lohduttamaan teitä suuressa surussanne. Äärettömästi voimia teille! :hug:

Jätän suosiolla omat uutiset tuonnemmaksi ja vietän hiljaisen hetken pikkuenkeleillenne.

mobic ja pikkuinen 21+2
 

Yhteistyössä