*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

:wave: Huomenta päivää!

Neuvolassa taas käyty, statistiikka näytti tältä;

RV 37+6 (36+4)
paino +778g (+485)
paineet 124/68 (104/77)
Hb 108 (109)
SF 39cm (38cm) :whistle:
:heart: 145 (145)
liikkeet + (++)

Masu siis sen kuin kasvaa...

Laitoin sähköpostia Tammisaaren synnytysosastolle ja ilmaisin huoleni miten ehdin sinne synnyttämään jos tulee kiirus (meiltä Espoosta matkaa 100km) ja sieltä käskivät käymään äitipolilla juttelemassa. Huomenna aamulla kymmeneltä sitten katsastetaan taas vaihteeksi miten "alakerrassa" voidaan, minkä kokoinen vauveli on jne. ainakin on tutkittu tämän raskauden aikana! :D

Jaa, mitäs pitikään kommentoida, hyvä että HeidiS23 voi hyvin!

Liikelaskennasta meillä ei ole neuvolassa puhuttu halaistua sanaa, mutta olenhan minä tuota hieman seuraillut. Tyttö on nyt rauhoittunut niin paljon, että uskallanko sanoa ääneenkään miltä vaikuttaa... :whistle:

Tsemppiä kaikille, joilla masuasukki asustelee väärin päin ja toivotaan että vielä kääntyisivät! :hug:

Jennyli suloiset vaatteet ja mun mielestä ei tarvitse lisää laittaa jos autolla kuitenkin tuutte kotio. Kurjaa jos pikkuinen on ihan hiessä sitten. Meillä ainakin riitti saman tyylinen setti viime marraskuun lopussa, kun poika tuotiin kotiin sairaalasta.

Mukavia kuulumisia oli taas kaikilta neuvolassa ja lääkäreissä, pientä kypsymistä yhdellä jos toisella muuallakin kuin pääkopassa! :LOL:

Vointeja, huomenna poksumaan mahtavia viikkoja ja kertomaan äippäpolin kuulumisia!

thor ja rinsessa 37+6
 
aamukastetta mua pelottaa synnytyksessä eniten ettei mies pääse mukaan synnytykseen niinkuin viimeksi kävi :'( ei sillä, esikoisen synnytyksestä jäi positiiviset muistot kiitos ihanan kätilön mutta kyllä se yksinäistä oli ja olisi ollut ihana jakaa se hetki miehen kanssa. Olisi ihana kun mies pääsisi tällä kertaa mukaan....
 
Täysaikaisuutta tulin POKSUMAAN!!! 37+0!! Jipii! Uskomatonta että ollaan jo näin pitkällä..

Muutenkin on tooosi hyvä mieli tänään, juttelin uudelleen synnytystapa-arvion tehneen lääkärin kanssa ja kerroin jälleen voimakkaista synnytyspeloistani jotka ovat varjostaneet koko raskautta erittäin vahvasti, vedoten vielä siihen että poika on iso ja itse olen lantiosta ahdas.. Sain lopulta pitkän keskustelun jälkeen sektiopäätöksen jos niin haluan. ja haluanhan minä. Olo on nyt erittäin helpottunut ja tiedän että tämä on oikea synnytystapa minulle. Kaiken lisäksi saan pienen nyytin syliini jo rv39, eli 2vkon päästä!! Tarkempi päivä vahvistuu ensi viikolla kun käyn anestesialääkärin juttusilla. Aivan mahtava fiilis. Nyt voin rueta nauttimaan vikoista viikoista ihan antaumuksella, ilman järjetöntä ahdistusta. :)

Olisi kiva kuulla miten Pikkuruisen kuulumisia - miten olet selvinnyt sektiostasi ja onhan kaikki mennyt hyvin?

Hienoa kuulla että Heidi S:llä kaikki hyvin:)

Liikkeistä olette jutelleet,
mulla on selvästi nyt pari viimeistä päivää ollut meno vähän rauhallisempaa mutta lääkäri sanoi sen johtuvan vain tilan ahtaudesta - loppuraskaudessa liikkeet vähenee. En silti huolestu sillä kyllä kontaktin pieneen saa hellästi tökkimällä ja kuitenkin liikkeitä tasaisesti tuntuu.

Ihanaa aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!!
Sandy 37+0 ja täysaikainen muru
 
Sandy78 Olipas sulla iloisia uutisia. Onnittelut sektiopäätöksestä ja onnea myös poksumisesta :hug:

Mulla takana pari huonosti nukuttua yötä. Viime yönä pysyin sängyssä, mut ei meinannut tulla uni sitten ollenkaan. Aamullakin oli niin mahdotonta nousta ylös ja vasta vähän ennen ysiä nousinkin. Me nyt muksujen kanssa syyslomaa täällä vietellään. Rauhallisissa merkeissä. Vähän oon koittanut järkkäillä ja laitella paikkoja kuntoon. Joka paikka tuntuu tursuavan ja pursuavan papereita ja pikkusälää, joille vaikea löytää paikkaa... Nukuttaiskin, mut en anna periks! EN mene päikkäreille, en!

Vähän hitaalla tuntuu tää pääkoppakin käyvän... :ashamed:

Ai niin, nuorimmainen (toistaiseksi) syntyi juuri näillä viikoilla ja päivillä :).

EDTA 36+2
 
heips kaikille :wave:

mulla alko eilen tulla maitoa toisesta rinnasta :x
semmosta ihan keltasta ja rasvasta. tippa tulee aina kun vähän puristaa sitä.

pitäiskö se nyt lypsää pois sieltä vai? anteeks tietämättömyyteni
:$

tarkottaako tämä nyt jotakin??

kiitos jos joku viitsii auttaa :flower:

mulla on ollu nyt semmonen olo,että kaikki viimesetkin jutut valmiiksi.
tutit ja pullot on vaan keittämättä.

monottaja 35+4
 
galla ei meinaa mitään,joillakin tulee jo tyyliin alkuraskaudesta saakka ja joillakin tulee vasta synnytyksen jälkeen. Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa riittääkö maito kun vauva syntyy joten ne keillä ei vielä maitoa tule (niinkuin minä) niin ei huolta :wave:

Ei tarvii eikä kannatakaan lypsää koska muuten saatat vaan kiihdyttää tuotantoa ja se ei ole tarpeen kun ei ole vauvaakaan vielä =)

Mamacita- rv 35+5
 
:wave:

APUA , oli äsken viiminen lääkäri ja ultra,pää on alhaalla ja kiinnittynyt ja oon auki 2-3cm ja tulokas ois poika :eek: :eek: :eek:

apua,kohta oikeesti lähden synnyttämään..

ohjeeksi antoi vaan että tunnin verran maximissaan voin olla kotona ja sit pitää jo olla menossa tayssiin

apua apua apua apua :eek: :eek:

ja siis tänään poksuu viikot 37+0 saa nähdä koska syntyy :D

niin ja kiva kun täältä matkaa sairaalaan sen yli 70km,mistä mä tiiän koska mä lähden?!?
 
Neuvolakuulumisia, kaikki ok, vauva ei vielä kiinnittynyt, verenpaine laskenu normaalitasolle ja painoakin tullu "enää 500 g" viikko, ku välillä oli kilo per viikko. Ei mitään muuta uutta mulle. Toisilla näyttäis synnytys jo lähestyvän, voi että miten jännää. Itsellä ei mitään merkkejä tulevasta vielä

schnappy 37+2
 
Heippa!

Neuvolassa taasen käyty, tässä kuulumisia.

Rv 37+4 (36+2)
paino +200g (+600g)
Turvotus + (+)
Paineet 135/81 (136/85)
Sf 39,5 cm (39cm) :eek:
tarjonta rt (rt)

Siinäpä ne tärkeimmät. Eipä tässä oikein voi kuin odotella milloin vauva päättää syntyä. Yöt olen saanut nukkua melko hyvin, pari kertaa saatan vessassa juosta mut muuten nukun melko hyvin. Vauva tuntuu jo painavan tuonne alhaalle ja supisteluita tulee, mutta ovat vielä melko kivuttomia. Mutta on ne jotain saaneet kuitenkin aikaan koska viikko sitten kaulaa oli jäljellä enää se 1,5cm ja oli pehmeä.

niina22 Itsellä oli edellisessä raskaudessa sama tilanne tuolla alhaalla viikoilla 34, siis olin jo auki 3cm, pehmeä ja kaulaa vähän jäljellä. Luulin jo et pääsen melko pian synnyttämään, mut neiti syntyi 40+4 =) Tosin synnytys oli nopea, kokonaisuudessaan 3 tuntia (ja matkaa sairaalaan n90km). Uskon et kun paikat oli jo valmiiksi jonkin verran auki niin synnytyskin tapahtui nopeasti (niin on kyllä minun edellisetkin olleet). Minäkin sain ohjeeksi tällä kertaa lähteä sairaalaan nopeasti (ambulanssilla), puolessa tunnissa. Itsellä synnytys alkanu aina säännöllisillä supistuksilla, ja ovat olleet joka kerta sen verta tujuja et kyllä sitä vain on tienny et nyt on tosi kyseessä, ihan toista luokkaa kuin mitä näin odotus aikana. Etköhän osaa ihan oikeaan aikaan lähteä =) Jotenkin sen vain sitte siinä tilanteessa tietää.

Säde ja poitsu 37+4
 
Surkea pieni *poks* 36+0. Ja kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta tässä mun mahdollisessa vauva-lantio epäsuhta-asiassa.

Sulla Sandy78 meni hienosti homma, onneksi olkoon. Itse en ole saanut itseäni vielä järkättyä mihinkään arvioihin, mutta huomenna olisi sentään yksityisellä ultra. Oon kolme yötä tässä nukkunut tosi huonosti, en joko saa unta, tai sitten herään aamuyöstä miettimään puoliväliin juuttuvaa poikasraukkaani ja itkeä tihruttelen jatkuvasti. Tänään soitin neuvolaan ja kerroin ajatuksistani, oma terveydenhoitaja oli sentään tullut takaisin, ja kuulosti ymmärtäväiseltä, mutta eipä hänkään oikein muuta osannut kuin ihmetellä tilannetta. En saanut vastausta kysymykseeni, että millä perusteella sinne synnytystapa-arvioon sitten oikein pääsee ellei näillä. Ehdotti, että etenen nyt vaan sitten tuon yksityispuolen kautta, kun seuraavaksi meidän neuvolassa lääkäri paikalla 2.11. En uskalla edes miettiä tilannetta ettei kerta kaikkiaan olisi varaa tuohon yksityiseen.

Mies tulee mukaan nyt sinne ultraan mahdollisesti tarvittaessa ensi viikolla vielä neuvolaankin, koska en näköjään osaa itse pitää puoliani. Surkea olo. Pitikin mennä tässä lopussa vielä tällaiseksi. Vielä neljä päivää sitten kaikki oli tosi hyvin ja nyt tilanne on tämä.

*Mömmövaroitus* Äsken vielä tuli jotain ihme vuotoa alapäästä, ei ollut limaista ja lähinnä valkovuodoksi tulkitsin, mutta ihmeen paljon sitä tuli. Laitoin mustan sukan housuihin varmistaakseni että se on tosiaan valkovuotoa eikä lapsivettä. En ole järin innostunut ajatuksesta että Poikanen syntyisi nyt ennen kuin on tutkittu että hän mahtuu.

Palaan omanapaiseen raporttiini kunhan siellä ultrassa käyty.

Lispu ja Neiti Poikanen 36+0
 
Kaikkien kuulumiset luettu.. :) en vaan muista mitä piti kenellekin kommentoida.. :ashamed:

Ainekin niina22 siellä jännät paikat, tsemppiä.. :hug:

onnea täysaikaisuuden saavuttaneille, poksujille muutenkin ja hyvistä neuvolakuulumisista myös.. :)

Neuvolassa käyty eilen..
36+2 (35+3)
-300g/viikko (+1300g/viikko)
turvotus + (-)
RR 131/84 (129/81)
Hb 131 (-)
pissa puhdas (puhdas), hieman oli kuulemma leukkarit koholla mut muuten puhdas
Sf 34 (34)
Vettä N (N)
RT (RT), pää jo alhaalla, ihan vähän liikkuu..
:heart: syke 145 (130), liikkeet ++ (+)

TB 36+3:heart:
 
Kiitos Edta onnitteluista ja asenteestasi. Ihanaa etten saa täältä arvostelua sektiovalinnastani jonka koen omalla kohdallani ainoaksi vaihtoehdoksi.

Voi Lispu sua :hug: Tiedän tasan tarkkaan noi sun tunteet ja ahdistuksen.. :( Mä en itsekään oo nukkunu sen synnytystapa-arvioinnin jälkeen yhtään yötä ja aina vaan itkeä tihrustin isoa vauvaa ja pientä lantiotani ja ihan samoja kauhukuvia näin kun säkin.. :( Mulla helpotti tää olo aivan valtavasti sektiopäätöksen myötä - aivan kuin uusin mielin odottaisi taas pienen miehen tuloa. Jännittyneenä (mutta terveellä tavalla jännittäen), yhtään ei ahdista enää. Koita pyytää huomenna yksityiseltä lähetettä sinne TYKSiin, kyllä varmasti suht helpolla se irtoaa kun kerrot ajatuksistasi. Mulla on ihan sama juttu, etten osaa yhtään pitää puoliani ja vaatia mitään.. Tänään kun soitin lääkärille, kirjoitin kaikki asiat ensin paperilla josta sitten paukutin menemään :D Oli heti helpompaa.
Tsemppiä!!! :hug:
 
Kiva oli kyllä tavata teitä turkulaisia marrasmasuja

Ultrassa oli kaikki ihan hyvin.Painoarvioksi nyt saatiin 2400g ja syntymäpainoksi arveli 3500g.Ja kysyi myös että tiedetäänkö kumpi on tulossa niin sanoin että poika ja nytkin sen näki selvästi että poikaa ootellaa kun niin innokkaasti kiveksiään kokoajan vilautteli :LOL:
 
Sairaalakassi melkein pakattu. :) Päälypukua ja omia tarvikkeita lukuunottamatta.
Tuotteko vauvan kotiin toppapuvussa vai kevyttoppiksessa?
On se vaan jo lähellä...huh,huh.
Viikon päästä kauhea jännitys päällänsä.

Onnea Sandy helpottavista uutisista. :flower:
Muiden asiat nyt meni ohi tyystin...
Pää itsellä nyt niin sekasin nuista pienen pienistä vaatteista kun sairaalakassiin niitä laitoin.
Uskomatonta... :saint:
 
Hei porukat! :D

Hitsit ku elellään jänskiä aikoja kun noita pikkuisia alkaa nyt sitten syntyä lähes päivittäin, hurjaa =)

Täällä jännitetään huomista lekuria, jos/kun silloin selviää syy vauvan pieneen kokoon. Pitäkää peukkuja et kaikki hyvin!!! Yritän kyllä koko ajan rauhoitella itteä et ei ole mitään hätää ja tyttö syntyy joskus viikoilla 41+jotain kuten sisarensa :|

Milloin muuten on isänpäivä? Täällä toisella puolella maapalloa kun asustaa niin kaikki juhlapäivät on ihan hukassa :(

Indo ja Ebba 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Indo:
Hei porukat! :D

Hitsit ku elellään jänskiä aikoja kun noita pikkuisia alkaa nyt sitten syntyä lähes päivittäin, hurjaa =)

Täällä jännitetään huomista lekuria, jos/kun silloin selviää syy vauvan pieneen kokoon. Pitäkää peukkuja et kaikki hyvin!!! Yritän kyllä koko ajan rauhoitella itteä et ei ole mitään hätää ja tyttö syntyy joskus viikoilla 41+jotain kuten sisarensa :|

Milloin muuten on isänpäivä? Täällä toisella puolella maapalloa kun asustaa niin kaikki juhlapäivät on ihan hukassa :(

Indo ja Ebba 34+4
isänpäivä on 8.11

 

Yhteistyössä