Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

vauvavakuutuksesta Meillä on kaikille otettu ja niin myös tällekin. Esikoisella sitä on tarvittukin, kun ennenaikaisena syntyi ja korvakierre oli myös. Meillä on vakuutus Lähivakuutuksessa ja kakkoselle sekä tälle myös saatu, vaikka mulla kaikki raskaudet ennenaikaisuuden riskin johdosta riskiraskauksia.

Ihanaa, kun ilmat viileni. Supparit kyllä kiusanneet tänäänkin, vaikka ilma parempi. Ollut vain vaikea päästä lepäämään noita hulivileiltä.
-Poni 23+3
 
Vauvavakuutus tulee myös meidän sisulle, mies laittoi juuri eilen postiin terveysselvityksen ym... on kuitenkin ihan hyvä asia olla olemassa kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, ei kuitenkaan kustannuksiltaan ole päätähuimaava...
Sisu on alkanu möyrimään masussa oikein urakalla ja potkuja tulee paljon... IHANAA :heart:

Helteet onneksi rauhoittuvat alkaa välistä olemaan jo aika tukalaa ... vaikka ei saiskaan valittaa....

unikeiju ja sisu vetäytyvät viikonlopun viettoon !!!! Ihanaa viikonloppua kaikille syyskuisille masunkasvattajille :heart:

unikeiju+sisu 22+6 (huomenna poksahtaa )
 
Vauvavakuutusasiaa pohdiskelin kovasti esikoisen kanssa emmekä sitä ottaneet. Syitä oli oikeastaan kaksi: koska maksan veroja, en halua ylläpitää "kaksoisjärjestelmää", jossa yksityiset lääkäriasemat hyötyvät ihmisten hoitotarpeesta. Toinen syy oli, että laskimme kuinka monta käyntiä vauvavakuutuksen vuosittaisella summalla voisi tehdä yksityiselle lääkäriasemalla peruskäynteinä. Tulimme siihen tulokseen, että tarvittaessa maksamme yksityisellä käynnistä erikseen ja ensisijaisesti käytämme ta:n palveluita. Olemme käyneet yksityisellä näyttämässä tytön korvia kerran kesälomareissussa ja maksu oli 45?.

Toki, jos lapsella olisi allergiaa tai korvatulehduskierre, niin vauvavakuutus maksaa itsensä nopeasti takaisin. Koetan kuitenkin luottaa siihen, että tällaisessakin tapauksessa avun saa myös julkisesta terveydenhuollosta.

Olin tänään neuvolassa. Sf mitta oli 18,5, mikä vastaa aika tarkasti esikoisen vastaavia mittoja. Hieman keskikäyrän alapuolella mennään. Syke oli 135-140 ja vauva potki innokkaasti juuri kuuntelun ajan. Hemppa oli vielä 131, mutta kuulemme rautaa voi varovasti lisätä ette tule rauta-arvojan äkkiputoamista.

Hauskaa viikonloppua!

Tiinuliini ja vompatti 22+4 (eilen merkkailin päiviä ihan miten sattuu)
 
Meillä on muuttotohinat kovasti päällä, ni lähinnä taustailen. Lukemassa käyn kyllä aina ku kerkeen.

Oon nukkunut nyt öitä tosi huonosti, tänään heräsin äsken, kun Nöpö päätti alkaa potkia kovaa ja sitten en enää saanutkaan unta. Joten tässä sitä ollaan, lauantaina aamuna seittemältä pystyssä. Vilkas päivä taas tulossa, joten oishan tuota voinut nukkuakin mutta ei kyllä kestänyt sängyssä pyöriäkään.

Mukavaa viikonloppua ja viikkoa kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 22+6
 
Iik, elokuisiin on jo syntynyt eka vauva!!! Ihana pieni vauva. Käyn aina lueskelemassa sielläkin elokuisten kuulumisia, jos vaikka itsekin sais vauvan jo sen kuun puolella...

Mulla oli tuskainen yö, oikea lonkka oli "jumissa" ja sitä pakotti. Lisäksi oli laimeita menkkakipuja...Töissä nyt istuskelen, ei oo ketään ihmisiä liikkeellä niin saa olla ihan yksin.

Sain muuten eilen äitiyspakkauksen!

MaybeSomeday ja Onni 25+1 :heart:
 
Vauvavakuutuksesta. Mekin päätettiin se ottaa. Verrattiin neljän eri firman tarjoamia vakuutuksia, ja voittajaksi selvisi Pohjola, osittain koska saadaan keskittämisalennus. Muuten ois ollu vaikea valinta Pohjolan ja Fennian välillä. Tuo on kyllä totta, mitä Tiinuliini sanoi "kaksoisjärjestelmän" ylläpidosta. Eihän se kivaa oo. Mut päädyttiin nyt sitten kuitenkin ottamaan se vakuutus, lähinnä siltä varalta että jos lapsi syntyy keskosena ja tulee heti alkuun pitkä sairaalarupeama. Katsotaan sitten, kauanko pidetään tota vakuutusta. Äkkiähän siinä hinta halpenis, kun lapsi kasvaa...

Pitääpä itsekin käydä vilkaisemassa tota elokuisten pinoa... Aika hurja oli tuo vauvauutinen! =)

Shuri ja Onni-Ilona 24+6
 
Vauvavakuutuksesta kommentoin, että me otettiin se esikoiselle aikoinaan Pohjolasta ja otetaan nyt tälle toisellekin. Tosin esikoisen vakuutus päätettiin nyt sitten lakkauttaa, kun neiti on ollut perusterve tapaus, eikä viimeisen vuoden aikana ole tarvinut käydä kuin kaksi kertaa lääkärillä korvia näyttämässä, ja ne kerrat ollaan käyty terveyskeskuksessa. Ekana vuotena saatiin just omavastuuosuus ylitettyä, kun neiti vietti elämänsä ekat vuorokaudet vauvateholla ja lisäksi oli pari kehityskontrollikäyntiä lastenpoliklinikalla, ja näistä saatiin omavastuun jälkeen vähän rahoja takaisin. Enemmän ollaan kyllä oltu maksumiehinä vakuutusyhtiöön päin kuin mitä sieltä on tullut :D Mutta, vakuutukset otetaan kaiken varalle, ja senpä takia se halutaan nytkin ottaa tälle - jo syntymästä lähtien voimassaolevana.

Sokerirasituksesta sen verran, että täällä siihen joutuu myös kaikki yli 25v odottajat ja nuoremmat, jos BMI yli 25, suvussa sokeritautia, edellinen vauva yli 4.5kg tai aiemmassa raskaudessa sokereissa häikkää. Miä pääsen tällä kertaa rasitukseen puhtaasti ikäni puolesta :D

Muuten omassa navassa kaikki ok. Liitoskivut ovat vähän kiusanneet, ja toivoisin, että tämä on nyt vain ohimenevä vaihe.. Edellisessä raskaudessa ne liitoskivut olivat suorastaan tuskaisia loppuraskaudessa, auts. Ja oon myös tosi tyytyväinen, että helteet helpottavat hetkeksi. Toivottavasti ei tuu mitään superkuumaa kesää :|

Jonspe ja Lilliputti 23+4
 
Täällä on jo vakuutusasiat hoidettu. Päätettiin ottaa uudelle tulokkaalle ihan tasapuolisuuden nimissä kun esikoisellakin on. Ja eihän sitä koskaan tiedä että tuleeko vakuutukselle käyttöä vai ei, mutta hankala sitten jälkeenpäin saada vakuutusta jos on heti esim. syntymästä sairas. Kun aika rajusti rajaavat sitten niitä ehtoja sieltä pois jos on sairastellu jos myöhemmin aikoo vakuutuksen ottaa.
Esikoinen joutui heti synnyttyä 7 vrk lastenosastolle antibioottitippaan. Lisäksi muutaman kerran käyty yksityisellä flunssan/nuhan/yskän takia. Onneksi ei ole tuolle vakuutukselle enempää tarvetta ollut eli tyttö on ollut terve. Voihan sen ajatella, että on turha maksaa kallista vakuutusta jos sille ei ole tarvetta. Me kuitenkin maksetaan esim. auton vakuutusta vuodessa paljon enemmän kuin mitä tuo lapsen vakuutus on ja kyllä lapsen terveys on mulle tärkeämpi kuin auto :)
 
Niin, ja noissa vakuutusasioissa kannattaa muistaa, että Suomessa kukaan ei jää hoitamatta sen takia, ettei omista hoitokuluvakuutusta ;) Täällä on onneksi sellainen järjestelmä, jossa on omavastuukatot niin sairaanhoidossa kuin lääkekuluissakin. Tottahan se on, että esim. autovakuutus nielaisee vuodessa enemmän kuin tuollainen hoitokuluvakuutus, joka on lapselta ~300?/vuosi, mutta me ajateltiin, että tuolla summalla käyttää lasta jo aika monta kertaa lääkärissä, kun mitään vakavampaa ole ilmennyt. Tälle toiselle se vakuutus otetaan sen takia, ettei tiedä, mitä synnytyksessä tapahtuu, onko allergioita tai muita sairauksia. Moni näistä asioista tulee selville jo parin ekan vuoden aikana, jolloin voi sitten miettiä, onko siinä vakuutuksessa järkeä vai ei. Tapaturmavakuutukset, matkavakuutukset yms. ovat sitten asia erikseen :)
 
Mie varmaan kuulun sitten siihen vähemmistöön joka ei tuota vakuutusta ota. Olivat eilen kyllä miehelle sitä tarjonneet, kun oli autovakuutuksista soitellut tuonne Pohjolaan.

Meillä ei ole kellään sitä ollut, terveyskeskuskessa nuo on aina hoidettu ja hyvää palvelua on saatu. Tosin asutaan kyllä sellaisessa pikkukunnassa, jossa pääsee nopsaan lääkärille ja on muutenkin tuo terveyspuoli melko hyvin hoidettu. Jos asuttaisiin jossain isommassa kaupungissa niin sitten saattaisin tuota harkitakin.

(.) Tiistaina olisi neuvola ja miekin saisin vihdoin nuo kelan laput. Varmaan samalla tulee määräys varata aikaa tuonne sokerirasitukseen, ei kyllä huvittaisi yhtään mennä. :(
Loman alkamista kovasti täällä odotetaan, enää olisi ensi viikko töitä ja sitten ei enää tarvis mennä. :) Jotenkin tuntuu että eihän tää aika liiku nyt mihinkään...

AngelEyes ja Säihkis 23+1
 
Jonspe Noin minäkin sen ajattelen, että vakuutuksen voi sitten lopettaa jos tuntuu ettei tarvetta ole. Mutta kun ei tosiaan voi tietää mitä tuleman pitää. Mielummin maksaa vaikka pari-kolme ensimmäistä vuotta "turhaan" kuin että ei ole vakuutusta ja sitten on korvakierre, allergia ja pahimmassa tapauksessa vielä jotain vakavampaa sairautta. Tiedän kyllä, että kaikki tässä maassa saavat hoitoa myös ilman vakuutusta. Mutta jotenkin se jo rauhoittaa mieltä kun tietää että voi mennä yksityiselle kun on tarvetta eikä tarvii odottaa/jonottaa terveyskeksukseen.
Tuo vakuutusasia on taas sellainen asia, että jokainen tehkööt itse päätöksen mikä on tarpeellista ja mikä turhaa :)
 
Heippa vaan taas kaikille!
Sen verran vaan tässä kommentoin että mekin otetaan vakuutus vauvalle, esikoisellakin on ja se tuli ainakin ensimmäisenä vuotena tarpeen. Joutui valohoitoon kolmeksi vuorokaudeksi ja melkein jo niistä tuli omavastuu täyteen. Meillä vakuutus on nordeasta ja sieltä myös otetaan nytkin. Omavastuu on nordealla sadan euron luokkaa. If:ssä meillä on muut vakuutukset mutta silloin ei niillä ollut vauvavakuutusta ollenkaan syntymättömälle lapselle. Nordea oli silloin ainut vakuutusyhtiö josta sai vauvavakuutuksen eikä tarvinnut siirtää kotivakuutusta sinne. Kaikkiin muihin vakuutusyhtiöihin olisi joutunut siirtämään, ja silloin meiltä olisi mennyt keskittäjän edut if:stä. Muitten vakuutusten takia If: on meidän taloudelle ollut paras.

Rakenneultra oli 11.5 ja siellä kaikki oli hyvin, Rosinarusina oli vaan niin ujo tapaus ettei halunnut näyttä sukupuoltaan. No rv 32 on uusi ultra varmuuden vuoksi kun epäili että olisko istukan verisuonia kohdunkaulan päällä, jos sitten jo näyttäisi sen jalkovälinsä. :D Niin ja sitten on vielä joskus rv 36 koko arvioultra joten päästään kurkkimaan pienen touhuja vielä pariin otteeseen. :heart:

minä ja Rosinarusina 22+0 Poksuti poks! :D
 
Me ei todennäköisesti myöskään oteta syntymättömän lapsen vakuutusta ja kaksosistakin lopetetaan nyt samaiset vakuutukset, sittemmin hoitokuluvakuutuksiksi muuttuneet. Ja meillä siis kaksoset syntyneet keskosina, tarvinneet sairaalahoitoa useampaan otteeseen, lisäksi poliklinikkakäyntejä on kertynyt ja lääkkeisiin kulunut rahaa. Vakuutukset on olleet Pohjolasta. Meillä on julkisen puolen sairaanhoito poikien osalta toiminut NIIN hyvin, ettei ole missään vaiheessa tullut mieleenkään hakeutua yksityiselle. Lisäksi viime vuonna paukkui julkisen maksukatot täyteen aika pian, kohta tulee tämän vuoden kiintiö täyteen. Lääkkeistä vakuutus ei korvaa kuin murto-osan, koska suuri osa on ravintolisiä tai erityiskorvikkeita tmv. Tämän vuoksi nyt todettiin, ettei vakuutus ole hintansa väärti. Näin meillä.


Epeti 22+5
 
Olen ajatellut samoin kuin Epeti, että vaikeaa on vakuutuksesta saada rahat takaisin vaikka aihetta olisi. Kannattaa lukea ehdot tarkkaan. Työskentelen itse julkisella puolella ja toki tiedän reitit mistä tarvittaessa apua voi hakea. Luotan täysin julkisen apuun ja enkä nyt toisenkaan kanssa ole edes miettinyt sairaskuluvakuutusta. Tärkeänä pidän kaikkia rokotuksia ja olenkin ottanut ylimääräiset esikoisellekin. Nyt tälle uudelle jo tarjotaan ilmainen Pneumokokki- ja rotavirusrokote. Lisäksi vesirokon ja hepatiitit annan. Näillä näin enemmän arvoa kuin rajatuilla sairauskulu vakuutuksilla. Meillä erikoissairaanhoitoonkin pääsee tarvittavan ajan puitteissa.
Ostin tänään ensimmäisen vaatteen uudelle vauvalle, Ruskovillan merinovilla housut. Niitä en esikoiselle koskaan saanut hankittua.

Sanzibar 23+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaybeSomeday:
Iik, elokuisiin on jo syntynyt eka vauva!!! Ihana pieni vauva. Käyn aina lueskelemassa sielläkin elokuisten kuulumisia, jos vaikka itsekin sais vauvan jo sen kuun puolella...

Mulla oli tuskainen yö, oikea lonkka oli "jumissa" ja sitä pakotti. Lisäksi oli laimeita menkkakipuja...Töissä nyt istuskelen, ei oo ketään ihmisiä liikkeellä niin saa olla ihan yksin.

Sain muuten eilen äitiyspakkauksen!

MaybeSomeday ja Onni 25+1 :heart:
Minäkin kävin kurkkaamassa elokuisia. Meinasi melkein silmät kostua, ihana pikkuinen tyttö syntynyt. Koskakohan täällä syyskuisissa eka vaavi putkahtaa maailmaan.

Täällä poksuttiin eilen ja kyllä sen huomaa, että poitsu on vahvistunut ihan kamalasti lähiaikoina. Tällä viikolla ovat monet liikkeet alkaneet näkyä jo masun päältä ja välillä oikein säikähtää kun pieni potkaisee yhtäkkiä oikein kunnolla, niin että masu heiluu :) .
Ja olipa ihana herätä sateeseen aamulla, on sitä jo odotettukin!

menninkäistyttö & rääpäle 23+1
 
Moikka!

Vakuutus mekin otetaan, ihan varmuuden vuoksi. Esikoisella ja kakkoselle otettiin vakuutukset tapiolasta, mutta viime syksynä vaihdettiin kaikki vakuutukset pohjolaan, joten tälle tulevalle vauvalle tulee vakuutus myös pohjolasta. Oikeastaan meillä ei ole yhtään kokemusta pohjolasta vielä, kun korvauksia ei ole haettu vielä kertaakaan. Meillä on iso laina op:ssa, joten vakuutukset tuli paljon halvemmaks pohjolan kun tapiolan kautta, joten siksi vaihdettiin.

Hurjaa että elokuisissa on jo vauva syntynyt. :eek: Pian on meidän vuoro. =)

marza ja onnianni rv 21+2
 
Meillä masu-ipana pyörii ku mikäki ja potkii ja myllää minkä kerkii! Taitaa tehdä käännösharjotuksia, kun yhtäkkiä on mahoton epämuodostunu pötsi ;D Anoppi ja miehen sisko pääs eilen näkemään mahan päältä mylläyshetken... <3 Nyt voin sanoa nauttivani tästä raskaudesta!!! :) Toivottavasti kaikki olisi yhtä ihanaa edes muutaman viikon... :)

Vauva- vakuutuksesta: Otetaan sellanen varmaan vasta sillon 2kk iässä...

Kävin myös kyttäämässä tota elokuisten pientä tyttöä, voi video miten pieni!! :)
:heart:

Lara- ja Nuna rv22+3
 
Täällä tänään havaittu ekat näkyvät potkut, hauskan näköinen kun maha hytkyy... :D

Me käytiin eilen keskustelua vauvan vakuutuksesta ja päätettiin hakea sitä sitten 2kk iässä... Asutaan aika pienessä paikassa ja luotan siihen, että hoidon saa sukkelaan jos sitä tarvitsee. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja ei olisi sairasteluja yms.

Mä olen jo pessyt kaikki pikkuvaatteet ja huomenna alan laittelemaan niitä kaappiin. Voi että miten voikin moinen homma olla ihanaa! :heart: Tiedän, olen ajoissa mutta olen aina ja joka asiassa...

Mulla on uusi ongelma--> Aina kun herään yöllä, olen selällään vaikka oikein asettelen itseni aina tyynyjen mutkaan kyljelleen. Eikös sitä sanota, että selällään ei kannattaisi nukkua kun voi kai joku suoni mennä ryttyyn ja vauvalle voi tulla tukalat oltava tms...? En tiedä lääketieteellistä termiä, sori vaan... :ashamed: No mutta kysymykseni on, heräänkö mä itse ennen siihen hapenpuutteeseen/huonoon oloon ennen kuin se vaikuttaa vauvaan? Mies sanoo, että hengitän tosi raskaasti selällään ja itsekin tuntuu, että ihan hengästyy selällään... Oonko nyt ihan luulosairas vai pitääkö mulla alkaa ompelemaan tennispalloja yöpaitojen selkään...?

MaybeSomeday ja Onni 25+2
 
Minäkin laitoin vakuutushakemuksen Pohjolaan jo pari viikkoa sitten, mutta älysin just ettei sitä varmaan meille myönnetä, koska mulla on niitä vasta-aineita veressä. :( Tosin vasta-ainetasot ei kyllä ole mihinkään nousseet, mutta pahoin pelkään että hakemus hylätään silti... Saa nyt nähdä, pidetään peukkuja. Toisaalta kyllä varmasti ilman vakuutustakin pärjättäis ihan hyvin, mut oishan se kuitenkin hyvä olla. Ja just jo senkin takia toivoisin että se myönnetään, jos mulla kuitenkin ne vasta-ainetasot nousee ja vauvalle joudutaan antamaan erityishoitoa sit heti syntymän jälkeen. Tätä en tietenkään toivo, mut koskaan ei voi tietää.

Mulla on ollu nyt viikonloppuna vähän huoli vauvasta, kun tuntuu et liikkuminen on hiukkasen vähentynyt. Onneks on tuo doppleri niin voi kuunnella sydänääniä vaikka joka päivä, ei sit tarvii stressata niin kauheesti...

Endotar & poitsu 23+6
 
MaybeSomeday, mun tietääkseni siihen herää itse ennen kuin vauva on vaarassa. Ja omakohtaisen kokemuksen myötä voin kyllä sanoa, että olo on todella karmea kun se "suoni menee ryttyyn", ja siihen kyllä varmasti havahtuu. Kyllähän se varmaan vähän vauvaankin vaikuttaa, mut ei ehi mennä vakavaksi ennen ku ite huomaa.

Endotar, mulla edelleen myllätään vatsassa aamusta iltaan ja enemmänkin, mut mua huolestutti, kun potkut eivät noin viikkoon enää sattuneet... Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä :ashamed: Pari ekaa päivää olinkin kiitollinen, mut sit aloin huolestua. Viime torstaina lääkärille kerroin huolistani, ja hän antoi kaksi syytä olla murehtimatta: ensinnäin näillä viikoilla vaavilta alkaa tila vähentyä, eikä se saa enää ladattua monoa kovin pitkillä vauhtikaarilla. Toisekseen se ei enää ole pelkää luuta ja nahkaa, joten koskekutukset eivät ole niin teräviä kuin ennen. Eli jos ne sydänäänet kuitenkin on sulla kuulunut ihan hyvin, niin ei varmaan tarvii huolestua =)

Shuri ja Onni-Ilona, 25+0
 
Maybesomeday, itse havahdut huonoon oloon ensin, ei tarvitse pelätä huonontavansa merkittävästi vauvan hapensaantia. Itse aion nukkua selällään niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Taisin viimeksi nukkua ihan loppuun saakka.
Kävin äsken Kelan sivuilla ja sain tiedon että päätös äitiyspakkauksesta meille on jo tehty 21.5. Pakkaus ilmeisesti lähtee nyt maanantainen postiin. En tiennyt että tämmöinen tunnistautumispalvelu on mutta keveri vinkkas.
Muuten tänne kuuluu hyvää, olin zumbassa ja hyvin meni.


Sanzibar 23+5
 
Kävinpäs minäkin kurkkimassa elokuisten pikkuvauvan :heart: Tyttöhän syntyi viikolla 26+3... Hurjalta tuntuu kyllä ajatella itseä synnyttämässä viikon ja kolmen päivän päästä! Toivottavasti meidän ketjuun ei ihan heti vauvoja synny... Mut jos on tullakseen, niin kovasti ainakin ovat odotettuja varmasti kaikki :heart:

Ensi tiistaina on jo eka perhevalmennus! Aika kuluu ihan hirmuista vauhtia.

Lara-, kävin myös kurkkii tuolla masukuvien pinossa, ja täytyy sanoa, että melko ison esikoismasun oot jo saanu kasvateltua :D mää oisin ku heinäkeppi sun rinnalla :ashamed: Tosin nyt kyllä musta voi jo sanoa, että olen raskaana, enkä vain lihonnu. Paitsi tietenki takki päällä, ja nyt nuo perhanan kelit meni taas viilenemään :/ Mulle ois helteet kelvannu.

Shuri ja Onni-Ilona 25+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shuri:
Kävinpäs minäkin kurkkimassa elokuisten pikkuvauvan :heart: Tyttöhän syntyi viikolla 26+3... Hurjalta tuntuu kyllä ajatella itseä synnyttämässä viikon ja kolmen päivän päästä! Toivottavasti meidän ketjuun ei ihan heti vauvoja synny... Mut jos on tullakseen, niin kovasti ainakin ovat odotettuja varmasti kaikki :heart:

Ensi tiistaina on jo eka perhevalmennus! Aika kuluu ihan hirmuista vauhtia.

Lara-, kävin myös kurkkii tuolla masukuvien pinossa, ja täytyy sanoa, että melko ison esikoismasun oot jo saanu kasvateltua :D mää oisin ku heinäkeppi sun rinnalla :ashamed: Tosin nyt kyllä musta voi jo sanoa, että olen raskaana, enkä vain lihonnu. Paitsi tietenki takki päällä, ja nyt nuo perhanan kelit meni taas viilenemään :/ Mulle ois helteet kelvannu.

Shuri ja Onni-Ilona 25+0
Eikös ollut sulo se vauva, vaikka vaarallisen pienillä viikoilla synty! Toivon samaa, että täällä ei syntyisi noin aikasin kelleen!

Kiitos mahan kyyläyksestä :LOL: (voiko noin ees sanoa...) Mulle on muutama kyllä kommentoinu, että on aikamoisen kokonen jo... Ja tuostakin 22+0 kuvasta tuntuu jo kasvaneen! Tiistaina meen neukkuun niin katsotaan mitä ne siellä sanoo mun pötsistä! ;)

Mullekki kelpas ne helteet kyllä! :whistle:

Kuinka paljon teidän masu tyypit liikkuu?? Potkuja ja muita tönttäsyjä tunnen päivittäin... Mutta välillä se liikkuminen on ihan tajutonta! Tänäänkin aamulla heräsin pakotukseen, kun tuntu mahanahka repeävän! Ilmeisesti kaveri ei osaa päättää istuisiko vai olisko päällään :LOL:

Myöskin voisin kysyä, että millä viikolla potkut alkaneet sattua?? Mulla on tullut terävää kipua potkuista nyt ehkä muutaman päivän, välillä vihlasee oiken kovasti kun tulee moukkua alavatsaan päin...

Lara- ja Nuna rv22+3
 
Ja minun mielestäni kun Lara-lla on niin sievän kokoinen masu :D Omani senkun kasvaa silmissä, tosin varmasti lähtötilannekin on ollut eri, mutta kuitenkaan ylipainoa ei ollut kuin n. 5kg ennen raskautta eikä nytkään ole tullut lisää kuin 5 kg... Toivon että tasoittuisi tuo kasvu, jotta vielä kesällä pääsisi liikkumaan ja nauttimaan olostaan..

Liikkeistä, täällä masussa meuhkataan kovasti, ja liikkeet tuntuu tosi hyvin ihan päivittäin, ja jo aika hyvin osaa odotellakin tiettyyn kellon aikaan. Maha heiluu puolelta toiselle, ja potkut on näkyneet päällepäin jo kohta kuukauden ajan. Meillä vauva viihtyy kovasti alhaalla, mutta on hoksannut nyt, että pääsee ihan tissien alle, ja se tuntuu kyllä tukalalta, kun asettelee itsensä sinne ja alkaa potkunyrkkeilemään. Potkut mulla on alavatsassa tuntuneet ikäviltä koko ajan.. Varsinaisesti sattuu vasta sitten, kun on rakko täynnä, mutta muuten pyrin aina vaihtamaan asentoa, jos kovasti alavatsaa pommittaa..

Tuntuu työläältä tämä työskentely, vaikka ei erikoisempia vaivoja olekaan. Kuitenkin jo sen verran nopeammin väsyy, että olisi kiva, kun saisi itse päättää milloin tekee ja milloin lepää. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa niin alkaa kesäloma :heart:

Mukavaa viikonalkua kaikille mammoille ja masukeille :)

Katrin ja mini 24+3
 
Täällä ainakin masussa ollaan hirmu aktiivisia, päivän mittaan useasti poitsu tekee jos jonkinmoista kuperkeikkaa ja kärrynpyörää ja masu näyttää ihan epämuodostuneelta kun pikkuinen möyrii sinne tänne :heart: . Eniten liikkeitä tuntuu iltaisin ja aamuöisin - eli lähes aina kun menen makuuasentoon ja varsinkin selälleni. Suurimman osan ajasta vauva tykkää olla alhaalla ja minullakin sattuneet ne vauvan futailut tuonne alas koko ajan, välillä tuntuu todella ikävältä.

Tuntuu, että masu kasvaa ihan kamalaa vauhtia! Se on nyt jo monesti edessä, kun yrittää tehdä normaaleja päivittäisiä juttuja. On täytynyt alkaa keksiä ihan uusia keinoja ja asentoja, jotta pärjää :p .

menninkäistyttö & rääpäle 23+2
 

Yhteistyössä