Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Liikkeistä Tämä vauva liikkuu paljon ennemmän kuin aikaisemmat. Tytöt olivat asettuneet jo rv 20 tienoilla tukevasti rt:aan, joten siksikään potkut eivat juuri tuntuneet. Odotinkin aina, varsinkin ekassa, niitä kipeitä potkuja, mutta eipä niitä tullut. Nytkin vauvan liikkeet on pehmeää puksuttelua. Onneksi nyt niin selviä ettei tarvi olla huolissaan.

Käytiin lauantaina liikkeessä katsomassa esikoiselle turvavyöistuinta. Kävi sitten niin ettei mikään sopinut turvasituimen ja kaukalon kanssa takapenkille. Myyjäkin totesi vain, että teidän pitää varmaan vaihtaa autoa. Pitää soittaa johonkin isompaan liikkeeseen, jos sieltä löytyisi oikein kaponen vyöistui.

Toivotaan tosiaan ettei meidän pinoon ala vielä vauvoja syntymään ja päästäisiin kaikki sinne 37-viikolle. Meidän "keskonen" on syntynyt rv 35+1 ja kyllä se huoli tuolloinkin oli kova ja hoito vaativaa. Kakkonen syntyi sitten rv 38+3 ja aivan eri oli aloittaa arkea "valmiin" vauvan kanssa.

Ihana, kun ilmat viileni ja sade raikastaa. Mulle ei helteet sovi näin raskaana ollessa ollenkaan.
-Poni 23+6
 
Kovin on meijän asukit sitten liikkuvaisia täällä pinossa :)

PALJONKOS PAINOT ON NOUSSEET?

Alkupaino mullahan oli aika sopiva (58kg) :) ja nyt vaaka näyttäis ainakin 7kg enemmän?? :whistle: :eek: Huomenna on neukku ja siellä sitten luotan niitten vaakaan, katsotaan miltä näyttää! Oma vaaka ei ole kauheen luotettava, kun on vanha ja risa ;)
Tuntuu, että olen saanut painoa tosi paljon jo? Mulla olo rv16 vasta 4kg ja nyt sitten tulee n.500g viikko vai? :whistle:

Täällä sataa vettä, eilenki satoi... Tylsää tommonen! Joutuu sitten vihdoinkin siivoomaan! :D Ukko ilmoitti tulevansa pidennetylle viikonlopulle kotiin, JES! :heart:

Lara- ja kovin villi Nuna rv22+4
 
Tännehän on taas tullut tekstiä!:)

Tännekin saatiin vihdoin vesisade ja ihanasti viileni ilma, ei ole nuo helteet minun juttu ollenkaan. :snotty:

Lara- kyselit painonnoususta, mulla on vasta huomenna neuvola, mutta oman vaa'an mukaan ois tullu pari kiloa painoa lisää. Esikoisesta tuli yhteensä 7kg ja se on kyllä ihan passelisti kun mulla vähän ylimääräistä on ennestään.:)

Liikkeet tuntuu ja näkyy mahan päältä täälläkin, on näkyneet jo tovin. Varsinkin iltaisin kun menen nukkumaan niin se mylläys alkaa. Kipeitä potkuja ei kuitenkaan ole ollut, välillä vaan tuntuu inhottavalta kun suoraan rakkoon puskee jotenkin. Tämä oli rakenneultrassa koko ajan pää alaspäin, esikoinen taas rakenneultrassa vielä heitteli kuperkeikkoja. Kuitenkin tuo esikko oli maha-ajan todella rauhallinen, niin kuin on vieläkin. Ei yhtään kipeää potkua tullut missään vaiheessa, liikkeet oli todella pehmeitä. Saas nähdä millainen tyyppi tämä kakkonen tulee olemaan.:)

Minäkin kävin katsomassa tuolla elokuisten pinossa, ihana pieni tyttö! :) Toivottavasti jaksaa kasvaa ja vahvistua.

Nyt aamupalalle ja sitten asioille, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Lahopää ja Tuhto 23+1

 
Huomenia :wave:

Oli aika inhottava yö, kun koira raukka on ripulissa, ja kolmesti piti se herätä käyttämään. Kaiken kukkuraksi eteisessä haisee ihan hirveältä vaikkei siellä mitään näy. Kai tuolta turrelta on vaan päässy märkä pieru, ja nyt siellä on jotain molekyylitason hajulähteitä... Huoh. Ei kai auta muu kuin luututa lattia, pyyhkiä seinät, suihkuttaa stain killeriä mattoihin ja sit vaan toivoa parasta et haju katoaa...

Tuli kyllä siinä yöllä mieleen, et tällaista kai se elämä on sit muutaman kuukauden päästä. Siis yöheräilyä ja kakkapyllyn pesemistä. No, vauvalla ei onneksi ole niin karvainen peppu kun koiruksella :LOL:

Liikkeet tuntuu täälläkin päivittäin. Ne alkoivat tuntumaan joskus siinä rv15-16 taitteessa, ja aika pian muuttuivat kipeiksi. Mut reilu viikko sitten (eli oiskohan olli rv23 puolivälissä) eivät yhtäkkiä enää sattuneetkaan niin paljon, ja nykyään yleensä eivät ollenkaan. Taisin jo täällä selitelläkin, et lääkärin mukaan se johtuu lähinnä siitä, että pikkuiselta alkaa tila vähetä, niin ei enää saa niin paljon vauhtia liikkeidensä taakse. Nyt on muuten muutamana päivänä jotkut liikkeet kutittaneet ihan mahottomasti :LOL:

Painoa tullut vain 4,5 kg lisää, eli nyt ei ole pariin kolmeen viikkoon kertynyt yhtään :| Pitäis varmaan laittaa tuo puntari kokonaan piiloon, ettei tulis huolehittua tosta vähäisestä painonnoususta.

Shuri ja Onni-Ilona 25+1
 
Painoa on tullut 6 kiloa lisää, nyt olen sokerilakossa, että pysyisi kohtuullisena tuo painonnousu. Tosin esikoista odottaessa (hauska kun on tuo vanha neuvolakortti tallessa, niin voi vertailla) oli viikolla 22 tullut jo 10 kiloa ja 28 jo 15kiloa!! Nyt on lukemat sentään ihan inhimillisiä siihen verrattuna :)

Yöllisenä kiusana on ollut suonenveto toisesta pohkeesta.
Onko muilla samaa vaivaa? Olen nyt tässä muutaman päivän syönyt magnesiumia, normaalisti se auttaa heti, mutta ei nyt :(

Mousse 25+1
 
Täälläkin kutittaa välillä hurjasti, kun pikkuinen varmaankin heiluttelee sormiaan tai varpaitaan ihan tuossa pinnassa :D .

Minulle on tullut painoa tähän mennessä vajaa neljä kiloa, vähän oli ylimääräistä ennen raskautta joten toivottavasti tuo painonnousu pysyy aisoissa loppuraskaudenkin ajan :) . Suonenvetoja ei ole ollut ollenkaan, ainakaan vielä.

menninkäistyttö & rääpäle 23+2
 
Painoa on tänne tullut oman vaa'an mukaan noin 4 kiloa. Huomenna pitkästä aikaa neuvola, missä sitten näkee totuuden. Tosin mun ja sen neuvolan vaa'an kemiat ei oikein kohtaa, se aina liioittelee. :whistle: :D Painoa ei juuri tarvitsisikaan tulla, sillä painoin tämän raskauden alussa kymmenisen kiloa enemmän kuin edellisen raskauden alussa. :headwall: Kaksosista tuli reilu 15 kiloa (näillä viikoilla tuli parhaimmillaan jopa kilo viikossa!), jotka häipyivät melkein kaikki jälkitarkastukseen mennessä, mutta tulivat ryökäleet sitten takaisin. :kieh:

Mousse, oletko kokeillut syödä banaania? Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan kaameita suonenvetoja öisin nimenomaan pohkeessa ja auttoi, kun söin yhden banaanin ennen nukkumaanmenoa joka ilta. :) Nyt ei moinen riesa onneksi ole vielä alkanut. *kop kop*

Liikkeitä olen tuntenut koko raskaudessa todella vähän verrattuna kaksosodotukseen, johtuen varmaan tuota edessä olevasta istukasta. Nyt ihan muutamana päivänä olen alkanut tuntemaan todella paljon potkuja, jotka kohdistuvat välillä tosi kipeästikin tuonne alakertaan. Tiedä sitten mihin osuu, mutta tekee kyllä kipiää. Mutta en valita, kiva kun niitä nyt tuntuu. Oli ihan hölmö olo tuossa pitkän aikaa, kun ei tuntenut oikein mitään... Saisi kyllä välillä monottaa tuonne ylöspäinkin, ettei ole ihan lopullisesti jumittunut perätilaan, jossa on siis istuskellut ainakin rakenneultrasta rv20 lähtien.


Epeti 23+0
 
Hei kaikille!!Mulla on paino noussut 900g!!Paljolti johtuu varmaan siitä,että olen ylipainoinen muutenkin ja ennen raskautta menin jopa alas muutaman kilon...Söin nestepoistolääkkeitä ennen raskautta ja ylimääräinen neste on poistunut kropastani!!Ensimmäisen raskauden kanssa painoni nousi 25kg ja tokassa 13kg!!Toivottavasti ei nyt tuu kovin monta kiloa!!Mä tunsin meidän pojan liikkeet hyvin viikolta 13-18!!Sitten yhtäkkiä en tuntenut liikkeitä 2 1/2 viikkoon.Syy selvisi rakenneultrassa,eli istukka on etuseinässä!!Nyt taas tuossa viikko takaperin alkoi liikkeet tuntumaan säännöllisesti!!Yhtenä aamuna hän aloitti liikehdinnän klo.4:10 aamulla ja lopetti hetkeksi klo.22 illalla!!Tänäänkin on tuntunut paljon liikkeitä!!Kumma vaan että,kun mies laittoi kätensä mun vatsan päälle,niin poitsu päätti ettei potkikkaan... :LOL:

miita1969 & Walter 22+4
 
heissan! :wave:
liikkeitämeilläkin on kovasti,aamusta heti kun heräilen,sitten illasta kun meen nukkumaan.myös kun rauhotun katsomaan telkkaa,silloinkin typyllä alkaa voikkatunti :D tai party time ;) :)
painon noususta,mulla on tullu lisää yht 9kg :whistle: :ashamed: :( nestettä kertyy kauheesti..ja alkupainoakin oli ihan muille jakaa. :/ mutta aikansa kutakin.ensi talven aikana kaikki ylimääräinen saa lähteä,varmuudella. B) :)

taidan lähteä levolle,hb oli viimeksi 97,se varmaan vetää väsyksi.

mie ja typy 26 poks! :heart:
 
Mousse Mulla on nyt pari kertaa ollut tota yöllistä suonenvetoa pohkeessa, mutta esikoista odottaessa se oli loppuajasta ihan jatkuvaa! Toivottavasti ei nyt tule sitä niin paljon, se on tosi inhottavaa!

Epeti Kiitos tosta banaani-vinkistä suonenvetoon! Täytyy kokeilla, varsinkin jos suonenvedot meinaa taas lisääntyä... Mihin toi perustuu?

Liikkeistä Tyttö on aina pari päivää vähän hissukseen ja sitten vetää yhden päivän ihan täysillä :D Onneksi kuitenkin joka päivä tuntuu jotain, että tietää pienen olevan hengissä :)

Painonnoususta Nyt en oo pariin päivään käyny vaa'alla, mutta arvelisin, että painoa on tullut 4-5kg, eli ihan maltillisesti (viime raskaudessa rv 23 oli +11kg :whistle: ). Toivottavasti pysyykin maltillisena loppuun asti! Vaikka kyllä ne viimeksikin lähti nopeasti, mutta ei se ole kyllä kiva olla niin reilusti ylipainoinen, kun normaalisti on ihan normaalipainoinen!

Säästä Mä kyllä niin nautin helteistä, että oikein ärsyttää nyt tämä sade ja etenkin kylmyys! Sade kyllä teki hyvää, omenapuut alko kukkimaan ja pensasaita vihertämään :) Ja mikä parasta, ilma vähän puhdistu siitepölystä!

Mukavaa viikkoa kaikille sateesta huolimatta! :)

-dask ja typy



 
Epeti, eikös niitä liikkeitä pitäiskin nyt tuntua sulla puolet vähemmän ku kaksoisraskaudessa? :LOL: Mulla kans ne harvat potkut mitkä vielä sattuu, niin on just tuonne oikein alas suuntautuvia. Yleensä tyttö potkiskelee vähän navasta oikealle alaviistoon. Ne ei satu, mut joskus säikäyttää kun ne näkyy niin selvästi.

Liikkeistä vielä sen verran, että oletteko huomanneet, rauhoittaako jokin ääni, liike, asento tai muu vastaava lasta? Meillä on yleensä meno aika hurjaa ihan vuorokauden ympäri, mutta aina suihkussa ollessani neiti rauhoittuu. Samoin isänsä kosketuksesta joskus, mut ei kyllä aina.

Jahas, pitäisköhän mun keksiä jotain ihan oikeaa tekemistä, eikä vaan roikkua tässä koneella. Kohta on koko sivu täynnä mun viestejä :ashamed:

Shuri ja Onni-Ilona 25+1
 
Tuosta banaani jutusta : mä luulen että se banaanin popsiminen auttaa kaliumin "puutteeseen". Banaanissahan on todistettavasti paljon kaliumia ja sen puutos aiheuttaa esim.väsymystä, lihasheikkoutta, turvotusta, ummetusta ja munuaisten toimintahäiriöitä. JA HUOM!!! älkää nyt hyvät naiset huolestuko että teillä on tuo puutos, tää on vaan selitys siihen että miksi se bansku auttaa niihin suonenvetoihin. Mulla autto kanssa esikoisessa tuo banaani niihin suonenvetoihin! :)

Me saatiin neuvolasta nuo laput mitkä pitää olla mukana synnytykseen mentäessä. Mihin saa laittaa toiveita koskien synnytystä. Siinä on myös kohta noille hätäkaste nimille. Onko teillä jo valmiiksi nimet niihin kohtiin? Meillä on tytölle kyllä nimi valmiiksi, mutta tuo pojan nimi on hakusessa. Ja tuo Rosinarusinan ryökäle ei halunnut näyttää siellä ultrassa sukupuoltaan! :heart:

Niin ja tänään saan hemmottelua kun mies tulee kotiin, saan kuulemma jonkun syntymäpäiväyllätyksen! :D

terkuin minä ja Rosinarusina 22+2
 
Onko teillä jo jotain 'suunnitelmaa' synnytykseen? Tarkoitan siis tuota kivunlievytys puolta. Itse olen ihan pihalla niistä vaihtoehdoista, olisi kiva jos jollain olisi jotain jolla omakohtaisiakin kokemuksia.
En pysty noita synnytyskertomuksia lukemaan :)x ), niistähän sitä infoa varmaan saisi.
 
rosinarusina meillä on nimet jo papereissa :heart: Laitettiin pojan nimikin, vaikka tämä tosiaan melko varmasti on tyttö. Tyttö saa mun melko harvinaisen toisen nimen toiseksi nimekseen, ensimmäinen nimi on ihan keksitty, eli ei tule kummankaan suvusta. Pojan nimi laitettiin niin, että sopii esikoispojan nimen kanssa. Noi nimethän ei tosiaan ole mitenkään sitovia, vaikka hätäkaste annettaisiinkin, nimen voi senkin jälkeen vielä vaihtaa :)

Mousse Kivunlievitystarve on niin yksilöllistä, että on vaikea sen puolesta antaa vinkkejä, mutta mulla toimi tämä: supistuksiin ja avautumiseen ilokaasu ja ponnistusvaiheeseen pudendaalipuudutus (paikallispuudutus). Seuraava synnytys mennään todennäköisesti samalla systeemillä, jos ei tule yllätyksiä. En siis ehtinyt viimeksi saamaan epiduraalia, jonka olisin halunnut. Nyt olen vain tyytyväinen, etten saanut sitä :)
 
rosinarusina: Kiitos banaani infosta! ;) Mulla ei ole suonenvetoja, mutta olen banaanien suurkuluttaja niin kiinnosti :p

Mistä moiset laput saa? Neukustako? Mä saan huomenna raskaustodistuksen, jee pääsee anoo sitä äitiyspakkausta :)

Meillä on nimet molemmille päätetty, täytyy vaan toivoa, että naama sopii nimeen :LOL:
Mekään siis ei tiedetä kumpi tulee!

Tosiaan tuosta kivunlievityksestä en tiedä minäkään mitään näin esikertalaisena?!?

Lara- ja kokoajanmoukuttava Nuna rv22+4
 
Mulla on kanssa ollut suonenvetoa jaloissa ja toisinaan levottomat jalat. Aika raivostuttavaa, yöunet kärsii ja sitten on töissä ihan tokkurassa :headwall:

Olen alkanut ottaa magnesiumia, kaliumia ja reilusti rautaa tabuina. Vaivat on helpottanut tosi hyvin, joten näillä eväillä mennään. Niinkuin jo kerrottiin, niin banaanissa on sekä kaliumia että magnesiumia ja ne auttaa lihaskramppeihin.
Raudan puute muun muassa voi aiheuttaa levottomat jalat-oireita, eikä siitä muutenkaan ole haittaa tässä olotilassa, joten annan mennä sitä oikein pohjanmaan kautta...

Mulla on vasta kolmas neuvolakäynti tällä viikolla. Viime kerralla ei tehty juuri mitään, hemoglobiinin ottivat kun oikein kerjäsin ja alhaallahan se olikin... Nyt saatan päästä myös puntarille, joten totuuden hetket koittaa :kieh:

Kivunlievitystä tai synnytyssuunnitelmaa en ole edes miettinyt. Enkä mieti. Tieto lisää tuskaa, ainakin mulla, joten en halua miettiä tai tutkia asioita etukäteen. Mennään sen mukaan miltä tuntuu.

Jeanna, 24 ja puoli
 
Jep, eli tuo banaanijuttu olikin jo selitetty, magnesiumia ja kaliumia luonnollisessa muodossa siis. =) Mulla auttoi, mutta tämäkin lienee yksilöllistä. Muistakaa juoda runsaasti, sillä kuivuminen lisää myös suonenvetoja!

shuri, :D Joo, nyt ei ole neljää jalkaa mammaa monottamassa. Olisihan se ihme, jos tämä yksi pystyisi samanlaiset tuntemukset aikaan saamaan.

rosinarusina, en muistaakseni viime raskaudessa täyttänyt niitä nimikohtia ja loppujen lopuksi koko laput jäi ihan eri sairaalaan kuin missä synnytin. Nyt en ole koko kaavaketta edes nähnyt.
Ja sehän ei ole Lara mitenkään sitova, että nimen voi kyllä muuttaa tuonnempana naamaan sopivaksi. :xmas:
 
Ei ole mitään synnytyssuunnitelmaa ja olen sitä mieltä, että turha sellaista on edes miettiä. Miksi stressata asiaa, mistä ei voi mitään tietää ja minkä kulkuun ei juuri itse voi vaikuttaa. Kivunlievitystä aion ottaa ihan omien sen hetkisten tuntemusten mukaan.

menninkäistyttö & rääpäle 23+2
 
Synnytykseen valmistautuminen Itse olen luonteeltani sellainen suunnittelija, joten ostin esikoista odottaessa Synnytä rentoutuneena cd-levyn. En kyllä ehtinyt sitä montakaan kertaa kuunnella, kun synnytys käynnistyi yllättäin. Kuitenkin jo levyn hankkiminen tuotti minulle tunteen, että olen asiaan jotenkin perehtynyt. Synntytyskipujen kestäminen on taas yksilöllinen juttu, mutta onhan sitä hyvä tietää mitä vaihtoehtoja on niitä lievittää. Itse olen synnyttänyt ilman lääketieteellistä kivunlievitystä. Paras apu oli viimeksi, kun mies hieroi (runnoi ) mun selkää supparin tullessa. Ekassa synnytyksessä olisin tarvinnut apua hengittämisen muistamiseen. Jännitti niin kovin, että hengittäminen unohtui ja olin pyörtyä useaan otteeseen sen vuoksi. Hengitysharjoitukset eivät ole ainakaa haitaksi. Muuten avoimin mielin ottaen vastaa mitä tulemaan pitää.
 
Moikka kaikille!! :flower:

oli puhetta lapuista sairaalaan meillä täytetään netissä lappu,eli ei ole enään paperiversiota. Esikoisesta ei laitettu nimiä,enkä tiedä laitetaanko tästäkään. Saa nähdä...

suonenvetoa on täälläkin ollut,mutta ei kamalasti ainakaan viä!!

mahasta täällä täysin erilainen kuin esikoisesta...kun meillähän lasketutajat ovat niin että odotus menee ihan samoihin aikoihin. kun kuvia vertaa niin kyllä hassua kuinka kasvaa erilailla.

mites muiden mahat?? Onko samanlaiset kuin muista lapsista?

nyt iltatouhut.. =)

Tyyty ja Kirppu 24+6
 
sairaalan lappuja ei täytelty esikoisesta, eikä nytkään ole ollut mitään puhetta moisesta.

suonenvetoa on ollut parina yönä, mutta se iskee jos vahingossa venyttelen oikein makoisasti!

maha on mielestäni erilainen kun esikosta. Silloin tuli poika ja masu oli suoraan eteen, mutta nyt on kyllä levinnyt pikkasen sivuillekin.

kivunlievitys ja synnytykseenvalmistautuminen mulla ei silloin esikoisen aikaan ollut muuta ajatusta kuin, että epiduraalin haluan. Avautumisvaiheessa oli ainoana kivunlievityksenä allas jossa loikoilin kunnes alkoi jo ponnistuttamaan. Sainkin epiduraalin siis aivan viime tingassa ja se vei kivut jo toisella supistuksella kokonaan pois. Sain hetken levät ja "nukkua" ennen ponnistusvaihetta, mikä tuli tosi tarpeeseen koska olin jo koko yön valvonut supistusten kanssa. Tälläkin kertaa mennään siis ns. ilman suunnitelmaa ja katsotaan miten homma etenee.

mp ja kirppunen 24+4 :heart:
 
Täälläkin potkuja satelee. Mun mielest on paljon vilkkaampi maha-asukki ku esikoinen.. Tai sitten ei enää muista, vaikkei kauaa edellisest raskaudesta olekaan :D. Ei kuitenkaan ole kivuliaita nuo potkut.

Painoa tullut noin nelisen kiloa. Pelottaa ihan,että millasiin lukemiin nouseekaan. Ruoka maittaa ja paino vaan nousee.. Olis kyl pakko ottaa ittee niskasta kiinni. Syödä vähemmän ja liikkua enemmän. Ja tosiaan, saman olen minäkin huomannut, että tuo neuvolan vaaka aina näyttää enemmän kuin oma vaaka :(...

Maha on samanlainen kun edellisestäkin. Tosin isompi näillä viikoilla. Töissä asiakkaat uskalsi sillon mainita varovaisest vauvasta noin rv 25.. nyt tuntui näkyvän jo noin kk:n aiemmin.

Nyt sain tänään aikasiks viedä kelaan paprutkin. Kerrankin joku asia ei jäänyt viimetippaan :D. Olenkohan tyyliin ainut kuka ei ota pakkausta kun kelan virkailijankin täytyi oikein ääneen varmistaa...

Onko muut huomannut, että unet alkaa muuttua levottomimmiksi? Mulla on nyt ihan tosi vilkkaita, omituisia unia ja painajaisia eritoten...

Synnytykseen en juuri mitään suunnitelmia ole tehnyt.. Paitsi , että kivunlievitystä kiitos :D. Enemmän vaan alkaa kyllä miettiä asiaa LA:n lähestyessä. Esikoista odottaessa ei tiennyt, mitä pelätä. Mutta nyt onkin toinen, kun muistaa miten kova se supistuskipu olikaan. Tosin, varmastikin muistaa sen silti lievempänä kuin mitä se oli. Muistan, ajatelleeni synnytyssalissa, että tänne en enää ikinä tule, mutta kuinkas kävikään :D...

primrose 25+5
 
Hei vaan!

Mulla paino nousi maltillist 285g/vko tonne rv 17 asti, jonka jälkeen otti spurttia 900g/vko! No nyt on rajoitettu makeansyöntiä ja vähän muunkin niin näytti tänään vaaka et olisi vain 150g/vko. Musta kyllä tuntuu et meiän vaaka vähän huijaa joten saas nähä ens keskiviikkona lääkärineuvolassa. Mut meiän vaan mukaan ois nyt kiloja tullu lisää ekasta neuvolakäynnistä 7,3 kg.

Mulla on kans ollut paljon suonenvetoa. Saattaa tulla useita kertoja yössä ja yleensä aina vaan öisin, joko kylkeä kääntäessä tai venyttäessä. Ovat tosikipeitä eivätkä 'laukea' vetämällä takaisin vaan pitää koittaa saaha jalka mahdollisimman suoraks ja rentouttaa se ennenkuin kipu pikkuhiljaa hellittää. Jos on yössä ollut monta suonenvetoa (mulla kanssa pohkkeessa) niin seuraavana päivänä se kohta jalasta tuntuu koko ajan hiukan kireältä. Ei ole noin kovia ja yleisiä minulla aiemmin suonenvedot ollut. Olen myöskin syönyt magnesiumia ja banaania syön aika paljon muutenkin.

Olisiko kellään hyviä vinkkejä närästyksen taltuttamiseen, se on kanssa minulle nimittäin uusi vaiva raskauden myötä, enkä ole eläissäni yhtään närästyslääkettä syönyt.

Meillä täytetään netin kautta esitiedot sairaalaan . Hätäkaste nimiksi annoin silloin ronja tai rasmus, jota ei kyllä käytetä pojulla muuten nimenä. Synnytyksessä minulla on ehdottomana toiveena, että saisin peräruiskeen ennen ja kivunlievityksenä ajattelin epiduraalia/ilokaasua. Mies tulee mukaan ja häntä olen pyytänyt pysymään pääpuolella :LOL: . Muuten minua ei synnytys juurikaan pelota tai jännitä, ehkä enemmänkin olen utelias ja hiukan malttamaton. Saas nähä millanen pakokauhu iskee kun tuntee miltä ekat supistukset tuntuvat.

Näin ennen raskauttakin aika levottomia unia ja nyt ne on kyllä muttuneet vielä levottomimmiksi. Lisäksi nyt parin viikon ajan olen nähnyt paljon seksiunia :D

Liikkeitä poitsusta tunnen päivittäin, mutta mielestäni ne ovat aika pehmeitä, eivätkä satu. Joskus pojulla on rauhallisempia päiviä, mutta joka päivä tuntuu. Muutenkin tuntuu, että aika rauhallisesti liikuskelee tai sitten tuo etuistukka edelleen vaimentaa osan. Joitakin kertoja on tullut monoa sen verta kovasti, että on mahanpäältä tuntunut, mutta niistä ei ole vielä kerennyt muut nauttia kuin minä kun ovat sen verta harvinaisia vielä.

Felessa ja kääpiö 24+3
 

Yhteistyössä