???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 13:59 mam84 kirjoitti:
Heips kaikille. :wave:

Olen miettinyt tota 4D ultraa, mutta jos ei halua tietää lapsen sukupuolta, niin kannattaako siihen mennä? Siis näkyykö "paikat" niin hyvin, että pystyisi itse tunnistamaan sukupuolen? Kertokaa te, jotka ootte käyny. Haluan pitää sukupuolen yllätyksenä loppuun asti, joten siksi kyselen.

onko muilta muuten mitattu jo kohdunpohjan korkeutta? Multa ei oo vieläkään mitattu, joka hiukka ihmetyttää. Edellisessä raskaudessa (tosin eri paikkakunta) tunnusteltiin joka kerta, mut täällä tuppukylässä ei vieläkään.
Ei siitä meidän 4D kerrasta kyllä ainakaan näkynyt et kumpi oli ja luotan siis lääkärin kertomaan. Eikä siellä koko ajan katsota edes kuvaa 4Dnä vaan varmaan yli puolet oli ihan normaalia 2D kuvaa. Jos et halua tietää niin en silloin välttämättä maksaisi sitä hintaa kun ultraan pääsee muutenkin. Yritän linkittää kuvan tähän siitä meidän pimp.a kuvasta.
http://i98.photobucket.com/albums/l251/Ayse20/tytt.jpg

Tuossa on siis valkoinen nuoli jolla lääkäri osoittaa "selvää" klitorista. Jos lääkäri ei olisi pysähtynyt erikseen tuohon kohtaan en olisi edes tajunnut että haaroja siinä kuvattiin :D

Ja tässä 4D kuva "kasvoista", jota ei kunnolla saatu koska käsi oli koko ajan edessä ja ultra kohdistui siihen ja siksi kuva jäi epätarkaksi kasvoista
http://i98.photobucket.com/albums/l251/Ayse20/4D.jpg


Ei minullakaan täällä Helsingissä ole mitattu tuota kohdunpohjan korkeutta kertaakaan, mutta luulen että ensi kerralla mitataan. Esikoisellakin mittaus aloitettiin vasta rv24 <br><br>
 
meja: Me oltiin esikoiselta perhevalmennuksessa. Se oli kolmeosainen. Ekassa käsiteltiin synnytystä, toisessa vauvan hoitoa ja kolmannessa käytiin tutustumaan synnytyssairaalaan. Oli ihan kiva esikoista odottavalle, mutta en kokis enää tarpeelliseksi. Mutta menisin, jos ekaa odoittaisin. =)

Ihanaa kun kevät on tullut ja on päässy vähän pihaa laittaan. Massu on kasvanut, että tuulihousujen vyötärökin pitää jo jättää mahan alle... :ashamed: Edelleen ihmettelen kun liikkitä tuntuu niin vähän ja nekin tosi heikkoja, että saa oikeen odottamalla odottaa, eikä läheskään joka päivä. Noh jospa se istukka sitten vaikuttaa asiaan...Toivotaan!

minttu-82 ja TaimiMainio 19+4
 
meja
Sivusin vähän tuota perhevalmennusjuttua tuolla aiemmin.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:20 Maarja kirjoitti:
Saatiin synnytysvalmennukseen jo ajat (toukokuussa). Kesällä sitä ei järjestetä, joten me päästään mukaan nyt. Samaten parisuhdeluentoja ja jotain fysioterapiatapaamisia on. Ne on jo merkattu kalenteriin. Menen/mennään niihin kaikkiin - jos ei muuta syytä niin huvin vuoksi edes.
Kun ensimmäinen on tulossa, niin mennään totta kai. Sitä paitsi se voi olla ihan hauskaakin, jos ryhmissä on mukavia pariskuntia :D
 
meja:
Oltiin esikoisen odotusaikana valmennuksessa ja olin ihan tyytyväinen siihen.
Tosin ajattelin että jos menisin nytkin niin voisin ehkä paremmin sisäistää ne hengitysharjoitukset kun tietää jo mitä on odotettavissa. Eka kerta meni siis vähän ohi siinä jännityksessä :whistle:
 
Täällä Joensuussa on kuulemma aika aneeminen synnytysvalmennus: nopea ja tekninen, eli kuulemma kerrotaan hyvin miten synnytys fysiologisesti etenee, mutta se henkinen puoli jää kuulemma vajaaksi. :\| mutta ollaan menossa sinne joka tapauksessa, sillä parempi se edes jotakin etukäteen tietää ja nähdä synnäri etukäteen. Mutta PKKS on kuulemma oiva paikka synnyttää ja tunnelma mukava :)

Minulla ei ole vauvamasusta tietoakaan, kuten kuvasta (profiili) voitte päätellä. Turvotuskin tuntuisi häipyneen jonnekin. Jos ei närästäisi ja väsyttäisi, niin enpä arvaisi raskaana olevani. Vali-vali, mutta kun tämä on eka vauva ja hartaasti toivottu, niin tahtoisin olla hiukka enemmän raskaana ;) Ehkä se olo tästä vielä raskautuu ajan kanssa...

Kiva oli katsella uusia masukuvia, hienot masut kaikilla :flower:


tiksu ja uffe (16+3)


(muoks: typot)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 16:06 meja kirjoitti:
Byäää :'(, kukaan ei vastannut mut perhevalmennus-kysymykseen. Eli aiotteko osallistua tai joskus aikaisemmin osallistuneet - oliko hyödyllistä?

-meja 18+1
Oltiin miehen kanssa fysioterapeutin perhevalmennuksessa ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Kesti 1,5 tuntia ja mulla oli ainoa mies siellä, muut oli pelkkiä äitejä. Ekat puoli tuntia fysioterapeutti kertoi että miten raskaus muuttaa kehoa, miten pitää nostaa tavaroita yms. että välttää selkäkivut ja miten harjoitetaan lantionpohjan lihaksia. Mies vähän repeili, kun ft käski supistaa peräaukosta emättimeen jne. :LOL:

Keskimmäinen puoli tuntia jumpattiin niitä lantionpohjan lihaksia ja viimeinen puolituntinen rentouduttiin.

Eli tämmöstä -riippuu varmaan hirveesti aiheesta ja omasta etukäteistiedoista, että onko jotain hyötyä. Meille ei kyllä ollut kun oli tosi köyhä anti ja ennestään jo tiesi muutenkin kaikki ergonomiset nostoasennot ym. ja varsinkin kun harrastaa paljon liikuntaa niin lihakset on hyvässä hallinnassa.
 
Heissan kaikille!

Täällä oli HYVIÄ ultrakuulumisia, banaanipotkujen bongailua jne... IHANAA lukea vaikka nimimerkit jo katosivat pehmeenneestä päästä :D

Ainoastaan NeitiNeponen jäi mieleen: Mahtava kuva!!! :LOL: Ei häveliäisyyden häivääkään.... Ei kyllä jää arvuuttelun varaan!! Ihanaa!! Voi kun 24.4. meilläkin olisi nuin selkiästi esillä... Poitsuahan povattiin niskaturvotuksessa, mutta mä en usko ennen kuin selkeämmin näen...

Omaa napaa vähäsen

Oltiin viikonloppu Kokemäellä. Kiva reissu vaikkakin raskas. Appiukko oli anopin kera ihan innoissaan masusta jonka näkivät ekaa kertaa nyt. Ovesta kun sisään astuin niin eka kommentti rakkaan appiukkoni suusta oli "Kah´ Sulla tuo persii tuntuu leviävän" ja makiat naurut päälle. On sellainen hurtin huumorin äijä josta tykkään ihan mielettömästi!!! Meillä loksahti kaikki kohdilleen jo ekaa kertaa tavatessa. Anopin kanssa sama juttu. Ovat kuin kakkosvanhemmat mulle! Appiukko itseasiassa alkoi päättelemään sukupuoltakin, totesi vain, että kyllä tuolta poika tulee. Kaikki puskee etiäppäin ja emäntä loistaa :D

Muuten olo ihan oko ellei aamun kyrsviintymistä lasketa... En sitten mene koko perskuleen pääsykokeisiin :headwall: A) En löydä per*eleen papereita.... B) Ei meillä ole varaa edes parin vuoden päästä mun kokopäiväisopiskeluun, en saa miehen "hyvien" tulojen takia opintotukea ja opintolainaa en tod. aio ottaa...
No haen sitten Kristilliseen.... Kirjoittelen tänään esseet...

EI JOKU HALUAISI MYLLYYN TULLA NÄIN AAMUSTA HETIMITEN????!!!! MÄ TAHTOO PIRISTYSTÄ

Menen keittämään kaffetta.... En taida Innaakaan päiväkotiin viedä, pidän Äiti-Inna-päivän tänään ja hemmottelen kultamurumussukan pilalle :heart:

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 20+1
 
Aurinkoista huomenta ihmiset!

Siis aivan uskomattoman ihanat kelit ollu tän vkln ja nyt tänään viel ainaki. Ollaan käyty joka päivä tässä nyt kunnon kävelylenkeillä koko perheen voimin ja on sitte niin energinen olo lenkin jälkeen ollu. Miehen kanssa jo suunniteltiin,että mies alkaa käymään joka toinen päivä taas juoksemassa ja meikäläinen ihan tyytyy tohon kävelyyn. Tossa ihan meidän vieressä on hyvä pururadan tyyppinen metsälenkki ni siellä on hyvä mennä. Tosin sielläki noita mäkiä on ja tämän meikäläisen nykysen kokoonpanon kanssa tulee "vähän" puhistua niissä mut niin kauan kun ei varsinaisesti satu mihinkää ni käyn kyllä hyvillä mielin siellä. En tosin voi tota esikoista ottaa yksinäni mukaan kun en jaksa rattaita kuitenkaa työntää mäkiä ylös. :ashamed: Mut mies lupas sitte välipäivinään tulla meidän kanssa et päästään kaikki. =)

Huomenna on meidän rakenneultra! Kyllä ne viikot tähän asti juoksee näköjään ihan kivasti,mut tästä eteenpäin sitten taas junnaa paikallaan. Voi kun Vusseli olis nätisti haarat auki siellä. Samalla tavalla ku Neposella (muistinhan oikein). Oli kyllä aika selvä kuva. :LOL: Mut eipä tuo mitään vaikka oliski jalat ristissä. Myö mennään sitte 4d katteleen josko nähtäis toisen pyhimmät paikat. Jotenki aina unohtuu,et rakenneultran tarkotus ei oo selvittää sukupuolta vaan kattoa et kaikki rakenteet on kunnossa,mut kyllä mä eniten jännitän ehkä sitä,et näkyykö vai ei. Jotenkin sitä mieltää vielä toistaseks,et kyllä kaikki on ihan kunnossa siellä. Huomenna sitte oonkin ihan hermoraunio heti aamusta ja näen mielessäni ties mitä kauhukuvia. Saa nähä saanko nukuttua ollenkaa yöllä.

Hei onko muita vaivannu levottomat jalat? Kun mulla alkaa nyt sitä vaivaa tulee..Tosin saattaa johtua tosta äkillisestä innostuksesta ulkoiluun. Magnesiumia vaan naamariin iltasin ni saa unta. Taas sitä tuntee ittensä niin pilleristiks ko pitää päivittäin ottaa vähän monivitamiinia ja magnesiumia ja kovin usein vielä panadolia ja rennietä. Sitte aivan varmasti josain vaiheessa mun hemppa tippuu ja päälle tulee vielä rautakuuri. Siinähän se yks ylimääränen välipala sitte onki pelkkiä pillereitä ja lääkkeitä..

Perhevalmennuksesta. Me oltiin esikoisen kohalla semmosessa ja aika turha se oli meidän mielestä. Ainoo hyvä siinä oli se kun päästiin TYKSiin tutustumaan paikkoihin. Muuten se oli semmosta aika blaa blaa blaata. Vaik siellä kyllä hyvin sai ite kysyä ja noin mut ei siellä vaan jotenki kukaan onnistunu mua sillon vakuuttamaan,että mä tiedän kyllä millon pitää lähteä synnyttää ja millanen se synnytys sitte itessään on ja mistä mä tiedän mitä kivunlievitystä mä haluan. Sen takia oliki typerää mun mielestä ko esikoista maailmaan pakertaessani kätilö multa kysyy,et mitä lievitystä mä haluisin. Ehän mä siinä mitään osannu sanoo. Mielessä oli vaan epiduraali ja sitä mulle ei annettu kun oli jo liian myöhästä! Nyt sitte oonki vähän sitä mieltä et pitäkää hemmetin lääkkeenne minä pakerran nämä ilman semmosia sitten. Ei se kätilö sillon edes ehdottanu mulle ite mitään vaihtoehtoja mitä olis voinu antaa. No tän keskustelun jälkeen meniki alta puol tuntia ni oli poika jo sylissä et sinänsä ei ollu paha..

Pippurimamma mä voisin muuten hyvinki mieluusti lähteä myllyyn mut on taas miljoona asiaa hoidettavana ennen 12 ko mies menee kouluun. Oon jo puolet niistä asioista unohtanu mut toivottavasti tuo minun toinen puolikkaani muistaa. :) Harmi sun opiskelujas. Mä sain laitettuu paperit amkhon mut aika päin mäntyjä ja koivuja ne on. Mun piti niihin tehä vielä korjailuja yms mut en sitte ehtiny. No ei se mitään. Haetaan sitte uudestaan vaan ens vuonna tai sitä seuraavana. En mä kuitenkaa opiskeluja vois alottaa enne ko mies on valmis ja töissä. Ei perhettä kahella opintotuella paljoo elätetä ja sossuun en enää ikinä mene kyllä mitään pyytämään. Saavat pitää euronsa kyllä tästä eteenpäin.

Me saatiin vihdoinki tilattua mein Veetille kivi. Tulee tosi kaunis ja veetimäinen kivi. Touko-kesäkuussa alkavat hautoja kunnostamaan ni sillon sitte tulee kivikin paikalleen. Voi kun se tulis äkkiä. Se on niin karun näkönen vielä eikä sitä oikein nätiksi saa vaikka mitä tekis.

Nyt mäkin vissiin meen keittelee kahvia..Tuo mies ei vissiin nyt pääse sen verta irti tosta lehdestä..

Emmaliina ja Vusseli 19+
 
Aurinkoista huomenta!
Eilinen lämmin päivä meni töissä, mutta onneksi semmosen työkaverin kanssa, että saatiin purkaa ikävät jutut keskenämme siinä työnteon lomassa. Meillä on samansuuntaisia ajatuksia työpaikasta ja sen ilmapiiristä, ja tiedetään että ne jutut jää vain meidän kahden välisiksi.

Kohta lähden parturiin. Tulee kyllä tarpeeseen, kun väri on haalistunut ja tyvikasvua on enemmän ku laki sallii. Saksillekin on töitä. Onpahan sitten lauantaina siellä juhlissa tukka ojennuksessa. Toivottavasti värjäyspuuhat onnistuu hormoneista huolimatta.

Joe ja pieni 17+4

PS. Profiilissa uusi kuva. Mammafarkut on aika tylsät perusfarkut, mutta mukavat jalassa. Se resori vyötäröllä on aika erikoisen värinen, mutta.. vielä se pysyy paidan alla piilossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 23:07 Villipilli kirjoitti:
Oltiin miehen kanssa fysioterapeutin perhevalmennuksessa ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Kesti 1,5 tuntia ja mulla oli ainoa mies siellä, muut oli pelkkiä äitejä. Ekat puoli tuntia fysioterapeutti kertoi että miten raskaus muuttaa kehoa, miten pitää nostaa tavaroita yms. että välttää selkäkivut ja miten harjoitetaan lantionpohjan lihaksia. Mies vähän repeili, kun ft käski supistaa peräaukosta emättimeen jne. :LOL:
Juu. Meille sanottiin, että fysioterapeutin tapaamiseen miehen on oikeastaan turha tulla mukaan (toki saa jos haluaa!) Meillä se on ainoa juttu tuossa perhe-/synnytysvalmennuksessa, jonka mies jättää suosiolla väliin. Kaikkiin muihin osallistutaan yhdessä.

Sairaalan synnytysosastolle pitää varata ainakin Porissa tutustumisaika itse, mutta se oli vasta joskus 32. viikon jälkeen.


Maarja ja vauva 20+2 =) <br><br>
 
Huomenta!

Jospa sitä pitkästä aikaa saisi aikaiseksi kirjoittaa tänne. Tuntuu, että nykyään on toi aika niin kortilla, että hätäseen kerkeää käydä juttuja lukemassa. Yritän nyt vastalla noihin kysymyksiin.

Lasketusta ajasta:esikko syntyi viikkolla 38+5. Vaan eipä sillä taida olla mitään merkitystä tämän seuraavaan suhteen.
Isyyspakkaus:taitaa jäädä tekemättä, en tehnyt esikolta enkä taida tehdä nytkään. Jotain kivaa tulee isukille varmaan kuitenkin hommattua varpajaisiin.
Perhevalmennus:käytiin esikolta ja jotain hyödyllistä tuli, hyödyllisin osuus ehkä sairaalaan tutustuminen, nyt ei osallistuta.

Nyt en kyllä muista muita kysymyksiä tähän hätään. Oltiin tuossa viikon loppuna mummon hautajaisissa ja kukaan ei kyllä nähnyt, että olen raskaana eli masu ei hirmuisesti ole kasvanut. Mammahousuja käytän kyllä näin töissä kun joutuu koko päivän istumaan. Vaan kyllähän toi maha kerkiää vielä kasvamaan ennen syyskuuta, onpahan helpompi olla kun ei hirmuinen masu ole kannettevana.

Millä mielellä muut odottelette kesää? Nythän on ennusteltu ennätys helteitä joten mua ainkin vähän hirvittää miten sitä jaksaa olla jos vielä samat verenpaine ja turvotusvaivat alkaa oireilemaan kuten esikolta. Silloinkin tuntui välillä ettei tule mistään mitään.

Nyt on vissiin jatkettava töitä, mutta oikein hyvää vointia teille kaikille syysmasuille B)
 
Moikka!B)
Tänään tilasin ajan ultraan eli päästään 2.5 katselemaan miten pikkanen masuasukki on kasvanut. Jos vaan näkyy, ajattelin kysästä, kumpi on. Onhan tämä kenties kuitenkin viimeinen niin osaa vähän valmistautua hankintojen suhteen ja mulla kuitenkin kokoajan tuntemukset kallistuneet pojan puoleen ja haluisin nyt jo siihen varmistuksen. Eipähän tuo haittaa vaik olis tyttökin, onhan näiden kasvattamisest yli 10vuoden kokemus :LOL:

Perhevalmennus; Mulle ei olla puhuttu asiasta neuvolassa mitään, en tiedä pidetäänkö sitä enää "säästö" syistä. Silloin kun odotin toista, niin silloin en ollut ja eikä silloinkaan siitä koskaan neuvolas puhuttu mutta ensimmäistä odotellessa kävin siis 15v. sitten ja taisi siitä jotain hyötyä olla.

Mulla menneet molemmat la yli eli eka 40+3 ja toinen 41+4.
Saas nähdä miten nyt käy, luetaanhan mut näin monen vuoden jälkeen ensisynnyttäjien joukkoon mikä musta kuulostaa hassulta....

Kesää odotan innolla, mutta toisaalta hirvittää miten käy seistä 7-10h kuuman parilan ääres ravintolan keittiös kun tuntu et nyt viikonloppuna oli jo kuin saunas olisit ollut. Ilmanvaihto kun on mitä mahtavin....
kesälomaa pidän ainoastaan 2 viikkoo, kesäkuun alus et saan järkättyy ne meidän vanhemman neidin rippijuhlat ja lopun jätin sinne seuraavaan vuoteen jatkoks.

Hyviä vointeja kaikille =)
Terv. Jaana ja pikkanen masuasukki 18 ;) <br><br>
 
Kiitos kaikille perhevalmennuskyssäriin vastanneille yhdessä ja erikseen. =) Meillä näyttäisi ensimmäinen olevan toukokuun puolessa välissä ja aiheena raskaudenajan hyvinvointi. Nyt kun on eka tulossa niin yritetään mennä kaikkiin yhdessä, tosin työ voi vähän haitata osallistumista meillä molemmilla.

Masu on kasvanut mukavasti, töissä asiakkaat onnittelevat ja kyselevät koska jään pois. Just tajusin muutes, että eihän tässä olekaan enää kuin reilut kaksi kuukautta kesälomaan! B) Mahtavaa =) .

Miinuska, mä odottelen hyvillä mielin kesää =). Toistaiseksi ajattelen, että ihanaa jos on luvattu helteistä kesää, mutta mä en olekaan koskaan ollut raskaana ja varasinkaan kesähelteillä. Että saattaa tuo mieli muuttua heinäkuussa :eek: . Lomaa odottelen kyllä innolla.


-meja 18+2
 
Nyt on uus tukka :D

Meille ei vielä ole puhuttu neuvolassa mitään perhevalmennuksesta, mutta pitää kysäistä seuraavan kerran. Olishan se kiva ensikertalaisena päästä edes jonkunlaiseen juttuun mukaan.

Oma napa. Tunnustelin masua jo siellä parturissa istuessani ja nyt tässä kotona tuntemukset jatkuu. Ihmeellistä "muljuntaa" tuntuu tuossa hiukan navan alapuolella. Sitä tuntui jo eilen illalla sängyssä, kun nyt tarkemmin mietin. Toisaalta join eilen töissä kahvia, mitä en yleensä koskaan juo ja mietin että sekin saattaa aiheuttaa noita tuntemuksia. Oon nimittäin joutunu tänään käymään jo kaks kertaa isolla asialla, että seköhän siellä masussa vain möyrii.. Sitä vain niin kovasti toivois jo tuntevansa liikkeitä ja kuulostelee koko ajan, että joko.. joko nyt..

Mutta nyt taitaa tulla jo kiire lääkäriin, meen juttelemaan niistä allergialääkkeistä.

joe
 
Hei vaan kaikki!

Upea ilma ulkona, mutta kuuma tuli kun puski 3 km ylämäkeä vaunuja työntäen..käytin esikoista lääkärissä, onneksi hyviä uutisia kuulemassa vaan.

Vastailenkin ensin kysymyksiin, ennen kuin unohdan ;)

Isyyspakkausta en ole aikonut tehdä, en tehnyt esikoisesta ( vaikka silloin suunnittelin ) ja taitaa ihan laiskuuttaan jäädä nytkin tekemättä.

Perhevalmennusta ei täällä järjestetä säästösyistä. Esikoista odottaessani valmennus oli se, että saatiin synnytysvideo kotiin ja sitten puoli tuntia keskusteltiin terveydenhoitajan kanssa synnytyksestä ja toinen puoli tuntia vauvanhoidosta. Oli kyllä ihan kiva ne silti silloin käydä, sai varmuutta omiin puuhiin vaikkei niissä mitään ihan uutta tullutkaan. Käytiin myös synnytysosastolla tutustumassa, ja kiva oli paikat etukäteen nähdä. Eli suosittelen perhevalmennusta kaikille, ei kait siitä haittaakaan ole ;)

Laskettu aika Esikoinen syntyi rv. 42+1 ja silloinkin synnytys käynnistettiin. Mielenkiinnolla odotan, kuinka tämän vauvan kanssa käy, viihtyykö masussa yhtä pitkään..ihmeen rauhallisesti sitä jaksoi itse viimeksi odotella.


Odotuspäiväkirjaa en ole nyt pitänyt, viimeksi hieman kirjoittelin kalenteriin ylös tuntemuksia, mutta nyt on jäänyt kokonaan. Juuri ystävien kanssa juteltiin, että tämä odotus on kyllä mennyt niin " siinä sivussa" esikoisen touhujen varjossa, ettei ole aina perillä edes raskausviikoista..edellisessä raskaudessa tutki joka päivä kaikkia opuksia, että miltä siellä masussa nyt näyttää ja tuntuu ;)

Oma vointi on ollut ihan hyvä, pientä närästystä on tosin koko ajan ja öisin vaivaa lievä iskiaskipu ja puutuminen nukkuessa. Saa vaihtaa koko ajan kylkeä. Maha on kasvanut kovasti, näytän siltä kuin laskettu aika olis jo muutaman kuukauden päästä..

Juuri neuvolassa kävin, painoa ei ollut tullut kuin 100g lisää, hyvä juttu! Kaikki arvot oli kunnossa myös. Sydänäänet kuului tällä kertaa heti ( 142 lyöntiä/min ) ja kovasti masukaveri potki ja melskasi masussa. Eli kaikki hyvin sielläkin! Kohdunpohjan korkeuskin mitattiin nyt eka kerran, oli 16 cm. Esikoiselta sitä alettiin mitata vasta rv 26..

Kysymys niille, kellä on jo lapsia kotona: miten kerrotte lapsille tulevasta vauvasta, ja teette asiaa tutuksi? Käytättekö jotain kirjaa jne.? Meillä tyttö tietää ( ikää 1v 7kk) että äidin masussa on vauva, maha kasvaa nääääin isoksi ja vauva siellä potkii, nukkuu ja kuulee kun jutellaan tai lauletaan. Ja kun vauva syntyy, sille vaihdetaan vaippoja ja tuuditellaan sylissä ja se syö tissiä =) Siinähän ne tärkeimmät, heh.

Iloista keväänjatkoa!!

Hassuliini ja masuvauva rv 18+3
 
Jopas on lämmin päivä ollut! Toisaalta ihana ollut olla ulkona päiväkodissa tänään lasten kanssa, mutta se aika meinaa vaan olla niin pitkäveteistä, kun keksiivät itse leikkejä, niin on vain sitä vahtimista suurin osa ajasta.

Neuvolassakin kävin tänä aamuna. :) Sieltä siis kuulumisia..

Paino: +382g (pikkusta vaille kolme kiloo noussu alkutekijöistä)
pissa ok
RR: 127/77 (taas sitä valkotakkipainetta...)
Kohdunpohjankorkeus 15cm
Vauvelin syke 140krt/min
(täällä on jännä kun eivät hemppaa mittaa.. :\| )

Ja mikä ihanin yllätys heti aamusta, mikä sai hyvälle mielelle, niin neuvolatäti otti ultrakuvaa meidän pienestä!! :) :heart: Siellä se köllötteli kaikessa rauhassa. Ei hirmuisesti potkinut. Tais olla nukkumishommat menossa. :) Kääntyili vähäsen ja nieleksi lapsivettä. :) sydänkin sykki hienosti. Tuli niin hyvä mieli, kun näki pitkästä aikaa pienen! Oli kasvanu ihan mielettömästi ja tosi selkeesti näky sivuprofiili. (ei ollut enää pelkkä "möykky", kuten viikoilla 9+5) Saatiin yksi kuva paperille ja mies räppäsi monitorilta kuvan kännykkäänsä ja oli laittanut taustakuvaksi. :heart: :)
Sanoi neuvolatäti, että hän näillä viikoilla ottaa ultrakuvaakin, kun näkyy vielä koko vartalo hyvin, kun ei ole vielä kasvanut niin isoksi. :) Tosi ihana yllätys oli.

Ja ensi viikon tiistaina on sitten se rakenneullta, joten ei tarvitse pitkään odotella. Ja se 4D-hommeli, niin mitenkähän sitä "järkyttyy" kun näkyy niin selkeesti. :LOL:

Perhevalmennuksesta mainitsi tänään. 9.5 ensimmäinen kerta. Ei hirmusia kertonut mitä siellä puhutaan, mutta mennään kuuntelemaan, jos vain ei ole mitään päällekkäistä menoa siinä.

Onko muuten teillä muilla alkanut tulemaan nestettä rinnoista? :D Itselläni tuli eilen, niin oli sen jälkeen vähän samanlainen oli, kuin olisin tehnyt positiivisen raskaustestin! :LOL: Tuli vaan tunne, että sitä ollaan ihan oikeesti raskaana!! :LOL:

Tulipas taas vähän omanapa keskeinen, mut on niin hyvä mieli ollut aamusta lähtien tuon ultran takia. :)

Nyt pitää lähtee ruokaa laittamaan, kun on niin nälkä että näköä haittaa.

-Bluedrama ja röllykän asukki 18+5 :heart:
 
Hei kaikille! Jos taas pitkästä aikaa jotain kirjottelisi, lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin.

Valmennuksista oli ollut puhetta. Meillä ei neuvolassa ole puhuttu vielä mitään koko valmennuksesta! Joten tuskin ihan heti on alkamassa.
Liikkeistä en ole varma. Jotain pientä on saattanut tuntua, mutta ei niin että tietäisin sen varmasti olleen vauvan liikettä. Mulla on istukka etuseinässä niin vaimentaa liikkeitä.
"Isyyspakkauksesta" oli myös kirjoteltu, en usko että sellaista teen.
Mutta itse asiaan. Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Vauva painoi 239 g, B-mitta (pään mitta) oli 42,6mm. Melko tarkasti vastasi viikkoja, päivää vanhempi, muttei mitään aikoja sen takia muutettu. Kovin halusi pitää päänsä piilossa jossain syvällä, ja kestikin että saatiin aivot ym. katottua. Mutta päätä auliimmin esitteli jalkoväliään, miesten tavat heti. Eli siis poika tulossa.

Nyt täytyy taas lopetella, koitan jatkossa olla ahkerampi kirjottelemaan!
Pilvi81 18+1
 
Heipsan vaan kaikki!

Pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjoittelemaan, mutta tässä jotain vastauksia kysymyksiin.

Perhevalmennusta järjestetään ja sinne olemme menossa. Seuraavalla neuvolakäynnillä saamme ajankohdan jolloin se alkaa. Isyyspakkausta olen harkinnut tekeväni. Hieman sisältöä ja antamisajankohtaa pohdin.

Hyvin on voitu ja kesälomaa odotellaan innoissaan enää n. 1 1/2kk! Masu kasvaa kokoajan ja muljahteluja + potkuja tuntuu silloin tällöin. Sf mitta oli toissa viikolla 18cm.

Aurinkoista päivän jatkoa!

Ainoska ja Kullannuppu 20+1
 

Yhteistyössä