???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Elisa
Hilirimpsis!

Pitkästä aikaa voisin kirjailla jonkun rivin, käyn kyllä päivittäin väijymässä taustalla, mutta eipä tule kirjoitettua kun ei ole oikein mitään asiaa.

Kaikenkaikkiaan vointi on ollut hyvä, ellen sanoisi jopa erinomainen, mitä nyt selkä vähän oikuttelee välillä, mutta se lienee ihan liikunnan puutetta. Tänä aamuna sitten suoriuduin pitkästä aikaa uimaan, mutta kappas, piti lopettaa jo 300m jälkeen, kun alkoi jotenkin vihlomaan tuonne alavatsaan. En tiedä oliko se sitten supistus vai mikä, mutta sen verran epämiellyttävältä tuntui, että ajattelin jättää leikin sikseen. Ennen olen vetäissyt kilometrin vähintään, en usko että kunto nyt on niin rajusti päässyt romahtamaan. En tiedä että olisiko aamuisilla petipuuhilla ollut jotain tekemistä asian kanssa, ehkä seksi ja uinti siihen päälle oli liikaa?!

Ostin muuten eilen ensimmäiset mammahousut, onhan niissä vielä melkoisesti kasvunvaraa, mutta farkuissa alkoi nappi kiristämään melko ikävästi. Olen jo muutaman viikon kikkailut kuminauhaviritysten kanssa, kun ylin nappi ei ole mennyt kiinni. Nyt saa maha röllöttää ihan vapaana.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja heti vapun jälkeen sitten rakenneultra. Muuten ei olla valmistautuduttu mitenkään, ei olla hankittu yhtään vauvatavaraa eikä vaatetta, eikä edes mietitty niitä vielä. Olen muutenkin hyvin jalat maassa - tyyppi, en usko että innostun hössöttämään tästäkään asiasta mitenkään kummoisesti...

Kuivumisesta vielä, täälläkin on kintut raavittu ihan verille, iho on aivan hilseilevän kuiva, eikä rasvaus tunnu auttavan...

Terkuin,
Elisa (olikos niitä viikkoja nyt 16+jotain)
 
Hei!
Yksinäistä iltaa täällä vietän. Käytiin kyllä miehen kanssa tuossa saunassa, mutta sitten se lähtikin yöksi töihin. Mitenkähän sitä taas saa nukuttua, kun on niin tottunu nukkumaan yhessä..

Sain tänään vihdoin vaihdettua kukille mullat. Se onkin ollut suunnitelmissa jo kaks kuukautta. Oli alunperin tarkotus lähteä tänään shoppailemaan, mutta kun satoi räntää, niin ei viitsitty lähteä mihinkään. Pitäis ostaa niitä juhlavaatteita, kun mun isän viiskymppisbileet on ens viikon lauantaina. Ostaisinkohan kietaisumallisen mekon, vai housut ja jonkun paidan vai...

Mullakin se kutina liittyy kuivaan ihoon. Talvella varsinkin sääret hilseilee ja muutenkin on helpotus rasvata, ettei kutita joka paikasta. Kesällä ei yleensä tarvikaan rasvailla. Nyt oon kyllä varmuuden vuoksi rasvaillu muutaman kerran viikossa reidet, pakarat, masun ja tissit, vaikka ei kai sillä vissiin oo vaikutusta raskausarpien ehkäisyssä. Mutta tuskin haittaakaan.

Mä oon nyt pari viikkoa ollu tosi itkuinen ja mielentila on muutenkin herkkä. Lähes päivittäin on pitäny ainakin vähän itkeä pirauttaa :/ Mies ei oikein tiedä, miten päin olis ja pelkää aina itse aiheuttaneensa mun pahan mielen. Toisaalta kyllä ihanasti vetää kainaloon ja lohduttaa. Ja ne itkun aiheet.. mitään syytä ei ole itkeä, mutta jostain ihan pienestä ja mitättömästä jutusta se aiheutuu. Tänään on ollu paljon parempi mieli ja olokin, kun tiedän että vasta sunnuntaina tarvii mennä töihin. Ehkä mä vain reagoin nyt herkemmin kaikkeen, mutta töissä oleminen ei tunnu kivalta, henkisesti siis.

Mitähän iltapalaa sitä vielä keksis.. :p
Joe ja pieni 16+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 08:49 minttu-82 kirjoitti:
Jos kaikille käy, niin mää voin päivitellä listaa huhtikuun ajan...

SYYSMASSUT 2007 - - - Päivitetty 10.4.2007

Maarja, 22v...................1.9......1.lapsi.........SATKS
Zennia...........................1.9......2.lapsi..........LKS

balik, 28v......................2.9......2.lapsi.........KOS
Mila76, 30v...................2.9......3.lapsi.........TAYS
Louisa............................2.9......1.lapsi.........
Heidi-79, 27v.................2.9......1.lapsi.........KOKS
Ainoska, 30v..................2.9......1.lapsi.........SEKS
PippuriMamma, 25v.......2.9......2.lapsi.........TYKS
Mam84...........................2.9.....2.lapsi..........VAS

alizia83.........................3.9......2.lapsi.........TYKS
Bella25..........................3.9......1.lapsi..........
syd.toiv.täynnä, 23v......3.9......3.lapsi.........PKKS
Miinuska, 28V................3.9......2.lapsi.........MKS

Rosmariini......................4.9......2.lapsi.........
Jode................................4.9......2.lapsi.........HYKS NKL
Emmaliina, 23v...............4.9......3.lapsi.........TYKS
Marsu81,.........................4.9......2.lapsi.........KAKS
Halinalle81, 26v...............4.9......1.lapsi.........SKS

Neiti Neponen, 23v..........5.9......2.lapsi.........KOS
mammuskainen..............5.9......2.lapsi.........
minttu-82, 24v..................5.9......2.lapsi.........KPKS
mobic, 22v......................5.9......1.lapsi.........LKS
baby2003, 23v...............5.9......2.lapsi.........HYKS NKL

Lilia.................................6.9......1.lapsi.........SEKS
Pörriäinen.......................6.9......?.lapsi.........
Pia84...............................6.9......1.lapsi.........TYKS
Paveliina.........................6.9......1.lapsi.........TYKS
stormer...........................6.9......3.lapsi.........TAYS
Inka85, 21v....................6.9......1.lapsi.........KOS

Lilja.................................7.9......2.lapsi.........
Susku, 20v......................7.9......1.lapsi.........SKS
Junnu..............................7.9......1.lapsi.........
RäpäRällä, 28v................7.9......3.lapsi.........SATKS
miikku78........................7.9.......1.lapsi.........PHKS
Mammeli........................7.9.......3.lapsi.........TAYS

Jaalius.............................8.9......2.lapsi.........KOS

TheSimpsons, 24v...........9.9......3.lapsi.........PHKS
Matkustaja......................9.9......1.lapsi.........
Brazil15, 25v...................9.9......1.lapsi.........KYS
MN1, 23v.........................9.9.......1.lapsi........
Hippo..............................9.9.......?.lapsi.........
Laa.................................9.9.......1.lapsi........KOKS
Aali.................................9.9.......?.lapsi.......

pulla..............................10.9......?.lapsi..........
m85...............................10.9......1.lapsi........
Hannis...........................10.9......1.lapsi.........PHKS

Superheppuli.................11.9......2.lapsi.........TAYS
Miimari-84, 23v............11.9......3.lapsi.........OYS
Pämppä.........................11.9.......1.lapsi.........OYS
Hantta06.......................11.9.......3.lapsi.........HYS
MamMam, 28v...............11.9......2.lapsi.........TAYS

Hanna...........................12.9......2.lapsi.........TAYS
LittlePeople...................12.9......4.lapsi.........
Bluedrama 18.................12.9......1.lapsi.........KYS
Möörwa, 25v..................12.9......3.lapsi.........LUS

rosku............................13.9......3.lapsi.........TAYS
Miia...............................13.9......?.lapsi.........
Lumikki, 25v..................13.9......2.lapsi..........K-HKS

janita............................14.9......2.lapsi..........KOKS
umayya,26v...................14.9......2.lapsi.........PHKS
heinävaavi.....................14.9......2.lapsi.........KYS
roosakaisa, 29v.............14.9......2.lapsi........PKKS
Hassuliini, 28v...............14.9......2.lapsi.........KOKS
Tinka..............................14.9......2.lapsi.........TYKS
Aku, 23v.........................14.9......1.lapsi.........KOS

Minna84, 22v.................15.9......2.lapsi..........
äippä81, 25v..................15.9......3.lapsi..........MKS
jee................................15.9......?.lapsi..........
meja, 24v......................15.9......1.lapsi.........JS

Cassy, 23v.....................16.9......1.lapsi..........VKS
Pilvi81, 25v....................16.9.......1.lapsi..........

pikkuvaimo, 25v.............17.9......1.lapsi..........
Swiss..............................17.9......2.lapsi.........TAYS/VAS
äiti vm70........................17.9.....3.lapsi..........K-HKS

madison78......................18.9......1.lapsi..........KAKS
Villipilli,29v.....................18.9......1.lapsi.........
Apilanlehti......................18.9......4.lapsi.........K-PKS
baabaa 22v....................18.9......2.lapsi..........KOS

kanelityttö......................19.9......?.lapsi..........

Mamu82.........................20.9......4.lapsi.........K-HKS
Eden, 27v.......................20.9......1.lapsi.........
Miia83, 24v.....................20.9......2.lapsi........PHKS
tättähäärä......................20.9......2.lapsi.........SEKS
Joe80, 27v.....................20.9......1.lapsi..........PKKS

Niiskuneiti82, 24v............21.9......2.lapsi.........TYKS
minnajajoel, 20v.............21.9......2.lapsi........TAYS
serveri.............................21.9......4.lapsi.........K-HKS
jubetassuli-85.................21.9......3.lapsi.........

taru23............................22.9......1.lapsi.........LS
venlae............................22.9.......?.lapsi.........
Syysmami......................22.9.......?.lapsi.........
Elisa, 28v.......................22.9.......1.lapsi..........KOS

Eloveena, 24v.................23.9.....1.lapsi..........VKS
poikax3..........................23.9.......4.lapsi.........KAKS
äityli75...........................23.9.......1.lapsi.........JS

Piutsuli...........................24.9......3.lapsi..........K-HKS
Piika, 32v.......................24.9......1.lapsi..........KOS
nanna 80, 26v................24.9.......2.lapsi.........TAYS
Malluliini.........................24.9......2.lapsi.........SEKS
Äisky81..........................24.9......2.lapsi..........LS
Annmari76.....................24.9......1.lapsi..........KOS

Miranda74......................25.9......1.lapsi..........NKL
Päivän-Säde...................25.9......2.lapsi..........

MarttaB, 23-v.................26.9......1.lapsi..........K-SKS
tup, 27v.........................26.9......1.lapsi..........JS
Elwi, 28v........................26.9......1.lapsi..........HYKS NKL
veskarityttö...................26.9......1.lapsi..........KOKS
anu85............................26.9......3.lapsi..........LKS
Hapsuli..........................26.9......1.lapsi...........

mammuska....................27.9......?.lapsi..........SEKS

Hyrripurri.......................29.9......1.lapsi..........
tiksu...............................29.9......1.lapsi.........PKKS
minttu, 26v.....................29.9......1.lapsi........
pilke82, 24v....................29.9......2.lapsi.........SATKS
 
Balik:
Huolestuttaa vaan että onko tässä tarpeeksi aikaa välissä edelliseen ultraan kun suosittelivat ettei menis liian usein.

Mulle sanoivat kun tilasin ajan sieltä Famedasta ja kysyin että pitääkö olla ultrien välissä joku tietty aika,niin sanoivat että ei tarvitse olla..Sen takia vain että vauva on kehittynyt enemmän parissa viikossa..muuten ei ole mitään väliä:)

Vitsi että osaa jännittää se huominen 4D-ultra ;) Tuun sitten kertomaan kuulumisia.. :D

Inka&vielä öttiäinen 18+6 :heart:
 
juu eipä mitään:)

On tosiaan ihanaa nähdä taas vaavia,itsekkään en ole vielä perunut Kättärin aikaa,pitäis varmaan perua niin ei tartte "turhaan" mennä:) vaikka aina ihana nähdä pientä..
Mutta palailempa sitten huomenissa! ;)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kauheesti ootte ehtinyt kirjotella tän vajaan parin viikon aikana, jotka
oon ollut muuton takia ilman nettiä :)

Olen nyt ollut kahden kuukauden burnout-loman jälkeen kolme päivää töissä ja alkaa pikkuhiljaa muistaa, miksi joutui jäämään lomalle. Miksi samat ihmiset jaksaa valittaa samoista asioista vuodesta toiseen?? Ja pomo vaan laittaa kaikki mun piikkiin, vaikken oo edes töissä ollut!! Raivostuttavaa....

Kolmas neuvola meillä oli tiistaina. Arvot oli kohdallaan ja painokin oli laskenut kilon verran. Joosepin sydänäänet kuului tosi voimakkaina, ainut vaan oli, että se liikkui niin paljon, että ne äänet katosi kanssa aika nopeesti, mutta löytyi heti uudesta paikasta =)

Käytiin viime viikolla Ikeassa ja ostettiin sitten yhdellä kertaa kaikki mitä on sieltä ajateltukin Joosepille ostaa. Pinnasänky, kylpyamme, vaatekaappi, lakanoita jne. Rahaa meni aikast paljon, mutta sitten ajateltiin, että jos oltais ne kaikki ostettu jostain huonekalukaupasta, niin olis varmaan jo pelkkä vaatekaappi maksanut saman. Ei vielä koottu noita tavaroita, vaan ne odottelee paketeissaan äippäloman alkua.

Olo on mulla ollut ihan hyvä. Alaselkä on vähän kipuillut, meen ens viikolla fysioterapeutille saamaan vähän liikeneuvoja. Töissäkin joudun istumaan koneella melkein koko päivän, joten tarpeeseen tulee ne neuvot, kun ollaan kuitenkin vasta puolivälissä raskautta.

Rakenneultra olis ens viikon keskiviikkona. Lääkäri kertoi jo viikolla 14 muka varmana tietona, että poika siellä on, mutta katotaan nyt, oiskohan se vielä samaa mieltä :)

Joku kyseli niistä nimistä. Me ollaan jo neljä vuotta sitten päätetty lasten nimet :LOL: Voipi kuitenkin olla, että kun näkee Joosepin ihkaelävänä, niin ne suunnitellut nimet ei sovikaan sille yhtään :D

Tohon listaan vois lisätä mun iän, se on 23v.

Paveliina ja Jooseppi 19+0
 
Huomenta kaikille.

Oltiin viime viikolla Englannissa talvilomalla, siellä oli kevät paljon pidemmällä kuin meillä =) Ja pari päivää oli oikein aurinkoistakin..
Poikkeuksellista kun Englannista on kyse :D

Siskon vauva oli oikein tomera 3kk joka sitten ihastui totaalisesti mun pörröpäähän :D Aina kun menin lähelle, ni ei mitään muuta tuijottanu kun mun hiuksia ja ihan selvästi yritti nousta koskemaan niitä :LOL:
Aivan ihana :heart: :heart:

Sitten oma napa:

Tiistain neuvola kuulumisia
paineet: 143/77 (olin kyllä just kävellyt sinne suht reipasta vauhtia)
pissa: puhdas
hg: 128 (laskenu jonkun verran)
sydänäänet 130-140
paino: +490g/vk, +9kg alkupainosta :eek:
Minusta tulee tankki... :ashamed:

Ei meinannu saada millään sydän ääniä kuulumaan ja siiten kun sai niin kuului todella heikosti. Epäili, että olisi istukka edessä, varsinkin kun mun omat sydän äänet kuului niin hyvin...
No, se selviää sitten viikon päästä rakenneultrassa.

Mulla ilmestynyt sellanen vaiva, että häntäluuta vihloo aivan älyttömästi kävellessä. Eilen oikein hävetti lyllerrellä töissä menemään :ashamed: ,
kun ei vaan pysty kävelemään nopeammin. Toivottavasti menee nopeasti ohi...

Heidi-79 + asukas 19+4

Onko kukaan alkanut väsäämään isyyspakkausta tai aiotteko sellaisen väsätä? Itse kyllä suunnittelin ilahduttaa tulevaa isukkia sitten jossain vaiheessa :)
 
Huomenta!
Sain sitten kuitenkin nukuttua, kun väsytti niin kovasti. Mies kömpi viereen kuuden aikaan aamulla. Nyt oon kohta lähössä hierojalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 08:48 Heidi-79 kirjoitti:
Mulla ilmestynyt sellanen vaiva, että häntäluuta vihloo aivan älyttömästi kävellessä. Eilen oikein hävetti lyllerrellä töissä menemään :ashamed: ,
kun ei vaan pysty kävelemään nopeammin. Toivottavasti menee nopeasti ohi...

Heidi-79 + asukas 19+4
Mullakin on noita tuntemuksia tuolla häntäluun, pakaroiden ja peräaukon seutuvilla. Eilen kun seisoin kukkamultaprojektin ajan keittönpöydän ääressä, niin sen jälkeen piti päästä istumaan. Myös reippaan kävelylenkin aikana alkaa tuntumaan, ja töissä kun kävelee, nostaa ja kantaa kaikenlaista. Rauhallisempi liikunta ei ainakaan vielä ole aiheuttanut tuntemuksia, joten pitää näköjään vain vähän hidastaa vauhtia, töissäkin (kattokoot kieroon). Mulla se kipu tosin on ollut vielä siedettävää. Toivottavasti ei pahene!

Joe ja pieni 17+0 (oho, taas uus viikko..)
 
No niin nyt on sit taas käyty ultrassa... ja tämä olkoon viimeinen tämän raskauden aikana, hih.
Oli todella ihana nähdä pikkuista joka oli kasvanut taas ja näytti tosi isolta jo. Kaikki oli hyvin... kuten vähän yli viikko sitten.

Taas käsi oli koko ajan kasvojen suojana eikä ultraajalla ollut helppoa saada kuvaa kasvojen luustosta ja kitalaesta.
Näperteli käsiään siellä ja aukoi suutaan...'

Näytti hyvin selvää "reisiluu" kuvaa jossa haaroissa ei kyllä tosiaan näkynyt mitään uloketta edelleenkään ;) :D :heart:
meidän pikkuinen tyttö siellä köllötteli.

mies lähti eilen turkkiin 2 viikoksi ja nyt ollaan esikoisen kanssa ihan kaksin, itku alkoi jo illalla kun neiti ikävöi babaa. Hassua miten nopeasti lapsi tuntee ikävää. Soitettiin sitten hänelle ja olihan se kerennyt siinä vaiheessa jo istanbuliin jossa odotteli jatkolentoa... heh nauroi vähän että johan hän pitkälle pääsi B)
 
Morjestus kaikille!
Heidi79, älä sure. Tässä pinossa on myös yksi valas, ettei tankilla olis niin yksinäistä.(Mä oon se valas, paino noussu 10kg, että toiseks kuule jäit =) ). Ei masennuta, kyllä ne sitte lähtee ne kilot!
Samalla tunnustan kateuteni, mä oon aina halunnu Englantiin.
Balik, mä ihmettelin vähän ensin että mitä sitä babaa kaivataan, kun iskä lähti. Meillä baba on isoäiti. (Eli babuska = baba). Kuinka iso se teidän tyttö oli? kiinnostaa, kun meillä on rakenneultra maanantaina. Saa nähdä, meneekö sitten loppuraskaus siihen malliin, ettei ultraan enää olis aihetta.
Jode ja Onni 19+2
 
Taustalta morjestamassa..

Niin kuin viimeksi totesin, ei ole mitään ihmeempiä kerrottavana ennen ensi kuun rakenneultraa ja neuvolaa, mutta seku vain tänne vähän höpäjään oli tarve tulla.. =)

Masu on kasvanut nätisti mutta vieläkin siinä kahden vaiheilla näyttääkö vain lihomispömpöltä vai vauvamasulta :D Painoa olen seuraillut omatoimisesti n. viikottain. Tällä hetkellä näyttäs olevan 55,6kg eli +1,6kg alusta.

Muutaman päivän hiljaiselon jälkeen masukaverikin aloittanut taas rymistelynsä ja taisipa eilen pikkuisella olla hikkakin! :heart: Sen verran rytmikkäästi ja tiuhasti tuntu töksähdyksiä =)

Tuosta tunneherkkyydestä.. Itku se tirahtelee täälläkin normaalia helpommin, mutta enemmän on tuota naureskelua, edelleen täysin hölmöistä jutuista :whistle: Eilen nauraahytkyin varmaan vartin kun miehen kanssa köllittiin lusikka-asennossa päikkäreillä ja mie sille, että "ota alempaa kii" (kun käsi meni juuri käteni päältä) ja tämähän sitte alkoi tukkiin peiton reunaa mun masun puolelta tiukemmin. Mie että mitä hittoa, ja se vain et "siehän sanoit, että "tosta alempaakin" (luuli siis että peiton reunaa piti parannella "alempaakin") :LOL: Nojoo, tämä todistanee että pääni on täysin pimennyt :kieh:

Nimiä mietitty jo ja alustavasti päätettykin, mutta lopullinen ratkaisu tehdään tietty sen mukaan, minkä nimiseltä tulokas näyttää.

Takaisin taustalle :wave:

mobic & pikkukainen 19+1 :heart: :heart:
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 12:34 Jode kirjoitti:
Balik, mä ihmettelin vähän ensin että mitä sitä babaa kaivataan, kun iskä lähti. Meillä baba on isoäiti. (Eli babuska = baba). Kuinka iso se teidän tyttö oli? kiinnostaa, kun meillä on rakenneultra maanantaina. Saa nähdä, meneekö sitten loppuraskaus siihen malliin, ettei ultraan enää olis aihetta.
Jode ja Onni 19+2
Turkissa isä on baba :D

Neiti oli ihan normaali kokoinen eli vastasi rv 19+4, mikä on hassua kun viime viikolla oli +4pv ja pää mittä oli 43,0mm.
Nyt päämitta oli 44,2 mm.
Tuolla Kättärillä eivät sanoneet mitään painoarviota, mutta yksityisellä se oli viikko sitten 260g ja pituus +20cm
 
pikkuvaimo
Oireiden loppumisesta: 17+3 menossa ja muutamaan viikkoon ei ole ollut oireen oiretta. Viikko sitten neuvolassa pienen sydän sykki iloisesti, joten kaiken pitäisi olla ok. Liikkeitäkään ei tunnu, mikä johtuu ilmeisesti siitä, et kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka etuseinämässä. No, mä jaksan kyllä odottaa, et niitä liikkeitäkin ilmaantuu.

Ihanaa, miten tämä aika nyt kuluu nopeesti, kun ekat 12 viikkoa on takana. Jotenkin jo uskaltaa suunnitella kaikkea vauvahömppää, vaikka ei viel mitään oo tarkotus ostaakaan.
Oon jopa suunnitellu jo ristiäisiä, mitä tarjotaan ja ketä kutsutaan B) ... ja joo onhan toi aikasta, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ;) Onko ketään muuta, joka on jo vaivannu päätään ristiäisillä? Niin ja muuten onko tiedossa "yleistä etikettiä" siitä, ketä ristiäisiin on tapana kutsua? Me vaikka kutsuttaisiin vain ihan toistemme perheet ja omat isovanhempamme + lapsen kummit, niin vieraita tulee jo lähemmäs 30, joten joku raja on pakko vetää jos kotona pidetään. Olisi kiva kuulla mielipiteitä ja näkemyksiä, jos jollakin tässä vaiheessa niitä jo on.

On ollu taas kiva lukea teidän kuulumisia, vaik en ookaan itse kirjotellu pitkään aikaan. Täälä elo tämän vauvamasun kanssa niin tasasta, että eipä juuri ole kerrottavaa. Eli kaikki ok ja sukupuolesta ei ole tietoa eikä kysytä. Pysyy yllätyksenä loppuun saakka, niinkuin asiassa itsessään jo ei olis tarpeeks jännitettävää =) Kiva on tosin ollu jo kuulla toisten "sukupuoliuutisia".

t: pikkuvaimo ja pötkö 17+4
 
Kävin eilen neuvolalääkärillä niitten supistusten takia ja kun selvää syytä hän ei löytänyt niin laitto sitten äippäpolille ultraan, mukavaa oli nähdä vaavi ja hänellä kaikki hyvin ja rakenneultrassa kaikki ok, vaavin painoarvio oli 215g ja tytöltä näytti. Mun uutiset ei sitten olleetkaan yhtä hyviä: Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt mutta se oli jonkun verran auennut. Olisi lääkäri laittanut samantien sairaalaan pariks viikkoa lepäämään mutta sovittiin että kokeilen ensin kotona, jos supistuksia tulee ja kipua on niin samantien synnärille sitten. Elikkäs mitään ei saa tehdä mikä nostaa vatsaontelossa painetta- elikkä ei siis saa tehdä yhtään mitään kuin maata :'( . yritetään nyt näin ja parin viikon päästä on siis uus ultra jossa katsotaan tilanne, osuu se ultra samalle viikolle kuin 4dkin joten saas nyt nähdä mennäänkö sinne 4dhen ollenkaan kun näissä ultrissapääsee käymään muutoinkin.

Hyviäkin uutisia tänne, mies sai töitä, on kylläkin kaksvuoro (ja mulla on 3vuoro) mutta pääasia on että molemmat ollaan töissä.

Täällä aika siis menee lepäillessä. Yritän kovasti tsempata ja ajatella positiivisesti ettei olis niin pahamieli koko ajan, toivottavasti tää vaan säikäytti ja menis ohi näin vain.

äippä ja "typy" 17+5
 
Nyt ois sitten käyty 4D-ultrassa, ja meille on tulossa POIKA :heart: :heart:
Ihan hassu tunne kun koko ajan ollut tyttöolo,tuntuu kyllä aivan mahdottoman ihanalta.Kaikki oli siis hyvin,vaavi terve ja vastasi viikkoja.Pituutta jo n.20cm ja painoa n.250g:)
Piteli meilläkin koko ajan käsiään kasvojen edessä ja oli vaikea saada kunnon kasvokuvaa..Mukaan saatiin siis se dvd ja 21 kuvaa:)
Täällä ollaan hyvin onnellisia<3

Inka+poitsu 19vko :heart:
 
Iltaa :wave:

Viime kerralla meni niin kauan poissa täältä, että aattelin nyt tulla useemmin poikkeemaan, josko pääsis vielä oikeen kunnolla porukkaan mukaan. No aikaahan tässä vielä on... Ja siellä lopussahan se aika vasta hitaasti meneekin - tai meni ainakin esikoisesta, joka syntyi vielä 10 päivää LAn jälkeen. Mites teillä muilla muuten vanhemmat lapset ovat syntyneet? Ovatko olleet ajallaan? Mä en oikeen edes osaa ajatella, että meille tulis syysvauva, vaan jotenkin oon ihan varma, että lokakuun puolivälissä vasta päästään synnärille.

Nimistä: Tytölle mulla on ollut nimi valmiina jo vuosia, tietty lopullisesti nimi päätetään vasta kun nähdään tulokas :heart: No mutta voihan sen nimen antaa toiseks nimeks. Ja tänään keksin nimen pojalle, eikä mies sitä ainakaan heti kieltänyt. Esikoisen nimen meillä ehdotti mies ja se laitettiin niihin sairaalapapereihinkin. Sit synnytyksen jälkeen poika vietiin lasten teholle, niin siellä oli sit se nimi käytössä ja se nimi jäikin. Ois kyllä jäänyt varmaan muutenkin.

Oireista tai siis niiden loppumisesta: Mä täällä elättelen toiveita, että aamupahoinvointi viimein loppuisi. Tänään aamulla ei tarvinnut oksentaa, joten hyvä alku ;)

Hankinnoista olitte jutelleet aiemmin. Meille ei tarvi kauheesti mitään suuria hankintoja tehdä. Toinen pinnasänky tarttis löytää (ikäeroo tulee 1v5kk) ja ehkä jotkut kaksosten rattaat. Mutta en mä noita rattaita nyt ainakaan ennen lapsen syntymää aio hankkia. Katsotaan sit kun ja jos niitä tarvitaan.

Ristiäisistä: En oo kyllä miettinyt vielä lainkaan, varmaan samalla kaavalla kuin esikoisella. Omassa kodissa pidetään ja kutsutaan meen vanhemmat, meen isovanhemmat, meen sisarukset perheineen. Nopeesti laskien vieraita olis 17 aikuista ja 4 lasta. Viimeks tein itse kutsut: painoin valkosella sormivärillä pojan jalan kuvat siniseen taitetun korttipohjan kanteen ja sisälle kirjotin Tervetuloa... ja sit vielä lopuks otteen "kun on oikein pieni" -runosta.

Isyyspakkausta en oo aatellut enää tehdä. Esikoisen ajalta tein ja mies kyllä tykkäs.

Nyt vielä pari kysymystä. En tiiä otteeko jo aiemmin jutelleet näistä, kun oon käynyt niin harvoin.
Kirjotatteko odotuspäiväkirjaa? Mä kirjotan ihan sellaseen kovakantiseen vihkoon ja sinne liitän myös ultrakuvat. Esikoisen ajalta kirjottelin semmoseen Raskauspäiväkirja (?)-kirjaan, jonka ostin kirjakaupasta, mutta siinä oli niin vähän kirjotustilaa, että nyt tykkäsin purkaa tuntojani vapaasti tyhjään vihkoon :D Ja niinkuin huomaatte, ni tätä tekstiä vaan tulee ja tulee ja tulee....

Ja nyt tietty unohdin sen toisen kysymyksen, eli palailen taas kyselemään myöhemmin :wave: Iik! Tehis on jo alkanut, gotta go!

**pilke + vauva 15+6
 
:whistle: opetan tässä meidän pikkuista terveisiin ruokailutottumuksiin - oon rouskutellu kohta koko pussin sipsejä :ashamed: teki vain niin kovasti mieli. Kyytipoikana vadelmalimpparia. :p

Ristiäiset olen aina käsittänyt perhejuhlaksi. Ei olla niitä vielä suunniteltu, mutta luultavasti kutsutaan meidän molempien vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat (ovat kyllä jo niin vanhoja, että tuskin kaikki tulevat). Mielestäni ristiäisiin ei kutsuta kavereita tai muita tuttuja, mutta toisaalta voishan kai sitä kutsua jonkun läheisen ystävän, jos ei vaikka ole sisaruksia.

Olen aikaisemmin kirjoittanut melko tiiviisti päiväkirjaa, mutta se on jäänyt vähemmälle, kun mies tuli mukaan kuvioihin ja varsinkin kun muutettiin yhteen. Raskausajalta en ole jaksanut pitää päiväkirjaa, vaikka tiedän, että se voi harmittaa joskus myöhemmin. Kirja on kuitenkin olemassa, siis se oma päiväkirja, ja sinne olen harvakseltaan jonkun kommentin tai tuntemuksia kirjaillut.

Tänään tanssikurssilla tangoiltiin. Se onnistu meiltä aika hyvin =) ja minäkin osasin olla viemättä vähän paremmin. Heti kun sieltä kotiuduttiin, lähti mies taas töihin :'( Yksin joudun käymään suihkussa ja menemään nukkumaan.

Joe
(en näköjään osaa kirjoittaa lyhyesti)
 
Onnea pojan johdosta inka85 :flower: :D

Aikas monta kuvaa sait sieltä ;)

Nyt on tilanne sitten syysmassuissa tähän asti 2 poikaa ja 1 tyttö :D

Meillä on lehtikalatkin alkaneet perheenlisäys hommiin ja nyt kutu odottelee lehdellä =) saa nähdä tuleeko niistä mitään.<br><br>
 
Heippa kaikille! :wave:

Katsotaanpa, että muistanko mä nyt vastata edes melkein kaikkiin kysymyksiin... ;)

pilke82: Meidän esikoinen syntyi raskausviikolla 40+2 eli aikas ajallaan :) Mä en ole mitään odotuspäiväkirjaa kirjoittanut, en kirjoittanut esikoisenkaan odotusaikana. En ole oikein kirjoittajatyyppiä... :whistle:

Nimistä: Meillä taitaapi nyt olla nimet mietittynä sekä tytölle että pojalle. Toki voi jossain vaiheessa vielä muuttua, mutta näillä mennään nyt tällä hetkellä.

Ristiäisistä: Me pidettiin esikoisen ristiäiset kotona ja kutsuttiin vain molempien perheet, isovanhemmat ja omat kummit. Vieraita oli nopeasti laskettuna 15 + pappi. Tällä kertaa onkin tulossa hieman isommat juhlat, kun ollaan menossa samalla naimisiin :) Juhlapaikka on jo valittuna, vielä vaan pitäisi päättää, että kuinka suuri osa suvuistamme kutsutaan.

Isyyspakkauksesta: En aio mitään isyyspakkausta miehelle antaa, kun en antanut esikoisestakaan. Ideana on kyllä minun mielestä todella kiva!

Nyt pikkuhiljaa suihkuun ja nukkumaan, hyvää yötä ja kauniita unia siis vain kaikille! :wave:

Vielä lisäystä:

äippä81: :hug: Otahan nyt vaan oikein rauhallisesti, niin varmasti kaikki kääntyy parhain päin!

inka85: Onnittelut tulevasta pojasta! :flower: :heart: <br><br>
 
tiksu harmailee
Tilasin Myllymuksuilta itselleni synttärilahjaksi bolan. Se tulikin jo tänään postissa, hiukka etuajassa siis synttäreihin nähden (ensi viikolla täytän vuosia). Koru kilisee aika mukavasti, vähän kuin tonttulakin tiuku, mutta pehmeämmin. Vaavihan ei sitä vielä kuule, mutta ajattelin silti ruveta pitämään korua. Saa nähdä miten osaan pitää korua kaulassa, kun en ole oikein tottunut killuttimiin.


Ristiäisistä: meille ei varsinaisia ristiäisiä ole tulossa, mutta nimenantojuhlat pidetään. Kutsutaan isovanhemmat ja isoisovanhemmat sekä omat sisarukset ja "haltiakummit". Ohjelmasta ei vielä ole tietoa, mutta kakkua tarjotaan ja jotain muuta hyvää :p Sain joku aika sitten tietää, että veljeni ei ole Suomessa vaavin syntymän aikoihin :\| harmillista. Toivottasti pääsee sitten nimenantojuhlaan, ettei jää paitsi ihan kaikesta ilosta :D

Ensi viikolla on edessä reissu Helsinkiin puutarhamessuille. Mitenhän sitä jaksaa istua bussissa? Toivottavasti pidetään vessataukoja usein! Muuten on kyllä kiva päästä käymään jossakin. Toivottavasti tulee mukava reissu ja messuilla olisi paljon katseltavaa.

tiksu ja uffe (tasan 16. kyllä aika rientää!)
 
Vastailen tässä pikaisesti noihin kyssäreihin...

Raskausoireet: Aamu/iltapahoinvointia ei ole enää ollut kovinkaan paljon, paitsi sillon kun on tosi kova nälkä! Mut tosta jatkuvasta päänsärystä johtuen oksettaa kyllä edelleen päivittäin... =(
Rinnat ei myöskään enää ole kovin kipeät. Välillä pingottaa ja nännit on tullut tosi aroiksi, ton maidon tihkumisen takia.

Ristiäisiä ei oo tarvinnut miettiä, eikä tarvitse. Me ei kuuluta kirkkoon, eikä siis lastakaan kasteta! Ehkä jos jaksaa/viitsii niin jonkunlaiset nimijuhlat vois järjestää, mut se on sit sen ajan murhe. Tällä hetkellä, näiden raskaushormoonien myllerryksessä, oon korviani myöten täynnä kaikkia sukulaisia (varsinkin miehen puolelta) ettei kyl tulis mieleenkään järjestää mitään kemuja joihin niitäkin tarttis kutsua! :ashamed: :whistle:

Isyyspakkausta olen kyllä ajatellut, mut en sen enempää ole hankintoja tehnyt, enkä tiedä teenkö...

Odotuspäiväkirjaa aloin kirjottaa sillon vuoden alusta, mut sekin on jäänyt ihan kokonaan. Mitään ei tahdo saada aikaseksi...

Vanhemmat lapset on mulla syntyneet raskausviikoilla 38+5 ja 41+0, eli suht ajallaan molemmat.

Möörwa ja papu rv 18+
 

Yhteistyössä