???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Meidän tyttö taitaa olla jo nyt baban tyttö.
Aamulla mies laittoi käden masun päälle ja saman tien neiti alkoi potkia ja möyriä... sitten mies sanoi turkikis että nukus jo ja sen jälkeen ei tullut ennen päivää liikkeitä. :LOL: Kiltti tyttö!

Ajattelin käydä äsken lattialle makuulleen masultee, mutta eihän se enää onnistunutkaan ilman että tuntui hyvin epämukavalta masussa, kiva että vauvamasu on todella nyt jo sen verran iso että on selkeesti edessä :D :heart:
 
balik harmailee
Onko muilla tullut vielä maitoa rinnoista?

Mulla on ollut tänään lieviä supistuksia (ei kipeitä) ja nyt illalla rinnat tuntuivat pakottavilta ja vähän puristaessani sain molemmista maidon tulemaan. Muutama tippa vain mutta kuitenkin. Esikoisen aikana ei tullut edes synnytyksen jälkeen kunnolla... toivottavasti tämä enteilee että tällä kertaa tulisi.

Ihan uskomatonta miten kaikki voi olla toisin toisessa raskaudessa.
 
balik, mulla tota maitoo tulee jo ihan riittävästi. Välillä oikeen tuntee et lähtee heruu ja rintsikat on ihan tahroilla iltaisin. Sängyssä kun makaa kyljelleen sillai et rinta jää vähän puristuksiin, nii hetken päästä on lakanat märkänä. :eek: Aikasemmissa raskauksissa ei tällasta maidon tuloo oo ollu, vähän kyllä joskus lähempänä LA:aa.

Meikä kotiutu just juoppokuskin hommista! Nyt pää tyynyyn ja unta palloon... Iltapäivällä mennään lasten kanssa sirkukseen! :D
 
Mulla on viime viikon aikana ruennut tuntumaan sellaista pakottavaa tunnetta ja kyllähän sieltä jo maitoa tulee.

Supistuksista. Onhan noita ollut jo muutaman viikon mut ei niin kauhean kivuliaita, mutta nyt viime perjantaina töiden jälkeen tuli yksi todella kivulias että oikein rääkäsin mutta oli onneksi kestoltaan hyvin lyhyt eikä niitä sitten yhtä kivuliaina ole sen jälkeen tullutkaan, olin silloin juossut rappusia ja pikku lenkinkin(kun pääsi autosta bensa loppumaan :LOL: ) joten täytyypi uskoa että rauhallisesti pitää ottaa.

Aamuvuorosta johtuvaa väsymystä lukuunottamatta olo ihan hyvä.

Mies tokaisi illalla ettei masu jätä enää ketään arvailujen varaan että mitä siellä on... :D .

äippä ja kunto 17+1
 
Juu maitoa tulee täälläkin jo. Ei onneks niin paljon,et tahris liivejä,mut tosiaan jos makaa kyljellään niin et ne jää puristuksiin vähänki ni kyllä lähtee vuotamaan. Samaten lämpimässä suihkussa tulee ja sillon sit vähä enemmänki. Väliin on semmonen tosi kiree olo rinnoissa ja ko vähän sitte hieroo ni tulee tippa jos toinenki.

Suppareista en osaa sanoa. Uskomatonta,et mulla on kolmas vauva tulossa enkä vieläkään ihan tarkkaan tiedä niistä supistuksista. Siis uskon tunnistavani ne synnytyssupistukset mut sitä edeltäviä en välttämättä tunne ja huomaa. Eli eivät oo vaivana ainakaan. Tosin väliin mullakin nippasee mahasta kyl ilkeesti,mut en oo oikeestaa ajatellu et se olis supistus.

Mua huolettaa vähän liikkeet. En ollenkaan voi sanoa,et tunnen niitä enää päivittäin. Tietty voi olla,että Vusseli ei oo niin aktiivinen kaveri,mitä veljensä olivat mut silti väliin oikeen otan kunnolla aikaa ja koitan tunnustella niitä. Ja juu tiedän kyllä,et ei niitten vielä päivittäisiä tarviikaan olla edes mulla mut jos jostain voi vääntää huolta ni minähän väännän. Koitan muistuttaa itteeni koko ajan siitä,et kaikki raskaudet on yksilöllisiä samaten vauvat. Mulla vaikuttaa kohdun taaksepäin kallistuneisuus ja istukan paikka,et vaimentaa liikkeitä aika hyvin..kaiketi.. Onkos teillä jotain tiettyjä asentoja,missä vauvan liikkeet tuntuu erityisen hyvin? Mulla on kahesta ekasta toiminu aina,jos juon kylmää kokista tai syön jäätelöö ni heti alkaa mahassa mellastus. No ehkä tässä nyt vaan pitää koittaa rauhottua eikä lähtee kehittää päässä ties mitä kaikkia kauhukuvia. Voihan se olla, et meille tulee rauhallinen lapsi..Joo tohon en kyllä itekään usko. :LOL: :LOL:

Emmaliina ja Vusseli 18+
 
janita
Heissulivei pitkästä aikaa!!!!!

Täällä vatsa super iso :LOL: laskettu aika siirty 21.9... Monet luulleet että syntyy kesäkuun alussa =)
Valitettavasti kohta joutuu työelämän jättämään kun alkanut tulemaan kipeitä supistuksia, mulla oli sama juttu esikoista odottaessa :( liikkeet tuntuu jo mukavasti :LOL: nyt siis viikkoja 16+2
kevään jatkoja kaikille toiuvottaa janita ja "nestori"
 
Annmari76
Lapsen hoitovakuutuksesta kysymys (jos on jossain muualla sivustolla keskusteltu jo niin kertokaa =)
Olemme miettineet Pohjolan tarjoamaa lapsen hoitovakuutusta
Mitä kokemuksia teillä on, kannattaako tuo vakuutus ottaa ?


Annmari76 + maha-asukki 16+1
 
Pojoing, nosto! Me oltiin pudottu jo kolmannelle sivulle! Kaikki taitaa olla pääsiäisen vietossa (esimerkiksi sukulaisissa) ja niin sitä pitääkin =)

Annmari76
Pohjolan vakuutuksista en valitettavasti osaa sanoa sen tarkemmin... Me oltaisiin kallellaan Tapiolan vauvavakuutukseen. Ei vaan tiedetä, otetaanko loppupeleissä sitäkään. Tarvitseeko vauvavakuutusta oikeasti? Jossain todella vakavassa sairauskierteessä tietysti, mutta muuten?

Näin viikonloppuna ohimennen miehen suvusta erästä naista, joka odottaa esikoistaan täsmälleen samoilla viikoilla kuin minäkin. Hänen vatsansa oli iiiiso! Varmaankin sitä samaa luokkaa kuin täällä syysmassuissakin joillain (PippuriMammalla söpö kumpu muuten =) ) Mulla edelleen masu aika huomaamaton. Ero meidän välillä oli valtaisa eikä olisi kai kukaan uskonut, että saatetaan syksyllä olla synnärillä samaan aikaan lasta pykäämässä! Hänkin oli kuulemma jo tuntenut liikkeitä, ja miehensä myös. Täällä tämä mun mies katsoo yöt läpeensä golfia tai jotain muuta yhtä triviaalia eikä tule mun kanssa sänkyyn juuri silloin, kun möyrintää saattaisi esiintyä :kieh:
(vauva liikehtii lähinnä iltaisin ja juuri ennen nukkumaan menoa).


Maarja ja vauva 19+2<br><br>
 
Heippa kaikille!

Vimeinen vapaapäivä alkamassa ja huomenna työt jatkuu.Täällä on liikkeitä myös jo tunnistettavissa,tosin en vielä vatsan päältä ole tuntenut.Tuntuvat kyllä aika mukavilta:)
Ens torstai jännittää kamalan paljon, kun edessä tuo 4D-ultra :D Voi kun päivät menisi nopeasti...

Vakuutuksista oli puhetta.Me ollaan ajateltu ottaa Ifiltä vakuutukset, kun siellä kaikki muut vakuutukset myös.Lapsi vakuutuksen saa kun vauva 2kk,musta ainakin vaikuttaa hyvältä ja saa viedä yksityiselle lääkäriin..Itselläni ollut sama vakuutus ja aioin myös lapselleni ottaa..En ole edes tottunut käymään terveyskeskuksissa..Mutta jokainenhan tekee miltä itsestä tuntuu:)

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! ;)

Inka&öttiäinen 18+4 :heart:
 
Moi

Oltiin mökillä pari yötä lepäämässä.
To jälkeen enoo oksennellu mutta etova olo on tullu silti. Josko kuitenkin ois loppumaanpäin, vaikka lääkäri ennustikin että saattaa jatkua loppuun asti.

La iltana olin pötkötellyt sohvalla ja kun lähdin kävelemään niin alavatsaan sattui että oli pakko istuutua ja heti helpotti. Taas kun nousin niin alkoi sattua ja helpotti vasta kun pääsin taas makuulle. Oisko supistus? Kun en tiedä... :/ Ennen ei ole tuntunut samalla lailla.

Sitten tänä aamuna iski paniikki kun tajusin syöneeni mökillä viiliä, mikä oli itse tehty suoraan lehmän maidosta eli sitä ei todellakaan ollut pästoroitu!!! Kauhee olo nyt ja tuntuu että itku eioo kaukana, mies vaan meinaa että mitä sitä nyt miettimään, ei voi tehdä mitään. Aion kyllä huomenna mennä verikokeisiin ja selvittää asian. Mitään oireita ei kyllä ole, muuta kuin oma paniikki ja huoli.

Potkuja ei ole tuntunut vielä, vaikka joka ilta niitä yritetään tunnustella. Eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa tunnu :)

Kestovaipoista on ollut meilläkin puhetta, aateltiin tutustua asiaan ja ainakin kokeilla niitä. Kyllähän niissä rahaa säästää, mekin asuntovelallisia.

Maha vaan kasvaa, pelottaa miten vuokrattu hääpuku mahtuu parin viikon päästä :eek: Ke käyn sovittamassa sitä. Aateltiin juhlien aikana kertoa sukulaisille raskaudesta, mutta luulen että mahasta arvaavat jo kirkossa.

Mies lähti renkaiden vaihtoon ja taidan mennä seuraksi raittiiseen kevätilmaan. Päivällä ois tarkotus käydä leffassa jotta ajatukset listeriasta sais ainakin hetkeks muualle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

äityli75 ja 16+1 (eemeli)
 
äityli75
Ei kannata turhaan olla huolissaan. :) Itse olin viikonloppuna kotipaikalla ja se on lypsylehmätila! Ja arvaappa kuka joi ihan sitä ihtiä "tankkimaitoo" joka ei ole varmasti pastöröitua. (hitsiläinen, kun mie en osaa kirjoittaa tuota) :D
Minulle neuvolatäti sanoi, että ei ole haittaa kunhan ei litratolkulla juo sitä maitoo. Ja sano vain vielä lisäksi, että onhan ne entisaikaankin odottavat äidit juoneet sitä lehmän maitoo sen kummempia käsittelemättä.
Ole vain ihan rauhassa.. :)

-Bluedrama ja myllertäjä 17+5
 
Heipsan taas!

Vakuutuksista. Me otettiin esikoiselle aikanaan just toi jonkun mainitsema Tapiolan vakuutus. Pitää ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa ni korvaa sitten enemmän..Siis jos lapsi onkin sairas pahemmin yms. Me ei kyllä sitä käytetty kun tasan kerran ko esikoiselle iski ripuli. Käytiin siis sillon ainoostaan yksityisellä eikä siitäkään keikasta sitten haettu vakuutukselta rahoja kun ei pahemmin kannattanu. Mun mielestä ihan päivystykseen ja terveyskeskukseen pääsee ihan yhtä hyvin ja kyllä ne siellä tekee ihan samat kokeet yms mitä yksityiselläkin jos vaan ite muistaa vaatia. Yksityisellähän niitä ei tartte ees vaatia kun tekevät automaattisesti että lasku on vähän isompi.. :D Eikä sinne yksityisellekään välttämättä niin nopeesti pääse mitä voi kuvitella. Ennemmi me ollaan ängetty suoraan päivistykseen aina. Ensin ehkä soitettu kyl. Kakkoselle se vakuutus olis sitte ehkä kannattanuki ottaa ni ois vakuutus korvannu tehohoidot yms. Mut ei vaan ollu varaa siihen. Nyt mun äitini on ilmottanu,että tälle kolmoselle on otettava se vakuutus ja hän vaikka sitte maksaa sen jos meillä ei eurot riitä. Eli taidetaan ottaa. Ja Tapiolasta tämäkin ko on muutki vakuutukset siellä ja sielt saa halvimmalla ja bonusta. Mut varsinaisesti mä oon sitä mieltä et me ei 100% sitä vakuutusta tarvittas.

Voi vitsit,että on muute pakko hehkuttaa! Tuo miun mieskultani oli järkänny oikeen ylläripyllärin mun synttärin kunniaks eilen! Oltiin mun isän luona syömässä päivällä ja siitä piti mennä miehen yhen kaverin luo viemään jotain koulujuttuja. No ihmettelin sitte miehen reittivalintaa ku ajettiinki enemmän mun äitini luo. Sitte ko se sen pihaan ajo ni sano,et se on nyt semmone juttu, et Antsa jää tänne yökylään. Mä katoin,että :eek:! Totesin,et eihän pojalla oo ees kamoja mukana. Mies totes,että onpas ko hän oli niitä salaa pakannu mukaan ja ne oli ne kamat mitä piti mukamas sinne hänen kaverinsa luo viiä. Illan ohjelmassa oli sitte leffa ja hotellihuone! Vitsit, että oli kiva päästä pitkästä aikaa kaksin miehen kanssa johonki. Siellä me sitten oltiin hotellissa ja juteltiin myöhään ja haettiin pizzaa ja muuta kivaa. =) Ja nyt kun tultiin kotiin ni mies anto vielä ihan lahjanki. Kaiken näköstä vaaleanpunasta kamaa (mulla on vakava pinkkikausi meneillään) ja kahvimukin,missä lukee "the best man for the job is a woman". Toi on mun mottoni tavallaan. :D On se vaan ihana otus.

Semmosta hehkutusta mun elämästäni. :)

Emmaliina ja Vusseli 18+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 11:49 Bluedrama kirjoitti:
äityli75
Ei kannata turhaan olla huolissaan. :)
onhan ne entisaikaankin odottavat äidit juoneet sitä lehmän maitoo sen kummempia käsittelemättä.
Ole vain ihan rauhassa.. :)
Juu, olen samaa mieltä =)


Niin piti vielä tulla tänne kertomaan, kun jotkuu on puhuneet supisteluista... Mulla kiristi tuossa pari päivää sitten istuessani oudosti ylävatsaa kun olin hetken siinä rinnalla pitänyt käsiä ristissä. Ylös noustessani se kiristys siirtyi ihan yllättäen tuonne alapäähän! Olipa pelottava hetki. Seisomaan en pystynyt niin mitenkään muuten kuin kyyryssä ja sekin kiristi aina vaan. (Voiko emätin revetä? Maailman tyhmin kysymys ikinä...) Istahdin heti takaisin ja olin aloillani muutamankin minuutin ennen kuin yritin uudelleen nousta tuolilta. Sen jälkeen ei onneksi ole mitään samankaltaista ollut.
Mitä lie mahtoi meinata?

:\|
 
Täällä ollaan flunssassa :snotty: mies sairastui ensin ja nyt sitten seurasin esimerkkiä. Pientä lämpöä, päätä särkee ja kurkku on karhea. Luultavasti pahenee, jos taudinkulku on minulla sama kuin miehellä. Eli parin päivän päästä olen ihan kanttuvei. Höö, inhoan sairastamista, kun en jaksaisi olla paikoillaan, tulee tylsää. Sitä paitsi pitäisi tehdä koulujuttuja, mutta ei aivotoiminta riitä. Pää on tukossa ja ei perennojen opettelu oikein nappaa.

Huomenna olisi ollut fysioterapeutin ryhmäinfo, jossa olisi saanut neuvoja miten jumpata ja miten saada selkä kestämään raskausaikana kunnossa. Jää väliin. Keskiviikkona on neuvola, mutta luultavasti sinne en pääse :( ärsyttää. Neuvolan saa varmaan helposti siirrettyä, mutta niitä fysioterpeutin infoja on harvoin ja sinne on jonoa. Mutta ei voi mitään... Onneksi löysin kirjastosta Malla Rautaparran kirjan, jossa oli hyviä venytysohjeita, niillä on selkä kestänyt suht' hyvässä kunnossa tähän asti. (Pitää tuota Rautaparran kirjaa muutenkin kehua, siitä olen saanut hyviä vinkkejä synnytystä ja vauvanhoitoa ajatellen)

Mutta nyt pitää mennä taas keittämään vettä mehua varten. Sairastaminen on ankeaa.

 
:whistle: Olipa kiire töissä, kun kauppa oli auki vain neljä tuntia. Sai sen koko ajan juosta ku pieni eläin..

Liian kova vauhti on muuten aiheuttanu ikäviä tuntemuksia. Sitä on vähän hankala kuvailla, lähinnä se on semmosta juilintaa tai lievää kiristävää tunnetta peräaukon seutuvilla. Suoli on kyllä toiminu normaalisti eli mistään ummetuksesta tms. ei kai ole kyse. Ennen ei tämmöstä ole ollut, joten kai se jotenkin tähän raskauteen liittyy..

Tänään levähdin hetken sängyllä töiden jälkeen ja tunsin masussa kaksi pikku töytäisyä. Tuntui erilaiselta kuin normaali suolen kuplinta, mutta.. voisko se vielä olla potkuja. Tuntui niin kuin joku olisi sormella painanut masua kevyesti sisältä päin.

Nyt vielä vähän kyläilemään!

Joe ja pieni 16+4
 
Laa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 19:43 Joe80 kirjoitti:
:whistle:

Tänään levähdin hetken sängyllä töiden jälkeen ja tunsin masussa kaksi pikku töytäisyä. Tuntui erilaiselta kuin normaali suolen kuplinta, mutta.. voisko se vielä olla potkuja. Tuntui niin kuin joku olisi sormella painanut masua kevyesti sisältä päin.


Joe ja pieni 16+4

Sama täällä :) Ja tätä on jatkunut eilisestä asti, aina välillä tulee sellaisia tönäisyjä...ei se kyllä omalta suolelta vaikuttanut :eek:

viikkoja 18+1
 
TURUNSEUDUN TAPAAMINEN

TÄNÄÄN TIISTAINA 10.4.2007 KLO 17:00 Raision Myllyssä, Prisman päädyn kahvilassa?


Ketään tulossa??


** ** ** ** ** * ? ? ? . ? ? ? * ** ** ** ** **

Huomenta kaikille!

Tänään on viimeinen kurssipäivä ennen kuuden viikon työrupeamaa. Mä oikeastaan olen vähän levoton, että miten mahtaa mennä. On taas vähän ollut kipuilua masussa ja rinnassa puristusta. No onneksi tk on 50m päässä jos sattuu jotain ilmenemään.

Täällä on muuten alkanut kultainen keskiraskaus. Himot makkarin puolella jylläävät ja olotila on muuten aivan ERINOMAINEN!!

Hih, viesti sitten karkas ennen kuin ehdin jatkaa naputtelua... nakit ajatusta nopeammant tms... :LOL:

On muutenkin ollut jokin parisuhteen kulta-aika miehen kanssa. Tuo on ottanut osaa kotihommiin niin, että mut on istutettu sohvalle lepäämään. Eilen aamulla tuo ruokki katraan ja oli hiljaa sulkenut oven etten mä herää ja aamupala tulikin sänkyyn. Oma tyttöseni oli toissayönä kömpinyt meitin keskelle ja aamulla herättikin isukin ettei äiti herää :heart:
Taisi reissu American Car- Showhun tehdä hyvää tuolle kullalleni!
Nyt onkin iltaviikko luvassa eli ei nähdä toisiamme kuin yöllä jos tuo raaskii mut herättää sen verran... No, viikonloppu oli niin mahtava, että siitä sitten ammentaakin voimia jaksaa noita riiviöitä yksikseen koko viikon..

Viikot sen kuin vierähtävät. Ultraa saan odotella vielä tovin ja neuvola on vasta toukokuussa... No samapa tuo. On tässä muutakin tekemistä ;)
Mietittiin tuossa jo, että milloin pestäisiin noita pieniä vaatteita. Maltetaankohan odotella äippäpakkausta vai aloitetaanko jo etukäteen.... Mies osti eilen IHANAT tumput pikkuiselle kun kierreltiin kirpparilla ja hällä osui vain silmään siellä... Mä en edes huomannut!! Vaikka olihan siellä vaatteita ihan hirmu paljon. Mies vaan ei halua pahemmin käytettyjä ostella. Niitä nyt on kyllä jo haalittu joten voipi johtua siitä...ettei hukuta niihin :D

Mä painun aamupalalle ja toivottelen mukavaa päivää! Toivottavasti Myllyyn ilmestyy edes joku, mä nyt joka tapauksessa menen sinne, on asiaa muutenkin joten älkää ottako "oharipaineita" ;)

-PippuriMamma & "Matiasmatilda" 19+2<br><br>
 
Tulossa tulossa ainakin! :wave: :wave: Siis Myllyyn. =)

Tällanen pikailmotus ihan vaan. Nyt laittamaan ittensä pelikuntoon kun pitkin päivää pitää taas mennä. Nähdään PippuriMamma sitte ainaki viideltä Myllyssä. Ja muut ihmeessä sitten mukaan vaan jos mitenkään ehtii. Olikin hyvä,et muistutit kun mä en ois ite ollenkaa muistanu taas. Vaivana ehkä RaDe tai NuDe..? :whistle:

Emmaliina ja Vusseli 19
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 22:18 Laa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 19:43 Joe80 kirjoitti:
:whistle:

Tänään levähdin hetken sängyllä töiden jälkeen ja tunsin masussa kaksi pikku töytäisyä. Tuntui erilaiselta kuin normaali suolen kuplinta, mutta.. voisko se vielä olla potkuja. Tuntui niin kuin joku olisi sormella painanut masua kevyesti sisältä päin.


Joe ja pieni 16+4

Sama täällä :) Ja tätä on jatkunut eilisestä asti, aina välillä tulee sellaisia tönäisyjä...ei se kyllä omalta suolelta vaikuttanut :eek:

viikkoja 18+1

Täälläkin tönäisyjä, tai mä kutsun niitä muksuiksi (muksaus). Ei millään voi olla suolen toimintaa, vaikka alavatsassa tuntuukin =)

Tänään klo 14.00 kolmas neuvola!

Maarja ja vauva 19+3
 
Maarja: Mullakin tänään neuvola klo 14.30, tullaan sitten kertoon kuulumisia.

Pääsiäinen on ohi, onneks vielä tämä päivä vapaata, huomenna taas töihin. Liikkeet on nyt voimistunnu koko ajan, mutta lähinnä vaan iltasin tuntuu. Mieskin tunsi lauantaina eka kerran, esikoiselta se tunsi vasta monta viikkoo ekojen liikkeiden jälkeen.

Vähän kauhistuttaa neuvolassa puntarille meno, ku pääsiäisenä on tullu syötyä koko ajan. No mutta palataan iltapäivällä asiaan...

minttu-82 ja TaimiMainio 18+6
 
Moikkis!
Mullakin oli tänään 3. neuvola! :p Kaikki oli ihan hyvin, sydän äänet kuului ja syke oli 135-145 luokkaa... Huomenna joudun kyllä menee tän kutituksen takia verikokeeseen ja virtsakoe siinä samalla, josko on tulehdusta tai maksa häikkää :whistle: . No luultavasti kaikki on ihan ok, varmuuden vuoksi vain laittoi. ja ompahan sitte vapaapäivänä jotain tekemistä... :D :kieh: kahden viikon päästä onkin sitte rakenneultra, joten sitä odotellessa... :heart:

Hannis 18+1
 
Neuvolasta kotiuduttu =) kaikki hyvin

hemoglobiini 144, hyvä hyvä
pissa puhdas, sekin hyvä
verenpaine 120/76, jotenkin korkeella... hyvä silti
painoa tullut noin kilo lähtölukemiin lisää, ei paha
sydänäänet 160
kohdunpohjan korkeus 15cm

:heart:

Mies oli taas tuttuun tapaan mukana. Huoneessa oli myös joku opiskelija, joka onneksi vaan tarkkaili. Heti kuitenkin tuli semmonen häiriintynyt olo, kun joku "ulkopuolinen" oli kuulemassa meidän juttuja. Siihen pitää vaan tottua.

Saatiin synnytysvalmennukseen jo ajat (toukokuussa). Kesällä sitä ei järjestetä, joten me päästään mukaan nyt. Samaten parisuhdeluentoja ja jotain fysioterapiatapaamisia on. Ne on jo merkattu kalenteriin. Menen/mennään niihin kaikkiin - jos ei muuta syytä niin huvin vuoksi edes. Samaten saatiin kotiin täytettäväksi esitietolomake synnytystä ajatellen. Siinä kysytään muun muassa hätäkastelupaa ja mahdollisia hätäkastenimiä. Onneksi palautuksella ei oo kiire.

Mites muilla meni neuvolassa? :attn:

Ainiin, tänään oli jo toinen kerta, kun tuossa aiemmin mainitsemaani kiristystä ja pistelyä ilmeni. Istuttiin kaupungilla kahvilla juuri ennen neuvolaan menoa ja jo alkoi... Piti istua ja odottaa ennen kuin uskalsi lähteä liikkeelle. Sittenkin kohtua pisti vähäsen. Se ei tuntunut alhaalla vaan sivulla. Neuvolatäti sanoi, että jos levossa helpottaa, niin ei pitäisi olla mitään vakavaa. Kasvukipuja ovat (luultavasti).<br><br>
 

Yhteistyössä