???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:20 Maarja kirjoitti:
Neuvolasta kotiuduttu =) kaikki hyvin
Samaten saatiin kotiin täytettäväksi esitietolomake synnytystä ajatellen. Siinä kysytään muun muassa hätäkastelupaa ja mahdollisia hätäkastenimiä. Onneksi palautuksella ei oo kiire.
Mekin saatiin viime viikolla tuo lappu kotiläksyksi. Palautus toukokuulla kun taas käöydään neuvolassa. Neuvolantäti sanoi, että jos nimiä on mahdoton laittaa näin aikaisessa vaiheessa, niin voi jättää tyhjäksi. Meillä on kyllä ihan kivat työnimet sekä pojalle että tytölle eli ne laitetaan.

Tänään oli taas mammajumppa. Tehtiin pilates-periaatteella lantionpohjanlihaksia melkein koko 45 min. :whistle:

Joe ja pieni 16+5

PS. Lisäsin profiiliin uuden kuvan<br><br>
 
:wave: kaikille!

Mulla kolmas neuvola on torstaina, kiva lukea teidän muiden neuvolakuulumisia =). Mittailin viime viikolla itse verenpainetta kun ajattelin, että olisi päänsäryn takia koholla, mutta ihan hyvä oli.

Vauva liikuskelee hirveästi iltaisin ja öisinkin kun herään vessaan. Tuntuu kyllä ihanalta :heart:. Rakenneultra on vasta 25.4, 4D ultraan menemme toukokuun puolella kun viikkoja on vähän enemmän.

Pääsiäinen meni hyvin syödessä, liikuttuakin tuli jonkin verran. Oli ihanaa viettää aikaa miehen kanssa :heart:. Varsinkin kun meikäläisen halut ovat triplaantuneet eikä mies pane ollenkaan pahakseen :whistle: .

Mukavaa viikkoa!

-meja

Ja ne viikot eli 17+3 jo :eek: =) <br><br>
 
Neuvolakuulumisia:

paineet: 129/79
pissa: puhdas
hg: 127
kohdunpohjankorkeus: napaan asta, ei vielä mitattu
sydänäänet 148-150
paino: +500g/vk, yhteensä +3kg alkupainoon


Eli siis kaikki oli hyvin ja seuraava aika kuukauden päähän. Terkkari tuumas, että ku istukka on etuseinässä niin sen takia ei liikkeet oo tuntunnu säännöllisinä aikasemmin ja saattaa kuulemma vaimentaa liikkeen tuntemisia vielä pitkään.

Huomenna taas työt kutsuu, saas nähä miten jaksaa. Ainakin nyt tuntuu että on ihan mukavaa mennä.

minttu-82 ja TaimiMainio 18+6
 
Lueskelin teidän juttuja painonnoususta ja mulla on tullut n. 4kg painoa ja olen rv16+0.Huomenna neuvola ja saan varmaan kuulla kunniani..Toisaalta olen kai aika hoikka lähtöpainoltani:171 cm ja 59 kg, mutta silti hirvittää :\| Toisaalta, jos syön esim. kolme lämmintä ateriaa päivässä, niin mitä muuta voi olettaa?
Pitääpä pyytää, että saan lähetteen verikokeisiin, sillä ekalla neuvolakäynnilä multa ei jostakin syystä otettu kuin hemppa sormenpäästä.Toivottavasti ei ole liian myöhäistä esim. rhesustekijän suhteen..
 
Kiitos Emmaliina viimeisestä =)

Oli kiva kun nimimerkki sai kasvot ja persoonan! Piristit mun päivää todella! Kotona oli pari kappaletta vanukkaita odottavia tyttöjä ihmetyksen vallassa, että miten mä nyt noin viivyin... :whistle:
Inna kertoi sun masusta hetimiten tytöille ja isukille puhelimessa kun soitin miehelle, että kotosalla ollaan ja Inna muisti mua paremmin vessapaperin =)

Mihinköhän meitin kolmas osallistuja(niiskuneitikö se oli) mahtoi lopulta jäädä...? Tuletko seuraavalla kerralla?

Nyt istun koneella ja nautin kaakaota ja leipää, lapset on saatu yökuntoon ja lueskelevat vielä. Ihanan rauhallista....

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 19+2
 
En sitten sairastunutkaan :D meni huono olo ja vähäinen lämpö ohitse päivässä. Mikä onkin ihan normaalia, olen tooodella harvoin sairas ja silloinkin yleensä vain päivän tai kaksi.

Huomenna aamulla menen siis neuvolaan. Saa nähdä, miten hemoglobiinille on käynyt, ekalla kerralla se oli 125 ja luultavasti on laskenut siitä. Varmaan rautakuuri edessä :/ muuten ei huoleta, painokaan ei ole noussut kuin puolisen kiloa ja vointi on ollut melko normaali.

Varmaan saadaan mekin se "kotitehtävä"-lappu täytettäväksi. Tulevalle jälkikasvulle on nimet jo olemassa ja ne aijotaan laittaa siihen lappuun suoraan. Itse asiassa meillä olisi jo toisellekin lapselle nimi =)

Mutta nyt pitää viedä tuo koiruus vielä ulos ennen nukkumaan menoa. Kerron sitten huomenna, miten neuvolassa meni.


tiksu ja uffe (15+5)
 
PippuriMamma kiitti kans. Oli kyllä niin kiva nähä ja jutella. Aika meni kyl tosi vauhdilla. :) Mä kans miehelle kerroin, että Inna heti huomas miten meidän mahat on samankokoset. Vieläki huvittaa tuo kommentti. Tuli jotenki niin suoraan sydämestä ja spontaanisti niinko vaan lapselta voi tulla. :D :heart:

Mä unohdin ite puolet ostoksista kauppaan. Soitin siinä miehelle ja kysyin mitä pitäs vielä tuoda ja sinne jäi jugurtit ja kinkku,mut muistin ne miehen purkat sentään. Jotka sitten kotiin päästyäni viskasin tyytyväisenä jääkaappiin! :LOL: Taidan olla raskaana..

Nyt meikäläinen kyllä laittaa jo koneen kiinni ja menee lukemaan vielä Sinuhea hetkeks.

Emmaliina ja Vusseli rv19
 
Neuvolakuulumisia täältäpäin:

Hemppa oli laskenut, nyt 118 ja rautaa pitäis rueta syömään
Pissi puhdas
RR oli 109/62 (aika korkea verrattuna siihen mitä mulla yleensä on)
Kohdun korkeus 17cm- kuulemma korkea viikkoihin nähden mutta samassa suurinpiirtein kuin edellisissäkin raskauksissa.
Painoa oli tullut +531g/vko (kotivaaka näyttä vähän enemmän...)

Huomenna on sitten lääkäri niitten kivuliaitten supistuksien takia, täytyypi samalla kysyä tosta kutinasta- ihottumaa ei ole missään mutta käsivarsia, mahaa ja reisiä kutittaa niin vietävästi.

Nyt nautin kolmesta vapaasta ennen kuin on taas monta päivää putkeen töitä (ellei lääkäri laita saikulle).

Todistuksen kelaa varten saa aikasintaa toukokuun 12 päivä jonka jälkeen voi haka etuuksia, no onneks niillä ei vielä kiire ole.

äippä 17+3
 
Heipsan pitkästä aikaa :wave:

Täällä on edetty rv:lle 15+4 :heart: LA on muuttunut päivällä eli edetään 28.9. mukaan.

Pahoinvointi jatkuu edelleen joka aamuisena. Alkaa pikku hiljaa tympimään jatkuva oksentelu. Esikoisesta loppui joskus rv12 eli kaiken taiteen sääntöjen mukaan, nyt tää vaan jatkuu ja jatkuu...

Kävin viikko sitten kontrolliultrassakin, kun nt-ultrassa kätilö näki verenpurkauman istukan takana. Halusivat sit seurata, että istukka toimii kunnolla. Kontrolliultrassa verenpurkaumaa ei enää näkynyt ja vauva vastas viikkoja, joten oli kaikki hyvin ja sen jälkeen uskalsinkin kertoa töissäkin vauvasta. Muut oli innoissaan, pomo ei :whistle: Ihana mies :headwall: Niin muuten, SATKS:n äitiyspolilla oli 4d-ultra kokeilukäytössä, joten mä sain vauvasta nähdä sit "oikeeta" kuvaa ja pari kuvaa sain kotiinkin. Lääkäri oli niin innoissaan uudesta lelustaan, että jakso kauan oikeen näytellä mulle vauvaa ja selostaa kaiken. Pääsispä rakenneultrassakin siihen 4d-ultraan =)

Mulla tulee tähän raskauteen vähintään 5 ultraa. Esikoisesta jouduin käymään 6 kertaa, välillä Porissa, välillä Turussa. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja rakenneultra ois se viiminen eli viides. Mulle meinaan noi ultrat merkkaa aina, että jotain epäillään olevan vialla. Muuten oiskin kiva käydä kurkkaamassa vauvaa vaikka päivittäin :heart:

Ekat potkut tunsin rv14+4 ja sen jälkeenkin oon tuntenut, mutta en päivittäin. Esikoiselta tunsin rv19+6, mutta sillon mulla olikin istukka edessä, nyt se on takana eli ei vaimenna potkuja tällä kertaa.

Sukupuolta en varmaankaan aio kysyä rakenneultrassa, kun eihän se kauheen varmaa ees oo. Esikoisesta kysyttiin ja saatiin vastaus, että on joko poika tai turvonnut tyttö :LOL: Poika tuli :heart: Täällä jaetussa ultralapussakin sanottiin, ettei ultra oo sukupuolen selvittämistä varten, joten jotkut on aika nihkeitä vastaamaan kysymykseen - riippuu tietty ihan lääkäristä/kätilöstä. Mulla tyttö/poikaolo vaihtelee melkeen päivittäin, mies on sitä mieltä, että tulee tyttö, kun pahoinvointi ei hellitä. Tosin samat mieliteot mulla on nyt kuin ensimmäisessä raskaudessa - suolasta ja hedelmiä :p

Oho, tulipas kerrottua ummet ja lammet. Nyt nukkumaan, että jaksaa taas seitsemältä nousta oksentamaan ja leikkimään pojan kanssa \|O (<haukotus)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 20:44 Miranda32 kirjoitti:
Lueskelin teidän juttuja painonnoususta ja mulla on tullut n. 4kg painoa ja olen rv16+0.Huomenna neuvola ja saan varmaan kuulla kunniani..Toisaalta olen kai aika hoikka lähtöpainoltani:171 cm ja 59 kg, mutta silti hirvittää :\| Toisaalta, jos syön esim. kolme lämmintä ateriaa päivässä, niin mitä muuta voi olettaa?
Mulla paino ei saisi nousta hillittömiä määriä, sillä vararavintoa oli ennestään semmonen 7 kg. Siksi maltillinen painonnousu, tähän mennessä vain yks kilo till. En sinuna pelkäis terveydenhoitajan reaktiota, vaikka neljä kiloa onkin tullut lisää. Oot sen verran hoikka, etten keksi mitä haittaa siitä voisi olla =) =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 22:51 pilke82 kirjoitti:
Niin muuten, SATKS:n äitiyspolilla oli 4d-ultra kokeilukäytössä, joten mä sain vauvasta nähdä sit "oikeeta" kuvaa ja pari kuvaa sain kotiinkin. Lääkäri oli niin innoissaan uudesta lelustaan, että jakso kauan oikeen näytellä mulle vauvaa ja selostaa kaiken. Pääsispä rakenneultrassakin siihen 4d-ultraan =)
Oiskohan mitään toivoa, että 4D-laitteet hyrrää siellä vielä ensi maanantainakin... Meillä kun rakenneultra silloin :whistle:
Jännittää jo nyt!
 
Oikein hyvää keskiviikkoa kaikille Syysmassuille!!! :)

PippuriMamma ja Emmaliina: Anteeksi kovasti, etten saapunutkaan paikalle, mutta oli hieman erimielisyyksiä miehen kanssa, enkä sitten enää ehtinytkään lähtemään ajoissa :whistle: Toki olisin voinut varmaan hieman myöhässäkin tulla, mutta tuskin olisin ollut edes kovin piristävää seuraa riidan jälkeen ;) Mukava kuulla, että teillä oli oikein rattoisaa! :) Joko sovitte uuden tapaamisen? Silloin tulisin kyllä mielelläni teitä tapaamaan, tai ainakin yrittää :D

Mä olen nyt muutamana iltana tainnut tuntea hyvin hentoja liikkeitä, kun olen sängyssä selälläni maannut kädet vattan päällä :heart: Eilen päivälläkin olin tuntevinani pienen potkaisun =) Mieskin edellisiltana ainakin väitti tunteneensa jotakin.

Eipä tänne sitten muuta tällä kertaa...hyviä vointeja siis vain kaikille! :wave:

-Niiskuneiti ja Helmi 16+5-
 
Niiskuneiti eipä tuo mitään vaikket päässykää paikalle. Ens kerralla sitte. :) Olis kyllä kiva nähdä muitakin. Kummallisen nopeesti se aika eilenki meni vaikka mua vähäsen jännitti ko oon yleensä melko ujoa tyyppiä ni mietin,et tuleeko siitä mitään. Juttua vaan tuntuki riittävän ja oltais tosiaan varmaan vieläkin siellä juttelemassa jos ois mahollista. :D

Pitäis jaksaa vielä tehdä viimoset työt jos meinaa kouluun hakea. Ei vaan jotenkin tuu inspistä vaik oon tässä koneella istunu jo melkeen koko aamun. Saa nähä tuleeko tästä mitään. Onneks on enää yks työ tekemättä vaan ni saatan ehtiä perjantaiks.. :whistle:

Tekis niin mieli mennä käymään neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa. Vaik viikko enää pitää jaksaa ni on se rakenneultra. Voi voi kun tää menis nyt nopeesti.

Vitsi että mä kiukuttelen edelleen. Ihan kaikesta on miesparka joutunu taas kuulemaan noottia. Koitan aina väliin kyllä muistuttaa,ettei ota sitte henk. koht. näitä mun purkauksia ja se sano,et kyl hän sen muistaa ja lähinnä vaan huvittuu kun meikäläinen mesoo. Onneks ei tee sitä virhettä että kävis mulle nauraa kun oikeen päässä kiehuu. En muista,että aikasemmista raskauksista oisin näin takapuoleen ammuttu ollu. Mies väittää että kakkosesta oisin vähän ollu,mut en kyllä myönnä et ihan näin paha. Kai nää raskaudet vaan pahenee sitä mukaa kun niitä on useempia takana. Toinen oireilu,mikä miestä ei todellakaan ärsytä tai harmita on mun kummasti lisääntyneet halut. Muillakin vissiin tätä vaivaa ollu. Tääki on tavallaan uus juttu mulle. Aikasempien kohalla ei oo juurikaan lisääntyny tai laantunu (paitsi ihan alkuraskaudessa jos tuo olis ees yrittäny koskee minuun ni oisin tirpassu)..

Monikos on hei nimiä jo miettiny? Meillä olis pojalle valmiina nimi (tai mun mielestä se on valmiina, miehen pitää vaan sanoa se viiminen hyväksyntänsä sille) mut tytölle on vielä auki. Tosin kun mä oon edelleen sitä mieltä,että meille tulee vaan poikia ni eipä tuo tytönnimen puuttuminen juuri haittaa. :D

Nyt takas luomaan taidetta..Jos vaikka kahvit keittäis vielä ens..Aivot vois vaikka käynnistyy kunnolla.

Emmaliina ja Vusseli rv19+
 
Voihan Flunssa!!

Täällä on viimeyö kärvistelty tuon nuorimman kanssa, kova kitinä ja meuhkaaminen puolen yötä, vissiin taas hampaat tekee tiukkaa.. Tai sitten on korvissa jotain.. Mut aina kun on menty korvia näyttämään, on hammas puhjennut seuraavana päivänä.. Että mitähän tässä taas teks??!!

Oma nuha ei hellitä millään, kieli on ihan halki kun on nukkunut monta yötä nenä tukossa, niin on suu kuivunut yöllä ja siksi kieli ihan sikke kipeä :/ Mut eiköhän tämä tästä..

Jokohan nyt mulla alkoi tämä hirveä liikkeiden kuunteleminen?? Oltiin pääsiäisenä siellä mökillä ja siellä ylpeänä miehelle esittelin mahaa missä näkyi jo selvästi liikkeet!!! :heart: Kaameaa jumpsutusta ja möyrintää!! Ja nyt kun on ollut hiljaisempaa masuasukilla, heti kuulostelee, että no miks ei se liiku ja no liikkuikohan se nyt... Argh! Noh, enää reilu puolet ajasta jäljellä :D

Ja mullekin kokeiltiin muuten sitä SATKS:n uutta ultraa, mutta siitä näkyi siloin vain pikkuinen peppu =) Joskos sitten rakenneultrassa muutaman viikon päästä näkyisi jo paremmin!! Ja aion kysyä sen sukupuolenkin silloin, sehän löytyy niistä papereista, niin saa varmaksi tietää!!

Jännittävää :heart:

RäpäRällä ja Nestori 18+5

P.S. Yrittää hän saada aikaiseksi masukuvaa profiiliin... <br><br>
 
Heippa!

Neuvolassa kaikki hyvin. B) Painoakin tulee ihan kiitettävästi =)

Perjantaina alkaa talviloma. Lähdetään Sveitsiin viikoksi ja katselin säätietoja. Lupaavat loppuviikoksi sinne +20 ja aurinkoista B) Ihanaa!!! Siellä varmaan on jo kevät pidemmällä. Musta on ihanin aika matkustaa keväällä etelämpään, kun siellä saa jo varaslähdön vihreisiin puihin ja nurtsiin. Talven jälkeen oikein kaipaa väriä tähän harmauteen...
Vielä puolitoista työpäivää ja sitten lomaillaan =)

Hyviä vointeja kaikille!

Swiss ja pikkuweikko 17+3
 
Pääsiäisenvietosta on nyt palattu takaisin arkeen. Kiva flunssa tuli juuri loman aikana ja räkä on roiskunut sekä mulla että pojalla. Toivottavasti ois jo menossa ohi, kun työtkin alkaa.. heh!!
Vatsakivut hellittivät melko lailla, kun olen vain makoillut, enpä taida ainakaan vielä ottaa yhteyttä neuvolaan. Katotaan sitten, miten on kun töissä on taas jonkin aikaa ollut.

Nimiä ei olla vielä mietitty yhtään, ollaankohan ainoita??

Oikeestaan ei kuulu yhtään mitään uutta, tulinpahan vaan moikkaamaan. Liikkeitäkin olen kovasti koitannut iltaisin kuulostella, mutta ei ainakaan vielä mitään varmaa. En tosin niitä vielä odottelekaan pariin viikkoon, kun se istukka on edessä. Kaipa ne sieltä ajallaan tuntee.

Mutta hyviä päivänjatkoja kaikille, loppuviikoksi ja alkuviikolle on luvattu ainakin tännepäin lämpimiä ilmoja =)

Tinka ja menninkäinen 17+5
 
Moikka kaikille. Masunkasvatus edistyy, maha on näille viikoille jo aika hyvän kokoinen. Ja tosiaan, vaan 1 on tulossa tällä kertaa, vaikka kaksoset on ennestään. :D
Viikko sitten oli rakenneultra, siellä kaikki hienosti. Sikiön koko vastasi laskettua aikaa. Sukupuolta ei kysytty vaikka ois vähän mieli tehnyt. No, kiva oikeastaan että jännitys säilyy loppuun asti.
Tänään menen kampaajalle saamaan vähän uutta kevätilmettä ja viikonloppuna lähden kaverin kanssa Tallinnaan, kivaa! Mies on viime aikoina ollut niin paljon töissä ja minä oon ollut lasten kanssa yksin, että on ihanaa päästä välillä kotoa pois, vähän tuulettumaan!
Aurinkoisia kevätpäiviä muille masunkasvattajille!

-Mila76 ja Muru rv 19+3- B)
 
Vainoharhani on turhaa. Kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet kun ei liikkeitä vaan tuntunu vaikka koitin vauvaa vähän herätelläkin. Siellä se syke kuitenki heti löyty ja huiteli siellä 150 tietämissä tällä kertaa. Neuvolan täti sano,että kun mulla on tätä flunssaa päällä ni saattaa vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja voi seki olla,et vauva potkii mua selkäpuolelle ni niitä en tunne sitte olleskaa. Kyllä niin helpotti oloa. :D :heart:

Swiss..Mulla kuule lievä kateellisuus heräs tosta sun lomamatkasta. Iteki tekis mieli lähteä kevättä vastaan johonki päin eurooppaa. Oon ihan samaa mieltä,et näihin aikoihin on just paras aika matkustaa. Pidä hauska loma sitten meidän muidenki puolesta siellä. =)

Emmaliina ja Vusseli 19+<br><br>
 
Neuvolassa meni kaikki hyvin. Hemoglobiini oli 112, joten rautakuurille on ryhdyttävä. Verenpaine oli 122/66, eli normaali. Sf-mitta oli 13 cm. Paino oli laskenut 200g eli 25g/vko. Pissa oli puhdas. Verikokeen jouduin antamaan uudelleen, kun se eka silloin helmikuussa oli päässyt jäätymään kuljetuksen aikana... Vaavelin sydänääniä ei meinattu ensin saada kuulumaan, kun hän niin vilkkaasti liikkui :) välillä kuului tömps-tömps ja sitten taas hiljeni, kun muksu karkasi. Mutta loppujen lopuksi saatiin mitattua, että syke oli noin 136 krt minuutissa. Seuraavan kerran neuvola onkin vasta toukokuun lopulla. Rakenneultra on 11.5, eli tasan kuukauden kuluttua.

Tuntuu, että masu on kutistunut ja se vähäinenkin vauvapömppö on kadonnut jonnekin. Toisaalta jos masu kasvaa hitaasti, niin on pidempään helpompi liikkua ja olla. Loppuaikoina saan varmaan ihan tarpeekseni sen masun kanssa olemisesta ;)

tiksu ja uffe (15+6)
 
Moikka!

Nimistä kyseltiin... Mulla on ollut jo pitemmän aikaa nimi valmiina tytölle, mieheltä en kyllä oo saanut siihen vastaukseksi oikeen juuta eikä jaata. Se kun odottaa niin täysillä poikaa, niin ei varmaan oo sen takia oikeen asiaa edes ajatellut! :D Pojan nimiäkin on yritetty yhdessä keksiä, mut toi meidän nimimaku on niiiiin erilainen, ku olla vaan voi! Mies haluis ruotsalaisen nimen ja mielellään vielä jonkun joka kulkee suvussa. Ja mä en periaatteestakaan anna lapselle suvussa kulkevaa nimeä! (jos ei oo ihan sika hyvä nimi) B) Mut yksi pojan nimikin on löytynyt mikä tuntuu molemmista ihan kivalta. :)

Jollakulla oli ollut sitä kutinaa!? Mulla kans on iho kutissu koko raskausajan. Kädet ja sääret ihan jatkuvasti, välillä myös vatsa. Iho on kyllä paljon kuivempi ku normaalisti ja oon sitä yrittänyt ahkeraan rasvaillakin, mut aina vaan kutisee. Aattelin myös seuraavalla neuvolakäynnillä asiasta kysästä.

Vielä ois 2 työpäivää jäljellä ja sit alkaa talviloma!! :) Toisin kuin joku joka kirjoitteli, me lähdetään pohjoseen! B)

Möörwa ja papu rv 18
 
Moikka!
Enpä ole juuri ehtinyt konetta avata viime aikoina kun tuntuu et kaikki aika on menny töissä, jopa juuri mennyt pääsiäinen. Onneksi tytöt ovat jo sen verran vanhoja et pärjäävät ilman äitiäkin ja huolehtivat suurimmaksi osakseen ruokapuolen mitä täällä söivät isänsä kaa. Meillä ollut yks kokki reilu 2viikkoo saikul niin silloin sitä on pakko painaa. Ens viikol pitäis helpottaa....
Tänään on ollut vapaa päivä enkä suuremmin ole mitään aikaan saanut, väsyttäis vaan.... Ulkona tosi syksyisen tuntuinen ilma.
Poikkesin kirppiksel samal kun hain vanhemman neidin koulusta niin löysin sieltä ihka uuden rintarepun 20?. Mietin kyl ekaks et ostanko, mut sit aattelin et jos en nyt sitä ota niin eipä eteen välttämättä tuu myöhemminkään vastaavaa. Kattelin äsken uusien hintoja , tietty samaa merkkiä en löytänyt mutta järjestäin maksoivat 60? ylöspäin. Kyl varmaan halvempiakin löytyy.
Mä oon huomannu et mitä kiireisempi päivä itsellä töissä, sen hiljaisempi tuo masuasukki. Välillä menee parikin päivää ettei huomaa sen olemassa oloo vaikka kuinka yrittäis kuulostella.

Meillä nuoremmalla neidillä hirveä rampoliinikuume, kamalaa kun sitä ei ole vieläkään koottu. Kaikilla muilla kuulemma jo on.
Tänäänkin meni koulun jälkeen hyppii yhdelle luokalla olevan pojan tykö. Olen sanonut että vapuksi sitten kootaan se, tuntuuu et sinne olisi muka kamalan pitkä aika ja naapurin pikkasetkin sitä jo kuulemma odottaa jne.

Kaikille hyviä vointeja =)
Terv. jaana ja masuasukki 17+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 10:54 Emmaliina kirjoitti:
Monikos on hei nimiä jo miettiny? Meillä olis pojalle valmiina nimi (tai mun mielestä se on valmiina, miehen pitää vaan sanoa se viiminen hyväksyntänsä sille) mut tytölle on vielä auki. Tosin kun mä oon edelleen sitä mieltä,että meille tulee vaan poikia ni eipä tuo tytönnimen puuttuminen juuri haittaa. :D


Emmaliina ja Vusseli rv19+
Meillä on nimi valmiina... itseasiassa nimi oli jo ennen raskautta mietitty tytölle kun sitä niin toivoin :D :ashamed:

Unohdin sitten perua sen Kättärin ultran ja se on huomenna aamulla kun äp aukeaa joten pakko käydä sielläkin... tai pakko ja pakko :D
Huolestuttaa vaan että onko tässä tarpeeksi aikaa välissä edelliseen ultraan kun suosittelivat ettei menis liian usein.

Kutinasta... mulla myös on iho kutissut koko raskauden. Ihoni on aina ollut atooppinen, mutta aikuisiässä se ei ole ollut kovin pahana... nyt kutisee ihan hirmusti. Ei auta muu kuin rasvailla. Muistathan että jos kutisee paljon varsinkin kämmenistä tai jalkapohjista niin sitten neuvolaan kertomaan asiasta.

balik ja pikkuinen tyttö 19+3<br><br>
 
Laa
Terve!


Täällä on kans tänään masua kutittanut, töissäkää ei voinu olla normaalisti ku koko ajan piti raapia..Jospa yrittäs nyt rasvata tota ihoa säännöllisesti, jos se vaikka auttais..
Meil neuvola on vasta ens viikon tiistaina, saa nähä onk paino noussu :)
Ja rakenneultra on sit 24.4, viel pari viikkoo ni ehkä sais tietää kuka siel köllöttelee.. :heart: Itellä on kyl ihan poikafiilis =)


Laa ja pikkujäbä 18+3
 

Yhteistyössä