TOUKOKUUN TOIVOTUT

Moi!!! Ultrassa käyty...kaikki hyvin. Viikkoja 6+5 ja la 10.5.( Jos joku vaihtas listaan.) 8 mm ja pieni sydän sykki jo. Kyllä jännitin.... Mites Lilia sulla meni??? No, mullahan tulee sektio, jos sinne asti selvitään eli toi la ei pidä kuitenkaan paikkaansa.
 
Kiitos Repa vastauksesta!
Jotain tuollaista ajattelinki eli vk 7-8,kun kannattaa vasta miettiä tota ultraa.Ei vaan millään malttaisi odottaa,kun esikoinen on ja haluisin tietää onko "matonen" oikeassa paikassa kehittymässä vai joudutaanko pettymään.

Me ollaan tehty miehen kanssa tietoinen päätös eli ei kerrota kenellekään,ennen kuin pahin riskiaika on ohi.Mua se ainakin helpottaa,kun pelottaa/jännittää jo muutenkin tämä kaikki uusi ja ihmeellinen!
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat!

Ultrassa käyty. Pikkuinen huimat 7mm pitkä ja sydän pamppaili pontevasti :) .
Kyllä oli hienoa nähdä, että tuolla masussa on oikeasti elämää (6+5). Kaikki siis hyvin. Pahoinvointi alkaa ilmeisesti nostaa päätään...eilen jo oli vähän etova olo aina välillä ja samoin tänään. Heti jos syömisen välillä meneen yli 2h, niin huono olo alkaa tuntua. Väsyttää ja viluttaa, muuten voin vallan mainiosti :D .
 
ja sitten iski epätodellinen olo..et hei tää on totta oikeesti. Mä kun uskoin vasta kun näin ite. Ja yksi siellä oli...ihan oli tunne että ei mitään tai kaksi. Vähän jännitän Lilia, että mitenhän sulle meni??
 
Jep, mullakin ultra takana. Mut olo ei helpottanut yhtään. Se todettiin, että raskaana olen ja kohdun ulkopuolinen raskaus suljettiin pois, mutta sydämenlyöntiä ei kyllä vielä löydetty. Ainut mikä näkyi oli ruskuaispussi ja gynen mukaan se kertoisi siitä, ettei kyseessä myöskään ole tuulimuna. Gynen mukaan olin vaan liian aikaisin liikenteessä eli ehkä mulla viikkoja vasta n.5 ja siksi ei näkynyt alkiota tai sydämen lyöntejä. Kahden viikon päästä uudestaan (ja kyllä, nyt meni 80e ja sitten menee uudelleen...) ja jos silloinkaan ei toukkaa ja sydäntä näy, niin sitten alkio on kai kuollut.

Itsellä vähän pettynyt olo ja vähän oon vihainen itselleni, kun en jaksanut odottaa pidemmälle, ennen kuin ultraan menin. Omien laskujen mukaan tänään olisi ollut rv6+5 (viime menkkojen ekasta päivästä rv7+2, mut mulla pidempi kierto n.32kp). Mutta jos siis kaikki kuitenkin hyvin, niin ilmeisesti mulla ois ollut vieläkin pidempi kierto ja hedelmöitys tapahtunut myöhemmin kuin itse ajattelin.

Gyne oli ihan positiivisella päällä, mutta mä en oikeastaan ole. Tää oireettomuuskin puhuu sen puolesta (tai siis näin kuvittelen omassa pessimistisessa mielentilassa), että mitään kovin elävää ei mun sisälläni ole. Mutta nyt siis taas kaksi viikkoa jännitystä ja sitten kuulemaan tuomio.

Onnea muille ultrassa käynneille! Tuollaista fiilistä mäkin odotan! Mä oon nyt varmaan vähän hiljaiselossa sinne seuraavaan ultraan, sitten vasta kun tää on oikeesti totta uskallan tästä enemmän puhua.
 
Lilia78! Mullahan oli samanlainen juttu sitten kun sullakin. mä kans kävin viime maanantaina gynellä joka ei nähnyt muutakuin sen pussin..ja itse olin laskelmien mukaan jo 6-7 viikoilla...mutta ultran mukaan vasta 4+jotain, ja sain uuden ajan kans 2viikon päähän, et sit pitäs näkyä jo jotain, ja kohdunulkopuolinen ei mullakaan ollut, meen 1.10 uudestaan, onnex en kyllä joudu maksamaan seuraavasta, lääkäri niin lupas :) ei mullakaan suurempia oireita, paitsi toi mahan nippailu/kiristys välillä ja närästys :$ sekä väsymys...ja itku herkässä :'( juurikin senkin takia ku ei jaksaisi odottaa enää reilu viikkoa...ja koko ajan ajattelen kuiteskin että siellä mitään alkioo oo alakanu kasvaan ...pitäs vaan aatella just positiivisesti..mutta se on nyt niin vaikeeta..voi olla että en jaksa odottaa ja meen jo ens maanantaina sairaalan kautta ultraan(keinolla millä hyvänsä) :/
 
Voimia Lilia! :hug: Toivon että kaikki kuitenkin hyvin ja viikkoja vähemmän. Jännitin niin sunkin puolesta. <PieniTytönTylleröinen, mun poitsu ei mahtunu syntymään alakautta ja sitten kuvattiin lantio ja todettiin että aina sektio. Sama haava auki vaan :|
 
PieniTytönTylleröinen en mä huomannutkaan, että sulla oli ihan samanlainen tilanne. Ollaan kohtalotovereita, vaikka ei kivalta tunnukaan. Kyllä mua ottaa aika kovin päähän, kun vaikka miten kalenteria katson ja omia tuntemuksia mietin, niin kyllä mun mielestä mun pitäisi olla jo pidemmällä kuin rv5. Mut siis toivotaan tietty etten ole ja että alkio siellä olisi kehittymässä. Sanoiko se gyne sulle mitään siitä ruskuaispussista, siis että tuulimunassa ei olisi edes sitä ja sikäli sen ilmestyminen hyvä asia? Miten te muut tuulimunan kokeneet, onko teillä näkynyt ruskuaispussi vai miltä se tuulimuna on ultrassa näyttänyt?

Mulla seuraava ultra 3.10. Yhtä tuskaa odottaa sinne asti.
 
Huomenta!

Lilia78: Meidän kolmosella siirtyi 9 päivää laskettu aika ja mullakin kierto on ollut tuota samaa luokkaa kuin sulla. Eli kuitenkin heitti sitten enemmän eli ovulaatio oli tapahtunut myöhemmin kuin normaalissa kierrossa. Silloin menin ekaan ultraan vasta neuvolan kautta, olisi pitänyt olla 12 viikkoa täynnä ja olikin 10+6. Miten muuten, saitko milloin plussan?

Tänä aamuna on hieman hötelö olo ja pitäis muka jotain tehdäkin.. Kauppareissun ajattelin jättää suosiolla miehelle.

Mutta nyt aamutouhuihin, palailen vähän myöhemmin takaisin!

Mukavaa perjantaita!
 
Voi ihanuus noita teidän hyviä ultrauutisia,
Ja iso :hug: teille, joilla uutiset ei vielä iloa päässyt tuottamaan! Koittakaa jaksaa odottaa seuraavaa ultraa :heart: Täältä ainakin tulee teille lisävoimia virtuaalisesti roppakaupalla! Kyllä se pieni sydän siellä masussa vielä sykkii!

).( Itsellä on vähän samanlainen pelko, että siellä ei mitään näykkään, kun pahoinvointi ym. oireet eilen yllättäen väheni minimalistisiksi, oliskohan tuulimuna. No, vähän ovat palailleet nyt, eli voi olla, että tänäänkin taas pääse WC-pönttöä halailemaan.
 
Huomenta! Olipa moni käynyt taas ultrassa, tsemppiä teille, joilla tilanne oli epäselvä. Piinaavaa varmaan odotella. Mutta yrittäkää olla positiivisin mielin! Ite joudun odottaan ultraa aina viikolla 13-14, koska en aio mennä yksityiselle.

Onko kellään muulla hirveä karkin himo? Mä olin ennen raskautta jo päässyt hyvään vain kerran viikossa karkkia-tahtiin, mutta nyt tekis joka päivä mieli. Etova olo alkanut vähitellen täälläkin, mutta on ollut aika lievää ja tuntuu että siihen on jo melkein tottunu kun monena päivänä on ollu.

Syyspäivää kaikille ja vkl:n alkua!
 
Ajattelin myos rohjeta kirjoittamaan tanne palstalle. Yk1 takana ja ilmeisesti heti tarppasi :) koska eilen testi naytti selvaa plussaa. Homma on kylla viela ihan alkumetreilla eli rv4+0. Mutta iloinen olen ja toivon etta kaikki menee hyvin! Nyt olen aikamoisessa flunssassa mutta siita ei kai ole tassa vaiheessa pienokaiselle mitaan haittaa? Tsemppia kaikille muille vasta plussanneille!
 
Berry76 Mä tein haalean positiivisen kaksi viikkoa sitten, eka haalea tuli 6.9. ja varmistustestillä neuvolassa tuli haalea plussa 7.9. Toivottavasti mullakin olisi tuollainen tilanne kuin sulla, että siis tosiaan vaan ovulaatio ollut oletettua myöhemmin. Onhan se vähän tyhmää tuolla yksityisellä ravata, mut toisaalta en jaksa odottakaan rv12 ja jos sitten vasta huomattaisiin tuulimuna tai kuollut alkio.

Kiitos kaikille tsempeistä. Kyllä nuo positiiviset ajatukset aina auttaa! Ja ihanaa kun annatte lisäinfoa kaikesta, kaikki on tarpeen! Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Ekaksikin onnittelut kaikille jo nökösensä nähneille sekä uusille tulokkaille :flower:

Mulla on nyt pari yötä mennyt siihen, että väsyttää, mutta en vaan saa nukuttua. Viime yö oli aika tuskanen ja pyörin koko yön :( Jotenkin ei vaan löytynyt hyvää asentoa. Voipi syynä olla tietenni tämän kolmen päivän makaaminen tämän taudin takia. Mun elimistö tais olla sitä mieltä, että lepoa on tullut jo aivan riittävästi =)

Onko kukaan ehtinyt/uskaltanut käydä vauvan vaatteita/tavaroita ihastelemassa? Minä kävelen aina kaupoissa ko osastojen ohi, mutta vielä kaikki katseleminen on jotenkin pintapuolista, ihan kun ei uskoisi itsekään vielä. Mites muut? Joko olette tulevan äitiytenne sisäsitäneet ja suunnitelmissa on ensi kesänä jo vauvakin mukana tms?
 
Hipsulaiselle tervetuloa!

Lilia78: oliko menkat jo paljon myöhässä tuolloin? Mä nimittäin sain hailakoita plussia koko ajan silloin, viimeisen testin tein kun oli kierron 39 päivä ja sekin oli haamuviiva.

Annaliina73: Mulla ainakin vieläkin on hieman sellainen olo, ettei uutista oikein usko todeksikaan. En siis ole asiaa vielä kunnolla sisäistänyt. Toki oon jo ajatellut kaikkia käytännön järjestelyjä eli pitää hommata isompi auto jne. vaikka ne hoidetaan vasta sitten ensi vuoden puolella. Mies kyllä tuntuu asian sisäistäneen paremmin, mä luulen että mulla menee sinne asti, että ultrassa näkee vauvan alun ja sitten on todellisempi koko juttu. Siihen kyllä on vielä yli kuukausi aikaa =)
 
Hei kaikille, tein testin tiistaina ja positiivinen oli, hiukan yllattynyt olo kun ollaan IVF jonossa. Hiljalleen taalla alkaa positiivisuus voittaa ja toivo kasvaa etta raskaus jatkuu, (aiempi alkuraskauden keskeytys takana) vaikka viikkoja on viis, laskurin mukaan, mutta luulen etta hieman vahemman kun ovulaatio tulee aina hieman myohassa. Kiva on kuullostella muidenkin tuntoja huomata etta ajatukset pyorii samaa rataa epatodellisuuden rajamailla.

ultraan tuli akia vasta marraskuulle, mahtaakohan sinne asti odotella? =)
 
Uskaltaisikohan sitä alkaa jo kirjoittamaan tälle palstalle (siirryin tuolta lapsettomuus->IVF elo/syyskuu -palstalta)?

Hieman taustaa: Takana 5 IVF-hoitoa. Nyt 5.IVF:n 1.Pas. Ensimmäisen kerran saimme plussan. Onnellisia ollaan! Nyt siirron perusteella rv 4+3. 8.10. ensimmäinen ultra. Jännittää hurjasti. Täytyy pitää vielä kuitenkin jalat maassa.

Onneksi olkoon myös muille plussanneille!
 
Lilia78! ei se mulle puhunut mitn.tuulimunasta, katsoi vaan tarkemmin ettei kohdunulkopuolinen ollut,eikä ollut. Mut se gyne ei puhunut mun mielestä ruskuaispussista, vaan jostain lapsivesi pussista...sen muistan kyllä et ruskuaispussiks ei sitä sanonut, mutta onks sillä sit muitakin nimiä?? entiä... :/ viäkun pitäs varrota reilu viikko...1.10 se aika uudestaan, no mulla on kyllä ensviikon tiistaina neuvola, en sitä oo viiittiny vaihtaa, vaikka viikkoja vähän onkin..jotta pääsen puhuun, ja jos vaikka pääsis lääkärin kaa puhuun..
 

Yhteistyössä