Vauva vuodelle 2016 <3

Onpa mielenkiintosta keskustelua lapsenteon sopivasta ajotuksesta :) Mie oon sitä mieltä että jokkainen tekkee lapset sillonko ittestä siltä tuntuu, töitä ehtii tehä ihan taatusti. Mieki oon tässä välillä miettiny että mitä jos taas joutuu töistä olemaan pitkän pätkän pois.. Yks pappi kerran sano että kuolinvuoteella ei kukkaan oo ikävöiny työpaikalle, niin se on semmonen ajatus mistä saa voimaa laittaa asiat oikeasti tärkeysjärjestykseen :)
 
Ompas tänne tullut paljon tekstiä. Tervetuloa uusille!

Tuosta lapsenteon ajoituksesta. Mä oon aina halunnu paljon lapsia ja alettiinkin esikoista yrittämään melkein heti mun valmistumisen jälkeen kummankin ollessa työttömiä. Mun mielestä jokainen tekee lapsia ku siltä tuntuu. Kyllä ne työt odottaa :)
 
Yrityskierto: Yritys aloitettu 2011,
KM: 12/2011, PCO: todettu 01/2015
Lapsia ennestään kaksi eli kolmas kovasti haaveissa..


Aika epätoivoinen olo välillä jo, tuntuu aika toivottomalta. Viimekierrosta olin ihan varma et tärppäs vaan ei, menkat alkoi sunnuntaina.. :headwall:

Tammikuussa aloitin Letrozolin syönnin, sitä napsin kp 3-7, tasoittanut sekavan kuukautiskierron ja ovulaation testeillä olen saanut näkyviin joka kuukausi, mutta siinäpä se...
 
Viimeksi muokattu:
MooiMama Onpas mukava kuulla, että siellä on ihan lapsettomuuteenkin erikoituneita gynejä, tai ainakin siellä päin missä sä vaikutat :) Jotenkin oon olettanu kans, ettei YTHS:ltä pahemmin sais raskauteen liittyen apuja, mutta koko ajan vaan näyttää valosammalta.

Soittelin tänään tosiaan tuonne YTHS:lle ja yllättäen sain jo huomiselle (!!) ajan. Menkat siis ei oo lähtenyt tulemaan e-pillereiden lopetuksen jälkeen ja huitelen jossain KP100 pian. Toisaalta oon hirmu innoissani kun pääsen lääkärille, mutta toisaalta vähän pelottaa, jos se sitten vaan käskee odottamaan.

Kiva lukea teidän ajatuksia tuosta lapsen saannin ajankohdasta. Ite aina oon ajattelut, että haluaisin ensimmäisen lapsen nuorena. Nyt olisikin ihan paras ajankohta omasta mielestä, kun ei tuola yliopistolla pahemmin tule heiluttua vaikka opinnot edistyykin. Paljon olen ollut lasten kanssa tekemisissä ja aina tiennyt että haluan lapsia, mutta silti se ajatus tuntuu jotenki epärealistiselta, sillä lailla hyvällä tavalla. En minä kyllä osannut kuvitella itelle koiraakaan ennekun sellanen tuli :D
 
miss_piggy
Meillekin eka siunaantui vasta kun mulla oli ikää 32v. Ei vaan aiemmin ollut mahdollista kun tuli deittailtua ihan vääränlaisia miehiä, ja avokin kanssa kun aloin olemaan yhdessä vuonna 2008, niin ei silloinkaan tullut heti mieleen mikään lapsensaanti.

Ja minä kun aina pelkäsin että pillerit pettää ja tyyliin tuun varmaan ekasta kierrosta raskaaksi, vaan ei mee aina niinku strömsössä, mun munasarjat olikin eri mieltä asioista ja pco diagnoosi selittikin aika paljon kaikkia ero vaivoja mitä mulla on ollut...

Mulla ei nyt hirveästi tänne ole kirjoiteltavaa kun tosiaan ei oo edes kakkosta alettu vielä yrittämään, lueskelen kuitenkin ja taustalla olen. Kommentoin välillä ja jos ja kun yritys alkaa niin sitten olen aktiivisemmin mukana :)
 
Vaikka jo kolmas vauveli haaveissa, niin aikaisemmin en ole joutunut ovista seurailemaan. Eli viikko menkkojen loppumisen jälkeen alkaa limavuodot kestäen kierron loppuun saakka. Miten siitä nyt sitten ovista bongaillaan? Ostanko suoraan Suosiolla ovistestejä?
 
Ikä 23, YA 07/2012, YK 34, ensimmäinen lapsi, Taustalla KM: 04/2015
Täälä myös lapsettomuustaustaa pian kolme vuotta ja epätoivoista alkaa olla jos ei koskaan saakkaan kokea äitiyttä.
Meilläkin oli lapsettomuutta kolmen vuoden ajan esikoisen kohdalla. Kun sain kokeiluun thyroxinit, niin raskaus alkoi samassa kuussa. Tosin samaan aikaan söin Clomejakin.
 
Hei kaikki jotka tietää jotain kiinnittymisvuodosta voiko se olla runsasta? Mulla tuli kahtena päivänä runsasta vuotoa. En löydä luotettavaa tietolähdettä. Kaikki on jotain foorumeita. Menkkoina en tota osaa sisäistä. Tuli vai mieleen että onko mahdollista.
 
Uusi keskustelija liittyisi joukkoon! :) En ole ikinä tällä foorumilla mitään postannut, joten kerta se on ensimmäinenkin. Minulle on vielä vähän vieraita nämä koodit sun muut täällä, mutta enköhän niidenkin kanssa tule sinuiksi pikkuhiljaa.

32v olen ja yhtään lasta ei ole vielä. Nyt vasta elämäntilanne sellainen tasainen (tai no, mitä se sellainen on, terveisin yrittäjä-opiskelija, joka asuu kahdessa kaupungissa samaan aikaan ja suhailee ristiinrastiin :D ), että lapsi sais tulla jos on tullakseen. Tai niin ainakin aiemmin ajattelin. Nyt olen ollut lokakuusta asti ilman pillereitä (sama tilanne siis kuin oli jollakin muullakin, mitä nopeasti ehdin näitä viestejä täällä lueskella) ja alkuvaihe menty aika löysin rantein, enkä ole jaksanut/ehtinyt miettiä miten niitä vauvoja nyt sitten oikeasti tehdään :D Meillä seksielämä muutenkin aika aaltoliikettä, että välillä on enemmän ja välillä vähemmän.. Nyt kun tajusin, että lokakuusta on oikeasti jo puoli vuotta (!!!), niin ajattelin, että vois kai sitä lapsentekoa vähän suunnitellakin.. Eli pitäiskö tätä huhtikuuta nyt sitten ekana yrityskertana, vaikka kyllä ihan lokakuusta asti on ollut "ovet auki" ;) Vielä minusta ei ole kuoriutunut himotestaajaa, mutta olenhan tämmöinen excel-hirmu, joka tykkää datasta ja empiirisistä tutkimuksista, niin saattaa minusta sellainen jossain kohtaa tulla :D Tähän mennessä tehty yksi ovulaatiotesti, joka oli kyllä negatiivinen.. Kehon merkit kyllä viittasivatkin siihen, että ovis meni jo.. Mutta tiedä sitten.

Nyt siis olisi kehon merkkien mukaan dpo 4 ja kierto on jotakin 31-35 pvän välillä ollut - vaikkakin ovistuntemukset olisi olleet nyt huhtiikuussa viikon etuajassa. En ehtinyt testata, kun eihän multa kaapista löytynyt niitä testejäkään.. (ja sen mukaisesti sitten lakanoita heiluteltiin :LOL: ) Nyt on valmiina seuraavaa kertaa varten (jos siis tarttee, mutta tuskin nyt ekasta kerrasta tärppäis!)

Mietiskelen tässä, että missä kohtaa sitä sitten pitäis mennä lääkärin pakeille tai labraan testauttamaan noita jutskia, että onko kaikki ihan kondiksessa? Gyne nyt on tutkinut mut vuosittain ja sanonut, että paikat on ok, mutta toki noi hormonitasot ym. on sitten toinen juttu.. Ja kun mieskin pitäs sit saada testaamaan spermansa, niin se voikin olla sitten toinen juttu.. Ei sillä että se ei suostuis, vaan että koska se saa aikaseksi mennä sinne labraan kun on sen verta hajamielinen ja kiireinen |O
 
IMN
Mun käsittääkseni - tai ainakin omalla kohdallani - kiinnittymisvuoto on ollut (runsastakin) rusehtavaa limansekaista vuotoa.

Ninnatar Ovulaatio tapahtuu yleensä 14pv ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Perhesuunnittelun kotisivut Tuolta löytyy enempi tietoa sitten ovistestien käytöstä, limajutuista ja aamulämmöistä. Monet tuntee kans ovulaation jonkinlaisena nippailuna tai paineena (toispuoleisesti?) alavatsalla. Kannattaa vaikka kirjotella ylös että mitä tuntemuksia on ollut minäkin kiertopäivinä ja vertailla sitten useampaa kuukautta keskenään :) Oppii sitten helpommin tunnistamaan.

).( Täällä ei tapahdu mitään |O Se eilinen vuoto jäi niihin muutamaan tippaan.. Oon kyllä paljon kuullut että kuukautisten alkamisessa menee kauan pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta onko kellään kokemusta tällaisesta kun se viimeinen tyhjennysvuotokaan ei ala? En vaan käsitä mikä tässä nyt tökkii.. Ovistesti on hieman tummunut eilisestä, mutta en tulkitsisi vielä plussaksi.. Otappa tästäkin kropasta nyt sitten selvää :whistle:
 
IMN
NeitiPelargonia Täällä ilmoittautuu toinen excel-hirmu! :D Mies ei tajua miksi kaikki kympin puhelinlaskutkin pitää kirjata johonkin taulukkoon ylös..

Kunnalliselle puolelle pääsee tutkimuksiin yleensä n. vuoden yrittämisen jälkeen. Itse soitin (kun kakkosta yritettiin) yhdeksännen yrityskierron jälkeen tk:hon, josta käskettiin odottaa vielä pari kuukautta.. eli tarkka taitaa olla tuo ohjeistus. No, onneksi käskivät odottaa, koska olin jo tietämättäni raskaana :D
 
^ Jos vaikka ajatus siitä, että ei voi olla raskaana jouduttaisikin raskaaksi tuloa, eikä noita testejä tarvitsisi? ;) No ei vaan, eipä tässä mitään paniikkia ole! Kiinnostais vaan tietää kaikkesta siitä, mitä kropassa tapahtuu! Aiemmin olin ajattelut, että lapset haluan ihan luomuna sitten kun sen aika on, mutta tässä sitä nyt ollaan! Kontrolloida haluaisin tätäkin prosessia :saint:

Joku mainitsi muistaakseni jossain vaiheessa jonkun Appsin, mihin voisi syöttää ovis-tietoja ym - mikähän olis hyvä iPhonelle? Nyt taitaa lähteä meinaan käsistä tämä tarkkailu ;)
 
IMN
Melko monella tutulla on käynyt juuri niin, että heti kun on luopunut toivosta tai muuten vaan saanut muuta ajateltavaa kuin raskaus ja vauvat, niin heti seuraavasta kierrosta tärpännyt :) ja näin siis myös kävi meillä. varmaan liittyy jotenkin stressihormoniin..
 
NeitiPelargonia: mulla on Iphonessa Women log ja itte oon tykännyt. saa just menkat laitettua ja sit merkkaa oviksen silleen suurinpiirtein ja sit just itte saa laittaa omia merkintöjä, ihan sit painosta lämpöön yms.

Ihan kauheaa väsymystä koko ajan, vaikka öisin tulee nukuttua se reilu 8 tuntia.. Nytkin sohvalla nuokuin kunnes oli pakko nousta ylös ettei ihan nukahda.
 
hei
Pääsisikö vielä mukaan. Itse olen 30v mies 33v. Minulle lapsi olisi 4 mutta meille ensimmäinen yhteinen.
Kierto todella sekaisin. Pillereitä en ole syönyt kohta vuoteen ollaan kumia vain käytetty.
Eli smurffiina84 30v yk1 kp 2/30-38
 
neitipelargonia - minähän taisin niistä kysellä. Latasin nyt sellaisen Period trackerin joka tuntuu ihan pätevältä ainakin ensi vilkaisulla. Siinä on sellainen lisätoiminto et voi vaihtaa myös pregnancy-tilaan, joka laskee sit päiviä h-hetkeen. toiv pääsisin käyttämään sitä pian...

ps. tajusin just et sanoit et sulla on i-luuri, tuo löytyi siis nokialaiseen mutta voihan olla et löytyy iphonellekin
 
^Tais olla muuten tuossa women logissakin sellanen et sai vaihdettua sit pregnancy tilaan kun tärppi käy. :)

Oliko täällä muuten keskustelua jo noista "kotikonsteista" tärpin helpottamiseksi? Eli nää perus mehut yms. Itsellä siis ei pahemmin oo kokemusta mistään tälläsistä mut ajattelin sit jos esim. ens kierrossa (huomatkaa positiivinen ajattelu) kokeilis vaikka jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: NeitiPelargonia
Päivitystä omaan tilanteeseen: olen siis pistellyt Menopuria 10 päivää viime ja edellisellä viikolla, ja sunnuntai iltana laitoin Pregnylin joka laukaisee ovulaation. Lääkäri sanoi että ovulaatio alkaa viimeistään 40 tunnin kuluttua pistosta ja ettei ovulaatiota tartte enää testailla, mutta koska mulla oli jäänyt vielä ovistikkuja niin tottakai mun oli pakko testailla :) ja maanantai-aamuna se näyttikin hymynaamaa, joten aika nopeasti se sitten tuli :)
Nyt oon vaan niin tyytyväinen tähän tilanteeseen koska ovulaatio ja yritykset meni täysin nappiin ja kohdilleen! Yrittämään pystyttiin niin viikonloppuna ennen ovista kuin juuri ovispäivänäkin. Sekä se, että kypsyneitä munarakkuloita oli ja ylipäätään ovulaatio tuli, on niin plussaa!!
NYt vaan jännittämään.. eikä itseäni haittaa vaikkei heti tärppäiskään, niin iloinen olen vaan tästä että muutoin homma toimii! En tiedä muuten johtuuko lääkkeestä vai mistä, mutta on myös astetta rankemmat ovisoireet: rinnat yhtä kipeänä kuin menkkojen aikaan ja alavatsaa turvottelee ankarasti - että tää tuntuukin hyvältä! :D

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kikkakolmosista:
Litkin viime kierrossa greippimehua niin kuin esikoisestakin. Kierto lyheni 35pv--> 30pv. Sama vaikutus oli vuosia takaperinkin. Ovispunkkulasillisen olen kans joskus nautiskellut :p Tässä kierrossa ei ole kylläkään ollut mitään jippoja. Jos sitä ensi kiertoon muistaisi edes sen greippimehun. Foolihappoja syön joka päivä, samaan syssyyn omega-3 kanssa.
 

Yhteistyössä