Hakutulokset

  1. T

    **Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

    Heippa, Olen seurannut keskustelujanne koko ajan, olen itsekin kesäkuussa synnyttävä nyt rv 39+2. Olen synnyttämässä Tayssissa. Huomenta Suomen potilashotelli jutun voi ainakin vielä tänään katsoa Katsomosta, joten ketä kiinnostaa niin äkkiä kurkkaamaan tuo pätkä. Minulla on useampi...
  2. T

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    heippa, tunkeudun tänne kommentoimaan (taas) kun PAS vauvaa odottelen ja ole teidän juttuja lueskellut. En olekaan aiemmin kuullut tuollaista että äidin pituus vaikuttaisi synnytystapa-arvion saamiseen. Toki jos raja on 157 niin mä ylitän sen 1,5 cm:llä. Mutta mä uskon että asiaan vaikuttaa...
  3. T

    PAS /alkion siirto ja imetys

    Ei ole kokemusta, mutta mun hoitopaikka sanoi että eivät tee mitään hoitotoimenpiteitä jos imetys on vielä käynnissä. Ja tuli olo ettei ole neuvottelun varaa asiassa.
  4. T

    lapsettomuushoidoista raskautuneet, millaiset alkiot siirretty?

    Meillä ei päästy tuoresiirtoon vuodon takia vaan kaikki kaksi alkiota pakastettiin 2 päivän ikäisenä eli 4 soluisena. Eka PAS tehtiin siten että kaikki 4 solua oli säilynyt ja lähteneet jakautumaan eli siirrettiin 8 soluinen. TOP-alkio. Siitä nega. Sitten toinen PAS. Sulatus onnistui...
  5. T

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Katiri, mun huoli muuttui niin kovaksi että menin päivystykseen. Liikkeet oli taas niin vähäisiä ja mun pää ei kestänyt. Samalla tehtiin kokoarvio ja meidän vauva on kasvanut edellisestä arviota täysin normaalisti. Painoa on tullut kolmessa viikossa n. 600 g joka on siis ns. normaali...
  6. T

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Olen lueskellut teidän juttuja paljon. Itse raskauduin PAS:sta syyskuussa ja nyt siis loppumetreillä mennään. Katiri, sinulla on sf-mitta alakäyrällä. Minulla sama juttu. Alussa se oli koko ajan lähes yläkäyrällä. Sitä selitettiin että lapsi on perätilassa ja kasvattaa sen vuoksi mittaa. Lapsi...
  7. T

    IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

    Määräaikaisten terveystarkastusten määrä ja ajankohdat - Kasvun kumppanit - THL
  8. T

    4d ultrien hinnat eri lääkäriasemilla?

    Esimerkiksi tämän hinta-asian vuoksi päädyin matkustamaan Tampereelta Hämeenlinnaan 4D-ultraan. Hämeen lääkärikulma tekee hintaan 242 (kelakorvauksen jälkeen) ja ultra kestää noin tunnin josta saa dvd:n ja kuvia. Tekevät viikoilla 25-30.
  9. T

    Ivf hoitoja lapsettomille

    Hydra, mulla oli vuotoa ivf kierrossq. Vaikka oli niukkaa ei lääkäri taysissa suositellut siirtoa tuoresiirto jäi siis väliin. Sanoi että limakalvo ei ole silloin optimaalinen vastaanottaan, jos se vähänkin vuotaa. Mun vuodon syyksi epältiin endometrioosia. Tähtitomulle halaus surun keskellä...
  10. T

    Mistä apua ja tutkimuksia? Ennen ja nyt ?

    Minulla on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, joista toinenmyöhäinen. Ehkä onneksemme, olemme olleet lapsettomuushoidoissa ja keskenmenojen jälkeen olen olemme päässeet sitä kautta jatkamaan ja myös km-tutkimuksiin. Siis julkisella olemme olleet hoidoissa. Mutta ystäväni kokemuksesta...
  11. T

    gallup:alkioiden selviäminen sulatuksesta?

    Vastaan nyt tännekin omat pienet kokemukseni. Hoitopaikka TAYS Takana yksi IVF, josta saaliina 3 solua. Niistä kaksi hedelmöittyi ja pakastettiin. Tuoresiirtoa ei voitu tehdä vuodon vuoksi. Pakastettu 2 pv:n ikäisinä ja 4-soluisina. Luokitus top, pisteet 2,5. 1. PAS: Sulatus, 4 solua...
  12. T

    Alkioiden luokitus TAYS:ssa

    Mulla on kokemusta kahdesta sulatuksesta taysissa. Sanottiin että pakastettaessa olut top-luokkaisia 4 soluisia, pisteet 2,5. sulatuksen jälkeen luokituspysyi samana ja solujen määrästä sanottiin että alkoi jakautua normaalisti ja kaikki solut säilyivät sulatuksen jälkeen. Toisessa...
  13. T

    PAS ja laskettuaika

    Meillä alkio olii 2 pv ikäinen sulatettaessa ja siis 3 pv:n ikäinen siirrettäessä. Kyllä Tays ainakin laski sen huomioiden lasketunajan. Ja varhaisultrassa kun mitattiin niin siinä vielä lääkri varmisteli että lasketuksi jää se mitä laskettiin siirrosta = alkio oikea ikä, vaikka kaverilla olikin...
  14. T

    Ivf hoitoja lapsettomille

    Mun kaveri käytti Avaa. Sitä joka on Keskustorin reunalla. Nykyään taitaa olla nimeltään Fertinova tms. Hän tykkäsi ko. paikasta todella paljon. Pitkään he siellä kävivät että toivottu tulos tuli. Nyt heillä on jo kaksi lasta. Toinenkin sai alkunsa samassa paikassa, mutta ekasta hoidosta...
  15. T

    Taysin asiakkaat ***

    Juu tänä vuonna tauko on pidempi. Mä kyllä olin siinä käsityksessä että aukeaa loppiaisen jälkeen, mutta voi olla tuo 13. pv ihan totta. Mä en saanut nyt kovin hyvää palvelua. Soittelin sinne kun mulla on vuotoa ja pelkään että tämäkin raskaus menee kesken. Hoitaja vaan tuumasi että kyllä sä...
  16. T

    Raskaudenkeskeytys pelottaa

    Minulla oli kyse keskeytyneestä keskenmenosta mutta viikkoja oli saman verran kuin sinulla, olin 15+4 tyhjennyspäivänä. Mulla alkoi Mifegynen jälkeen 1,5 vuorokauden päästä ihan pientä ruskeaa tiputtelua. Sitten sairaalan Cytotecit tehosivat ihan hyvin pienellä lisäannoksella. Jouduin kyllä ihan...
  17. T

    Taysin asiakkaat ***

    Hoidot tosiaan etenee oman kropan toiminnan perusteella. Lääkärit voivat arvioida noin viikkoja ja päiviä sen mukaan millainen kierto sulla on normaalisti ja miten yleisimmin hoidot etenee. Mutta varsinaiset ultrauspäivät ja kertojen määrät riippuu siitä miten sun limakalvo ja munasolut...
  18. T

    Ivf hoitoja lapsettomille

    Kiitos onnitteluista. Mä koitan ottaa rauhallisesti tai siis olla panikoimatta että mitä jos sitä tai tätä. Se ei oikeati hyödytä mitään. En myöskään usko että pystyn oleen ihan onneni kukkuloilla, mutta ajattelen niin että jos mulla on tasainen olotila niin sekin on parempi kuin pelko ja...
  19. T

    Ivf hoitoja lapsettomille

    Mulla on tänään testipäivä. Kyseessä siis ensimmäisen IVF:n toinen PAS, tuoresiirtoahan meillä ei päästy tekeen vuodon vuoksi. Nyt tämä toinen PAS, josta siirretty 7-soluinen top alkio. Tänä aamuna lähdin testaamaan varmaksi tietämääni negaa....testi kylläkin väittää että raskaana ollaan...
  20. T

    Taysin asiakkaat ***

    Meemir, ihanaa että pikuisen sydän sykki. Nyt siis siirryt neuvolan asiakkaaksi. Hyvä pointti sulla, voisiko olla kiinni lapsettomuuden syystä että miten jatko on. Minut on todettu hedelmättömäksi ovuloimattomuuden vuoksi. Ovulaatio ei tule ilman lääkkeitä (tai jos tulee niin se on aika...

Yhteistyössä