Hakutulokset

  1. B

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    D-vitamiinistä: Suositushan on että aloitetaan yhdellä tipalla ja seuraava päivä 2 tippaa jne. kunnes se 5 tippaa on täynnä. Ja jos herkkä maha niin paras kuulemma aloitella vieläkin hitaammin eli yhtä tippaa useampi päivä ja kahta ja kolmatta myös. Minä oon antanut yhtä nyt kolme...
  2. B

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    Meille syntyi 14.2 perjantaina sektiolla 4110g ja 50,5cm poika Tänään kotiuduttu ja kaikki mennyt hienosti :)
  3. B

    Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

    ONNEA vauvan saaneille! :heart: Täällä 38+0 2viikkoa laskettuun ja viimeistään viikon päästä meillä on vauva! eli sektioon viikko :D Supistellut nyt vajaan viikon päivittäin,kovia vihlontojakin on ollut. Jännä nähdä pysyykö vielä viikon massussa. Kuitenkin joutuu tuon pikkutenavan kans...
  4. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Parus montanus: Itse ainakin lasketin uuden prosentin äippärahaa varten ja se on 22% eli ei riitä kaikille edes tuo 20% veroa mätkyjä saattaa tulla jos ei tarkistuta.
  5. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Oulussa ei ainakaan tehdä muuta kuin ne 2 ultraa,eli niskapoimu ja rakenne. Lääkärit neuvolassa noin rv 11 ja 26. Sen jälkeen ei paikkoja tutkita tai ultrata tai mitenkään arvoida synnytystapaa. Eli ihan normaalia on tuo että ei sen kummemmin enää loppuraskaudessa tutkita paikkoja tai...
  6. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Onnea jo vauvan saaneille!! :heart: :flower: Mulla oli tuo sf-mitta 31.12 31cm ja nyt pari päivää sitten vaan 32cm. Putosi yläkäyrältä keskikäyrälle. Vauva tosissaan laskeutunut alas kun ei ollut mitta kasvanut tuon enempää. Esikoisesta tuolloin oli sf 34-35cm eikä siis laskeutunut ollenkaan...
  7. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    miss_piggy: Siellä on sulla jännät paikat,synnytys voi käynnistyä tänään tai viikon päästä,mutta lähellä kuitenkin se on :) Tänään käyty neuvolassa. Kaikki ok,vauva laskeutunut ja lähes kiinnittynyt,hiukan vielä pää heilui. 3.2 viimeinen neuvola ennen sektiota,jos sinne asti päästään.
  8. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    miss_piggy: Loppuviikoilla voi tulla vuotoa sisätutkimuksen jälkeen,mutta jos se ei lopu niin kannattaa soittaa synnärille,reippaasti että ei tule yllätyksiä :) Täällä ei supistuksia tai mitään muutakaan,vauva alhaalla mutta siinä se sitten onkin,eli sen 4vkoa saan vielä odottaa huoh!
  9. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Sektiosta: Mulle siis tehdään sektio koska edellisessä sektiossa on kohtuun jouduttu tekemään erillainen viilto kuin normaalisti,vauva oli kylkitarjonnassa,eli pahemmassa kuin perätila,eikä sitä olisi voinut synnyttää normaalisti millään tavalla. Nyt sitten tuon viillon takia on kohdun repeämis...
  10. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Synnytystapa-arviosta: Eli näköjään käytäntö vaihtelee eri paikkakunnilla paljonkin. Isoissa kaupungeissa ei tehdä erikseen synnytytapa-arviota ellei tosiaan ole jotain vialla,esim. väärä tarjonta tai edellisessä synnytyksessä ollut jotain poikkeavaa tms. Ainakin täällä Oulussa siis minä sain...
  11. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Muiden palveltavana osastolla olosta: Joo siis kun mut leikataan niin en saa edes liikkua mihinkään sittä sängystä ekana päivä, Kaikki ruoka tuodaan sänkyyn ja hoitaja tulee paikalle nappia painamalla :) Mukavana palveluna otan myös sen että radiosta kuuluu: Ruoka on katettu saliin :laugh: Ei...
  12. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Minä taas odotan innolla että saan olla osastolla muiden palveltavana muutaman päivän :D Tämä raskausaika kotona tuon 1v 8kk tytön kans on ollut tosi raskas....saa isäntä muutaman päivän hoitaa tuo uhmäikäistä tenavaa ja minä saan vaan olla vauvan kans kahdestaan eikä tarvi siivota tai tehdä...
  13. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    OYS on kyllä tosi tarkka noiden vierailujen kanssa. Mun kaveri on siellä kätilönä ja miehen täti myös,eikä sinne päästetä ketään ylimääräsiä. Tarkkoina ovat sen kanssa. Näin se vaan on. Toisaalta ymmärtää....jos kaikilla alkais siellä porukkaa juoksemaan jne...eli vaan lapsen sisarukset ja isä...
  14. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Täällä alamaha,haaraväli ja sisäreidet niin kipeät että seisomaan nousu ja kävely yhtä tuskaa...Eilen oli tunnin kestävä alamaha kipukohtaus joka meni itsekseen ohi. Sen jälkeen ollut aivan tuskassa paikat. Vauva potkii ja tuntuu että tulee läpi alakerrasta....|O
  15. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Juu on,edellinen oli myös sektio väärän tarjonnan vuoksi ja jouduttiin tekemään lisäksi erillainen lisäviilto kohtuun niin ei kestä enää normaalia synnytystä. Sen takia on sektio jälleen tulossa.
  16. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Minä kävin myös äitipolilla. Sektio on 14.2 eli silloin viimeistään syntyy meidän vauva :heart: ISO vauva tulossa kun nyt 33+5 painoarvio oli 3kg :D Kaikki muuten ok! :)
  17. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    merineitsi: Kannattaa laittaa kyselyä sinne kelaan,kyllä äitiyspakkaus ja lapsilisä päätökset pitäis tehdä ihan päivässä parissa. Ja tuo äitiysrahakin pitäis kyllä olla jo tehtynä ellei sulla nyt puutu sieltä jotain ollennaista? Netin kautta voit laittaa helposti kyselyä. Olethan laittanutsen...
  18. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Minä sain esikoisesta tuon paketin vasta silloin kun kävin näyttämässä vauvaa ekan kerran neuvolassa,tai jos olis ollut kotikäynti niin neukkutäti olis tuonut mukanaan sen paketin. Meni itse neuvolaan kun oli sektiohaavan tikinpoisto samalla. Niin ja yhdenhän noista saa valita,meillä oli...
  19. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Nännivoiteesta: Lasinoh on siihen hommaan tarkoitettu voide eikä haittaa vaikka menee vauvan suuhun. Myydään ainakin apteekissa. Sain itse ainakin kätilöltä jo sairaalassa sitä pieneen purkkiin sängyn viereen käski aloittaa voitelun heti,hyvin auttoi eikä mennyt nännit rikki.
  20. B

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!! :flower: :wave: Täällä oli kans eilen neuvola. Painoa oli tullut n.500g/vko. Yhteensä n.12-13kg...verenpaineet 70/120 suunnilleen. Turvotus nilkoissa ihan hirveä,mutta pissa onneksi puhdas. Hb:n sain nostettua nyt oli 114 kun viimeksi vaan 102. Ja Rt oli taas...

Yhteistyössä