Hakutulokset

  1. B

    Tietäiskö joku rautalisistä?

    Rautaakin on varmaan eri muotoja rautalisissä (Vai onko ees?), eikä mulla ole näistä mitään hajua. Tietääkö joku onko Iron Bisglycinate vatsaystävällistä ja hyvää rautaa? *rautalisää etsimässä*
  2. B

    Millainen puku vauvalle loppukevääksi-kesäksi kylmemmille ilmoille?

    Mä olen yrittänyt etsiä kaikista kaupoista jotain kivaa, kevyttä pukua tuolle vajaa 2kk vauvalle, mutta mitään ei löydy :( On vaan mun mielestä tosi tylsiä Reiman fleecehaalareita. Kaverilla on ollut vauvalleen sellainen kevyt, samettimaista kangasta oleva haalari, mutta nyt ei tunnu löytyvän...
  3. B

    Kastemekko kokoa 62 vai 68?

    Vauva on nyt viisiviikkoinen, painoa n. 4400g ja pituutta 54cm. Syntyessään oli n.3300g ja 48cm. Kastajaiset kesäkuun alussa ja kastemekko pitäisi hankkia. Netistä ajattelin ostaa ja tarjolla olisi samaa mekkoa kokoa 62 ja 68. Varmaan kannattaa valita 68, vai mitä veikkaatte? Varmaan pienempi...
  4. B

    Taas ruokakysymys :D Voikohan näitä suolaisia muffinseja (Aamiaismöttöset) pakastaa?

    Ohje: Aamiaism Mietin vaan, kun noissa on paljon kananmunaa, että kestääkö hyvin pakastuksen? En ole aiemmin mitään "munakaspohjaisia"- juttuja pakastellut, joten en tiedä miten käy.
  5. B

    Mitäs perjantai- illan herkkua tekis? Jotain vanukas/panna cotta tyylistä?

    Kaapis olis maitoa, kinuskikastiketta, kananmunia, sokeria, kaakaojauhetta... Mieli tekis panna cottaa tai vastaavaa :whistle: Jotai reseptivinkkejä?
  6. B

    Kysymyksiä painovoimaisesta ilmanvaihdosta

    Harkitaan muuttoa -82 rakennettuun rivitaloon, jossa on painovoimainen ilmanvaihto. Vielä en tiedä, mitä kautta korvausilma tulee, mutta energiatodistuksessa EI raksia ole ainakaan missään näissä kohdissa: Ulkoilmaventtiilit Koneellinen poistoilmanvaihto Tuloilman suodatus Koneellinen...
  7. B

    Pyykkikoneesta ja huuhtelusta

    Meidän pyykkikone ei taida enää huuhdella kunnolla : / Käytän aina normaalin pesuohjelman lisäksi lisähuuhtelua, mutta silti nykyisin koneen luukun lasissa sisäpuolella on vaahtoa pesuohjelman loputtua. Pesuaineena on ollut nestemäinen Erisan jo ties miten kauan ja annostus on yleensä hieman...
  8. B

    Oulu, Rensselikuja?

    Onko kellään mitään havaintoa Rensseli/Ruotukujasta, millaista porukkaa siellä asuu? Sijaitsevat siis Hönttämäessä/Talvikankaalla.
  9. B

    Miten pinnis tukevasti sängyn laitaan kiinni?

    Meidän "sänky" on siis kaksi paksua patjaa päällekkäin. Mitään runkoa ei ole. En haluaisi laittaa sänkyä seinään kiinni, vaan laittaa pinniksen sängyn reunaan kiinni. Vauvan on tarkoitus nukkua meidän vieressä sängyssä, toisella reunalla. Ja siksi siis pitäisi jonkinsortin laita kehitellä...
  10. B

    Kaipaisin tietoa Kaakkurista ja ulkoilumahdollisuuksista! :)

    Päätinpä aloittaa ihan uuden ketjun tälle kysymykselle. Voi olla, että olisi mahdollisuus muuttaa Kaakkuriin Poikuekujalle. Lähellä ei pitäisi olla baareja tai muuta vastaavaa, mutta millaista aluetta tuo on? Tuirassa olen asunut vuoden ja se oli ihan HIRVEÄÄ. Vastaavaan paikkaan en enää halua...
  11. B

    Mistä pitäisi etsiä vuokrakämppiä? (Oulu)

    On tässä nyt odoteltu muutama kuukausi tietyiltä vuokrayhtiöiltä vapautuvia asuntoja, tietyltä asuinalueelta, mutta kun ei niitä asuntoja tunnu vapautuvan :( Me nyt päätettiin sitten vähän laajentaa hakualuetta ja voisin harkita yksityiseltäkin vuokraamista. Mitkähän väylät on parhaita...
  12. B

    Miten tehdään ns. pehmeää marenkia?

    Kävin viime viikolla miehen kanssa kaupungilla kahvilassa ja siellä oli tarjolla todella ihanaa raparperipiirakkaa. Piirakan päälle oli pursotettu marengin makuista ja näköistä päällistä, mutta se oli pehmeämpää kuin tavallinen kivikova marenki. Ei kuitenkaan niin pehmeää kuin kermavaahto ja...
  13. B

    Mikron puhdistus!

    Miten mä saisin näppärästi puhdistettua mikron? Ukko muisteli joskus kuulleensa jonkun Laita sitruunamehua kuppiin ja kuppi mikroon- niksin, muttei tietenkään muista sitä tarkemmin. Ärsyttää se jumalaton jynssäys ja hajut olisi kiva saada kunnolla pois!
  14. B

    Kummalla lihapiirakka ohjeella tekisit?

    http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Lihapiirakka/1135244636721 http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/iki-ihana-lihapiirakka Jompi kumpi ohje olisi tarkoitus toteuttaa tänään :) Mietinnän alla vaan on se, että kumpikohan kuoritaikina olisi parempi... En ole ikinä tehnyt itse...
  15. B

    Sängyn osto!

    JOS ( :saint: ) olisin ostamassa sänkyä, mitä kaikkea siihen tarviisin? Katselin Ikean sivuilla -> http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/bedroom/ ja menin sekaisin. Ilmeisesti pitäisi ostaa erikseen runko (esim. 180cm http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S79849882) ja...
  16. B

    Kasvi-ihmisiä paikalla? Orkideassani on ripsiäisiä :(

    Eli tuollaisen ikävän löydön tein tänään. Phalaenopsista löytyi 3 vipeltäjää. "Cambria" on vieressä joten siinäkin on niitä todennäköisesti. Kaapissa mulla oli Provadoa 5 puikkoja joten liottelin ne äkkiä ja nakkasin lähimpänä oleville muille kasveille. Mies tuo lisää Provadoa ja PuuTolua...
  17. B

    Oululaisia? Moneenkohan vaate/kenkäkaupat on auki...

    Muistaisko joku shoppailija moneen Oulussa on auki esim. H&M, Gina Tricot yms. Kenkäkauppojen aukioloajat kiinnostaa myös... Meneekö ne jo viideltä kiinni?
  18. B

    Tyhmä kyselee taas! Miten tulkitset tämän tehtävänannon...

    Kirjoittelenpa tässä kesäillan ratoksi harjoittelurapsaa :xmas: Se alkaa olla melkolailla valmis, mutta yksi kohta vielä puuttuu... Mitä sinä ajattelisit seuraavan tehtävänannon tarkoittavan? "Analysoi asiakkuuden muotoutumista yksilöllisten ja yhteiskunnallisten toimintaedellytysten...
  19. B

    Äikkää taitavat? Lähteiden merkitsemisestä tekstiin...

    Mulla olisi kirja jonka on toimittanut kaksi henkilöä. Kirjassa on usein eri henkilöiden kirjoittamia artikkeleita. Miten merkitsen lähteen tekstiin? Jos siis käytän erikseen vaikkapa Tero Mamian ja Harri Melinin artikkeleita, miten merkkaan ne ensin tekstiin ja sitten lähdeluetteloon...
  20. B

    Saako kondensoitua maitoa perusmarketista?

    Ja jos saa, niin miltä hyllyltä moista pitäisi etsiä?

Yhteistyössä