Hakutulokset

  1. Haidih

    Missä kävit varhaisultrassa pääkaupunkiseudulla? Hinta? Tuliko Kelakorvaus suoraan kassalla?

    Koitan saada miestä suostumaan tähän, mutta hänellä on vähän eri asenne kuin minulla, joka en halua odottaa np-ultraan asti. On hinnat niin suolaisetja Kelakorvattavuuksissa eroja...
  2. Haidih

    Mitä kautta saan lapseni jonkinlaisiin allergiatesteihin?

    JOS en siis halua mennä yksityiselle. Eli pääsenkö kunnalliselta puolelta? Pitääkö asiasta mainita neuvolassa vai varaanko sitä varten yleislääkärille ajan vai kuinka? Mulla on tossa 10 kk, melkein 11 kk tyttö, jolla helähtää iho punaiseksi milloin mistäkin. Osan olen saanut jo itse selvitettyä...
  3. Haidih

    Harjoitussupistukset, ennakoivat supistukset ja kipeät synnytyssupistukset....

    Siis aivan pakko kysyä, että onko harjoitussupistuksilla ja ennakoivilla supistuksilla joku ero? Tätä kysyn siksi, että nyt viikolla 33+ tuntuu että harjoitussupistukseni ovat muuttuneet tosi voimakkaiksi. Edelleen ovat lähes kivuttomia, mutta ei todellakaan tartte enää kokeilla vatsaa että...
  4. Haidih

    "Naisen kroppa palautuu ensisynnyttäjän tasolle edellisestä synnytyksestä 6-7 vuoden kuluttua"...?

    Mua kiinnostaisi tietää tällaisesta josta olen kuullut moneen otteeseen puhuttavan. Onko sinulla siis useampi lapsi, joista joidenkin synnytysaikaväli 6 vuotta tai enemmän? Kertoisitko hieman synnytyksestäsi tuon pitkän välin jälkeen, esim. -Kauanko kesti synnytys (ja kauan aikaisemmat) ...
  5. Haidih

    Kohdunsuu 1cm tai reilu 1cm auki, milloin syntynyt?

    Olen sairaslomalla äitiyslomaan asti tuollaisen tilanteen takia. Olisivat aijemmin ottaneet sairaalalepoon ja lääkittäväksi supistelujen takia noin pari viikkoa sitten, mutta kieltäydyin ja lupasin levätä kotona. Valmistumiseni oli kyseessä. Nyt stressin lakkaamisen myötä säännölliset supistelut...
  6. Haidih

    Selän tatuointi ja epiduraali??

    Onko jollain omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa tosta yhdistelmästä? Mulla kulkee keskellä selkää, alaselästä vähän yli tissiliivien rajan tatuointi, ja oon kuullut keskusteltavan tästä, toiset sanoo että epiduraali olis silti mahdollinen, ja toiset sanoo että ei laiteta....
  7. Haidih

    Onko kenelläkään kokemusta rintatulehduksesta raskausaikana?

    Millaiset oireet, saitko antibiootit, jne. Lähinnä nuo oireet tarkasti, ne kiinnostavat.
  8. Haidih

    Kuinka äkkiä tulee äitiysavustus (siis pakkaus rahana) tilille?

    Siinäpä se kysymys lyhykäisyydessään. :)
  9. Haidih

    Sukupuoliarvion paikkansapitävyys :D

    Onko aikaisemmista raskauksista kokemuksia, kuinka monella veikattu/luvattu ultrassa jompaa kumpaa ja syntynytkin sitten se "luvattu" sukupuoli?? Ihan tällasta galluppihenkistä laitan nyt pystyyn mielenkiinnosta :)
  10. Haidih

    3:n, tai useamman lapsen äidit !

    Synnytyspalsta etenee niin hitaaseen tahtiin, että ajattelin kokeilla onneani täällä tällaisessa asiassa joka pohdituttaa... Synnytyksistä siis on kyse, ja kysymys on äideille joilla useampi lapsi. Sanotaan että synnytyksen kestoaika lyhenee/puolittuu joka kerran jälkeen. Haluaisinkin tietää...
  11. Haidih

    Pahoinvointi kesti vain viikon-kaksi?? Muita?

    Taas mä täällä kyselen... Onko jollain kokemusta tällaisesta, kaikkea kun pitää ihmetellä. Toki onnellinenhan olla saan jos se oli nyt siinä, mutta mietin onko kaikki vaavilla hyvin... Ensimmäisestä lapsesta pahoinvointi kesti monta viikkoa ja olin ihan sänkypotilas, en kertaakaan oksentanut...
  12. Haidih

    Siis ihan oikeasti, tää paha olo... :(

    Millä ihmeellä sitä voi lievittää? Tuntuu ettei peruskonstit ja neuvot auta, äsken aloitin aamun mandariinilla. Pikkusyöminen ei auta niinkuin esim tokassa raskaudessa auttoi. Kestää koko päivän eikä helppoa hetkeä olekaan, paitsi oon huomannut että ehkä ihan viimeisenä hetkenä ennen...
  13. Haidih

    Ultra varhain, ei vielä alkiota, eikä sykettä?

    Kävin eilen ultrassa, ja mulla viikkoja oli eilen 6+1. Ruskuaispussi ja kohtuontelo näkyy, mutta ei alkiota eikä sykettä. Lääkäri vakuutti sen olevan kovin yleistä tässä vaiheessa, varsinkin tällaisissa pitkissä kuukautiskierroissa kuten mulla oli 34-36 päivää. Mä mietin päätäni puhki että...
  14. Haidih

    Jos tulee keskenmeno, loppuuko raskausoireet kuin seinään?

    Tarkoitan siis, sellaista keskenmenoa jossa ei tule alkuun verta tai mitään, vaan vauva on vain kuollut kohtuun. Jatkuvatko raskausoireet siis normaalisti, vai päättyvätkö kuin seinään, vai häviääkö niistä vain osa...? Joo-o, ehkä tyhmä kysymys, mutta kaikkea sitä pitää kysellä : /
  15. Haidih

    Milloin alkoi pahoinvointi seuraavissa raskauksissa?

    Kauheeta, musta tuntuu ettei kukaan muu kuin minä käytä tätä palstaa näihin ihmekyselyihin... :) Mutta huoli on kova, kun ei ole kuin muutama raskausoire. Toki olen vasta viikolla 5 + 4 ja varmasti kerkeää ehkä pahoinvointi tulla oikein rytinällä... Mun raskausoireeni ovat kutakuinkin...
  16. Haidih

    Millä viikoilla teillä neuvolassa kuuluneet sydänäänet?

    Siinäpä oikeastaan kysymys, ja jos jollain on kuuluneet todella varhain, kerro vaan kokemuksestasi :)
  17. Haidih

    Lasketaanko raskausviikot:

    Lasketaanko raskausviikot siis esim: 4+1, 4+2, 4+3, 4+4, 4+5, 4+6, 4+7, 5+0, 5+1 jne VAI 4+1, 4+2, 4+3, 4+4, 4+5, 4+6, 5+0, 5+1 jne??
  18. Haidih

    Siis voihan YÖKkistä!!

    Mä en tajua, mulla on kaks lasta eikä mulla koskaan ole ollut tällasta. Muutamana aamuna jo peräkkäin, aamulla bussille kävellessäni, yskän kanssa samoihin aikoihin tai yskimisen jälkeen tullut niin kauheet yökkimisrefleksit että hyvä etten ole bussista myöhästyny. Ei ole oikeastaan vielä...
  19. Haidih

    Onko keskenmenoon/tuulimunaan/rypäleraskauteen/kohdunulkoiseen jotain "ennemerkkejä" ?

    Olen viikolla 5 raskaana, ja koska ei juuri tunnu mitään missään, pelkään koko ajan ettei kaikki ole hyvin. Siis kyllä mun vatsaa välillä menkkamaisesti juilii ja tissit on niinku HUGE ja jonkin verran arat, mutta ei muuta. Jonkin aikaa tätä vaavia jouduttiin yrittämään joten se kai se on syy...
  20. Haidih

    Millä viikoilla kuuluupi sydänäänet?

    Mä oottelen kovasti ekaa neuvolaa ja eritoten sitä, kuunteleeko ne, tai kuuluuko vaavin sydänäänet. Mulla eka nla on varmaan kun olen viikoilla n. 8, kuuluiskohan jo silloin?

Yhteistyössä