Hakutulokset

  1. Sukkasillaan

    Masentuneet kipin kapin lukemaan iltis!

    Niin, miten sen kukakin tulkitsee... Itse meinasin äsken lainata ihan samaa rimpsua, vaikka mun tulkinta asiasta onkin ihan päinvastainen. Itse en masennusta torjuvista ihmisistä käyttäisi nimitystä sinnikäs ja joustava, vaan viittaisin ennemmin hyvään itsetuntoon, itseluottamukseen ja jo...
  2. Sukkasillaan

    1v 6kk lapsi...

    Muistan, että meillä oli tuollaista just ennen kuin poika täytti kaksi. Hän tykkäsi läpsiä, muksia ynnä muuta sellaista ja nauroi vaan. Kieltäminen vaan villitsi lisää, joten ei kiinnitetty mitään huomiota. Meni aika nopeasti ohi.
  3. Sukkasillaan

    Masentuneet kipin kapin lukemaan iltis!

    Kyllä sinnikäs ja joustavakin ihmistyyppi voi masentua. Itse asiassa oman kokemuksen perusteella voin jopa väittää, että nimenomaan sinnikkäät ja joustavat on muita herkempiä masentumaan. Varsinkin jos on tottunut aina joustamaan oman itsensä kustannuksella ja sinnikäs... No, tiedättehän...
  4. Sukkasillaan

    Eikös ollut joku lääkitys, jos halusi siirtää kuukautisia?

    Mulla on ollut Primolut Nor myös, on keltarauhasvalmiste ja popsin pillereitä kymmenen päivää. Sain puhelinreseptillä omasta terveyskeskuksesta.
  5. Sukkasillaan

    G: Sisarusten nimien yhteensopivuus

    Jos olis Olli ja Elli, niin se vielä menis, mutta ei Anna, Hanna, Sanna, Manna ja Janna. Mutta tämä on makukysymys... Nimestä huolimatta jokainen ihminen on oma persoonallisuutensa.
  6. Sukkasillaan

    Mintun veljelle nimi?

    Markus
  7. Sukkasillaan

    Vinkkejä arkeen, kun päiväkodin aloitus, opiskelut ja työt...

    Alku aina hankalaa, tiedän tunteen... Edellisenä iltana vaatteet yms. valmiiksi, niin ei tarvitse enää aamulla säätää. Tärkeintä on herätellä lapset hyvissä ajoin, ettei tule kiire. Stressilähtö karjumisineen ja väkisinpukemisineen on ehkä kamalinta, mitä tiedän. Välttäkää kiire! Tehkää...
  8. Sukkasillaan

    Matkavinkkejä kaksin 4v kanssa - varustus

    Tuli mieleen tällainen, että jos ehdottomasti tarvitsette rattaat, niin ostakaa jotkut halvat, käytetyt ja kevyet kirpparilta ja hylätkää ne kotiin lähtiessä matkakohteeseen? En tiedä, mihin rattaita voi hylätä... ei nyt kadulle ainakaan, mutta voisko ne jättää esim. hotelliin ns. lahjoituksena...
  9. Sukkasillaan

    5 v mustasukkainen vauvalle - toimivia vinkkejä?

    Meidän 4-vuotiaalla oli pienoinen kriisi viime kesänä, kun kauan odotettu vauva syntyi, joten ehkä osaan jotain neuvoa :) En laittaisi lasta jäähylle siksi, että hän kaipaa vanhempien huomiota ja pelkää jäävänsä ikuiseksi kakkoseksi. En myöskään jättäisi huomiotta kiukkukohtauksia (jos...
  10. Sukkasillaan

    Tokan lapsen synnytyksen kesto

    1. lapsen synnytys kesti 6,5h, ponnistusvaihe oli 15min 2. lapsen synnytys kesti 3h, ponnistusvaihe oli 2min Synnytysten välillä 4 vuotta aikaa Molemmat synnytykset eteni ihan samalla tavalla, heti oli selkeet säännölliset supistukset jotka sitten paheni siihen pisteeseen, ettei ollut...
  11. Sukkasillaan

    4-vuotias ei muista päivästä mitään

    Onpas kiva kuulla, että muillakin on ollut samaa :) Tää juttu on ollut meillä nyt syksystä lähtien, ja välillä oon miettinyt, että voiko vähäsanaisuus liittyä jotenkin siihen, että hoitoryhmä vaihtui kesän jälkeen. Että onko se ollut niin suuri shokki, että muisti on hävinnyt... No, siitä ei...
  12. Sukkasillaan

    4-vuotias ei muista päivästä mitään

    Onko aivan tavallista, että vähän päälle 4-vuotias lapsi ei osaa enää illalla oikein kertoa, mitä päiväkodissa tehtiin ja leikittiin? Vastaa vaan, että en minä muista tms. Muistamattomuus voi vaivata heti kotiin tultuakin. Tämän takia pitää aina hoitajilta kysyä kaikki jutut, että on edes jokin...
  13. Sukkasillaan

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    Täällä eletään tasaista vauva-arkea. Tyttö syö ja nukkuu ja jaksaa kerrallaan joskus puolikin tuntia napittaa ympärilleen ja ihmetellä ääniä ja ympäristöä. Minä yritän puolestaan imetyksen lomassa ehtiä silloin tällöin syödä, peseytyä, ulkoilla ja nukkuakin. Viime yönä oltiin taas tiheämpään...
  14. Sukkasillaan

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    Heippa taas! Baby blues Täällä onkin ollut jo juttua herkistelystä ja itkemisestä. Mullakin on tunteet nousseet pintaan mutta ne vaihtelee päivittäin. Eilen oli kamala ärsytyspäivä. Vauvakin ärsytti :ashamed: toivottavasti tää on normaalia ja menee pian ohi. Huomaan, että mulla on kamala...
  15. Sukkasillaan

    Heinäkuun Onnenhiput 2011

    Minäkin voisin jatkaa palstailua täällä tuttujen mammojen kanssa :) 11.7. Sukkasillaan (40+0) Tyttö - 3945g 52cm Tämä meidän tyttö on (ainakin vielä) itse rauhallisuus. Olen ihan ihmeissäni ja helpottunut, ettei hänellä ole samanlaista temperamenttia kuin veljellä. Vauva-arki on alkanut...
  16. Sukkasillaan

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Onnea uusille vauvautuneille! Tulin pikana ilmoittamaan, että meille syntyi suloinen tyttö maanantaina 11.7. rv 40+0, strategiset mitat 3945g 52cm. Synnytys alkoi klo 1430 samaan tyyliin kuin esikoisesta: huomattavan kipeillä ja jomottavilla supistuksilla, joiden aikana pystyin kuitenkin...
  17. Sukkasillaan

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Valtavan paljon onnea Niisku-Rouva, maisapaisa ja tähtikeiju! :flower: Mulla oli eilen neuvola, josta pitkästä aikaa jotain uuttakin uutista. Vauva on viimenään kiinnittynyt, ei saanut terveydenhoitaja päätä liikahtamaan, kuulemma hyvä jos uskalsi edes koskea. Mitään kiinnittymiseen viittavaa...
  18. Sukkasillaan

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Onnea pojista Daffodil, viivi ja vagner ja Pikkarainen! :heart: Harjoitussupistukset alkaa mulla lisääntyä, tänään niitä oli jo aamullakin. Kohdunsuu tuntuu myös tosi aralta, mutta se ei onneksi haittaa liikkumista. Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille, Sukkasillaan ja pikku sukka rv 39+2
  19. Sukkasillaan

    ***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

    Iltapäivää pinoon arvoisaan :) Tänään taas toinen viileä päivä, mahtavaa! Vieraista synnytyksen jälkeen oon samoilla linjoilla kuin moni muukin täällä. Mieluusti haluisin ensin kotiutua rauhassa vauvan kanssa ja katsoa, miten esikoisen kanssa alkaa sujua. Kun vauva on kotona, poika ei...

Yhteistyössä