Hakutulokset

  1. jadekivi

    Lähete sairaalaan/ 3kk ei nosta päätään mahalla ollessaan

    Ihan normaalilta mun mielestä kuulostaa. Ei meidänkään 3kk tyttö kovin pitkiä aikoja päätä kannattele vatsallaan, ja sen vähänkin mitä nykyään, on sen ansiota että käytettiin meille vinkattua kikkaa kääriä pieni pyyhe vauvan kainaloiden alle vatsallaan ollessa. Meillä siis "ongelma" oli se...
  2. jadekivi

    Vihreä kakka

    Mä olen kuullut, että runsaat ilmavaivatkin voivat värjätä kakan vihreäksi, joten ei tosiaan välttämättä liity mitenkään allergiaan. Kyllä mäkin ainakin kokeilisin toista korviketta, jos se sulaisi paremmin. Mutta tuon ikäisellä on normaalistikin kyllä ainakin jonkinverran vatsanväänteitä...
  3. jadekivi

    Lapsettomuushoitojen 2012 ja 2013 vauvaantuneet =)

    Meillä on taiteiltu nyt jonkin aikaa rintaraivareiden kanssa, jotka pahenee vaan. Maidon riittämisestä ei ole huolta, mutta väsyneenä tyttö ei malta imeä niin kauan, että heruminen käynnistyy, joten huutoa ja käninää kuunnellaan 4/5 imetyskerrasta ja harjoitan myös melkoista akrobatiaa välillä...
  4. jadekivi

    Lapsettomuushoitojen 2012 ja 2013 vauvaantuneet =)

    sebu, Me nukutaan perhepedissä. Usein tosin vain minä ja vauva kahdestaan, kun mies haluaa arkisin yhtäjaksoiset yöunet töiden takia ja mä en viikonloppuisin sitä päästä vauvan viereen jos ottaa enemmän kuin yhden oluen. Nykyään yösyöttöjä ei ole kuin 1-2 kpl ja mä usein nukahdan heti kun...
  5. jadekivi

    Lapsettomuushoitojen 2012 ja 2013 vauvaantuneet =)

    Hee, täällähän oli tällainen. Muistaiskohan/ehtisköhän sitä käydä välillä kirjoittelemassa :) Meillä on vauva-arki sujunut ihan loistavasti, josta on kiittäminen tuota harvinaisen tyytyväistä ja aurinkoista tyttöä. Imetyskin sujuu kivasti ja ollaan selvitty ongelmitta yhtä tiehystukosta...
  6. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    ^ Mulla oli ihan samanlaista enteilyä ;) Yhden päivän supisteli epäsäännöllisesti ja seuraavana yönä alkoi todella kivuliaat supparit. Meille siis syntyi tuuheatukkainen hurmaava neiti 31.5. klo 01:23. Synnytys kesti tuhottoman pitkään, mutta epiduraalin avulla saatiin lopulta avautuminen...
  7. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Mä en edelleenkään tunne kaikkia liikkeitä, vaan mies saattaa välillä katsella mua typertynyt ilme naamallaan ja käskeä vilkaisemaan mahaa. Ja tosiaan, se saattaa velloa hurjan näköisesti, ilman että mä tajuan sitä :D Mulla on istukka edessä, joten tuohon ihan keskelle vatsaa osuvat liikkeet ei...
  8. jadekivi

    Loppupuoliskon masukuvat2. rv.21 eteenpäin

    Jospa nämä ois nyt ne viimeiset mahakuvat :D
  9. jadekivi

    Loppuraskaus painonnousu?

    Mulla on tullut jo pitkään sen about kilo per viikko, ja ihan normaalia on meidän kätilön mukaan :x Mulla on aina kyllä ollut pissa puhdas ja verenpaine ok. Täälläkin hätyytellään +20kg painonnousua koko raskauden ajalta, ja varmasti mennään siitä yli jos ilmat lähtee taas lämpenemään ja...
  10. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    ^ Mulla on vuotanut maitoa jo kuukausitolkulla, ja pahenee vaan. Ei toivoakaan, että voisi kulkea ilman liivinsuojia, kun heti on paita märkänä. Ja kun tykkään nukkua alasti, niin lakanakin on kyllä sen näköinen, että maitoa valuu öisinkin ihan valtoimenaan :whistle: Pahimmat vuodot tulee...
  11. jadekivi

    Loppupuoliskon masukuvat2. rv.21 eteenpäin

    evamarian maha on kyllä tosiaan tipahtanut. Aika hurjan näköistä ja voin vain kuvitella, kuinka hankalaa tuon kanssa on puuhastella yhtään mitään :O Täällä ollaan asetuttu vähän kompaktimmin:
  12. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Mä lähden synnytykseen aika avoimin mielin. Jos tuntuu että pärjään esim. vain ilokaasun voimin, niin koitan välttää epiduraalia viimeiseen asti. Mä tahtoisin säilyttää liikuntakykyni ja pysyä pystyasennoissa mahdollisimman pitkään, toivottavasti myös ponnistusvaiheen. Eikä ihan hirveästi...
  13. jadekivi

    Loppuraskauden vatsantoiminnasta

    Mullakin on muutaman päivän suoli tyhjentynyt tosi aktiivisesti. Supistuksia en ole huomannut, mutta tuo vessassa ravaaminen alkoi samaan aikaan kun aloin saamaan kommentteja mahan laskeutumisesta, joten ehkä niillä on joku yhteys?
  14. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Pikaisesti vaan vastaan Inkkuselle, että niitä peräpukamia voi tulla jo ihan sen takia että vauva painaa alakertaa kasvaessaan. Pitkään pöntöllä istuminen (ja esim. syvään kyykkiminen) pahentaa tilannetta, joten ummetus itsessään ei noita yleensä aiheuta vaan se, että pinnistelee siinä tietyssä...
  15. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Hui TanZZZku mikä tilanne sulla siellä :O Eksyin pitkästä aikaa tänne, ja bongasin vasta uutiset. Sulla on kyllä harvinaisen hankalasti sujunut tuo raskaus, mutta nyt olet kyllä jo hirmu hyvillä viikoilla. Jospa vauva jaksaisi vielä jokusen viikon pysytellä mahassa. Muistaakseni 33-34. viikon...
  16. jadekivi

    Vuodon alkaminen ennen testipäivää

    Mulla alkoi myös tuoresiirrossa vuoto tasan kaksi viikkoa punktiosta. Lääkärin mukaan osalla niin vain käy tukilääkityksestä huolimatta, eikä se kerro siitä etteikö lääkitys toimisi. Kroppa vaan yksinkertaisesti haluaa toimia "normaalisti", eikä luget/lutinukset venytä kiertoa. Ja miksipä...
  17. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    ^ Ei mekään 4d-ultrasta mitään ekstraa olla haluttu maksaa, vaan tuolla meidän käyttämällä klinikalla on tuollainen uudempi ultralaite, jolla lääkäri aina näyttää myös kolmiulotteisia näkymiä normiultran yhteydessä. Mutta eipä nuo lääkärikäynnit ultrien kera tuolla yksityisellä mitään halpoja...
  18. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Meillä meni ultra ihan mallikkaasti. Vauva oli lääkärin mukaan "bioprofiililtaan moitteeton", mitä sitten tarkoittaakaan :whistle: Painoarvio käsikopelolla 1,7-1,9kg, ultran mittojen mukaan 1882g. Eli mitään jättivauvaa en kasvattele, mutten ihan pientäkään ilmeisesti. Lääkäri oli sitä...
  19. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    Me haettiin vauvavakuutusta heti kun se oli mahdollista (oisko ollut rv16 jälkeen?), koska halusin varmistaa sen, että vakuutus korvaisi myös rakenneultrassa mahdollisesti selviävistä ongelmista johtuvia kuluja. Mitään poikkeavaa ei onneksi löytynyt, mutta tahdoin ottaa sen huomioon. Nyt lähinnä...
  20. jadekivi

    Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

    miles, mä laitoin oman listani mun blogiin esille: Hankintalista Vaatteista mulla on taas aika järeä excel-taulukko, ja niitä on tullut haalittua ehkä vähän yli tarpeen. Mutta toisaalta, en ole ahkera pyykinpesijä, joten mielummin vähän liian monta bodya kuin liian vähän :D...

Yhteistyössä