Hakutulokset

  1. I

    Vinkkejä pienehköksi kakkosautoksi, johon mahtuu vaunut?

    Meillä oli joskus VW Golf kakkosautona. 90-luvun puolelta, joten kohtuu hintainen, oli kuitenkin tosi vähän ajettu ja erittäin hyvässä kunnossa!! Sinne mahtu vaunut ja oli kaikinpuolin niin loistava auto että pois en olis vaihtanu jos tila olis riittäny
  2. I

    Paljonko painoa tullut yhteensä raskauden aikana???

    ensimmäisestä tuli pyöreät 20kg :D ja pari kuukautta synnytyksen jälkeen mahduin jo kaikkiin entisiin vaatteisiin, muutama kilo oli sillon vielä jäljellä. toisesta tuli 16kg ja suunnilleen samalla tahdilla taisi lähteä kun ensimmäisestäkin. kolmannesta tuli n.12-13kg ja nyt 2 viikkoa...
  3. I

    Minkäkokoisia viikolla 37 syntyneet?

    37+3 3140g ja 50cm terve ja virkeä, ei mitään ongelmia imetyksen kanssa.
  4. I

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Saa laittaa meidätkin syntyneisiin. =) Poika tuli 27.10. rv37+3 3140g ja 50cm. Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja hurjasti voimia vielä odottaville.
  5. I

    Muita kenelle raskausajan painonnoususta on tehty peikko

    Kuulostaa kieltämättä aika hurjalta tuo ettei paino sais missään vaiheessa nousta yli 500g/vko. Mulla on joka raskaudessa noussut välillä enemmän (nyt siis kolmas tulossa). Eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut oikeasti tuon painon nouun takia, mutta pitää myös ottaa huomioon se, että paljon...
  6. I

    Muita kenelle raskausajan painonnoususta on tehty peikko

    Mulle tuli esikoisesta painoa kaikki ruhtinaalliset 20kg kaiken kaikkiaan... ja joka kilo lähti, niin etten päivääkään ehtinyt laihduttamaan! Ja siis ristiäisten aikaan kuljin jo ihan entisissä vaatteissa, että jopa mun mielestä nopeasti lähti ne kilot! Mulle kans sillon terveydenhoitaja piti...
  7. I

    kohdunkaulasta

    Taitaa vaihdella, koska viimeks kun kävin lääkärillä ja ultrattiin myös, niin lääkäri sanoi sormituntumalla että ainakin 2,5cm ja ultralla näytti 3,5cm
  8. I

    G: Mikä RV ja tarjonta?

    rv 35+2 ja rt (ollu jo pidemmän aikaa)
  9. I

    Vauvan painoarvio rv 31-32?

    rv 30+5 oli 1670g
  10. I

    ylävatsa kivut?

    Onko kellään kokemusta ylävatsa kivuista raskauden aikana?
  11. I

    tyhmä kysymys

    Täällä ainakin tosi vaikea saada "ylimääräistä" ultraa. Täällä tarjotaan se np-ultra, ei muuta. Itselläkin on ollu kovia ennen aikaisia supistuksia, niin niidenkään takia ei ultrata, kuunnellaan vaan sydänääniä, että onko sikiö hengissä. Yksityiselle mennään rakenne ultraan.
  12. I

    onko väliä np-ulra-ajalla

    Mulle on tehty tuo np-ultra 11+5, 12+2 ja 12+4 viikoilla. Ja esitteessä (minkä nyt tän raskauden aikana sain) sanotaan että paras aika on tehdä 11-13 viikoilla. Tuntuu kyllä olevan kovin erilaisia käytäntöjä
  13. I

    Liikkeistä ja potkuista

    Kuinka aikasin ootte tuntenu liikkeitä, niitä ihan ensimmäisiä. Etenkin te joilla ei ensimmäinen lapsi. Ja entä sitten oikein kunnon potkuja. Kiinnostais kovasti tietää kun tästä kolmannesta olen tuntenut liikkeitä tosi aikasin, jopa neuvolan täti epäili että laskettu aika ei pidä paikkaansa...
  14. I

    onko sulla huomenna vapaapäivä?

    Olis ollu työpäivä, mutta nyt onkin sairaslomapäivä
  15. I

    G: YHDISTELMÄVAUNUT mitkä, miksi, paljonko, mistä?

    Pakko sanoa noista kääntyvistä etupyöristä sen verran käytännön kokemusta, että ne on ehdottoman hyvät juuri kaupassa tai yleensä ahtaissa tiloissa. Mutta meillä esikoisen yhdistelmät aikoinaan meni rikki ja jouduin hetken käyttämään rattaita jossa oli kääntyvät etuopyörät ja kun oli talvi aika...
  16. I

    Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

    Pikästä aikaa tulin taas kirjotteleen... Pakko päästä purkaan johonkin ajatuksiaan. Alko eilen päivällä ihan järkyttävät vatsa kivut. Muistuttaa oireiltaan ihan supistuksia, kivut ala vatsalla ja säteilee selkään. Ei auttanu lepäily eikä mitään, niitä jatku koko yön, ei meinannu enää liikkuun...
  17. I

    Toisen lapsen hoitoon laittaminen

    Meillä esikoinen oli 3v. kun nuorempi synty ja oli ennen sitä ehtinyt olla jo vuoden pph:lla, mun äitiysloman aikanakin kävi siellä 3pv/vko, lyhyitä päiviä. Ja lapselle teki tosi hyvää, hän kyllä kaipasi ikäistään seuraa ja jopa vapaa päivinä kyseli että eikö pääse hoitajalle. Eli meille tämä...
  18. I

    MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

    Tulentyttö voimia sulle. Tiedän sunnilleen miltä toi tuntuu, jouduin edellisessä raskaudessa kans vuodelepoon supistusten takia. Ja se on tosi tylsää! :| Kannattaa kuitenkin yrittää noudattaa niitä lääkärin neuvoja, meillä sillon pelättiin pahinta, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.... neiti...

Yhteistyössä