Tammikuun Tarrasukat *meidän kuu*

Meidän kuu! (y) Muokkasin vähän aloitusta, ettei ole niin paljon tekstiä. Jokainen voi kertoa mitkä tiedot haluaa vauvasta, mutta olisi mielenkiintoista saada viikot / sukupuoli / koko listalle!


SYNTYNEET:

14.12.
Evangelina / 36+4 / tyttö / 2200g

1.1. Hannele77 / 36+4 / poika / 3230g - 47cm

10.1. Milagro / 41+2 / tyttö / 3908g - 49cm

Meliita

Rosina31 / 41 + 0 (?) / tyttö / 3090 - 49cm

13.1. Daisy85 / 39+1 / poika / 3362g - 49cm

16.1. Kath / 40+2 / poika / 3620g - 51cm

20.1. Honeydew

22.2. KeepGoing / 40+1 / poika / 3240g - 49cm

25.2. Kesänlapsi35 / 41+6 / tyttö / 3205g - 51cm


LASKETTU AIKA:

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / HYS / 2.lapsi

annaar / 30v. / HYS / 2. lapsi

Milagro / 27v / KOS(H)/3.lapsi



2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

Kelokukka / 21 / OYS / 1. lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.


Histis_82 / 34 / K-SKS / 1.lapsi

7.1.


hennaaa / 21 / TAYS / 1.lapsi

Evangelina / 31 / LKS / 1.lapsi

8.1.


melliita / 33 / oas / 4.lapsi

9.1.


kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

10.1.

11.1.

12.1.


Naananenni / 38 / LKS / 3.lapsi

Kesänlapsi35 / Tays / 3.lapsi

Mayaa /28 / 1.lapsi

13.1.

Kath / 33 / Oys / 4.lapsi Poikalupaus

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

14.1.

Minanna / 24 / EKKS / 2.lapsi Poikalupaus

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

vprinsessa / 29v. / 2.lapsi Poikalupaus

Honeydew / 28v/ 1.lapsi Poikalupaus

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.


Emilyh /21 / SATKS / 1.lapsi

Inkku86 / 31 / tays / 1.lapsi

Sunshine2 / 37 / NKL / 2.lapsi

loko89 / 28 / NKL / 1.lapsi


19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

Daisy85 / 31 / ? / 1.lapsi Poikalupaus

90niinuu/ 27 / Oys / 1.lapsi
21.1.

Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

KeepGoin / 32 / JS / 5.lapsi Poikalupaus

22.1.


MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen) Poikalupaus

23.1.

Rottiem / 27 / KYS /

Vilukissa17 / 22v / TAYS / 2.lapsi

mint_/ 29v / K-SKS / 2.lapsi

jossu91 /26 / HUS / 1. lapsi Tyttölupaus

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

Hiiren.virna / 28 / 1.lapsi

neps / 25v / SatKs /1. lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi Poikalupaus

Khe2017 / 3.lapsi

Hannele77 / 40 / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

26.1.


luppi / 28v / SatKs / 2. lapsi

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.


Poutapilvi91 / 25 / TYKS / 1.lapsi

31.1.


Memmet / 38v / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

Napsuli81 / 36 / KOKS

Muua / 37 / HYS / 4.lapsi

Meitä on täällä 56 odottajaa! :love:

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala



Edlliset ketjut:

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018.2490246/

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-kesaekuussa.2491314/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-heinaekuussa.2491893/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-elokuussa.2492747/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-syyskuussa.2494113/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-lokakuussa.2495431/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Daisy85 kun teit alotit uuden ketjun :)
Ihanaa kun ollaan vihdoin Tammikuussa ja saa odotella milloin täälä vauvoja tupsahtelee.
Oma olo on ok, uutena oireena alkanu noi vihlasut, alapäähän ja nivusiin vihloo välillä ja pissahätä on jatkuvasti, vauva ilmeisesti punkenut itteensä entistä alemmas o_O Täälä ei maltettas oottaa päivääkään enää että syntyis, kovasti halutaan nähdä jo pikkuinen :love:
Sairaalakassi melkein pakattu valmiiks, loput tarvikkeet nakkaan kassiin ku lähtö tulee sairaalaan :LOL:
Onko muilla mitään synnytyksen lähestymiseen viittaavia oireita?
Tänään rv 38+3
 
Kiitos uudesta ja viimeisestä ketjusta Daisy85 :)
Ihanaa että on vihdoin meidän kuu:love:
Täällä välillä nipistelee/jomottaa alavatsaa, päivittäin kuitenkin. Mitään hirveitä supistuksia ei vielä ole ollut että olis pitäny puhallella. Meinaa vaan vauva välillä tökkiä ja tunkea ihteään alaspäin niin että tuntuu kunnon paineen tunne alakerrassa.

Viime viikolla hankittiin vihdoin ne vaunut, vielä muutama tuttipullo kaiken varalta niin sitten on kaikki viimesen päälle valmista(y):love:
Täälläkään ei millään maltettais odottaa pienen syntymistä.
Miten teillä joilla on jo lapsia, niin millasilla fiiliksillä ovat?
Meillä kaks on jo isompaa ja aika neutraalit fiilikset heillä, 4vuotias muistuttaa meitä joka päivä ettei hän pidä vauvoista ollenkaan:whistle::LOL: Luulen että jännittää kun lähipiirissä ei ole ollenkaan vauvoja joten tyttö ei oikein tiedä millaisia tyyppejä ihan pienet vauvat on.
Kuitenkin on tosi innokkaasti ollut ostamassa vauvan tavaroita ja yhden lelun hän meinas vauvalle sitten lahjaksi antaa:love:

Kesänlapsi35 Mitä oot sairaalakassiin pakannu? Ite en oo vielä pakannu mitään. Tuntuu että kaikki on sellasta mitä ei oikeestaan voi pakata ku lähdön hetkellä :rolleyes:
Vauvan kamppeet on valmiina kaukalossa lämpöpussissa. Jos muutaman asteen pakkasia vaan on niin varmaan ei tuonne lämpöpussiin vauva tarvitse kuin ihan sisävaatteet, töppöset, lapaset ja hattu?
Kotiin on matkaa n. 4km.

Mulla ei mitään synnytykseen liittyviä oireita vielä ole. Vessassa oon saanut juosta pissalla ja isommallakin asialla usein koko raskauden ajan:D
Jotain kotikonsteja aion nyt kokeilla millä pääsis synnyttää, tosin eihän se vauva ala syntymään vaikka mitä tekis jos ei paikat oo valmiina.

Huomenna neuvola.

Kath 38+2
 
Pakkasin sisäkengät, lakuja pussillisen, kuulokkeet, liivinsuojia ja siteitä +imetysliivit. Kaikkee muuta kans tarvin vielä, niin ne vasta sit viimeseks mukaan. Vauvalle pakkasin eri kassiin kotiutumisvaatteet (y)
Mun lapset on jo 10 ja 13-v, vanhempi ei oikeestaan oo moksiskaan, mutta nuorempi selvästi jo jännittää ja miettii kaikenlaista. Miehelle tää on eka lapsi ja se ei meinaa housuissaan pysyä :ROFLMAO:
 
Kiitos sulle @Daisy85 meidän kuun pinosta!:love:

Tänään neuvolassa vauva olikin laskeutunut ja melkolailla kiinnittynyt, mikä ei uudelleensynnyttäjillä välttämättä tapahdu ennen synnytystä ollenkaan. Pari päivää onkin aika kipeesti porautunut alaspäin, auts:confused: Paino ei oo muuttunut viikossa mihinkään ja kaikki muukin kunnossa.

Vanhimman pojan vein aamulla ennen neuvolaa futisleirille ja kolme muuta lähtivät vaarin kanssa uimahalliin. Sain siis vapaan aamupäivän:) Neuvolan jälkeen kävin kaverilla kylässä ja sain sitterin ja turvakaukalon sekä vähän lisää vaatetta:D Niin joo ja oikeastaan koko vierailun ajan pidin sylissä kaverin marraskuussa syntynyttä vauvaa:love: ei raaskinut laskea sylistä kun nukahti siihen:)
Kotiin päästyäni söin rauhassa ja nyt mulla pyörii taas vauvapyykkiä koneessa.

Mä en kauheesti kans etukäteen pakkaile sairaalakassia, ehkä jotain pientä vois laittaa mutta suurin osa on sellasta minkä saa lähtiessä nakattua kassiin. Toki meillä on vielä sekin että sairaalalle on noin 1,5km matka niin mies voi hakea jos jotain uupuu(y)

Hyviä vointeja kaikille!

KeepGoing ja Viitonen 37+2
 
Kiitos uudesta pinosta. Tulin unettomuuttani tännekin puolelle lueskelemaan. :sleep:
Tänään 40+0 eli mun laskettu aika. Ollaan vitsailtu kaverin kanssa et jospa olis täsmällinen tyttö...mut tuskin. Koko ajan jotai tuntemuksia ja yöt pahimmat. Supistaa mutta kun ei koske. Tänään illalla oli eka kerran kipeitäkin supistuksia mitkä toi esikoisen syntymän ajan mieleen. :love: Mut ne supistelut sitten loppui vaikka saunoin esikoisen kanssa.
Oon kolme kertaa joutunu käymään vierailee synnärillä. Eka kerralla oli sikiön liikkeiden vähyys/en tuntenut niitä. Sillon oli alle 30 viikot. Ja nyt vasta kävin ku olin vaan niin kipeä joka kohdasta tuolla alakerrassa mut liitoskipuja :mad: ja toissapäivänä kävin ku rr kohosi niin ylös ja alkanut tulla turvotteluja ja toinen jalkapöytä on todella kipeä. No paineet laski siellä ja kaikki ok. Kotiseuranta nyt ja torstaina sitten neuvola. :geek:
Esikoinen on ihan stressi ku odottaa millon äiti lähtee synnyttämään ja hän joutuu sitten hoitoon ym. Muutenki erityisherkkä ja tarvii tarkat rutiinit nii tämä vuoden alku ja joulukuun loppu ollut riekaleinen ku ollut myös enemmän isällään kun säännöllisen jokatoisen viikonlopun(n) mut hyvä ku pitää.. en jaksa millään touhuta kun ennen. Ja nyt vielä vähemmän saankaan ku npusee heti RR. :confused: Uimahallissa käytiin tosi pitkälle. Se oli ainut paikka missä muhun ei koskenut. Enää ei uskalla jos onkin avautunut vaikka nii ei tuu sit mikään pöpö. Muuten kyl menisin lillumaan. :whistle:
Huh.. jospa pian saan vauvan maailmaan ja kaikki menee hyvin. Oon tosiaan menossa synnyttämään ystävät tukihenkilöinä. Vauvan isän kanssa en ole enää missään tekemisissä :poop::poop::poop: Silkkaa sitä itseään koko äijä:sick: Ei oo pitänyt mitään yhteyttä ainakaan pariin kk. Mut mä oon vahva ja päätin pärjätä ja toivon ja pyydän apua. (y) Perhetyö alkaa käydä meillä ja aloin myös keskustelut psyk sh kanssa jo ennaltaehkäisevästi. Esikoisen aikana oli nimittäin masennusta:cry: Ja lapsiperheiden kotipalvelu on myös mahdollista maksua vastaan jos tarviin ihan konkreettista apua kuten siivous.
Ainiin ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä mä valmistuin kun valmistuinkin ennen vauvan syntymää. Olen nyt röntgenhoitaja;) Mahtavaa. Oltiin juhlissa muun amk väen kanssa ja sain mm.kampaamolahjakortin itelleni mun sisaruksilta :love: Itkuhan se tuli ku oon jo kauan haabeillu kampaajasta ja ei oo vara ollu. Mun veli luuli et loukkaannuin lahjasta et otin sen vihjailuna että näytätpä ränsistyneeltä:X3::oops::eek: Mä itkin ilosta.. miehet :D:D
Mut hei ihania loppuraskausaikoja teille. Palataan taas pian tai jossain vaiheessa asiaan miten mennyt :)
Rosina ja pikkumyy 40+0
 
Hei, hyvää uutta vuotta kaikille!

Nyt pari viikkoo oltu äippälomalla ja mitään en oo kyl saanut aikaiseksi. Kokoajan väsyttää ja närästää, oon jo niin täynnä tätä raskautta et toivon et syntyis pian. Tänään tuli täyteen rv.36 et helposti saattaa vielä kuukauden kituuttaa mua vielä :(
Isommat 7&10v odottavat jännittyneenä vauvaa, etenkin nuorempi (tyttö). Jotenkin tuntui et tuo pinnasängyn kasaaminen sai heidät tajuumaan et vauva tuleekin jo kohta.
Miten ootte saanut ajan kulumaan äitiyslomalla? Mä ois jo valmis töihin takaisin :oops: tuli sentää jotain tehtyy siellä.. nyt vaan nukun, roikun netissä tai nuokun sohvalla.. ja ootan et mies tulee töistä mua piristämään. Onneks ens viikol alkaa isojen koulut, saa ees jotain rytmiä arkeen.

Napsuli81 & nappi 36+0
 
Kiva kun on tullut tekstiä! Piti jo viimeksi kommentoida @Kath että meillä tosiaan isommat odottaa innoissaan, kukin hiukan eri tavalla. Keväällä 15v täyttävä poika sanoi yks ilta, että ois hyvä jos vauva ehtis syntyä ennen ku hän lähtee pelireissulle ulkomaille. Hän siis lähtee 25.1. ja laskettu aika on 21.1. Tyttö 12v on rauhallinen mutta kyselee kyllä ja on ollut isoveljensä tavoin mukana nimipohdinnoissa. Nimeä ei kyllä vielä ole:D 4-vuotias odottaa ja on ollut laittamassa vauvan tavaroita ja ihmetellyt pikkuruisia vaatteita, muistaa ja tietää että vauva ja äiti on sitten hetken sairaalassa ja että hän pääsee katsomaan ja hakemaan meidät sitten kotiin. 2-vuotias odottaa ja kysyy aina välillä että onko se vauva vieläkin mahassa ja että miten se pääsee sieltä pois:ROFLMAO: Halusi ostaa kaupasta vauvalle tutin ja vaippoja ja oli iloinen kun sai ne ostaa:love:

@Rosina31 tsemppiä loppuaikaan! Mulla on yks tuttu joka on kaikki lapset synnyttänyt tukihenkilön kanssa, lasten isä ei ole ollut mukana ollenkaan ja hyvin on mennyt synnytykset ja muutenkin. Ja varmasti kannattaa ottaa kaikki mahdollinen apu vastaan(y) Minkä ikäinen sulla on esikoinen? On varmasti jännittävää hänelle, kun odottelee malttamattomana ja tietää että on hoitoon meno sitten kun äiti lähtee synnyttämään. Ja onnea valmistumisen johdosta! Niin ja voi kuinka ihana lahja toi kampaamolahjakortti:love:

@Napsuli81 mulla ei oo arki muuttunut, ku jäin äitiyslomalle jo 2013 keväällä:D kyl sitä välillä on miettinyt että mun pomo varmaan rakastaa mua kovasti ku nyt kolmas äitiysloma enkä oo kertaakaan palannut välissä töihin... Vaan eihän se oo hänen asia:geek:

Jaahas, hetken huili ja kohta saa taas lähteä hakemaan poikaa futisriennoista. Aamulla mun sisko tuli meille pienten kanssa (asuu Ruotsissa ja lähtee huomenna takas niin pitää hyödyntää nyt:p) ja mä lähdin kuskaamaan nuorisoa, eka toinen sinne futisleirille ja sitten toisen kanssa lääkärikäynnille, sitten tää tyttö lääkäristä kotiin ja ite hakemaan poikaa futiksesta ja kuskaamaan hammaslääkäriin, välissä kauppaan ja poika hammaslääkäristä takas futisleirille. Leiri loppuu 14.45 ja siinä vois samalla sit hakee miehen töistä ku pääsee kolmelta. Hirveetä sinkoilua ollu koko päivä:alien: Jos illan ottais iisimmin, tänään ei oo salille menoa tai muutakaan.

KeepGoing ja Viitonen 37+3
 
KeepGoing, meilläkin tuon 4 vuotiaan kans on saanut keskustella että mistä se vauva oikein mahtuu tulemaan ja sama keskustelu käyty jo monta kertaa :LOL:

Eilen neuvola eikä siellä mitään ihmeellistä muuta kuin mulle tullu nyt painoa taas, viimeks olikin laskenu.
Ei tässä enää kauaa tarvii toivottavasti painoo kerryttää.
Nyt alko näköjään ihan viikottaiset käynnit.
Onkohan sairaala kohtainen että missä kohtaa alkavat käynnistellä yliaikaisena?

Nii ja mulla streptokokki positiivinen eli antibiootti pitää muistaa pyytää synnytyksessä ja jos synnytys alkaa vesien menolla niin heti kuulema sairaalaan.
Onko muilla testattu tuo?

Nyt oon pari yötä saanu nukuttua tosi hyvin, ihan ihmetyttää miten onkin nukkunu niin sikeesti(y) 4v on nyt muutaman viikon nukkunu hyvin omassa sängyssään.

Rosina31, hyvä että sulla löytyy ihmisiä jotka on tukena.
 
Hmm mulla oli just viikon 38 neuvola eikä oo ollu puhettakaan streptokokkitesteistä(n) ja seuraava neuvola-aika sovittiin vasta viikolle 40o_O ihmettelin ääneen että niin myöhään niin terkka kysy että haluunko aikasemmin vai:cautious: luulin että nyt olis jo joka viikko mut varmaan sit vasta LA:n jälkeen...

Täällä kans nukuttu muutama viime yö tosi sikeesti, ihan vaan 1 tai 2 vessakäynnin voimin ja päivisinkin ollu paljon pirteempi olo, ei oo käyny päikkärit mielessä edes. Jännä juttu..
Supistuksia tullu nyt tosi paljon, niitä kivuttomia tosin mut mielenkiintosta nähdä lähteekö millon kipeytymään. Tänään tuli tunnin sisään 3 vaikka istuin vaan sohvalla. Muuten tulee yleensä öisin ja iltaisin plus päivällä aina kun kumartelee tai muuten liikkuu niin että aiheuttaa niitä... Vähän joutuu hidastaa tahtia ja toki inhottavaa kun ei meinaa happea saada kunnolla supistuksen aikaan.. :unsure: toisaalta houkuttais vaan alkaa nyt jumppailemaan ja toivomaan että alkais sitten oikeetkin supistukset ja lähtis hommat käyntiin :LOL:
 
@Kesänlapsi35 Täällä noita samoja tuntemuksia, vihloo alapäätä ja pissalla saa käydä joinakin päivinä ja öinä turhanki paljo.. ja harjoitussupistuksia tulee yleensä iltasin, mutta ne tuntuu olevan suhteessa kävelyn määrään. Menkkajomotustakin aina välissä, muttei kovin kipeää. Ja tietty tuntuu että vauva tunkee mahan läpi o_O

@KeepGoing Meillä on lähes sama laskettu aika, niin tuo sun vauvan kiinnittyminen herätteli nyt mullakin toiveita, huomenna neuvola eli siellä kai selviää oisko mitään tapahtunu vielä :D

@Rosina31 Ihana että sulla kaikesta huolimatta on tukijoukkoja, ja onnea valmistumisesta! Ja ota ihmeessä vastaan kaikki apu mikä tulee tarpeeseen. Mun mies ei voi pitää lomia ja joutuu reissaan jonku verran työn takia, niin hirvittää vähän jos tulee yksinäinen olo alkuaikoina. Ja mulla ei ole oikeestaan muuta tukijoukkoa täällä, tuttuja lähinnä ja pari kaveria joista saa varmaan henkistä tukea, mutten niiltäkään vois lapsen kans apua pyytää.. mutta eiköhän tässä selvitä :)

@Kath Mulla oli viime viikolla streptokokki-testi, se on kuulemman voimassa 5 viikkoa eli tehdään kai yleensä 36vkosta lähtien. En oo kuullut siitä muilta, niin en tiiä mikä on käytäntö, mutta luulis että varsinki Suomessa tehtäis kaikille? Kun vaikutti tärkeältä asialta. Tuloksista sanoivat vain että jos on se bakteeri niin kirjaavat ylös että saan antibiootit synnytyksessä, aion silti kysyä huomenna asiasta.
 
No huhhuh, mulla oli eilen ihan yllärinä babyshowerit!:eek: En todellakaan osannut odottaa mitään sellasta! Naapuri laittoi viestiä että oisko lainata yks kananmuna ja että voisinko tuoda sen. Ihmettelin vähän kyllä, kun yleensä tapana itse hakea jos tarvii jotain lainata. Menin sit viemään ja siellä oli mun lähimmät ystävät, sisko ja äiti:love: oli kuohuvaa ja tarjoilut viimeisen päälle ja ilmapallot ja vaippakakku sekä lahjakortti unipesään! En oikein edelleenkään tajua koko hommaa! Oli tosi kiva ilta ja aika meni niin nopeesti! Että se siitä "rauhallisesta" illasta, kun lepuutan vaan:D

Nyt on pää pyörällä noista eri kangasvaihtoehdoista unipesään:X3: ihana kun saa valita minkälaisen vaan ja vielä petari kuuluu mukaan:)

Illalla nukkumaan mennessä tuli tän raskauden aikaiset ekat kipeet supistukset, ei toki mitään överikipeitä, mutta sellaisia että ei voinut nukahtaa ja mietin täytyykö nousta liikkumaan. Hellitti sitten ja sain nukuttua ihan ok.

@Kath mulla ei oo testattu streptokokkia, eikä täällä sitä rutiinisti vissiin testata. Viime raskaudessa kun kävin pari päivää ennen synnytystä synnärillä liikehälyn takia niin testasi siinä samalla. Ja on vissiin sairaalakohtaisia eroja noissa että miten antavat aikoja yliaikakontrolleihin ja missä vaiheessa käynnistävät. Viime raskaudessa mulle sanottiin että pitää soittaa sairaalaan 41+3 ja varata sitä kontrolliaikaa jos vauva ei oo syntynyt. Milleköhän päivälle olisivat sen antaneet sitten(n) No, eipä onneksi tarvinnut sitä miettiä:p

KeepGoing ja Viitonen 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Mulla oli viimeinen neuvola ennen synnytystä, sairaalassa käyntejä on sitten loput. Huomenna tulee 38vkoa täyteen, alkaa vähän jänskättää lähestyvä synnytys kun nythän se vois alkaa koska tahansa! Aattelin kävellä joka päivä niin paljon ku pystyn niin jospa auttais ettei yliajalle menis, vaikka ei kai siihen voi hirveästi vaikuttaa. Sain tietää että mulla on pieni määrä sitä streptokokkia elimistössä, niin saan antibiootit synnytyksessä. Kuulemman pitää sillä ehkäistä ettei bakteeria mene vauvan hengitysteihin. Ja kokonaispaino raskausajalta on edelleen vähä alle 11kg, mikä kätilön mukaan oli tosi hyvin ja pitäis kuulemman lähteä synnytyksen myötä lähes kaikki pois, saa sitten nähdä :whistle: Sf-mitta oli 32, sitä en ole erityisemmin seuraillut niin millanen se teillä muilla on tällä hetkellä?

@KeepGoing Olipa ihana yllätys tuo baby shower! :love:
 
Hyvää uutta vuotta!
Mä taisin napata kuun eka lapsi tittelin..?
Uuden vuoden yönä alko supistukset ja meni vedet.
Poika syntyi 1.1.2018 viikoilla 36+4.
3230kg 47cm.
Streptokki saattoi olla syy miksi tuli näin aikasin.
Kaikki hyvin ja poika on ihana
Voimia ja tsemppiä loppuodotuksiinne!

T. Hannele ja poju 4päivää
 
Onnea Hannele77 pienestä pojasta! :love:

Voi kun pääsis synnyttää pian, en malttaisi odottaa.

Täällä on ollu alamaha vihlontaa illasta ja tänään eilisen autossa istumisen jälkeen :rolleyes:
Autossa loput puoli tuntia oli yhtä tuskaa koko aikasen viiltävän/kipeän kiristelyn takia, mitähän lie? Ei kuitenkaan mitään supisteluja voinut olla kun ei ollu pahemmin taukoo...

Sf mitta oli pompsahtanu 32cm tä 35cm:n:rolleyes:
Täällä saa vaan sen seuraavan neuvola ajan joka neuvola käynnillä. Seuraava olis keskiviikkona.
Huomenna poksuu rv39
 
Onnea @Hannele77 pojasta! Sieltähän tuli vähän "varaslähtö" tammikuisiin :p Oispa ollut varmaan tosi iso vauva jos ois täysiaikaiseksi ehtinyt. En tienny että streptokokki voi aikastaa synnytystä, sanoiko ne niin sairaalassa? o_O Ja jos huvittaa kirjotella asiasta, niin kerrohan miten meni synnytys!

@KeepGoing Joo, vähän hassu systeemi. Ja lisäksi kätilö sanoi, että laittaa sähköpostia synnytyksestä heti ku jaksan, ku kuulemman voi mennä viikkokin enneku sinne tulee tieto sairaalasta ja haluaa että ois tapaaminen mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen.
 
Täällä vielä muutama päivä laskettuun. Edellinen tuli viikkoa ennen. Aattelin että tämä tulee vielä ennemmin mut ei näköjään. Serkullansa oli paria päivää myöhemmin la mutta syntyi jo toissapäivänä ja nyt jo kotona eli ei satutti samaan aikaan laitokselle.
Kaikki on valmiina ja kassikin odottaa ovella mies ajat sitte varasi tän päivän et tänään ois lähtö. Mut ei oo kyllä mitään tuntemuksia sinnepäinkää. On testattu strepto. Se tuli viimevuonna et kaikilta pitäis testata ihan loppuraskaudesta. Nega oli eli ei kiirettä jos vedet menee.
 
Moikka taas!

Mulla on nyt ainakin kolmena iltana ollut ihan kipeitäkin supistuksia jotka on sitten hiipuneet pois, mutta ihan hyvä ku jotain tapahtuu(y)

Olo on käynyt levottomaksi ja pesää on rakenneltu ja siivottu ja puunattu:LOL: Tänään laitoin vauvan kotiutumiskamppeet turvakaukaloon lämpöpussin sisälle, siitä ne on helppo ottaa mukaan sitten kun mies tulee kotiin hakemaan meitä.

Vaikka en sairaalakassiin etukäteen kovin kummoista pakkaile, niin voisin tietty valmiiksi katsoa että minkä kassin otan:D

Huomenna on neuvola ja oikein kiva kun arki alkaa taas! Koululaiset menee kouluun ja kerholainen kerhoon ja tosiaan neuvolaan pääsen ihan vaan ton kuopuksen kanssa.

Mitäpä muille? Ketju on aika hiljainen. Onko lisää vauvoja? Ja ainiin, paljon onnea @Hannele77 pienestä pojasta!:love:

KeepGoing ja Viitonen 38+0
 
Voiskohan ketjun hiljaisuus johtua myös siitä, että täällä ois syntynyt jo lisää vauvoja.. ;)

Mulla oli menkkakipuilua koko päivän eilen ja nyt tuntuu jatkuvan, onneks ei yöllä ollut. Tätä on vaikea mieltää supistuksiksi vaikka sitä kai se onkin, kun jotenkin odotan että supistelut vetää vatsan kovaksi kuten harjoitussupistusten kohdalla. Niitäpä ei ole ollut moneen päivään. Mutta kipu on niin lievä että tuskin tässä ihan pian on mitään tapahtumassa. Eilen toimi vatsakin 4 kertaa vaikka normaalisti vain kerran päivässä :whistle:

Mulla oli viimeinen ultra, mukava kuulla että vauva on keskikokoinen eli 3,2kg. Eipä tartte koon puolesta jännittää enempää synnytystä. Muutenkin on kuulemman hyvissä lähtöasemissa, eli vois syntyä koska tahansa. Saa nähdä tuleeko huomisella lääkärikäynnillä tarkempaa tietoa tilanteesta :)
 
Onnea Hannele77 vauvasta :love:

Täälä vauva arpoo syntyiskö jo vai vieläkö matkais mahassa :sneaky: viime yönä kovia harkkasupistuksia, niin että sain unta vasta joskus 00.30. Klo 4 heräsin taas kun supisti ja laimeesti jomotteli alavattalla. Supistuksia tuli yli kahen tunnin ajan vartin välein..välillä hieman kipuillen ja välillä pelkkää vatsan kovettumista. Nyt sit onkin aamun jälkeen ollu normi olo ja harjotussuppareilla pelkästään jatkunu (n)
Tympeetä tää arpominen, että mitä tapahtuu..edelliset synnytykset alkanu heti selvillä synnytyssuppareilla. Tää vauveli haluu vähän pilailla mamin kustannuksella, huomaa kyllä kun hällä on eri isä kun noilla mun vanhemmilla lapsilla :LOL:

Tsemppiä kaikille jotka kärvistelee lähestyvän synnytyksen kanssa, toivotaan pian lisää vauvauutisia (y)
Kesänlapsi ja mahamatkaaja 39+3
 
Neuvolassa käyty. Paino pudonnut, sf-mitta tippunut eli vauva laskeutunut entisestään. Sen kyllä tuntee:confused: Eipä ollut mitään ihmeellistä taaskaan. Terkkari vahvasti veikkasi että ei varmaan viikon päästä nähdä. No, sen näkee. On joo vauva niin alhaalla että tuntuu aikamoinen paine tuolla alhaalla koko ajan ja supistukset lisääntyy päivä päivältä. Tänään ollut haipakkaa koko aamupäivä, ekaks aamulla kävin koiran kanssa pikkulenkin, sitten nappasin kolme lasta kyytiin ja kuskasin kouluun ja kerhoon, sitten palasin kotiin hakemaan miehen ja kuopuksen, tiputettiin mies töihin ja mentiin neuvolaan pojan kanssa. Neuvolasta paineltiin suoraan asioille kauppaan ja tytön bussilippua lataamaan, sitten heitettiin ostokset kotiin ja äkkiä kerholaista hakemaan. Siitä vielä koukattiin miehen työpaikan kautta ja haettiin mies kyytiin jotta heittää meidät kotiin ja saa pitää auton että pääsee sit illalla nopeemmin pois. Pienten kanssa pikainen lounas ja nyt toivon että toi nuorimmainen nukahtaa päikkäreille! Huh.

KeepGoing ja Viitonen 38+1
 
Täällä alkaa olla jo malttamaton olo vaikka la ei vielä ylitetty ja mulla menny kaikki yli mutta toivon että tää olis eri maata.
Tosin ei kyllä kovin lupaavalta näytä kun ei ole kunnon supistuksiakaan ollu mitä nyt autossa istuessa muutama...

Tänään tuntunu ettei jaksais enää yhtään tätä pyöreetä olotilaa ja odotusta.
Ja jostain syystä pelottaa vauvan koko kun en enää pääse ultraan varmistamaan tilannetta..... Ehkä sitten yliaikaiskontrollissa jos sinne asti joutuu?

Sisko oli tehny mulle ihanan sairaala paketin jossa oli mm. Lehtiä, hyvää suihkusaippuaa, vissyä, suklaata jne. Lisäksi oon pakannu kuulokkeet ja hammastahnan, sekä kotiin lähtöä varten imetysliivit/paidan/liivinsuojuksia. Jos jotain tärkeitä jää pakkaamatta niin mies voi tuoda myöhemmin.

Niin ja olis mukava lukee jo synnyttäneiden synnytyksistä :)

Kath 39+2
 
Viimeksi muokattu:
@Kath mulla samoja oloja ja ajatuksia.. Laskettu aika vasta edessäpäin mutta olisin jo ihan valmis tapaamaan tän pikkusen :love: koko mietityttää myös kun vaan sf-mitan perusteella arvioita annettu että keskikokoinen... Ite oon ollut isohko vauva että senkin takia jännittää.

En tiedä voiko olla jotain synnytystä edeltäviä tuntemuksia (toivossa hyvä elää:ROFLMAO:) mutta lonkkasärky pahentunut nyt öisin, ja kivuttomia supistuksia ollut kohta 2 viikon ajan helposti 20-30 kpl päivässä. Tänään ollu myös nännit ekstrakipeät:unsure:

Mä oon lukenut nyt tosi paljon synnytyskertomuksia netistä. Tosi mielenkiintosia, varsinkin kun tulee huomattua että kahta samanlaista synnytystä ei taida ollakaan. Mut vielä ei pelota liikaa, kai sitä odottaa jotain oppikirjan mukaista, ehkä pienillä poikkeuksilla :D jännittää kyllä kuulla kuka meistä seuraavaks pääsee tositoimiin:giggle: ja niitä synnytyskertomuksia pääsee sitten toivottavasti lueskelemaan:rolleyes:
 
Mulla oli taas lääkärikäynti, mutta siellä ei tehty mitään ihmeempiä, ihan vaan perus verenpaineet, pissa ja paino ja kyseli miten menee. Ei kuulemman tarttenu sisätutkimusta kun ei oo ollu kovia supistuksia tms. Ens viikolla ois edessä tarkemmat tutkimukset muutamaa päivää ennen laskettua aikaa, mm. laittavat käyrille vai miksi sitä edes kutsutaan ku pistävät sen vyön mahalle :rolleyes:

Oon jo sopinu tapaamisia viikonlopulle, mutta sillä varauksella että saattaa peruuntua.. välissä on ok olo ja välissä aika tuskaa kävely alapään paineen ja mahan/selän jomotuksen takia. Toivon nyt että synnytys alkais kerralla vesien menolla ettei tarttis ajoitella supistuksia ja arvailla millon mennä, kun tän streptokokin kans käskettiin mennä tunnin sisään sairaalaan vesien menosta. Siellä voi tulla tietty pitkään odottelua, mutta jospa tästä teen juonnista ois ollu apua supistusten vahvistamisessa :p
 

Yhteistyössä