2008 marraskuisten murut *2010*

jep, pitikin tänne kertoa että yöt on ollu hyviä..ei ollu sit enää. poika huus ja raivos monta kertaa viime yönä, rauhottui vasta kun sai maitoa ja katella liikennettä ikkunasta sylissä. ja sit meinas päättää joskus en tiedä edes mihin aikaan varhaisaamusta että haluis jo pystyyn. onneks vähän aikaa vielä jaksoi (ja vääns sit kakatkin) ja heräsi kunnolla vasta 8 jälkeen.
eli vähän äitiä nyt väsyttää... |O
 
hittolainen mua sieppaa tulla tänne sivuille kun aina tuohon naaman eteen ilmaantuu toi ällötysakka, tatuoidun mahansa kanssa... :x vatsa sinällään on kaunis, mutta siinä naisessa ei niin mikään...hyihyi...

niin ja asiaan =)

en ole kanssa ottanut sikapiikkiä enkä ota, epäilen sen sairastaneeni jonkinasteisena silloin kuin pojatkin. Tai olisin ehkä sen saaanut jos olisin saadakseni. Tässä siis perusteluni. Vaikkapa en varmaan olis ottanut muutenkaan.

Maitohappobakteerit on auttanut täällä siis tosi hyvin tuon pikkumiehen vatsaan, ihan jo normaalia vatsantoimintaan! =)

tästä päivän askareisiin ja iltapäivällä hoplop kutsuu!! en ookaan koskaan käynyt, esikoinen on kyllä kerran. Mennään mun kahden kaverin ja heidän muksujen kanssa. Kiva päivä tiedossa!
 
Helmi, mua kans ärsyttää periaatteessa kaikenlaiset ponnahdusikkunat ja mainokset!

Mukava viikonloppu on ollut tähän saakka. Eilen käytiin Otson "tyttöystävän" luona kylässä ja oli taas mukava jorista vertaisseurassa lasten vaatekoista (kokoista? kooista?) ym. Meillä siis opiskelukaverin kanssa on samanikäiset lapset, lasketuissa ajoissa oli 2 viikon ero (lopulta ikäeroa tuli 5 vk). Ihanan temperamenttinen tyttö, hakkasi Otsoa pinkillä reinolla päähän ja meidän poika vaan istui ihmeissään ja antoi tapahtua :LOL:

Tänään käytiin jo ulkoilemassa ensin omassa pihassa, missä oli myös naapurin kaksi lasta, ja sitten vielä hetki puistossa. :xmas: Oliskin kiva, jos tuohon omaan pihaan alkais tulla lapsille keskenään leikkejä, kun naapurilla on lapset n. 2 ja 4 v.

Nyt olis tarkoitus lähteä kaupoille katsomaan, oisko missään viime syksyn Lassie suprafill -välikausihaalareita tarjouksessa. Prismassa oli hajakokoja, mutta 86 ei enää ollut. Katselin 92-kokoa ja totesin että se on aivan valtava.
 
hooh, nukuin sitten kahen tunnin päikkärit! vähän on outo olo kun herätessä on pimeetä!

meiän kans pitäs etsiä pojalle vk-asu jostain. varmaan kans pitää 86 hankkia kun usein noi 92:t on varsinkin suomalaisis merkeis ihan järjettömän kokosia! mä katoin maikki eka että tarviitte lassien talvihaalaria ja meinasin jo tarjota yhtä mikä on mulla huutonetis myynnissä! :) millanen toi suprafill-meininkin sit on? jos joku muuten jo ens talvee varten kaipailee talvihaalareita tai tarvi nyt vielä kevättalvelle haalaria, niin mulla on pari myynnissä huuutonetissä.ne oli semmosia mitä miehen äiti oli hulluna mennyt ostaan vaikka oltiin kielletty ja kerrottu että meillä on jo haalari... :| nimimerkki huutonetis on, yllättäen, nooniem (ja tietty halvemmalla lähtee mitä sieltä, vaikka halpoihan nuokin kai on jo). vähän mainosta tähän väliin siis :D

tais mennä vähän kirjoitussunnuntai plörinäksi, pitäis vielä ruoka tehdä ja suihkussa käydä ja pakata huomiselle turun reissulle...
 
HOPLOP-h***istä palattu, aika hulinaa, oli ihan hirveesti väkee..liikaa!! mutta isolla pojalla oli kuitenkin superkivaa =)

me tarvitaan kanssa keväthaalari, niin meinaan mennä äidin kanssa kangaskaupoille, lupasi ommella haalarin ja isommalle pojalle anorakin samaa kangasta. Haluaisin yksivärisen harmaan, tai sitten raidallisen! tiedä sitten miten hyvin ulkoilukankaita saatavilla..

 
kiva kuulla helmi että masu voi paremmin. meil myös, auttanu tosi paljon toi gefilusmaito. takapuoli vähän punottaa kyl. on ollu kiva ku onni on voinu syyä huoletta banskua ku suorastaan rakastaa sitä ja masu ei oo menny kovalle, uskon et johtuu tosta maidosta. ennen kun meni nii herkästi kovalle maha.

Meil kans tarvitaa keväthaalari, mut en viel ota ressii siitä. varmaa 92 kokoa sit ostetaan ku nyt on 86 käytös, voi olla et koot vaihtelee sit merkeittäin et testaamas täytyy käyä.
 
Ulkohaalarit ovat tosiaankin reiluja mitoiltaan! Esikoinen tulee käyttämään todennäköisesti vielä tulevankin kevään Lassien 86cm välikausihaalaria :eek: Se onkin ollut päällä jo kahtena syksynä ja yhtenä keväänä, tuli vissiin aikoinaan ostettua liian iso :whistle:

Mä olen kans kokeillut etsiä vk-pukua alerekeistä, ei ole löytynyt :( Pitää vissiin uutena ostaa jollei huutiksesta löydy. Eipä tosin ole vielä kiirettä, lunta yllin kyllin maassa :D

Plääh, olipahan ilta! Sain tytöt ihan nätisti nukkumaan. Mut isompi heräs kiukuttelemaan 21.30, ei meinannut millään asettua takas sänkyynsä. Ehkä 5-10min. ennätti nukkua kunnes toinen tahtoi matkia perästä :headwall: Toosi rento ilta mulla oli yksin! Nyt vasta hiljentyi pienin.
Avasin koneen vielä uudelleen, jotenkin en vaan usko että asettui unilleen...

Sain neulottua toisellekin tytölle illalla pipon :heart: Ihan kiva tuli siitäkin, en vaan tiedä onko just hyvän kokoinen, aika tuurilla koon vetäisin...
Hitsi kun hirvee neulomis-into päällä, kohta taas hukutaan kaikkiin pipoihin ja sukkiin :D Täytyy alkaa taas huutiksessa kaupittelee entisiä pois pyörimästä...
 
Huomentapäivää, haalarijorinoita jatkan...

Noonie, kävin kurkkaamassa huutiskohteesi ja olis kyllä kivoja talvihaalareita! Meillä kuitenkin on toppahalaari 80 nyt käytössä ja 86 odottamassa kevättalvea (ostettiin viime keväänä alesta). Nyt on käytössä Reiman vauvahaalari, josta tykätään tosi paljon, mutta alkaa olla melko jämptin kokoinen. Isompi haalari on Remu, mutta siinä on kiinteä huppu ja mielettömän iso lörpöttävä kaula-aukko :eek: Aion vähän avata niskasaumaa ja ommella sinne kuminauhan, josko pysyis kaulaosastolta napakammin. Muuten joutuu laittamaan vielä kypärämyssyn lisäksi kaulurin!

Noonie kyselit suprafillistä, se on käytännössä kurahousukangasta ja haalarin alaosa on tehty siitä.

Ostin juuri huutiksesta suprafill vk-haalarin 86-koossa. Kaupassa katsoin Lassien kokoa 92 ja se oli aivan valtava. En tiedä kuinka karun näköinen tuo ostamani haalari on livenä (sini-keltainen, kuvassa värit vähän oudot...), mutta kun ale-rekit ammottaa tyhjyyttään ja uusien hinta puistattaa, niin tuo on hyvä kompromissi. En jaksa kytätä koko kevättä. Seliseli, harjoittelen tässä selityksiä, kun mies kuitenkin valittaa että tein hätäisen ostoksen :LOL: Luminka oot oikeassa, että lunta ja pakkasta on nyt siihen malliin, ettei vk-haalareilla ole vielä mitään kiirettä.

Helmi, oliskin ihana jos olis intoa tehdä ulkovaatteita itse, niin sais vähän erilaista. Mä oon ommellut pojalle myssyn, kun en löytänyt kaupoista mitään sopivaa, ja se onkin saanut päiväkodissa kehuja. Tein veljenpojalle samanlaisen synttärilahjaksi (meidän pojalla ja 4-vuotiaalla serkullaan on samankokoiset päät...). Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin illalla laittaa suuren käsitylehden numeron, josta kaava löytyy.

Mitäs muuta. Meillä poika on alkanut yhtäkkiä kiinnostua kirjoista. Vähän väliä kuskaa kirjoja ja tuppaa syliin istumaan, että katsellaan kuvia. Osoittelee kuvia ja odotan, että sanon mikä se on.
 
maikki: mua kiinnostaa millasen oot ommellut! Vaikka ompelu ei ole mun vahvimpia puolia, tule e joskus jotain tehtyä. Jos ei muuta niin vaatteiden korjausta ja verhojen ompelua =)
Mä olen erikoistunut noihin neulomishommiin :D Nyt teen jo toista pipoa pikkuneidille. Siitä tuli idea omaan pipoon joka pitää heti seuraavaksi päästä tekee =)

Ilkeen kylmä tuuli täällä :kieh: Isompi neiti vietiin tädille aamupäiväksi. Oli tarkoitus mennä vaunuilla ja pulkalla hakemaan, mut ois kyllä tullu mulle ja tytölle kylmä!

Voi ei, nyt jo vaunut heiluu... Ei nukkunu ku tunnin vaan...
 
Heippa!

Nopee päivitys, meillä oli tänään 1v3kk neuvola jossa tsekattiin kaksikon kehitystä (kaikki ok) ja uudet mitat:
Oskari
paino 12200 g (1v 11350g)
pit. 85,5 cm (82,5)
py 46,5 cm (46)

Wilma
paino 11460 g (10670 g)
pit. 83,5 cm (79 cm)
py 47 cm (46 cm)

Nyt mietti että kasvavatko liian nopeeta... mutta ihan samasta puusta veistetty kun isommat veljensä että en osaa huolissani olla. Meidän ekaluokkalaisen talvikenkä on kokoa 35... :LOL:

Nyt välipalaa vääntämään.

HM
 
Moi.

Hienosti kasvaa HM:n tuplat.

Tuosta teidän välikausikeskustelusta tuli mieleen, että millähän hinnalla mun kannattais laittaa menemään kaks reimatecin välikausihaalaria? Kun en yhtään tiedä, missä hinnoissa on kirppareilla tai huutiksessa... Poikien värit molemmissa ja koot 86 ja 92cm. On jo muutamia vuosia vanhat, mutta ehjät siistit puvut ja mun mielestä hyvänvärisetki.

 
Ei oo HM sun pikkuiset enää ihan pieniä =) Kylläpä ne geenit vaikuttaa kovasti!
Meillä tuo mies on ollut hitaasti kasvavaa tyyppiä...
Meillä tuo 2v8kk on nyt sellaiset 12kg =)

Hih, tyttöjen tädillä (miehen siskolla ) on kengän koko 37 :D

Pitäs vissiin kohta alkaa varailee 1,5v neuvolaa! Mihin aika on taas mennyt :eek:
 
Juup, haalareita ollaan täälläkin yritetty etsiskellä kevääksi ja ensi talveksi mut ei oo löytyny. Sitten en yhtään tiedä, minkä kokoiset pitäis olla... nyt käytössä 74 cm reimatec, joka on just sopiva, mitä luulette, onko 86 liian suuri ensi talveksi? entä keväthaalari, 80 vai 86? Oon ajatellut Ticketin haalaria, jos vain löytyis... ne on nättejä!

HM:n vesselit kasvaa kyllä nopeeta. Meillä pikku-ukko nyt jotain 10,2 kg, ei oo paljon tainnu kasvaa sitten viime neuvolan. Ja ukkeli syö kuin hevonen =)

Maitooo, aika paljon kiskovat käytetyistäkin reimateceista. Musta noille sun haalareille vois olla ok joku 15 egee sopiva (näkemättä paha arvioida) jos jo kuitenkin useamman vuoden vanhoja?!
 
Iltaa! Meillä tyllerö kuumeessa, 40,7 astetta on ja hengitys oli jotenki vaikeen olosta. Söi kuitenki normaalisti ja vähän leikkikin. Me nyt sitten kumminki tilattiin lääkäri ton hengityksen takia, ja kun oli jo viime viikol kuumetta (matalampaa). No tätä se tarhan alotus teettää...
Onko 40,7 teistä paljon? Kun meiän tyttö ei oo ennen ollu kuumeessa, niin en tiedä ja lukemaan verrattuna oli niin pirteä. No, parempi niin.

Mitäs olitte jutskailleet... mä itte mittailin tyttöä ja tollaset 82 senttiä ois pituutta neidillä ja painoa vajaat 13 kg. Kengännumero 22, pään ympärys jotain suunnatonta! 50 cm pipoja käyttää... ;)

Muuten on tällä hetkellä lempiharrastus tanssi; kyykkyyn ylös, ympyrää pyörii ja moonwalkin tekee. Nyt löydettiin suomenkielinen muskari, saas nähdä päästäänkö alottaan tällä viikolla, vai onko viellä torstaina kipeenä. Ihanaa, että sais tota suomea ylläpidettyä.

No nyt lääkäri tuli...
 
MAotao: aika paljon on kuumetta. Tai riippuu tietysti mistä mittaa? Jos kainalosta on noin paljo, niin oisin aika huolissaan. Laskeeko kuume kuitenkin lääkkeellä? Meillä on ollut useinki neiti kuumeessa, korkeimmillaan on tainnut olla 39,5 korvasta mitattuna ja mun mielestä korvamittari näyttää aina vähän enemmän kuin esim. kainalosta.
Toivottavasti kuume laskee!

Hansu: kohtuulliselta kuulostais, musta on ihan hurjaa maksaa käytetystä 40-50egee...
 
Maotao, mikä oli diagnoosi? Meillä on maksimissaan ollut 39 astetta pojalla.

Luminka, meinasin laittaa kuvan pojasta tekemäni hattu päässään, mutta eihän mulla ollutkaan yhtään kuvaa siitä! Joka tapauksessa kyseessä on Suuri Käsityölehti 1/2007.
 
maotao, vilho käyttää kans jo 50 pipoja,jotkut 48tkin vielä menee mutta aika tiukkoja.
mä tajusin vasta eilen että kohtahan sitä taas mennään neuvolaan! olin jo siinä kuvitelmassa että seuraava nlakäynti olis vasta 1v6kk tai 2v...pitäis alkaa lukeen paremmin mitä se täti sinne vihkoon kirjottaa ;)

mä oon nyt alkanut miettimään(kun en tunnu kohtuuhintaista ja kivannäköstä vk-haalari pojalle löytävän) että pitäiskö ostaa vaan joku takki ja sit ihan käyttää farkkui tms. housuja ja tietty sielä alla sit vaatteita tarpeen mukaan, kun tuli mieleen että toi meidän talvihaalariki saattoi vielä tälle vuodelle olla vähän ylitekninen! tai siis olis poika ihan hyvin pärjännyt jollain lindexin haalarilla missä ei ois ollut mieletöntä kosteussuojaa ja vahvistettuja takamuksia jne. kun eipä tuo paljon ulkona möngertänyt.
pitäis nyt siis miettii että tykkääköhän tuo jo keväämmällä vk-haalariaikaan leikkiä jo ulkona vai meneekö "patsasteluks" ;) tai sit hankitaa vaa halvat kurahaalarit jostain ja ne sit takin ja farkkujen päälle...? äh, vaikeeta

mulla on kans noissa huutonet- ja kirpparijutuissa se ongelmana että en tiedä yhtään paljon pitäis pyytää vaatteista. kun esim just huutonetissä saattaa mennä joku (jonkun muun myymä ) haalarikin melkein uuden hinnalla vaikka olis kahdella lapsella ollut ja sit taas sama haalari voi uutena jäädä myymättä..en tajuu.
 
onpas korkea kuume maotaon typyllä, toivottavasti kaikki hyvin ja kuume alkanut laskea.

HM, kovasti on tuplat kasvaneet =) hyvä että kasvaavat.

Meillä seuraava neuvola on vasta 1v 6kk. Täytyy mittailla kotona joku päivä minkä mittanen Leevi alkaa olla. Minusta se on aika iso jo mutta sithän sen näkee kun mittailee.

Puvuista, meillä on Leevilla kosteussuojattu puku ja oon ollu tosi tyytyväinen, päiväkodissa ulkoilevat paljon, samoin kotona ollessa ulkoillaan.Kevääksi olisi tarkoitus ostaa myös kosteussuojapuku, samoin ensi talveksi.

Mulla ois tuolla kamala kasa Leevin pieneksi käyneitä vaatteita mut oon ollu tosi laiska enkä ole jaksanut niitä mihinkään laittaa myyntiin. Huuto.nettiä käytin enne aika paljon mut nyt se on jäänyt. PItäs varmaan taas sinne rueta laittaa noita. JOspa ottais itteensä niskasta kiinni ja sinne viikonloppuna niitä laittaisi. =)
 
Minä tarvitsen apua!

Meille on tullut ongelmaksi vaipat. Neiti on yöllä kuin sadetin. Joka aamu saadaan olla pesemässä petivaatteet. Ollaan käytetty pampers:ia, liberoita ja nyt anoppi toi jotain x-tra:n vaippoja, ja ne on ihan hirveitä!!

Neiti saa yhden maitopullon, kun nukkumaan menee, mutta ei hän ole aikaisemmin näin pissinyt yöllä. Nyt on ihan mahdotonta.

Eli vinkkejä, että mitkä olisi imukykyisiä vaippoja? Vai pitäisikö kokeilla nukkumaanmenoa ilman maitopullon antamista? Siitä varmaan riemu repeää..

 

Yhteistyössä