--2012 yrittävät--

Kaikille muuten yleisesti että turvehoidot auttavat hormonaalisiin vaivoihin ja se voi edesauttaa raskautumista, kuten myös vyöhyketerapia. (teen työkseni)

Oletteko muuten kotona vai työelämässä?

Minä taas viimeyönä stressasin sitä miten sitten mahdolisena raskausaikana toimin kun eteeriset öljyt ei ole suositeltavia ja meillä käsitellään niitä päivittäin... Kääk! Pitäs käyttää vaan paria tiettyä öljyä mitä voi käyttää raskauasaikana. Joo, on taas murheen aiheet täällä, mutta kyllä sitä kaikkee kerkee miettii. Ja sit seuraava ajatus oli että pakkohan miun on tehdä äitiyslomalla jokunen ilta töitä kuukaudessa (luultavasti, jos ei löydä moniammatillista sijaista)... Ekse muuten mee niin että äippälomalla saa tehdä sunnuntaisin töitä niin ettei vaikuta päivärahoihin?
 
Viimeksi muokattu:
SunFlower11 virtuaalihali!:hug:

Ja Suuret Kiitokset teille kaikille ihanille jotka jaksatte tsempata..Tälläinen "vain"yhden lapsen äiti on vaan niin urpo että stressaa ihan kaikesta,väsyneenä vielä enemmän...:LOL:

Mun systerit on sanoneet ihan samaa että kun on useampia lapsia niin osaa ihan erilailla suhtautua ja nauttia just esim raskaudesta ja vauva-ajasta.Toivon ainakin itseltäni että osaan olla vähän rennompi kun kaikki ei ole niin "uutta" ja ainakin koliikkivauvan kokeneena tiedän mitä sekin voi olla..Tässä just vähän aika sitten ihmettelin tuttavan vauvaa joka söi tyytyväisenä tissiä ja alkoi nukkumaan,eikä huutanut kertaakaan koko aikana kun oli meillä kylässä..Katseli siinä lattialla ja tuhisi ihanasti,mä sanoinkin silloin että onko tuollaisiakin vauvoja olemassa???Omaa kun en voinut sen ikäisenä ( 1,5 kk ) laittaa hetkeksikään minnekään ilman kamalaa huuto rumbaa..Ja tissin syömisestäkin saatiin mahtiraivarit aikaiseksi jos ei heti onnistunut ( keneltähän lie temperamentinsa perinyt.. ) :D ,nyt se mua jo naurattaa mutta silloin kauhistutti ja itketti mutta siitäkin selvittiin ja kaikki on nykyään hienosti vaikka silloin olin aivan varma ettei tää koskaan helpota!!Ja onhan tuo meidän pikku pomo niin valloittava tapaus etten päivääkään vauhtaisi pois!!:heart:

Toivoisin tosiaan sitä alatie synnytystä,saas nähdä sitten..Meillä tosiaan tuo neukku täti muutenkin sellainen välinpitämätön joten tuntuu aina turhalta puhua yhtään mistään sen kanssa.Pah.

Taffo
 
Liitynpäs se minäkin tähän ketjuun.
Eli syssyllä 30 pyörähtää mittariin,isäntä parisen vuotta nuoree.
Toinen pieni olis haaveissa,esikoispoju täyttää tänä vuonna 10v,eli olisko se sitten iltatähden paikka tähän väliin :)
Kierrukan poistatin tammikuun lopulla,ja ekoja menkkoja oottelen.
Testejä oon tehy jo yhen jos toisenki,negaa negaa negaa.
Kovin aktiivinen kirjottelija en ole,mut mielelläni luen muiden kirjoituksia.
Plussatuulia itekullekkin!
 
Tervetuloa nelluska82!!!

Taffo: Otat vaan sellasen asenteen että se neukku sa luvan kuunnella, kun on asiaa :) Sanoo ihminen joka vaihto terkkaria kun meni niin käpy sen kanssa ;) Ei siis niinkun minkäänlaista empatian tai tilanteen tajua! Alkaa taa kiehumaan kun ajattelenkin koko tyyppiä... Nykysin siis hoidan asiani toisella paikkakunnalla!!!
 
Sunflower11
Mie oon vielä kotona lasten kanssa :)

Kiitos haleista! Täytyy sanoa että kyrsii tää kropan toimimattomuus. Toissapäivänä kun alkoi se vuoto, loppui melkein saman tien, samoin eilen aamulla kirkasta verta ja menkkajomot ja loppui aamupäivällä. Nyt odotan et tänäänkö on kp 1 vai koska.. Viime kierrossa oli ihan sama juttu, tais 3 päivää olla on/off vuotoa ja sit vasta alko menkat kunnolla.. Tietäs vaan mitä tohon lappuun pistää kun sinne gynelle täytyy semmonen viedä missä lukee just viimesimmät kuukautiset ym.
 
Sunflower: Mie laittasin siitä alkamaan kun ihan kunnon kirkas vuoto on ollut yhtäjaksoisesti sen kaksi pv vähintään.. Tai jotain

Miepäs lähen tästä kohta käymään terkkarilla, taas on tuo hemmetin hiiva!! Tää taitaa olla jo neljäs puolen vuoden sisään!!!! Ihan tuskaa!!! Pitää samalla ehkä vähän kysellä tuosta kierukasta ja muusta ;)

Joo, mie vähän kyselin mieheltä näitä juttuja taas toissailtana, ei kyl lämmenny yhtään.. Sano et pitää miettii yön yli, ja eilen se sit nukahti.. Saa nähä mitä se tänään sanoo!! Mie niin toivon että jotain positiivista! (kunhan ei vaan sano että oon miettiny etten haluukkaan lapsia!!! Kaameet pelkotilat koko asiasta)
 
Tervetuloa Nelluska82!

Sone, mä oon vielä hetken äitiyslomalla (tai siis vanhempainvapaalla), mutta jään senkin jälkeen kotiin. Tarkoitus olis olla kotona periaatteessa siihen asti, kunnes poika on ainakin 2. Sitten tietysti pidempään, jos tulen raskaaksi piakkoin. Kesäkuussa tosin menen hetkeksi takasin töihin, kun mies pitää isäkuukauden. Eli eka hoitovapaan jakso on anottu sinne kesäkuun alkuun.

Ja tosta sunnuntaityöstä, mulla on samanlainen käsitys siitä kuin sulla, mutta en ole siitä satavarma.

Tuu sit Sone kertoon, mitä mies sano. Toivotaan parasta! :)

Koska sä oot Sunflower sinne gynelle menossa? Vaikee kyllä sanoo, miten tossa sen kierron merkkais...
 
Viimeksi muokattu:
nelluska82, tervetuloa porukkaan!:)

Sunflower, jaksamista sinulle! Koskaan en ole itse joutunut pitkään yrittämään raskaaksi tuloa enkä ihmettelemään kun kroppa ei toimi. Voin vaan kuvitella kuinka rankkaa se on :hug:.

Taffo, ikävää että neuvolatäti on mikä on. Siinä ammatissa pitää kyllä olla erityistä herkkyyttä ja empaattisuutta. Tuota synnytystapa-asiaa tuskin kukaan neuvolantäti pystyy selvittämään vaan se mennee sitten sinne raskauden loppuun mutta kyllä toki siinä asiassa pitäisi silti kuunnella ja välittää asiakkaan ajatuksista vaikka joutuu arvioon asti odottamaankin! Oliko sulla mikä syy että tehtiin ensimmäisen kohdalla sektio?

Minä olen kotiäitinä tällä hetkellä:heart:.
 
Sone, itse en ole "uskaltanut" ottaa puheeksi lapsiasiaa pariin päivään, en halua kielteistä vastausta! Muhitelkoon nyt vielä hetkisen ajatusta kun ei tässä ihan vielä yrittämistä alotettaisi kuitenkaan. Olisipa ihana kuulla miehen sanovan että mä haluun nyt sen lapsen sun kanssa! Ei tarvis itse aina olla aloitteellinen :). Niin ja mulla oli kanssa tuon hiivan kanssa ongelma, tuli joka kuukausi aina samaan aikaan kierrosta. Sain muistaakseni suun kautta lääkityksen joka sitten auttoi.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa :wave: Olitte puhuneet äitiydestä. Mua kans pelottaa jos en tee niin kuin odotetaan tekevän jotenkin 'normien' mukaan. Meillähän siis vasta ensimmäisestä haaveillaan. En kauheasti välitä muiden lapsista...onhan ne toki suloisia yleensä, mutta varsinkin tietyn tyyppiset lapset saa ottaan takapakkia.
Pelottaa esim. ne meidän lapsien tulevat ikäkaverit..
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Leenaliinukka: Kuun lopussa on aika.

Eilen sit alko kunnon vuoto niin eilinen sit olkoon kp 1 :)
Alko ne menkkaoireetkin vihdoin kunnolla..

Unikettu, kiitos! Kaksi aiempaa on tullut vähän liiankin helposti ja todellakin aattelin että tämäkin, mutta ei. Nyt kun yli vuosi mennyt niin alkaa toivo pikkasen jo hiipua että tuleeko sitä kolmatta sitten enään.
 
Tervetuloa kaikki uudet!:wave:

Voi että kun pääsis itsekin "piinailemaan" ja bongaamaan ovista ja odottamaan jännityksellä kierron loppumetrejä ja ja ja...tuntuu että kuume sen kun nousee vaan tuon ihanan auringonpaisteen myötä!!!:p

Unohdin muuten varmaan kertoa että kävin siellä lekurilla ja nyt mulla on sitten enää 2 vko:a pillereitä..Sitten pitäisi kysellä isännältä mitäs välinettä käytetään..Vai käytetäänkö mitään..Hän on kyllä aika hienosti suhtautunut mun erilaisiin heittoihin esim:Mä haluan selvittää tälläkin kertaa kumpaa odotetaan...Mies sanoi että poikaa...:D Sitten sanoin että saas nähdä kuinka hormonit hyrrää taas raskaana ollessa...mies naureskeli että jos tavaroita lentää samalla tavalla kuin viimeksi niin ostaa teltan ja muuttaa ulos... :LOL: Joten ainakin omasta mielestäni voisin elätellä toiveita että yritys saa alkaa,viimeistään sit syksyllä..

Toivottavasti en sitten oo yksin täällä... :( Tietysti toivon että päästään kaikki aloittamaan mahdollisimman pian!!Ja että yrityskin jäisi kaikilta vähäiseksi...:D Päästäis sitten mamma puolelle jupisemaan tutussa seurassa..

Ihanaa kevään odotusta kaikille!

Taffo
 
;) Miehen suusta kuultua: - Ei mulla oo mitään sitä vastaan, käy vaan ottaa kierukka pois :)

:p :D :D :D So happy!!! :D

Kiva että mies tulis asiassa vastaa, tosin oisin joutunu muutenkin ottaa kierukan pois ainakin väliaikaisesti, meinaan terkkari sanoi että se on todennäköisin syy miun jatkuvalle hiivakierteelle...

Huhtikuun alussa lähtee kierukka,ja mie niin toivon ettei tuu mitään esteitä asialle töiden puolesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Hurjasti ONNEA Sani!!:flower:

Sone JIPPII!!!!!!

Leenuliinukka,et varmasti ole yksin...Meillä siis tarkoitus aloittaa yritys vasta loppu kesällä/syksyllä.Mä epäilenkin että mä olen täällä ainut silloin..Vaikka salaa toivonkin että kun noi mun pillerit parin vko:n päästä loppuu niin isäntä antas kaiken maailman kortonkien jäädä sinne kaupan hyllyyn..:p Toivossa on hyvä elää..Ja siltikin,meillä esikoisen tekokin kesti suhteellisen kauan kun isännällä ei tavara ihan priimaa niin voipa olla että taas saadaan odotella..Eikä tää mun tohkeilu ja odotus paljon taida auttaa..;) stressitöntä vauvantekoa,juuh!!:LOL:

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Taffo

Juu ja unikettu,mulla käynnistettiin synnytys raskausmyrkytyksen takia,4 päivää käynnisteltiin,36 tuntia kun olin sitten "avautunu" ( 6 cm) ,edistys oli hidasta,pikkuisen sydänäänet hukkui ja sitten mentiin vauhdilla leikkuriin,oli kalvot naamalla ( pojalla ikuinen arpi poskessa kun leikkasivat vahingossa siihen,onneksi kuitenkin oli kaikki hyvin! ) poika oli todella jumissa lantiossa/synnytyskanavassa ( iso "pahka" päässä ) ja leikkuri sanoi ettei olisi mahtunut alakautta,siitä olen sitten miettinyt että saanko yrittää,haluaisin kyllä kovasti mutta en halua enää yrittää nuin kauaa..Että nopeammin tulisi sitten se sektio päätös!Sitä vaan mietin että pitäisikö esim lantio kuvata tms ,sitähän ei raskaana voi tehdä??
 
Viimeksi muokattu:
En ole vähään aikaan ehtinyt tänne kurkkimaan, plussakin on tullut sillävälin - onnea Sani!

Sone - oon töissä, ja viihdyn hyvin. Nyt on vaan aika stressaavaa aikaa, teen maaliskuun täyttä viikkoa, aiemmin vain 4-päiväistä. Onneksi toukokuussa pääsen takaisin tuohon lyhennettyyn työviikkoon. Jos näistä naurettavista stressausasioista puhutaan, meillä on työkavereiden kanssa juhlintaa tiedossa maaliskuun lopussa. Mietin jo miten hanskaisin juomapuolen jos olen raskaana. En mitenkään voisi vielä sanoa mitään mutta toisaalta en myöskään juoda. Ihan hullua, ei ole tähänkään asti tärpännyt eli miksi tämä kuu olisi erilainen...

Bongasin oviksen tiistaina ja nyt on ajoitukset ainakin kohdillaan. Oon silti epäileväinen että tärppäisi mutta toivon salaa kuitenkin. Puoltoista viikkoa pitää vielä kirvistellä ennen mitään testailua. Meillä on kuitenkin nyt virallinen yritys päällä, mieskin lämmennyt sen verran ajatukselle. Sormet ja varpaat ristissä ja peukut pysytyssä, ei kai sitä muuta voi.
 
Ilmoittaudun tännekin, eli kkm viime kuun lopulla, tarkoitus odottaa 1-2 kiertoa ennen uutta yritystä. Mulla lapset 8 ja 2 vuotta, ja tuo oli eka keskenmenoni, melkoinen järkytys. Kuitenkin tiedän että vauvan vielä haluan, ikää on 34 v, enkä koe olevani mikään ikäloppu :)

Nyt vaan odottelemaan kierron normalisoitumista ja sitten tutkaillaan, josko pääkin kestäisi uuden yrityksen.
 
Hei Suerte! ja tervetuloa! Laitanko sinulle yrityksen alkamaan kevät 2012?
Kokemuksesta voin sanoa että uusi raskaus auttaa pääsemään yli keskenmenosta (ainakin miulla). Tosin meillä odotettiin ekan km jälkeen melkein puoli vuotta ennen uutta yritystä, johtuen kylläkin töistä. Viimeisimmästä on yli 2v, ja nyt vasta kun on päätetty yrittää uudelleen, on alkanut suru väistyä. Vaikeita asioita, jokainen kohtaa ne niin eritavalla. Mutta toivotaan että siulla alkaa helpottaa olo pikkuhiljaa ja pääsette uuteen yritykseen pian :)

Moi Undu! Aikainen aamuherätys on aika hyvä tekosyy, reissuun lähteminen. Jos ne juhlat ei ole kovin tärkeät niin voihan ne jättää väliin ja vedota mahapöpöön ;)
 

Yhteistyössä