Äitejä Satakunnan alueelta?

Kiva kuulla. :) Meil meni alus kyll nuo maistelut tosi hienosti, mut nyt ku poitsu o 7kk ni kieltäytyy melkee täysi syömäst. Pari lusikallist saa joskus suuhu. Jos syö hyvi, ni saattaa sit kuitenki oksentaa kaike ulos. Stressaavaa..
 
Moikka! Tääl kans olis yks (ihan pian) 21v mami ja 3,5kk poitsu Ulvilasta halukkaita liittymään seuraan jos vaan passaa;)
Olis kiva saada kans juttuseuraa, kun viimeistään pojan syntymän jälkeen liukeni suurin osa kavereistakin johonkin.. Ja muutenkin olis kiva vaihtaa ajatuksia ihmisten kanssa joilla myös on suurinpiiretein saman ikäsiä lapsia:)
 
sand, tuttu tunne. Muutama vanha kaveri jäi, mut tuntuu et nekin tapais mua ilman poikaa, ja vaikka tavallaan ymmärränkin, niin me me tullaan kuitenkin samassa paketissa. :D
Ja sit tuntuu et keskustelut on ihan eri luokkaa. Ne jauhaa jotenkin niin itsekeskeisesti omista jutuistaan, mut meijän kuulumiset ei oikeestaan kiinnosta. En tie, ehkä se on vaan mun kaveripiiri. :D
Mutta, hauskaa että liityit joukkoomme. :)
 
No,juu! Sama homma tääläkin tuntuu olevan et keskustelun aiheet on niin eri sarjoissa et ohhoijaa.. :D Mutta kaipa sekin vaan sit siitä johtuu kun kuitenkin on niin eri elämäntilanteet ja näin. Mä kun kumminkin oon ensimmäinen kaveriporukasta kellä on lapsi. Mut jotenkin lohduttavaa tietää etten kumminkaan oo ainoo kelle on käyny näin:D heh. Mites, onko teillä isänpäivää vietetty? Jos on niin miten? Meillä isi sai aamukahvit ja lahjan sänkyyn, mut muuten vietettiin kyllä ihan normi päivä vaan:)
 
Tuntuu et aika monelle on ilmeisesti käynyt näin päin. :D Tiedän myös yhden, jolla suurinpiirtein kaikki kaverit oli raskaana samaan aikaan. Se vast kummallist olikin. :D
Isäinpäivää ei vietetty mitenkään ihmeellisesti. Iskä sai lahjan, pojan ittensä antamana ja aamupalan sänkyyn. Muuten sit käytiin mummoloissa toivottelees sinne hyvää isäinpäivää. Vähän ärsytti kun kaikki paikat tartti ravata läpi. Siks odottelenki joulua melkee kauhulla.
Jokos kaikilla on muuten jouluvalmistelut alotettu yms.? Mä oon lahjoja ostellut muutamia, mut muuta en oo vielä tehny. :D
 
Haha:D no, noin päin se onkin varmaan ollut hippasen kummallista!:D
Juu, sama homma et toi joulu kyl jo kauhistuttaa näin etukäteen ja nimenomaan just tuo, että missä joka paikassa sitä pitäis ehtiä käymään yms.. :S noo, onneks on vielä aikaa siihenkin! Mä en kyllä oo edes miettinyt vielä mitään jouluvalmisteluja! :D joululahja toiveita oon kyl kyselly ja yritän parhaani mukaan muistaa ne vielä sit sillonkin kun joululahja ostoksille lähden:D hah.
 
Moikka!!!

Mäkin liittyisin joukkoon!!! Meijän neiti on nyt 1.5kk ja itse olen 24, Ulvilassa asustellaan. Tosiaan sama tilanne kun monilla muilla täällä, olsi kiva saada juttuseuraa!!! Oon naureskellu ku olen nyt vaunuillut ulkona ja samoja naamoja tulee usein vastaan, aina vaan tuijotetaan toisiamme ja kukaan ei koskaa kuitenkaa sitte loppupeleissä voi katsoa päin tai moikata... Ja iha hyvin vois kun varmaan samassa tilanteessa useat! Mut tämmösii me suomalaiset ollaa... :D

Mä oottelen kanssa joulua kauhulla! Mummoloita meilläkin olisi useita... ei kyllä kaikkia voi läpi käydä! Ja joululahjoja en kuitenkaan keksi kellekkää, varsinkaan nyt kun oon vauvahuuruissa! :D Help!
 
Toi on kyl niin hauska ilmiö, tuo vaunuilu ulkona, kun toinen vaunuilija tulee vastaan niin kiihdytetään vaan vauhtia katse maahan tai vaunuihin liimautuneena ettei vahingossakaan kato päin:D Mäkin välillä koitan toisille vaunuilijoille hymyillä kun tulee vastaan mut useemmin katotaan takas vaan tyyliin "mikä hyypiö tuokin tos on ja miks se virnuilee" =D mut nimenomaan, kuten sanoitkin sanzilla, niin tämmösii me suomalaiset ollaan! :D
Musta olis toisaalta ihanaa viettää ihan vaan kotosalla tän oman pikkuperheen parissa joulua, ainakin se aatto, muttamutta.. :) Ei taida ainakaan tänä jouluna onnistua! ;D ja noista joululahjoista niin, mulla kans ihan jokavuotinen ongelma keksii kellekkään yhtään mitään lahjoja:D Muutenkin oon nii surkee ostaa kellekkää mitään! Aina hommaan jotain turhanpäivästä mitä kukaan ei edes tarvi:D Joten hyviä ideoita otetaan vastaan! Onko teillä mitään lahjatoivomuksia?:) Itselle tai vaaville?
 
Tervetuloa sanzilla. :) Tuntuu, et moni onkin täältä jo poistunut omiin kuvioihinsa. :D Tai ehkä vaan yleistä kiirettä.
Mä odotan siis joulua kyllä ihan innolla, oon jouluihminen ihan täysin. Mut siis se kun täytyy taas juosta paikasta toiseen. Tykkäisin olla mun vanhempien luona, mut oishan se melko epäreilua. :D Niinpä siis mennään päivällä miehen vanhemmille ja illaks mun vanhemmille. Aamulla täytys varmaan käydä viel miehen mummulassa puurolla ja ehkä haudoilla..
Mä oon joululahjoja jo hankkinut aika kasan, muutama viel ostamatta. Miehelle ja pojalla en oo ostanu viel mitää. En tie mitä hankkisin. Mul ei kyll itelleni oo mitää toiveita, mut pojast oon sanonu et jotai vaatteita tai leluja. Alkaa kuitenki olee nii iso jo et leikkii enempi. Semmost taaperokärryy harkitten ostavani. Poitsu haluis seiskokel ja kävel mut on nii huteraa viel. Seisominen tosin kehittyny muutamas päiväs, pysyy jo aika hyvi pystys. :D Mitäs meinaatteko ite hommata vauvoillenne jotai? Tai siis ku osalla oli viel nii pieniä, et eipä ne paljoo paketeista viel ymmärrä. :) Enpä tie silti ymmärtääkö tuo meidänkää, tykkää niist ainaki.
Tulipas pitkä sepustus. :D
 
Luulen kyllä, et meillä tosiaan tää joulu ja ne lahjat taitaa mennä pojalta vähän yli ymmärryksen vielä mut josko sit ens jouluna:D Mä oon tainnut kaikki kivoimmat joululahja ideat sanoo kaikille sukulaisille,kun on kysellyt, että taidan itte ostaa vaan jonkun kivan lelun tai jotain.. Tai jotain vaatetta:) Jos tosiaan ens vuonna sit vasta panostais vähän enemmän kun poju jotain ymmärtää;)
Voi,että! Vähän ihanaa kun siellä jo seisoskellaan ja kohta jo kävellään:) En malta oottaa et meilläkin poika jo oppis tollaset temput,mutta muutaman kk saa varmaan vielä ootella:D
 
Varmasti menee, mut on niit kuvii sit kiva kattel vanhempan. Pieni vauva pakettimere keskel. Mä luulen, et meil ainaki käy niin, vaik oon sanonu ettei tarvis kauheesti ostel. :) Mut siis onhan tuo viel niin pieni vaik onkin sit jo 8,5kk, et eipä taid tajut. Nyttenki lempilelu on semmonen hedelmäsoseen kansi. :D Ens vuonna sitten tosiaan. :) Odotan kyll sitäki innol, ku toine sit jo tajuu paljo enempi.
Ei kyll mun mielest tarvis viel seisoskel. On vähän turhan pieni pää kolahtaa turha kovaa jos seisaaltaa kaatuu. Ku ei istuminenkaa viel suju. :D Muutenki tuntuu et tää meijä poika on melko aktiivine tapaus. Alle 5kk lähti jo ryömii.. Ja must tuntuu et tuo istumine ei onnistu siks ku se vaa kaataa ittes siit mahallaa ja lähtee eteepäi. :D Mut kyll semmossee piene vauva kans on vaa nii ihanaa viel, must tuntuu et meil ei oikee enää semmost oo.
 
Hei kaikki!

Minäkin ajattelin tänne tunkea, kun kerran olen samassa tilanteessa ja kaipaisin niitä maankuuluja "vauvakamuja", joita ei valitettavasti löydy kyllä tältä tytsyltä yhtään... Olen siis kaksikymppinen, puolivuotiaan pirpanan äiti ja Porissa asustellaan myös. :)

Tuosta joulusähläyksestä sen verran, että meille ei onneksi tuollaista rumbaa ole tulossa. Joulu menee tänä vuonna lähinnä kotona ja illalla sitten omien vanhempieni luo, jonne kokoontuu normaalisti puolet suvustani. Viimejoulun vietimme miehen suvun kanssa. :) Tällainen vuorottelu on kyllä mielestäni parempi kuin hyvä, ettei tarvitse koko joulua tuhrata juoksemiseen paikasta toiseen. :D
Noista joululahjoista sen verran, että sukulaisille olen antanut lahjavinkiksi pottaa yms. Itse ostan varmaankin lähinnä vaatteita tai muuta "pientä", kun tuolla on jo niin paljon leluja, ettei niitä kyllä ainakaan... :D Ja meillä ainakin innostutaan niin paljon esimerkiksi värillisten mainoslehtien repimisestä ja ruttaamisesta, että taitaa saada jouluna yhden jos toisenkin paketin lahjapaperit kyytiä... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tampsu. :)

Mä en sinäns innostu tost vuorottelust, ku oikeesti rakastan jouluu, jouluruokii ja sitä lahjojenvaihtoo. Ja anoppilas on ihan erilaist ruokaa mihi mä oon tottunu (tietty tosiaan tottumiskysymys). Eikä siel se lahjojenvaihtokaa oo mikää ihmeelline tilanne ku ei oo lapsii, toisi mun vanhempie luona. Must tuntuu muutenki ettei joulu oo niille nii kovi iso juttu. :D Ei niil oo ees oikeesta kuusta, ja se ois nii kiva koristel. :D Mut siis nää on vaan mun totuttuja tapojani, joist on vaikee luopuu. Oishan se reilua, et vuorottelis vaan. :)
 
Kaikil nii kauheit joulukiireit ettei ehdi kirjottelee? :D Meil kaikki muut ku siivous hoidettu jo ajat sit ni mä vaa odottelen et tulis ny se joulu jo. Siivotakki pitäs tos ens viikolla.. Täytyy vaa kattoo mihi ton poitsun laitan, ku se pelkää imurii. On pelänny muutamal viime kerral. Tie sit mist o alkanu.

Hyvää jouluu kaikille! Jännää ku monel o pienen eka joulu kysees. :) Niinku meilläki tietty.
 
hei pitkästä aikaa kerkeen kirjoittelee :D Jei meillä on puhjennut kaks alahammasta :) Hanna oli niistä tosi kipeä mutta nyt onneks on loppunut kipuilu ja mamma saa olla ylpeä ja ihailla pieniä helmiä :) Juu meilläkin on ollut kamala jouluhässäkkä, mun sormet o iha veres lihal sukkien neulomisesta ja huivien virkkaamisista :D ja rahaakin on menny ja tällä viikolla pitäisi aloittaa auttaa äitiäni jouluruokien valmistuksessa ku hannan ylpeä mummi on aina ollut ja on nytkin töissä koko jouluviikon, saa ainakin hyvät pyhä rahat :D itsellä olis haaveena saada muutama raskaus kilo putomaankin jo :D vaikka ei oo sellainen kauhee kiire mutta kun inhoan uusien vaatteiden ostoa ja kellarissa on vielä vanhoja pieniä vaatteita paljon :D tulipas kauhea romaani... Äkkiä on aika mennyt kun hanna on puolen vuoden ikäinen torstaina : D
 
Joulukiireitä kyl riittää, tääl ainakin! Lisäks nettikin lakkas toimimasta nii ei edes päässyt kirjottelee:S Mut nyt toimii, ainaki toistaseks;)
Luulen et meilläkin poitsu alkanu tekee hampaita kun nii kovasti kuolaa ja järsii kaikkee mitä vaan vähänki on liki:D Ei viel ainakaa silti näy mitään eikä tunnu, mut kai ne sielä jossai kohtaa puhkee!
Voi ei pientä, ku imurin ääntä pelkää.. Meil ei poika pelkää imurin ääntä, tänää viimeks yhessä imuroitiin, kun poika oli kantorepussa;) pälyili vaan ympärillee.
Mut ehkä hassuin ääni mitä hän pelkää on kun kihartaa saksilla lahjanaruu!:D heh. Paketoin täs pari päivää sitte lahjoja, poitsu oli siin lähellä ja kun aloin kihartaa niit naruja ni eka meni alahuuli mutrulle ja sit hirvittävä itku!:S :D reppana!
 
Meil on nyt kaks päivää ollu melkosta härdelliä, jouluu kun vietetään mun vanhempien luona ni siel ollaa siivoiltu ja autettu kaikes, lähinnä saatu juost asioit. :D Tänää toivottavasti viimiset, vaik mun äiti unohtaa ain puolet tarpeellisist, mut en haluis huomen enää juost kauppaa..
Sand, kyllähä sitä saa toivoo et niit koht tulis. Meil kuolas poika ainaki kaks kuukaut iha älyttömästi ja sit kaks viikkoo enne ku hampaat puhkes kieltäyty lähes totaalisesti syömäst. Ja viikko itkettii yöt päivää. Mut niit tuliki sit kaks kerral. :D Nyt kolmas on tullu suht nätisti. Neljäski varmaa tulos, eipä tuo tunnu muut nykyää tekevänkää ku hampait. :D
Kyll meen poika pelkää ihme äänii muitaki, erityisesti isän aivastus on inhokki. Se itketti tosi pitkää, nykyää ei nii paljoo mut säpsähtää se edellee.
Ihrapupu, mul on ihan sama fiilis noist vaatteist ja kiloist. :D Mut en mä jaks ny joulun stressaa, joulus on just parasta se ruoka.
Mut nyt askartelee viimisii lahjoi ja sit nukkuu. :)
 
hei pitkästä aikaa muistan kirjoitella :D mitäs teille kuuluu nykyään? :D meil on tullu ylä hampaitakin jo ja hannan ensimmäinen flunssakin on onneksi pian takana päin :D mitä nyt tartutti äitinsä :D Hanna on jo kovasti konttaamassa ja kiipeilemässä :D ja täytyy juosta sen perässä pää kolmantena jalkana kun vetää kaikki lattialle :D Olis mullaki kamala vauva kuume mutta mies jarruttelee, ihan pätevistä syistä kyllä, mutta haluun silti :D Ja jee oon laihtunut melkein takaisin vanhoihin housuihini :D tarttis vaa jaksaa käydä lenkillä, tai siis lähtee lenkille, se siinä on raskainta :D Kun on koira ja hanna kainalossa täytyy hakee rattaat varastosta ja kun koiraa ei voi jättää odottaa ulkopuolelle kun naapurin vanhat rouvat pelkää sitä, vaikka se on tosi kiltti.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä oo kauheesti enää innostuneit kirjottelijoit. :D Meille kuuluu aika hyvää, mitä nyt poitsu on viimiset pari viikkoo ollu tosi pahantuulinen. Enste oli vattatauti ja nyt puskee ylhääl taas kaks hammast, tai kaks ainaki näin. Mut enimmäksee herra on kyll itse aurinko. :D Ja hän o oppinu tanssii! Ja se on nii hauskaa, naureskelee ja pyörii ympyrää. Ulkonaki ollaa onnistuttu jo kävelee, vaik ensi ne kengät oli ehkä maailma kamalin asia.
Tänään 11kk-päivä. Kuukauden päästä 1v.<3 Ei sitä oikeesti pysty käsittää mite tää aika menee vaa. Koht poika on jo iso ja itsenäinen. :/
 
  • Tykkää
Reactions: JanSaa87
heippa...
Voi onnea sinne! meilläkin on känkkäränkkä pari viikkonen paranemassa päin. kauhee itku aamusta iltaan ja jos keksii muka hauskaa ja kehittävää tekemistä ja sitkun kielletään ni poru pääsee, ja ollaan nukuttu 3 tai neljät päikkärit kahteen tottuneena :D ja kamalasti on harjoiteltu omassa sängysä nukkumista, jo monta viikkoa, mutta minä olen luovuttanut kesken, ku itse olen aamu virkku ja nukahdankin joskus ennemmin kuin lapsi :D Jee pian päästään muuttamaan isompaan kämppään, rupeaa seinät kaatuu pääl niin sanotusti :D mitä meit on 2 aikuista yks lapsi ja koira ja pupu 27 neliöisessä yksiössä :headwall:ja nyt haaveillaan kolmiosta tai suuremmasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: JanSaa87
ihraPupu
Voi ihme! Miten te ootte oikeen mahtunu sin kämppää tähän asti? Tai siis sopu sijaa antaa ja sillee mut meil o neliöit 75 ja tääki tuntuu ahtaalt ku poika oikee rupee riehuu. Tai no meil on silti iso koiraki mut ei sekää ny nii paljoo tilaa vie. :D

Meil taas viime yön poika nukku ilta ysist aamu seiskaan heräämättä. Mikä on siis meillä ollut melko harvinaista herkkua. Jos nyt alkas vähän nukkuu paremmi, jossen ny sit manannu sitä täl lausahduksel. :D Mäki kaipaisi vähä unt varsinki ku meil o loppuvuodest tulos toine pallero. :D

Tulkaas nyt muutkin kertoilemaan kuulumisianne, niin vanhat kuin uudetkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: JanSaa87
Mä edelleen odottelen, et miten sen naamakirjaryhmän kans tehään :D Ihan hyvää tänne kuuluu, muistan viel kun ekan kerran kirjottelin tähän keskusteluun. Neiti tais olla just syntyny, tai enintään muutamankuukauden ikänen. Nyt se on jo 8kk :eek: Niin kamalan pikasee tää aika menee, et kohta ollaan sit varmaan jo rippijuhlissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: JanSaa87

Yhteistyössä