ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teillä ole turvaistuimia mukana jos junalla matkustatte noin pienten kanssa ja joku tuttu tulee autoineen noutamaan asemalta ja vie määränpäähän?
Huvitti vaan tuo iltapaskalaheden tapa muotoilla lause... Aikamoiset käsivoimat saa olla, että pystyy toisessa kädessä kantamaam 2veetä turvaistuimessa.:D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teillä ole turvaistuimia mukana jos junalla matkustatte noin pienten kanssa ja joku tuttu tulee autoineen noutamaan asemalta ja vie määränpäähän?
Huvitti vaan tuo iltapaskalaheden tapa muotoilla lause... Aikamoiset käsivoimat saa olla, että pystyy toisessa kädessä kantamaam 2veetä turvaistuimessa.:D
Aijaa, no mulla ainakin on. ENkä koe olevani mitenkään lihaksikaskaan. Kai sitä voimat kehittyy kun lasten kanssa reissaa ;) joutu kantamaan yksin kaiken tarpeellisen ilman ukkoa. Ehkäpä mä laittaisin lapsen kävelemäään kuitenkin, tosin jos lapsi on sillä päällä, ettei kävele, niin kaikkihan ne on kainaloon napattava, siihen asti että johonkin kyytiin siitä selviää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teillä ole turvaistuimia mukana jos junalla matkustatte noin pienten kanssa ja joku tuttu tulee autoineen noutamaan asemalta ja vie määränpäähän?
Huvitti vaan tuo iltapaskalaheden tapa muotoilla lause... Aikamoiset käsivoimat saa olla, että pystyy toisessa kädessä kantamaam 2veetä turvaistuimessa.:D
Yleensäkin ihmettelen ihmisiä, jotka selostavat näitä juttuja iltapäivälehtiin...
 
Miina

"Peesi tähän. Ja mitä tulee Electronilla maksamiseen junissa, niin vaikka reissaankin usein työni puolesta sekä Turkuun että Tampereelle, kuulin minäkin tästä vasta nyt."

[/quote]

minäkin reissaan junalla, en joka päivä mutta sanotaan vaikka, että joka viikko, kuulin minäkin tästä vasta nyt.

 
nanaenkeli
Alkuperäinen kirjoittaja wolt:
mä luin saman jutun mutta..

a) jos äiti on tietoinen ollut että matka on tulossa miksi ei ostanut lippua etukäteen?
b) fiksu ihminen varmistaa etukäteen mitkä maksuvälineet ovat paikassa käytössä
c) lipun saa ärrälle ja kännykkäänkin nykyään

vähän tulee jotenkin uusavuton kuva mieleen tosta jutusta..
jos kertta lapsen kanssa on reissuun lähdössä niin asiat on hyvä järjestää huolella etukäteen.
a) matkasta äiti oli tietoinen, mutta päivän piti olla myöhempänä, kiireellä lähti.

b) fiksu ihminen, kun onkin. hän ei tullut ajatelleeksi, että visa electron ei kävisi junassa, koska ei matkusta junilla. okei, olisi VOINUT ottaa selvää, mutta ei ottanut, tuskin tahallista kuitenkaan oli, ettei ottanut selvää.

c)varmasti saa, mutta en olisi tullut heti ajatelleeksi ostaa lippua kännykällä tai etsiä lähintä R-kioskia.

joka tapauksessa, olipa tyttö kuinka uusiavuton tahansa, konduktööri olisi voinut antaa sen vaihtoehtoisen maksutavan, vaan ei antanut, miksi? siinä kysymys. harmillista.
 
Äiti


Yleensäkin ihmettelen ihmisiä, jotka selostavat näitä juttuja iltapäivälehtiin...[/quote]

Tyttö ei ilmoittanut itse itsestään iltapäivälehteen, satuin lukemaan iltalehden keskustelupalstalta. Ystävä kirjoitti VR:n erittäin huonosta asiakaspalvelusta, IL HALUSI tehdä jutun.
 
MOM


2v ei ole vauva. Osaa kävellä kyllä. Mikäli on ihan normaali terve lapsi.[/quote]

Mietippä 2-vuotiasta lasta ihmistungoksessa! Ei kaikki lapset kulje äitin kädessä kiinni kiltisti!!

 
SF
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Aivan sama mikä jutun taustalla loppujen lopuks on, mutta mennä nyt ottamaan yhteyttä ILTALEHTEEN :eek:
niin..luulen että kyse kuitenkin on siinä että konnari voisi edes pyytää anteeksi käytöstään joka ei todellakaan ollut soveliasta..olisi ollut eriasia jos äiti olisi matkustanut yksin..mutta nää on näitä ihmisiä, joilla ei selvästikään lapsia ole itsellään, tai jos onkin niin ei ole kulkenut julkisilla niiden kanssa..ei todellakaan ole helppoa matkustaa yksin matkalaukun ja 2-vuotiaan lapsen kanssa. mutta jos ei vaihtoehtoja ole, ei voi muuta!!
 
mauu


[/quote]

Tuo nainen on jätetty asemalle, ei keskelle korpea pakkaseen. Mitä pahaa se vr teki jotta sillä syyllä et sulla on lapsi mukana voit alkaa haukkua vr:ää?
Mun käsittääkseni vr ei ole tehny mitään väärin mutta silti tuommonen juttu on lehdessä`ja sun mielestä tuo pitäs vaan ymmärtää et voi kun on kohdeltu niin väärin tätä naista.[/quote]

Siis mitä höpötät? Tottakai VR:n konnari teki väärin, koska hän olisi voinut antaa toisen maksutavan? :D Uskomatonta keskustelua. Pakko vaan päästä pätemään!!

 
fsd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Jos mulle kävisi noin tai jotain muuta vastaavaa, voisinko soittaa iltapäivälehteen ja tulisiko he tekemään musta jutun? Siis niikö noi jutut menee, että tyttö on itse lehteen soittanut ja pyytänyt tekemään hänestä jutun?
kyllä se näin on tainnut mennä. vr tuskin tota juttua on tilannut. teoriassa kai se olis voinut olla esim. joku junassa matkustajista joka iltalehteen soittaa, mut sillon kai häntäkin olis haastateltu.
joo o, miettikää te nyt täällä ja tehkää johtopäätöksiä kuka soitti ja minne. lukekaa keskusteluja niin ootte perillä asioista.
 
Mika555
Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en tajua, että miksi nuori äiti pitää lynkata noin. Toki se elektronin kelpaamattomuus pitäisi tietaa, mutta muuten voi yllättäen tulla kaikkea mm. ehtiminen junaan meneekin hilkulle, eikä ehdiasemalta lippua ostamaan.
No mä en ainakaan nuorta äitiä lynkkaa, ihmettelen vaan että miksi ihan omaa mokaa pitää lähteä iltapäivälehdessä selostamaan ja syyttämään siitä jotakuta toista.

Oli ikä tai status mikä tahansa (äiti tahi ei), matkaseuralainen minkäikäinen tahansa, niin eiköhän ole matkustajan velvollisuus huolehtia siitä että hänellä on junaan tullessaan joko asianmukainen lippu tai asianmukaiset maksuvälineet. Piste.
Noin juuri.
Miksi palvelusta ei saisi valittaa, jos matkan maksun olisi pystynyt hoitamaan muulla tavoin (vaikka se olisi vaatinut konnarilta joustoa) Tehokkain tapa voi olla juuri tuo, ei taitaisi kukaan VR:llä asiaan ottaakantaa jos äiti olisi tehnyt valituksen suoraan VR:lle. Iltalehden on tietenki saatava jutusta myyvä ja korostavat tiettyjä asioita jutussa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
NIMENOMAAN!! Osuit juuri asian ytimeen täydellisesti. Jos laitat VR:lle palautetta, tuskin edes lukevat, ja vaikka lukisivatkin, niin ensimmäinen ajatus varmasti olisi, että "valittaja" (palautteen antaja) on 1 ihminen tuhansista matkustajista, eli ei kiinnosta!!

VR kuitenkaan ei nyt kaadu tähän IL tekemään juttuun!!

Näin se menee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mauu:
Siis mitä höpötät? Tottakai VR:n konnari teki väärin, koska hän olisi voinut antaa toisen maksutavan? :D Uskomatonta keskustelua. Pakko vaan päästä pätemään!!
Menikös sulla jotenkin ohi ettei se toisen maksutavan antaminen ole mikään automaatti? Pitää pystyä osoittamaan että pystyy maksamaan matkan+10 euroa. Tällä ei varmaankaan ollut edes mitään luotettavaa henkilöllisyystodistusta matkassa?
Kai pummilla matkustajia olisi enemmän jos jokaiselle annettaisiin vaan lasku kouraan.
 
Kiwi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä täällä on varsinaisia paskapäitä. Jos on aina ostanut lipun ennakkoon, niin ei tuollaista voi tietää. Ihan kaikkialla se electron vissiin nykyään käy.
Ja sitten kommentoidaan jotain äidin älykkyyttä ja lapsen tutin lutkutusta. Te olette ihan alhaisimpia ilkimyksiä.
Ja tämä äiti ei ole ko. juttua varmaankaan kirjoittanut vaan iltalehti, jolla on tapana hieman värittää (kun joku tuossa epäili äidin hieman värittäneen).
Kenestä tuo olisi tilanne, jossa ei alkaisi itkettää tai raivostuttaa? Ihmejuttu, ettei konduktööri voinut kertoa olemassa olevasta vaihtoehdosta!

Peesi tälle! Varmaan on väsynyt ja unien tarpeessa oleva lapsi paras kävelijä kiireessä. Ilmeisesti kukaan ei teistä ole koskaan ollut hankalassa tilanteessa lapsen kanssa.

Kuvittele jos olet liikenteessä autolla joka hajoaa, pakkasta -25 astetta ja mukanasi on kolme pientä lasta. On pilkkopimeää eikä tiellä ketään muuta. Sitten tulee auto joka pysähtyy kun kovasti huidot tiellä ja avunpyyntöösi hän vastaa että miksi et liiku autolla joka toimii ja häipyy.

No minulle ei aivan noin käynyt vaan ystävällinen nainen poimi meidät kyytiin ja vei lähimmälle kylälle josta mieheni tuli muutaman tunnin kuluttua hakemaan...
No mut eihän tässä tapauksessa ole mikään hajonnut. Nainen matkusti ilman lippua.
 
Kiwi
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Yleensäkin ihmettelen ihmisiä, jotka selostavat näitä juttuja iltapäivälehtiin...
Tyttö ei ilmoittanut itse itsestään iltapäivälehteen, satuin lukemaan iltalehden keskustelupalstalta. Ystävä kirjoitti VR:n erittäin huonosta asiakaspalvelusta, IL HALUSI tehdä jutun.
[/quote]

Johon on pakko suostua. Ja vielä kuvan kanssa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja mauu:
Siis mitä höpötät? Tottakai VR:n konnari teki väärin, koska hän olisi voinut antaa toisen maksutavan? :D Uskomatonta keskustelua. Pakko vaan päästä pätemään!!
Menikös sulla jotenkin ohi ettei se toisen maksutavan antaminen ole mikään automaatti? Pitää pystyä osoittamaan että pystyy maksamaan matkan+10 euroa. Tällä ei varmaankaan ollut edes mitään luotettavaa henkilöllisyystodistusta matkassa?
Kai pummilla matkustajia olisi enemmän jos jokaiselle annettaisiin vaan lasku kouraan.
Niinpä. Konnari arvioi nyt näin, joku toinen olisi ehkä arvioinut toisella tavalla. Ei konnarilla tässä ole mitään anteeksipyydettävää.
 
ihmettelen äitiä, joka lähtee 2v kanssa matkalle ilman paikkalippua. Missä se lapsi olisi ne päiväunet ottanu, jos juna olisi ollut "eteisiä" myöden täynnä? Olisiko itkenyt sitten iltapäivälehdessä kanssa matkustajien ilkeydestä, kun eivät anna omaa istumapaikkaa hänelle...
 
Vieras
No jos ei ole lippua, niin uloshan sitä joutuu. Ja tää Riihimäki on nyt ihan hyvä paikka kuitenkin siinä mielessä, aina lähtee junia joka suuntaan niin 100% pystyy jatkamaan matkaa ja rahaakin saa nostettua automaatista.
 
ss
Mua jopa ärsytti koko uutinen. Kortti ei ole käynyt maksuvälineenä vielä koskaan. Mun mielestä IHAN TÄYSIN oma moka. Kehtaa vielä lehteen antaa jutun. Tossa nyt oli kaikki vähän kyseenalaista. Ois ottanut rattaat? Miksei lapsi voi nukkua jossain muualla (ois ottanu rattaat)? Iso kassi (oispa ollu rattaat). Ilmeisesti tavaramäärästä päätellen on tiennyt matkaavansa ko. päivänä, miksei ostanut sitä lippua aiemmin?

"- Lähdin ostamaan lippua ja selvisi, että meillä on noin kymmenen minuuttia aikaa ehtiä seuraavaan junaan, Valtonen kertoo seuraavasta vastoinkäymisestä."

Olen itsekin myöhästynyt junista, kiireessä juossut ostamaan lippuja jne jne. Turha sitä on ruikuttaa ku kakka on jo housussa
 
tööt
Ainahan noi ilman lippua matkustavast keksii noita syitä.
Kuulee jokapaikassa "oi hitsi unohdin lipun, kato hei mulla on tää lapsi tässä"
Mulla on kaks lasta, ja JOKAKERTA olen lipun muistanu.
JA jokainen ilman lippua matkustava joutuu ulos.
 
tööt
Ainahan noi ilman lippua matkustavast keksii noita syitä.
Kuulee jokapaikassa "oi hitsi unohdin lipun, kato hei mulla on tää lapsi tässä"
Mulla on kaks lasta, ja JOKAKERTA olen lipun muistanu.
JA jokainen ilman lippua matkustava joutuu ulos.
 

Yhteistyössä