Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Ite tykkään aika värikkäistäki vaunuista, mutta ikävä kyllä ei meille sopis kun on kaks koiraa :LOL: Mutta oon nähny aivan ihania aika räikeenki värisiä vaunuja, ovat kyllä sopineet vaunujen työntäjille. Meille taas on pakko ottaa semmoset tummasävyiset, ettei näkyis nuo koirien karvat ja ehkä jopa kurat..mutta tosiaan haluaisin vähän jotain pirteetä siihen, joten ois kiva tommonen joku pikkuraitaosio, mitä tossa emmaljungan pink chekissä on. Toisaalta en tiiä miten pitkään noita oikein myydään, noiden emmaljungan kotisivuilla sanottais että värejä on 34. Veikkaan, että mulla käy niin, että kattelen mitä on tarjolla ja ihastun sitten ihan johonki muuhun väriin :LOL: Mutta jäi vaan mietityttään, että onko hönttiä olla vähän pinkkiä, jos onki sitte poika. Mutta toisaalta noissa on aika vähän tota.. Jos meillä ei olis koiria, niin saattaisin ottaa vaaleemmatki. Joka tapauksessa tuntuu, että haluaisin semmoset, jossa on vähän jotain piristettä..että ei ois ihan ankeen väriset =)

Ja samoin ku white gold, niin itekki tykkään että vaunut sopis siihen omaan makuun ne. Siis kyllähän sitä usein pukataan niissä toppavaatteissa (ainaki meillä päin), jos meinaa tarjeta..varsinkin jos kävelylle lähtee. Mutta siis se, että se miellyttää minun silmää. Mieheltä tietysti pitää pyytää suostumus, mutta veikkaan, että sille on ihan sama kunhan on siistin näköset. Että saapa nähä, mitkä sitte joskus tarttuu mukaan. On vaan kiva aatella näin konkreettisempia asioita tässä odotellessa että jotain tapahtuis =)

Milas, tuskinpa oot ainoa perusjärkevä ihminen, joka tuntuu menevän järjiltään näissä vauva-asioissa :LOL: En koskaan aiemmin osannu kuvitella, että mulle tulis tämmönen kuumeilu. Siis on ihan järjissäni, mulla ei oo ku yks vauvatavara (tollanen kantokassi, tuli vauva-lehden mukana)..ja no nuo vauva-lehdet. Mutta tulee kyllä silleen kuumeiltua paljon, että käyn täälläki höpöttelemässä ja tilaan tuota vauvaa..toisaalta jos en olis tänne eksyny ja en tilais tuota, niin olisin kyllä ihan totaalisen pihalla kaikesta. Että kaikella kääntöpuolensa ;) Toisaalta sitten tunnen itteni aika vieraaksi semmosessa seurassa, missä vaikka koko ajan vaan puhutaan lapsista ja vauvoista ja kuumeillaan.. että se ei ihan kuitenkaan oo sitä minun maailmaa. Oon kaiketi joku välimalli tässä maastossa, mutta kuitenki yllättyny, että aika vahvasti tuo biologia osaa järkätä nämä jutut =)

Millasia teilä on nuo turvakaukalot? On ilmeisesti semmosia jotain jalustallisia, että penkki otetaan pois? Vai miten ihmeessä se menikään? Mietin vaan vaikkapa johon farkkumalliin, että millanen on hyvä..kun tosiaan taaksehan meilä tulee ne koirat (konttiin), niin ei siitä mitään penkkejä vois pois ottaa..hmm. Oon varmaan tämänki ymmärtäny taas väärin :xmas:
 
Kiitos kun sain tulla joukkoonne. Sen verran halusin OIKEASTI lykätä vauvantekopuuhia tuonne 2011-2012-akselille, että laitatutin elämäni ensimmäisen hormoonikierukkani viikko sitten. Nyt sitten kivaa tuhruttelua koko ajan :/ Mutta otsikosta huolimatta täällä joillakuilla ihan yritys jo päällä! IHANAA :heart: Kroonikko olen tosissaankin tämän kuumeeni kanssa. Mutta onneksi meitä hullujakin löytyy itseni lisäksi :wave:

Ihanaa uutta vuotta kaikille :heart:
 
Mä oon kans noita vaunuja katsellut netistä ja muutamat kivat on löytynytkin. Espritillä on yhet ihan kivat, mut ovatko sitten kestävät ja käytännölliset? Sitten oli emmaljungat ja briot
Meille varmaa tulee kans aika tumman väriset vaunut (musta, ruskee ym), meillä on kans tuo hännän heiluttaja niin ei voi kovin vaaleita ostaa tai sit sais olla koko ajan pesemässä kankaita :LOL:

Tervetuloa kassu :flower:

Meillä ei autoon ole enää sitä turvakaukaloo kun kaikki silloin viimeisen jälkeen myytiin tai annettiin pois ku meinattiin ettei meille enää lapsia tule. Joudutaan siis kaikki ostamaan tai täytyy toivoa et kaverilta sais vaik lainaks ku sen vauva on nyt 10 viikkoa vanha.

Huomenna alkais taas työt lomailun jälkeen ja mukava onkin töihin palata.

Leli paranemisia teille ja :hug: Ei vielä kannata menettää toivoa toisen vauvan suhteen. Kyllä se tulee kun on tullakseen :heart:
 
kääkkis
Leli, älä sure :heart: Sulla sentään tulee vuotoa, mulla ei sitäkään vielä. En halua liikaa miettiä asiaa, koska olen myöskin varma, että jossain vaiheessa sitä ollaan taas raskaana.

Tuosta vaunu asiasta, niin meillä ei kyllä koirat vaikuttaneet mitenkään valintaan, kun ovat melko karvattomia ja pieniä =) Rallaillaan aika paljon metsässä ja olen laiska pesijä, joten selvää oli että tummat täytyy olla. Esikoisen vaunut haettiin ihan suoraan lastentarvikeliikkeestä ilman esitutkintoja, et mentiin vaan katselemaan. Olisin halunnut punaiset, mutta ne oli kaikki jotain kalliita merkkejä, joten otimme edellisen vuoden kuosiset carenat: Musta/puna/beiget. Sen enempää en ole malliin perehtynyt, mutta yhdistelmät ovat ja kantokoppa, sekä hoitolaukku tulivat kaupanpäällisiksi ja hintaa jäi 270e :LOL: Hinta tippui pariin otteeseen, kun myyjä selvästi halusi niistä eroon. Lisäksi ostettiin yhdeltä tutulta kaksoscarenat samalla kuosilla, kun nuorempaa odotin. Maksettiin niistä 150e =) Mulle on oikeastaan ihan sama minkä näköiset vaunut on, kunhan asiansa hoitavat. Noi kaksoisyhdistelmät on olleet kyllä todella tarpeen, koska ei tuo esikoinen olisi millään seisomalaudalla pysynyt, kun on sen verran eläväinen tapaus. Nykyäänkin vielä on ollut tarpeen, jos ollaan kävellen käyty jossain pidemmällä kyläilyreissulla, niin on esikoinenkin päässyt pötköttelemään päikkäreille samantien =)

Meidän turvakaukalo on ollut nyt mun serkulla lainassa, kun sai kesällä vauvan :heart: Saadaan se takaisin, kunhan taas tarvitaan. On acta gracon ( kirjoitettiinkohan noin...?) ja sellainen jalustallinen, joka vain napsautetaan paikalleen ja nostetaan pois, ettei tarvitse vöiden kanssa rälätä =) En siitäkään sen enempää osaa kertoa, kun en tosiaan ole merkkeihin ja malleihin enempää perehtynyt.

Meilläkin oltiin muuten sairaana :( Ensin tuli ennen joulua muhun ja tyttöihin flunssa. Itselle ei nostanut kuumetta, mutta muuten särki ja oli ihan kamala olo. Tytöillä oli ihan kuumettakin. Sitten joulun jälkeen iski vatsatauti: ensin nuorempaan, sitten mulle. Molemmista päistä lensi tavaraa ja esikoisella oireili vaan perspää ( onneksi ). Sitten kun alkoi itse toipua, niin mies sairastui :( Onneksi on jo taakse jäänyttä, mutta mulla kestää aina aika kauan toipua noista tollasista. Kyllä koirat joutuivat myös kärsimään, kun en kyennyt lenkittämään. Varsinkin tuo uros alkoi riehua siihen malliin sisällä, että oli varmaan jo ylikuumennut :D Oli se ihanaa kun pystyi taas lenkkeilemään.
 
Kääkkis, sulla on kyllä ihanan positiivinen katsanto raskautumiseen :heart:

Ite just mietin samaa, että jos saan joistain tietyistä väreistä vaikkapa hurjan tarjouksen, niin varmaan harkitsen niitä. Koska noissa emmaljungissa ei minusta ole yhtään rumaa väriä. Ainoa vaan, että vaaleet ei meille sovi piskien tähden (ovat siis vähän korkeempia). Ja tykkäävät muuten kuralätäköistä B) Mutta oon tainnut jo päättää, että Emmaljunga ois meillä merkkinä, kun sitä on kehuttu niin paljon. Mulla on nimettäin semmonen juttu, että en voi sietää jos pelit ja vehkeet ei toimi. Joten pitää se vielä testata..koska jos ne tuntuu musta jotenki järktytäviltä, niin totta hemmetissä otan jotkut toiset :D Mulla pitäis kaikki mennä siis sujuvasti esim kasaan ja takas ja tälleen..ja toimia muutenki pihalla ja näin. Mutta ulkonäkö on silleen tärkee, että haluan värin mua miellyttävän.

Millä tavalla se jalusta siihen tulee? Tuleeko se jalusta siihen auton penkin päälle? Vai otetaanko se penkki pois ja laitetaan jotenkin siihen penkin kiskoon (tai mikä onkaan) kii?
 
Tervetuloa Milas! :flower:

Toivottavasti Lelillä ollaan jo parantumaan päin ja muutenkin paremmalla mielellä! Tsemppiä tähän kiertoon!

Kauppareissuista lasten kanssa. Kyllähän se on usein on niin että siellä kaupoilla ei lapsia kiinnostais olla, tylsää istua rattaissa tai kärryssä > lasta/lapsia kiukuttaa ja sitten vanhemmatkin sen näkösiä että hoidetaas nyt vaan mahdollimman äkkiä ne ihan pakolliset ostokset. Meillä kyllä suurimmaksi osaksi lapset on kauniisti kaupassa, tietävät ettei se kiukuttelu mitään auta, ostokset on tehtävä loppuun. Mutta tietty sitten välillä on näitä harmituskauppareissujakin. Välillä vaan on näitä kausia kun enemmän kokeillaan.

Rattaista/vaunuista. Haluan seuraavalle jotku väritykseltään aika neutraalit. Kaikki värikkäät kärryt näyttää toki ihanilta, mutta ite en voisi ottaa koska tiedän että kyllästyn sen verran nopeesti. Jotku "perusperus"-väriset siinä mielessä paremmat ja turvallisemmat. Tykkään kyllä sitten siitä että saa peitoilla ja vaunuleluilla ynnämuilla sitä väriä ja ilmettä vaihdeltuakin vauvan sukupuolen ja oman mielen mukaan =) .
Muttei tuo väri kuitenkaan se tärkein kriteeri kärryille ole. Monta muuta asiaa pitää miettiä ennen sitä :D .

Turvakaukalo tulee ehdottomasti olemaan jalustallinen niin kuin kahdella edelliselläkin on ollut. Se on niiin paljon kätevämpi käytössä. Joko Brio Primo tai Graco Logico S.

Eipä tässä muuta tälläkertaa. Muuta kun että kuume kasvaa. Tänäänkin yhtä kaverin vauvaa ihastellut niin kyllä semmonen pieni ihme väkisinkin pistää jotain tuolla sisällä liikkeelle :heart:
 
Niin ja Metsätähtöselle vielä..
Se jalusta tulee siihen penkin päälle vöillä kiinni (auton+turvakaukalon mukana tulevien). Sitten turvakaukalo vaan lasketaan siihen - kliks. Ja irrotetaan yhtä "nappia" painamalla.. Jalusta on siis aina autossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja VellaVanilla:
Niin ja Metsätähtöselle vielä..
Se jalusta tulee siihen penkin päälle vöillä kiinni (auton+turvakaukalon mukana tulevien). Sitten turvakaukalo vaan lasketaan siihen - kliks. Ja irrotetaan yhtä "nappia" painamalla.. Jalusta on siis aina autossa..
Aivan, no tuohan on tosi näppärän oloinen. Eli ilmeisesti on vähän parempi ku pelkällä turvavyöllä kiinnitys? Nimettäin iteppä näin jo suoraan tuttavan turvaistuimesta, että ei ollu kiinni vyö ollut!!! Oli siis jotenkin huonosti/nopeaa kiinnitetty, niin turvaistuin oli ihan vaan siinä ilman että vyö oli kunnolla kii. Mietin, että ei tuokaan ihan kiva juttu ole.
 
jenkkivaimo
Meidan ekat vaunut loytyi kirppikselta hintaan 75 euroa. Meille ei ollu mitaan valia varilla tai muullakaan, kunhan oli ehjat, toimivat ja halvat. Matkarattaat sain mun serkulta "lainaan", niille ei kylla taida olla tulossa lisaa lapsia, mutta havettaa silti etta ne rattaat on melkein romuna. Kangasosa ihan riekaleina... :ashamed: Me tarvitaan kylla kaksosrattaat sitten kun on kaks lasta, koska ikaeroa tulee (toivottavasti) se 1v8kk. Gracon ostetaan todennakoisesti taalta Jenkeista kun on niin sikahalvat.

Turvakaukalo oli joku Graco, sekin oli veljelta lainassa ja meni jo takaisin kun halusivat myyda sen pois. Eli uus taytyy sekin ostaa, Jenkeista mistapa muualta. ;) Niita ei olla viela kateltu, noi ehtii vaikka viikkoa ennen laskettua. :D

Alkaa olla tarkeet paivat kasilla, tanaan kp 14. :)
 
Jenkkis, onnekasta pupuilua :D

Mulla on tosiaan noitten vaunujen ja muiden kanssa tasan eessä se, että jos se ei mee näpsäkästi kokoon ja takas ja kaikki muu tapahdu näpsäkästi..niin on varmaan entiset vaunut :LOL: Ite oon miettiny tuota, että otetaanko matkarattaat tai jotkut..mutta siinäki jo aattleen valmiiks, et ne on kuitenki sen verran surkeemmat ja näin, että ehkä parempi kuljettaa niitä oikeita. Mutta ei oikein käsitystä paljos ne vie tilaa..että mahtuuko farmarin takakonttiin koirien kera? Mietittiin, että jos esim. tilataan uudempi auto, niin laitatetaan valmiiks siihen semmoset koirahäkkiseinät. Ja siihen pitäis tietty mahtua vielä rattaat. Matkatavarat meilä on aina sitte ollu vöillä kii takapenkillä.

Noh, onpa tuohonki matkaa. Hurjasti onkin, kun ei ole edes kierto kaiketi käynnistynyt.

Kattelin tossa noita mama-liciousin vaatteita, ja on nättejä. En jaksanu hintoja katella :LOL: Mutta sitte tulee aina ajateltua, että näyttääköhän sitä ite aina miltä noissa :D Ei se paljon auta, jos se mallin päällä hyvältä näyttää ja itelle ei asetu yhtään. Noh, tietääpähän ainaki että on nättejä vaatteita tarjolla sitten.

Niin, mikäs tässä kuumeillessa? :heart: Voi kait sen ajan huonomminki käyttää, varsinkin näin puolisairastellessa. Saa nähdä mitä kuumemittari tänään kertois.
 
Onneksi ei tartte vielä päättää noita vaunuasioita. Nyt oon nimettäin innostunu noista Gessleineistäki. Apuva! Onko kellään käyttökokemuksia? Mietin, että uskaltaiskohan suoraan tilata saksasta (pyytää tuttavalta apua, kun on kunnon saksantaituri)..olis kyllä edullisempi. No, pitää liikkeessä joka tapauksessa käydä kokeileen kun eihän sitä tiiä mistä tykkää sitte kuitenkaan.

Mjoo, oon kuumeessa edelleen B) Ja mies ylitöissä..liikaa aikaa :ashamed:
 
Täällähän tulee väkeä oikein urakalla :) Että tervetuloa vain minunkin puolesta!
Meillä oli lapsilla turvaistuimena semmoset Brion two way (?) istuimet, mitkä meni niillä ihan 6vuotiaiksi asti...iän ja painon mukaan olis pitänyt mennä viel pitempään, mutta kun ne oli muuten ahtaat sit lapsille! Nyt istuimet ovatkin siskoni lapsilla käytössä, joten kyllä sitä sitten tulee taas uusi ostettua, kun sen aika on! Rahanmenoa ei voi välttää ;)

Niin kovasti kyllä houkuttaisi käydä lastenvaatteita hipeltelemässä kaupoissa, mutta toistaiseksi olen pystynyt kiertämään osastot! Saas nähdä kuinka kauan! :kieh:
 
garbalo vaihtoi nimimerkkiä! :D :wave:

Mä oon ihan ymmälläni ja kärsimätön. Vois olla mahdollista et oisinkin raskaana, vaikka ei yritetäkkään vielä. Olo oli ihan samanlainen kuin esikoista odottaessa, teki pahaa ja mahaa juili menkkakivun lailla. Nyt pahoinvointi jäänyt pois, eikä mahaakaan niin paljon juili. Enkä o yhtään enää varma mistään |O Ovista en bongannut, eka kerta kuukautisten alkamisen jälkeen (siis imetyksen loputtua..) Kaiken lisäks mun teki mieli lihapiirakkaa grilliltä, mitä mun ei o koskaan muuten tehnyt mieli muutaku ennenku tiesin odottavani esikoista! :eek: :ashamed: En oikeasti usko että voisin olla raskaana; mun mielestä oireiden ei pitäisi vielä tulla mutta oireillessani oli kyllä ihan varma.. :headwall:

Muistaakseni metsätähtösellä ja jollain muullakin oli koiria, meilläkin niitä on kaksi. Ärsyttäviä räksyttäjiä, sanon minä!! Tällä hetkellä kyllä hermot niin kireellä noihin koiriin, mikä masentavinta niin mä tiedän että mä en o hyvä johtaja niille eikä ne saa aktiviteettia tarpeeks tällä hetkellä.. Mut mä en tiedä miten parantaa johtajuusjuttuja ja mä en nenääni kauhean pitkäks aikaa pistä ulos -20asteen pakkasilla :ashamed: No, kohta ilmat lämpee ja mene koirakoulu jatkuu joululoman jälkeen. Silti, toi meen kaksikko tulee AINA haukkumaan, tein mä mitä tahansa.. :headwall:

Koulukin jatkuu ensi viikolla vuoden äitiysloman jälkeen, jee! Tytölle tulee sukulainen hoitamaan, saa meen kodinhoidon tuen palkaks, niin pääsee ite hyvillä mielin lähteen kouluun.

Me käytiin tänään ravitsemusterapeutilla, kun tyttö syö niin kovin huonosti. Kunnon ruokaa (ei siis hedelmiä, hedelmäsoseita tai puuroja, vaan peruna/kasvis/liharuokia) menee noin pilttipurkillinen koko päivänä, jos sitäkään.. Mä vaan mietin et minkälaista jugurttia 10kk saa antaa, ihan maustettua normijugua, vai täytyykö olla jotain lasten kallista?

 
Haukkuva hiiri, onko ne uroksia? Jos on, niin ekaksi sanon että pallit pois..niinku se Victoria aina niissä ohjelmissa sanoo :LOL: Mulla on tosiaan kaks koiraa ja oikeestaan ainoa ongelma noitten kanssa on se hyppiminen. Eivät hypi kaikkia vieraita, osan joo. En tiiä miks, osalla ilmeisesti on sitten hyvä se asenne tai jotain. Johtajuusongelmia itelläki oli joskus, mutta päihitin ne sitten sillä että jätin turhat lässytykset pois. Siis jos tulevat itse luokse, niin en huomioi. Ja tietysti pitää olla tarpeeksi ulkoilua. Huomaa sen itekki, että jos on sairaana kunnolla, niin on noilla ylimäärästä energiaa. Mutta semmostahan se on =) Mulla on pariki mistä tykkään, että tuo Fennel ja Vilander noista koirankouluttajista (kirjoja niillä). Mutta en nyt ihan sen kaavan mukaan ole mennyt, kun mun tytöt ei onneksi ole kovin kovapäisiä. Ja mitä haukkumiseen tulee, niin sehän on koirien tehtävä, että se on tosi vaikee tosiaan. Meilä toinen räksyttää vastaantulevia, mutta johtuu ihan siitä että pelkää (kimppuun hyökätty). Että en jaksa sitä stressata, meen vaan kuulisti ohi ja en tee numeroa =)

Onko muuten Haukkuva hiiri tuo motivaatio kouluun erilainen kun ennen lasta? Tai en muista oliko sulla useampikin, ainakin yksi. Tuli vaan mieleen, kun meilläkin saattaapi opintojen keskelle tulla..tai olla tulematta, ainakin tällä menolla kun kiertokaan lähteny käyntii :LOL:

Just jännää miten muuten erilai ihmiset reagoi stressiin. Musta nimettäin tuntuu, että tänne kirjoittelu purkaa sitä ja toisia se vaan stressaa enemmän. Varmaan eri juttu sitte, jos on vaikka raskaana ja lukee huonoja uutisia ym, mutta näin kuumeillessa mua helpottaa. Että kiitosta taas B)

Pitänee se lähteä iltapalalle ja nukkumaan.
 
jenkkivaimo
Matkarattaissahan ei oikein voi kuljettaa ihan pienta vauvaa etta kylla ne vaunutkin on hyva olla.

Haukkuva hiiri, 10 kk saa antaa jougrttia, piimaa, raejuustoa ja muita hapanmaitotuotteita. Meilla ainakin poika tykanny tosi paljon paksusta, kreikkalaisesta jogurtista ja myos raejuustosta. Pikkuhiljaa nyt totutan tavalliseen maitoon, etta voin lopetella imetysta. Ikaa siis reilu 11 kk ja nyt han jo kavelee enemman kuin konttaa. Nayttaa ihan isolta miehelta. :heart:

Mulla ainakin oli motivaatio huipussaan koulun suhteen kun palasin takasin aitiyslomalta. Oli ihanaa paasta oppimaan taas uutta ja keskustella muiden aikuisten kanssa. :)
 
Metsis, meilläkin 50 kiloinen pikku rotikka tyttö olisi aina vaan halunnut tervehtiä vieraita hyppimällä riemuissaan vasten. hirvee jankuttaminen ja toisto oli päällä viikko kaudet ennenkuin tajus luopua siitä tavasta. kolme vuotiaana vasta alkoi rauhoittua muuten ja oppi mennä paremmin kovaan kaaliin perille. kyllä noissa murreissa on hirvee työ että niistä saa yhdyskunta kelpoisia. toisissa vielä enemmän kuin toisissa.... :LOL:

Me tilattiin tyttöä odottaessa oralta vaunut ja ollaan oltu oikein tyytyväisiä. Aika isot ne on mutta mies tykkää (hän on pitkä) ja silti ketterät ja helppo työntää. laadukkaat kotimaiset vaunut eivätkä niin kauhean kalliit. värinä meillä on kaunis hopean harmaa, sopii sekä tytölle että pojalle ja sen kanssa sopii yhdistellä söpöjä värikkäitä vilttejä vauvan päälle ja istuimeen. :)
aika monet ostavat automaattisesti emmaljungaa luullen sitä parhaaksi, mutta sitä on kyllä haukuttu tosi paljon, sekä keskustelupalstoilla että livenä.
meilläkin olisi tuplarattaat sitten hankinnassa seuraavaksi.

Täällä odotellaan menkkojen loppumista ja sitten alkaakin oviksen bongailu.
 
Milas
Haukkuva hiiri , jänniä aikoja siis tiedossa jos raskaus jo mahdollinen =)
Välillä tulee se tuttu epävarmuus...ihanko tosissaan haluan vauvan tähän vaiheeseen kun kaikki alkaa olla jo niin helppoa isojen lasten kanssa. ja kuinka mustasukkaiseksi Pampula tulee, on jo ilmoittanut ettei halua vauvaa meille. Aarre taas puolestaan on puhunut jo pitkään, että jos meille vielä tulisi kolmas lapsi niin olis kiva. Ne on niin erilaisia nuo meidän lapset =) Pampula on meillä nukkunut huonosti yli neljä vuotiaaksi asti, joten nyt kun viimein ollaan saatu nukkua yöt puolitoista vuotta hyvin välillä pelottaa ajatus siitä että valvominen alkaa alusta ja jatkuu taas ties kuinka kauan.... Mutta silti toistaalta haluan ne yöt vauvan kanssa vaikka valvoen... Aikaa on vielä ajatella ja suunnitella ennen kuin yritys alkaa ja kun viime yritykselläkään (puoli vuotta yritettiin kunnes tuli suunnitelmiin muutos) se vauva ei sitten tullut. Voi olla ettei vielä tänä vuonna plussa testiin räpsähdä.
Huomenna alkaa arki taas, joten saan muutakin ajateltavaa kuin raskaus ja vauvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leli82:
. kyllä noissa murreissa on hirvee työ että niistä saa yhdyskunta kelpoisia. toisissa vielä enemmän kuin toisissa.... :LOL:
Se on kyllä totta. Ja sama koskee ihmisiäki :LOL: Meillä tuo hyppiminen on enää ongelma oikeastaan sen tähden, että ei tule tarpeeksi toistoja. Osaan kyllä kouluttaa siitä pois, mutta kun käy niin harvoin ketään meillä asti niin :kieh: Yhteen väliin kun kävi enemmän porukkaa, niin tosi siivosti osasivat olla. Kai ne kirjaimellisesti ratkee riemusta, kun meille tulee porukkaa =) Onneksi eivät enää hypi silleen ku ennen, että nyt kantelevat enemmän sitä lelua siinä mukana.

Ihan totta noista rattaista, että se yleisöpalaute kannattaa lukea. Meillä on vähän aina, että ku hankitaan jotain kalliimpaa, niin katotaan mitä kannattaa. Mutta tuossa on seki, että ne kehut harvemmin eksyy sitten nettiin asti. Emmaljungasta oon ite kkuullu paljon hyvää käyttäjäpalautetta, että kaipa sekin on vähän..jos saa sen maanantaikappaleen, niin sitte kyllä veetuttaa :LOL: Mut oon alkanut kallistumaan noihin gessleineihin, kun ne vissii menis melko pieneen tilaan. Noh, kaupassa kuitenki pitää käydä kokeileen nää..kun jos se ei omaan käteen tunnu hyvältä, niin otan kyllä tasan semmoset mitkä on hyvät sitte itelle. Ja mielellään tota ergonomiaa kans, että mahd hyvin saa säädettyä sen aisan. Ei sitte tule turhia hartiakipuja ja muita.

Tuli tässä just mieleen, että meillä on tollanen laadukas automerkki ja silti siinä on yhtä sun toista vikaa ollu jo nyt. Että kaikkee sattuu, hemmetti! :LOL: Vielä meikäläisen lempparimerkki, huoh. Seuraava voi olla joku toinen merkki..

Jenkkis, jotenki itekki aattelen että sit on varmaan tosi intopinko ku pääsee ihmisten ilmoille ja kouluun. Mulla on vähän koulun kanssa, että jos sairastelen paljon, niin motivaatioki on vähän huono. Tykkään siis lukee kaikkia juttuja, mutta ne ite tärkeimmät tehtävät ei oikee innosta :LOL: Nyt en oo onneksi sairastellu enää niin ton muuton myötä. Ja kaipa sitä on oppinu, että jos meinaa flunssa iskeä, niin vitamiinit ja ruokaa sekä unta palloon. Heti helpottaa =)

Oon miettiny paljon noita ostoshommia. Missä vaiheessa teillä jo raskaana olleilla on tullu sellanen, ettei oikee kiinnosta shoppailla? Ainakaan just tollasia pakollisia? Kun oon nyt lukenut noita odotusketjuja ja huomasin, että siinä rv 20pin jälkeen tuntuu ettei enää huvita se pitkästi kävely ja kiertely -ainakaan tommosten pakollisten osalta. Ehkä siks se into ostella kaikkea tulee tuossa aika alussa? Mulla ois jo nyt, muta mitään en oo ostanu :LOL:

Toinen juttu, että saako semmosia kohtuuhintasia tuotteita netistä oikeen tilattua? Katoin h&mn sivuilta ja ei siellä ollu juuri mitään lastenvaatteita. Mietin sitäki, että ku tykkään tilata netistä (toisaalta niitä ei saa sit hypisteltyä, että se huono puoli)..mutta mietin just noita vauvanvaatteita siinäkin, että himpura jos sattumalta just sillon kun niitä kaupungissa ostelen tulee joku tuttu vastaan :D Ja en täällä päin kyllä halua kovin monelle kertoa, ainakaan ennen ku oon tyyliin ees plussannut tai alussa. Ja mitä taikauskoon tulee, niin en ite oo näissä asioissa oikeen kovin silleen..kunhan en ite haluais yritysajaksi nurkkiin lojumaan tommosia..että sitte pitää olla hyvä paikka noille.

Jahas, kahville...tuli vielä mieleen, että katoin eilen osan semmosesta alzheimer-tapauksesta..että olikohan aviomies puolet heidän yhteiselosta rouvaansa hoitanut kotona. Ja aika tais olla 15 vuotta tarkemmin, siis alzheimer-potilaana rouva ollut. Oli jotenki tosi haikee ohjelma, tai tuli ihan semmonen paha mieli..kun kuitenki oli aika huonossa kunnossa vielä tuosta minusta suurimman osan ajasta. Sitten siinä heti ekana hätylöi tietenkin, että toivottavasti ei omat vanhemmat tuohon sairastuisi jne..
 
kääkkis
Pakko kommentoida noihin koirajuttuihin, että kyllä meilläkin räkytetään, jos ovikelloa pimputellaan :) Mullahan noita pikkupiskejä on 3 ja tuo toisenrotuinen vanhempi narttu antaa aina "käskyn" ja kääpiöpinserit sitten hoitavat räkyttämisen. Niillä on hirveän herkässä tuo kiljuminen ja uros sekä narttu ovat yhtä pahoja. Jos tiedän, että joku on tulossa, niin yleensä eliminoin ensin tuon vanhimman koiran ettei yllytä noita kiljukauloja. Olen tuon asian suhteen aika lepsu, koska eivät muuten räksytä ja asutaan omakotitalossa. Samoin, jos meidän talon nurkalla kulkee joku niin ilmoittavat jos ollaan pihalla, menee nimittäin ihan talon kyljessä yleinen polku. Sitä en voi sietää, että kiljutaan ihan jatkuvalla syötöllä ja turhasta, mutta ilmoittaa saa. Koen olevani aika vaativa noiden koirien suhteen ja mulle sopiikin tuollainen kovempi uros selvästi paremmin. Nartut luikkivat aina mua karkuun B) En ole jaksanut hirveästi koulutella, kunhan on perustottelevaisuus hallinnassa ja sitä ollaankin alettu harjoitella heti, kun pentu on tullut taloon. On kyllä aika välttämätöntä ihan tuon agilitynkin harrastamisen takia.
Ihmeen hyvin on kyllä tuo kääkkä narttu palautunut, kun nuorempana joutui mun isän koiran raatelemaksi. Ei esim. ala haukkua kun näkee muita koiria. Meilläpäin nyt muutenkin on aika väpöpäitä koiraihmisiä, että välillä vaunulenkillä saa oikeasti pelätä sekä lastensa, että koiriensa puolesta :ashamed:
Kääpiöpinseri on kyllä ihan kympillä mun rotu, meillä on ollut perheessä niitä vuodesta 1988 :heart:

Ja tuosta alzheimerista: Kävin ton vanhimman koiran kanssa yhdessä vaiheessa kaverikoira-tapaamisissa ja juuri sellaisessa dementikkojen vanhainkodissa. Ne vanhukset ( tai siis eiväthän ne kaikki olleet edes vanhoja) laittoivat todellakin miettimään ja heti aloin pelätä, että olen joskus itsekin samassa tilassa. Ei ole varmastikaan helppoa katsoa omia vanhempiaankaan sitten sellaisena, jos se siihen menee :(

Käpöttelin muuten ainakin esikoisen kohdalla vielä kuukautta ennen syntymää markkinoilla hirveässä helteessä :) Muuten jaksoi loppuun asti kaikkea normaalisti, mutta selkä oireili ja ilman tukivyötä olisi ollut turha yrittää edes kävellä. Toisen kanssa harrastelin vatsatanssia huhtikuuhun, kun toukokuun alussa syntyi :) Mieli olisi ollut hirveästi kaikkea tehdä, mutta selkä laittoi välillä stopin.

Täällä vedellään nyt kp 43:a ja negaa näyttää :eek:
 
Ihan pikasesti, kun koirakoulu alkaa :D :LOL:

metsätähtönen en nyt nopsaan löytänyt kirjahyllystäni, mut eikös Fennel ole se brittinainen jolla on se "amichien bonding" ja paljon just tästä susilaumahierarkiasta kirjottaa? (kirjoitusasua en muista.. :D ) Jos on niin on ihan loistava! Ja Vilander on kait myös aika hyvä, en o lukenut vielä.

Tosiaan johtajuusjuttuja ollaan tehty, mut ei auta. Räksyttää ku villipedot ku ovikello soi - sen takia ovessa aina lappu "tyttö nukkuu" ettei naapurin lapset herätä koputtamalla oveen kesken päikkyjen.

Motivaatiosta joku kysy: kyllä ainakin vielä on erilainen motivaatio :LOL: :saint: mutta saa nähdä onko sit enää ku pitää iltamyöhää väsät tehtäviä :LOL: :kieh: Mutta innolla kyllä odotan et saa vähän jotain muutakin elämään ku vaippojen vaihtoja ja ruokia :)

Millon teen lapset on lähtenyt kävelemään? Meen tyttö oli 8kk kun otti ekoja askeleita, 9kk kävelee jo koko päivän :heart: joku sanoikin just et on jo ihan ison näköinen ku kävelee enimmäkseen :heart:


*muoks* meillä on mittelspitzejä, eli pikkupiskejä nekin :)
 
Haukkuva hiiri, on just Fennel se tyyppi. Mullakaan ei sitä kirjahyllyssä ole. Sitten tosta on vähän keveempi versio se pallit-pois-Victoria, sen kirja löytyy..mun mielestä ne sen ohjelmat on hauskoja :LOL: Meillä on vähän vaihtelevaa tuo ovikelloräksytys, joskus ja sitten yleensä ei. Mutta oon huomannu, että jos en viitti heti lähtee avaamaan, niin eivät jaksa räksyttää. Tuli huomattua, kun en pariin kertaan menny päivällä ollenkaan avaamaan, niin ei ne sanoneet mitään. (Ja en menny avaamaan siksi, koska meilä ei mitään tv-lupia maksella..että päivän tunnustus tässä :LOL: )

Kääkkis, minusta taas tuntuu että urokset yrittää aika suoraan kokeilla kepillä jäätä..kun taas nartut on semmosia salakavalia ja yrittää vähän selän takana yrittävät päästä pomon pallille B) Mut nämähän on niin kii siitä koirastakin..jotkut tyytyy samoin tein siihen omaan osaansa =)

Jahas, lautapelien paikka =)
 
kääkkis
Naulan kantaan =) Just sen takia tykkään tuosta meidän uroksesta, kun se on suora eikä jää "kyräilemään" asioita. Pirun röyhkeä se kylläkin on, mutta muuten aivan unelma koira. Hauska ennenkaikkea =)

Meidän tytöt lähti kävelemään niin, että tuo esikoinen oli suunnilleen vuoden ja nuorempi sitten vuosi ja kolme kuukautta vanha. Nuoremman kanssahan on käyty terapioissa vuoden verran, kun ei meinannut lähteä mitenkään liikkeelle. On kyllä nytkin vähän kummallista, kun neurologi sanoi, että ihan selvä lievä cp-vamma ja tämä uusi terapeuttikin on ihan pihalla, kun ei ole huomannut kuin sen vartalon löysyyden (hypotonian). No, maaliskuussa mennään taas kontrollikäynnille, saapas nähdä mikä mahtaa olla tuomio sillä kertaa.
 
jenkkivaimo
Meidan muru siis lahti just kavelemaan, ikaa 11 kk. Hirveen varovainen ollut kavelyn kanssa, taito oli kylla jo hallussa mutta uskallus ei riittanyt. Nyt ihan innoissaan vipeltaa kadet pystyssa etta pysyy tasapainossa. :D :heart:

Ma ostin tanaan aitiysfarkut! :LOL: En voinut vastustaa kiusausta kun ne istui niin hyvin ja oli aivan naurettavan halvat (alkuperainen hinta $44 mutta alennettuna $12 eli jotain 8-9 euroa). Mies pyoritteli silmiaan mutta kylla ma nyt jossain vaiheessa raskaudun, on sit varalla uudet farkut kun ne vanhat on melkein riekaleina. Kaytin niita suunnilleen joka paiva.

Huomenna New Yorkiin kahdeksi yoksi ennen paluulentoa, alkaa olla loma lopuillaan...
 

Yhteistyössä